Bartek1981 napisał/a: |
Może znacie już jakieś przecieki dotyczące nowego RJ 2011/2012...? Nikt z PR-ów nie chce puścić pary z ust. |
Rafał napisał/a: |
Żaden przeciek, tylko życzenie. Bardzo zadowolony byłbym, gdyby jednak ostatni pciąg do Świdwina był później niż teraz, bo obecnie jest o 20:23. Zajęcia we wtorek wypadły mi na Politechnice Koszalińskiej do 21:00 i... właśnie. Ćwiczenia albo powrót do domu.
O tym samym traktuje dzisiejszy artykuł na gk24.pl: http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110928/KOSZALIN/12685895 |
Stoker napisał/a: |
- nowy układ poc. na linii Szczecin - Szczecinek - odj. ze Szczecina: 4:45 (z Runowa w 1-6), 5:30, 8:05, 12:05 (D), 14:30, 16:35 (1-5), 19:05, a ze Szczecinka: 4:40, 6:20 (1-6), 8:50, 11:50 (D), 15:50, 17:50 (B) i 19:50 (do Runowa w B); |
Stoker napisał/a: |
- dotychczasowy poc. nr 89124 SG (14:45) - Słupsk pojedzie w relacji SG - Koszalin, a do Słupska pojedzie poc. ze Świdwina o 15:50; |
Stoker napisał/a: |
- dotychczasowy nocny poc. Szczecin - Białogard pojedzie w relacji Szczecin - Świdwin, a w drugą stronę bez zmian; |
lukien213 napisał/a: |
To jest dobre. Mam tylko cichą nadzieję, że pierwszy do Szczecinka będzie skomunikowany z porannym Białogard - Szczecin, jak to ma miejsce teraz. |
lukien213 napisał/a: |
To będzie miał podsył na próżno do Białogardu, czy jak? Bo w innym razie w Świdwinie będą 2 jednostki w nocy i jedynym rozwiązaniem będzie puszczenie 2xEZT jako poranny Świdwin - Słupsk. |
lukien213 napisał/a: |
Z innej beczki:
1.Czy rozkład dalej zakłada bezproduktywne postoje porannych pociągów, które wydłużają czas jazdy Świdwin - Koszalin do 1:09, czy może w końcu uda się z tym coś zrobić? 2. Szykują się na 380 jakieś duże roszady czasowe, czy raczej zostanie po staremu? |
Pawel_15 napisał/a: |
Tak patrzę na ten rozkład i widzę że na Szczecinek - Chojnice nic nowego nie ma, czyżby to Pomorskie musiało kombinować żeby na ten linii zwiększyć ruch ? |
Stoker napisał/a: |
- na trasie Wysoka Kam. - Kamień Pomorski więcej pociągów (wahadełek) całorocznych, dobrze skomunikowanych z pociągami do/ze Szczecina i Świnoujścia; - |
Cytat: |
lukien213 napisał/a:
To będzie miał podsył na próżno do Białogardu, czy jak? Bo w innym razie w Świdwinie będą 2 jednostki w nocy i jedynym rozwiązaniem będzie puszczenie 2xEZT jako poranny Świdwin - Słupsk. Nie. Obecny wieczorny poc. Słupsk - Świdwin będzie kursował jako Słupsk (lub nawet z Ustki) - Białogard. Rano dalej pojedzie jako poc. z Białogardu do Szczecina. |
lukien213 napisał/a: |
To nie jest żart, tylko jakaś kpina. Takim zagraniem zniechęca się ludzi do pociągów, dając im wybór powrotu ostatnim osobowym z Koszalina po 18 lub? No właśnie. TLKa do Świdwina i tam czekać godzinę na osobowy w drugą stronę? |
Cytat: |
[ Dodano: 30-09-2011, 12:30 ]
lukien213 napisał/a: To nie jest żart, tylko jakaś kpina. Takim zagraniem zniechęca się ludzi do pociągów, dając im wybór powrotu ostatnim osobowym z Koszalina po 18 lub? No właśnie. TLKa do Świdwina i tam czekać godzinę na osobowy w drugą stronę? Śmiech A kto przy zdrowych zmysłach jedzie o 20 - 21 do Świdwina tylko po to, by za godzinę - dwie, czyli o 22 - 23 stamtąd wracać? Co takiego atrakcyjnego w Świdwinie jest późnym wieczorem, żeby puszczać tam cały pociąg? Lokalne galerianki dają za darmo Question Twisted Evil |
