REGIOchłopak napisał/a: |
Darek,...nieoficjalnie zaś są zawieszona właśnie z powodu braku dopłaty do dofinansowania na połączenia... |
Robikon napisał/a: |
dlaczego UM nie reformują pr |
rybnik napisał/a: |
Zagotowało się ostro. Solidarność już napisała, że obcięcie 100 pociągów to 600 ludzi na bruku. Będzie strajk. To jest realne. |
szofer napisał/a: |
...
Co to za spółka bez własnego taboru? To jest firma dla zarządzających, a nie dla maszynisty, kierownika i konduktora. ... |
mk1992 napisał/a: | ||
(...) Co rozumiem poprzez słowo reforma? (...) wydzielenie poza struktury zakładu związków zawodowych, (...) |
coffeman napisał/a: |
Z tego co wiem to decyzja o zawieszeniu pociągów od 21.03 została już podjęta i raczej nikt tego nie cofnie. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że będą protesty związkowców w taki sposób, żeby zablokować całkowicie ruch na dworcu w Katowicach... może ich SOK przegoni |
mikiyee napisał/a: |
Jeżeli masz już bilet miesięczny i dojeżdżasz do katowic autobusem, to dodatkowy wydatek 104zł (głowy nie dam ile kosztuje) za bilet miesięczny strefowy A/B wcale nie jest taki oczywisty.? |
szofer napisał/a: |
Co to za spółka bez własnego taboru? |
szofer napisał/a: |
To jest firma dla zarządzających, a nie dla maszynisty, kierownika i konduktora. |
Klrzysiek napisał/a: |
pasażer jest dla maszynisty, kierownika i konduktora ??? |
gkal napisał/a: |
DB [REGIO] w woj. śląskim na razie nikt nie chce. Może poza pasażerami... Reszta to plotka. |
gkal napisał/a: |
Ograniczenia od 21.03.2011, jeśli wejdą, splatają się z dwóch wątków. Pierwszy jest, jaki każdy widzi, a drugim jest sprawa połączeń do Wisły, która została utopiona w tą okazję. |
Exsimus napisał/a: |
A czy ktoś zauważył pewną bardzo ważną rzecz w tym sporze, bo odnoszę niewątpliwie wrażenie, że w całym sporze między UM, a PR nie liczy się PASAŻER! |
Erwin napisał/a: | ||
Myślę, że nie tylko ja odnoszę wrażenie, że pasażer to się od lat już nie liczy |
Pułtuś napisał/a: |
Wynika z tego, że marszałek chce dać kasę, ale tylko swojej spolce, a nie Przewozom... Czemu nikt tego nie bierze pod uwagę??? |
Erwin napisał/a: |
pojawia się groźba marginalizacji pozostałych linii, szczególnie peryferyjnych. |
mk1992 napisał/a: |
Jestem ciekaw, czy Koleje Śląskie mogłyby wziąć w leasing EZT-y/szynibusy od niemieckich czy czeskich przewoźników? Czy prawnie i technicznie jest to wykonalne? |
Cytat: |
Czy dziś możemy mówić już o konkretnych zmianach rozkładu jazdy? |
Cytat: |
Z województwa śląskiego zniknie około 100 połączeń kolejowych. Nowy rozkład ma obowiązywać od 21 marca 2011 roku - informuje TVN24.
