INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Od marca "Szyndzielnia" pojedzie codziennie

Arek - 07-02-2011, 21:09
Temat postu: Od marca "Szyndzielnia" pojedzie codziennie
Od 1 marca „Szyndzielnia” pojedzie codziennie

Jak możemy przeczytać na stronie internetowej Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku, od 1 marca br. pociąg interREGIO „Szyndzielnia” relacji Bielsko-Biała - Rybnik - Wrocław Główny będzie kursował codziennie. Informacja została potwierdzona przez Przewozy Regionalne.

Od 12 grudnia ubiegłego roku „Szyndzielnia” jeździła do Wrocławia tylko w poniedziałki, soboty i niedziele, natomiast z Wrocławia od piątku do niedzieli. Rozszerzenie terminów kursowania zostanie wprowadzone wraz z marcową korektą rozkładu jazdy. Pociąg będzie wyjeżdżał codziennie rano z Bielska-Białej do Wrocławia, a wracał wieczorem. Wyjątkiem tak jak obecnie będzie niedziela, gdzie kurs do Wrocławia jest przesunięty na wieczór – piszą członkowie rybnickiego stowarzyszenia.

źródło: SRKGŚ / RK
Adams - 13-02-2011, 12:39
Temat postu:
Myślę że IR "Szyndzielnia" w obecnych godzinach powinien jeździć od poniedziałku do piątku, natomiast w weekendy i święta mógłby wyjeżdżać z Wrocławia rano (wracać wieczorem) jako np. IR "Ornak" i zostać wydłużony do Zakopanego przez Wadowice. Po planowanym uwaleniu TLK 53104, Dolny Śląsk i Opolszczyzna stracą bezpośrednie połączenie z Zakopanem. Taki IR mógłby generować bardzo dobrą frekfencje, zwłaszcza gdyby w Bielsku miał dobre skomunikowanie z Regio z Katowic do Zwardonia, a w Pszczynie do Wisły.
REGIOchłopak - 13-02-2011, 21:54
Temat postu:
Adams, Pomysł bardzo dobry, ale nie wiedzieć czemu PR omija szerokim łukiem połączenia do Zakopanego...
Anonymous - 13-02-2011, 22:49
Temat postu:
Zakopane w sezonie to taka żyła złota, że spokojnie można by wydłużyć w wakacje do Zakopanego kilka IR konczacych bieg w Krakowie- np. z Łodzi Reymonta albo coś z Przemyśla, tudzież z Wrocławia. Fantastycznie by było Rolling Eyes eh, pomarzyć dobra rzecz.
Adams - 13-02-2011, 23:06
Temat postu:
@REGIOchłopak
I to jest największy błąd ze strony PR.
Jedynym pociągiem dalekobieznym PRów do Zakopanego jest IR Gubałówka z Warszawy. Przecież Warszawa świetną siatkę połączeń z Zakopanem pociągami EIC i TLK, więc Gubałówka wydaje się być zbędna. Natomiast z Dolnego Śląska i Opolszczyzny niema nic w tym kierunku, a nawet komunikacja autobusowa jeśli jest to bardzo uboga
Dlatego taki weekendowy IR Wrocław-Bielsko-Zakopane napewno wygenerował duże potoki podróżnych bo połączyłby bezpośrednio Wrocław, Opole, Kędzierzyn i Rybnik nie tylko z Tatrami ale także z Beskidem Śląskim i Makowskim, Rabką i Podhalem.
Uważam że takie połączenie jest bardzo potrzebne dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny, podobnie jak potrzebne jest połączenie Podkarpacia, Małopolski i Górnego Śląska z Karkonoszami czy Kotliną Kłodzką.

