Cytat: |
Droga ma zostać na tym odcinku przebudowana do wiosny 2012 roku. W tym czasie powstaną również dwa mosty kolejowe. Jeden w rejonie obecnego przejazdu kolejowego nad Skawą, a drugi w Dąbrówce nad potokiem Stryszówka. Oba będą imponującej wielkości. Pierwszy będzie mierzył aż 385 m długości, drugi 220 m. Sama droga i dwa mosty pochłoną 66 mln złotych. Pieniądze są jednak zabezpieczone na ten cel. |
Bardi78 napisał/a: |
Hola hola...w artykule pisze ze kolej zobowiázala sie do modernizacji linii Spytkowice-Wadowice-Kalwaria |
Cytat: |
Przecież zbudowano bezsensownie i zlikwidowano bez użycia stację w Kleczy |
pawelu napisał/a: |
Autobusów jest bardzo dużo, dwie najbardziej znane prywatne firmy wykonujące przewozy to Trans-Frej i Szwagropol. |
Cytat: |
duża ilość kursów różnych firm (autobus nawet co 5 minut) |
Cytat: |
LastMinute na Tatry to zarówno komfort, gwarantowane miejsce siedzace jak i nienajgoorszy czas przejazdu- szkoda ze prawie nikt o tej ofercie nie wie- to chyba najlepsza z ofert PKP IC, a tak słabo reklamowana ! |
MK_Rabka napisał/a: | ||
To mit. Wystarczy stanąć sobie koło drogi lub zajrzeć np. tutaj: http://www.szwagropol.pl/index.php?pageid=10139 PKSów też nie ma aż tak dużo. Myślę, że f. jest nie mniejsza niż 15 min. |
Darek napisał/a: |
Nie wiem dlaczego spece od rozkładów i tras pociągów uważają, że wszyscy w drodze do Zakopanego muszą jechać przez Kraków i wszystkie połączenia pchają przez to miasto, choć dla pasażerów mieszkających na zachód od Krakowa nie jest to najbliższa trasa. |
Cytat: |
Czy ktoś coś wie na temat przebudowy i budowy nowego toru w Skawcach? Jak pojadą pociągi?? Przez Żywiec?? |
Cytat: |
Z niczego - są busy produkowane fabrycznie jako do przewozu osób. |
Cytat: |
Od 28 stycznia podróżni, którzy pojadą do stolicy Tatr pociągami PKP Intercity, na podstawie naszego biletu kolejowego będą mogli skorzystać ze zniżek m.in. w hotelach, szkółkach narciarskich, wypożyczalniach sprzętu sportowego, restauracjach, a nawet w kinie. To nie jedyna promocja. W ofercie Last Minute pasażerowie wyruszający z Krakowa do Zakopanego zapłacą za bilet 13 złotych.
|
Cytat: |
Bilety Last Minute nie są dostępne u konduktorów, nie stosuje się do nich żadnych ulg i upustów, nie podlegają też zwrotowi. W cenie jest natomiast zawarta rezerwacja miejsca (nie trzeba dodatkowo kupować miejscówki). |
Cytat: |
Miejsca mogą być wolne w pociągu, ale biletów wolno sprzedać określoną ilość... |
Cytat: |
Jednak jest jakaś szansa, że cała rodzina odejdzie z kwitkiem. Poza tym w ofercie LM zdaje się podaż mamy ograniczoną? |
Cytat: |
W ofercie LM są wszystkie wolne miejsca w klasie drugiej. |
Cytat: |
A w Chabówce coś da się zrobić? |
Cytat: |
Może by tak w Rabce drugi tor zrobić, żeby ekspresy do niej docierały? |
Cytat: |
Da się zawsze, ale koszt byłby za duży. Trzeba by zrobić spory przekop. Ta łącznica ma szanse powstania wynoszące: 0.
|
dyżurny napisał/a: |
Pułtuś, a skąd wniosek że remonty na E-30 to fuszera, że się wloką, że są wieczne.. Znasz harmonogram? Znasz zakres prac? Widzisz na bieżąco dzień w dzień co się tam dzieje? Ty masz chyba jakąś fobię na punkcie E-30, bo nie wiele brakuje, i każdy Twój post sprowadzi się do tego, że wszystkiemu winna jest moderna E-30.. |
Cytat: |
Uszanujmy majestat gór. |
Cytat: |
Ludzie zejdzcie na ziemie. |
Kod: |
W Listopadzie 2012 na trasę Katowice - Bielsko Biała weszła firma prywatna. Kursy co godzinę itd.
