Cytat: |
Ostatnio się wziąłem za wojowanie z PkSem Gniezno za wycofanie połączeń Gniezno- Kalisz, |
Cytat: |
Grabowno Wielkie - Krotoszyn jest prowadzony w miarę normalny (i codzienny) ruch pasażerski |
Wielkopolanin napisał/a: |
Tam potrzeba sensownych połączeń REGIO typu Bydgoszcz - Gniezno - Jarocin - Wrocław oraz TLK Gdynia - Bydgoszcz - Gniezno - Jarocin - Wrocław - Jelenia Góra (tak jak kiedyś łącznik do Mieszka i Bachusa). W Polsce kolej nie jest dla pasażera, ale do zbijania dotacji. |
rail_user napisał/a: |
A może kolej jest dla pasażerów ale nie koniecznie dla "kółeczek" i widzimisię mikoli ? |
sympatyk napisał/a: | ||
Naprawdę uważasz że np pociąg REGIO rel. Bydgoszcz-Gniezno-Września-Jarocin-Krotoszyn-Wrocław-Opole Gł. to jakieś dziwadło? |
kolejfan napisał/a: |
rail_user, może masz rację. Tak sobie myśle i myśle i w dzisiejszej erze samochodów to większość ludzi wybiera cztery kółka. W sumie to nic dziwnego, ze uwala się kolejne linie, bo po prostu chyba nie na pieniędzy na utrzymywanie muchowozów. Ale zdawało mi sie, ze frekwencja na pociągach Gniezno-Jarocin była dobra.
Chyba musze odłożyć na bok moj lokalny patriotyzm i pogodzić się z tym, ze niegdyś potężne kolejowo Gniezno, nie ma w sumie już dzisiaj aż tak dużego znaczenia. |
Wielkopolanin napisał/a: |
rail_user, akurat wydłużenie pociągów z Poznania do Wrocławia przez Jarocin było trafionym pomysłem. |
Wielkopolanin napisał/a: |
rail_user, Po pierwsze pociąg relacji Bydgoszcz - Opole przez Krotoszyn to nie jakiś wydumany pomysł przy założeniu, że czas przejazdu będzie konkurencyjny. |
Wielkopolanin napisał/a: |
rail_user, Twoim tokiem myślenia pociągi typu Poznań – Kołobrzeg, Poznań – Szczecin to też są dla mikoli, bo powinny jeździć tylko do Piły i Krzyża. To nie te czasy, że ludzie chętnie się przesiadają i koczują po 2h na przesiadkę. |
Brawurka napisał/a: |
Do pracy do Gębarzewa gdy były aktywne pociągi z Gniezna dojeżdzały 3 osoby...
Skąd Ty masz takie dane? Jak rozkład był inny i bardziej przyjazny pasażerom - do Gębarzewa dojeżdżała spora grupka osób. |
kolejfan napisał/a: |
Nigdy, to masz chyba na myśli na przestrzeni kilku ostatnich lat, bo to faktycznie nie była wybitna;)
Wcześniej to co innego... |
rail_user napisał/a: |
Wcześniej to kiedy ? W epoce Gierka kiedy jeszcze nie było komunikacji MZK Gniezno do Gębarzewa ? |
Brawurka napisał/a: | ||
Widać, że słyszysz bicie dzwonów tylko nie wiesz w jakim kościele bija te dzwony...MPK Gniezno dojeżdżało linią 55 do Gębarzewa kilka razy dziennie i nie takim środkiem lokomocji dojeżdżali pracownicy do ZK Gębarzewo. Jeszcze pod koniec lat 80 tych, kiedy na linii Gniezno - Jarocin było 12 połączeń dziennie frekwencja była lepsza bo i rozkład był dla pasażerów. W Gębarzewie wsiadała albo wysiadała niezła grupka ludzi i tego się trzymajmy. Wielokrotnie to widziałem. |
Światowid napisał/a: |
NIE DLA TLK "NAD BARYCZĄ" |
Lil_Peter napisał/a: |
ze względu na szlakową |
sympatyk napisał/a: |
zmodyfikowano np kursowanie pociągów spółki Intercity pomiędzy Krakowem a Katowicami? |
dyżurny napisał/a: |
Światowid co poprawi ich beznadziejny czas przejazdu (zwłaszcza między Wrześnią a Jarocinem). |
Wielkopolanin napisał/a: |
Druga opcja dla REGIO to połączenia Poznań - Września - Jarocin (przedłużenie wybranych kursów kończących bieg z Poznania na stacji Września do Jarocina). |
Cytat: |
linia docelowo i tak będzie zamknięta |
kolejfan napisał/a: |
W ogole martwi mnie też jedna rzecz... Natrafilem ostatnio na dyskusje na jednym z gnieznienskich portali, gdzie ktoś pisal, ze ta linia docelowo i tak będzie zamknięta, a Gniezno zostanie sprowadzone do rangi przystanku osobowego, ze ma być jedna nastawnia tylko, a pociągi dla KW i ARRIVY swoją bazę maja mieć w Mogilnie, bo PKP nie chce już Gniezna utrzymywać... mam nadzieje, ze to są jakieś żarty po prostu.. czy coś wiecie na ten temat? |
