Cytat: |
Czas przejazdy autobusu będzie dłuższy od czasu przejazdu pociągu. |
Kolejoman2 napisał/a: |
Nie. |
mk1992 napisał/a: |
Takie pytanko natury technicznej, czy kurs nr 43032 z Katowic do Oświęcimia (wyjazd z Katowic w soboty o 16:35, przyjazd do Oświęcimia o 17:26) przechodzi na kurs powrotny nr 34035 (wyjazd z Oświęcimia o 17:44, przyjazd do Katowic o 18:41)? |
Cytat: |
słyszałem jak Kierownik rozmawiał z jednym z pasażerów i mówił że 8 jednostek stoi nie używanych |
Cytat: |
Niestety Pani Renata Rogowska sie nie pojawila podobno z przyczyn waznych spotkan(he a my klienci chyba jestesmy najwazniejszy) |
bartek 27 napisał/a: |
Pojawiła się wersja uboga , czyli 3 ochłapy z Katowic do Oświecimia . |
Cytat: |
jadę też rano w sobotę z Katowic do Oświęcimia gdzie ludzie jest od 10 do 15. |
Cytat: |
Nie będę się czepiał ale Twoja propozycja jest do bani. |
Cytat: |
mógłby obsługiwać tę trasę małopolski EN81 |
sabatnik napisał/a: |
Wczoraj miałem (nie)przyjemność jechania tą trasą z Katowic 14:25. Ludzi mało jak na EZT, aż się prosi szynobus. Jeśli już o tym było, to przepraszam, ale nie mógłby obsługiwać tę trasę małopolski EN81? Podobnie jak inne, skoro Śląsk nie ma własnych. Poza tym szlak w fatalnym stanie, nie wiem jak to wygląda przeważnie ale wczoraj (23.08) jazda zajęła nam 1h20m (rozkładowe 55m. co i tak jest sporo). Na odc. Mysłowice Kosztowy-Nowy Bieruń jechał szybkością truchtu. Podziwiam osoby jeżdżące regularnie na miesięcznych, a takowe o dziwo są. |
sabatnik napisał/a: |
Gdy zobaczyłem ten fragment z piaskiem, wystraszyłem się, że coś się stało i będzie zatrzymanie. A tu niespodzianka, mimo iż piasku po główki szyn, pociąg sunął dalej - jechał po właściwym, prawym torze. Bilet sprawdzili mi już za Katowicami a wymiana podróżnych faktycznie znikoma. Ale kolega Bardi napisał, że jednak te pociągi mają duży potencjał. |
bartek 27 napisał/a: |
Brak oferty PWDC na linii Katowice - Oświęcim . Za 9 zł nikt nie pojedzie o zdrowych zmysłach przy kosmicznej prędkosci . |
Cytat: |
A co, jeżeli nie uda się pozyskać taboru, bo np. znów nie będzie chętnych w przetargach? Koleje Śląskie podstawią komunikację zastępczą? – Nie ma takiej możliwości. Nawet jeżeli w przetargu na spalinowe zespoły trakcyjne nie uda się wybrać wykonawcy, to procedura przewiduje możliwość zakupu z wolnej ręki. W przetargach na wagony lokomotywy też nie spodziewamy się problemów, ale w razie czego są postępowania sektorowe i można - na krótki czas – zapewnić tabor w takim trybie – uspokajał prezes Worach. |
Exsimus napisał/a: |
Autobusy będą jeździć w ograniczonym terminem, a ich kursowanie spowodowane jest PRACAMI TOROWYMI, które będzie wykonywać PKP PLK Jak byś dobrze zauważył szynobusy relacji Katowice - Oświęcim - Czechowice i Czechowice - Cieszyn są z sobą zobiegowane tak więc KŚ musiała je zobiegować na nowo. |
Exsimus napisał/a: |
Bardi78,
Skończ z pleść bzdury Autobusy będą jeździć w ograniczonym terminem, a ich kursowanie spowodowane jest PRACAMI TOROWYMI, które będzie wykonywać PKP PLK Jak byś dobrze zauważył szynobusy relacji Katowice - Oświęcim - Czechowice i Czechowice - Cieszyn są z sobą zobiegowane tak więc KŚ musiała je zobiegować na nowo. PS. KŚ w pełni zgadzają się z Twoimi wnioskami rozkładowymi, (sam jego Twórca tak twierdzi) ale pamiętaj, że obecnie KŚ na odcinku małopolskim jeżdżą BEZ DOTACJI. Jak Małopolska coś da będzie więcej pociągów, KŚ nie jest instytucją charytatywną, a jej głównym zadaniem jest jeżdżenie po Śląsku, a nie Małopolsce. Jednak jeżeli chcesz więcej pociągów nie ma problemu, marszałek zapłaci to będzie, ale widząc beznadzieję kolejową w Małopolsce to trudno tu o tym rozmawiać. |
Cytat: |
Myślę że jeżeli byłby ten komunikat to KŚ by tylko zyskały...