Jak dowiedziała się TVN24 z województwa śląskiego zniknie spółka Przewozy Regionalne. Już dzisiaj oferta Przewozów Regionalnych jest dość ograniczona i uboga. Pięcioletnia umowa województwa ze spółką kończy się 31.12.2012 roku. |
sheva17 napisał/a: |
A to wszystko się tak ładnie opakuje troską o pasażera...I nawet sądząc po wypowiedziach niektórych użytkowników tego forum niektórzy dali się niestety ekipie marszałka zbajerować. |
sheva17 napisał/a: |
A to wszystko się tak ładnie opakuje troską o pasażera...I nawet sądząc po wypowiedziach niektórych użytkowników tego forum niektórzy dali się niestety ekipie marszałka zbajerować. |
Noema napisał/a: |
PR zawsze dokładnie informują o kwotach dotacji jakie otrzymują z urzędów marszałkowskich. |
Cytat: |
Koleje Śląskie mogą niestety być koniem trojańskim i przyczynić się do rozbicia oferty IR. |
Cytat: |
Parcelacja PR-ów to kasy chorych bis |
Cytat: |
I nawet sądząc po wypowiedziach niektórych użytkowników tego forum niektórzy dali się niestety ekipie marszałka zbajerować. |
Cytat: |
PR zawsze dokładnie informują o kwotach dotacji jakie otrzymują z urzędów marszałkowskich. |
Cytat: |
Pewnie, lepiej z roku na rok dawać coraz więcej kasy na bossów związkowych w centrali PR i tolerować tragiczną siatkę połączeń!? Weź Ty się zastanów co Ty piszesz. |
Cytat: |
@Noema, @Sheva17 i @Minerva,Waszym jedynym argumentem przeciw Kolejom Śląskim jest to, że Marszałek będzie na własnej spółce kręcił lody. |
Cytat: |
U nas jest trochę inna specyfika województwa, tutaj kolej regionalna może zarabiać na siebie, albo przynajmniej się bilansować. W końcu pojawia się nadzieja na to, że powstanie wspólny bilet na autobusy, tramwaje i pociągi. |
sheva17 napisał/a: |
Nie wiem co mają związki zawodowe do wzrostu cen energii, czy do wzrostu opłat za korzystanie z infrastruktury. |
sheva17 napisał/a: |
Przedstaw jakieś dowody na poparcie tezy, że to akurat związkom zawdzięczamy wzrost kosztów. |
sheva17 napisał/a: |
No cóż chyba nie czytasz postów do których się odnosisz, ale jak wiadomo co kraj to obyczaj. |
sheva17 napisał/a: |
Chyba, że model przesiadek na granicy województwa i braku IR Ci odpowiada, wybacz ale zgody na rozwalenie kolei i promocję busiarstwa być nie może. |
mk1992 napisał/a: |
[b]Czyżby zbliżał się definitywny koniec PR Katowice? |
Cytat: |
Mam świadomość tego, że powyższe koszty z roku na rok idą w górę i trzeba za to płacić - oczywista oczywistość. |
Cytat: |
Przeczytaj czasem, co Ty piszesz w ogóle, bo zaczynasz mi działać na nerwy koleś. |
Cytat: |
Związkowcom w ogóle nie zależy na dobru pasażera, a pod pretekstem dobra pracowników swojej spółki próbują wymusić na Kolejach Śląskich pakt gwarancji pracowniczych!
|
Cytat: |
Teraz związkowcy z obawy o likwidację ŚZPR szukają ratunku w Kolejach Śląskich, nie wiem czy wiesz? |
Cytat: |
Jeszcze jedna taka wycieczka i skończy się Twoja kariera tutaj |
Cytat: |
