INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. świętokrzyskie - Świętokrzyskie zadowolone z PR

Victoria - 07-09-2010, 20:50
Temat postu: Świętokrzyskie zadowolone z PR
Jakiś czas temu informowaliśmy na łamach InfoRail o zakupieniu przez województwo świętokrzyskie czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych. O szczegółach transakcji oraz relacji na linii Urząd Marszałkowski – Przewozy Regionalne rozmawiamy z Iwoną Sinkiewicz.

Karol Wach (InfoRail): Czy wiadomo już na jakich trasach kursować będą nowe pociągi?

Iwona Sinkiewicz (rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego): Zakupione przez Świętokrzyski Urząd Marszałkowski cztery dwuczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne (ezt), zostaną przekazane do eksploatacji na przełomie października i listopada 2011 roku. Zgodnie z wcześniejszymi planami zostaną skierowane do obsługi linii Kielce – Włoszczowa i Kielce – Sędziszów po jednej sztuce oraz na linię Kielce –Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski dwie sztuki. Istnieje możliwość przemieszczania pojazdów w zależności od potrzeb na terenie województwa.

KW: Czy operatorem będą Przewozy Regionalne?

IS: W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, które było podzielone na cztery zadania, został wyłoniony tylko jeden Wykonawca - Przewozy Regionalne spółka z o.o w Warszawie, w celu świadczenia usług publicznych na terenie województwa świętokrzyskiego w okresie od 01 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2012 r.W związku z powyższym operatorem do momentu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu będą Przewozy Regionalne.

KW: Jak obecnie układa się współpraca na linii województwo – Przewozy Regionalne?

IS: Relacje na linii województwo – Przewozy Regionalne są pozytywne. Współpracujemy na bieżąco z lokalnym Zakładem Przewozów Regionalnych w Kielcach, zgodnie z obowiązującą umową.

KW: Są województwa, które powołują swoje spółki kolejowe, chociażby z powodu niezadowolenia z usług Przewozów Regionalnych. Czy świętokrzyskie ma takie plany?

IS: Przejęcie udziałów spółki Przewozy Regionalne przez samorządy oznacza przejęcie całkowitej odpowiedzialności za organizowanie i wykonywanie przewozów regionalnych w województwie zgodnie z polityką Unii Europejskiej, kładącą nacisk na decentralizację i wzmacnianie władzy w regionach. Obecnie nie planujemy powoływania własnej spółki przewozowej, która wymaga większego zaangażowania ze strony Samorządu i zwiększonych środków finansowych, których obecnie nie posiadamy. Jednocześnie oceniamy, że województwo świętokrzyskie jest małe pod względem zakresu świadczenia usług, aby podjąć decyzję o powołaniu własnej spółki przewozowej.

KW: Czy w najbliższym czasie planowany jest zakup kolejnych pociągów (ezt, szynobusy) do obsługi świętokrzyskich tras?

IS: Kolejne ezt planujemy zakupić w momencie pozyskania środków z rezerwy celowej i Funduszu Kolejowego w latach 2012 –2015.

KW: Jak z punktu widzenia województwa świętokrzyskiego oceniany jest wybór Pani Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski na szefa Przewozów Regionalnych. Czy zmiana na stanowisku prezesa przewoźnika może jakoś wpłynąć na współpracę na linii województwo – Przewozy Regionalne?

IS: Wybór Pani Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski na szefa Przewozów Regionalnych uważamy za właściwy. Pani Prezes przez kilka ostatnich lat pełniła funkcję Członka Zarządu Dyrektora ds. Finansowych w Przewozach Regionalnych. Jesteśmy przekonani, że wykorzysta swoją dotychczasową wiedzę i doświadczenie zawodowe, a także sprosta nowym wyzwaniom, które stoją przed spółką. Dotychczas nasza współpraca z Zarządem spółki układała się bardzo dobrze i mamy nadzieję, że tak pozostanie w przyszłości.

źródło: inforail.pl
pospieszny - 25-10-2010, 07:50
Temat postu:
Pociągi pachnące czystością.

Nie będzie kar za brud i spóźnienia, ale list pochwalny za czystość i porządek. Kończą się kontrole pociągów Przewozów Regionalnych w naszym województwie.

Od poniedziałku kontrolerzy z urzędu marszałkowskiego sprawdzili 28 składów pociągów Przewozów Regionalnych odjeżdżających ze stacji Kielce, Skarżysko, Włoszczowa i Staszów. Kontrola wypadła bardzo dobrze. - Na szczęście nie znaleźliśmy żadnych niepokojących sygnałów - mówi Mariusz Brzeziński z urzędu marszałkowskiego. I wylicza: - Łazienki perfekcyjne, czyste, pachnące. Praktycznie bez spóźnień, jakieś 3 minuty, bo pociąg musiał poczekać przed stacją na towarowy, to wszystko. Nie będzie kar, za to wyślemy do przewoźników list pochwalny - dodaje Brzeziński.

Urzędnicy kontrolują pociągi przewozów regionalnych, bo dofinansowuje je marszałek. Dotychczas było już 200 kontroli. - Myślę, że wyrywkowe kontrole cały czas będą robione, na pewno nie odpuścimy, nie siądziemy na laurach - dodaje Brzeziński.
W sumie takich pociągów jeździ 78, średnio jednym składem jedzie 50 pasażerów.


Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce
stmichal - 25-10-2010, 08:40
Temat postu:
Cytat:
...i Staszów...


Chyba bardzo długo musiały trwać te kontrole, ponad 10 lat Śmiech może rzeczywiście przez ten czas znalazłoby się 28 czystych składów.

Pozdrawiam: stmichal
Anonymous - 26-10-2010, 06:30
Temat postu:
Często jeżdżę do Skarżyska, czysto jest.
conen - 26-10-2010, 14:54
Temat postu:
Ręce opadają jaki znowu Staszów jeśli te kontrole miały taki sam poziom jak ten artykuł to kolejna katastrofa.
ET05 - 27-10-2010, 21:51
Temat postu:
Ale w sumie jest czysto. Nie pamiętam, żeby w PR-ach brakowało wody czy papieru w wc. Czego nie można powiedzieć o prestiżowej spółce...
Slayah - 30-10-2010, 18:12
Temat postu:
Widzę, że niewiele postów w dziale woj. świętokrzyskiego, lecz od siebie mogę tylko dodać, że właściwie nie mam zastrzeżeń co do czystości oraz reszty. Jedyne co mogę zarzucić to lekka niekompetencja załogi konduktorskiej, ale da się przeżyć.
Anonymous - 30-10-2010, 18:39
Temat postu:
Slayah, co nazywasz tą niekompetencją?
Slayah - 30-10-2010, 20:15
Temat postu:
Często zdarza się, że dumnie nazywany "kierownik pociągu" nie umie dobrze wypisać biletu na swoim magicznym urządzeniu.
ET05 - 01-11-2010, 09:29
Temat postu:
Akurat z drużynami nie jest źle. Gorzej z kasami.
sheva17 - 20-11-2010, 14:55
Temat postu:
Tutejsze PR-y działają bardzo dobrze, odkąd jeżdżę w te strony z ich usług jestem bardzo zadowolony. Jedyne czego mi brakuje to skomunikowań z KM-ami.
pospieszny - 22-01-2012, 13:53
Temat postu:
Nie ograniczamy pieniędzy na działalność spółki w naszym regionie, a wręcz przeciwnie. Dostrzegają to nasi pasażerowie i mam podstawy sądzić, że wielu z nich przesiadło się z busów i innych środków transportu do naszych pociągów – twierdzi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa.



O kondycji Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, planach związanych z zakupem nowego taboru oraz zwiększeniu liczby połączeń, mówiono podczas spotkania władz samorządowych województwa i kierownictwa ŚZPR w Kielcach, z dziennikarzami lokalnych mediów. Była to też okazja, by zdementować krążące pogłoski, że samorząd ogranicza dotacje na działalność Zakładu Przewozów Regionalnych w świętokrzyskim.

- Współpraca województwa z przewoźnikiem jest jak najbardziej poprawna. Zwiększyliśmy pracę eksploatacyjną, także liczba pasażerów korzystających z usług spółki zwiększyła się znacznie. W minionym roku zakupiliśmy tabor w postaci czterech ELF-ów na łączną kwotę 46 mln zł. Na rok bieżący w budżecie województwa, na realizację umów przez Przewozy Regionalne mamy zapisaną kwotę 22,16 mln zł. Fakty te mówią jasno, że nie ograniczamy finansów, a wręcz przeciwnie – mówi Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa odpowiedzialny m.in. za przewozy kolejowe.

Maćkowiak dodaje, że planowane jest też zwiększenie liczby połączeń w regionie. - O dwie pary pociągów z Ostrowca Świętokrzyskiego do Kielc i trzy pary z Kielc do Skarżyska Kamiennej. Te działania dostrzegają też nasi pasażerowie i mam podstawy sądzić, że wielu z nich przesiadło się z busów i innych środków transportu do naszych pociągów – dodał Maćkowiak.

Opinie te potwierdza Robert Zaborski, dyrektor świętokrzyskiego Zakładu Przewozów regionalnych. Dodaje, że spółka planuje długofalowe przedsięwzięcia.

- Chcemy rozwinąć nasz wiodący produkt, jakim jest Bilet Świętokrzyski. Już 1 marca uruchomimy dodatkowe połączenia w relacji z Kielc do Ostrowca Świętokrzyskiego. Poza tym planujemy kolejne działania, które pozwolą nie tylko zwiększyć przychody firmy, ale też atrakcyjność oferty przewozów kolejowych skierowanej do mieszkańców naszego województwa oraz coraz liczniej odwiedzających nasz region turystów – stwierdził dyrektor Zaborski.

W jego opinii rozwój i systematyczne poszerzanie oferty usług pozwoli spółce sprostać wymogom coraz bardziej wymagającego rynku.


źródło: KOW
Lord W - 24-01-2012, 13:45
Temat postu:
Niech przywrócą pociągi ze Skarżysko do Tomaszowa - to będzie dobrze. Muszą tylko kupić szynobusy na 50 osób i tyle.
pospieszny - 31-01-2012, 12:28
Temat postu:
Świętokrzyskie: rośnie liczba pasażerów.

Zakład Przewozów Regionalnych w Kielcach zachęca do korzystania ze swoich usług, przekonując pasażerów nowoczesnym taborem oraz niższymi - w porównaniu do transportu autobusowego - cenami biletów.