Pozatym linia Oswięcim-Katowice ma 33km z czego mniej niż 3 km są w małopolsce to jaka to linia małopolska? |
Cytat: |
ps.
poza tym nie do końca przejrzyste wydaje mi się kwestia że pierwszy kurs jest na normalnym pociągu, drugi cały autobus a trzeci...autobuso-pociągiem... |
Cytat: |
Śląskie: Jednak będzie komunikacja zastępcza
Koleje Śląskie, mimo zakończonych pozytywnie zakupów taboru "Last Minute", nowy rozkład jazdy rozpoczną z autobusową komunikacją zastępczą do Oświęcimia, Włoszczowy i Żelisławic. Co gorsza, zarządca infrastruktury i przewoźnik wciąż dyskutują o kształcie rozkładu jazdy. O tym, że na odcinku Czechowice-Dziedzice - Oświęcim od 9 grudnia zamiast pociągów pojadą autobusy, zaalarmowali nas Czytelnicy. Niektóre pociągi zostaną nawet zastąpione autobusami w całej relacji - z Katowic do Oświęcimia. Według przewoźnika, przyczyną odwołania kursów nie jest wcale brak taboru - Mamy w tej chwili 57 składów wagonowych i zespołów trakcyjnych, co zaspokaja nasze potrzeby - zapewnia rzecznik przewoźnika Adam Warzecha. Koleje Śląskie nie uruchomią jednak całej zaplanowanej siatki połączeń już teraz - wiele jednostek zamówionych przez KŚ będzie przybywać do przewoźnika przez cały I kwartał 2013 roku. Jednak wszystko miało się odbyć bez zastępczej komunikacji autobusowej - Nie ma takiej możliwości - mówił o KZA prezes Kolei Śląskich Marek Worach w listopadzie, co wytykają już nasi Czytelnicy. Jak zwykle wina... Według dokumentów, do których dotarł "Rynek Kolejowy", komunikacja zastępcza na odcinku do Oświęcimia zostanie wprowadzona na prośbę Kolei Śląskich po tym, jak okazało się, że omawiane na początku listopada ograniczenia prędkości na liniach 93 i 138... nie są ostatnimi, które będą obowiązywać w przyszłym rozkładzie jazdy. Już w listopadzie okazało się, że trzeba wprowadzić kolejne - nie uwzględnione w projekcie rozkładu. W sumie straty czasowe pociągów w stosunku do projektu rozkładu to 6-8 minut w każdą stronę. Aż tak dużych rezerw w rozkładzie KŚ nie zakładały. Dlatego Koleje Śląskie zaproponowały komunikację zastępczą na odcinku końcowym, a gdyby to było niewykonalne - zastąpienie pociągów autobusami w całej relacji. Zdecydowano się na ten pierwszy wariant - w sumie do Oświęcimia autobusy pojadą zamiast 7 par pociągów. Utrudnienia mają potrwać do 9 lutego. Nie tylko Oświęcim Okazało się też, że do 21 stycznia przedłużyło się zamknięcie toru nr 1 linii nr 61 na odcinku Koniecpol – Julianka - Turów. Wzięło się to z niezaplanowanego wydłużenia prac modernizacyjnych. Z tego powodu obniżona została przepustowość linii kolejowej. Kolejom Śląskim i Przewozom Regionalnym zależało przede wszystkim na utrzymaniu kursowania pociągów relacji Kielce - Częstochowa. Dlatego zostaną one zachowane, a komunikacja zastępcza pojedzie za pociągi KŚ i PR z Częstochowy do Włoszczowy i Żelisławic. Co gorsza, od 26 listopada z powodu wykolejenia zamknięty jest tor nr 1 linii 131 na szlaku Tarnowskie Góry TGE – Kalety. Tor ten zostanie naprawiony do końca bieżącego roku. Do tego czasu ruch pociągów odbywa się jednotorowo. Opóźnienia dotyczyć będą 6 pociągów. Do ostatniej chwili Ustalanie rozkładu jazdy w woj. śląskim wciąż się odbywa, mimo że do jego wprowadzenia zostało jeszcze kilka dni. Również Koleje Śląskie nie są tu bez winy - dopiero w grudniu złożyły wnioski o zmianę rozkładów jazdy pociągów relacji Katowice – Rybnik – Racibórz z powodu zmienionych charakterystyk trakcyjnych (KŚ będą obsługiwać połączenia składami wagonowymi, a nie zespołami trakcyjnymi). Z kolei tuż przed końcem listopada PLK poinformowały, że most kolejowy nad rzeką Przemszą na linii 62 jest w fatalnym stanie. Naprawa konstrukcji wymaga całodobowego zamknięcia szlaku przez 10 dni - być może odbędzie się to już w przyszłym tygodniu. Kiedy pasażerowie poznają ostateczny rozkład? Nie wiadomo. |
Exsimus napisał/a: |
jackii, Wczoraj się dowiadywałem pociągi na tym 15 km odcinku nie są objęte dotacją, ani wymianę kilometrów. |
Exsimus napisał/a: |
Poza tym pociągi między na jakimś odcinku między Mysłowicami, a Oświęcimiem są trasowane tylko po torze lewnym tak więc jest tam jednotor, a taboru to jest brzydko mówią w pizdu !
