INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Przetarg na szynobusy

Dzulikiewicz - 04-06-2010, 14:51
Temat postu: Przetarg na szynobusy
Został ogłoszony przetarg na dostawę 5 szynobusów:
SIWZ
pavlo - 05-06-2010, 14:23
Temat postu:
no w koncu cos Podkarpcie chce kupic:)
PKPfan - 09-06-2010, 02:26
Temat postu:
Jak to się mówi lepszy rydz niż nic... Ale jednoczłonowe?! Ja rozumiem, że moje województwo nie sra pieniędzmi ale może trzeba się lepiej zastanowić... No chyba, że to będzie coś pokroju SA106 mogącego pociągnąć dodatkowy wagon. PS Reaktywacja linii Rzeszów - Tarnobrzeg pokazała, że pojazdy jednoczłonowe będą sa małe - otwarcie linii bez większego rozgłosu, czasy przejazdu wobec PKSu, prywatnych przewoźników bardzo konkurencyjne i zaledwie po kilku tygodniach od otwarcia bardzo dobra frekwencja. Do tego trzeba dodać, że w ciągu najbliższych kilku lat gruntowny remont ma przejść linia Rzeszów - Jasło - Zagórz (parametry będą zbliżone do linii tarnobrzeskiej) a szynobusów nie kupuje się z myślą na kilka lat tylko w perspektywie wieloletniej. W Podkarpackim jedyną linią na którą nadawałyby się pojazdy jednoczłonowe jest linia Zagórz - Łupków.
pp - 09-06-2010, 07:57
Temat postu:
W dobrych latach w sezonie turystycznym i kolzamy były na linię łupkowską za małe. Przydałby się także remont linii do Krościenka, wystarczy nawet 60 km/h . Wtedy kolej komfortem i czasem przejazdu do Ustrzyk mogła by wygryźć busiarstwo bez kłopotu.
Shamai - 11-06-2010, 10:09
Temat postu:
No raczej. Wybieram się w Beskidy w tym roku i raczej nią ma mowy o korzystaniu z pociągów bo nie dość że często identyczne ceny albo taniej w PKSach i busach to jeszcze z kilka razy dłużej, a szkoda:( W ogóle super by było gdyby było bezpośrednie połączenie kliku miast w Polsce z Krynicą. oczywiście po remoncie gruntownym trasy chociaż do tych 100 km/h o ile by za bardzo się nie zniszczyło przyrody przy tym:)
Dzulikiewicz - 23-06-2010, 19:52
Temat postu:
Zaprotestowały dwie firmy:
1. Peter Renz
2. Newag
pdf

Konsekwencją protestu Newagu jest zmiana SIWZ:
pdf
bungi - 23-06-2010, 21:28
Temat postu:
Newag oprotestował również typ przekładni głównej, a w zmianie SIWZ o tym ani słowa Sad
ET05 - 23-06-2010, 22:05
Temat postu:
Wystarczyło napisać w SIWZ, że pojazdy mają mieć sterowanie wielokrotne kompatybilne z posiadanymi pojazdami SA106 i skończy się protestowanie.
sphinx - 21-07-2010, 23:10
Temat postu:
'ET05' pewnie już ktoś wcześniej skutecznie oprotestował taki warunek i żadne województwo nie chce popełniać tego błędu.

A tak w ogóle to minął już termin składania i otwarcia ofert (19 lipca po zmianie SIWZ). Wiadomo coś więcej czy znowu przesunęli bo na stronie BIPu wrota.podkarpackie.pl nie mogę znaleźć tego przetargu...
Dzulikiewicz - 22-07-2010, 08:12
Temat postu:
KIO uwzględniła protesty i nakazała zmienić SIWZ, termin składania ofert to 4 sierpnia.
http://www.wrota.podkarpackie.pl/res/bip/um/org/2010/szynobusy_42.10_zmaina_siwz_ii.pdf
sphinx - 22-07-2010, 13:09
Temat postu:
Jest jakaś strona w tamtejszym BIPie, w której zebrane są linki do tych wszystkich dokumentów?
Dzulikiewicz - 22-07-2010, 14:31
Temat postu:
link

