INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. mazowieckie - Koleje Mazowieckie dokupią piętrusy?

19WE - 29-09-2010, 21:36
Temat postu: Koleje Mazowieckie dokupią piętrusy?
Koleje Mazowieckie dokupią piętrusy?

- Mamy nieśmiałe plany dokupienia dodatkowych wagonów piętrowych powiedział podczas prezentacji nadwozia lokomotywy Traxx dla Kolei Mazowieckich we wrocławskiej fabryce Bombardiera Czesław Sulima, członek zarządu mazowieckiego przewoźnika. Chodzi o 20-22 wagony środkowe dodał.

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/18674/75b45b16d7526a8ec1c7bdc7b1c089ed.jpg
Fot. Rynek Kolejowy

- Koncepcja jest obecnie dyskutowana. Okazuje się bowiem, że składy złożone z trzech wagonów środkowych i jednego sterowniczego na niektórych trasach są zdecydowanie za krótkie. Gdybyśmy dokupili więcej wagonów moglibyśmy zestawiać składy złożone z czterech, pięciu, a nawet sześciu wagonów wyjaśnił członek zarządu Kolei Mazowieckich. - Nasze plany są nieśmiałe, ale dość skonkretyzowane zaznaczył Sulima.

Od 2008 roku Koleje Mazowieckie mają posiadają wagony piętrowe, wyprodukowane przez firmę Bombardier Transportation GmbH. Samorząd Województwa Mazowieckiego zakupił 26 piętrowych wagonów środkowych i 11 wagonów sterowniczych. Są to wagony typu push-pull. Oznacza to, że od momentu wdrożenia do eksploatacji przez Koleje Mazowieckie lokomotyw typu Traxx P160 DC, pociąg będzie składał się z lokomotywy, wagonów środkowych i dołączonego na końcu składu wagonu sterowniczego z kabiną maszynisty. Lokomotywa tradycyjnie będzie ciągnęła pociąg w jednym kierunku, zaś przy jego zmianie nie będzie konieczności przestawiania lokomotywy. Maszynista przesiądzie się jedynie do kabiny w wagonie sterowniczym i stamtąd będzie sterował lokomotywą. Takie rozwiązanie pozwoli na zdecydowaną oszczędność czasu. Jednocześnie, dzięki nowym lokomotywom, prędkość maksymalna pociągów wzrośnie do 160 km/h.
Grygus - 30-09-2010, 10:09
Temat postu:
Niech dokupują. Może się zlitują i puszczą chociaż jedną parę dziennie do Dęblina. Bo frekwencja w cuchnących en57 z Dęblina o 7 rano przekracza 250% (co potwierdzają ankiety Zielonego Mazowsza).
danio - 30-09-2010, 10:59
Temat postu:
Taki problem jest też w Radomi , Siedlcach , Tłuszczu .
Szczególnie na tłuszczowskiej na 3 EZT jest czasem taka masakra ,że szkoda gadać .
Już nie mówię , co się dzieje miedzy 14 a 19 .
Wolfchen - 30-09-2010, 16:36
Temat postu:
Na Tłuszcz, to akurat piętrusów bym nie puszczał, z powodów okolicznej ludności...

Arrow A co do Radomia, to w wakacje KMy okroili część składów (w tym poranny przyśpieszony) do postaci lok + 2 wagony. Ale oczywiście dostawy świeżego powietrza do Płocka na 5 były... Mad
Grygus - 30-09-2010, 22:18
Temat postu:
danio napisał/a:
Taki problem jest też w Radomi , Siedlcach , Tłuszczu .
Szczególnie na tłuszczowskiej na 3 EZT jest czasem taka masakra ,że szkoda gadać .
Już nie mówię , co się dzieje miedzy 14 a 19 .