„Nie 6 a 4,5 zł za podróż z Kielc do Suchedniowa” - To jeden z przykładowych argumentów, mających zachęcić do zmiany przewoźnika, z drogowego, na kolejowego. Ale cena to nie jedyny wyznacznik, który sprawia, że coraz częściej pasażerowie decydują się na korzystanie z pociągów samorządowego przewoźnika.

- To przede wszystkim czas, komfort, wygoda i bezpieczeństwo, jakie oferują usługi świadczone taborem ŚZPR. Z uwagi na ubiegłoroczne zakupy czterech nowoczesnych, dwuczłonowych zestawów trakcyjnych poprawia się też statystyka przewozów – uważa Jan Maćkowiak, członek zarządu województwa, nadzorujący m.in. przewozy kolejowe.

W 2010 roku zakład PR w Kielcach przewiózł 1,3 mln pasażerów, w 2011 r. około 1,8 mln, a na rok bieżący przedstawiciele przewoźnika zakładają ponad 1,9 mln pasażerów.

Przyciągnięciu pasażerów pomagają nie tylko zakupy nowego taboru. PR planują też zwiększyć liczbę połączeń z Kielc do Skarżyska – Kamiennej, Starachowic i Ostrowca Świętokrzyskiego.



źródło: KOW
sympatyk - 18-01-2013, 14:39
Temat postu:
Bilet świętokrzyski zwiększa zasięg.

Mieszkańcy Włoszczowy i powiatu włoszczowskiego mogą od 1 stycznia korzystać z Biletu świętokrzyskiego. Obowiązuje on na przejazdy pociągami REGIO między Żelisławicami a Jędrzejowem oraz między Żelisławicami a Ostrowcem Św.

Bilet świętokrzyski to specjalny program promocyjny dla pasażerów kolei wprowadzony przez Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych (ŚZPR).

Oferta ta jest tak skonstruowana, że cena biletu jest średnio o 40 proc. niższa niż w taryfie standardowej, określonej przez spółkę Przewozy Regionalne. Różnicę ceny dopłaca samorząd województwa. Dlatego właśnie oferta ta jest tak atrakcyjna dla podróżnego i popularna wśród mieszkańców województwa.

Do końca 2012 r. mogli z niej skorzystać podróżni jadący pociągami REGIO wyłącznie między stacjami Jędrzejów – Kielce – Skarżysko – Kamienna i Ostrowiec Św. Od 1 stycznia tego roku zakres oferty został rozszerzony do stacji Żelisławice. I tak Bilet świętokrzyski to tańszy przejazd pociągami REGIO (w obie strony) między stacjami Żelisławice – Jędrzejów, Jędrzejów- Ostrowiec Św. i Żelisławice – Ostrowiec Św.
Dla przykładu bilet normalny z Jędrzejowa do Żelisławic (104 km) wg taryfy REGIO to wydatek 22 zł (wg taryfy Bilet świętokrzyski - 12 zł.). Identyczna kalkulacja obowiązuje na przejazd między stacjami Żelisławice i Ostrowiec Św.

- Do końca marca chcemy zmienić konstrukcję tego produktu i objąć nim całe województwo czyli całe 265. kilometrów połączeń. Tak więc od 1. kwietnia „bilet” zostanie rozszerzony do stacji Sędziszów – dodał Robert Zaborski, dyrektor ŚZPR w Skarżysku – Kamiennej.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12106/Bilet-swietokrzyski-zwieksza-zasieg.html
sabatnik - 20-01-2013, 11:56
Temat postu:
Przy okazji tej zmiany, zajrzałem do cennika i oczy mi wyszły. Takie ceny, że nie mogłem w to uwierzyć. Kilka razy sprawdzałem. Czemu nie można tego wprowadzić w innych województwach? Strefówki w Małopolsce przy Bilecie Świętokrzyskim to jak maluch przy mercedesie. Chyba, że coś mi umknęło albo czegoś nie doczytałem?
BTW: na Śląsku można chociaż kupić strefówkę na 1,2 dowolne strefy a nie jak u nas sztywno do/z Krakowa.
Zwrotnicowy - 24-01-2013, 14:03
Temat postu:
To fakt.Dzieję się dużo pozytywnych rzeczy.Z uwagi na remont linii 25,może za rok doczekamy się przywrócenia połączeń z Sandomierzem.Teraz od Ostrowca do Skarżyska prędkośc wzrosła do 90-100km/h.
sympatyk - 09-05-2013, 10:42
Temat postu:
Bilet świętokrzyski w całym regionie!

Od 13 maja 2013 r. zakres obowiązywania Biletu świętokrzyskiego zostanie rozszerzony do stacji Klimontów. Tym samym zakresem stosowania zostały objęte wszystkie linie kolejowe na terenie województwa świętokrzyskiego.

Oferta będzie obowiązywać na odcinkach: Klimontów - Ostrowiec Świętokrzyski przez Sędziszów, Klimontów - Żelisławice przez Kielce, Włoszczowę, Żelisławice - Ostrowiec Świętokrzyski przez Skarżysko-Kamienną.

Oferta obejmuje pociągi REGIO. Bilet jednorazowy jest ważny jeden dzień, do godziny 24.00. Można go kupić zarówno w kasie biletowej, jak i w pociągu, na przejazd w jedną stronę lub „tam i z powrotem”. Bilet ze zryczałtowaną opłatą za przewóz rzeczy, roweru, psa można kupić łącznie z Biletem świętokrzyskim lub osobno – po jego okazaniu. Na przejazd poza stacje odcinka objętego ofertą trzeba kupić nowy bilet.