@Pułtuś
Pewnie żeby można było, ale zauważyłem że do Zakopanego pociąg który nie jedzie przez Warszawę niema racji bytu niestety. Hmm
andrzej_sz - 13-02-2011, 23:12
Temat postu:
Adams, nie zgodzę się że Dolny Śląsk i Opolszczyzna ma ubogą komunikację z Zakopanem. Pociągi nigdy na tej trasie nie wygrają z wszelakiego rodzaju PKS-ami. Do Zakopca z Wrocławia i Opola pojedziesz dwa razy dziennie z PKS Jelenia Góra / Zakopane oraz z PKS z Żar i Zielonej Góry. Więc sporo tych połączeń jest.
REGIOchłopak - 13-02-2011, 23:18
Temat postu:
Jeżeli Szyndzielnia będzie wydłużona to najdalej do Żywca najwcześniej w wakacje...
Adams - 13-02-2011, 23:24
Temat postu:
@andrzej_sz
Po pierwsze cztery autobusy dziennie to nie jest tak wiele, porównując z tym ile ludzi jeździ w Tatry czy Beskidy na wakacje, czy w zimie na narty. Po drugie autobusy jadą trasą przez Katowice-Kraków, a pociąg jechałby przez Rybnik-Bielsko-Wadowice więc nie dublowałby się z autobusami. Kolejnym plusem dla pociągu jest to że w zimie swobodnie wpakujesz się z nartami, a w lecie z rowerem, w przypadku autobusu jest z tym problem.
andrzej_sz - 13-02-2011, 23:31
Temat postu:
Adams, owszem też chciałbym pociągiem dojeżdżać do Zakopanego z Opola ale przy takich czasach przejazdu, to autobusy będą tu wygrywały. Nawet PKS z Żar do Zakopanego nie jedzie już przez Kraków a Wadowice właśnie... Poza tym nie wiem czy Dolnoślązacy tak chętnie jeżdżą do Zakopanego mając własne góry w regionie. Opolanie z kolei wolą pojechać do Czechów w Jeseniki - tam się akurat ostatnio sporo dzieje - oddali nową kolejkę i stację narciarska. Same plusy - bliżej i taniej... To że kierunek ten czyli Zakopane jest uwielbiany przez mieszkańców Warszawy czy Trójmiasta to oczywiście rzecz znana od lat. Co do pociągów do Zakopca z Wrocławia - zaczną wygrywać z autobusami ale tylko wtedy gdy wyremontują E30 z Opola do Krakowa a to kwestia najbliższych lat a zanim to nastąpi to pojedziemy tam jeszcze dłużej. Niestety.

PS O ile sobie dobrze przypominam, to w 2009 roku w czasie wakacji istniało interREGIO Wrocław - Zakopane.
Adams - 13-02-2011, 23:50
Temat postu:
@andrzej_sz
Nie koniecznie wszyscy do Zakopanego pojadą autobusem. Z Krakowa do Zakopanego autobusy jeżdżą średnio co 10-15 minut, a weekendy w "Kasprowym" czasami już w Płaszowie ciężko o miejsce siedzące mimo że jedzie do Zakopanego prawie godzinę dłużej.
Kolejną rzeczą z którą się z Tobą nie zgodzę to to że uważasz że nikt z Wrocławia czy Opola nie pojedzie w Tatry bo mają bliżej "swoje" góry. Podam Ci przykład na własnej osobie. Mimo że mieszkam w Krakowie to moim ulubionym miejscem na wypoczynek są Karkonosze. Jestem pewien że takich ludzi jak ja jest mnóstwo np we Wrocławiu czy w Opolu którym bardziej będą odpowiadać Tatry czy Beskidy.
REGIOchłopak - 13-02-2011, 23:54
Temat postu:
andrzej_sz napisał/a:
Adams,

PS O ile sobie dobrze przypominam, to w 2009 roku w czasie wakacji istniało interREGIO Wrocław - Zakopane.