Wytrzymał 2 tygodnie. Dlaczego ? Bo nie miał szans z często i równomiernie jeżdżącymi pociągami. |
drTESLA napisał/a: |
Przy obecnym zapotrzebowaniu na przewozy osobowe do Zakopane wydaje się konieczne zamknięcie stacji Poronin,Biały Dunajec i Lasek. |
sympatyk napisał/a: |
Jak wyliczył dziennik, obecnie na odcinku z Suchej do Zakopanego pracuje mniej więcej 65 dyżurnych ruchu i 25 dróżników, nie licząc innych pracowników obsługi. |
Cytat: |
Nie tak, proszę Pana. Takie linie powinno się automatyzować i komputeryzować. Tutaj jest problem. Wajchy i ręczne przekładanie powodują duże koszty osobowe. |
Cytat: |
A kto kazał przewoźnikom zawieszać ruch od Suchej do Zakopca? Tam też będą prowadzone roboty? OIDP to nie. W czym problem? |
Virakocha napisał/a: |
Prosty przykład na LK 274 stacje Świebodzice, Wałbrzych Szczawienko, Wałbrzych Fabryczny, Wałbrzych Miasto, Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce Wschód, Boguszów Gorce , Boguszów Gorce Zachód (o ile nic nie pomyliłem) i Czarny Bór powinny być połączone w LCS Wałbrzych. Dlaczego nie są? Opór pracowników PLK, którzy stracili by robotę. |
sympatyk napisał/a: |
Już w przyszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe oddadzą do użytku jedną z dwóch łącznic kolejowych budowanych na ciągu transportowym Kraków – Zakopane. |
Kod: |
W 2017 r. na trasie w góry rozpocznie się budowa nowoczesnego łącznika kolejowego w Chabówce. Dzięki tej nowej budowie pociąg z Krakowa do Zakopanego będzie jechał szybciej od autobusu
Do trwających dziś inwestycji, które mają skrócić czas jazdy pociągów z Krakowa do Zakopanego, Polskie Linie Kolejowe zamierzają w 2017 r. dołączyć kolejną. Chcą w ten sposób usprawnić ruch składów zmierzających pod Giewont. Tym bardziej że fachowcy znający się na transporcie kolejowym uważają, że budowa całkiem nowych torów do Zakopanego (linia Podłęże - Piekiełko) to zbyt kosztowna mrzonka, na którą rząd ostatecznie nie da pieniędzy. |
dddbb napisał/a: |
jeśli rzeczywiście powstanie łącznica Podłęże - Piekiełko |
Bardi78 napisał/a: |
a wymagać poziomu kolejowego np. tak jak w Czechach czy na Słowacji można.
Nie pamiętam w którym to z tych dwoch krajów niedawno budowano bardzo kosztowny tunel i przekopywano się przez górę aby skrócić czas jazdy o 3, 4 minuty... |
Cytat: |
kiedy ostatnio jakąś linie nową zbudowali (pomijam do lotnisk kilka "metrów") ostatnio to Niemcy czy Austriacy. |
Cytat: |
Jeśli nie powstanie Podłęże - Piekiełko, a wyremontują Chabówka - Nowy Sącz (z elektryfikacją?) to chyba niegłupie byłoby puszczenie pociągów do Nowego Sącza z Krakowa właśnie przez Chabówkę - wówczas Rabka też byłaby obsługiwana. |
dddbb napisał/a: |
Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK czas przejazdu w relacji Kraków – Zakopane skróci się o około 1 godz. i 20 minut, tj. z 3 godz. 30 min. do około 2 godzin i 15 minut. A to oznacza, że podróż autobusem i tak będzie krótsza. |
sabatnik napisał/a: |
Czy osobowe nie powinny jednak jeździć bez zmian?. |