Cytat: |
437 96 Łowczówek Pleśna - Tuchów 1 8,400 20,578 01.06.11 23.08.11 |
Cytat: |
ale Kraków - Krynica 8h. |
Pułtuś napisał/a: |
Ja wiem ze remont potrzebny, ale czemu akurat w wakacje? |
Cytat: |
Muszyna-Plavec gdzie nie ma pociągów, podobnie Biecz, czy Chabówka. |
Cytat: |
Kolejne wakacje bez „Kryniczanki”
PKP Polskie Linie Kolejowe planują od 1 czerwca zamknięcie na trzy miesiące linii Tarnów - Stróże - Nowy Sącz - Muszyna - Krynica/Plavec, czyli popularnej „Kryniczanki”. W tym okresie przeprowadzony zostanie remont na odcinku Tarnów – Stróże. Najbardziej ucierpi na tym PKP Intercity, gdyż latem ożywa na tej linii ruch turystyczny do Krynicy. To będą już kolejne wakacje podczas których nie będzie można dojechać pociągiem do Krynicy. 4 czerwca 2010 roku w związku z naporem rzeki Poprad, zawaleniu uległ most pomiędzy stacjami Nowy Sącz Biegonice - Stary Sącz, co w konsekwencji spowodowało całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na linii kolejowej Tarnów - Stróże - Nowy Sącz - Muszyna - Krynica/Plavec. Most odbudowano w rekordowym tempie. Mimo to w te wakacje podróżujący na tej trasie ponownie będą musieli skorzystać z innego środka transportu. Co tym raziem staneło na przeszkodzie? W okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały szeroko zakrojone roboty w ramach RPO województwa małopolskiego, obejmujące: wymianę prawie 13 km nawierzchni wraz z odwodnieniem, przebudowę 5 mostów i 4 przepustów, wymianę rozjazdów i słupów sieci trakcyjnej, modernizację urządzeń automatyki, budowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej i przebudowę istniejących urządzeń rogatkowych. – W nowym rozkładzie jazdy 2011/2012 zyskamy ponad 7 minut skrócenia czasu przejazdu między Tarnowem i Stróżami. Niewykonanie tych robót przyniosłoby wprowadzenie dalszych ograniczeń prędkości na tym odcinku i pogorszenie czasu przejazdu o 13 minut – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. – Zasadnicze roboty zakończą się z końcem sierpnia, do grudnia będą jeszcze wykonywane dodatkowe prace nie wymagające długotrwałych zamknięć torowych – dodał. A dlaczego taki termin? – Wybór optymalnego terminu remontu takiej linii jak 96 jest trudny, ponieważ jest to linia ważna i w dowozie pasażerów do szkoły i do pracy oraz ważna dla ruchu turystycznego, nie tylko zresztą w wakacje, ale także i w zimie (ośrodki narciarskie m.in. w Krynicy i Piwnicznej). Każdy termin przynosi skutki dla innej grupy pasażerów. Rozpoczęcie prac po wakacjach uniemożliwiłoby zrealizowanie całego zakresu w bieżącym roku – wyjaśnił Krzysztof Łańcucki. |
sabatnik napisał/a: |
Nie, bo jeszcze by się okazało, że ludność między Chabówką a N. Sączem też chętnie skorzysta z pociągów i co wtedy? |
Adams napisał/a: |
@Castaway zacznijmy od tego, że znaczna większość ludzi jadących do Krynicy jak się będzie miała przesiadać z pociągu do autobusu to zrobi to w Krakowie do kursowego PKSu, bo ten jedzie szybciej. |
sheva17 napisał/a: |
że po pracach z Sącza do Krakowa Dunajec czasowo nie pojedzie dłużej od autobusów. |
hurricane napisał/a: |
po remoncie Podłęże - Tarnów i Tarnów - Stróże przy wytrasowaniu z absolutnym pierwszeństwem R+ Dunajec pojedzie w 2:15, po remoncie Płaszów - Podłęże, który nie wiadomo kiedy będzie czas się skróci do 2:05 przy ostrym wytrasowaniu i wykorzystaniu EN77, robiono już symulacje i to jest punkt docelowy... usunięcie kilku WOSów z odcinka Stróże-NS przyniosłoby około 2 minut dodatkowych... |