Jakoś nie ma problemu z wjazdem IR na teren Kolei Mazowieckich, więc skąd ta obawa przed likwidacją tych pociągów po utworzeniu Kolei Śląskich? |
Cytat: |
Połączenia z PR do KŚ powinny "przechodzić" stopniowo. |
Cytat: |
mk1992, Do Shevy nie dociera oczywista oczywistość cytując klasyka że to oddzielone od grupy PKP Koleje Mazowieckie złamały monopol PKP IC w wakacje 2005 uruchamiając "Słonecznego" Wawa - Gdynia. |
Cytat: |
sheva17, Przyjmij w końcu do wiadomości że to oddzielone od grupy PKP SA Koleje Mazowieckie pierwsze złamały monopol PKP IC a nie Przewozy Regionalne i Interregio. Już samo to było wielkim sukcesem. |
sheva17 napisał/a: |
wybacz, ale mam wrażenie, że wcześniej nie widziałeś uzasadnienia dla jakiejkolwiek podwyżki. |
sheva17 napisał/a: |
Analizując przypadki innych województw uzasadniona byłaby zwyżka 10-15% rzecz jasna przy zachowaniu dotychczasowej oferty, nie jest jednak tak, że nie ma podstaw do podwyżki. |
sheva17 napisał/a: |
Uogólniasz niestety....Są naprawdę w tej grupie osoby, którym na przyszłości kolei w Polsce zależy. Oczywiście masz rację, że wielu chodzi tylko o przywileje, ale wrzucanie wszystkich do jednego worka to postawa nie fair. To tak jak uogólnienia o Bytomiu, które Cię tak rażą... |
sheva17 napisał/a: |
Obydwaj wiemy, że przy takiej postawie marszałka za rok o PR-ach na Śląsku zapomnimy. PR-y nie mogą funkcjonować na poziomie dotacji z 2010 roku przez najbliższe lata. Marszałek chciał dzielić dotacje między KŚ, a PR, ale w sposób jawnie dyskryminujący PR-y. Linię Gliwice- Częstochowa, najbardziej dochodową, miałyby dostać Koleje Śląskie. Potem tylko pokazywano by PR-y jak to tracą pasażerów i przynoszą straty... |
sheva17 napisał/a: |
Damian, moderator to nie oficer SB na posterunku. Mamy się spierać na argumenty, a nie wykorzystywać swojej przewagi wynikającej z roli na danym forum. Ja widzisz w wypadkach osobistych polemik z tych narzędzi bym nie korzystał, tak dla zwykłej elementarnej uczciwości. Emocje są złym doradcą, warto natomiast kontynuować dyskusję o najlepszym wyjściu z tej sytuacji. |
sheva17 napisał/a: |
Obawiam się, że znacznie zmniejszy się podaż taboru w przypadku PR-ów. Poza tym bądźmy szczerzy do Śląska szybko może się przyłączyć np. województwo opolskie, a Wrocław również może zechcieć wzmocnić KD i wtedy z IR będziemy mieć problem. W PR-ach na pewno zostaną wschodnie województwa, świętokrzyskie i małopolskie. wtedy z bazą na zachodzie kraju może być problem. |
sheva17 napisał/a: |
Półki co wygląda na to, że PR-y z hukiem wylecą ze Śląska. Zresztą mk1992 dobrze wiesz, że przy wygaszaniu działalności nikomu nie zależy już na niczym. A teraz szczerze naprawdę uważasz, że projekt KŚ powstał z myślą o pasażerze? I,że nie ma tutaj żadnych interesów kolegów partyjnych czekających na posady? |
sheva17 napisał/a: |
Damian rozumiem Twoją niechęć i złość na PR-y, ale nie ma żadnych podstaw sądzić, że KŚ cokolwiek zmienią.Mam nadzieję, że nie skończy się na przesiadkach w Trzebini jadąc KŚ z Katowic i dalej PR-ami do Krakowa. |
