Cytat: |
Mówiłam, że jeszcze zatęsknimy za PR? Mówiłam! No i długo nie musieliśmy czekać... |
tomaszw22 napisał/a: |
Przepraszam, że zapytam ale to jest wersja robocza..bo jak nie to chyba chory żart marszałka:(. A gdzie połączenia InterRegio do Łodzi, Międzylesia czy Jeleniej Góry i Węglinca... Brakuje IR Jelenia Góra- Olsztyn, IR Galicja , i innych- o ile jakiekolwiek będą... |
Noema napisał/a: |
Wow! Zgorzelec będzie miał "aż" trzy bezpośrednie pociągi do/z Wrocławia, niczym Żary w woj. lubuskim. Jestem pod wrażeniem! A potem beton KD wraz z zaprzyjaźnionym mikolstwem, które obszczekuje mnie na facebooku dziwi się, że wieszam psy na KD za kretyński rozkład jazdy. |
Flanker napisał/a: |
EU07-469 też mnie to martwi z Kamieńczykiem, czyżby chcieli uwalić w nim dobrą frekwę którą cieszy się od lat tym skróceniem go, tylko po to by móc później go uwalić z powodu słabej frekwy? Bo coś się na to zanosi... Kamieńczyk to najbardziej frekwencyjny skład na 274 od lat, mający najlepsze pory odjazdu/przyjazdu z/do Wrocławia. Oby go nie uwalili, bo naprawdę szkoda by było. |
Scz napisał/a: |
Bawi to mnie Twoja argumentacja. Myślenie w stylu "zbyt dużo chętnych jest na pociąg to go nie puścimy" jest .. delikatnie mówiąc głupie. |
Cytat: |
Na trasie Kudowa - Wrocław podróżuję już bardzo długo, jeździłem autobusami, pociągami, busami, KKA i trochę znam potrzeby podróżnych z Kotliny Kłodzkiej. |
Cytat: |
Jak sądzisz, dlaczego ludzie wolą jechać droższym, zatłoczonym autobusem niż pociągiem np. do Polanicy? Odpowiedź jest prosta. Bo wsiadają we Wrocławiu i wysiadają w Polanicy. |
Cytat: |
Nie rozumiem jak mogą ucierpieć mieszkańcy Kamieńca czy Strzelina mając 2 dodatkowe pociągi z KD oprócz tych co jeżdża z PR? Zobaczą, że tłok, to będą wybierać te PR. Proste i logiczne. |
Scz napisał/a: |
To po cholere KD pcha się na linię nie mając odpowiedniego zaplecza taboru?? Jeśli już ma prowadzić przewozy, to niech one będą dostosowane do potrzeb podróżnych. |
Cytat: |
Nie może być tak, że 70 000 000 pln wydane na remont Kudowianki będzie było wydane po to, żeby przedłużać obiegi szynobusów z Leginicy i Wałbrzycha. Komu to będzie służyć? Tylko i wyłącznie przewoźnikowi. |
Cytat: |
A teraz tak patrząc z perspektywy wolnego rynku, to gwarantuję, że pociąg na trasie Kudowa - Wrocław wygeneruje conajmniej dwukrotnie większy przychód niż Legnica - Kudowa. Jestem tego w 200 % pewny i ręczę za to. A jakie są prawa rynku? Ano takie, że rezygnuje się z czegoś mniej opłacalnego na rzecz bardziej opłacalnego. |
Scz napisał/a: |
Pamiętam taką sytuację w 2007 jak dyżurny ruchu w Polanicy musiał dzwonić do Kłodzka, że w Kamieńczyku nie ma już miejsc, więc to co piszesz o tym, że pustki na trasie Kłodzko - Kudowa będa zawsze jest po prostu bzdurą. |
Scz napisał/a: |
Jak dobrze zauważył kolega rejent, dla wszystkich tu piszących przesiadka to nic strasznego, bo rozkład znają prawie na pamięć, są młodzi a przesiadka dla nich to atrakcja w podróży. |
Scz napisał/a: |
Tylko zapominają o tym, że dla większości ludzi kolej to nie hobby, a środek trasnportu, którym chcą szybko, tanio i bezpiecznie dotrzeć do celu. Przesiadka eliminuje pierwszą i trzecią potrzebę podróżnego. |
Scz napisał/a: |