Miesięczny bilet świętokrzyski można kupić w kasie i u konduktora w pociągu. Obejmuje okres jednego miesiąca, począwszy od daty wydania lub wskazanej przez nabywcę, z zachowaniem 7–dniowego terminu przedsprzedaży. Przy sprzedaży kasjer wpisuje na bilecie imię i nazwisko właściciela. Właściciel musi wpisać numer dokumentu ze zdjęciem. Bilet bez tego jest nieważny.

Bilety jednorazowe można kupić z ulgą 37 proc. lub 51 proc., a miesięczne z ulgą 37 proc., 49 proc. lub 51 proc.

Szczegółowa oferta i ceny biletów znajdują się na stronie Przewozów Regionalnych.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13920/Bilet-swietokrzyski-w-calym-regionie.html
sabatnik - 09-05-2013, 13:29
Temat postu:
Piękna sprawa, zazdroszczę. Nasze krakowskie "strefówki" wymagają zmiany, nie wszyscy jeżdżą do/z Krakowa. Ale chyba nie mam na co liczyć...
sympatyk - 04-03-2015, 21:04
Temat postu:
Mieszkańcy świętokrzyskiego ocenią kolej.

Urząd Marszałkowski przygotował specjalną ankietę, adresowaną do mieszkańców województwa świętokrzyskiego, która ma pomóc w określeniu preferencji przewozowych osób korzystających w regionie z transportu zbiorowego, w tym kolei.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15044/Mieszkancy-Swietokrzyskiego-ocenia-kolej.html

---

Świętokrzyskie powierzy wykonywanie usług Przewozom Regionalnym

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego opublikował ogłoszenie dotyczące zamiaru bezpośredniego powierzenia usługi wykonywania przewozów pasażerskich na swoim terytorium. Przewozy Regionalne będą tu kursować przez 5 następnych lat.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56084/swietokrzyskie_powierzy_wykonywanie_uslug_przewozom_regionalnym.html
maruda - 08-03-2015, 09:01
Temat postu:
Podpisanie z PR 5 letniego kontraktu na usługi,czyni go monopolistą de facto,dodatkowo wyposażenie w/w podmiotu w "tabor marszałkowski"to już przegięcie urzędasów z UMWŚw.Całym tym bajzlem "trzesie" tam pan Maćkowiak,który moim zdaniem nie ma kompetencji,aby maczać paluchy w kwestiach kolejowych dotyczących województwa.
ET05 - 08-03-2015, 22:36
Temat postu:
Zapominasz, że konkurencja w polskim wydaniu to głównie zdekomunikowania i oddzielne bileciki = drożej albo kolejka marszałkowska w stylu KŚ. Co gorsze? Poza tym w przypaku umowy z woj. mazowieckim to PR pojedzie co najmniej do Radomia a KM do Kielc.
maruda - 09-03-2015, 07:57
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Zapominasz, że konkurencja w polskim wydaniu to głównie zdekomunikowania i oddzielne bileciki = drożej albo kolejka marszałkowska w stylu KŚ. Co gorsze?


Sorry ale w przypadku PR ze skomunikowaniem z IC np.też bywa różnie,zatem argument chybiony.Co do kolejek marszałkowskich,to popieram tę inicjatywę poszczególnych marszałków,bo przynajmniej lwia część podatków,zostaje im w województwach i nie pompują rozdętej ze wszech miar,Warszawki.

ET05 napisał/a:
Poza tym w przypaku umowy z woj. mazowieckim to PR pojedzie co najmniej do Radomia a KM do Kielc.

Acha,KM czyli kolejka marszałkowska to już być cacy teraz?
Rozumiem że KM będzie jeździć do Kielc w ramach "janosikowego"bo nie wyobrażam sobie aby świętokrzyskie dokładało KM-om do działalności!Tu właśnie kłaniają lub będą kłaniać się,kompetencje Maćkowiaka.
sheva17 - 09-03-2015, 08:41
Temat postu:
PR to świetny wybór. W regionie mają fajną taryfę i coraz lepszą siatkę połączeń. KM to drożyzna, brak fajnych promocji. Jakoś jak z KD podpisano umowę na 8 lat to nikt nie protestował. PR-y też muszą mieć jakąś stabilność działania, nie ma żadnego interesu w dezintegracji taryfowej i w rozukomunikowaniu połączeń do czego prowadzi wspieranie kolejek marszałków. KM-y są niestety niewydolne na samym Mazowszu, proponuję popytać pasażerów z linii skierniewickiej o opinie, a potem wygłaszać tu takie bzdury. Nie znasz tematu, a wypisujesz opinie oderwane od rzeczywistości. Maćkowiak akurat działa rozsądnie czego nie można powiedzieć o naszym forumowym marudzie, który nie rozumie otaczającej go rzeczywistości. Poza tym wypowiadając się w ten sposób narażasz się na proces cywilny ze strony Marszałka, to co tu wypissujesz to klasyczny przykład naruszenia dóbr osobistych. Nie masz żadnych argumentów, piszesz to co Ci się wydaje. W interesie świętokrzyskiego są silne PR-y, zapewniające dogodne skomunikowania z innymi regionami.
maruda - 10-03-2015, 07:35
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
KM-y są niestety niewydolne na samym Mazowszu, proponuję popytać pasażerów z linii skierniewickiej o opinie, a potem wygłaszać tu takie bzdury.

