Cytat: |
Jaka będzie przewidywana frekwencja? Nie chcę się tu wtrącać, bo nie znam lokalnych realiów na tej linii, ale czy bezpośrednie połączenie Legnicy z Poznaniem nie byłoby bardziej dogodne dla podróżujących?
|
rob21 napisał/a: |
coś niesamowitego wymienili kilkanaście szyn na odcinku głogów-grodziec mały |
sebol71 napisał/a: |
Dlaczego rozkład jazdy dla KKA jest taki sam jak dla zwykłego pociągu? To jest wprowadzanie pasażerów w błąd! Powinni dać rozkład ustawiony pod te (cenzura) autobusy. |
rob21 napisał/a: |
Czy jest jaka kolwiek szansa żeby interregio puściło swoje składy na tej lini, np z wydłużeniem relacji do Poznania, lub Zielonej Góry. Pociągi interregio na pewno przywróciły by tą linie do życia. Jeżeli puszczają et22 z bohunami,np Świnoujście-Wrocław nie wierze że nie mogli by puscic su45 + bohun. Jeżeli sytuacja z szynobusami i ciągłym KKA nie poprawi się nie wróże niczego dobrego. Coraz mniej pasażerów jest zainteresowanych komunikacją zastępczą... |
Jedrek napisał/a: |
Wszystko rozbija się o to że dlonośląska nadal ma za mało szynobusów.... mam nadzieję że to niedługo się to zmieni.
A swoją drogą nie mogę patrzyć na marnotrawstwo właśnie SA lubuskiego który obsługuje poranną parę pociągów Żary- Węgliniec- Żary a następnie stoi do 16. by obsłużyć 1 parę Żary- Niegosławice- Żary. Przecież w te osiem godzin postoju mógłby pojechać dwa razy do Niegosławic czy Tuplic, albo raz do Głogowa!!! |
powazny napisał/a: |
a czy ktoś może mi napisać konkretnie, jaki jest realny czas odjazdu i przejazdu Głogów-Leszno (rozkładowo 9:24 z Głogowa)? |
krzych_p napisał/a: |
Niestety nie będzie pociągów Leszno - Głogów - Leszno |
Jerry napisał/a: |
Rozmawiałem ostatnio z kolegą z KW i mówił mi że spółka szykuje się na uruchomienie połączeń na tej linii |
Cytat: |
Linia kolejowa pomiędzy Głogowem, Wschową i Lesznem od kilku miesięcy nie jest obsługiwana przez pociągi osobowe. Wszystko przez jej fatalny stan, ale również fakt, że samorządy wojewódzkie nie potrafią dojść w tej kwestii do porozumienia. |
rob21 napisał/a: |
teraz uzgadniane są sprawy taborowe. |
Jerry napisał/a: |
Zastanawia mnie tylko jaki to będzie tabor? KW mają w plecy pojazdy i nie mają czym obrobić tej linii, KD tam nie pojedzie a PR wątpie! A więc zostaje KKZ... ale mam nadzieję że tak nie będzie |
rob21 napisał/a: |
Czyli jak mogą na Kutno wjechać to dlaczego nie mieliby wjechać do Głogowa. Ja myśle że fajnie by było gdyby KW wjeżdżały na Głogów, ale żeby znowu nie było ,że samo KW swój tabor udostępnia to mogłaby jedna para polecieć na szynobusie Lubuskim w relacji Zielona Góra-Głogów-Leszno, no i jeszcze dla sprawiedliwości jedna dwie pary KD Legnica-Głogów-Leszno ,ale to niestety zapewne zbiór pobożnych życzeń z mojej strony. |
Cytat: |
Dokumentacja przedprojektowa dla modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 14 na odcinku Ostrów Wielkopolski - Głogów
Projekt obejmuje wykonanie dokumentacji przedprojektowej elektryfikacji i modernizacji linii nr 14, odcinek Ostrów Wlkp. - Głogów - opracowanie studium wykonalności, projektu wstępnego, materiałów przetargowych oraz wniosków o dofinansowanie z funduszy UE, opracowanie dokumentacji przetargowej na wybór wykonawców dokumentacji projektowej i robót budowlanych na odcinku Ostrów Wielkopolski - Głogów oraz opracowanie dokumentacji geodezyjnej dla celów projektowych oraz dokumentacji geodezyjnoprawnej. Lata Realizacji 2013-2014. |
Cytat: |
W biurze poselskim Wojciecha Zubowskiego odbyło się spotkanie z przedstawicielem Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Bartłomiejem Bartko. Ustalono działania, mające doprowadzić do przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Głogów - Leszno oraz remontu linii kolejowej na odcinku Rudna Gwizdanów - Legnica.