Dla wielu starszych ludzi (a to właśnie często ludzie starej daty korzystają z kolei) problemem jest korzystanie z komputera, a co dopiero wyszukiwanie skomunikowanych połączeń w internecie. Poza tym nawet dla młodego człowieka jakim jestem ja, przesiadanie się w zimie na Kłodzku mieście, gdzie niemiłosiernie hula wiatr, a poczekalnia śmierdzi za przeproszeniem wymiocinami bezdomnych nie należy do przyjemnych. Lepiej jest na Kłodzku Gł. ale znowu pokonywanie tych wszystkich schodów dla starej babci (a uwierzcie, ilekroć jadę autobusem do Kudowy to jest ich pełno, najcześciej jadą do sanatorium) jest po prostu nieżyciowe, taka babcia woli dołożyć 5 zł i pojechać PKS'em. Po prostu jak ktoś słyszy "przesiadka" odrazu jest na NIE. |
Cytat: |
A na Kudowie (z Wrocławia) pojedzie maksymalnie 1 x SA135. KD posiada 2 Kolzamy ale niestety robią za manewrówki a po NR+M mogłyby spokojnie jeździć do Trzebnicy a SA134 do Kudowy |
bart napisał/a: |
Panowie dlaczego tam gdzie są nazwy pociągów często pojawia się PR OPOLE ??? Wrocław - Lichkov |
Flanker napisał/a: |
Puścić Impulsa z dopiętym SA135 do Kłodzka, tam rozpinanie i SA135 leci do Kudowy Proste? Proste! |
krkonoš napisał/a: |
gdyby puścić bezpośrednie SA z Lwówka do Wrocławia, przez Jelenią Górę |
Krzysiu napisał/a: |
Nie znam wśród osób nie mających zniżek na kolej takich, które wybrałyby przejazd do pracy koleją niż prywatnym autem. |
Cytat: |
Prowadzenie szynobusu kub tramwaju jest łatwiejsze niż samochodu czy autobusu |
jano napisał/a: |
Jest kilka takich przypadków, kiedy jeden pociąg "goni" drugi. Dla przykładu przyjazdy do stacji Wrocław Gł. z kierunku Legnica: 9.13, 9.30, 9.45 - i to są pociągi osobowe (osobowo-przyspieszone).
A potem wieczorem z małych przystanków nie można dostać się do Wrocławia przez 3 godz., bo od przyjazdu godz. 18.18 do godz. 21.17 jadą same pociągi przyspieszone (trzy kolejne). |
bezet napisał/a: |
A na Podsudeckiej tragedia. 6 godzinne dziury i 4 pary na odcinku Dzierżoniów - Kamieniec. Jeszcze kilka wynalazków i ciekawych relacji typu Świdnica - Wrocław a na Podsudeckiej będą śmigać tylko brutta. |
Beatrycze napisał/a: |
Tylko patrzeć jak PKS Zgorzelec reaktywuje linię do Krakowa. |
Cytat: |
Do tego likwidacja pociągów Dresden - Wrocław. W rozkładzie są tylko zwykłe do Goerlitz. |
Papero napisał/a: |
Upadającego PKSu Zgorzelec nikt nawet nie próbował ratować, wręcz było im to częściowo na rękę.
|
Noema napisał/a: |
Wow! Zgorzelec będzie miał "aż" trzy bezpośrednie pociągi do/z Wrocławia, niczym Żary w woj. lubuskim. Jestem pod wrażeniem! A potem beton KD wraz z zaprzyjaźnionym mikolstwem, które obszczekuje mnie na facebooku dziwi się, że wieszam psy na KD za kretyński rozkład jazdy.
Mówiłam, że jeszcze zatęsknimy za PR? Mówiłam! No i długo nie musieliśmy czekać... |
Noema napisał/a: |
Impulsy to nie wszystko! Najważniejszy jest rozkład jazdy dostosowany do potrzeb podróżnych a nie do obiegów taboru! |
Pirat napisał/a: |
Jawier, przestań trollować! Temat dotyczy nowego rozkładu jazdy, a nie betonu KD i wieku Noemy. To moje pierwsze i ostatnie ostrzeżenie! |
iploxi napisał/a: |
Ad Jawier - powinieneś przeprosić a nie głupio się tłumaczyć. Nie jestem adwokatem Noemy ale podstawowe zasady kultury tego wymagają. A co do Twojego argumentu, że każdy Prezes czy właściciel ma prawo bronić swojego imienia - to owszem ma - ale niech to robi za swoje pieniądze a nie wyręcza się prokuraturą finansowaną z pieniędzy publicznych. |
Flanker napisał/a: |
Same dalekobieżne do Legnicy i Zgorzelca były już przerabiane i się nie przyjęły |
Cytat: |
Przeciwko zmianom protestuje marszałek. Twierdzi, że jeżeli nic się nie zmieni, będzie trzeba "ciąć" kursy pociągów na Dolnym Śląsku. Na tory może wyjechać o 40 procent mniej składów. |