Klasyka,odezwał się ten,co to ma monopol na niebzdury.

sheva17 napisał/a:
Nie znasz tematu, a wypisujesz opinie oderwane od rzeczywistości. Maćkowiak akurat działa rozsądnie czego nie można powiedzieć o naszym forumowym marudzie, który nie rozumie otaczającej go rzeczywistości. Poza tym wypowiadając się w ten sposób narażasz się na proces cywilny ze strony Marszałka, to co tu wypissujesz to klasyczny przykład naruszenia dóbr osobistych.

Ty gostek mnie na "huki" nie bierz i procesami nie strasz,tym bardziej że sam obrażasz,pan Maćkowiak jest osobą publiczną,odpowiedzialną za powierzone mu zadania a ja jako podatnik mam prawo niezgadzać się z pewnymi jego posunięciami i wyrażać to na branżowym forum,chyba że wracamy do cenzury,poza tym,udowodnij że ma on monopol na nieomylność...

sheva17 napisał/a:
Nie masz żadnych argumentów, piszesz to co Ci się wydaje. W interesie świętokrzyskiego są silne PR-y, zapewniające dogodne skomunikowania z innymi regionami.


Bzdura,już te silne PRy odcięły CAŁE południe województwa od komunikacji kolejowej,można jeszcze podyskutować o zasadności przeniesienia i ulokowania sekcji przewozów w Sędziszowie i Skarżysku a likwidacji w Kielcach,także zakładu,kilka innych wątpliwości też by się znalazło i to mnie osobiście boli i to chcę wykrzyczeć,nie mam innej możliwości niż na tego typu forach!
krokodyl - 10-03-2015, 11:36
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Poza tym wypowiadając się w ten sposób narażasz się na proces cywilny ze strony Marszałka,

Tak tak,jeśli napisał nieprawdę to pozwać go w trybie wyborczym Śmiech Poza tym jak zdróffko?
sheva17 - 10-03-2015, 12:54
Temat postu:
Cytat:
Klasyka,odezwał się ten,co to ma monopol na niebzdury.


Niestety nie znasz tematu.


Cytat:
pan Maćkowiak jest osobą publiczną,odpowiedzialną za powierzone mu zadania a ja jako podatnik mam prawo niezgadzać się z pewnymi jego posunięciami i wyrażać to na branżowym forum,chyba że wracamy do cenzury,poza tym,udowodnij że ma on monopol na nieomylność...


Nie zgadzać się to co innego, a wypowiadać się w takim stylu to co innego. Mnie postawa Pana Maćkowiaka bardzo się podoba, od samego początku był przeciwny tworzeniu nowej spółki, a co za tymi idzie nowych stołków do obsadzenia. Bezpośrednie połączenia to też atut nie do przecenienia, poza tym PR-y w świętokrzyskim opinie mają bardzo dobre, dużo lepsze niż KM-y, które regularnie się kompromitują, że o ich najdroższej w kraju taryfie nie wspomnę.


Cytat:
poza tym,udowodnij że ma on monopol na nieomylność...


Muisz się skupić czytając inne wypowiedzi. Nigdzie nie napisałem, że jest nieomylny. W tej sprawie ma absolutną rację, nowych stołków i rad nadzorczych nie będzie, jest za to coraz lepsza oferta dla pasażera.


Cytat:
Bzdura,już te silne PRy odcięły CAŁE południe województwa od komunikacji kolejowej


Niestety, ale nie znasz realiów. To PKP PLK tak a nie inaczej przydziela trasuje składy, poza tym bezpośrednie połączenia np. Ostrowiec/ Skarżysko/Kielce-Kraków regiony łączą a nie dzielą.


Cytat:
można jeszcze podyskutować o zasadności przeniesienia i ulokowania sekcji przewozów w Sędziszowie i Skarżysku a likwidacji w Kielcach


A co ma siedziba do oferty? Wszstko musi być w Kielcach? Gdzie indziej pracy być nie może? Moim zdaniem decentralizacja to dobry proces, szczególnie gdy za tym idą oszczędności. Tu była taka konieczność, a wyszło nienajgorzej.


Cytat:
kilka innych wątpliwości też by się znalazło i to mnie osobiście boli i to chcę wykrzyczeć,nie mam innej możliwości niż na tego typu forach!


A może jak są wątpliwości to trzeba rozmawiać a nie krzyczeć? Moze trzeba pomyśleć nad zmianami, w drodze ewolucji, a nie rozwalania oddziału i sciągania tutaj najdroższych w kraju KM. Dlaczego nie dostrzegasz takich ofert jak Bilet Świętokrzyski? Dlaczego nie chcesz zauważyć, że pasażerowie w regionie wracają na kolej? Trzeba odrobinę dobrej woli. Nie jest idealnie, ale to co wypisujesz to gruba przesada.


Cytat:
Tak tak,jeśli napisał nieprawdę to pozwać go w trybie wyborczym


Myślenie jednak boli, a prawa to Ty nie znasz za grosz, mało tego nawet kalendarza na oczy nie widziałeś.


Cytat:
Poza tym jak zdróffko?