Rafał napisał/a: |
Przypominam, że Przewozy Regionalne pełnią służbę publiczną i dostają też odpowiednie dotacje do każdego kilometra, więc nie prowadzicie działalności charytatywnej. |
Rafał napisał/a: |
Tak, przemawia przeze mnie teraz złość, bo nie dość że obecna godzina odjazdu z Koszalina o 20:23 jest bardzo wczesna, to jeszcze chcecie go uwalić w ogóle na odcinku do Świdwina. Jak zatem dostać się wieczorem do domu?! |
Rafał napisał/a: |
lukien213 miał na myśli takie coś:
19:39 TLK z Koszalina do Świdwina (po drodze nie zatrzymuje się na mniejszych stacjach) i w Świdwinie czekać na wieczorne 89128 lub 89130, które zatrzymują się w Nielepie, Rąbinie i Czarnowęsach Pomorskich. |
Stoker napisał/a: |
Mam przed sobą wyniki badań potoków - m.in. tego ostatniego pociągu do Świdwina.
Do Białogardu jeździ nim średnio około 30 osób, a dalej w porywach do .... 10. Czy Waszym zdaniem to jest potok do obsługi pociągami? Sorry, ale moim zdaniem nie. To jest potok na busa i to jakiegoś małego. |
Stoker napisał/a: |
- poc. nr 89127 Słupsk (17:25) - Szczecin w sezonie pojedzie jako Ustka - Szczecin; |
Cytat: |
Nie planuje się przedłużenie żadnego pociągu w sezonie do Darłowa czy Mielna |
Cytat: |
na trasie Wysoka Kam. - Kamień Pomorski więcej pociągów (wahadełek) całorocznych, dobrze skomunikowanych z pociągami do/ze Szczecina i Świnoujś |
lukien213 napisał/a: |
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że TLKa nie pojedzie wcześniej niż 19:25. |
lukien213 napisał/a: |
Powiedz mi jeszcze, może masz już coś na temat skomunikowania pociągu Poznań - Kołobrzeg (teraz 78445) z osobowym Słupsk - Szczecin (89127)? Chodzi oczywiście o Białogard. W tym rozkładzie zostało to rozwalone, a szkoda, bo jechałem tak kilka razy i zawsze była grupka ludzi, która się przesiadała. |
lukien213 napisał/a: |
Co do tych porannych pociągów: obecnie 89136 stoi w Białogardzie 18 minut. Zimą przy częstych opóźnieniach 89421 ten czas jeszcze się zwiększa, przez co podróż do Koszalina potrafi zająć 1:15 albo i więcej. Nie da się tych połączeń ułożyć tak jak jeszcze rok temu, kiedy ta osobówka była w Koszalinie o 7:07? Pisałeś coś, że poranny Słupsk - Szczecin ma być szybciej, więc i ten może będzie miał lepszy rozkład? Rozumiem oczywiście, że później do Białogardu przyjechać nie może, bo Kołobrzeg czeka. |
rysiogeniusz napisał/a: |
Nie planuje się przedłużenie żadnego pociągu w sezonie do Darłowa czy Mielna?
Poza tym wiesz może, czy EC "Alois Negreli" będzie kursować nadal? |
Bartek1981 napisał/a: |
Cieszę się z nowego połaczenia Koszalina z Poznaniem, czy popołudniowe połaczenie ze Słupska zostanie utrzymane? Martwi mnie, że nie będzie połaczeń Koszalin - Szczecin przez Kołobrzeg. Przydałby się tez pociąg po 21 w kierunku Białogardu. A czy wiadomo coś o ofercie IC dla Pomorza Środkowego?
