INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - KD szukają przewoźnika dla drużyn pociągowych

Pirat - 26-11-2011, 23:33
Temat postu: KD szukają przewoźnika dla drużyn pociągowych
Koleje Dolnośląskie S.A. ogłosiły przetarg na usługę dowozu drużyn pociągowych na następujących trasach:

ZADANIE A
Legnica - Jelenia Góra
Jelenia Góra - Legnica

ZADANIE B
Legnica - Szklarska Poręba przez J. Górę PKP
Szklarska Poręba przez J. Górę - Legnica

ZADANIE C
Kłodzko Główne - Legnica przez Wałbrzych Główny
Legnica - Kłodzko Główne przez Wałbrzych Główny

ZADANIE D
Legnica - Wałbrzych Główny
Wałbrzych Główny - Legnica

ZADANIE E
Legnica - Węgliniec
Węgliniec - Legnica

ZADANIE F
Legnica - Trzebnica przez Wrocław Główny
Trzebnica - Legnica przez Wrocław Główny.

Oferty można składać do dnia 5 grudnia 2011 roku. Jedyne kryterium wyboru to cena.

Ogłoszenie o zamówieniu:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20111125134430gshax0sdi4te.pdf
SIWZ:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20111125134927vgc3jt0hz8b5.pdf
Beatrycze - 08-01-2012, 02:25
Temat postu:
KD to bogata firma skoro stać ich na taką ekstrawagancję, na wyrzucanie pieniędzy w bł..., tzn. w prywatne busy. Beton KD zapomina niestety, że te pieniądze są nasze, podatników, którzy utrzymują ten burdel, który niektórzy traktują jak prywatny folwark.

Jak wynika z dokumentacji przetargowej, która znajduje się w BIP Kolei Dolnośląskich, koszt dowożenia drużyn konduktorskich prywatnymi busami w 2012 roku wyniesie ok. pół miliona zł.

Oto konkrety:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20111222142340ah7v6o6d2gdl.pdf

Trasa Legnica - Jelenia Góra
81.032,40 zł (kwota zabezpieczona)

Trasa Legnica - Szklarska Poręba
114.795,00 zł (kwota zabezpieczona)

Trasa Kłodzko - Legnica
124.513,20 zł (po przetargu)

Trasa Legnica - Wałbrzych
85.995,36 zł (po przetargu)

Trasa Legnica - Węgliniec
117.496,98 zł (po przetargu)

Trasa Legnica - Trzebnica
41.807,70 zł (kwota zabezpieczona)

Trasa Legnica - Wrocław
???

Niech ktoś mi logicznie wytłumaczy po jaką cholerę KD uruchamiają extra 7 prywatnych linii busowych dla swoich pracowników?! Czy kolejarze z KD nie mogą, tak jak kolejarze z PR, jeździć pociągami, zwłaszcza, że i tak za pociągi nie płacą? Przecież to jest jakaś paranoja! Drużyny konduktorskie KD to młode zdrowe byki (obecnie trwa nabór nowego narybku) i mogą jeździć pociągami, jak każdy normalny człowiek. Komuś już się w głowach przewraca!
mateusz123 - 08-01-2012, 06:39
Temat postu:
No ja to bym tak nie przesadzał, jak niby dojechać na pierwsze poranne pociągi albo wrócić z ostatnich do gniazda. PR też mają taksówski na trasie Wrocław-Jelcz-Wrocław, poza tym istnieje stosunkowo dużo planowych jazd luzem a poza tym łatwiej dojechać z Rawicza do pracy do IC do Wrocławia niż z Legnicy do Jeleniej Góry rano.
Ralny - 08-01-2012, 10:40
Temat postu:
mateusz123, dojazdów na pierwszy kurs czy odwozów z ostatniego kursu nikt nie neguje. Ale zmiany drużyn pociągowych KD często odbywają się w środku dnia, gdy pociągi normalnie jeżdżą i dla nich też zamówiono prywatny busy (w SIWZ jest rozkład jazdy busów). To jest marnotrawstwo publicznych pieniędzy! Ciekawe kto (oprócz busiarzy) ma w tym interes?