rail_user napisał/a: |
No ale co to jest PKP ? Która ze spółek ? A może nie PKP tylko PR ? Bo oni już zrezygnowali z "bazy" w Gnieźnie - czyli grupy 500 która przechodzi do KW. |
Cytat: |
Tak. PR zrezygnowały ( lub raczej zostały "zmuszone" do rezygnacji). A grupa 500 to kilka torów (+ 80 m kanału na jednym z torów ) na wyjeździe z Gniezna w kierunku Inowrocławia po lewej stronie. Do pełni "szczęścia" brakuje na torze z kanałem jakieś hali. |
Rafaello1973 napisał/a: |
No, ale jak żal 40-50 tysięcy złociszów na naprawę odcinka z Wrześni do Miłosławia to potem nie się czemu dziwić ,że linia zdycha i jest syf,a pasażerowie uciekli z pociągów. Jednak widać ,ze wiele osób gdyby miało na tej trasie 3-4 pewne i dobre połączenia wróciło by do kolei. |
Rafaello1973 napisał/a: |
,ale w przeciwieństwie do Ciebie wiem ,że odcinek między Wrześnią ,a Miłosławiem powinien być uznany i być może niedługo będzie za zagrożony katastrofą kolejową.
Wystarczy, że tak jak w Białymstoku wypieprzą się i zapalą cysterny w paliwem koło Chwalibogowa i dzieci z miejscowej podstawówki, która leży dość blisko torów oraz mieszkańcy kilku domów nie będą mieli duzych szans na ucieczkę . |
Rafaello1973 napisał/a: |
.
Może skoczysz do Lidla lub jakiegoś Bricomarche ,albo huty i kupisz popieranej przez część PO i PSL biurwie z IZ Poznań trochę kamienia ,szyn , i śrub oraz innych podkładów mocowań , bo widać bidaki nie maja nic żeby naprawić linię? |
Rafaello1973 napisał/a: |
Popytaj się adminów i sąsiadów z Dolnego Śląska , to ci napiszą co robił IZ Wałbrzych na lk 274 ,aż w końcu UTK im się do dupy dobrało ,albo na E30 gdzie kilka lat po remoncie linia zaczyna już być zapuszczona.
|
Rafaello1973 napisał/a: |
Zerknij sobie na stan obwodnicy Wrześni( E20) ,albo wychlapy i inne cuda w kierunku Słupcy i w efekcie zamiast 160km/h masz ograniczenia do 120-130km/h .
|
Rafaello1973 napisał/a: |
Co do tej linii 281 jest ona łącznikiem miedzy Dolnym Śląskiem i po zjeździe z linii kluczborskiej także z GOPem ,a wschodnią Wielkopolską i woj. kujawsko-pomorskim , Pomorzem oraz Warmią i Mazurami. we Wrześni z lk 281 można zjechać na E20,a w Gnieźnie na linie Kłajpedzką i po remoncie tego szlaku jest możliwy czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy w 4h.40-50minut ,a z Wrocławia do Gdyni lub Olsztyna z ominięciem Poznania w niecałe 5,5 do 6 godzin.To nie są wymysły mkola tylko realne możliwości,bo pytałem się specjalistów na konferencji transportowej 25 kwietnia. |
Rafaello1973 napisał/a: |
Nie chodzi tylko o mój wrzesiński grajdołek , bo inne województwa też zasługują na szybkie i godziwe połączenia. . |
Rafaello1973 napisał/a: |
skoro priorytetem szefów niektórych IZtów jest przydzielanie sobie premii i trzepanie kasy za nieróbstwo, zaorajmy okolice Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Wrocławia ,Krotoszyn ,Miłosław, Chojnice ,albo niektóre okolice Bydgoszczy ,Olsztyna lub Ełk.
|
Rafaello1973 napisał/a: |
Przykładem jest tego sytuacja przed Euro 2012, gdy w czasie remontu linii Poznań - Gdynia koło Gniezna zamiast od razu kierować objazdy na Wrześnie - Jarocin-Krotoszyn/Ostrów Wlkp- Wrocław , to puszczano je na Wrześnię - Poznań - Jarocin - Krotoszyn czyli zafundowano pasażerom 60km niepotrzebnego objazdu, bo ktoś z centrali PLK lub IZ Poznań przed tymi wielkimi rewitalkami nie dorósł do tego żeby wyremontować nieco lub chociaż poprawić odcinek z Wrześni do Gniezna ,ale przede wszystkim odcinek do Miłosławia i Orzechowa most , który by ładnie odkorkował to wszystko .Spieprzono sprawę i nie można tego przemilczeć .
