| Cytat: |
| Całe szczęście że Racibórz upadł |
| eu11 napisał/a: |
| Pewnie widziałeś Stadlera GTW 2/6 ale może występować jako 4/8 (jeden człon diesel drugi elektryczny także dwu systemowy) istnieje też wersja 4/12 która robi z tego szynobusa EZT,
mają od ok 80 miejsc do 250. |
| dexter napisał/a: |
| Szynobusy mają pojawić się w przyszłym roku. Zatem czym będą obsługianwe wznowione linie jak choćby Jelenia Góra - Lwówek Śl. -Zebrzydowa - Węgliniec czy Jelenia Góra - Zielona Góra nie mówiąc już o trasie z Sobótki do Wrocławia? |
| Beatrycze napisał/a: |
| Urząd marszałkowski nie jest zainteresowany tradycyjnymi składami z lokomotywą, bo te generują największe koszty, więc na wznowionych liniach na pewno pojadą wyłącznie szynobusy. Od grudnia możliwa jest tylko reaktywacja połączeń na odcinku Lwówek - Zebrzydowa, gdzie pojadą szynobusy w relacji Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa - Węgliniec - Zgorzelec.
Linię Jelenia Góra - Lubań - Węgliniec tak jak teraz obsłużą EZT-y i szynobusy. Mają być dwie pary pociągów relacji Jelenia Góra - Zielona Góra. |
| Cytat: |
| - Szynobus może jeździć przez 30 lat, bo dopiero po tym czasie robi się przegląd |
| Cytat: |
| orry z Marciszowa do Lubawki są dalej czynne, jeżdżą tam towarówki |
| Cytat: |
| Kilka razy jezdzilem pociągiem z Bolca jadącego do Jeleniej Gory i z PRO kolejowego miasta nikt nie jechał a skład zapełniał się od Nowgrodzca, Nwnic. |
| Cytat: |
| a już napewno połączenie Lubawka- Jelenia G.- Lwówek -Bolesławiec = porażka. |
| Cytat: |
| Skoro są połączenia JG - Bolesławiec, a w przyszłości mogą być Lubawka - JG, to chyba rozsądne jest połączenie dwóch relacji w jedną, przy racjonalnym ustawieniu obiegów szynobusów. Porażką jest dzielenie relacji, w czym twoje szefostwo z DZPR przez ostatnie lata przodo |
| Cytat: |
| owtarzam: organizatorem kolejowych przewozów regionalnych na Dolnym Śląsku jest Urząd Marszałkowski - te słowa jak mantrę powtarzają też twoi szefowie z DZPR, za każdym razem gdy sami coś spieprzą! |
| Cytat: |
| Zarząd województwa w latach 2004-2006 kupił już cztery nowe szynobusy za 9 mln zł od firmy Kolzam. |
| Jedrek napisał/a: |
| Beatrycze ja nie neguję waszego zaparcia w walkę o połączenia kolejowe, ale pomyślmy trzeźwo. Połączenie Lubawka- Bolesławiec to absurd. |
| przemar napisał/a: |
| Mając w Bolesławcu dwa szynobusy można by pomyśleć nad jakąś ofertą na trasie Lubawka - Jelenia Góra - Lwówek - Bolesławiec. To tylko kwestia ustawienia obiegów. |
| Jedrek napisał/a: |
| Z naszego regionu (Lwówek Śl.) ludziom bardziej potrzebne są połączenia z Węglińcem i Zgorzelcem |
| Jedrek napisał/a: |
| Gnanie pociągu o dodatkowe kilometry jest niporozumieniem. |
| Zed napisał/a: |
| Skoro są połączenia JG - Bolesławiec, a w przyszłości mogą być Lubawka - JG, to chyba rozsądne jest połączenie dwóch relacji w jedną, przy racjonalnym ustawieniu obiegów szynobusów. Porażką jest dzielenie relacji, w czym twoje szefostwo z DZPR przez ostatnie lata przodowało. |
| Noema napisał/a: |
| Lubin Górniczy - Międzylesie (jeździ ktoś z Lubina do Międzylesia?)