Wyobrażam sobie krzyk na forum, gdyby na taką rozrzutność pozwoliłby sobie PR. Gdy pieniądze marnotrawią KD to zawsze znajdzie się kilku obrońców (zapewne związanych z KD lub UMWD), którzy potrafią usprawiedliwić każdą głupotę w wykonaniu miłośniczki legnickiej prokuratury i jej przydupasów.

A tak apropos, czy wszyscy maszyniści i konduktorzy z KD mieszkają w Legnicy? Bo z dokumentacji przetargowej wnioskuję, że tak.
Kamil26 - 08-01-2012, 12:30
Temat postu:
Moim zdaniem priorytetem busów jest zabieranie drużyny na pierwsze i odbierają z ostatnich kursów. Zdarzają się w ciągu dnia kursy ale jaka oszczędność czasu zamiast 3-4h z przesiadką do Wałbrzycha jadą busem 1h30minut.
Noema - 08-01-2012, 12:51
Temat postu:
Organizacja i wydajność pracy w KD pozostawia wiele do życzenia. Ale co się dziwić skoro kompletni amatorzy się za to zabierają. Większość z nich nigdy wcześniej nie miało nic wspólnego z przewozami pasażerskimi, bo pracowali w PKP PLK i PKP Energetyce. Inni, jak np. specjalista ds. organizacji przewozów (jego podpis jest na dokumentach przetargowych ws. tych busów), przyszli do KD z ulicy. Niby (podkreślam słowo "niby") prezeska Ładniak zna się na przewozach pasażerskich, ale ona takimi pierdołami się nie zajmuje, bo od tego ma podwładnych. Jej rola sprowadza się do stawiania pieczątek i podpisów na dokumentach firmowych, które podstawiają pod nos oraz do kasowania pokaźnej pensji. Kto inny de facto trzęsie spółką...

Odpowiednie ustawienie służb w grafikach pod względem godzinowym, odpowiednie dobranie ludzi pod względem miejsca zamieszkania i prywatne busy, na które KD wydają połowę rządowych dotacji z tytułu honorowania ulg ustawowych, są zupełnie zbędne. Ale po co szukać oszczędności skoro ma się hojnego sponsora (UMWD), który w razie potrzeby sypnie kilkoma dodatkowymi milionami?

Przypominam, że od początku działalności KD wygenerowały już ponad 9 mln zł straty! Słyszeliście bądź czytaliście gdzieś o tym, poza naszym forum? Na pewno nie. Dlatego beton KD tak bardzo nienawidzi tego forum:
http://infokolej.nowyekran.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami
pospieszny - 08-01-2012, 13:49
Temat postu:
Całą ta rozmowa bez zestawienia kosztów:
- dojazdów do/z st. zwrotnych
- kosztów nadgodzin
- kosztów osobowych - zwiększenia zatrudnienia
W sytuacji gdy tylko znamy propozycję kosztów dowozów busowych jest biciem piany i upartym równaniem krytykujących do krytykowanych.
Cytat:
A tak apropos, czy wszyscy maszyniści i konduktorzy z KD mieszkają w Legnicy?

Nie, ale siedzibą zakładu pracy który ich zatrudnia jest Legnica i pracodawca nie robi im łaski z dowozem.
Noema - 08-01-2012, 14:11
Temat postu:
pospieszny, nie rozśmieszaj mnie.

Cytat:
- dojazdów do/z st. zwrotnych

Koszty są zerowe. Pociągi KD mają za darmo, PR zresztą też (podczas służby na zasadzie wzajemności).

Jeden przykład. W Węglińcu mają podmianę o 12 w południe. W tym czasie jest pociąg do Legnicy i tak teraz jeżdżą. Po rozstrzygnięciu przetargu będą jeździć busem.