Tak istniało i miało się bardzo dobrze. Jechałem nim kilka razy w tym 2 razy do Zakopanego i 2 razy z powrotem. Niestety nie wiedzieć czemu potencjału nie wykorzystano tworząc następny RJ.
andrzej_sz - 14-02-2011, 00:00
Temat postu:
REGIOchłopak, zatem trzeba przypomnieć o tym centrali PR-ów. Ja nim dojeżdżałem do Krakowa z Opola i z powrotem i o ile też sobie dobrze przypominam, to w Krakowie jadąc od strony Zakopanego ten iR był skomunikowany z iR-em do Warszawy.
Adams - 14-02-2011, 10:59
Temat postu:
Natomiast gdyby IR z Wrocławia do Zakopanego jechał przez Bielsko i w Pszczynie byłby skomunikowany z pociągiem rel. Katowice-Wisła, a w Bielsku z pociągiem do Zwardonia w obie strony to wymiana podróżnych byłaby ogromna. Śmiem twierdzić że taka kombinacja wygenerowłaby większą frekfencję niż skomunikowanie w Krakowie z IR do Warszawy. Trzeba jedynie ułożyc rozkład jazdy z głową żeby te skomunikowania były, a czas na przesiadkę nie byłby dłuższy niż niż 15-20 minut.
Damian Łódź - 14-02-2011, 23:09
Temat postu:
Wydłużenie Reymonta do Zakopca nie jest możliwe. EZT nie wyrobi się na jednym obiegu.
Szyndzielnia w weekendy do Żywca, byłoby dobrze.
Adams - 14-02-2011, 23:53
Temat postu:
Damian. A dlaczego "Szyndzielnia" do Żywca a nie do Zakopanego Question
Gdyby ten pociąg wyjeżdżał rano z Wrocławia i wieczorem wracał wyrabiałby się śmiało na jednym obiegu. Na odcinku Wrocław-Kędzierzyn-Wrocław mógłby jechać w godzinach wydłużanego jedynie raz w tygodniu "Podkarpacia", natomiast samo "Podkarpacie" mogłoby jeździć w rel. Kędzierzyn-Rzeszów lub Opole-Rzeszów (przez Strzelce) ze skomunikowaniem z zakopiańską Szyndzielnią.
Krix - 14-02-2011, 23:55
Temat postu:
Szyndzielnia w weekendy do Żywca, dobre, ale jako Regio od Bielska.
Damian Łódź - 15-02-2011, 00:18
Temat postu:
Adams, no niezły pomysł z tą Szyndzielnią do Bielska, ale kurczę na Ezecie taki kawał...
no cóż może i EZT lepszy niz brak połączenia. Smile
Adams - 15-02-2011, 00:31
Temat postu:
Przecież kible jeżdżą na dłuższych trasach ("Bolko" Wrocław-Lublin czy "Bursztyn" Katowice-Gdynia). Gdyby zorganizowali ED72 lub EN57 z wygodnymi materiałowymi siedzeniami to nie byłoby tak źle.

W przypadku Szyndzielni do Zakopanego skład wagonowy raczej nie byłby wskazany ze względu na 3 zmiany kierunku przez co zwiększyłby się czas przejazdu, a także brak możliwości wjazdu do Rabki.
pilot1123 - 16-02-2011, 14:11
Temat postu:
Dlaczego do Żywca, a nie do Zakopanego? bo łatwiej na początek
Exsimus - 16-02-2011, 14:29
Temat postu:
Dla spragnionych wiedzy tajemnej w tamtym rozkładzie Szyndzielnia przechodziła wieczorem na skład Bielsko - Biała - Rajcza po 21.
Klrzysiek - 17-02-2011, 09:56
Temat postu:
Adams napisał/a:
Damian. A dlaczego "Szyndzielnia" do Żywca a nie do Zakopanego Question
Gdyby ten pociąg wyjeżdżał rano z Wrocławia i wieczorem wracał wyrabiałby się śmiało na jednym obiegu.