Cytat: |
Czemu jednocześnie nie poprawia się stan linii kolejowych? |
Cytat: |
Przy czym nasuwają mi się pytania, dlaczego to zawsze z województwem śląskim Przewozy Regionalne mają problemy? |
Cytat: |
Nie dziwi Cię to, że tylko za Moraczewskiego gołym okiem była widoczna większa ilość połączeń i takt na głównych liniach? Mnie to dziwi, a raczej utwierdza mnie w przekonaniu, że w Przewozach Regionalnych poza zmianą nazwy z PKP PR na PR (bez PKP), nie zmieniło się kompletnie nic, a już na pewno nie myślenie. |
Cytat: |
Gdyby nie Moraczewski i jego świetny pomysł z pociągami IR, to dzisiaj nie mówilibyśmy o zamknięciu roku przez PR-y deficytem w wysokości 140 mln. zł., ale znacznie więcej. |
Cytat: |
Mnie to dziwi, a raczej utwierdza mnie w przekonaniu, że w Przewozach Regionalnych poza zmianą nazwy z PKP PR na PR (bez PKP), nie zmieniło się kompletnie nic, a już na pewno nie myślenie. |
Cytat: |
Dlaczego więc ŚZPR zamiast żądać większych dotacji, nie przeprowadzi cięć w administracji w celu uzyskania oszczędności? Budżet województwa nie jest przecież z gumy i marszałek musi się liczyć z każdą złotówką, żeby nie zarzucono mu niegospodarności. |
Cytat: |
Gdzie byliście przez ostatnie lata (związkowcy)? |
Cytat: |
Od samego początku bardzo, ale to bardzo ostrożnie podchodziłem do kwestii Kolei Śląskich, a nawet krytykowałem Śmigielskiego za to, że marnuje publiczne pieniądze. Ale to było za czasów, kiedy prezesem w PR był jeszcze Moraczewski. |
Cytat: |
uczewska - Łaska spartaczyła rozkład jazdy na Śląsku, nie wprowadziła żadnych nowych promocji, w niektórych rejonach Polski spartoliła ofertę IR (głośno się o tym mówiło w grudniu), nie zmodernizowała żadnych wagonów, o jakimkolwiek leasingu lokomotyw nawet nie wspomnę, lepiej pożyczać od PKP Cargo energochłonne ET22... |
Cytat: |
Lepiej rzucić PR-om tyle pieniędzy ile żądają i mieć święty spokój, byle do następnych wyborów. |
Cytat: |
Jestem zdania, że Koleje Śląskie miałyby sens, gdyby swym zasięgiem objęły zarówno województwo śląskie, jak i opolskie, i dolnośląskie. Ale to tylko taka moja luźna propozycja. |
Cytat: |
Nie możemy tego jednoznacznie stwierdzić, to są tylko nasze dywagacje. |
Cytat: |
Na pewno nie jest to problem nie do przeskoczenia i dziwi mnie, że w Kolejach Mazowieckich nikt nie myśli o tym, aby wyjechać z Dęblina w kierunku Lublina, czy z Radomia w kierunku Kielc. |
Cytat: |
Trzeba z tym skończyć, nawet gdyby wiązałoby się to z 200 mln. dotacji do Kolei Śląskich. |
sheva17 napisał/a: |
PRZYPOMNĘ RÓWNIEŻ, ŻE KILKA LAT TEMU SKOMPROMITOWAŁ SIĘ MODEL KAS CHORYCH I DZISIAJ NAWET PO NIE CHCE RUSZAĆ ZNACZNIE TAŃSZEGO W FUNKCJONOWANIU NFZ. |
eu07-223 napisał/a: |
Rewelacyjne jest to, że PR 200 mln - nie, ale KŚ (czytaj swoim) - tak. |
katowicer napisał/a: |
Od czerwca KŚ mają przejąć od PR około 40 % połaczen. Tabor będzie na leasingu i to co jest swojego. A od grudnia 2011 KŚ 70% i tak do 2013 kiedy to PR znikają ze Śląska na amen.