Cytat:
- kosztów nadgodzin

Z tego co wiem to w KD nie ma nadgodzin. Jeśli się zdarzą w sytuacjach awaryjnych to odbierają wolne.

Cytat:
- kosztów osobowych - zwiększenia zatrudnienia

W KD jest przerost zatrudnienia. Mimo to niedawno zatrudnili nowych, którzy teraz szkolą się na konduktorów / kier. pociągów.

Cytat:
W sytuacji gdy tylko znamy propozycję kosztów dowozów busowych jest biciem piany i upartym równaniem krytykujących do krytykowanych.

Nie jestem tu od bicia piany. Wiem co się dzieje w KD. Ta spółka nie ma racji bytu! Kilka osób, jak trafnie zauważyła Beatrycze, zrobiło sobie z KD prywatny folwark, a UMWD udaje, że tego nie widzi. My za to płacimy i mamy prawo rozliczać KD z każdej złotówki!
pospieszny - 08-01-2012, 14:35
Temat postu:
A cha, rozumiem czyli za czas pracy spędzony na jazdę pasażerem do/z stacji zwrotnych KD nie ponoszą kosztów z tytułu należnego wynagrodzenia pracowniczego Question
Co za jednym zamachem rozwiązuje nam też koszty nadgodzin, po co jechać na służbę i powrót z niej 1,5 godziny busem jak można dużo ponad 4 godziny pociągiem.
Oczywiście że nie płacimy nadgodzin, wystarczy zwiększyć zatrudnienie bo służby trzeba pokryć a drużyny są w tym czasie w pociągach na dojeździe-powrocie z/do st. zwrotnych.

Domyślam się że to przez darmowe pociągi KD i PR Question

Powtórzę jeszcze raz, bez zestawienia kosztów dojazdów drużyn pociągami z kosztami busem tylko dywagujemy.
Anonymous - 08-01-2012, 16:54
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
po co jechać na służbę i powrót z niej 1,5 godziny busem jak można dużo ponad 4 godziny pociągiem


Przejrzałem sobie ten rozkład z przetargu i podmiana w środku dnia jest w Jeleniej Górze. Dojazd i powrót pociągiem, jeżeli rozkład by pasował (abstrakcja) to w sumie 3,5 h x 2 = 7 h. Max 3 godziny busem a 7 pociągami w godzinach pracy to jest różnica.

Sekcja w JG? Sam haracz za wynajm pomieszczeń od PKP Nieruchomości czy tam Dworca Polskiego wyszedłby większy, niż te dowozy. Nie licząc kadry takiej sekcji.

Nie znam obiegów, ale myślę że akurat dowozy do JG są uzasadnione.
Szymek - 08-01-2012, 17:26
Temat postu:
w PKP IC są również przypadki tzw. "taksówek" i wynika to tylko i wyłącznie z faktu braku możliwości zamknięcia zmiany roboczej w 720minutach.
mateusz123 - 08-01-2012, 17:33
Temat postu:
No zazwyczaj nie ma po prostu pociągu na powrót?;] W Poznaniu Was gdzieś wożą, jakieś jazdy PR macie?
pospieszny - 08-01-2012, 19:33
Temat postu:
mateusz123, Nie, pociąg jest tylko chodzi o nieprzekraczanie w służbie czasu pracy.
Szymek - 08-01-2012, 22:45
Temat postu:
mateusz123, Busa mamy do Frankfurtu i Zielonej G. PRami jeździmy do Zielonej, Inowrocławia i to chyba tyle w nowym R.J.
Pirat - 09-01-2012, 19:55
Temat postu:
Beatrycze, Noema, dziewczyny przestańcie się czepiać, bo znów zarząd KD postawi na nogi legnicką prokuraturę. Co prawda umościłyście sobie wygodne gniazdka w niemieckim Gorlitz (Beatrycze, kiedy robisz parapetówę?), gdzie KD nie jeżdżą i gdzie macki polskiej policji i prokuratury nie sięgają, ale beton KD może postawić na nogi Interpol i wydać za Wami europejski list gończy. Bo krytykowanie KD to zbrodnia godna największego potępienia! Śmiech
robert72 - 16-01-2012, 15:06
Temat postu:
Kolejarze KD dotrą do pracy… autobusami

W 2012 roku Koleje Dolnośląskie będą woziły własne drużyny konduktorskie transportem samochodowym. Koszt operacji – ponad 1,5 mln zł. Powód – busy są najbardziej korzystnym dla spółki rozwiązaniem.