Edit:
Trochę to skomplikowane:
http://www.wrota.podkarpackie.pl/pl/bip/wojewodztwo-podkarpackie/zamowienia/siwz/lista
sphinx - 22-07-2010, 19:22
Temat postu:
Link nie działa. Sad

[ Dodano: 04-08-2010, 17:45 ]
Teoretycznie, kilka godzin temu nastąpiło otwarcie ofert.

Wczoraj ogłoszono przetarg na jeden dwuczłonowy SZT.
http://www.wrota.podkarpackie.pl/pl/bip/wojewodztwo-podkarpackie/zamowienia/ogloszenia/detale
ET05 - 04-08-2010, 18:21
Temat postu:
sphinx napisał/a:
żadne województwo nie chce popełniać tego błędu.

Błędem jest właśnie kupowanie niekompatybilnych pojazdów. Od opolskiego Newag zażyczył sobie specyfikacji sterowania wielokrotnego Wink
Dzulikiewicz - 04-08-2010, 18:51
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Od opolskiego Newag zażyczył sobie specyfikacji sterowania wielokrotnego Wink
I dlatego opolskie zrezygnowało z tego wymogu.
sphinx - 05-08-2010, 15:27
Temat postu:
- PESA – 30 500 000 zł
- NEWAG – 27 450 000 zł
- ZNTK MM – 24 400 000 zł

Cena to 70%, liczy się jeszcze gwarancja (20%) i ilość sztuk dostarczonych do 27 grudnia (10%, jak wiadomo Pesa/ZNTK mają już gotowe komponenty więc mogą dużo natłuc).

PS. To już nie pierwszy raz - prawo pozwala żeby jeden podmiot (ZNTK jest własnością Pesy) złożył dwie oferty w tym samym przetargu?
Dzulikiewicz - 10-08-2010, 16:35
Temat postu:
Wybór najkorzystniejszej oferty
ET05 - 10-08-2010, 21:37
Temat postu:
sphinx napisał/a:
prawo pozwala żeby jeden podmiot (ZNTK jest własnością Pesy) złożył dwie oferty w tym samym przetargu?


W sumie to 2 oddzielne firmy.
Dzulikiewicz - 17-08-2010, 17:27
Temat postu:
Newag złożył odwołanie od warunków przetargu na dwuczłonowca:
http://www.wrota.podkarpackie.pl/res/bip/um/org/2010/szynobus_55.10_odwo_anie.pdf
DarekP - 11-09-2010, 22:06
Temat postu:
Dzulikiewicz napisał/a:
Newag złożył odwołanie od warunków przetargu na dwuczłonowca:
http://www.wrota.podkarpackie.pl/res/bip/um/org/2010/szynobus_55.10_odwo_anie.pdf


Miejmy nadzieję, że MM nie odpuści tego przetargu, bo wtedy na Podkarpaciu byliby obecni wszyscy rodzimi i aktywni (dla nowych produktów) producenci.
Za tydzień sprawa się wyjaśni.
sphinx - 11-09-2010, 22:17
Temat postu:
ZNTK MM to nic innego jak Pesa, nie oddzielny producent. Oferuje Pesowskie SA134 w zubożałej wersji, z gorszych materiałów (o nieznanej trwałości).
DarekP - 11-09-2010, 23:00
Temat postu:
sphinx napisał/a:
ZNTK MM to nic innego jak Pesa, nie oddzielny producent. Oferuje Pesowskie SA134 w zubożałej wersji, z gorszych materiałów (o nieznanej trwałości).


Co nie zmienia faktu, że to już inny power-pack niż w SA103, a pewnie nie tylko to.
przewoz - 13-09-2010, 13:46
Temat postu:
Cytat:
Oferuje Pesowskie SA134 w zubożałej wersji, z gorszych materiałów (o nieznanej trwałości).