Z Tobą jest bardzo źle, ale zapewniam o mojej solidarności Very Happy.
maruda - 11-03-2015, 07:21
Temat postu:
@sheva17 Mam wrażenie że nie dyskutuję z człowiekiem poważnym,lecz z forumową gimbazą trajkoczącom tu po próżnicy.Najczęstsze słowa używane przez ciebie to"nie wiesz,nie znasz się,nie rozumiesz,nie masz pojęcia,głupi jesteś",można to porównać do sytuacji kiedy złodziej krzyczy na bazarach"łapać złodzieja"wskazując jednocześnie na Bogu ducha winną osobę;)Zatem skoro zostałeś rozkminiony i jak widzę orientujesz się w urzędniczych decyzjach,to powiem ci że tak naprawdę potwierdziłeś fakt,że tym" bałaganem" odnośnie kolei w woj."trzęsie" właśnie Maćkowiak,który w związku z tym,bierze na siebie całą odpowiedzialność za całokształt organizacji przewozów regio.w świętokrzyskim.Pomimo twoich wiernopoddańczych deklaracji co do nieomylności tego jegomościa,ja stanowczo podtrzymuję swoje zdanie na temat jego działalności i uważam że jest ona szkodliwa,bo nikt mi nie wmówi,że utworzenie dwóch sekcji PR w pipidówkach,które w większości przypadków nie są w stanie wygenerowć odp.liczby pasażerów na tzw.start,jest lepsze i mniej kosztowne niż stworzenie tylko jednej w największym mieście regionu,położonym dodatkowo w jego centrum...Natomiast twoje pitolenie o tym,ze PLK decyduje czy puścić na danej linii pociągi pasażerskie,albo to że "bidulek"nie chciał nowej spółki bo nie chciał nowych stołków,to kompletny bełkot bo tworząc nowe,można zlikwidować,albo przejąć stare,które tylko w 3% jest zależne od tego województwa,czyli zamiast włascicielem,woli być współwłaścicielem i to mniejszościowym-paradne:)))
ET05 - 11-03-2015, 23:13
Temat postu:
PRy wyniosły się z Kielc bo budynek był nie ich. a coś developerka kombinuje. Na dworcu PKP była jakaś szkoła... Nowa spółka jest cholernie potrzebna - będzie gorzej drożej - 2 bilety liczone od zera do Krakowa, Katowic czy Częstochowy, bo się w życiu nie dogadają. Sławków jest na to najlepszym dowodem. Jaki bilet kupić na przejazd ŁKA + KW czy Arriva + KM ?
maruda - 12-03-2015, 07:14
Temat postu:
ET05 napisał/a:
PRy wyniosły się z Kielc bo budynek był nie ich. a coś developerka kombinuje. Na dworcu PKP była jakaś szkoła... ?

Echh,widzę że objawiło się tu trochę rzeczników aktualnej władzy v-ce marszałkowskiej,szkoda tylko że oszczędnie gospodarują prawdą,bo w pobliżu dworca jest co najmniej kilka budynków biurowych na wynajem.Zasadnicze jednak wydaje się pytanie,po jaką cholerę ruszali się z dworca,gdzie mieli komfortowe warunki i zajmowali tam pomieszczenia od zarania...Ponadto,usytuowanie siedziby nie jest tu najważniejsze.
krokodyl - 12-03-2015, 10:17
Temat postu:
maruda napisał/a:
Zasadnicze jednak wydaje się pytanie,po jaką cholerę ruszali się z dworca

Bo właściciel oddziału świętokrzyskiego kombinował już od dawna?
ET05 - 12-03-2015, 21:37
Temat postu:
Dworzec jest własnościa PKP. a PR-y nie są już PKP. Nie wiecie o tym?
bert - 12-03-2015, 21:58
Temat postu:
Przewozy Regionalne ,zaczynając od centrali musiały sie wyprowadzić z obiektów PKP.S.A z uwagi na wysokie czynsze niewspółmierne do stanu obiektów
sheva17 - 13-03-2015, 09:13
Temat postu:
Cytat:
@sheva17 Mam wrażenie że nie dyskutuję z człowiekiem poważnym,lecz z forumową gimbazą trajkoczącom tu po próżnicy.


Myślę, że to wrażenie jest zasadne w odniesieniu do Twojej osoby. Nie chcę być nieskromny, ale Twoje wywody pokazują, że pewnych nawet oczywistych faktów nie rozumiesz.


Cytat:
Najczęstsze słowa używane przez ciebie to"nie wiesz,nie znasz się,nie rozumiesz,nie masz pojęcia,głupi jesteś",można to porównać do sytuacji kiedy złodziej krzyczy na bazarach"łapać złodzieja"wskazując jednocześnie na Bogu ducha winną osobęWink


A czy to moja wina, że nie dostrzegasz pozytywnych zmian w PR? Czy to moja wina, że wychwalasz tutaj najgorsze w kraju KM? Czy to moja wina, że bajdurząc o własnej spółce proponujesz dezintegrację taryfową i rozukomunikowanie połączeń? Pleciesz coś bezsensu jak właśnie gimbaza, więc co się dziwisz. Oceniam Cię jak na to zasługujesz.


Cytat:
bałaganem" odnośnie kolei w woj."trzęsie" właśnie Maćkowiak,który w związku z tym,bierze na siebie całą odpowiedzialność za całokształt organizacji przewozów regio.w świętokrzyskim.