Busami kolejarze pojadą na trasach Legnica - Jelenia Góra, Legnica - Szklarska Poręba, Legnica - Kłodzko, Legnica - Wałbrzych, Legnica – Trzebnica. Koleje Dolnośląskie prowadzą przetarg na dowóz pracowników transportem drogowym. Jak wynika z dokumentacji przetargowej, koszt tego typu usług zamknie się kwotą przekraczającą znacznie 1,5 mln zł.

Przewóz pracowników busami to coraz powszechniejsza praktyka przewoźników kolejowych, przynajmniej na Dolnym Śląsku. Genowefa Ładniak prezes Kolei Dolnośląskich, wyjaśnia, iż jest to bardzo często jedyny sposób, aby spełnić prawne uregulowania Kodeksu Pracy, dotyczące maksymalnego wykorzystania czasu zmiany roboczej przy należytym wykonaniu usługi transportu publicznego.

Dla przykładu, aby poprowadzić poranny skład pociągu relacji Kłodzko Miasto - Wałbrzych Główny drużyna - gdyby korzystała z transportu kolejowego - musiałaby wyruszyć z Legnicy wieczorem dnia poprzedniego; następnie drużyna musiałaby spędzić w Kłodzku 9 bezproduktywnych godzin – argumentuje prezes Ładniak.

Problemy logistycznie nie zawsze występują. Bywa, że zmiany drużyn Kolei Dolnośląskich odbywają się w ciągu dnia i pracownicy mogliby za darmo dotrzeć (pociągami) do stacji, gdzie odbywa się podmiana drużyn. Dzieje się tak na przykład w Węglińcu, gdzie zmiana wypada o 12 w południe i jest w tym czasie pociąg do Legnicy, z którego korzystają drużyny. Ale po uruchomieniu komunikacji autobusowej, wszyscy będą dojeżdżać wyłącznie busami. Ze zebranych przez nas informacji wynika, że w Jeleniej Górze niekorzystnie zestawiono rozkład jazdy i dojazd kolejarzy zajmie 3,5 godziny.

Pamiętać jeszcze należy, że na organizację komunikacji busowej Koleje Dolnośląskie poświęcają połowę rządowych środków z tytułu honorowania ulg ustawowych. Spółka stoi jednak twardo na stanowisku, że dowóz pracowników na wszystkie wymienione stacje węzłowe komunikacją drogową, jest rozwiązaniem najkorzystniejszym pod względem ekonomicznym i organizacyjnym.

źródło: Kurier Kolejowy
Noema - 16-01-2012, 15:36
Temat postu:
Cytat:
Pamiętać jeszcze należy, że na organizację komunikacji busowej Koleje Dolnośląskie poświęcają połowę rządowych środków z tytułu honorowania ulg ustawowych.

Małe sprostowanko. Jeśli KD wydadzą 1,5 mln zł (jak podaje "Kurier Kolejowy") na busy dla pracowników to poświęcą całą dotację rządową z tytułu honorowania ulg ustawowych i jeszcze dołożą ok. 400 tys. zł. Albo... KD wydadzą ok. 10% dotacji jaką spółka otrzymuje z UMWD na przewozy regionalne.

Powtarzam: 10% dotacji z UMWD dla KD nie pójdzie na połączenia kolejowe, ale trafi do prywatnych busiarzy, którzy będą wozić pracowników KD.