Jeżeli już jesteśmy przy trwałości, to żaden produkt nie jest tu pewny. Ani starsze szynobusy, ani nowe - pełnowartościowe, ani Pesy ani Newagu. Po prostu muszą swoje przejeździć, a poza tym i tak w większości podzespoły i cała otoczka jest z podobnej produkcji.
Kluczem tu będzie jakość wykonania. Jak patrzę na EN57KM czy AKM, to gołym okiem widać, że długo to one nie potrzymają. Wnętrze się rozlatuje czasem. I nie ważne, czy Newag czy Mińsk. Jakość wykonania nie powala na kolana.
To samo będzie z szynobusami pewnie, jak się nie przyłożą.
ET05 - 13-09-2010, 15:10
Temat postu:
Protesty - to jedyny sztandarowy wyrób jednego z producentów.
DarekP - 13-09-2010, 15:50
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Protesty - to jedyny sztandarowy wyrób jednego z producentów.


No już nie. Kilka sztuk w Pomorskiem i Opolskiem daje przepustkę do pięknego świata uznanych producentów szynobusów Wink
Dzulikiewicz - 13-09-2010, 18:01
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Protesty - to jedyny sztandarowy wyrób jednego z producentów.
A co ma zrobić, skoro przetargi są bezczelnie ustawiane pod drugiego producenta?
ET05 - 13-09-2010, 18:24
Temat postu:
Zakup kompatybilnych pojazdów pod względem obsługi, sterowania wielokrotnego, części zamiennych i serwisu jest bezczelny?
Dzulikiewicz - 13-09-2010, 18:47
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Zakup kompatybilnych pojazdów pod względem obsługi, sterowania wielokrotnego, części zamiennych i serwisu jest bezczelny?
A czy ja tak napisałem?
Kompatybilność nie jest wymagana w zadnym przetargu.
ET05 - 13-09-2010, 20:02
Temat postu:
W jednym z przetargów była, ale została skutecznie oprotestowana.
sphinx - 13-09-2010, 20:20
Temat postu:
Nie oprotestowana. Newag poprosił o dane z interfejsu komunikacyjnego (co by zrobić kompatybilną wersję 220M). Kapnęli się, że ustawienie przetargu się nie udało i warunek ten zniknął z SIWZ. Nie chcieli pojazdu kompatybilnego - chcieli Pesę.
Dzulikiewicz - 13-09-2010, 20:24
Temat postu:
ET05 napisał/a:
W jednym z przetargów była, ale została skutecznie oprotestowana.

W którym?

Kompatybilności zażyczyło sobie jedynie woj. opolskie. Zrezygnowało z tego wymogu, gdy Newag poprosił o specyfikację techniczną.
przewoz - 14-09-2010, 17:46
Temat postu:
Liczę na to, że po akcji w Kolejach Mazowieckich, na pomorzu i w opolskiem - już tak rażących ustawień przetargów nie będzie. Obym się nie mylił.
Nauczki chyba już dość. A może jeszcze jakieś województwo o tym nie wie?
DarekP - 17-09-2010, 23:25
Temat postu:
Na podstawie pojawiających się informacji, m.in. w Rynku Kolejowym, można ogłosić, że ZNTK Mińsk Mazowiecki o grubość włosa pokonał Newag.
Jak dla mnie jedynym pozytywnym efektem tej walki jest długość gwarancji - 136 miesięcy, co o całe 100 miesięcy bije standardową gwarancję na PESA-busy. Pytanie, czy ten sprzęt nie rozleci się wcześniej niż koniec gwarancji. Mam taką nadzieję.
A zatem po 2 Kolzamach, 2 SA103, przybędzie 5 prawdopodobnie SA137 ??? i 1 SA134.
Piszę SA137 zupełnie z kapelusza, bo równie dobrze może to być SA103, gdyż miały silniki MTU, a tego producenta, tylko nowsze zastosował ZNTK MM w swoich SA134. Ale właśnie ze względu na nowy typ silnika może być nowa seria SA.
Ciekawe jak zostaną ostatecznie oznaczone Newagi 220M i 221M.
BR232 - 19-09-2010, 11:47
Temat postu:
5 jednoczłonowców to będzie zapewne zubożona i przedłużona wersja SA135.
DarekP - 19-09-2010, 22:27
Temat postu:
BR232 napisał/a:
5 jednoczłonowców to będzie zapewne zubożona i przedłużona wersja SA135.


