INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Linia Szczytno - Ostrołęka

NS - 23-04-2011, 15:34
Temat postu: Linia Szczytno - Ostrołęka
Chciałbym się dowiedzieć, czy jeszcze istnieje linia z Szczytna do Ostrołęki, oraz czy jest jeszcze przejezdna ?

Czy może ma ktoś informacje na temat ruchu na tej linii za czasów jej świetności. Także informacje na temat tej trasy od momentu jej powstania do czasów wygaszania popytu i położenia lagi na tą linię ?

Czy zna ktoś jakąś bibliografię nt kolei w Warmińsko-Mazurskim ze szczególnym uwzględnieniem węzłów w Szczytnie i Braniewie ?

Z góry dzięki za wszelką pomoc. Jestem z południa Polski ale bardzo mnie interesuje Wasz region i ciężko z wiedzą w zakresie historii danych linii.
fox35 - 23-04-2011, 17:21
Temat postu:
Witaj . Wejdź na stronę forum wmtmk jest cała masa info na temat losów kolei na Warmii i Mazurach. Co do Szczytno-Ostrołęka w maju po 10-ciu latach wznawia się ruch na odcinku Szczytno -Wielbark. Duża w tym zasługa fabryki Ikea w Wielbarku, która się rozkręca z produkcją. Pzdr.
Exsimus - 26-04-2011, 11:50
Temat postu:
Cytat:
Co do Szczytno-Ostrołęka w maju po 10-ciu latach wznawia się ruch na odcinku Szczytno -Wielbark


Ba ponoć nawet jest wola UM, aby jeździły tam SA106
Groźny Fanatyk - 26-04-2011, 12:18
Temat postu:
fox35 napisał/a:
Witaj . Wejdź na stronę forum wmtmk jest cała masa info na temat losów kolei na Warmii i Mazurach. Co do Szczytno-Ostrołęka w maju po 10-ciu latach wznawia się ruch na odcinku Szczytno -Wielbark. Duża w tym zasługa fabryki Ikea w Wielbarku, która się rozkręca z produkcją. Pzdr.


Nooo.... wreszcie jakaś pozytywna wieść! Very Happy
Anonymous - 30-04-2011, 23:31
Temat postu:
Ktoś chyba zapędził się z tą wiadomością ż od maja wznawia się ruch pociągów Szczytno -Wielbark jaj już wszystkim wiadomo na tej lini a konkretnie do Szyman będzie modernizacja w planie jako drugi etap ,pierwszy etap rozpocznie się od Olsztyna do Szczytna już latem a całość przedsięwzięcia ma trwać 20 miesięcy ,na stronach PR nie ma żadnej wzmianki o wznowieniu połączenia Szczytno -Wielbark od maja a już właśnie rozpoczynamy ten miesiąc
Hubi - 01-05-2011, 15:07
Temat postu:
Cytat:

PostWysłany: 01-05-2011, 00:31 Temat postu:
Ktoś chyba zapędził się z tą wiadomością ż od maja wznawia się ruch pociągów Szczytno -Wielbark jaj już wszystkim wiadomo na tej lini a konkretnie do Szyman będzie modernizacja w planie jako drugi etap ,pierwszy etap rozpocznie się od Olsztyna do Szczytna już latem a całość przedsięwzięcia ma trwać 20 miesięcy ,na stronach PR nie ma żadnej wzmianki o wznowieniu połączenia Szczytno -Wielbark od maja a już właśnie rozpoczynamy ten miesiąc


