| mk1992 napisał/a: |
|
Sosnowiec (10,7 km): dobudowana drugiego toru i modernizacja torowiska przy ul. Sobieskiego do granicy z Katowicami, ul. 3 Maja (od popularnego ślimaka do Zagórza) i Małachowskiego (od Mościckiego do ronda Gierka); |
| eu07-223 napisał/a: |
| Nie wiem jak w tym ma się zmieścić odcinek Bytom - Świętochłowice bowiem tylko on ma niecałe 5km. |
| eu07-223 napisał/a: |
| Co do postu mk1992 to odcinek z Łagiewnik do granicy z Ch-wem Batorym nie jest dość długi, a jego część z Łagiewnik do Skałki (do DTŚ) jest w równie fatalnym stanie jak ten, który zamknięto do Bytomia. |
| eu07-223 napisał/a: |
| A co do alternatywy dla 6-ki i 19-ki to 7 nie jest i nie będzie. Ktoś kto jedzie z Katowic do Bytomia bezpośrednio wybiera autobusy pośpieszne, tramwajem jadą Ci co wysiadają po drodze. W/w linie są zatłoczone bo jest przy nich dużo osiedli i zabudowań, z których to ludzie korzystają z tramwai. |
| Adams napisał/a: |
| Co do Bytomia, to chyba linia Katowice-Chorzów-Bytom była modernizowana w całości wraz z zakupem "Karlików" (jeśli się mylę to zwracam honor ) |
| Adams napisał/a: |
| A tak na marginesie to z ciekawości zapytam czy istnieje jeszcze w Bytomiu linia obsługiwana taborem zabytkowym (#38 o ile dobrze pamiętam)? |
| mk1992 napisał/a: |
| jeden z "Karlików" służy za części zamienne do pozostałych pojazdów. |
| Adams napisał/a: |
| Jak można 11 letni tramwaj rozebrać na części |
| Adams napisał/a: |
| Modernizowanie torowiska w ścisłym centrum Bytomia, Chorzowa czy Katowic to stanowczo za mało. |
| Cytat: |
| od Wesołego Miasteczka do pętli przy Stadionie Śląskim |
| Cytat: |
| ul. 3 Maja (od pl. Wolności do rynku) |
| mk1992 napisał/a: |
| W tym pierwszym przypadku remont dotyczy stricte linii 6/19 |
| Adams napisał/a: |
| Ja w dalszym ciągu przystaję żeby cała trasa Bytom-Katowice miała standard szybkiego tramwaju, a dopiero po ukończeniu tej modernizacji można się zabrać za inne linie. |
| Adams napisał/a: |
| Coś się zmieniło w numeracji lini? |
| mk1992 napisał/a: |
| I tak i nie, bo sporo linii jest w o wiele gorszym stanie, aniżeli 6/19. A wszystko rozbija się o pieniądze, których jest zbyt mało i trzeba je po prostu dzielić między wszystkie gminy będące zainteresowane remontem linii tramwajowych na swoim terenie. |
| Adams napisał/a: |
| Bytom i Chorzów mają marne połączenia autobusowe i kolejowe z Katowicami więc tramwaj łączący te miasta powinien być priorytetowy. |
| Adams napisał/a: |
| Dlatego ja cały czas podkreślam że linia Katowice-Bytom powinna być zmodernizowana w całości łącznie z częścią bytomską |
| Cytat: |
| - Dzięki wprowadzeniu tych inwestycji na majątek, zwiększy się wartość amortyzacji, co po zakończeniu projektu zwiększy nasze możliwości inwestycyjne i pozwoli nam na dalszą odbudowę zniszczonej infrastruktury tramwajowej - mówi Knapik. |
| mk1992 napisał/a: |
| tylko mam pytanie-co to jest ta amortyzacja? |
| mk1992 napisał/a: |
| natomiast w międzyczasie mieliśmy jazdy próbne i późniejszy zakup tramwajów serii Pt, które szybko zyskały przezwisko „Pieter”. |
| Cytat: |
| puszcza się stare rozklekotane poniemieckie E1 |
| Cytat: |
| Bytom i Chorzów mają marne połączenia autobusowe i kolejowe z Katowicami więc tramwaj łączący te miasta powinien być priorytetowy.
Tu się zgodzę, aczkolwiek priorytetem powinien być pociąg |