Cytat: |
nie masz zupełnie racji. Znam wiele osób, które oddałyby wszystko za możliwość podróży pociągiem. |
Cytat: |
Busy jeżdżą jak chcą, wcale nie są już takie tanie (jak zawieszono ruch pociągów, ceny biletów u busiarzy poszły w górę), podróżowanie busami jest bardzo niebezpieczne, są niemiłosiernie zapchane |
Cytat: |
Nie rozumiesz jednej rzeczy: w wielu państwach różne środki transportu przestają ze sobą konkurować, a zaczynają się uzupełniać! |
Cytat: |
Czy ktoś coś wie na temat wznowienia ruchu na tym odcinku? |
Cytat: |
Dzięki wielkie za ustosunkowanie się do mojej wypowiedzi. Nie rozumiem tylko Twojego zacięcia i napastliwości |
Cytat: |
Z góry zakładasz, ze coś nie ma sensu i pod to dorabiasz ideologię. |
Cytat: |
Ale mały szynobus ma jak najbardziej szansę. |
Cytat: |
Ty myślisz w kategoriach betonu PKP PR |
Cytat: |
Powiedziałem już, że kolej ma być alternatywą i zarazem uzupełnieniem wobec busów i prywatnych samochodów |
Cytat: |
Nie wiem, czy jeździłeś tą trasą. Ja jeździłem bardzo często przed jej ostatecznym zamknięciem i pasażerowie byli |
Cytat: |
Znam też opinie wielu mieszkańców na temat tej trasy (mam tam kilku znajomych), którzy mówią, jak bardzo jest ona potrzebna, jak wielkim błędem było zawieszenie ruchu pasażerskiego |
Cytat: |
Skoro nie znasz miejscowych realiów, to bądź łaskaw nie wypowiadać się tak uczonym tonem, bo narażasz się na śmieszność. |
Cytat: |
Powiem jedno: ta linia ma szanse (wbrew temu co mówił mój przedmówca |
Cytat: |
w normalnym kraju tego typu linia generowałaby bardzo duże zyski i byłaby bardzo dużą atrakcją turystyczną |
Cytat: |
To są fakty, którym nie da się zaprzeczyć |
Cytat: |
Przeczytaj sobie, co napisał Jóśko |
Cytat: |
Ty naucz sie logicznie myśleć i zauważ pewne rzeczy |
Cytat: |
Wobec galopojacych cen ropy, |
Cytat: |
przepełnionych dróg kolej ma niepowtarzalna szansę. |
Cytat: |
Mój pomysł jest taki: UM ogłasza przetarg na obłsugę tej linii. Jeśli stanie ktoś do walki z PKP PR i jeszcze ten ktoś wygra, to linia jest uratowana. |
Cytat: |
Nie jest tak źle. Linia Żywiec-Sucha jest dużo bardziej zniszczona i mamy tam 10 pociagów dziennie. |
Cytat: |
każdy tu piszący z całego serca życzyłby sobie aby jeździły tam pociągi... jednak rzeczywistość na dziś dzien jest brutalna...taka ona jest...nie chcemy sie z tym godzić ale realnie nie ma możliwości, na pewno do 2013r aby coś tu ruszyć |
Cytat: |
prędkość dla szynobusa to wówczas 50 km/h a od tego czasu systematycznie prowadzone są bieżące naprawy szlaku tylko bez rozgłosu w ramach napraw bieżących |
Cytat: |
przy praktycznie braku komunikacji bezpośredniej pomiędzy Rabką a N.Sączem gdyż busy podzielili się rynkiem i świadczą usługi na krótkich odcinkach __Rabka-Mszana/Mszana-Limanowa i Limanowa- N.Sącz. |
Cytat: |
A czy prędkość na całym szlkau tyle wynosi?. Ja pamiętam, że były dość duże odcinki gdzie pociąg telepał się 20km/h.
|
Cytat: |
Przypomina sobie ktoś czy w ostatnim czasie tą trasą przejechało jakieś RETRO? Ale w całości aż do Nowego Sącza... |
ALIVE23 napisał/a: |
co sądzicie gdyby tą trasą jechał jakiś dalekobieżny pociąg? miałbym plan aby był to pociąg kursujący rano, trasą:
Jelenia Góra-Wrocław-Opole-K.Koźle-Rybnik-BielskoBiała-Żywiec-SuchaBeskidzka-Chabówka-Rabka Zdrój-MszanaDolna-Tymbark-Limanowa-NowySącz i dalej do Krynicy bądź Sanoka??? trasa kosmiczna ale sądzę że pociąg miałby dobrą frekwencje, pozatym trasa wiodłaby malowniczymi trasami Polski |
kris123 napisał/a: |
I tak sobie myśle, że skoro PR czy CARGO nie chce utrzymywać przewozów na tej linii niech linie wynajmie. Być moze chętni się znajdą. Oczywiście jeśli Cargo użyczy za rozsądna cene tabor a PLK nie zastosuje drakońskich cen za użytkowanie infrastruktury. |
kris123 napisał/a: |
Mało tego linia jest w pełni przejezdna ze szlakową nawet 40 km/h co jak na linię górską nie jest zlym wynikiem. |
Mih napisał/a: |
W szopie w Chabówce właśnie trwa remont dwóch parowozów (OKz32-2 i Ty42-107). Do tego 5 maszyn już sprawnych, z ważną rewizją kotła. Stoją i się nudzą. Czy zna ktoś inny skansen w takiej sytuacji? Przecież to Absurd przez duże A. |
gines napisał/a: |
proponuje napisać pismo do fundacji Era Parowozów w sprawie pociągów retro |
Cytat: |
PKP Cargo nie chce uruchamiać pociągów retro, bo niedasię? |
sheva17 napisał/a: |
Szynobus w relacji Nowy Sącz- Chabówka to marnotrawstwo. Niestety kiedyś już ta linia kompletnie splajtowała i tutaj nic się nie zmieni, no chyba że koledzy z własnej kieszeni chcą płacić za wożenie powietrza...Wtedy takie kursy o charakterze komercyjnym przecież zawsze możecie sobie zamówić . Ta relacja ma jedynie sens w ofercie turystycznej pociągów retro, które marszałek przynajmniej w okresach ferii, czy wakacji powinien zamawiać. To przynajmniej mogłoby pasażerów zainteresować, a nie kursy składu, który do Sącza z Chabówki jechałby o ponad godzinę dłużej od busiarzy i PKS-ów.