Na ulicy Kochanowskiego w Szczytnie został odnowiony przejazd kolejowy, został odświeżony semafor, wymieniono w kilku miejscach podkłady i przeczyszczono z krzaków szlak do Szyman (dalej nie sprawdzałem), a do tego przed przejazdem na ul. Kochanowskiego 5 dni temu postawiono znaki "Uwaga!Wznowiono ruch pociągów" To chyba o czymś świadczy Smile
Anonymous - 02-05-2011, 19:07
Temat postu:
A jednak PR milczą ,być może pojawią się takie połączenia od 1 czerwca
Hubi - 02-05-2011, 23:43
Temat postu:
Wczoraj ponadto zobaczyłem przed przejazdem w Siódmaku oraz w dwóch innych miejscach znaki: "Uwaga! Od dnia 01.05.2011r. wznowiono ruch pociągów". Może tylko towarowe póki co...?
conen - 03-05-2011, 12:14
Temat postu:
Gdyby nie to lotnisko w Szymanach dawno już tylko resztki by z tego zostały. A tak zawsze istnieje szansa na rekatywację.
pp - 05-05-2011, 14:31
Temat postu:
No to super. Będzie ruch do Wielbarka. Powiat przasnyski przejął Chorzele-Parciaki. Jest zatem szansa na uratowanie całości do Ostrołęki przed rozbiórką. Pisałem maile gdzie się dało, zachęcam i was. Może samorządowcy ruszą teraz głowami?
Poza tym, OIDP, to przed zamknięciem od Wielbarka do Nidzicy było 80km/h. Teraz rosną tam krzaki, ale należy pamiętać że to najkrótsze połączenie z Warszawy w stronę Szczytna, Pisza, Rucianego z kierunku Warszawy przez Nidzicę. Może warto pomolestować także tamtejszych samorządowców i UM w Olsztynie?
Anonymous - 07-05-2011, 18:43
Temat postu:
Tak będzie ruch do Wielbarka ale narazie tylko towarowy nawet czerwcowa korekta jazdy która jest dostępna już na stronie PR nie przewiduje wznowienia ruchu pasażerskiego na tej lini
pawelu - 09-05-2011, 09:28
Temat postu:
Pomysł świetny żeby dalekobieżne na Mazury z Warszawy puszczać od Nidzicy przez Wielbark, i Szczytno. Tylko skoro IC się wycofuje z odcinka od Działdowa do Olsztyna przez Nidzicę i Olsztynek gdzie jest drut i szlakowa w granicach 90 km/h, to nie ma siły żeby puścili coś na niezelektryfikowanym odcinku Nidzica-Szczytno-Pisz-Ruciane-Ełk. Poza tym nie zapominajmy, że kiedy był jeszcze ruch pasażerski między Nidzicą i Szczytnem to nawet nocny pociąg z Warszawy do Ełku przez Szczytno, Ruciane, Pisz jechał do Olsztyna i dopiero tam była zmiana loka i stamtąd na Szczytno. A nawet w czasach przed 1987 rokiem kiedy odcinek od Działdowa do Olsztyna nie był zelektryfikowany i już w Działdowie była zmiana lokomotywy i tak jechał przez Olsztyn.
pp - 09-05-2011, 10:38
Temat postu:
pawelu, no nie do końca. Były wyjątki i warto do nich wrócić. W latach 1962-64 jeździł tu sezonowy ekspres Mazur na SN61 z Warszawy do Rucianego właśnie przez Działdowo - Nidzicę - Wielbark - Szczytno. Ze Wschodniej do Nidzicy jechał 2h15 minut, czyli tak jak dziś (!!!).
Co do wycofywania się z linii spalinowych przez PIC - a kto powiedział że to muszą być oni, a nie inny przewoźnik? A może na początek połączenie przesiadkowe w Nidzicy? Choćby w sezonie, albo pod studentów - piątki i niedziele plus sensowne skomunikowania: w Nidzicy do/z Wawy, w Szczytnie do/z Olsztyna. I tak nic bezpośredniego z Wawy nie dociera teraz na Mazury, bo wszystko kończy bieg w Olsztynie.
pawelu - 09-05-2011, 11:33
Temat postu:
pp: dzięki za sprostowanie, okresu z lat 1962-64 akurat zupełnie nie pamiętam, jestem na to po prostu zdecydowanie za młody. Oczywiście, że konkurencja dla PIC by się tu przydała, i dobrze byłoby gdyby całą linię Nidzica-Szczytno i dalej do Ostrołęki i Ełku reaktywować. Wystarczyłoby ułożyć rozsądnie rozkład jazdy i jakieś przystępne ceny biletów i chetni by się znaleźli. I wtedy właśnie tak skomunikować aby ten regio do Szczytna czy nawet dalej w głąb Mazur i Kurpii w Nidzicy był skomunikowany z TLK czy IR z Warszawy. Tym bardziej, że dopóki linia z Nidzicy do Szczytna była używana to 3 pary pociagów Nidzica-Szczytno-Nidzica codziennie kursowały. A do roku 1987 ranny "Kormoran" do Warszawy był skomunikowany w Nidzicy z osobowym ze Szczytna. Później gdy odcinek Olsztyn-Nidzica-Działdowo zelektryfikowano przemianowano go na Express i jakoś nie pamiętam czy był skomunikowany. W kierunku północnym to posp. "Stoczniowec" z Warszawy do Gdyni w Działdowie był skomunikowany z osobowym do Nidzicy i Olsztyna a ten w Nidzicy z osobowym do Szczytna. I trzeba przyznać, że zawsze to skomunikowanie było, tym bardziej, że "Stoczniowiec" często łapał opóźnienia już do Działdowa i te osobowe w Działdowie i Nidzicy zawsze czekały na siebie. Nieraz jechałem do Nidzicy właśnie "Stoczniowcem" z przesiadką w Działdowie. Nie było tłumaczenia, że to inna spółka i tego typu bzdety. Niestety, zaraz po tym na początku lat 90-tych ruch pasażerski z Nidzicy do Szczytna został zawieszony a teraz to jak się patrzy na to torowisko to tylko trawa po kolana. Aż żal patrzeć.
Exsimus - 09-05-2011, 23:00
Temat postu:
Cytat:
Tylko skoro IC się wycofuje z odcinka od Działdowa do Olsztyna przez Nidzicę i Olsztynek gdzie jest drut i szlakowa w granicach 90 km/h