Macie tam potrójne składy? Zazdroszczę, u nas widziałem taki dwa razy w życiu. To by już rozwiązało część problemów na Dęblińskiej... Na kierunku Mińsk-Siedlce chyba nie jest tak źle, mają w końcu wszystkie Flirty i dość dużo pośpiechów od innych przewoźników.
przewoz - 02-10-2010, 11:07
Temat postu:
Na Mińskiej pośpiechy zabierające ludzi z tej trasy to na prawdę mały udział. Niestety, mamy również Wesołą i Rembertów, które w każdą stronę dobijają każdy szczytowy pociąg. O ile w drodze do Centrum to jeszcze ujdzie, bo wszyscy z dalszej części linii już wsiedli i się zmieścili, o tyle w drodze powrotnej zdarza się, że np jakaś SKM jest opóźniona i np jakieś Siedlce/Mrozy zbierają podróżnych do tego stopnia, że na wschodnim nie da się już wejść... i nie mogą wejść już osoby jadące dalej, bo w pociągu siedzi cały Rembertów, który wsiadł na Śródmieściu. No niestety wesoło nie jest czasem.
loreto - 04-10-2010, 10:15
Temat postu:
a gdyby to wszystko sprywatyzowac to problem sam by sie rozwiazal Smile wlasciciel dalby tyle wagonow ilu byloby chetnych...
PKPowiec - 04-10-2010, 14:58
Temat postu:
Wolfchen, a jachałeś kiedyś, nawet w wakacje, na odcinku od Łowicza Question
Wolfchen - 04-10-2010, 17:53
Temat postu:
Owszem, nie ma gdzie igły wcisnąć. Dlatego nie jestem za całkowitą likwidacją, ale za skróceniem do Łowicza lub Kutna, ze skomunikowaniem z szynobusem do Płocka. Wink
PKPowiec - 04-10-2010, 18:22
Temat postu:
Nie będę tego komentował...
Mazovia to potrzepny pociąg Exclamation
Damian Łódź - 04-10-2010, 20:22
Temat postu:
PKPowiec, powiem szczerze, że wieczorem są pustki w Kutnie już. Więc targanie wagonów piętrowych to debilizm. Co nie oznacza, że tego pociągu ma nie byc, bo połączenie to jest potrzebne,ale w innym wydaniu. Rano nie wiem jak to wygląda. Apropo jak wygląda frekwencja w 2 parze pociągów Wawa-Płock-Wawa?
PKPowiec - 05-10-2010, 17:46
Temat postu:
Rano jest lepiej.
Wolfchen - 05-10-2010, 18:07
Temat postu:
A jaki sens ma 5 wagonów piętrowych na odcinku Płock - Kutno? Żaden, frekwencja z Płocka to marne kilkanaście, a najwięcej to naliczyłem 56 osób... Szkoda składu, obłożenie jak na szynobus... Piszę: Szynobus Sierpc - Płock - Kutno, skomunikowany z MAZOVIĄ relacji Kutno - Warszawa Wschodnia Rolling Eyes
PKPowiec - 05-10-2010, 18:21
Temat postu:
Dla większości pasibrzuchów z Płocka przesiadka to problem.
A Płock jest 3 co do wielkości miastem województwa, więc zasługuje na choć jedno połączenie z jego stolicą. A jak wcześniej zauważyłeś do Łowicza bywa ciasno tak więc masz odpowiedź dlaczego do Płocka ciągane jest 5 wagonów. Koszty obrządzenia składu + stracony czas na manewry = spadek frekwencji

[ Dodano: 05-10-2010, 19:24 ]
A fakt zmniejszenia liczby wagonów był spowodowany, tak słyszałem, awarią 2 wagonów. Poza tym w ubiegłe wakacje (2009) do Płocka okroili skład do 4 wagonów i lekko mówiąć dochodziło do sprzeczek pomiędzy pasażerami a obsługą.
przewoz - 05-10-2010, 18:32
Temat postu:
Cytat:
A fakt zmniejszenia liczby wagonów był spowodowany, tak słyszałem, awarią 2 wagonów.


Bodaj aż 6 wagonów miało uszkodzone przetwornice po uderzeniu pioruna latem.
19WE - 05-10-2010, 22:30
Temat postu:
Gdzieś zielone mazowsze napisało że w Mazovii wjeżdża do Warszawy coś około 1000 osób a podaż siedzących jest na poziomie 40%, czy jakoś tak. Więc opłaca się.

A z masami mamy tak: sterowniczy chyba 55, reszta 50 + 90 lok więc jak się przekracza 300ton to wszystko ma sens.
danio - 06-10-2010, 10:49
Temat postu:
Do Płocka to sami kolejarze głównie jeżdżą .
loker - 06-10-2010, 10:55
Temat postu:
Płock - Warszawa to chyba jeden z wielu przykładów, gdzie pociąg jest mało konkurencyjny wobec autobusów...