Czy ktoś nadal uważa, że KD to normalna firma, nowa jakość na polskich torach? Bo ja od dawna twierdzę, że KD to spółka, która nie ma ekonomicznej racji bytu!
iktorn82 - 16-01-2012, 16:34
Temat postu:
Obawiam się, że w Polsce żadna spółka zajmująca się przewozem pasażerów nie ma racji bytu z punktu widzenia ekonomii. Jednak działania "mądrych głów" z KD biją wszelkie rekordy w marnotrawieniu publicznych pieniędzy. Szkoda, że helikopterów sobie nie zamówią. Przecież to jeszcze bardziej skróciłoby czas dojazdu do pracy...
Beatrycze - 17-01-2012, 06:01
Temat postu:
Widzę, że Robert Kotecki z "Kuriera Kolejowego" pojechał po bandzie. Brawo za odwagę, bo zapewne jest świadom tego, że plujących na KD, a zwłaszcza na zarząd KD czeka niespodzianka:
http://infokolej.nowyekran.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami

Oczekuję, że prezeska Ładniak będzie konsekwentna i tak jak biega do legnickiej prokuratury z donosami na naszych forumowiczy (w tym na moją skromną osobę), tak samo pobiegnie teraz z wnioskiem o ściganie zarządu Kolejowej Oficyny Wydawniczej, która tenże "Kurier Kolejowy" wraz z portalem internetowym wydaje. Bo jak pajacować i ośmieszać się publicznie to na całego, a nie na pół gwizdka!
Tak czy siak smród za obecnym zarządem KD będzie się ciągnął do "usranej śmierci", tak jak ciągnie się za zarządem PKP SA, który w 2009 roku też szczuł nasze forum policją i prokuraturą!

Dziwię się, że zarząd KD nie wystąpił do sądu przeciwko Federacji Rosyjskiej, której władze bezczelnie tolerują na swoim serwerze blog o przekrętach w KD: http://koldol.blog.ru
Wiem, że podjęto starania, aby ten blog skasować, ale macki polskiej policji i prokuratury nie sięgają do Rosji. Nie będą im polaczki podskakiwać!
Pirat - 17-01-2012, 11:07
Temat postu:
Noema napisał/a:
Jeśli KD wydadzą 1,5 mln zł (jak podaje "Kurier Kolejowy") na busy dla pracowników to poświęcą całą dotację rządową z tytułu honorowania ulg ustawowych i jeszcze dołożą ok. 400 tys. zł. Albo... KD wydadzą ok. 10% dotacji jaką spółka otrzymuje z UMWD na przewozy regionalne.

Powtarzam: 10% dotacji z UMWD dla KD nie pójdzie na połączenia kolejowe, ale trafi do prywatnych busiarzy, którzy będą wozić pracowników KD.

Owszem, ale w odniesieniu do wysokości dotacji z 2010 roku. Nie znamy wyników finansowych KD za rok 2011 i pewnie szybko nie poznamy. Raport roczny KD za 2010 r. został upubliczniony dopiero w listopadzie i to po interwencji dziennikarskiej w UMWD i KD.
robert72 - 19-01-2012, 13:16
Temat postu:
A czy nie wiecie gdzie sobie można obejrzeć raport wyników finansowych KD za rok 2010 ???
Paszczak - 19-01-2012, 13:25
Temat postu:
robert72, proszę bardzo:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=14838
Lausitzer - 19-01-2012, 13:44
Temat postu:
Noema napisał/a:
Powtarzam: 10% dotacji z UMWD dla KD nie pójdzie na połączenia kolejowe, ale trafi do prywatnych busiarzy, którzy będą wozić pracowników KD.


W takim razie napiszę do ministra i do marszałka urzędu, że chcę dofinansowanie do dojazdów do pracy i wystąpię w imieniu wszystkich pracowników w Polsce, którzy muszą dojeżdżać środkami komunikacji do miejsca pracy, skoro państwo potrafi tak wspaniałomyślnie dokładać, to niech wszystkim zapewni równe zasady traktowania. Smile

KD i PR, i której spółce byś się nie przyjrzał/a, to każda ma Cię, jako pasażera/kę głęboko w poważaniu.