Ile razy można tłumaczyć, że IC wywala z tej trasy pociągi tylko na czas remontu wiaduktu, którym idą tory do Olsztyna na linią Warszawa - Gdynia !!!
tomaszo - 23-05-2011, 10:52
Temat postu:
Prace na linii idą pełną parą. W Wielbarku oczyszczono perony, co mogłoby wskazywać na przygotowywanie do wznowienia ruchu pasażerskiego.
Polecam galerie zdjęć z odcinka Wielbark - Szymany. Zdjęcia wykonane 19 maja, a także filmik z prac w Szymanach.
http://galeria.torami.info/categories.php?cat_id=361
http://www.youtube.com/watch?v=o2yXHLI9mB8
sympatyk - 26-05-2014, 19:52
Temat postu:
Ożywić linię kolejową nr 35.

Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce prowadzi działania mające na celu udrożnienie odcinka Ostrołęka – Szczytno. Organizacja społeczna dąży do rozwoju turystyki kolejowej w oparciu o walory tej trasy, wskazuje również na możliwość przywrócenia ruchu towarowego. O inicjatywach podejmowanych przez stowarzyszenie z „Rynkiem Kolejowym” rozmawia Mariusz Sasiak, Prezes Towarzystwo Dróg Żelaznych w Ostrołęce.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/52467/ozywic_linie_kolejowa_nr_35.html
Groźny Fanatyk - 03-06-2014, 12:53
Temat postu:
To muszą się konkretnie pospieszyć. Po widowiskowej klapie z Wielbarkiem część tej linii może być wkrótce wskazana do zaorania.
SA 133-019 - 28-07-2014, 16:34
Temat postu:
Przywrócą ruch kolejowy na trasie Szczytno- Ostrołęka ?
http://www.eostroleka.pl/przywroca-ruch-kolejowy-na-trasie-ostroleka-szczytno,art42825.html
sympatyk - 29-07-2019, 20:11
Temat postu:
PPMT ma umowę na przebudowę linii Ostrołęka-Chorzele za 314,7 mln zł netto.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno-Torowym (PPMT) na modernizację trasy Ostrołęka-Chorzele, podało PKP PLK. Wartość inwestycji to 314,7 mln zł netto.

Więcej:

https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/1423724,ppmt-ma-umowe-na-przebudowe-linii-ostroleka-chorzele-za-314-7-mln-zl-netto.html
thassos - 02-09-2019, 21:49
Temat postu:
czyżby to kolejna kiełbasa wyborcza
sympatyk - 13-05-2020, 14:43
Temat postu:
Pociągi wrócą na trasę do Szczytna. Zaawansowane przygotowania do remontu.