A jeszcze jedno. Czy ta bezsensowna KKA na Słupsk - Szczecinek - Słupsk zniknie z nowym rozkładem jazdy? |
Stoker napisał/a: | ||
Teraz 89136 ma być w Koszalinie o 7:12, ale niestety też ma 17 minut w Białogardzie odstać. Ma tu krzyżowanie z poc. Regio ze Szczecinka do Kb, z Regio Słupsk - Szczecin oraz z TLK Gdynia - Kraków. Może jeszcze coś się uda z tym postojem zrobić, ale szczerze mówiąc wątpię czy coś wskóram. Poranny Słupsk - Szczecin to 89121, który właśnie w Białogardzie spotka się z Regio jadącym ze Stargardu w przeciwnym kierunku. W Szczecinie 89121 powinien być 30 minut szybciej niż obecnie. |
Rafał napisał/a: |
Jak donosi jeden z użytkowników na Kolejowym Komisie (czyżbyś to Ty Stoker?), na trasie Kołobrzeg - Koszalin z obecnych dziewięciu par pociągów zostaną... trzy. |
Bartek1981 napisał/a: | ||
To chyba raczej jakaś pomyłka. Ja słyszałem o wycięciu jednego połaczenia na tej trasie. |
Bartek1981 napisał/a: |
Zawsze byłem za tym, aby trasy pociągów w zachodniopomorskiem maksymalnie wydłużać. Wiadomo, że frekwenca zawsze bedzie niska na trasach Koszalin - Kołobrzeg, czy Kołobrzeg - Białogard - Szczecinek. Po tym jak wydłużono relację pociągów Koszalin - Kołobrzeg do Szczecina pociągi się zapełniły. (...) Zamiast tak lekką ręką wyinać połączenia powinno się najpierw pomysleć. PR nic sie nie uczą z poprzednich lat. Myślałem, że w tej spółce jest inny tok myślenia niż w IC, ale chyba nie do końca. |
Rafał napisał/a: |
Jestem bardzo ciekawy, jak rozłożą się cięcia w całym województwie, bo mam wrażenie że i tym razem, jak zawsze, koszalińskiej części zachodniopomorskiego zostało pokazane przez Szczecin, gdzie możemy ich całować. Sławno - Darłowo, trójkąt Koszalin, Kołobrzeg, Białogard, cięcia dotyczące Świdwina, a kto wie jakie jeszcze niespodzianki są przygotowane. |
Bartek1981 napisał/a: |
Może tak niech marszałek zastanowi się nad likwidacją co pół godziny połaczeń między Szczecinem a Gryfinem a nie likwiduje połaczenia, gdzie pasażerowie potrzebują tych pociągów. Ok zgadzam się z likwidacją Darłowo - Sławno, chociaz latem powinno się przywrócić to połaczenie. A co będzie z Mielnem? |
Bartek1981 napisał/a: |
Pozostaje nam tylko po upublicznieniu rozkładu pisać, pisać, pisać do PR-ów. Pokazać, że nie podobają się nam ich durne pomysły. Nowy marszałek - nowa polityka. Za Husejki było ok bo on przecież bardziej związany był z Koszalinem, zresztą Szczecinowi pod względem kolejowym też krzywda się nie działa.
