sphinx napisał/a: |
I Pesa ma problem bo Wymagana wysokość podłogi to 800-850mm pgs, a Elf ma 760mm pgs... |
Cytat: |
Oferta Newagu lepsza w przetargu dla SKM Warszawa?
Po przejrzeniu warunków ofert w przetargu na leasing 6 ezt dla SKM Warszawa wydaje się, że lepszą ofertę przedstawił nowosądecki Newag. Jego pociągi mają być tańsze, a w pozostałych kryteriach trudno znaleźć jednoznacznego faworyta. Warunki przetargu szczegółowo omówilismy po jego ogłoszeniu tutaj. W skrócie, kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty stanowią: współczynnik ceny (55 proc.), okres gwarancji (5 proc.), czas dostarczenia (5 proc.), warunki eksploatacyjne (15 proc.), warunki techniczne (20 proc.). Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy. Jest to zupełnie nowa konstrukcja. Konsorcjum PESY i ING Lease zaproponowało natomiast pociągi z rodziny Elf za 179 789 684,52n zł netto, czyli 221 141 311,98 zł brutto (134,7 mln zł netto za same pojazdy), i dostawę ostatniego pojazdu w przeciągu 11 miesięcy od podpisania umowy. Suma okresów grawancyjnych w przypadku obu producentów jest podobna, z tym że PESA zaoferowała o 24 miesiące dłuższą gwarancje na systemy elektromechaniczne (informacji pasażereskiej, kasowników itp.). Pozostałe okresy gwrancji są identyczne - 36 miesięcy na cały pojazd, 180 miesięcy na pudła i ramy kół, oraz po 60 miesięcy na zestawy kołowe, systemy napędowe i maszyny elektromechaniczne. Obaj wykonawcy zadeklarowali wykonywanie napraw w granicach Warszawskiego Węzła Kolejowego (w przypadku PESY - konkretnie w ZNTK Mińsk Mazowiecki). Pojazd Newagu ma mieć 16 osi, w tym 50%(8) napędowych, a PESY - 14 osi, w tym 57%(8) napędowych. Masa służbowa pojazdu PESY to 190 ton (2,06 t/m), a Newagu - 220 ton (2,38 t/m). Długość przedziału pasażereskiego obu pojazdów jest identyczna - 92,3 m, podobnie jak liczba drzwi na stronę (12) i ich szerokość (1,4 metra). Pojazd Newagu ma być jednak niskopodłogowy w 72,12%, a PESY - w 63,1 %. W kosztach utrzymania pojazdu góruje Newag – zaproponował tańsze o 200 tys. złotych części zamienne, a koszt 3-letniego utrzymania ma wynieść około 400 tysięcy złotych – u PESY jest to ponad 4,1 mln złotych. Z czego wynika ta dysproporcja? Według ekspertów koszty te mogły zostać dodane przez Newag do ceny taboru – zdarzały się już przetargi, w których koszt utrzymania pociągów wynosił...0 złotych. Prawie dwukrotnie niżej ocenił Newag tzw. pracochłonność swojego pojazdu,, a między poziomem trzecim utrzymania pojazd ma jeździć przez 700 dni – ale nie wiecej niż 352 tys. km. Tymczasem u PESY jest to 390 dni, ale aż 630 tys. km. Nowa konstrukcja Newagu, która obecnie jest faworytem w przetargu na dostawę 6 ezt dla SKM Warszawa będzie sześcioczłonowa, a wyglądem ma nawiązywać do 19 WE. Analizując ilość osi pojazdu można spekulować, że napędowe będą wózki skrajne i środkowe pociągu, a człony 1 i 2, 2 i 3, 4 i 5 oraz 5 i 6 będą miały wspólne wózki toczne. Jeżeli chodzi o wspólne rozwiązania z jeżdżącym już w barwach SKM Warszawa 19WE, ograniczą się one do konstrukcji niektórych wózków. - Newagowi bardzo zależy, żeby mocniej zaistnieć na rynku. Stąd tak niska cena - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Łukasz Bejma z PESY. Skomentował dla nas także przyczyny krótkich terminów dostaw, które bydgoski producent zaoferował dla SKM, a których będzie musiał także dotrzymać według podpisanej wczoraj umowy z Kolejami Mazowieckimi - Mamy już wynegocjowane terminy dostaw części od podwykonawców, jesteśmy także przygotowani produkcyjnie, gdyż produkujemy Elfy dla woj. śląskiego, wielkopolskiego i SKM Warszawa - powiedział Bejma. Jak twierdzi, fakt podpisania umowy z KM, czy ewentualnego podpisania umowy z SKM nie zmieni terminów dostawy pociągów do obecnych kontrahentów, i nie zmieni gotowości PESY do wcześniejszego przekazania Elfów na Śląsk |
przewoz napisał/a: |
... dlaczego dziś mi w 19We było zimno. ... |
Cytat: |
I nikt mi nie wmówi, że to Newag się awanturuje. Prawdopodobnie i to odwołanie przegrają. |
Pele napisał/a: |