Pomysł zakupienia nowych wagonów popieram - sam wiele razy jeździłem linią otwocką, więc potwierdzam - bardzo dużo ludzi korzysta z połączeń.
Wolfchen - 06-10-2010, 18:30
Temat postu:
[quote"PKPowiec"]Dla większości pasibrzuchów z Płocka przesiadka to problem.[/quote]Oprócz kolejarzy, to praktycznie nikt nim nie jeździ pomiedzy Kutnem a Płockiem. Rzadko kiedy liczba osób przekracza kilkadziesiąt. Po prostu nie ma sensu puszczać kilkuwagonowego składu na tak marny potok pasażerski. Szynobus skomunikować w Kutnie z Mazovią i jest OK. A bespośrednio jest autobus. I nawet szybciej jedzie.
Grygus - 07-10-2010, 09:36
Temat postu:
loker napisał/a:
Płock - Warszawa to chyba jeden z wielu przykładów, gdzie pociąg jest mało konkurencyjny wobec autobusów...

Pomysł zakupienia nowych wagonów popieram - sam wiele razy jeździłem linią otwocką, więc potwierdzam - bardzo dużo ludzi korzysta z połączeń.


Nie trzeba do Otwocka puszczać piętrusów, ba nawet jest to utrudnione z powodu wiadomej "usterki" tunelu średnicowego Wink . Wystarczyłoby spokojnie miejsca, gdyby na pociągi do Dęblina i Pilawy dać 3 sztuki EN57 i już by była duża poprawa. Teraz jeżdżą podwójne składy (na Śródmieściu już wypchane na full), ale raz na kilka przejazdów mają fantazję dać pojedynczą sztukę - wtedy to jest zabawa. Tak sobie myślę tylko, że raczej flota sprawnych EN57 się zmniejsza a nie zwiększa, więc nie ma skąd ich brać na przedłużanie składów Sad .
PKPowiec - 07-10-2010, 17:07
Temat postu:
Wolfchen, nie będę z tobą rozmawiał, ponieważ "Kolei dziękujesz, wybierasz transport drogowy!". Informuję Cię, że dobrą ofertę, także taryfową buduje się na gęstej siatce połączeń. Tak więc jeśli jesteś przeciwny uruchamianiu pociągów, tak więc nie dziw się, że nie masz "jakichkolwiekzniżek".
Wolfchen - 08-10-2010, 14:57
Temat postu:
Cytat:
Informuję Cię, że dobrą ofertę, także taryfową buduje się na gęstej siatce połączeń.
Pod warunkiem, że nie sa to połączenia wożące powietrze (i kolejarzy), jak MAZOVIA na odcinku Kutno - Płock. Śmiech
Cytat:
Tak więc jeśli jesteś przeciwny uruchamianiu pociągów
Nie, jestem za tym, aby podaż miejsc była dostosowana do popytu.
PKPowiec - 08-10-2010, 16:00
Temat postu:
Skąd wiesz, że na odcinku Kutno - Płock jeżdżą tylko kolejarze Question Pracujesz w obsłudze pociągu Question Nawet jeśli nie jeździ nią wiele osób, to nie jest powód, dla którego mieliby ją likwidować. A rano jak jest..... dużo lepiej Język
Wolfchen - 09-10-2010, 17:37
Temat postu:
Cytat:
Skąd wiesz, że na odcinku Kutno - Płock jeżdżą tylko kolejarze
Miałem okazję korzystać z tego połączenia dość regularnie.
Cytat:
Nawet jeśli nie jeździ nią wiele osób, to nie jest powód, dla którego mieliby ją likwidować.
Absolutnie nie likwidować. Zastąpić szynobusem, skomunikowanym z właściwą MAZOVIĄ.
PKPowiec - 09-10-2010, 18:27
Temat postu:
Istotą tego połączenia jest bezpośrednia relacja Warszawa-Płock, więc uznaję za zasadne ciąganie 5 wagonów do Płocka. Można dyskutować nad wykorzystaniem 5-minutowego postoju w st. Kutno, na manewry, by odłączyć np. 3 wagony, ale to też się wiąże z kosztami.
Wolfchen - 10-10-2010, 17:56
Temat postu:
Problem w tym, że i dwa wagony, to za dużo na to połączenie... Neutral
Dudzio - 01-01-2011, 19:24
Temat postu:
pierwszy TRAXX dla Kolei Mazowieckich już w drodze do Warszawy - ile mogą trwać jego testy (o ile w ogóle będą, nie znam się Razz) zanim zacznie wozić pasażerów?
mikiyee - 01-01-2011, 19:36
Temat postu:
Dudzio napisał/a:
pierwszy TRAXX dla Kolei Mazowieckich już w drodze do Warszawy - ile mogą trwać jego testy (o ile w ogóle będą, nie znam się Razz) zanim zacznie wozić pasażerów?