Pozdrawiam
robert72 - 19-01-2012, 14:53
Temat postu:
Dzieki Paszczak...to jeszcze rubryke z której wynika, że KD wydają połowę rządowych dotacji z tytułu honorowania ulg ustawowych, Cool
Noema - 19-01-2012, 17:00
Temat postu:
robert72, na ostatniej stronie raportu rocznego KD za 2010 rok w punkcie D są "pozostałe przychody operacyjne". Pozycja "dotacje" to wysokość dotacji z UMWD. Następna pozycja "inne przychody operacyjne" to refundacja utraconych wpływów z tytułu honorowania ulg ustawowych (KD otrzymały 1,117 mln zł).
pospieszny - 24-01-2012, 23:55
Temat postu:
Publikujemy sprostowanie spółki Koleje Dolnośląskie S.A. dotyczące informacji, jakie pojawiły się w artykule "Kolejarze KD dotrą do pracy... autobusami". Pod treścią sprostowania zamieszczamy wyjaśnienie redakcji portalu dotyczące zarzutów przewoźnika.

Sprostowanie
W dniu 16 stycznia 2012 r. w serwisie kurierkolejowy.eu ukazał się artykuł Roberta Koteckiego pt. „Kolejarze KD dotrą do pracy … autobusami”. W tekście pojawiły się nieprawdziwe informacje. Na podstawie art. 31 pkt 1 ustawy Prawo prasowe (ustawa z dnia 28 stycznia 1984 r., Dz.U. z dnia 7 lutego 1984., nr 5, poz. 24 z późn. zm.) wnoszę o opublikowanie sprostowania nieprawdziwych informacji.
1.Nieprawdą jest że spółka Koleje Dolnośląskie S.A. w 2012 r. będzie wydatkować 1,5 mln zł na dowóz pracowników drużyn konduktorskich transportem drogowym. Kwota ta może wynieść do 500 tyś. zł rocznie, transportem tym, równocześnie dowozić będziemy maszynistów.
2. Nieprawdą jest, że spółka Koleje Dolnośląskie S.A. poświęca połowę rządowych środków z tytułu honorowania ulg ustawowych na organizację komunikacji busowej. Wielkość tej dotacji szacujemy na kwotę ok. 2-2,2 mln zł, a faktyczna wartość będzie znana po zakończeniu 2012 r. i ostatecznym rozliczeniu z Ministerstwem.
Genowefa Ładniak, prezes zarządu Koleje Dolnośląskie S.A.

Wyjaśnienie
Za podanie nieprawdziwej wielkości wydatków na transport autobusowy przepraszamy. Informacja, jakoby spółka Koleje Dolnośląskie miała wydać na przewóz pracowników połowę środków z tytułu honorowania ulg ustawowych, wynika z faktu, że autor artykułu wziął pod uwagę wielkość dotacji z 2010 roku, zakładając, że w roku 2011 była, a w 2012 roku również będzie – nieznacznie wyższa. W chwili publikacji artykułu autor nie znał wartości dotacji, jaką spółka spodziewa się uzyskać w roku 2012.
Adam Brzozowski, redaktor naczelny serwisu kurierkolejowy.eu