Za to oczywiście, że Newag się awanturuje. Oprotestowują każdy przetarg. Tyle że nie jego wynik tak jak PESA, ale jego SIWZ które ich celowo z udziału w tym przetargu wyklucza. No ale dla niektórych kutafonów co się pod artykułami na RK wpisują to jedno i to samo. |
KIO napisał/a: |
W O K A N D A
na dzień : Środa, 09.03.2011 godz. 13:00 Sygn. akt: KIO/ 404/11 Strony: Odwołujący: Konsorcjum: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding, ING LEASE Polska Sp. z o.o. Bydgoszcz Zamawiający: Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. Warszawa |
ŻW napisał/a: |
Sześć stumetrowych pociągów dla SKM
Umowę na leasing sześciu nowych pociągów firmy Newag Nowy Sącz dla Szybkiej Kolei Miejskiej podpiszą w poniedziałek władze Warszawy. Sto metrów to odpowiednik sześciu wagonów. Każdy ze składów będzie jednoprzestrzenny. Pasażer może przejść bez wysiadania jazdy z przodu na tył i odwrotnie. Obraz z wnętrza będzie rejestrowany przez kamery. Każdy pociąg może zabrać na pokład ponad 900 osób. Pociągi dla SKM zostaną zakupione w formie leasingu. Miejska spółka SKM będzie spłacać tabor przez 15 lat. Najkorzystniejszą ofertę przedstawił producent Newag Nowy Sącz i bank Millenium – 201 mln zł. Dostawy mają się zakończyć w 2012 roku. Dzięki nim uda nam się zastąpić siedem starych składów EN-57 wypożyczonych m.in. od trójmiejskiej SKM. W maju do Warszawy mają dotrzeć pierwsze z 13 pociągów Elf zamówione przez SKM w firmie PESA Bydgoszcz do obsługi lotniska Chopina |
DarekP napisał/a: |
Ja osobiście żałuję, że Newag nie pozostał w stylistyce 19/20We. SKMW miałby w miarę stylistycznie jednolity design nowych pociągów - Elfy i Newagi. A tak będzie urozmaicenie. |
Kurier Kolejowy napisał/a: |
SKM zamówi jeszcze trzy Impulsy
Stołeczny przewoźnik posiada 6 pojazdów 35WE Impuls. Spółka zamierza zamówić w Newagu kolejne 3 Impulsy w ramach zawartej z producentem taboru umowy leasingowej. Aktualnie Szybka Kolej Miejska w Warszawie posiada w sumie 31 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ostatnim nabytkiem stołecznego przewoźnika są ezety 35WE Impuls dostarczone w lecie tego roku w ramach umowy z Newagiem i Millenium Leasing. Umowa ta opiewa na ponad 201 mln zł. Najstarszymi pojazdami SKM jest 8 ezetów 14WE wyprodukowanych przez Newag w latach 2005 – 2007. Po przeprowadzeniu analiz spółka podjęła decyzję, że należy zbyć 14WE, powstałe przez modernizację leciwych EN57 (mają stare wózki i napędy oraz nowe nadwozia). W przyszłości zostaną zastąpione nowym taborem, dzięki czemu cały tabor spółki będzie nowoczesny i bardziej niezawodny. Aktualnie SKM wygrała przetarg Kolei Śląskich na dzierżawę z wykupem dwóch 14WE. Jednocześnie spółka chce pozyskać trzy kolejne 35WE. - W ramach umowy z Newagiem na sześć pojazdów 35WE mamy możliwość zwiększenia zamówienia do 50 proc. wartości umowy. Zdecydowaliśmy się więc dokupić kolejne pojazdy 35WE – mówi Krystyna Pękała, prezes SKM. - Biorąc pod uwagę liczbę pociągów uruchamianych od nowego rozkładu jazdy, posiadany tabor będzie wystarczający. SKM w Warszawie jest prekursorem pozyskiwania taboru poprzez leasing. Spółka jest zadowolona z tej formy finansowania pojazdów. - Nasze pierwsze pojazdy zakupiliśmy w ramach leasingu finansowego w firmie Newag. Nowosądecki producent nie tylko dostarczył tabor, ale zaoferował trzyletnie utrzymanie czterech czteroczłonowych pojazdów typu 19WE. Umowa leasingowa kończy się w 2013 r. A obsługa najnowszych sześciu 35WE skończy się w 2015 r. W tej chwili złożyliśmy wniosek na dofinansowanie zakupu dotychczas leasingowanych i eksploatowanych pojazdów ze środków unijnych – informuje Krystyna Pękała. Nazwa pojazdu 35 WE – Impuls została wymyślona przez Pawła Wróblewskiego w konkursie przeprowadzonym przez Newag wspólnie z Kurierem Kolejowym. Dane techniczne pojazdu 35WE: Liczba miejsc siedzących - 218 Liczba miejsc ogółem - 922 Masa służbowa - 220 t Długość całkowita - 110 860 mm Szerokość - 2840 mm Wysokość - 4150 mm Wysokość wejścia - 850 mm (od główki szyny) Średnica kół - 840 mm Napięcie zasilania - 3 kV DC Liczba i moc silników - 8 x 400 kW Typ silników - trakcyjnych asynchroniczne trójfazowe Moc ciągła - 3200 kW Przyspieszenie rozruchu - 1 m/s2 Prędkość konstrukcyjna - 176 km/h System hamulca - EP/ED |