Cytat: |
Nie wiem jak inni, ale ja jestem za reaktywacją tej trasy |
Cytat: |
ewentualnie (ale to niestety ze zmianą kierunku w Gliwicach) Rybnik - Gliwice - Bytom… |
intercity30 napisał/a: |
Danirad dziękuję za fotki są fajne i ciekawe szkoda tylko ze towarówki będą po tym jeździć pozdrawiam |
TOPYSZ napisał/a: |
idzie na autobusy do Rybnika, |
TOPYSZ napisał/a: |
Może do pociągu Ostrava-Wodzisław-Rybnik-Knurów-Gliwice/Katowice nie trzeba by tyle dokładać... plany, plany, plany i marzenia oczywiście |
gajdzik napisał/a: |
Sytuacja na dzień dzisiejszy jest patowa, czekamy na ekspertyzę Politechniki Śląskiej w zakresie szkód górniczych w tym rejonie. |
gajdzik napisał/a: |
Zamknięcie jest winą kopalni, która wciąż nie chce się podpisać pod zezwoleniem na eksploatację linii kolejowej w tym miejsu. |
REGIOchłopak napisał/a: |
Tragedii niema biorąc pod uwagę, że i tak linia ma być w całości remontowana niemal od zera. |
Cytat: |
Przetarg na budowę mostu dla rzeki Bierawki rozstrzygnięty Przetarg na budowę nowego mostu dla rzeki Bierawki pod nasypem kolejowym wygrało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex. Przetarg obejmuje także włączenie mostu do istniejącego koryta. Przetarg został ogłoszony przez Kompanię Węglową oddział "Knurów - Szczygłowice" w Katowicach. Obejmuje on budowę nowego mostu dla rzeki Bierawki pod nasypem PKP linii 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny z włączeniem go do istniejącego koryta. Wartość zamówienia wynosi 18 mln zł. Kryterium wyboru była najniższa cena. Zgłoszono 9 ofert. Przetarg wygrało Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex z Będzina. |
Cytat: |
Jeśli po remoncie torów między Knurowem Szczygłowicami a Szczygłowicami ktoś z Urzędu Marszałkowskiego łaskawie zauważy tą linie i puści jakiś krótki SZT albo EZT to zapewne chętni na przejazd będą. Chyba po to powstawały Koleje Śląskie? Jako "odpowiedź" na nieudolność PR i reaktywację tego, co w ciągu ostatnich 10 lat zostało zniszczone. |
topysz napisał/a: |
Lubliniec - Katowice |
hanys napisał/a: |
Topysz napisał prawde, główne linie w województwie śląskim to: Gliwice-Częstochowa, Bielsko-Katowice, Rybnik-Katowice oraz Lubliniec-Katowice, pozostale są drugorzędne a więc traktowane gorzej. |
hanys napisał/a: |
A ja jeszcze raz powtarzam, że linia Katowice-Lubliniec jest dla Kolei Sląskich jedną z najwazniejszych linii skoro patrząc na całokształt jest na 4 miejscu. |
hanys napisał/a: |
Ceny biletów za PR były wyższe więc jednak troche sie zmieniło ku lepszemu. |
hanys napisał/a: |
Nie opieram swoich obserwacji na pociągu wyjeżdzającym z Katowic po godzinie 15, chodzi mi o pociągi wyjeżdzające z Katowic przed 8 i przed 18, a przyjeżdzające do Katowic rano. |
hanys napisał/a: |
Mieszkańcy TG i Bytomia przywykli do autobusów a ich powrotu do pociągów nie zagwarantuje tylko niższa cena biletów i większa ilość kursów. |
hanys napisał/a: |
Może i Oświęcim jest dla KŚ wazniejszy niż TG i Bytom (tego nie wiem), ale napewno linia do Lublińca jest ważniejsza niż linia do Oświęcimia. |
hanys napisał/a: |
Patrząc na liczbe połączeń oraz frekwencje linia Katowice-Lubliniec jest wśród tras w województwie śląskim na 4 miejscu. |
hanys napisał/a: |
Nie musisz mi tłumaczyć, że nie każdy kolejarz 24h/d 7 dni w tygodniu przebywa w uniformie, możesz sobie darować ten cynizm. Znam troche osób z KŚ i wierz mi, że pociągi przyjezdzające rano do Katowic czy tez wyjeżdzające z Katowic przed 8 i 18 nie wożą głownie pasażerów z biletami 99%. |
hanys napisał/a: |
Co do grzybiarzy, to w sezonie nie jest ich troche tylko multum, całkiem niedawno w pociągu wyjeżdzającym z Katowic około 5.30 już od Bytomia był tłok |
hanys napisał/a: |
Jak dla mnie dopóki nitka w strone Lublińca nie będzie wyremontowana tak jak nitka w strone Katowic to pasażerowie tłumnie nie wrócą. |
Cytat: |
Tak jak nie ma oznaczeń, że w pociągu są toalety (bo zawsze są |
ambrosia napisał/a: |
trasą Katowice Rybnik Strumień Chybie |
ambrosia napisał/a: |
Połączenie mozna jeszcze bardziej rozszerzyć np Lubliniec - Pyskowice - Gliwice - Knurów - Rybnik i dalej w strone Bielska, Raciborza, Chałupek albo Wisły |
ambrosia napisał/a: |
Koleje Slaskie powinny uruchomic pociagi na trasie z Lublińca do Rybnika przez Pyskowice Gliwice Knurow |
ambrosia napisał/a: |
Lubliniec ma bezposrednie polaczenie z Gliwicami ale dzieki pociagom Intercity |