Przebudowa linii kolejowej nr 35 Ostrołęka - Szczytno na odcinku do Chorzel przygotowywana jest pełną parą. W naszym regionie widać już zaangażowanie ekip remontowych. Trwa porządkowanie terenu i dostarczanie materiału na budowę. Ostatni pociąg do Szczytna z Ostrołęki pojechał w czerwcu 2001 roku. Obecnie linia jest nieużywana, ale ma się to zmienić.

Więcej:

https://www.eostroleka.pl/pociagi-wroca-na-trase-do-szczytna-zaawansowane-przygotowania-do-remontu,art76294.html
Groźny Fanatyk - 19-05-2020, 21:22
Temat postu:
Tak? A ja kilka dni temu czytałem gdzieś, że ze względu na spodziewaną recesję pandemiczną przesunęli środki z tego remontu i guzik z tego wyjdzie... Postaram się znaleźć źródło.
Radek - 16-06-2020, 21:49
Temat postu:
A co z odcinkiem Chorzele - Wielbark?
sympatyk - 30-03-2021, 09:06
Temat postu:
Ostre hamowanie na kolei. Zagrożone budowy nawet na 50 liniach.

"Jak dowiedzieliśmy się w zarządzającej infrastrukturą kolejową spółce PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), zarzuty KE związane z przepisami w sprawie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko mogą dotyczyć blisko 50 inwestycji na różnym etapie przygotowania. Ich łączna wartość przekracza 55 mld zł" - czytamy. Na liście takich przedsięwzięć znajduje się m.in. linia kolejowa nr 35 Ostrołęka–Chorzele.

Więcej:

https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/inwestycje-kolejowe-ostre-hamowanie-na-kolei-zagrozone-budowy-nawet-na-50-liniach-5056151
sympatyk - 01-06-2022, 10:42
Temat postu:
OSTRE CIĘCIE W OSTROŁĘCE

20 lat temu – 9 czerwca 2001 r. – zlikwidowano połączenia na linii biegnącej z Ostrołęki w kierunku Szczytna. Od tego czasu Ostrołęka jest w ruchu pasażerskim tylko stacją końcową na linii z Tłuszcza.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs113.pdf

_______________________________________________________________


Nowoczesne maszyny na odbudowie linii 35 Ostrołęka – Chorzele.

PKP Polskie Linie Kolejowe relacjonuje kolejny etap odbudowy linii nr 35 Ostrołęka – Chorzele. Budowany jest budynek lokalnego centrum sterowania w Ostrołęce, na linii pracują specjalistyczne maszyny.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowoczesne-maszyny-na-odbudowie-linii-35-ostroleka--chorzele-zdjecia-108343.html
KolejowaMława - 16-01-2023, 01:17
Temat postu:
Ciekawe skąd Koleje Mazowieckie wezmą szynobusy na obsługę połączenia Ostrołęka – Chorzele?
Radek - 17-01-2023, 00:20
Temat postu:
Na razie na koniec lutego trasa pojedzie Turkol z czasem Ostroleka - Olsztyn 2:10.
Beatrycze - 19-01-2023, 12:44
Temat postu:
Warmińsko-Mazurskie znalazło argument, by pociągów Szczytno - Ostrołęka nie było

Trwa modernizacja międzywojewódzkiej linii kolejowej nr 35 łączącej Ostrołękę ze Szczytnem, ale prace są prowadzone tylko na obszarze administracyjnego Mazowsza. Mimo że technicznie możliwe byłoby uruchomienie kursów także na warmińsko-mazurskim odcinku trasy, samorząd nie planuje na razie ich zlecania. Tłumaczy, że wznowienie ruchu pasażerskiego będzie możliwe po remoncie infrastruktury, który nie jest jednak na razie zaplanowany.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/warminskomazurskie-nie-wznowi-polaczen-do-wielbarka-zakladano-cztery-pary-kursow--111606.html
Radek - 19-01-2023, 19:01
Temat postu:
Szczytno - Ostrołęka ten sam argument, co Olsztyn - Braniewo: obecny rozkład jazdy to wg umowy województwa z Polregio do końca 2026 r. maksimum pracy przewozowej. Czyli uruchomienie jakiegokolwiek nowego połączenia wymaga cięć na pozostałych trasach.