Kurde jeszcze tylko 2 lata ! |
Exsimus napisał/a: |
Może jestem trochę zapatrzony w mój Cieszyn, ale podam Wam przykład. Kiedy w najgorszym rozkładzie pociągi Cieszyn - Zebrzydowice w ilości dwóch pociągów o 14 i o 15 jeździły tylko w dni robocze. Rano przyjeżdżały o 6.45 i 7.30 dobowa liczba podróżnych na tej trasie wynosiła +/- 50 osób na te 4 pociągi, teraz przy 7 parach pociągów w dni robocze liczba podróżnych w pociągach wynosi +/- 250 osób na trasie Cieszyn - Zebrzydowice - Cieszyn przyrównując to do poprzedniej liczny 50 mamy wzrost ilości podróżnych o 400%. (tylko w dni robocze) |
mk1992 napisał/a: |
To jest pewne, czy są to tylko przecieki? |
Cytat: |
samorząd może przekazać połowę oczekiwanej przez PR kwoty (80 mln zł), przy jednoczesnym stopniowym przejęciu połowy połączeń przez tworzącą się samorządową spółkę Koleje Śląskie. |
Cytat: |
ŚZPR przynajmniej od września 2010 roku jest w stanie likwidacji .... Linie kolejowe Rybnik-Chałupki Rybnik-Pszczyna są w takim stanie że za niedługo i tak trzeba będzie je zamknąć . |
Cytat: |
Marszałek przekazując dotację Kolejom Śląskim będzie miał 100% pewność, na co są wydawane pieniądze. |
Cytat: |
dzierżawa pojazdów trakcyjnych (+) 4,1 mlnzł |
Cytat: |
naprawy rewizyjne (+) 10,1 mln zł |
Cytat: |
Planowane oszczędności: ograniczenie oferty od 22 marca br. 20,4 mln zł całkowite przekazanie obsługi połączenia Gliwice –Częstochowa Kolejom Śląskim od 1 czerwca br. 18 mln zł restrukturyzacja Zakładu PR na Śląsku 10 mlnzł |
Cytat: |
Zawieszamy pociągi z bardzo małą liczbą pasażerów:
Gliwice –Bytom średnio podróżuje w pociągu 18 –28 pasażerów Pszczyna –Rybnik średnio podróżuje w pociągu 30 –40 pasażerów Utrzymujemy pociągi z dużą liczbą pasażerów Katowice –Rybnik średnio podróżuje w pociągu 160 –220 pasażerów Katowice –Bielsko-Biała średnio podróżuje w pociągu 220 –360 pasażerów |
Cytat: |
Prowadzimy rozmowy z Kolejami Śląskimi o przekazaniu połączenia
Gliwice –Częstochowa od 1 czerwca br. Jeśli w tym terminie nie dojdzie do przejęcia połączeniawraz z deficytem –nie unikniemy kolejnych ograniczeń w rozkładzie |
Cytat: |
Zasoby Przewozy Regionalne
Liczba pociągów elektrycznych 154 Liczba maszynistów 450 Liczba konduktorów 454 Liczba kasjerów 228 Liczba informatorów 64 |
Cytat: |
Brak perspektyw długookresowej współpracy PR z województwem śląskim
= konieczność rozpoczęcia likwidacji Śląskiego Zakładu PR |
mk1992 napisał/a: |
Z tego co widzę, to Bytom z Rybnikiem najbardziej dostaną po tyłku. W Bytomiu nie dość, że zlikwidują 4 ogryzki, które zostały z pseudo SKR-ki do Gliwic, to na dodatek będą cięcia pociągów do Katowic i Tarnowskich Gór. |
Cytat: |
Zasoby Przewozy Regionalne
Liczba pociągów elektrycznych 154 Liczba maszynistów 450 Liczba konduktorów 454 Liczba kasjerów 228 Liczba informatorów 64 |
Cytat: |
Nadal nie doszło do porozumienia w sprawie przejęcia od 1 czerwca przez Koleje Śląskie trasy z Gliwic do Częstochowy. Marszałek Matusiewicz ujawnił we wtorek, że Przewozy Regionalne zażądały za dzierżawę swoich starych pociągów zaporowych cen. - Zapłacilibyśmy prawie tyle samo co za nowe składy - stwierdził marszałek.
