Cytat: |
Dotychczas KW zatrudniły 20 osób; w całości jest to administracja. |
Cytat: |
Spółka Koleje Wielkopolskie będzie sprawnie funkcjonującym przedsiębiorstwem, realizującym przewozy pasażerskie na obszarze całego województwa wielkopolskiego. Spółka będzie dążyć do podwyższania standardów jazdy oraz świadczonych usług w przewozach regionalnych. Celem Spółki jest wychodzenie naprzeciw potrzebom mieszkańców, zarówno w wymiarze czasowym (np. poprzez dostosowanie częstotliwości kursowania pociągów do potrzeb mieszkańców), jak też w wymiarze jakościowym (np. poprzez wprowadzanie nowoczesnego taboru kolejowego, przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych).
Nowoczesny wymiar Spółki przejawiać się będzie także w świadczeniu wysokiej jakości obsługi pasażerów, w szczególności poprzez zatrudnianie wysoko wykwalifikowanego personelu, cieszącego się uznaniem pasażerów. Działalność Spółki Koleje Wielkopolskie w dużej części pokryje zapotrzebowanie ludności województwa wielkopolskiego na przewozy do szkół, uczelni oraz miejsc pracy. Sprawny pasażerski transport kolejowy stanowi ważny czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego danego obszaru. Spółka będzie realizować przewozy pociągami regionalnymi, których sieć połączeń będzie stanowić kluczowy element pasażerskiego systemu transportowego województwa. Spółka oferować będzie usługi transportowe przyjazne środowisku i stanowiące alternatywę dla ruchu kołowego. |
Cytat: |
W ubiegłym roku przedstawiciele władz samorządowych Wielkopolski i Śląska kilka razy przyjeżdżali do Legnicy, żeby uczyć się od betonu KD jak robi się kolejkę regionalną |
Emillex napisał/a: |
I teraz pytanie do Pana Wilkanowicza i Jankowiaka-czy gdy szynobusy będą pod rządami KW, przestaną się psuć? A jeśli jakiś będzie mieć czelność, to gdzie go naprawicie skoro nie macie ponoć jeszcze zaplecza? Wtedy co? Totalny paraliż spółeczki będącej "nową jakością? Bezustanne KKZ-y? |
Cytat: |
Od 29 grudnia 2010 Koleje Wielkopolskie przejęły serwis autobusów szynowych będących własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, które to są w użyciu Wielkopolskiego PR. Powstaniu Kolei Wielkopolskich towarzyszyła medialna hucpa, niestety efekty pracy tego podmiotu już tak szumne nie są. Dotychczas KW zatrudniły 20 osób; w całości jest to administracja. Aby uzasadnić istnienie tego podmiotu z tak licznym zespołem biurowym postanowiono, iż będzie się on zajmował serwisowaniem szynobusów będących własnością UMWW.
KW nie posiadają zaplecza ani pracowników warsztatowych całą robotę zlecono firmie zewnętrznej. Ot taki zabieg gospodarczy. Doprawdy fatalnie się złożyło, bo wybrana firma za bardzo nie ma doświadczenia w naprawianiu pojazdów szynowych i z 22 pojazdów czynnych jest obecnie 8, czyli jakaś 1/3. Efektem tego jest kursowanie loków z wagonami, loków jest jednak mało i dlatego część pociągów musi być odwoływana |
Cytat: |
Uwaga:
W szczególności poszukujemy pracowników z okolic Poznania, Leszna, Krzyża. |
michal26 napisał/a: |
Czyżby to była "zapowiedź" pierwszej linii z trakcją, na którą stawia KW (Poznań - Krzyż)????? |
Cytat: |
Jest to więc wynik o ponad 100% lepszy w stosunku do 28 grudnia 2010 roku czyli dnia w którym Koleje Wielkopolskie przejęły utrzymanie autobusów szynowych od Przewozów Regionalnych (PR przekazało w tym dniu 7 szt. sprawnych pojazdów) - podała spółka. |
przewoz napisał/a: |
Poczekamy do następnej zimy, co? |
pospieszny napisał/a: |
Tak, ale już bez Przewozów Regionalnych i ich kultury technicznej w gospodarce taborowej szynobusami |