Zachowujesz się jak jakiś zacietrzewiony pisowiec...........Skoro kolej się zmienia in plus, skoro mamy coraz lepszy tabor, skoro mamy fajną regionalną taryfę, skoro mamy fajne połączenia to Maćkowiakowi należą się od Ciebie pieśni pochwalne, a nie wypowiedzi, które prezentujesz. Pasażerowie na kolej w regionie wracają, a Twoje jakieś prywatne fobie w stosunku do Maćkowiaka mnie nie interesują. Nie podoba mi się, że uprawiasz na formum politykę, to niepoważne. To nie wiec partyjny chłopcze.


Cytat:
Pomimo twoich wiernopoddańczych deklaracji co do nieomylności tego jegomościa,ja stanowczo podtrzymuję swoje zdanie na temat jego działalności i uważam że jest ona szkodliwa,bo nikt mi nie wmówi,że utworzenie dwóch sekcji PR w pipidówkach,które w większości przypadków nie są w stanie wygenerowć odp.liczby pasażerów na tzw.start,jest lepsze i mniej kosztowne niż stworzenie tylko jednej w największym mieście regionu,położonym dodatkowo w jego centrum...


Chłopcze, a co ma siedziba sekcji do pasażerów z Kielc? Do pociągów nie wsiądą? Wszystko musi mieć siedzibę w Warszawie albo w stolicy regionu?


Cytat:
Natomiast twoje pitolenie o tym,ze PLK decyduje czy puścić na danej linii pociągi pasażerskie,albo to że "bidulek"nie chciał nowej spółki bo nie chciał nowych stołków,to kompletny bełkot bo tworząc nowe,można zlikwidować,albo przejąć stare,które tylko w 3% jest zależne od tego województwa,czyli zamiast włascicielem,woli być współwłaścicielem i to mniejszościowym-paradne:)))


Masz pojęcie.....Zobacz jakie organy musi mieć każda spółka, a potem opowiadaj bzdury. Jesteś piedwcą biurokracji, do tego sprowadzają się Twoje chore pomysły.


Cytat:
Nowa spółka jest cholernie potrzebna - będzie gorzej drożej - 2 bilety liczone od zera do Krakowa, Katowic czy Częstochowy, bo się w życiu nie dogadają. Sławków jest na to najlepszym dowodem. Jaki bilet kupić na przejazd ŁKA + KW czy Arriva + KM ?


Ale by to zrozumieć trzeba mieć jakąś wiedzę. A my na forum mamy jakiegoś pisowca, który wypisuje bzdury od czapy. Niech zobaczy co jego partia robi z koleją na Podkarpaciu....



Cytat:
Echh,widzę że objawiło się tu trochę rzeczników aktualnej władzy v-ce marszałkowskiej,szkoda tylko że oszczędnie gospodarują prawdą,bo w pobliżu dworca jest co najmniej kilka budynków biurowych na wynajem.


Chłopcze. Masz teraz dalej do pracy? To Cię tak boli? Wiesz los urzędników słabo mnie obchodzi, np. do Skarżyska dojechać możesz i pociągiem i wygodną drogą S7. I z tego powodu, że biura przenieśli mamy rozwalać spółkę, którą pasażerowie sobie chwalą i tworzyć kolejne stanowiska w biurach, w radach nadzorczych czy też w zarządzie. A nie przyszło Ci do głowy, że np. w Skarżysku może być taniej? Wszystko musi być w Kielcach? Moim zdaniem nie, tam nawet sporo urzędów centralnych jest poza Berlinem.
@maruda nomen omen, jak masz wolne środki to dopłać do biur w Kielcach Very Happy.
maruda - 13-03-2015, 09:16
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Dworzec jest własnościa PKP. a PR-y nie są już PKP. Nie wiecie o tym?

No ale co chcesz usankcjonować tym stwierdzeniem bo nie bardzo cię pojmuję,serwujesz tu jakąś ściemę,tym bardziej że świętokrzyskie PR-y wyprowadziły się z kieleckiego dworca PKP aby ulokować się... w skarżyskowskim dworcu PKP,paradne:)))
sheva17 - 13-03-2015, 10:15
Temat postu:
A może ten skarżyski jest tańszy? Nie przyszło Ci to do głowy? Porównaj cenę metra kwadratowego to dostaniesz odpowiedź.
maruda - 13-03-2015, 10:16
Temat postu:
@sheva17
Cytat:
czy to moja wina, że nie dostrzegasz pozytywnych zmian w PR? Czy to moja wina, że wychwalasz tutaj najgorsze w kraju KM?

No cóż,dwa dni zastanawiałeś się co tu odpisać i wyszło jak wyszło,czyli bełkot.Gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem,to zauważyłbyś że mówienie o wychwalaniu przeze mnie KM jest zwykłą insynuacją i manipulacją z twojej strony.
Cytat:
Skoro kolej się zmienia in plus, skoro mamy coraz lepszy tabor, skoro mamy fajną regionalną taryfę, skoro mamy fajne połączenia to Maćkowiakowi należą się od Ciebie pieśni pochwalne, a nie wypowiedzi, które prezentujesz.