http://www.trainzitaliafoto.com/data/551/E583_001DB.jpg
R90 - 01-01-2011, 21:32
Temat postu:
Mowili ze w gdzies w polowie tego roku maja jezdzic
yusek - 01-01-2011, 22:04
Temat postu:
Kto tak skrzywdził tą lokomotywę.
Grygus - 01-01-2011, 22:17
Temat postu:
Dudzio napisał/a:
ile mogą trwać jego testy (o ile w ogóle będą, nie znam się Razz) zanim zacznie wozić pasażerów?


Hmm, jest kilka sztuk traxxów już eksploatowanych przez PKP Cargo, było przez jakiś czas kilka wyleasingowane przez Przewozy Regionalne, więc wydaje mi się, że testów nie trzeba, ten model ma już dopuszczenie do ruchu i zacznie jeździć lada dzień? Chyba że konieczne będą testy współpracy tego z zestawami wagonów piętrowych. Ewentualnie testy dla prędkości 160km/h, bo dotychczas traxxy w polsce jeździły max 140km/h.

Ale lokomotywa w tym malowaniu jest po prostu śliczna. Nie mogę się napatrzeć Smile .
19WE - 01-01-2011, 23:55
Temat postu:
Testy do systemu push mogą potrwać...

Lokomotywę skrzywdziła najpierw Dominika Niksa, studentka architektury krajobrazu.

A potem KM/Bombardier dopsuł projekt tej strony której jest zdjęcie. na drugiej jest lepiej. Ale czoło jest fatalne.

Ech, lepiej było wybrać chociaż projekt ala Osa a nie takie coś...
psim - 02-01-2011, 00:45
Temat postu:
Czemu, czoło jest fajne Smile malunek na boku przypomina mi jak profesor T.Alent tłumaczył Tytusowi Romkowi i A'Tomkowi na modelu z makowca budowę płaszcza Ziemi, jak się formowały góry Śmiech
sphinx - 02-01-2011, 03:35
Temat postu:
Grygus napisał/a:
...więc wydaje mi się, że testów nie trzeba, ten model ma już dopuszczenie do ruchu i zacznie jeździć lada dzień?


Będą potrzebne testy nie tylko jako push pulla, ale i samego loka. Osprzęt elektryczny jest jednak trochę inny (dotychczas były u nas wersje wielosystemowe) i trzeba go sprawdzić (oddziaływanie na SRK itp.). Wersja P160 DC ma też inne zawieszenie silników (F140 - za nos, P160 - całkowicie odsprężynowane). Także to i owo trzeba będzie sprawdzić, ale oczywiście wszystko potrwa dużo krócej niż dopuszczenie dla nowego pojazdu.
R90 - 02-01-2011, 15:10
Temat postu:
Czyli mozna sie spodziewac ze koło marca wyjada z push pulami na szlaki kolejowe?
Dudzio - 02-01-2011, 16:25
Temat postu:
Na pewno będą chcieli zdążyć wepchnąć je na Słonecznego Razz
19WE - 02-01-2011, 20:26
Temat postu:
A beton PKP?
Da sobie wyrwać trasę? Bo z V160 marne losy eicow...
sphinx - 02-01-2011, 21:36
Temat postu:
Jeśli beton podpisze umowę z MI w obecnym kształcie to na 15 lat można będzie zapomnieć o Słonecznym, chyba że przez Bydgoszcz.
yusek - 02-01-2011, 21:55
Temat postu:
A to w sumie nie było by złe gorzej, że dalej trasa jest fatalna.
Dudzio - 02-01-2011, 22:29
Temat postu:
no ale ta umowa raczej i tak nie będzie obowiązywać od momentu podpisania, tylko od następnego roku.
przewoz - 03-01-2011, 23:42
Temat postu:
Cytat:
Czyli mozna sie spodziewac ze koło marca wyjada z push pulami na szlaki kolejowe?