Może tak niech marszałek zastanowi się nad likwidacją co pół godziny połaczeń między Szczecinem a Gryfinem a nie likwiduje połaczenia, gdzie pasażerowie potrzebują tych pociągów. Ok zgadzam się z likwidacją Darłowo - Sławno, chociaz latem powinno się przywrócić to połaczenie. A co będzie z Mielnem? |
Cytat: |
Są jednak także dobre informacje. Planowane są nowe pociągi:
- ze Szczecina do Kołobrzegu (o godz. 8.20) oraz z Kołobrzegu do Szczecina (o godz. 8.35). - ze Szczecina do Choszczna (7.35) i z Choszczna do Szczecina (14.36) - w niedzielę z Kostrzyna do Szczecina (16.50) |
Cytat: |
Komisja do spraw rozwoju, promocji i gospodarki morskiej pozytywnie wypowiedziała się na temat uruchomienia w Szczecinie szybkiej kolei. Teraz sprawa trafi do prezydenta miasta i marszałka województwa. |
Cytat: |
Powrotnego - brak |
Cytat: |
uwalono poranne Regio z Koszalina do Szczecina, gdzie w Stargardzie mozna było przesiąść się do RE do Warszawy |
rysiogeniusz napisał/a: |
Szkoda, że PIC jeszcze nie zauważył, że jakby w TLK 48503 Katowice - Ustka część wagonów skierować do Darłowa, a TLK 38202 jakby nawet ten jeden wagon dać do Mielna... |
OPi napisał/a: |
Mnie trochę dziwi, że nie można sie dogadać jakoś z pomorskim, aby ich szynobus był podsyłany z Lęborka czy tam Słupska do obsługi Darłowo - Sławno, a my bysmy obsługiwali np. Szczecinek - Chojnice (prz okazji możnaby wprowadzić połączenia bezpośrednie) ? |
Rafał napisał/a: | ||
Byłe koszalińskie nie jest poszkodowane? Wszędzie będą cięcia? A ja czytam w TYM artykule:
W każdej z trzech wersów widzę "Szczecin". Nowe połączenia planowane dla i wokół Szczecina. Czyli tnie się jedno do Świnoujścia, a planuje w zamian trzy nowe. Bilans -> dwa na plus. |
Rafał napisał/a: | ||
Później czytam:
Czyli na połączenia we wschodniej części województwa pieniędzy nie ma, ale na pomysł SKM dla Szczecina już są poszukiwane. Może i to nie dotyczy PRów, bo ta sprawa akurat rozgrywa się między Szczecinem a województwem, ale możecie też to podjąć w rozmowa jako jedna ze stron umowy. Naprawdę trzeba byłoby wykazać, aby zarzucić mi stronniczość. Póki co czytam u nas o samych cięciach, a nowe połączenia w obrębie dawnego województwa szczecińskiego. |
lukien213 napisał/a: |
Zobacz sobie na rozkład jeszcze raz. Nie ma też pociągu porannego Koszalin - Szczecin Gł. (u nas 5:24). Ten 3:46 z Białogardu powinien pierwszy polecieć. Nim do Łobza dojeżdża 20-25 osób (z czego większość jak piszesz na biletach ze zniżką 99%).
Teraz trzeba narobić szumu i zamiast wycinać pociągi, to wyciąć pustą głowę marszałka. Będzie lepiej dla regionu. |
lukien213 napisał/a: |
Jest jedno zasadnicze pytanie: jakie są szanse, że 89134 pojedzie i w którą stronę rozkład jest nagięty jeżeli chodzi o pociąg 89142 Świdwin - Słupsk. Zapomnieli go wyciąć, czy zapomnieli dodać 89143 Koszalin - Świdwin?
Jeśli szanse na ten pierwszy pociąg są nadal marne, to gdzie pisać, żeby zobaczyły to odpowiednie osoby w jak najszybszym czasie? Kilka wiadomości już poszło, ale trzeba zrobić większy szum, żeby ruszyć ten burdel. |
Cytat: |
Na trasie Kołobrzeg - Szczecin nowa para to de facto przesunięcie pociągów z 3:20 i z 21:30, więc nic nie dodajemy in plus. |
Cytat: |
W sprawie SKM |