Niestety wciąż zbyt łatwo przychodzi nam wydawanie pieniędzy innych podatników, szczególnie teraz gdy potrzeby związane z usuwaniem skutków powodzi są tak duże, gdy tyle dzieci jest permanentnie niedożywionych. Na wożenie powietrza nas zwyczajnie nie stać, ani nie ma to większego sensu. Tylko wtedy, gdy większość z nas zrozumie konieczność funkcjonowania kolei w oparciu o kryteria ekonomiczne jest szansa na poważne traktowanie naszych propozycji. |
Cytat: |
Sheva... co Ci się stało...poprostu Cię nie poznaje Laughing
Tylko teraz mi wytłumacz dlaczego chciałeś pociągi Gorlice-NS skoro one kompletnie nie spełniają tego o czym napisałeś w powyższym poście... |
Cytat: |
piekny widok....ale jak to jest?czy ta linia nie była przypadkiem nieprzejezdna w całości z Chabówki do Sącza? |
tombou napisał/a: |
piekny widok....ale jak to jest?czy ta linia nie była przypadkiem nieprzejezdna w całości z Chabówki do Sącza? |
Cytat: |
.przed zamknieciem linii było chyba dosc trwałe uszkodzenie gdzies koło Limanowej,tak mi sie zdawało,ze nawet retro nie mogły przejechac całej trasy |
Piottr napisał/a: |
A przed wojną kursował pociąg bezpośredni Zakopane - Krynica, właśnie tą linią... Zaręczam, że i dzisiaj miałby niezłe powodzenie. |
kris123 napisał/a: |
A szkoda, bowiem czas przejazdu do Sącza czy Zakopanego znacząco by spadł. A jazda powiedzmy 1.5/2 godziny do Zakopca myślę, że przekonałaby ludzi do pociągu |
Cytat: |
To też projekty z Wieliczki a sam pomysł powstał w latach 20 XIX wieku. |
kris123 napisał/a: |
powiem 2012-20 |
Cytat: |
Czy ten pociąg specjalny to jednorazowa inicjatywa , czy też może w lecie jeszcze będą takie przejazdy ? |
Cytat: |
A czy jest jakiś szczegółowy rozkład jazdy tego pociągu? Przydałby się tym, którzy będą fotografowali skład łapiąc go na szlaku. Wiedząc o której godzinie i skąd odjeżdża łatwiej byłoby wszystko zaplanować. Pozdrawiam. Piotr |
MK_Rabka napisał/a: |
Lody tam są dobre. |
Cytat: |
Ale w Nowym Targu lepsze:) |
Cytat: |
Faktycznie - na stacji Chabówka jedyne miejsca do siedzenia to płyta chodnikowa tudzież kant peronu... |
bartik napisał/a: |
No może po kolei w w polsce zostana kiedyś... pomniki |
yusek napisał/a: |
Jeśli chodzi o linie można by obsługiwać ją w normalne dni dla ludności autochtonicznej szynobusem a w weekendy dla turystów parowozem. |
geordi napisał/a: |
Dlatego jest okazja pokazać jego poplecznikom i koalicjantom czerwoną kartke w tegorocznych wyborach |
sheva17 napisał/a: |
Niestety media związane z salonem na to nie pozwolą. Tam króluje kochający nas Donek... |
MK_Rabka napisał/a: |
Mała ankieta:
Kiedy powstanie Podłęże - Piekiełko? 2011-2012 2012-2020 2020-2050 2050-2100 2100> ? |
hurricane napisał/a: | ||
Mówisz poważnie, czy jaja sobie robisz? Po 2030 roku najwcześniej. Prędzej zrobią ten przeklęty Ygrek. |
kris123 napisał/a: |
Dokładnie. A lokalne samorządy kolej mają gdzieś. Sławny przykład pani burmistrz Rabki, która nie zrobiła nic w sprawie poczekalni i kasy w rabce. |
Cytat: |
(a może macie rozkład) |
Cytat: |
W zasadzie nowe inwestycje w takie staromodne środki transportu nie są już potrzebne. |
Cytat: |
Z pisma wynika, że uruchomienie ruchu pociągu na trasie Chabówka - Mszana Dolna - Chabówka jest możliwe, ale bardzo kosztowne. "Przy założeniu, że obsługa w/w połączenia odbywać się będzie jednym pojazdem spalinowym typu SA 109 (73 miejsca siedzące), szacunkowy koszt uruchomienia sześciu pociągów w dobie wynosi 3 235,77 zł netto wraz ze średnim kosztem uruchomienia pociągów służbowych koniecznych dla zjazdu dla potrzeb tankowania w stacji Kraków-Płaszów |