Cytat: |
jakieś nocne rzeźnie mogłyby jeździć przez Limanową, gdyby jako tako ta linia była utrzymana |
Cytat: |
A w przypadku ZKA już widzę dantejskie sceny na dworcu w Tarnowie - setka turystów i kuracjuszy z wielkimi bagażami usiłuje wepchnąć się do jednego, podstawionego autobusu |
Cytat: |
Żeby tylko była dobra informacja o tym, że jest ZKA. Bo może się zdarzyć, że ktoś z Gdyni kupi bilet na TLK do Krynicy i nagle obudzą go w Tarnowie, |
Cytat: |
znaczna większość ludzi jadących do Krynicy jak się będzie miała przesiadać z pociągu do autobusu to zrobi to w Krakowie do kursowego PKSu |
Cytat: |
Linię trzeba wreszcie zrobić raz a porządnie |
Cytat: |
ta linia powinna być remontowana, ale od września. |
ET05 napisał/a: |
To jakieś jaja. Taki remont to można zrobić w kilkanaście dni odpowiednim sprzętem. Na remont mieli kupę czasu rok temu. Ktoś za to w końcu powinien polecieć. A jak widać komuś na tym cholernie zależy, żeby uwalać rentowne linie. |
Cytat: |
Krisa123 to ja już zdrowo słuchać nie mogę, jak katarynka dzwoni o tym samym bez większego składu i sensu. |
loker napisał/a: |
- linia Kraków - Tarnów w ramach modernizacji E30 będzie od roku 2020 (mam nadzieję) zrobiona na 160 km/h |
Cytat: |
niemozliwym jest, zeby specjalnie dla Nowego Sacza likwidowano postoje w Bochni i Brzesku |
Pułtuś napisał/a: |
2:05 h z Krakowa do Sacza? No nie wiem jakim cudem |
kraina_solvati napisał/a: |
Niby tak, ale to zabierze wielu turystów Krynicy, nie wiem czy tamtejsze władze to widzą. |
Cytat: |
Czy ktoś może wie w jakim celu? |
hurricane napisał/a: |
Jak drogowcy zamkną most w Chojniku na DW977 to 2 godziny może być mało. |
kris123 napisał/a: |
Mam pytanko Panie Kolego w kierunku Krynicy czy Stróż? |
Adam85 napisał/a: |
Czy ktoś orientuje się jak wygląda frekwencja dla autobusów zastępczych PKP IC od Krakowa Pł. do Krynicy? Wybieram się z Gdańska do Muszyny i czeka mnie przesiadka w Płaszowie na autobus. |
kris123 napisał/a: |
A jak stojące przecież ponoć nie wolno na stojaka wozić |
kns napisał/a: |
Grybów Topolowa - Kraków RDA, przez Stróże, Ciężkowice, Zakliczyn.
Z Grybowa 6:00 13:00 15:15 Z Krakowa 10:00 17:00 18:45 Czas jazdy 2 godziny 28 minut. |
ecavon napisał/a: |
A widział ktoś może WOS na kryniczankę? Dość nowych ograniczeń się pojawiło. |
lukasz92 napisał/a: |
Jeśli chodzi o IC to wczoraj po raz pierwszy po remoncie do Krynicy dotarł TLK d. "Monciak". Przewozy Regionalne dalej jeżdżą autobusami na odcinku Tarnów - Gromnik. |
Pułtuś napisał/a: |
Bo nie da sie ustawic mijanek, gdyz bodaj zwrotnice na stacjach sa nieczynne (gdyz nie dokonczono jeszcze budowy Lokalnych Centrów Sterowania), co wyklucza mijanie sie pociagow osoobwych. |
Woojtek napisał/a: |
Co ma rzeczniczka Przewozów Regionalnych do gadana w sprawie zwiększenia liczby połączeń gdziekkolwiek skoro to Marszałki decydują (a raczej dają się robić w balona PR-om), o ilości pociągów. |
Castaway napisał/a: |
A Sądecczyzna potrzebuje pociągów? Na pewno nie takich, które jadą z Krakowa do Krynicy 5,5 godziny, podczas gdy autobus - dwukrotnie krócej. I nie takich z plastikowymi siedzeniami, podczas gdy PKS wystawia nowoczesne Volvo z darmowym wi-fi.
To, że Wy - grupka fanatyków - chciałaby pociągów z Krakowa do Sącza co godzinę (bo byłoby co focić i podniecać się, że jechała taka, a nie inna lokomotywa), nie oznacza, że na takie usługi jest popyt. |