OPi napisał/a: |
Piszcie do mediów i nagłaśniajcie sprawę. |
Stoker napisał/a: |
Nikt o niczym nie zapomniał. 89142 jest powiązany z 89143 z Koszalina o 14:35. Pisanie o poc. 89134 możesz już sobie spokojnie odpuścić, ale nie mam nic przeciwko szumowi i walce o Darłowo, albo o Koszalin - Kołobrzeg. Piszcie do mediów i nagłaśniajcie sprawę. |
Cytat: |
Ale za to np. pierwszy Regio z Białogardu (3:46) do Szczecina Głównego utrzymany. Jestem ciekawy, jaka tam jest frekwencja bez liczenia kolejarzy. Ten pociąg zgodnie z zasadą 20%, powinien zostać także uwalony. |
Cytat: |
Ten 3:46 z Białogardu powinien pierwszy polecieć. Nim do Łobza dojeżdża 20-25 osób (z czego większość jak piszesz na biletach ze zniżką 99%). |
Cytat: |
Pracownicze pociągi wycięte, gdzie frekwencja jest naprawdę dobra, a pierwszy muchowóz z Białogardu do Szczecina zostawiony. |
erniesouchak napisał/a: |
Odnośnie możliwości przejazdu Poznań - Kołobrzeg, to w nowym rozkładzie tak naprawdę zostają jedynie pociągi bezpośrednie, bo wszystkie połączenia przesiadkowe mają absurdalne czasy łącznego przejazdu (brak dopasowanych przesiadek w Białogardzie lub Koszalinie, bądź też za długi czas oczekiwania w Szczecinie), co powoduje, że ostatni pociąg w dobie mam mieć po 14. Dla osoby pracującej to za wcześnie, co determinuje, że od nowego rozkładu zostaje samochód. |
lukien213 napisał/a: |
A tak jeszcze z ciekawości: na 89134 będzie podsył, czy Szczecin - Świdwin też zostaje? |
FTD napisał/a: |
Czy te kilka osób ze zniżką 99% są powodem do likwidacji pociągu dla większości płacącej 100% (pracownicy) lub ~50% (studenci) ceny biletu? |
robertrush napisał/a: |
IR 16:20 - Szczecin Dąbie 18:47 REG 19:40 - Kołobrzeg 21:49 ( jedyne pół godz dłużej jak przez Piłę ) |
robertrush napisał/a: |
TLK 17:32 - Białogard 21:14 REG 21:20 - Kołobrzeg 21:57 |
OPi napisał/a: |
na minus. Po co mi nowe pociągi w srodku dnia, skoro one są? Mnie ciekawi jak moi znajomi z Goleniowa dojadą do Szczecina na 7 rano, skoro do tej pory to był jedyny taki pociąg, oraz jak wrócą po 21? |
atakan napisał/a: |
Stoker, Mam pytanie skąd miałes takie wiadomosci dotyczące linii Kamień Pom- Wysoka Kam. ?Skasowano tyle połaczeń a co do wahadełek wakacyjnych to widac ze nic nie ma |
Cytat: |
Z Goleniowa do Szczecina na 7 rano mogą pojechać 88420/1 ze Świnoujścia. |
Cytat: |
Weź chłopie nie siej fermentu! Sprawdź sobie RJ jeszcze raz, a nie bzdury wypisujesz.
Z Poznania o 16:38 masz Regio "Radew" kursującą do Koszalina codziennie, a do Słupska w 5 i 7. W Białogardzie Radew w 5 i 7 (w sezonie codziennie) jest skomunikowana z Regio do Kołobrzegu. |
Cytat: |
IR 16:20 - Szczecin Dąbie 18:47
REG 19:40 - Kołobrzeg 21:49 ( jedyne pół godz dłużej jak przez Piłę ) |
Cytat: |
TLK 17:32 - Białogard 21:14
REG 21:20 - Kołobrzeg 21:57 |
OPi napisał/a: |
ale dowaliłeś. Kilka minut przed siódmą? Przecież nie wszyscy pracują w okolicach dworca. Trzeba jakoś dojechać z dworca, a to zajmuje około 30 minut. |
OPi napisał/a: |
Moim zdaniem chociaż z Goleniowa powinno takie połączenie być. To też ogromna sypialnia Szczecina, a ma znacznie gorszą ofertę niż pozostałe miasta ościenne. |
Cytat: |
Tu pełna zgoda, ale jak wiadomo z pustego i Salomon...