[ Dodano: 26-01-2023, 23:57 ]
Turkol jednak tylko Ostroleka - Chorzele - Ostroleka, czyli Chorzele - Wielbark nie da sie.
sympatyk - 15-02-2023, 20:32
Temat postu:
Z Ostrołęki na Mazury pociągiem? PLK decyduje się na remont.

Nawet po zakończeniu trwającej modernizacji linii nr 35 z Ostrołęki w kierunku Szczytna i Olsztyna czeka nas dziura w komunikacji kolejowej na granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego. Być może samorządy jednak zmienią decyzję – PKP PLK zapowiedziała właśnie remont brakującego odcinka linii.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-ostroleki-na-mazury-pociagiem-plk-decyduje-sie-na-remont-112002.html
KolejowaMława - 20-02-2023, 15:17
Temat postu:
https://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,48726,29475133,samorzad-o-uruchomieniu-pociagow-na-linii-szczytno-ostroleka.html
Urząd Marszałkowski województwa warmińsko-mazurskiego jednak uruchomi pociągi. Ciekawe w jakich relacjach i czy będą skomunikowane z KM.
sympatyk - 28-08-2023, 12:57
Temat postu:
Ministerstwo chce pociągów PKP Intercity w relacji Białystok – Ostrołęka – Gdynia.

Dobiega końca remont mazowieckiego odcinka linii nr 35. Początkowo do stacji Chorzele dojadą wyłącznie pociągi osobowe Kolei Mazowieckich. W kolejnych latach trasę mają jednak obsługiwać też połączenia dalekobieżne PKP Intercity.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mi-planuje-pociagi-bialystok--ostroleka--gdynia-112127.html

___________________________________________


Trasa Szczytno – Chorzele przejezdna już od września. Pociągi od grudnia.

Remont nieczynnej linii kolejowej nr 35 w rejonie Wielbarka posuwa się naprzód. Prace poprzedzające uruchomienie pociągów regionalnych na północ od stacji Chorzele mają zakończyć się w grudniu i są realizowane zgodnie z planem. W przyszłym miesiącu sfinalizowana zostanie zasadnicza faza robót.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/trasa-szczytno--chorzele-przejezdna-juz-od-wrzesnia-pociagi-od-grudnia-114858.html
Radek - 22-11-2023, 23:35
Temat postu:
Informacja o rozkladzie Kolei Mazowieckich:

R62 Ostrołęka – Chorzele

Rozkład jazdy będzie zbliżony do obecnego. W Chorzelach w miarę możliwości nawiązane zostały skomunikowania z pociągami PR Olsztyn kursującymi do/z Olsztyna.
sympatyk - 24-07-2024, 20:42
Temat postu:
Szykuje się od grudnia bezpośredni pociąg z Ostrołęki do Olsztyna!

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/km-uruchomia-pociagi-do-szczytna-119815.html
Ralny - 26-07-2024, 22:03
Temat postu:
Będzie jedna para pociągów Olsztyn - Ostrołęka

Warmińsko-mazurski urząd marszałkowski jest zadowolony z wyników frekwencji osiąganych na trasie Olsztyn – Szczytno – Wielbark – Chorzele. Potwierdza też, że za pół roku jeden z kursów będzie wydłużony do Ostrołęki. Dotychczasowe doświadczenia mają wskazywać, że skierowanie pociągów do kolejnych miejscowości podnosi zainteresowanie pasażerów.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/warminskomazurskie-dluzsze-relacje-to-wyzsza-frekwencja-119864.html
Victoria - 14-08-2024, 22:12
Temat postu:
Polregio z mniejszą liczbą połączeń Olsztyn – Chorzele

Wraz z wydłużeniem jednej pary pociągów Polregio z Olsztyna do Ostrołęki zmniejszy się liczba kursów przewoźnika na odcinku do stacji Chorzele. Operator potwierdził, że od grudnia tego roku będzie obsługiwać tylko dwie pary kursów na linii nr 35. Dziś oferta jest dwukrotnie większa.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polregio-z-mniejsza-liczba-polaczen-olsztyn--chorzele--120126.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group