Cytat: |
Uwzględnia jedynie pociągi na terenie województwa wielkopolskiego. To oznacza przesiadki na stacjach graniczących z innymi województwami. |
Cytat: |
Niewykluczone, że z czasem do spółki powołanej przez władze Wielkopolski dołączą samorządy województw zachodniopomorskiego i lubuskiego |
Cytat: |
– Pojawiły się problemy – przyznaje Przemysław Smulski, członek zarządu województwa wielkopolskiego. – Chodzi między innymi o związki zawodowe. To jest półtora tysiąca pracowników, którzy boją się o swoją przyszłość.
Nowa spółka przejmie wszystkich dotychczasowych pracowników Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu. |
Cytat: |
Entuzjazm poznańskich samorządowców studzi Ryszard Cebulski, pełnomocnik PKP PR. – Koleje Wielkopolskie będą miały takie same problemy, jak PKP Przewozy Regionalne. To, jak sobie z nimi poradzą, będzie zależało głównie od dofinansowania – ostrzega. |
pdnb napisał/a: |
Ciesze się że według ostatnich doniesień Koleje Wielkopolskie będą wyjeżdżać poza obszar Wielkopolski.Wystarczy analiza choćby połączenie Piła-Chojnice.Dużo ludzi z niego korzysta a mogli by przestać gdyby przyszło im się przesiadac po drodze albo wręcz kazano by im wysiąść gdzieś w polu. |
MichalLogaciuk napisał/a: | ||
Nie stawały by w polu, lecz w Złotowie lub Lipce. Najlepsze rozwiązanie to Złotów, gdyż jest tu też trasa do Więcborka/Nakła gdzie mógł by kursować szynobus lub lekki skład : SM/P 42 z 2xbh lub 3xbh. |
MichalLogaciuk napisał/a: |
Samo PKP plajtuje, za pare lat zostaną same koleje wojewódzkie i co najwyżej PKP IC. |
Rafaello1973 napisał/a: |
Osobiście odradzałbym spółce Koleje Wielkopolskie [...] |
Rafaello1973 napisał/a: |
Pociągiem z Wrzesni do środy zarówno przez Poznań jak i Jarocin jest około 80km ( po prostu pociągiem jedzie się naokoło ) ,a prostą drogą PKS -em czy samochodem ten dystans wynosi gdzieś 30 -35km. Ja jakbym bocznymi wioskami rowerem chciał do środy Wlkp się przejechać to też ma jakieś 30 km ,niedaleko Środy Wlkp jest gmina Dominowo i do znajomej ze swojej wioski jechałem sobie półtora godzinki rowerkiem;) |
Cytat: |
(...) jeżeli dasz radę dojechać z UAM na Morasku do dworca zachodniego w 15 min jadąc MPK, to masz u mnie flachę. |
Cytat: |
niezamkniętym szlabanie na Morasku przy kampusie, co zdarza się równie często jak to że jest otwarty |
Cytat: |
jak mówimy o UAM na Morasku i przystanku własnie przy kampusie. |
Cytat: |
(...) chyba warto taki system stworzyć. Ot, taka propozycja dla przyszłej spółki KW. |
wykolejeniec napisał/a: |
Wiecie może, co za wiadukt budują nad "starą dwójką" pod Kostrzynem? |
Cytat: |
Chcą ruszyć 13 grudnia
Jeszcze w tym roku na tory powinien wyjechać pierwszy pociąg samorządowej spółki Koleje Wielkopolskie. Koleje Wielkopolskie czekają jeszcze tylko na niezbędny do wykonywania przewozów pasażerskich certyfikat bezpieczeństwa. Planuje się, że wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, co stanie się 13 grudnia, na jednej z niezelektryfikowanych linii w Wielkopolsce pojawią się pierwsze szynobusy pod szyldem samorządowej spółki. Pasażerowie początkowo żadnych zmian zapewne nie zauważą. Na torach nadal będą jeździć pociągi, które i tak są własnością samorządu województwa, a ich obsługą zajmą się te same osoby, co dotąd, na podstawie umowy z Przewozami Regionalnymi. Stopniowo Koleje Wielkopolskie mają przejmować kolejne linie - te, które będą w stanie obsłużyć należące do województwa pociągi, czyli 22 szynobusy, a potem także zestawy elektryczne, w tym 22 nowe EZT, na które przetarg jest właśnie rozstrzygany. Wszystkie te informacje uzyskali radni podczas wrześniowej sesji sejmiku i wcześniejszych posiedzeń odpowiednich komisji, w trakcie rozpatrywania informacji o stanie przygotowań do uruchomienia spółki Koleje Wielkopolskie i o sytuacji w spółce Przewozy Regionalne. O ile na perspektywy rozwoju pierwszego z wymienionych podmiotów wszyscy