Podczas dyskusji na temat remontu linii kolejowej na odcinku Rudna Gwizdanów - Legnica ustalono, że będzie on tematem zapytań zarówno radnych sejmiku województwa dolnośląskiego, jak i interpelacji poselskich skierowanych do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Wystąpią z nimi posłowie Wojciech Zubowski, Marek Ast, Jan Dziedziczak. - Po otrzymaniu odpowiedzi na interpelacje i zapytania złożone przez radnych sejmików województw zainteresowanych przywróceniem połączeń i posłów, planowane jest zorganizowanie konferencji z udziałem przedstawicieli samorządów i kolei i przyjęcia wspólnego stanowiska w tej ważnej dla naszego regionu sprawie - poinformował poseł Zubowski. - Chcemy poznać warunki określone dla każdego z województw, które pozwolą na przywrócenie połączeń - dodał W. Zubowski. - Ustaliliśmy ponadto, że zostaną złożone również zapytania dotyczące możliwości rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Głogów - Żagań |
Cytat: |
Głogów- Leszno, Głogów – Legnica to dwa bardzo ważne dla mieszkańców miasta połączenia kolejowe, które już nie funkcjonują. Aby dojechać do Leszna lub Legnicy trzeba korzystać z autobusów lub busów. Ogranicza to możliwości posiadania chociażby bagażu. W walce o przywrócenie połączeń Głogów-Leszno Wojciech Zubowski, Poseł na Sejm znalazł sprzymierzeńców wśród posłów z ościennych województw: wielkopolskiego, lubuskiego, między innymi Jana Dziedziczaka z Leszna oraz Marka Asta ze Wschowy. - Radni sejmików złożyli wnioski dotyczące wpisania tego zadnia do projektów budżetu na 2013 rok – mówi Wojciech Zubowski. - Planowane jest także spotkanie z samorządowcami i przedstawicielami kolei, aby ustalić jak pokonać trudność i przywrócić połączenia kolejowe. Głogowski Poseł zainteresował się także przywróceniem połączeń a tym samym remontem linii kolejowej nr 289 prowadzącej z Legnicy do stacji Rudna Gwizdanów. Planowany na ten rok remont został przesunięty w czasie. - Remontu linii kolejowej przesunięty między innymi dlatego, iż Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu poinformował o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Na takie badania niestety potrzeba trochę czasu- mówi Grzegorz Oleś, Koordynator Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. -Fakt ten jest o tyle bulwersujący, że pieniądze na remont tej linii pochodzące ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego już dawno zostały przeznaczone, a remont dworca kolejowego. Być może posłowie będą także wspólnie działać w przypadku połączeń kolejowych pomiędzy Żaganiem a Lesznem, które również dotyczy Głogowa. |
Cytat: |
Była taka opcja i to bez zmiany czoła (tylko nie wiem, czy kiedykolwiek wykorzystana) - do Lwówka po 283 i dalej do Legnicy po 284. |
Bonifas napisał/a: | ||
To nawet nie opcja w 1991 roku przez 3 miesiące uruchomiono 4 pary bezpośrednich pociągów Legnica - Lwówek - Jelenia Góra. Później zamknięto odcinek Lwówek - Jerzmanice i szlak trafił wszystko. |
rob21 napisał/a: |
Bo przypominam że historycznie stolicą Dolnego Śląska był Głogów a Wrocław stolicą Śląska... |
tomasi.fi napisał/a: | ||
Jeśli już trzymamy się historii to, Śląsk od Zielonej Góry po Katowice zawsze miał stolicę we Wrocławiu. Wschodnia część Górny Śląsk miał mniejszą w Opolu. Sorry za off topic, ale nieumiejętnie przeprowadzona reforma administracyjna utworzenia województw dziś zbiera żniwo w postaci kwiatków typu: Dolny Śląsk i Śląsk. Śląsk jest jeden, nauczcie się. Tylko Polacy mają z tym problem. |
Cytat: |
W związku z niewykorzystaniem ponad miliarda zł w projekcie aktualizacji WPIK w stosunku do obowiązującego WPIK (patrz pkt. 1) oraz występującymi oszczędnościami na zadaniach z POIiŚ, które według naszych analiz nie zostały w pełni skonsumowane przez nowe projekty rewitalizacyjne, a ponadto uwzględniając ostatnią decyzję o zmniejszeniu dofinansowania unijnego projektu POIiŚ 7.1-39.1 "Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych - ETAP I" (Pendolino) z 50% do 25% co daje oszczędność prawie 400 mln zł unijnego dofinansowania, czyli. ok. 800 mln zł wartości projektów, występuje konieczność wprowadzenia do WPIK nowych projektów.