I tu mnie zaciekawiłeś, ale:
1. Czy może być dłuższa wersja jednoczłonowca? O ile pamiętam jednoczłonowce mają po ok. 26m, nie sądzę, aby dało się coś przedłużyć.
2. SA135, podobnie jak SA133 miały silniki MANa, a obecnie - SA134, montuje się ponownie MTU. Skoro powstała nowa seria SA134 (SA132 też miały MTU), to według mojej logiki powinna powstać nowa seria, bo chyba nie wrócą do SA103?
Dzulikiewicz - 20-09-2010, 16:25
Temat postu:
Rozstrzygnięcie przetargu:
http://www.wrota.podkarpackie.pl/res/bip/um/org/2010/szynobus_dwucz_onowy_55.10_inf._o_wyborze_oferty.pdf
alojz - 27-12-2010, 20:24
Temat postu:
Dziś powinny być już dostarczone: jeden SA134 i trzy SA135.
Dojechały?
Bo jak na razie dostępna fotka z jazd próbnych:
http://x.garnek.pl/ga7487/cc9c6e8f068fba12436501a3/sa135_012.jpg
http://www.garnek.pl/bredix/12436501/sa135-012
DarekP - 27-12-2010, 23:48
Temat postu:
alojz napisał/a:
Dziś powinny być już dostarczone: jeden SA134 i trzy SA135.
Dojechały?
Bo jak na razie dostępna fotka z jazd próbnych


Gdzie zrobione foto - blisko producenta, czy już na południu?

Wygląda na straszne brzydactwo. Może jak to okleją reklamami, to będzie bardziej przyjemne dla oka.
Z ciekawości zapytam, czy on ma wyświetlacz z boku? Wbudowany w środku okna?
jubikej - 28-12-2010, 07:57
Temat postu:
nie wygląda źle, troche kanciaty ale da się przezyć
alojz - 28-12-2010, 09:01
Temat postu:
DarekP napisał/a:
alojz napisał/a:
Dziś powinny być już dostarczone: jeden SA134 i trzy SA135.
Dojechały?
Bo jak na razie dostępna fotka z jazd próbnych


Gdzie zrobione foto - blisko producenta, czy już na południu?


Podpis pod zdjęciem głosi - Bydgoszcz Łęgnowo
DarekP - 03-01-2011, 00:35
Temat postu:
Z tego, co inni piszą w Rzeszowie są już SA135-010 i 012.
Czekamy na pojawienie się na trasach, bo ostatnio mało który szynobus jeździ.
patryk92 - 05-01-2011, 15:29
Temat postu:
Na trasie Jasło-Zagórz pojawił się już jeden nowy szynobus SA135-xxx, a drugiego jeszcze nie widziałem. Jechał on jako R-7022 (Zagórz-Jasło) o godz. 14.02 na stacji w Jedliczu.
DarekP - 05-01-2011, 22:59
Temat postu:
patryk92 napisał/a:
Na trasie Jasło-Zagórz pojawił się już jeden nowy szynobus SA135-xxx, a drugiego jeszcze nie widziałem. Jechał on jako R-7022 (Zagórz-Jasło) o godz. 14.02 na stacji w Jedliczu.


A drugi podobno obstawiał Horyniec Zdrój.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group