|
| Noema napisał/a: |
| Pociągi do kontroli
... Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego był niegospodarny. Tak wynika z najnowszego raportu ... źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska |
| Cytat: |
| Myślę, że po ewentualnym naprawieniu SA109 mógłby trafić do Węglińca. Spokojnie zastąpiłby składy wagonowe na odcinku Węgliniec - Zgorzelec. Na tym wyremontowanym, blisko 30 km odcinku e-30, szynobus nie ma się jak "zmęczyć" . Brak znacznych różnic w wysokości terenu oraz bardzo dobre torowisko mogą przyczynić się do dłuższej, bezawaryjnej jazdy. W innych województwach SA109 świetnie sobie radzą. |
| Cytat: |
| A poza tym można by wykolegować busiarzy, którzy od niedawna wożą z Ruszowa do Zgorzelca Mr. Green |
| Mar-cin napisał/a: |
| No tak tylko te Dolnośląskie SA109 są dość specyficzne i nie ma co ich porównywać do innych maszyn tego typu. Te dolnośląskie mają wady konstrukcyjne, a producent już nie istnieje. |
| Sebcio napisał/a: |
| Bo czy ktokolwiek ma dokumentacje techniczna tych pojazdow. |
| morpheo napisał/a: |
| Natomiast samo KD chce podobno wziąść w leasing od 6 do 8 SZT. |
| szperacz napisał/a: |
| Do mateuszpiszcza: te 5 ezt będzie podobnych do FLIRTA |
| szperacz napisał/a: |
| Nie do końca tak. Są pewne kryteria doboru, ekonomika, ergonomia itd. |
| szperacz napisał/a: |
| Marszałek Grzegorz Roman zapowiedziałże chce w tym roku dla KD zakupić 20 sztuk szynobusów nowych i używanych. |
| tomasi.fi napisał/a: |
| - zakup 5 składów elektrycznych przeznaczonych dla linii o dużych potokach podróżnych: Wrocław - Legnica, Wrocław - Żmigród i Wrocław - Oleśnica
|
| Bartuś napisał/a: |
| Jakoś linia opolska JEST JUŻ wyremontowana na 160 km/h i jakoś tam nowoczesne EZT mają nie jeździć |
| Bartuś napisał/a: |
| A co do Oławy, czy Jelcza to tym bardziej powinny tam jeździć EZT, może więcej klientów by zgarnęły... dlatego mówię... na każdej linii ustawić po trochę i na najbardziej "nabite" pociągi puszczać te EZT... |
| Bartuś napisał/a: |
| A co do Oławy, czy Jelcza to tym bardziej powinny tam jeździć EZT, może więcej klientów by zgarnęły... dlatego mówię... na każdej linii ustawić po trochę i na najbardziej "nabite" pociągi puszczać te EZT... |
| Rev napisał/a: |
| Na każdej z tych tras pociągi kursować będą co najmniej dziewięć razy na dobę, czyli nie rzadziej niż co 2 godziny. |
| jaziun napisał/a: |
| ...Wskażcie mi chociaż jeden kraj z Unii Europejskiej, gdzie pociągi nie mają w/w cech? ... |
| rob21 napisał/a: |
| Czy pojawi się w głogowie za kka?????? |
| Kerims napisał/a: |
| Dziś do Legnicy i KD powrócił reaktywowany po naprawie awaryjnej szynobus 212M --> SA109-004. |
| rob21 napisał/a: |
| Czyli poczekajmy troche na drugi szynobus i male pole manewru w taborze będzie.. |
| sphinx napisał/a: |
| Może będą mniej awaryjne niż te kujawskie... |
| szperacz napisał/a: |
| Zobaczymy za pół roku, jak pierwsze wjadą do Dolnego Sląska. A tak wogóle to UMWD zamówił pojazdy które dopiero będą odbywały jazdy próbne? Na które producent dopiero wystąpi o wydanie Świadectwa dopuszcenia typu pojazdu kolejowego? Oby nie skończyło się jak z Kozłomami. Pieniadze wyrzucone w błoto. |
| Jerry napisał/a: |
| niedługo takie zobaczymy na dolnośląskich torach |
| 1762 napisał/a: |
| A obsługę linii do Kamiennej Góry i dalej do Czech przejmą KD od nowego rozkładu? |
| Cytat: |
| zynobusy serii SA132 / SA133 / SA134 / SA135 oraz nowsze SA103 mają współczynnik awaryjności podobny jak w kiblach |
| Rev napisał/a: |
| Szynobus będzie rozpoczynał i kończył weekendową dniówkę we Wrocławiu (no chyba że będzie podsył do/z Legnicy). |
| kriss_18 napisał/a: |
| Wiadomo coś kiedy dotrą nowe szynobusy? |
| EU07-469 napisał/a: |
| Oczywiście Urząd Marszałkowski nie pomyślał, żeby na 311 kupić EWS EN81... Takie jeżdżą w Małopolskim. Na Szklarskiej dałyby radę, te wozy mają rozruch impulsowy, więc nie ma niebezpieczeństwa spalenia oporników rozruchowych. |
| Cytat: |
| 88 mln przez 20-25 sztuk SA134 to 3,5 - 4,4 mln za sztukę.
88 mln przez 32 sztuki SA135 to 2,75 mln za sztukę. |
| Byczek003 napisał/a: |
| a Jakie to są szynobusy ? konkretnie ? |
| Bonifas napisał/a: |
| http://www.kwszp.info/skoki2010.html co to za szynobus stoi obok SA 134 007 na ostanim zdjęciu ? Gołym okiem widać że ma inne malowanie i trochę inny przód. Zna ktoś nr seryjny pojazdu |
| Jerry napisał/a: |
| To jest SA 135-003 i to nie jest żaden z nowych! |
| Bonifas napisał/a: |
| http://www.kwszp.info/skoki2010.html co to za szynobus stoi obok SA 134 007 na ostanim zdjęciu ? Gołym okiem widać że ma inne malowanie i trochę inny przód. Zna ktoś nr seryjny pojazdu |