Nie. Wtedy lok powinien być na końcu testów (jak nie będzie problemów), potem sprawdzanie wyników i dopiero w trasę. Bombardier ma czas do ok. połowy roku i się wyrobi raczej.
pospieszny - 29-12-2011, 17:10
Temat postu:
Do 2015 roku mazowiecki przewoźnik chce zakupić 22 piętrowe wagony oraz 15 nowych szynobusów. Modernizowane będą też eksploatowane EZT-y.

Koleje Mazowieckie poinformowały, że w najbliższych latach spółka zainwestuje 750 mln zł w nowy tabor. Do 2015 roku zakupione zostaną 22 nowe piętrowe wagony środkowe do składów typu „push – pull” oraz 15 szynobusów, w tym 8 elektrycznych i siedem spalinowych.

W latach 2012 i 2013 spółka będzie też unowocześniać eksploatowane już jednostki. W ramach napraw głównych zmodernizowane zostaną 34 EZT, a w ramach napraw rewizyjnych – 43 pojazdy. W planach spółki jest również wybudowanie nowoczesnej bazy utrzymaniowej pojazdów oraz dwóch myjni taboru.

Koleje Mazowieckie zapowiadają również inne udogodnienia dla pasażerów – wprowadzona ma być sprzedaż biletów przez Internet, zakup nowoczesnych stanowisk kasowych wyposażonych w najnowocześniejsze urządzenia technologiczne, a także zakup biletomatów stacjonarnych oraz mobilnych w całym taborze spółki. – Chcemy uruchomić profesjonalne call center dla pasażerów, dzięki któremu łatwo będą mogli uzyskać informacje – zapowiada Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Inwestycje spółki mają poprawić komfort podróżowania dla podróżnych. W ciągu jedenastu miesięcy 2011 roku Koleje Mazowieckie przewiozły blisko 50 mln pasażerów.


źródło: KOW
FranzMaurer - 31-12-2011, 12:00
Temat postu:
Bombardier raczej nie będzie produkował dla KMów nowych wagonów środkowych.. tak mi się wydaje..
DarekP - 01-01-2012, 00:32
Temat postu:
A na jakiej podstawie opierasz swoje przypuszczenie?
FranzMaurer - 02-01-2012, 16:08
Temat postu:
Nie tak dawno bombardier zaprezentował nowy projekt wagonów piętrowych.. więc wyobraź sobie kupno przez KMy nowego modelu wagonów całkowicie odbiegających od starszego typu i połącz je ze starymi .. efekt podobny jak przy wstawieniu silnika z malucha do mercedesa..
DarekP - 02-01-2012, 18:40
Temat postu:
Ale czy to oznacza, że nie można zamówić tych w starszym wykonaniu?
Może tak być gdyby np. zmieniły się jakieś wymagania techniczne, ale tego nie wiem.
FranzMaurer - 03-01-2012, 16:58
Temat postu:
Owszem można.. Tylko kto je zrobi? ot pytanie.. Bo Bombardier raczej chce budować coś nowego jak wracać do starszego modelu.. Słyszałem że jeden z Polskich producentów chce się podjąć tego zadania poprzez wykupienie dokumentacji od bombardiera na budowę wagonów środkowych bliźniaczo podobnych do tych które już jeżdżą.. ale nie potwierdzam informacji w stu procentach
pospieszny - 04-01-2012, 08:18
Temat postu:
Piętrusy – trudny rynek !


Chcielibyśmy wystartować w przetargu dla Kolei Mazowieckich – mówi Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag S.A.

Każde nowe zamówienie taborowe na polskim rynku jest dla nas interesujące. O ile jednak w produkcji szynobusów dysponujemy doświadczeniem, a nasze pojazdy sprawdziły się na polskich torach, o tyle konstrukcja wagonów piętrowych jest dla spółki nowym obszarem działalności.