źródło: KOW
mateuszpiszcz - 25-01-2012, 08:31
Temat postu:
No to szybko Gienia interweniowała u Brzozowskiego...
pospieszny - 25-01-2012, 09:35
Temat postu:
Nie dziwi... zwłaszcza jak się pisze tak rzetelne "niusy".
robert72 - 26-01-2012, 16:55
Temat postu:
Newsy oparte sa na przejrzystości i transparentności działań KD. Jeżeli do tej pory nie ma raportu za rok 2011 trudno sie dziwić, że w artykule oparto sie na raporcie z 2010 bo tylko on był dostepny i to dopiero od niedawna. Pożyjemy zobaczymy czy aby na pewno KD dostana aż 2,2 miliona złotych tego nie wiedza nawet w samym KD zasłaniając sie szacunkami...na czym opartymi ?????????
Błąd kosztu organizacji przewozów był błędem technicznym. Sprostowanie KD tez jakby jednak zbyt optymistyczne. Do 500 tys ? A z dokumentacji wynika że ponad 600 tys.
KD rządały jeszcze zamieszczenia : " 3. Nieprawdą jest, że obecnie pracownicy spółki dowożeni są do Węglińca na
godz. 12 busem, gdy kursuje pociąg , ponieważ drużyny pociągowe dojeżdżają
właśnie tym pociągiem." Gdzie oni sie tego doczytali ????
I nie zmienia to faktu, że kolejarze KD ...w drodze do pracy przesiadaja sie do busów...prywatnych Śmiech
Renia - 26-01-2012, 17:07
Temat postu:
robert72 napisał/a:
Newsy oparte sa na przejrzystości i transparentności działań KD.

KD przejrzyste i transparentne? Proszę, nie rozśmieszaj nas! Śmiech
Wszystko co wiemy o KD pochodzi wyłącznie z przecieków na tym forum. Nawet raport roczny trzeba było wydrzeć siłą. Dlatego beton KD tak bardzo nie znosi tego forum i niektórych forumowiczy. Język
robert72 - 26-01-2012, 17:25
Temat postu:
Renia napisał/a:
robert72 napisał/a:
Newsy oparte sa na przejrzystości i transparentności działań KD.

KD przejrzyste i transparentne? Proszę, nie rozśmieszaj nas! Śmiech
Wszystko co wiemy o KD pochodzi wyłącznie z przecieków na tym forum. Nawet raport roczny trzeba było wydrzeć siłą. Dlatego beton KD tak bardzo nie znosi tego forum i niektórych forumowiczy. Język


Nie wiem czy zauważyłaś ale napisałem to z "przekąsem" Śmiech News nie mógł byc inny bo zależał od "przejrzystości" i "transparentności" działań KD .... Cool
iploxi - 26-01-2012, 20:12
Temat postu:
robert72 napisał/a:
Jeżeli do tej pory nie ma raportu za rok 2011