Bzdet i brednia,jak już wspomniałem całe południe województwa jest odcięte od pasażerskich połączeń kolejowych i nic nie zwiastuje ich rychłego przywrócenia i nie dostrzegam jakichkolwiek zabiegów w tym wzgledzie,czynionych przez pana Maćkowiaka,za cóż cię tedy chwalić?Na osobną uwagę,zasługuje jeszcze fakt wydania grubej kasy z budżetu województwa na remont taboru nie będącego jego własnością.Nie wiem czy jest to złamanie prawa,może nie ale warto to zbadać...
Cytat:
"Zachowujesz się jak jakiś zacietrzewiony pisowiec......" " że uprawiasz na formum politykę, to niepoważne. To nie wiec partyjny chłopcze." " A my na forum mamy jakiegoś pisowca, który wypisuje bzdury od czapy"

Szczyt hipokryzji antypisowskiego aparatczyka partyjnego,piętnujesz politykierstwo samemu go ochoczo uprawiając...
Cytat:
A nie przyszło Ci do głowy, że np. w Skarżysku może być taniej? Wszystko musi być w Kielcach? Moim zdaniem nie

Może być taniej pod warunkiem,że Skarżysko zmieni położenie geograficzne i się znacząco rozrośnie w przeciwnym wypadku tworzenie tam sekcji jest nieekonomiczne bo,nie da się zrobić efektywnych obiegów poc. do i ze Skarżyska w kontekście frekwencji a to co jest teraz to bullshit wymyślony na siłę,podraża to koszty działalności społki- kochasiu.No i wreszcie aspekt społeczny,czyli bezrobocie,pomimo iż ktoś szermuje procentami że w Skarżysku taka wysoka stopa bezrobocia,to jednak w liczbach bezwzględnych wygląda to tak,że w samych Kielcach jest więcej bezrobotnych jak w całym powiecie Skarżyskim.Zatem zamilcz już i nie rób z siebie durnia wiecej.

[ Dodano: 13-03-2015, 10:17 ]
sheva17 napisał/a:
A może ten skarżyski jest tańszy? Nie przyszło Ci to do głowy? Porównaj cenę metra kwadratowego to dostaniesz odpowiedź.

Przeczytaj uważnie to co napisałem w kwestii sekcji w Skarżysku,koszty własne to nie tylko koszt pomieszczeń.Jeżeli nie ma sensu utrzymanie tam sekcji,to i biur,tym bardziej że właściciel oddziału czyli UM mieści się w Kielcach...
krokodyl - 13-03-2015, 15:03
Temat postu:
@maruda chodzi ci o ED?
"Na osobną uwagę,zasługuje jeszcze fakt wydania grubej kasy z budżetu województwa na remont taboru nie będącego jego własnością"
ET05 - 14-03-2015, 14:52
Temat postu:
Ale fakty są niezaprzeczalne:
Są relacje:
Kielce - Ostrowiec. Frekwencja coraz lepsza (bilet świętokrzyski)
Ostrowiec - Kraków - też nie jeżdżą puste. Do Krakowa ludzie jeżdżą z Ostrowca, Starachowic i Skarżyska. Od Skarżyska full - EN96 często w Kielcach był zmieniany na kibel, żeby ludzie do Kraka się pomieścili. EN63 też może nie wystarczyć...
Kielce - cmk - Katowice. Szkoda, że nie ze Skarżyska i kosztem 1 Częstochowy...
Generalnie przez kilka ostatnich lat ewidentnie na plus.

[ Dodano: 14-03-2015, 15:07 ]
Poza tym mina pasażerów KM bezcenna jak podjeżdża EN96 albo EN63, a oni jadą rozklekotanym EN57 Wink
maruda - 15-03-2015, 09:48
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Ale fakty są niezaprzeczalne:
Do Krakowa ludzie jeżdżą z Ostrowca, Starachowic i Skarżyska. Od Skarżyska full - EN96 często w Kielcach był zmieniany na kibel, żeby ludzie do Kraka się pomieścili.

No właśnie!Z Kielc powinien być uruchamiany osobny pociąg,być może o zmodyfikowanym czasie odj.gwarantowałby on już na starcie 90%frekwencję,co nie misiu?
ET05 napisał/a:
Kielce - cmk - Katowice. Szkoda, że nie ze Skarżyska i kosztem 1 Częstochowy...

No cóż,można przedłużyć relacje i zrobić Ka-ce-Skarżysko i odwrotnie,tylko że wtenczas,aby pasowały godz.odjazdu ludziom z Kielc stanowiącym jądro frekwencji,godziny odjazdów i przyjazdów do Skarżyska byłyby wysoce niefortunne,szczególnie rano,gdzie ze Skarzyska odjazd musiłby być o 4:00 a za chwilę w ślad ten do Cze-wy,no nieporozumienie...
ET05 napisał/a:
Generalnie przez kilka ostatnich lat ewidentnie na plus.

Jakieś żarty misiu,nie mam nastroju do czytania takich bzdur,załączam link do artykułu który pomimo dobrego wstępu,to w dalszej jego części demoluje de facto politykę kolejową w województwie,której animatorem sprawczym jest...no kto misiu?Tak to jest jak przy podejmowaniu strategicznych decyzji co do usytuowania siedzib i sekcji,wygląda że górę wziął partykularyzm i nie liczenie się z publicznym groszem.(np.wymuszane obiegi składów?Utrudnione opracowanie dobrego r.j ze względu na lokalizacje zaplecza techn.itp.)
http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/swietokrzyskie/item/135-swietokrzyska-kolej-moze-byc-atrakcyjna
ET05 - 15-03-2015, 11:28
Temat postu:
Po 1 to grzeczniej proszę, a po 2 to nawet jakby były 3 zaplecza i takt 30 minutowy to i tak być marudził, bo to twój jedyny cel.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group