patrzą z nadzieją, o tyle sytuacja drugiej ze spółek, w której województwo wielkopolskie ma niespełna 10 procent udziałów od dłuższego czasu nie nastraja optymistycznie. Powodem - narastające zadłużenie. To sprawiło, że podczas sesji po raz kolejny pojawiły się głosy wzywające do podjęcia próby wycofania się ze spółki należącej do wszystkich samorządów regionalnych. - Powinniśmy jak najszybciej sprzedać nasze udziały! - apelował radny Waldemar Witkowski. - Sprzedawać dziś udziały w Przewozach Regionalnych to sprzedawać rynek, a my chcemy go przecież docelowo zagospodarować - odpowiadał wicemarszałek Wojciech Jankowiak. I zaznaczył, że przez kilka kolejnych lat na torach naszego regiony będą musiały funkcjonować równolegle przynajmniej dwa podmioty, bo Koleje Wielkopolskie nie będą miały tylu pociągów by obsłużyć wszystkie połączenia pasażerskie w województwie. - Główną misją Kolei Wielkopolskich jest to, by rynek przewozów pasażerskich nie był zmonopolizowany - uznał Wojciech Jankowiak. Mimo kłopotów Przewozów Regionalnych dla Wielkopolan na co dzień podróżujących koleją koniec roku przynosi też dobre wiadomości. We wspomnianym przygotowywanym rozkładzie jazdy pojawi się 51 nowych pociągów regionalnych. Dzięki temu przybędzie aż setka dodatkowych połączeń z Poznaniem, bo składy nie zakończą biegu w stolicy regionu, lecz pojadą od razu dalej. To oznacza codziennie po kilka dodatkowych par pociągów m.in. do i z Gniezna, Swarzędza, Kościana, Opalenicy, Swarzędza. Te dodatkowe połączenia zamówione przez samorząd województwa, stanowią element realizacji koncepcji poznańskiej kolei aglomeracyjnej (szeroko pisaliśmy o tej idei w poprzednim "Monitorze"). ABO http://www.monitorwielkopolski.pl/online/index.php?nr=100083&page_nr=5 |
Cytat: |
- Główną misją Kolei Wielkopolskich jest to, by rynek przewozów pasażerskich nie był zmonopolizowany - uznał Wojciech Jankowiak. |
Tomek_poz napisał/a: |
Myślałem, że konkurencja na kolei to znaczy, że urząd organizuje przetarg, w którym wygrywa najtańszy przewoźnik (tak mniej więcej). [...] To będzie przecież nadal monopol, żadne spółki nie będą ze sobą konkurować. |
Tomek_poz napisał/a: |
Nie rozumiem celu tej nowej spółki. |
Cytat: |
W przypadku tak cienkich polityków nie można mówić o jakiejkolwiek wiedzy, a co za tym idzie logicznych działaniach czy nawet wypowiedziach. |
Emillex napisał/a: |
Ten cienki polityk-Pan Wojciech Jankowiak był pomysłodawcą RE Poznań-Berlin, utworzył spółkę mającą ratować upadającą Parowozownię Wolsztyn, nastąpi modernizacja linii 357 i 357 (choć do przebiegu remontu tejże linii jest wiele zastrzeżeń). To wszystko nie jest logiczne!? |
Emillex napisał/a: |
Nie ma to jak wypowiadać się na temat osoby, o której nie wie się jakie posiada zasługi dla regionu. |
Cytat: |
@Noema
Jeśli pani może, proszę śledzić ten topic i ewentualnie podjąć jakieś kroki na forum (naświetlenie problemu) celem ratunku połączeń WZPR. |
Cytat: |
Stanowisko zastępcy dyrektora do spraw eksploatacji i taboru, które zajmował w Przewozach Regionalnych |
Cytat: |
Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich: - Jeśli dostaniemy certyfikat bezpieczeństwa do nowego rozkładu (wchodzi w życie 12 grudnia - przyp. red.), to ruszymy, choć osobiście w to wątpię. Nie widzę konieczności, by się spieszyć. |
Virakocha napisał/a: |
Szamotuły-Luboń |
Cytat: |
). Na początek będzie to około 170-180 osób. |
arnie2 napisał/a: |
Nie przypadkowa. To ten sam Jan Wojciński |
sasho33 napisał/a: |
Podawał, podawał. Nawet o rekrutacji rozmawialiśmy, trochę przysnąłeś |
rob21 napisał/a: |
Prosze was nie stresujcie mnie!! Z tego co piszecie Głogów - Leszno może być zagrożone!! |
Cytat: |
Gostyń - Jarocin jest nikła frekwencja o Głogów |
Cytat: |
Do końca rozkładu będzie tak jak było, tylko pociągi będą oznaczone i zapowiadane jako KW, a tak nic się nie zmieni - pracownicy w mundurach PR, bilety PR. |