Cytat: |
Grabarczyk: Kolej znów nawaliła
- Znowu kolej nawaliła, ale tym razem to były naprawdę obiektywne przyczyny - mówił o trudnościach na kolei po sylwestrowej nocy Cezary Grabarczyk w Radiu ZET. - Mimo iż wszystkie sprawne wagony zostały w tym dniu włączone do składów, okazało się, że jest ich za mało - dodał. Minister zapowiedział wieksze wydatki na naprawę wagonów. - Kolej nie dysponuje w tej chwili sprawnym taborem - podkreślił Grabarczyk. w Radiu ZET. Sytuację ma według niego poprawić kupno 20 składów zespolonych przez PKP Intercity. Minister ma nadzieję na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć wiosną. - Kolej po raz kolejny nie zdała egzaminu. Wczoraj odbyło się spotkanie i ustaliliśmy, że zwiększamy wydatki na naprawę wagonów tak, aby w szczycie, który przewidujemy wiosną w czasie świąt kolej miała już do dyspozycji większą liczbę wagonów - cytuje ministra Grabarczyka PAP. |
KolejTakPkpNie napisał/a: |
prywatyzacja IC bedzie fikcja.... a ratunkiem wizerunkowym zostanie juz tylko zmiana nazwy. |
Panyan napisał/a: |
Ba! Niektóre mają koniec ważności rewizji sprzed kilku miesięcy. Przecież wiedzieli, ze na Święta ilość podróżnych zwiększy się. |
rysio napisał/a: |
A moze ktos potrafi wskazac zrodlo finansowania kosztów rewizji. Czy powinie za to zaplacic RZąd, Samorzady. |
Cytat: |
Film zadnych rewelacij nie odkrywa. |
mk1992 napisał/a: |
I nie zadowoli mnie, jeśli głowę za ten stan rzeczy straci Grabarczyk, w pełni usatysfakcjonowany będę, jeśli głowy polecą na stanowisku prezesa PKP IC, w RN PKP IC, a także w odpowiednich komórkach zajmujących się naprawami rewizyjnymi w PKP IC! |
Krzychu191 napisał/a: |
I tak spółeczka będzie się tłumaczyła że dali wszystko co mają a winni są pasażerowie bo mogli inaczej sobie zaplanować podróż. Oj biedna spółeczka, biedna.... |
Cytat: |
Można je także odroczyć 2x 3miesiące jeśli stan techniczny jest ok. |
Cytat: |
Na jaki okres jest ważna rewizja? |
Cytat: |
O tym muszą się dowiedzieć media! |
Cytat: |
Na czym dokładnie polega ta rewizja |
ET40 napisał/a: |
A teraz pytanie za 100 punktów: komu zależy na wygaszeniu popytu na przewozy kolejowe w Polsce? Zaczynam coraz silniej podejrzewać pewne forsiaste podmioty, ciekaw jestem czy tylko ja jeden... |
Noema napisał/a: |
Przełom nastąpi samoistnie za pół roku! W czerwcu na trasy wyjadą wakacyjne pociągi sezonowe, a do tego czasu PKP IC odstawi na boczne tory kolejne wagony niezdolne do jazdy. W efekcie nie będzie z czego zestawić ani pociągów całorocznych ani wakacyjnych. Będzie jeszcze większy chaos i burdel na torach niż jest teraz. Bo nie oszukujmy się, przeglądy rewizyjne to nie kwestia tygodni a miesięcy, więc do wakacji na pewno sytuacja taborowa się nie poprawi, a wręcz przeciwnie - znacząco pogorszy! Bomba wybuchnie w czerwcu, chyba że wcześniej PKP IC dokona drastycznych cięć w rozkładzie jazdy, mimo iż w zasadzie nie ma już co likwidować. |
Cytat: |
Jarul, nie doszukiwałabym się teorii "spiskowych". Zarząd PKP IC przed planowanym debiutem giełdowym musiał wykazać zyski, bo przecież na spółkę przynoszącą straty nikt się nie skusi. Cięto więc koszty, czyli nie wykonywano rewizji taboru, likwidowano zaplecza techniczne itd. Teraz to się mści ze zdwojoną siłą. A pamiętajmy, że problem dotyczy nie tylko wagonów, ale także lokomotyw, które też nie mają rewizji i są odstawiane na bocznice. |
sZakOOu napisał/a: |
I to lekceważące zachowanie posłów na sali obrad, szok... |
ET40 napisał/a: |
Swoją drogą po cholerę im dwie rzeczniczki? Z tego co zauważyłem w mediach wypowiada się raz Sitkowska, raz Czemerajda. |
ET40 napisał/a: |
Tym razem stacja zaskoczyła mnie względnie dobrą rzetelnością (jak na TVN oczywiście). |
sasho33 napisał/a: |
Z całym szacunkiem, ale Ney był lepszym rzecznikiem. |
mk1992 napisał/a: |
Z dotacją PR-y dałyby radę. Pod warunkiem, że dotacja byłaby przeznaczana na te pociągi IR, które się nie bilansują, a nie np. na przerośniętą czapę administracyjną. |
ET40 napisał/a: |
Mimo to sądzę, że wysoce absurdalne jest dotowanie połączeń bez wskazania konkretnych relacji na które dotacja jest przeznaczona! |
mikiyee napisał/a: |
reszta ludzi, tłoczy się jak bydło w wagonach TLK |
sasho33 napisał/a: |
To jak Pendolino ma kosztować za 20 sztuk 1,6 mld złotych, to nie lepiej
kupić 10 sztuk za 0,8 mld złotych i za 0,8 mld złotych zrobić rewizje |
Cytat: |
Naliczyłem +/- 300 wagonów |
Mariusz W. napisał/a: |
mk1992: Chyba policzyłeś cały Grochów, a przecież tam są też składy eksploatowane.