. |
kolejfan napisał/a: |
rail_user, no przecież linię 354 będą remontować (i to już postanowione), więc nie wiem po co te porównanie.
|
rail_user napisał/a: |
Tylko linia 281 dla ZLK OStrów jest tym czym dla ZLK Poznań linie 351/354/352.
Pytanie iloma liniam ( i jakiej kategorii ) oraz km zarządza Ostrów a iloma Poznań. Ja bym tam Ostrów za bardzo nie chwalił. Przecież też mają "syf" na jednej ze swoich podstawowych linii - 272. Do niedawna również nieciekawie wygladało na jedynej magistrali ostrowskiej czyli 271 ( odc. Rawicz - Kościan ). |
Virakocha napisał/a: |
ZLK podlegają pod CRI te z kolei pod centralę PLK.
|
kolejfan napisał/a: |
Mapa z podziałami a ZLK była gdzieś na stronie PLK, więc można zajrzeć i oszacować sobie:) Każde ZLK robi to, na co jest w stanie zrobić. A czy remontem 271 nie miała się zająć PLK? Czy ZLK są zależne od PLK? Bo trochę nie ogarniam kto, od czego jest zależny i czym się zajmuje. |
Rafaello1973 napisał/a: |
kolejfan jeśliby znów pojawiłyby się jakieś dwie trzy pary Regio oraz jedna lub dwie TLK to ludzie z biegiem czasu by się przyzwyczaili . Klienta łatwo przegonić , ciężej odzyskać . Po drugie pamiętam ile było osób w łączniku do Mieszka, który 13 lat temu od Gniezna jeździł przez Wrześnię Jarocin do Jeleniej Góry. Można na niego lub z niego było przesiadać się na pociąg Lwówka Śląskiego oraz na busy do Karpacza i innych podsudeckich miejscowości . Komu to wadziło nie wiem.Miałem okazje jechać kilkanaście razy tym składem i mimo ,ze się wlókł pusty nie jeździł, Po prostu komuś zależało lub zależy by wygasić popyt na lk 281 ,ale także wielu innych liniach i je uwalić i takich ludzi jak szkodników trzeba tępić. Zniszczyć coś jest łatwo,a odbudować trudno.W przypadku pociągów regio przez kilka lat nawet to tak fajnie funkcjonowało ,że jak jechał pociąg to o tej godzinie nie kursował autobus PKS( z wyjątkiem tych ,które wjeżdżały do wioch oddalonych od linii kolejowej) i na odwrót ,ale lepiej co dobre rozwalić pod pozorem pseudo oszczędności by cudzym kosztem nachapać premii za .Ludzie wykiwani częściowo od transportu publicznego odeszli. |
Cytat: |
Czy Września, Jarocin, Krotoszyn wygenerowałyby dostateczne potoki dla połączenia Wrocław-Gdynia, czy by były konkurencyjne dla Rawicza, Leszna i Poznania? |
Virakocha napisał/a: |
@rail user z torów plk
Było przekształcać stację w przystanek osobowy? Widać panowie z PLK nie pomyśleli o tym, że na Antoninku będą dzikie tłumy, skoro trzeci zelektryfikowany tor jest ślepy i nie ma przy nim peronu. Co do fabryki we Wrześni, jeśli powstanie to siłą rzeczy powinien powstać przy niej przystanek oraz w końcu remont tego dziadostwa od Wrześni do Książna z podniesieniem Vmax chociaż do 70 km/h. |
Cytat: |
No ale co to ma do rzeczy ? Przystanek jest - jest. ociągi zatrzymują się - zatrzymują się. Perony na wniosek zostały przesunięte z 700 m pod bramę fabryki ? - Zostały. Tunel został dostosowany ? Został. Nawet przystanek komunikacji miejskiej został "zintegrowany" z peronem kolejowym i przejściem podziemnym tworząc mini-węzeł przesiadkowy. I co? Nico - jakoś tych "dzikich tłumów" na przystanku nie widać. Widać za to zawalone okoliczne ulice ( Miłowita, Leszka, Chocibora , a nawet Gorzysława ) samochodami pracowników VW.