Cała grupa w Gliwicach zawalona wagonami, Łazy traxsami, ba a jak ktoś wiedział to tej i śmigające przez Śląsk szynobusy już widział |
Exsimus napisał/a: |
Oczywiście mój przedmówca będzie wiecznie niezadowolony z KŚ, bo przecież nie jeżdżą według ustalonego przez niego rozkładu.
Rzecz jasna pociągi mogą być czemu nie i może być ich więcej, ale niech Małopolska do nich dopłaci. A taboru i tak jest w 3 tyłki PS. A czemu nie doczepisz się czemu nie ma pociągów z Oświęcimia przez Skawinę. |
jackii napisał/a: |
sinobrody79, jak rozumiem, posiadanie własnej spółki kolejowej jest oznaką separatyzmu? Czyli już mamy separatyzm mazowiecki, wielkopolski, dolnośląski i górnośląski. W przyszłym roku dołączy separatyzm małopolski...
A propos zdjęcia - jakie zdjęcie taboru jeżdżącego w ŚZPR powinni zamieścić? Niestety, przykro mi to mówić, ale w części woj. małopolskiego trzymają kciuki za powodzenie KŚ i mają nadzieję, że przejmą obsługę. Jakoś niezbyt wielu mieszkańców wierzy, by Koleje Małopolskie obsłużyły coś poza SKA |
Leniwiec napisał/a: |
sinobrody79, ja nie widzę problemu, akurat tabor KŚ mimo że w większości używany to wygląda jak nowy. Szczególnie jak człowiek przypomni sobie EN57 od PR. Skoro "historyczna małopolska" to tereny także w pobliżu Bielska, Czechowic oraz Żywca to może MZPR obsłuży te trasy? Ile połączeń Byście się spodziewali? Do tej pory w wykonaniu PR były 3 połączenia pomiędzy Katowicami a Oświęcimiem, na innych trasach dużo lepiej by nie było.
Nie chcę mówić że KŚ jest wspaniałe i w ogóle ale to młoda spółka, KŚ jak i marszałek popełniają błędy ale moim zdaniem z czasem będzie lepiej, KŚ ma zapewnione stałe dofinansowanie i długoletnią umowę co sprzyja inwestycjom w tabor i tym podobnym, trzeba po prostu przetrwać bo początki są najtrudniejsze. |
jackii napisał/a: |
Leniwiec, no przecież wiadomo, ile - tyle ile w tym roku minus 20%
Ewentualnie któraś linia może do likwidacji? Jeśli chodzi o KŚ, to sinobrody79 bynajmniej nie kwestionuje taboru. Chodzi mu o zasadę, że ten teren powinien być obsługiwany przez Przewozy Regionalne bądź Koleje Małopolskie, Koleje _Śląskie_ zaś powinny mieć zakaz zbliżania się do jakichkolwiek terenów leżących w Małopolsce. Jeśli Kraków nie jest zainteresowany obsługą tych terenów, to przecież lepiej zlikwidować linię kolejową, niż dopuścić do jej obsługi przez katowicką firmę... Jego zdaniem na zdjęciu zaś powinno zachowywać się proporcje, zamieszczając EN57KM jako tabor KŚ i dla równowagi ED72-005 jako tabor PR W tym przypadku mamy do czynienia dokładnie z tą samą zasadą, jaka była wyraźnie prezentowana podczas obrad Sejmuku Opolskiego, gdzie radni wyrażali zdecydowany sprzeciw przeciw wpuszczaniu KŚ na teren opolskiego, tylko groźba ze strony własnego marszałka, że nie mogą zabronić KŚ dojazdu do tych akurat stacji i jedyne co mogą osiągnąć to to, że KŚ nie obsłużą ich mieszkańców skłoniła radnych do wyrażenia zgody... Bardzo proszę nie przypisywać mi słów, których nie powiedziałem. To taka elementarna zasada dyskusji. Jasno wyraziłem, że wolę KŚ na linii Wadowice-BB niż likwidację linii. Pretensję mam do PR małopolskiego, że sobie odpuścił linię, a nie do KŚ, że tam jeździ. I przy okazji pytanie, czemu to KŚ nie będzie jeździć na linii BB-Cieszyn? Wcałości położona jest na Śląsku, parametry techniczne i potencjalne potoki podróżnych podobne jak na linii wadowickiej, a jednak nie ma reaktywacji. Co do taboru, to patrz wyżej. Ani KŚ nie jest pod tym względem taka wspaniała, ani PR tak beznadziejne jakby chciał RAŚ. BP, MSPANC. |