|
Cytat: |
Z tego co widzę, to Bytom z Rybnikiem najbardziej dostaną po tyłku. W Bytomiu nie dość, że zlikwidują 4 ogryzki, które zostały z pseudo SKR-ki do Gliwic, to na dodatek będą cięcia pociągów do Katowic i Tarnowskich Gór. |
Patryk180 napisał/a: |
Ale widocznie ŚZPR ma pieniądzie utrzymywać np. połączenie REGIO 2421 Sędziszów-Katowice ( odj. 02:47 ) [b]Dla kogo to połaczenie |
mike_sc3 napisał/a: | ||
Nie wiam jak jest w nim frekwencja, bo nigdy nim nie jeździłem, ale przecież do Katowic dojeżdża w sam raz na początek I zmiany (przed 6:00) |
Cytat: |
Ponadto do czerwca Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego będzie miał czas na przeprowadzenie szczegółowego audytu kosztów świadczenia usług przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych |
Cytat: |
W tym czasie zadebiutuje nowa spółka samorządu województwa – Koleje Śląskie. |
Cytat: |
Przejmie ona w pierwszej kolejności połączenia na linii Gliwice – Katowice – Częstochowa. Następnie powinna dać sobie radę z sukcesywnie zwiększającą się liczbą połączeń. |
Cytat: |
Marszałek Adam Matusiewicz nie ukrywa, że działalność nowego przewoźnika będzie na mniejszą skalę generować koszty, umożliwi większą elastyczność i mobilność. |
Cytat: |
„Im wcześniej Koleje Śląskie rozpoczną pracę, tym lepiej dla pasażera” – powiedział marszałek Adam Matusiewicz. |
Cytat: |
andrej, najpierw naucz się interpunkcji a potem zacznij się wykłócać. |
Cytat: |
A tak poza tym to mam prawo mieć własne poglądy, idź pan mącić gdzie indziej. |
Cytat: |
Jakie wy tu bzdety wypisujecie , jak na razie to KŚ pełno swoich pociągów będzie wycinać i co niektóre linie chętnie by PR-om oddała , złe zarządzanie przynosi szybki efekt. |
Cytat: |
Myślę że KŚ przejmą linie biegnące do Kędzierzyna, PR jeżdżą tam za grubą forsę i UMWŚ to na rękę nie jest a z Opolskim zbytnio dogadywać się w tym wypadku nie trzeba. |
Cytat: |
Wytykasz błędy wszystkim którzy mają inny pogląd na sprawy związane z KŚ niż ty. |
Cytat: |
Jesteś z "Kraków/W-wa/Star-ce" czyli pewnie na co dzień nie korzystasz z ich usług, przyjedź i sprawdź jak się sprawy mają a potem komentuj. |
Cytat: |
Bo czytając same artykuły z RK, kuriera kolejowego i wiadomości na infokolej.pl, nie dowiesz się zbyt wiele, trzeba przyjechać i na własne oczy zobaczyć jak jest. |
Cytat: |
Wysłany: 08-04-2013, 21:12
PS. Panu sheva17 polecam zapoznać się z definicją słowa fobia bo chyba nie wie co to znaczy używając go w poprzednim poście. |
Tomek-Gliwice napisał/a: |
Spokojnie jak stykówki od grudnia znowu przejmą KŚ-e od PR-ów, to nie ostanie się kamien na kamieniu, osobówka na osobówce w kierunku Strzelec Opolskich, Kędzierzyna i Opola. Nie oszukujmy się, jak KŚ tam wejdzie ponownie, to wykosi wszystko z powodu restrukturyzacji spółki. Jak tną na odcinku Gliwice- Częstochowa, to myślicie że zostawią jakieś składy na stykówki do Strzelec czy Kędzierzyna? Będą najwyżej 2 pociągi na dobę, jeśli w ogóle jakieś zostaną. Więc od grudnia osobowe będzie można pożegnać w kierunku Opola, Koluszek, Kielc, Sędziszowa itp. 3 świat.... Chciałem również zaznaczyć że z Gliwic do Opola jeżdżą całe 3 autobusy na dobę!!! sic!!!! W tym dwa w nocy........z przystanku oddalonego od centrum Gliwic 3 km! Tak poza tym zostaną tylko TLK-i i niedobitki IR.....a jak IR/RE wywalą, to zostanie tylko TLK-a do Opola bez żadnej alternatywy poza samochodem. Kocham ten kraj... |
sheva17 napisał/a: |
Bardzo dobra decyzja. Składy na węzłowych liniach muszą być wzmocnione. |