Mi wyszło 108 (±2) na tej grupie torów, na której nagrał użytkownik KolejTakPkpNie. |
Pirat napisał/a: |
Zaginione wagony PKP IC na Olszynce Grochowskiej widziane z satelity: link |
surgeon napisał/a: | ||
Skąd pewność, że to zdjęcie jest aktualne? |
Exsimus napisał/a: |
Według mnie PKP IC dostało za swoje. Chcieli pospieszne to mają i niech o nie dbają. Chodzi o to, że w przeszłości dużo tańsze było dopuszczenie wagonu po remoncie do ruchu, dziś oprócz remontu wykonane musi być coś w rodzaju atestu bezpieczeństwa do końca nie wiem jak to się nazwa. |
REGIOchłopak napisał/a: |
Czy ktoś widział już pociąg TLK z wagonem interREGIO czy to tylko spekulacje? |
andrzej_sz napisał/a: |
wagon nie miał opisu interREGIO, tylko Przewozy Regionalne ze strzałkami, czyli nowe logo. Mówie o TLK-a widzianej rano we Wrocławiu. |
OPi napisał/a: |
W Teleexpresie powiedziano, że w związku z ciężką sytuacją taborową od 1 marca ma ZOSTAĆ SKASOWANA CZĘŚĆ POCIĄGÓW PKP Intercity!!! Czy czekają nas kolejne cięcia? |
OPi napisał/a: |
Czy czekają nas kolejne cięcia? |
Sunny napisał/a: |
"Do kasacji pójdzie 1 tys. z 3,1 tys. wagonów należących do spółki. Oddanie ich na złom może przynieść nawet 20-25 mln zł."
To są słowa prezesa PKP IC Grzegorza Mędzy z sierpnia 2010 r. opublikowane w Gazecie Wyborczej. |
ET40 napisał/a: |
Bohuny na podróże powyżej godziny są moim zdaniem do dupy, ale nie o tym chyba rozmawiamy, więc nie spamuj. |
Krzychu191 napisał/a: |
(czyt. E20, CMK, wiedenka) |
OPi napisał/a: |
mikiyee, Gdzie ty masz bonanzę w składzie EIC? Bh był w TeeLCe, a zielona 2 w EIC. |
Cytat: |
Tak prawde mówiąc, nasze wagony Bh "bonanzy" są przystosowane do prędkości 140km/h Smile tylko jakims cudem zmniejszyli do 120km/h |
Cytat: |
EP07 potrafi ciągnąc składy z prędkością nawet 130km/h |
Noema napisał/a: |
Reasumując, w latach 2009-2010 co trzeci pociąg PKP IC został zlikwidowany, a długość tych, które jeszcze jeżdżą spadła o 30-50%. Przeciętny pociąg TLK ma dziś 3-4 wagony. |
Pirat napisał/a: |
PKP Intercity chce wydłużenia częstotliwości napraw rewizyjnych wagonów |
witia napisał/a: |
do samorządów niektórych miast dotarły pisma gdzieś na przełomie listopada i grudnia (chyba od IC) że planują ograniczenie postojów niektórych pociągów na tych stacjach!!! Już się z pasażerami nie liczą... No chyba że się boją, że do tych krótkich składów i tak za dużo ludzi by wsiadało i stąd te manewry... |
Cytat: |
Składy ICN jakimi w tym roku jeździłem po Szwajcarii miały w większości daty REV. od 2007 do 2008 r. |
xzielak napisał/a: |
karass, EP07 potrafi ciągnąc składy z prędkością nawet 130km/h |
Cytat: |
Na siódemkach się to zdarza jak jest opóźnienie. |
pospieszny napisał/a: |
Nie zdarza się to na żadnym typie pojazdu i w żadnych okolicznościach.