A ilu ich parkuje na terenie VW ? |
Cytat: |
Poza tym dlaczego ma być remont 281 ? Przecież te 2 przypadki świadczą , że mimo bardzo dobrej oferty pracownicy wolą korzystać ( w tym przypadku) ze swoich aut. Dlaczego ? |
Virakocha napisał/a: |
Owszem został. Tylko że z komunikacją miejską jest problem - skomunikowanie wyłącznie w 1 stronę. Skrócono bocznicę i mamy długaśny odstęp od Swarzędza do Poznania Wschodu. Skoro już przesuwano to dlaczego nie pomyślano o dorobieniu toru głównego dodatkowego i trapezu na podg POznań Antoninek? Teraz mamy taki syf, że towarowe jadące do Poznania Wschód od strony Franowa muszą jechać dwójką zamiast jedynką. A wszystko w imię POlepszania infrastruktury.
|
Virakocha napisał/a: |
Choćby dlatego, że skrajniowce i towarowce mogą się wygrzmocić na wychlapach od Wrześni do Książna to raz, dwa VW będzie chciał zbudować bocznicę. A jeśli miałby być budowany przystanek to siłą rzeczy prędkość musi być podniesiona a ograniczenie do 30 wisi już z lekka 8 lat. Poza tym o jakiej dobrej ofercie mówisz? O 1 parze PKS w dni szkolne Chłopie, może jesteś świetny jeśli chodzi o sprawy torowe ale o komunikacji PKS Gniezno to akurat nie masz pojęcia |
Cytat: |
Chcesz zmuszać ludzi dla jazdy pociągiem ? Nawet gdyby te pociągi były "za pół darmo" większość dojeżdzających nadal będzie jeździła samochodem. |
Virakocha napisał/a: | ||
Nikogo nie zmuszam. To raczej panowie z UMWW zmuszają do jazdy samochodami likwidując połączenia Gniezno - Jarocin, Jarocin - Leszno, Wągrowiec - Rogoźno - Poznań, oraz tnąc połączenia z Leszna do Ostrowa i z Leszna do Zbąszynka. |
wodkangazico napisał/a: |
Chcesz im wyciąć numer? Weź żółtą, wodoodporną kredkę i na szyjce szyny namaluj literkę O. Albo lepiej od razu W. Jeśli twoje przeczucia okażą się zasadne i coś się w tym miejscu wykrzaczy, na 300 % zjawi się niejaki Ryś Tadeusz. A wtedy chłopaki mają przerąbane. |
Virakocha napisał/a: |
Natomiast wybuksy dziwią mnie, gdyż tego typu wady defektoskopowe ISE Konin czy ISE Jarocin zwykło usuwać przez napawanie.: |
Rafaello1973 napisał/a: |
Widać ,że lubisz być złośliwy i robisz z siebie nie wiadomo jakiego góry. Krytykować łatwo ,a może warto by ruszyć tyłek i pomóc lub zamilknąć jeśli się nie chce nic zrobić.Generalnie drewna zwłaszcza jeśli jest dobre.nie czepiam się . Niech tam się trzyma jak najdłużej |
Cytat: |
Byle "glupek" ze swoim graffiti jeszcze nic nie znaczy. Bo karty badań defektoskopowych raczej nikt nie "spreparuje". A wiekszość dowodów przy wypadkach/wydarzeniach to "słowo pisane" |
Cytat: |
Generalnie tak. Ale w pierwszej kolejności na liniach najważniejszych ( np. 003). Ale II - jezeli jest dosc duza ilość na km nie opłaca się napawać. Taniej wymienić. A wszystko "kręci" sie wokół kasy ( której zawsze będzie za mało) |
Cytat: |
grubość podsypki pod podkładami, |
Virakocha napisał/a: | ||
To już podpada pod paragraf. A pomówienia, że niby ktokolwiek z nas fałszuje karty badań defektoskopowych to już jest pomówienie. |
Virakocha napisał/a: | ||
No to skoro generalnie dało się ponapawać dwójkę w Koninie od ukresu Anglika czy też okręgu zwrotnicowego Kn aż do okręgu zwrotnicowego Kn2 tak, że dziś ciszej się jedzie torem stacyjnym to czemu nie zastosować go również na linii ważnej z punktu widzenia IZ Ostrów Wielkopolski. Za chwilę znowu konieczne będą naprawy a tak raz a porządnie wykonana naprawa i nie będą konieczne kolejne. |
Virakocha napisał/a: |
@rail_user Na odcinku Konin - Cienin można spotkać takie kwiatki jak szyny z lat '83/84 z cechą UIC 60. |
Virakocha napisał/a: |
Na 271 ta nawierzchnia jest wymieniana. Tymczasowo oczywiście wprowadzono 100/120. Na 272 niestety nie wymieniano podkładów na bieżąco stąd na odcinku Ostrów - Kępno spadła z 70 do 20 km/h.
|
Cytat: |
Brak przepustowości odcinka Gniezno - Poznań. |