Niestety był odgórny prikaz zejścia do określonego poziomu pracy eksploatacyjnej i z czegoś trzeba było zrezygnować. Poza tym ten poranny Kołobrzeg też nie zapewniał dojazdu na 7, bo był w Szczecinie przed 6 rano. Z Goleniowa - a nawet z Nowogardu z pewnością przydałby się pociąg na 7 do SG, ale na razie nie damy rady go zamówić, bo nas po prostu na to nie stać |
OPi napisał/a: |
A nie można bez postojów przez lubuskie? |
rysiogeniusz napisał/a: |
i tylko Darłowa brak... Marzy mi się regularne kursy w wakacje do Trzebieży, stoker w ogóle nawet jako lużny temat jest to brane pod uwagę? |
Cytat: |
88204 |
lukien213 napisał/a: |
Może napiszę też coś z moich obserwacji:
Kilka osób było niezadowolonych z rozkomunikowania pociągu Kołobrzeg - Szczecinek z pociągiem Świdwin - Słupsk w Białogardzie. Twierdziły one, że teraz muszą jechać busem. |
lukien213 napisał/a: |
Jedyne co pozostaje bez zmian, to pusty pociąg 89743. W Białogardzie są w nim zazwyczaj 2-3 osoby, czasem 5. Ja bym się pokusił o jakieś przesunięcie lub nawet wycięcie tego pociągu, chyba, że dalej nabiera więcej ludzi. |
alkatraz napisał/a: |
Koszalin - Kołobrzeg nie pozostał bez echa - z tego co wiem to toczą się rozmowy o przywrócenie części pociągów (chodzi mi tu szczególnie o 15.55 z Koszalina, którym jeździło naprawdę wiele ludzi, ok. 12 z Koszalina i 9.20 z Kołobrzegu i 13.30 do Koszalina). Miałam dzisiaj okazje jechać busem po 12 z Koszalinie i uwierzcie że wcześniej jeździło nim ok. 6-7 osób, a teraz jechał bus wielkości autobusu i jechały nim 42 osoby. |
Stoker napisał/a: | ||
Przecież mają skomunikowanie na 89136 Stargard - Koszalin? |
lukien213 napisał/a: |
Zgadza się mniej więcej. Pociągiem z Koszalina o 12 wyjeżdżało około 20 osób. Ale to raczej za mało, żeby takie połączenie utrzymywać. Co innego to o 15:55. Na pewno bardziej potrzebne niż o 16:05 z Białogardu do Kołobrzegu. |
lukien213 napisał/a: |
Nowy rozkład już od tygodnia prawie. Zwykle napisałbym kilka uwag, ale tym razem wydaje się być niemal idealnie. Z tego co widzę na "moim podwórku", to jest bardzo dobrze. Pociąg z Runowa Pom. do Koszalina zyskał nieco na frekwencji i nie widać już ludzi biegnących na autobus w Koszalinie. Wróciły czasy, gdzie z Białogardu wyjeżdżają nim osoby stojące w przedsionkach. Odjeżdżający z Koszalina o 17:58 pociąg do Szczecina Gł. też wydaje się mieć więcej osób w środku, a jego czas jazdy jest o niebo lepszy, ni i jeździ ED72 póki co. Szkoda osobówki Koszalin - Świdwin. Od razu widać, że wyleciał jeden pociąg, bo ten z 15:35 jest dosłownie zapchany, ale to wróci do normy w styczniu.
Niestety nic dobrego o IC powiedzieć nie mogę. Składy krótsze o 1-3 wagony. Poranny "Gryf" przesunięty pół godziny i w Świdwinie dzisiaj było około 15-20 osób (zwykle 40-50), w Białogardzie też mniej. Mimo 4 wagonów 2 klasy, tłoku nie było. Mam nadzieję, że "Rybak" jeździ już normalnie, bo w poniedziałek widziałem tylko 3 dwójki do Białegostoku jak się mijaliśmy w Nosówku. |
lukien213 napisał/a: |
Nie trafiło mi się jeszcze chyba ani razu w tym roku, żeby był bilet niesprawdzony. Zawsze ktoś idzie, czy to jest pociąg poranny, czy wieczorny. Ostatnio tylko jak zasypało nas trochę, to chodzili i nie chcieli biletów, a pytali się gdzie kto wysiada i tłumaczyli, które drzwi się otwierają.
Nie wiem na ile ten ktoś jest wiarygodny, bo może mu chodzić o PKP IC. To jest już normą, że można za friko się przejechać, lub za 5zł. |
pszczolek_ligow napisał/a: |
W pociągach PICu w naszym regionie nie masz przedziału z mechanikiem. |