Właśnie dlatego nie;)
"Szyndzielnia" jeździ po południu z Wrocławia i jak sama nazwa wskazuje podstawowym obszzarem dla niej są okolice Bielska.
Więc taki IR do Zakopanego, rano z Wrocławia, to już nie byłaby Szyndzielnia tylko jakiś inny pociągSmile
Adams - 17-02-2011, 19:52
Temat postu:
@Klrzysiek
Ja napisałem że ten poranny pociąg jeździłby po trasie "Szyndzielni" w wydłużonej relacji do Zakopanego. Nawet proponowałem żeby się nazywał "Ornak" Laughing
Exsimus - 23-02-2011, 14:53
Temat postu:
A obecnie Szyndzielnia przechodzi na ostatni REGIO Bielsko Biała - Katowice, wywnioskowane po peronach. Szyndzielnia przyjeżdża na peron 1A w Bielsku zakończony kozłem oporowym, a ostatnie REGIO do Katowic jakieś 45 minut później zaczyna z niego bieg.
danio - 27-02-2011, 12:14
Temat postu:
To nic pewnego . Opolskie jednostki nie obsługują połączeń Bielsko - Katowice . Poza tym w 45 minut można z łatwością odstawić jednostkę i podstawić inną .
MaRcin1987 - 09-03-2011, 21:03
Temat postu:
Jak kształtuje się frekwencja w Szyndzielni od 1 marca ?? Czy połączenie nadal obsługują EN57 z PR Opole ? Oraz czy w niedziele jest zestawiona z 2 EN57 ??
sympatyk - 07-10-2014, 19:00
Temat postu:
W dziale o przeciekach dotyczących rozkładu jazdy 14/15 sporo plotek. W komentarzach do cytowanego poniżej artykułu również. Szczególnie dotyczących rychłej likwidacji InteRegio "Szyndzielnia". W zamian miałby kursować międzynarodowy pociąg z Wrocławia do Bohumina NIESTETY SUPER OKRĘŻNĄ TRASĄ PRZEZ RYBNIK I WODZISŁAW ŚLĄSKI zamiast najkrótszą przez Racibórz! Wynika z tego że PR'y chciałyby "zjeść ciastko i mieć ciastko" Shocked
Poczytajcie z resztą sami:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54250/od_grudnia_pociagi_wroclaw_bohumin_kiedy_skorzysta_na_tym_wodzislaw.html
Anonymous - 08-10-2014, 10:20
Temat postu:
Jak na razie ciągle słyszy się o samych likwidacjach InterRegio, PR tych plotek nie dementuje. Widać że PR odchodzi od niedotowanych pociągów. Na "super okrężną" trasę trzeba poczekać, bo remont trasy przez Wodzisław chyba jeszcze się nie zaczął. Szkoda, że wg tych planów w tyłek znów dostaje Bielsko...
andrzej_sz - 08-10-2014, 10:44
Temat postu:
Szyndzielnia zostaje i pozostanie w terminach obecnych czyli pociąg typowo weekendowy. Nie wiem skąd tyle niepewności i mieszanie Szyndzielni z pociągiem do Bohumina...Popytajcie w UM-ach Wink
REGIOchłopak - 08-10-2014, 10:45
Temat postu:
Podobno to połączenie, podobnie jak Kraków - Ostrava ma być obsługiwane wagonami.
sheva17 - 08-10-2014, 13:25
Temat postu:
Cytat:
Jak na razie ciągle słyszy się o samych likwidacjach InterRegio, PR tych plotek nie dementuje. Widać że PR odchodzi od niedotowanych pociągów.


A może część z tych połączeń da się zastąpić połączeniami międzynarodowymi? To słuszny kierunek, zapewniający stabilność finansów.
valeo - 10-10-2014, 18:29
Temat postu:
@andrzej_sz . Tak masz rację.
Potwierdzone przez Przewozy Regionalne IR "Szyndzielnia" będzie kursował w nowym rozkładzie jazdy na dotychczasowych zasadach.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group