|
Cytat: |
Świniak poleci nawet około 180km/h- budowany był na 160km/h ale ograniczona v max do 140km/ |
Cytat: |
Nie zdarza się to na żadnym typie pojazdu i w żadnych okolicznościach. |
Cytat: |
W takim razie jak wytłumaczysz fakt, że wielokrotnie jadąc d. Mewą w starym rozkładzie w wagonie 111Arow na wyświetlaczu zdarzała się prędkość nawet 128 km/h i prędkość powyżej 120 km/h zdarzała się TYLKO kiedy Mewa była w plecy? Przypominam, że szlakowa wtedy wynosiła 120 km/h (na szlaku Wronki-Szamotuły). |
Cytat: |
TLK - czyli Twoje Linie Kolejowe. Komedii dopełniłaby lokomotywa Cargo, która by tą zbieraninę pociągła. |
norbert napisał/a: |
Kiedyś pewien maszynista powiedział mi, że byk bez wagonów to spokojnie 200 wyciągnie. |
norbert napisał/a: |
Nie wiem co w tym dziwnego, że bonanzy kursują pociągach TLK. |
Cytat: |
to nie będzie już 1200 wagonów tylko np 900 |
Damian Łódź napisał/a: |
KolejTakPkpNie, jaka st.mac. tej bonanzy?
Na 54110 tez takie coś jezdzi. |
Exsimus napisał/a: | ||
Podzielmy 900 wagonów przez 300 pociągów = 3 wagony na skład |
Cytat: |
wydawało mi się dziś że na 1603 do Wrocławia pojechał EU43, miałem się w tunelu średnicowym. ktoś może potwierdzic? |
swiatowid napisał/a: |
Ok co do lokomotyw może sie pomyliłem,ale chodzi mi tu głównie o wagony. |
Cytat: |
Kary są i to wysokie, ale karami nie przewieziemy pasażerów tłumaczy Jarosław Wielopolski, dyrektor biura taboru PKP Intercity |
Cytat: |
@Noema, wielokrotnie bronisz dziennikarzy, że ważne jest to że robią te artykuły i szum wokół kolei, a nie muszą się na wszystkim dokładnie znać. |
Cytat: |
...stoi blisko setka pociągów, czyli dziesiątki taborów..."
"PKP IC informowały że dziś z bocznicy ... wyjechało 40 pociągów" |
Pirat napisał/a: |
Czy wagony z Olszynki będą jeszcze potrzebne?
W związku z tym wysłaliśmy do Pani Rzecznik pytania: 1. Dlaczego przetargi na naprawy taboru nie zostały ogłoszone odpowiednio wcześnie, tak aby w okresie zimowym PKP Intercity dysponowało odpowiednią ilością taboru, biorąc pod uwagę nawet „zimowe awarie”? 2. Czy PKP Intercity dysponuje obecnie jakąkolwiek rezerwą taborową? 3. Dlaczego zdatne do ruchu są wagony odziedziczone po Przewozach Regionalnych a na stacji postojowej odstawione zostały zmodernizowane niedawno wagony, w tym także wagony BWE? 4. Czy w PKP Intercity istnieje polityka taborowa, czy modernizacje wagonów to przysłowiowa rosyjska ruletka? Kto dziś w Spółce odpowiada za tabor? 5. Dlaczego nie ma zakupów nowego taboru, skoro jest zapotrzebowanie na dodatkowe wagony? źródło: inforail.pl |
maciej30 napisał/a: |
już praktycznie na rok przed przejęciem wagonów przez PIC z PRów do OPMów, PRy wiedząc o tym że stracą pociągi pospieszne przestały robić rewizje |
Cytat: |
Do pracy na stanowiska dowodzenia w IC wrócili: Dariusz Antoniak, b. dyrektor Biura Przewozów IC, którego pozbyła się poprzednia ekipa, Tadeusz Walicki, b. dyrektor Biura Taboru, którego uw... jeszcze prezes Warsewicz. Nad obu biurami pieczę objął, z pełnomocnictwami Zarządu IC Tadeusz Matyla, którego uw... ww. prezes W. Wraca nadzieja dla klientów IC. Ale trzy lata szlag trafił! |
maciej30 napisał/a: |
już praktycznie na rok przed przejęciem wagonów przez PIC z PRów do OPMów, PRy wiedząc o tym że stracą pociągi pospieszne przestały robić rewizje |
Adams napisał/a: |
Poza tym to właśnie głównie na trasach jeżdżą wagony po PR-ach (nawet na EIC), a nowsze w malowaniu IC stoją w krzakach bez rewizji. Gołym okiem widać że PRy oddały tabor w dobrym stanie. |
railman93 napisał/a: |
http://www.garnek.pl/piotrer/13526101/gdynia-grabowek
Może wkrótce w Intercity będą i zaginione lokomotywy? |
Damian Łódź napisał/a: |
mk1992, tzn. na Zawodziu już W OGÓLE nie ma nic? |
kryniczanin napisał/a: |
Zapraszam do Powroźnika. Wagony PR. Nie jest tego dużo ale są. Stacja macierzysta:Kraków. |