Polskie firmy nie mają doświadczenia w produkcji tego typu taboru, dlatego trudno im samodzielnie walczyć o kontrakty na taki tabor i konkurować z europejskimi producentami. Jeśli jednak zostanie ogłoszony przetarg Kolei Mazowieckich, chcielibyśmy w nim wystartować i pozyskać kontrakt.

Rynek wagonów piętrowych w Polsce nie jest duży, ale wydaje się perspektywiczny. Wagony piętrowe mieszczą więcej pasażerów i świetnie się sprawdzą na liniach w aglomeracjach – tam, gdzie są duże potoki podróżnych dojeżdżających codziennie do centrum miast.


źródło: KOW
przewoz - 04-01-2012, 20:13
Temat postu:
@danek: nie przesadzaj. Nasze środkowe to uboższa wersja nowych wagonów. Zwykłe wagony ze sterowaniem po złaczu UIC. Nic nadzwyczajnego.
FranzMaurer - 06-01-2012, 20:41
Temat postu:
przewoz napisał/a:
Nasze środkowe to uboższa wersja nowych wagonów. Zwykłe wagony ze sterowaniem po złaczu UIC. Nic nadzwyczajnego.


nie przesadzam.. tylko widzisz jaka jest obecnie sytuacja na rynku.. czy to związanym z autami.. czy np. z branżą telekomunikacyjną.. wchodzą nowsze modele .. z zupełnie nowymi funkacjami.. i wyglądem nieco odbiegające od egzemplarzy starszego typu.. mi naprawdę nie przeszkadzałoby gdyby Bombery zbudowały kolejne wagony dla KMów.. ale najważniejszą rolę w tym wszystkim gra kwestia finansowa.. heh.. zakładam że jednak KMy będą chciały żeby zamówieniem zajęła się Polska firma.. nie z zagranicy ..
pospieszny - 06-01-2012, 21:33
Temat postu:
Chcemy wyraźniej zaistnieć na polskim rynku kolejowym i to nie tylko z lokomotywami - mówi Wojciech Grzonka, prezes zarządu Skoda Polska

Cieszy nas, że w Polsce rozwija się rynek na wagony piętrowe. Obecnie staramy się o kontrakt na dostarczenie 30 wagonów piętrowych dla PKP Intercity. Jeśli Koleje Mazowieckie ogłoszą w najbliższym czasie przetarg na „piętrusy”, również w nim chcielibyśmy wystartować.

W ofercie Skody Wagonki mamy sprawdzony tego typu tabor – realizujemy duże zamówienia m.in. dla kolei słowackich, kolei czeskich oraz dla kolei ukraińskich właśnie na wagony piętrowe, które będą wykorzystywane na Ukrainie np. podczas EURO 2012.

Plany przewoźnika dotyczące pozyskania 15 szynobusów są dla nas również bardzo interesujące. Ważne jest jednak, czy zakupy te będą realizowane jako jeden kontrakt, czy będą podzielone na mniejsze części.

Lepiej, by zamówienie dotyczyło wszystkich 15 pojazdów jednocześnie. Im większe są serie zamawianych pojazdów, tym producentom zagranicznym łatwiej jest przygotować atrakcyjną ofertę, w innym przypadku nie mogą być konkurencyjni z polskimi producentami. Koleje Mazowieckie to przewoźnik, który rozwija się bardzo dynamicznie, jest w dobrej kondycji finansowej i wydaje się być dobrym partnerem do współpracy.

W przyszłym roku chcielibyśmy zaistnieć wyraźniej na polskim rynku kolejowym i to nie tylko z tramwajami oraz lokomotywami, ale przede wszystkim z jednopoziomowymi elektrycznymi zestawami trakcyjnymi.



źródło: KOW
DarekP - 10-01-2012, 16:57
Temat postu:
Tymczasem Rynek Kolejowy donosi:

Duże zainteresowanie przetargami PKP Intercity

PKP Intercity przesunęło termin składania ofert w przetargu na wyprodukowanie i dostarczenie fabrycznie nowych 30 pasażerskich wagonów piętrowych z 16 stycznia na 30 marca tego roku. Dłużej przygotowywać się do złożenia oferty mogą także zainteresowani przetargiem na modernizację 68 wagonów.