W związku z powyższym wnioskujemy o dodanie następujących projektów: 3.5. Rewitalizacja linii nr 14 na odc. Leszno - Głogów lub Ostrów Wlkp. - Głogów (bez elektryfikacji w I etapie) . 3.6. Rewitalizacja linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki - Radom. 3.11. Nr 147. Rewitalizacja linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Ostrów Wlkp. Projekty 3.5 i 3.6 pozwolą uzyskać trasę dedykowaną dla ruchu towarowego wschód - zachód, alternatywną dla korytarza E-20, a także poprawią konkurencyjność w regionalnym ruchu pasażerskim lub pozwolą taki ruch odtworzyć. |
Cytat: |
Sprawa połączenia kolejowego Głogowa z Lesznem przez Wschowę zjednoczyły parlamenatrzystów z trzech województw. Opowiadał o tym poseł Marek Ast ze Wschowy |
Cytat: |
Do roku 2015 nie ma możliwości modernizacji linii kolejowej odcinka Leszno - Głogów - to odpowiedź Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelacje składane przez zainteresowanych posłów. Trasa przebiega przez trzy województwa i zdaniem Ministra to samorządy tych województw powinny się zająć problemem.
Przywrócenie tego połączenia kolejowego domagają się m.in mieszkańcy Wschowy, którym ułatwiało to dojazd do szkoły, uczelni czy pracy. W grudniu pismo do Marszałka Województwa Lubuskiego wystosowali radni powiatu wschowskiego. Zarząd powiatu opracował też wspólne stanowisko ze starostą głogowskim. Zaangażowano posłów, którzy złożyli interpelacje w tej sprawie. Niedawno przyszło pismo z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Oczywiście odpowiedź jest taka, jakiej należało się spodziewać - mówi Marek Ast, poseł Prawa i Sprawiedliwości - Sprawa jest w gestii samorządów: lubuskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego. Sugestia Ministra jest taka, że najbardziej zainteresowanym podmiotem powinien być Marszałek Województwa Lubuskiego i to on powinien koordynować działania w celu przywrócenia tej linii. My dobrze wiemy, że głównym problemem jest to, że ta linia wymaga naprawdę poważnej rewitalizacji i poważnego remontu. Prędkość pociągu na tej trasie jest tak wolna, że nie wytrzymuje on konkurencji z innymi środkami transportu. Minister zaznacza w odpowiedzi, że w obecnym Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015 nie przewiduje się rewitalizacji na linii Leszno - Głogów. Są jednak plany, aby skorzystać z funduszy na inwestycje kolejowe w następnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Wśród rozpatrywanych inwestycji znajdował się projekt remontu właśnie linii na odcinku Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Leszno - Głogów. Są to jednak na razie plany i dokładna lista projektów przewidzianych do realizacji nie jest jeszcze znana. |
rob21 napisał/a: |
Wywalili rozjazdy linii na Bojanowo |