Scz napisał/a: |
Teraz bedziemy marznąć na dworcu w Kłodzku, a później tłuc się zapchanym i brudnym kiblem. Taki mamy rozwój kolei w Polsce. |
Noema napisał/a: |
W nowym rozkładzie jazdy KD przygotowały pasażerom niemiłą niespodziankę, mianowicie pociąg z kierunku Legnicy przyjedzie do Węglińca o 6:59, natomiast pociąg do Zgorzelca odjedzie z Węglińca o godz. 6:55. Mamy więc 4-minutowe rozkomunikowanie! |
Pirat napisał/a: |
Ku przestrodze dodam, że Beatrycze pracuje w Zgorzelcu i jeździ z Legnicy porannym pociągiem. |
pawelW napisał/a: |
Z tego co mi się wydaje to KD ma chyba tylko jednego ETZ-ta od PR ,czyli właśnie EN57AL. |
jano napisał/a: |
Szkoda tylko, że przez przejęcie linii Wrocław-Legnica-Węgliniec przez KD stracimy pociąg interRegio do Krakowa. |
Bonifas napisał/a: |
I okazuje się że planowany Liczyrzepa ostatecznie jako Piast połączy Jelenią Górę ze stolicą przez Śląsk. Od 10 stycznia z rozkładu znika IR Rudawy a rozpoczyna kursowanie IR Piast w relacji Jelenia Góra - Warszawa Wsch. - Jelenia Góra, który w sezonie będzie prowadził wagony bezpośrednie do stacji Kudowa Zdrój które też miał prowadzić niejaki Chemik |
jano napisał/a: |
Szkoda tylko, że ani KD ani UMWD nie odpowiada na moje maile (nie anonimowe!). |
Cytat: |
- Naszymi klientami są przede wszystkim mieszkańcy regionu, którzy do Wrocławia dojeżdżają do pracy lub szkoły. Na trasie z Legnicy do Wrocławia – jeśli chodzi o czas podróży – jesteśmy bezkonkurencyjni. Mimo, że podróżni mają przecież do dyspozycji autostradę. Pociągi Kolei Dolnośląskich pokonują trasę z Legnicy do Wrocławia w nieco ponad 40 minut, a naszym celem jest skrócenie tego czasu poniżej 40 minut – zapowiada Piotr Rachwalski. |
Pirat napisał/a: |
mateuuu, gdzie i z jakiego powodu pociągi KD miałyby stać w polu przed semaforem między Legnicą a Wrocławiem oraz między Legnicą a Węglińcem? |
Darthlol napisał/a: |
jak 10 min za wcześniej lub 10 minut za późno?? |
bystrzak2000 napisał/a: |
Wspomniany wyżej Chojnik po odstaniu 20 minut w Jeleniej, ma mijankę w Zachodniej z Mamrami, które czekają tam na niego 4 minuty, a potem żeby było śmieszniej, stoją jeszcze 14 minut w Jeleniej Górze. Chyba ktoś po pijaku tworzył ten rozkład. |
krkonoš napisał/a: |
W przypadku Chojnika to akurat dobrze, że tak jest, bo 6 minut przed jego odjazdem do Szklarskiej przyjeżdża do Jeleniej pociąg z Żar. |
bystrzak2000 napisał/a: |
A odczepianie kilku wagonów od Karkonoszy w JG musi trwać 25 minut, podczas gdy zmiana czoła we Wrocławiu trwa tylko 12 minut? |
bystrzak2000 napisał/a: |
A to tak trudno opóźnić wyjazd Chojnika z Wrocławia o 15 minut? A odczepianie kilku wagonów od Karkonoszy w JG musi trwać 25 minut, podczas gdy zmiana czoła we Wrocławiu trwa tylko 12 minut? |
Cytat: |
1. Pro primo. Czemu na E30 nie mogą jeździć TLK i IR ze Węglińca do kilku miast, skoro trasa jest przestrasowana na 160km/h? |
Cytat: |
2. Pro secundo. Czemu na linii 274 (SzPG / Jelenia Góra / Wałbrzych - Wrocław) kursuje TLK oraz linia ??? (Międzylesie / Kłodzko - Kłodzko) kursują IR to czemu linia 275 nie mogą jechać IRy TLKi? |
Cytat: |
3. Pro trerio. Czy będą planowane kursy KD np. (Węgliniec - Opole) ? |
Nuter napisał/a: |
Co do pociągów przez Lubin(70tys) - "się nie da", "Coś tam jeździło", "linia jest rozwalona do końca" |
Max998 napisał/a: |
Obliczyłem na prawie fizyki, że Impuls będzie pokonał tą trasę 65 kilometrów w 37 minut przy prędkości 175,6 km/h. Jeśli źle obliczyłem to proszę mnie poprawiać. |