Piątego października 2011 r. PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów bez napędu i bez kabin sterowniczych. Nowy tabor, od 2014 roku, będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź – Warszawa. Termin składania ofert ze względu na duże zainteresowanie przetargiem został przesunięty o ponad dwa miesiące - z 16 stycznia na 30 marca tego roku.

Złożenie oferty w tym przetargu już zapowiedział Bomabardier. Z pewnością dołączy do niego czeska Skoda oraz niemiecki Siemens. Współpracą z tym ostatnim przedsiębiorstwem przy produkcji wagonów zainteresowany jest nowosądecki Newag.

Całość Duże zainteresowanie przetargami PKP Intercity
sympatyk - 06-02-2014, 15:35
Temat postu:
Newag albo Pesa dostarczy piętrusy Kolejom Mazowieckim.

Dziś, 6 lutego w siedzibie spółki Koleje Mazowieckie zostały otwarte oferty złożone w postępowaniu przetargowym na dostawę 22 wagonów i dwóch lokomotyw. Na nowy tabor spółka zaplanowała kwotę ponad 66 mln zł. O zamówienie ubiegają się spółki Newag i PESA Bydgoszcz.
W postępowaniu przetargowym na zakup 20 nowych piętrowych wagonów oraz 2 nowych wagonów sterowniczych i 2 nowych lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull oferty złożyło dwóch wykonawców: Newag i Pesa Bydgoszcz.
Pierwszy wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 85.977.000,00 euro brutto (69.900.000,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatniego – do 30 listopada 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję jakości na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu.
Drugi wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 61.700.000,46 euro brutto (50.162.600,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 1 stycznia 2015 roku, a ostatniego – do 17 sierpnia 2015 roku. Tak jak Newag, PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
Co ciekawe obaj producenci nie posiadają w ofercie piętrowych pojazdów. Natomiast jedyny producent na polskim rynku, który ma w ofercie takie pociągi – Bombardier, nie wystartował w tym przetargu.
Koleje Mazowieckie na realizację inwestycji zaplanowały kwotę 66.490.968,28 euro brutto. Kryterium w przetargu stanowiła w 70 proc. cena, termin dostawy ostatniego pojazdu (15 proc. wagi), niezawodność (10 proc.) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi).
- Obecnie jesteśmy w trakcie analizy obu ofert. Jednocześnie cieszymy się, że wkrótce do naszego parku taborowego dołączą kolejne „piętrusy” wraz lokomotywami. Ta inwestycja jest kolejnym dowodem na to, że jako przewoźnik chcemy się rozwijać i mając na uwadze potrzeby podróżnych, dbać o wysoką jakość naszych usług – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18132/Newag-albo-Pesa-dostarczy-pietrusy-Kolejom-Mazowieckim.html
Grad - 18-02-2014, 19:16
Temat postu:
Niech od razu zakupią z opcją ekipy myjącej szyby bo są paskudne w każdym piętrusie Kolei Mazowieckich.
alojz - 21-02-2014, 20:31
Temat postu:
Wynik przetargu - http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2014_02/0b7bc2e66c4c8ce68f688c82798a0c0f.pdf
sympatyk - 19-01-2015, 16:34
Temat postu:
Pierwszy push-pull Pesy powstanie za trzy miesiące.

W Bydgoszczy trwa produkcja 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw, które zasilą flotę składów typu push-pull Kolei Mazowieckich. Producent taboru chce wiosną ukończyć montaż pierwszego składu. Przekazanie całego zamówionego taboru powinno nastąpić w sierpniu.
W kwietniu 2014 r. Koleje Mazowieckie zawarły z Pesą umowę na dostawę 20 wagonów środkowych, dwóch sterowniczych oraz dwóch lokomotyw elektrycznych, które będą eksploatowane w systemie push-pull. Nowy tabor ma uzupełnić flotę push-pulli Bombardiera eksploatowaną przez KM od 2008 r. Musi być też kompatybilny z pojazdami Bombardiera.
Startując w przetargu mazowieckiego przewoźnika bydgoska spółka podjęła się trudnego zadania, ponieważ musi stworzyć pierwsze w historii polskiego przemysłu kolejowego wagony piętrowe i pierwszy skład z lokomotywą w systemie push-pull.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22860/Pierwszy-push-pull-Pesy-powstanie-za-3-miesiace.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group