To był sarkazm?? Przypomnę Ci jeżeli wiesz, lub poinformuję, jeżeli nie wiedziałeś. Że "raport" o którym mówisz to sprawozdanie finansowe za rok obrotowy - nie znam spółki w której rok obrotowy jest tożsamy z rokiem kalendarzowym, a która opublikowałaby sprawozdanie w styczniu..... tak naprawdę publikacja takiego "raportu" może nastąpić po zatwierdzeniu go przez Walne Zgromadzenie. Daleko mi do obrony KD ale zachowajmy umiar, w krytyce również.
Beatrycze - 26-01-2012, 20:25
Temat postu:
iploxi, masz rację, ale w przypadku KD było tak, że Walne Zgromadzenie zatwierdziło sprawozdanie finansowe spółki w czerwcu 2011 roku (mam na to dowód), zaś raport roczny opublikowano pół roku później (tj. w listopadzie) i to dopiero po interwencji dziennikarskiej w UMWD i KD. Gdyby nie media i naciski to beton KD, zajęty bieganiem po sądach i prokuraturach, pewnie do dziś nie opublikowałby raportu za 2010 r. Tak oto wygląda transparentność w samorządowej spółce, utrzymywanej z naszych podatków, którą określone koła traktują jak prywatny folwark.
iploxi - 27-01-2012, 12:35
Temat postu:
Beatrycze, pamiętam jak było. I faktycznie to było przegięcie ze strony KD oraz ich właściciela, który zezwolił na taką sytuację. Zgadzam się również z Tobą, że KD dysponują pieniędzmi podatników czyli publicznymi i powinny się stosować do zasad wynikających z ustawy o finansach publicznych, a patrząc z zewnątrz na sposób ich wydatkowania można co do zasadności gospodarowania publicznymi pieniędzmi mieć wątpliwości. Natomiast uważam, że krytyka KD za brak publikacji sprawozdania finansowego za 2011 rok jest delikatnie rzecz ujmując przedwczesna.
Noema - 28-01-2012, 00:07
Temat postu:
Beatrycze, to o czym piszesz świadczy o bucie i bezczelności postpekapistowskiego betonu w KD. Ale my ich jeszcze postawimy do pionu. I żadna prokuratura ani nawet ACTA nas nie powstrzyma!
pospieszny - 24-02-2012, 21:59
Temat postu:
Pora na informację o wyborze najkorzystniejszej Oferty
Stella - 24-02-2012, 22:26
Temat postu:
Na miejscu władz KD postarałabym się na tych liniach busowych dla pracowników zarobić, albo raczej - mniej stracić. W jaki sposób? Wystarczy wpisać te busy do rozkładu jazdy, tak aby potencjalni pasażerowie mogli z nich korzystać. Skoro bus i tak jedzie to przynajmniej niech jakąś część kosztów pokryją wpływy z biletów.
Beatrycze - 24-02-2012, 23:51
Temat postu:
Stella, pomysł godny uwagi, ale odnoszę wrażenie graniczące z pewnością, że w KD (jak przystało na spółkę utrzymywaną z pieniędzy podatników) nikomu nie zależy na ograniczaniu kosztów.
Pitras - 25-02-2012, 00:10
Temat postu:
Niestety to nie jest takie proste. Co innego transport na potrzeby własne, a co innego transport rejsowy. W takim przypadku wymagane są zgody, pozwolenia, ustalenia. I to trwa nie tydzień dwa, ale to liczy się w miesiącach.
przemas - 25-02-2012, 01:12
Temat postu:
Pitras, takie zgody wydaje Urząd Marszałkowski, a ten jest właścicielem KD. Można to załatwić w jeden dzień.
Beatrycze - 01-03-2012, 07:42
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Pora na informację o wyborze najkorzystniejszej Oferty

No to pora na analizę. Najpierw zobaczmy kto wygrał przetarg. Przyjrzymy się niektórym firmom.

Firma nr 1, czyli Usługi Motoryzacyjne Tomasz Olszowski z Legnicy. Z tego co wiem to ta firma nigdy wcześniej nie prowadziła usług przewozowych. Chłopaki mają warsztat samochodowy, w którym kiedyś byłam własnym autem:

http://www.znanywarsztat.pl/32496/auto-pomoc-warsztat-samochodowy-sc-olszowski-tomasz-i-olszowski-andrzej/mechanika/legnica/

Co ciekawe, firma Usługi Motoryzacyjne Tomasz Olszowski została zarejestrowana 4 stycznia 2012 (!), co sprawdziłam w rejestrze przedsiębiorców (patrz załącznik). Według PKD zajmuje się przewozem towarów (41.49.Z) oraz konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych (45.20.Z). Przewóz osób we wniosku rejestracyjnym nie został zgłoszony!

Ponadto w KD pracuje osoba o tym samym nazwisku. Przypadkowa zbieżność nazwisk?

Polecam lekturę SIWZ (od strony 5) - warunki udziału w postępowaniu oraz sposób oceny tych warunków. Myślę, że w świetle przedstawionych faktów, komisją przetargową powinny zainteresować się odpowiednie instytucje!

Ciekawostkę stanowi również firma nr 5 spod Lubania (Arcadio), która wygrała przetarg na usługi przewozowe (zadania D i E) na trasie Legnica - Wrocław - Trzebnica. Więc co? Na trasie Lubań - Legnica będzie jeździć za free, dopłacając do interesu? Bo przecież busów nie da się teleportować bezkosztowo.

Hmmm... dziwne to wszystko.
Pirat - 01-03-2012, 19:12
Temat postu:
Beatrycze, zero komentarzy. Wszystkich zatkało? Z tego co napisałaś wynika, że ten przetarg to niezły wałek. Czy w KD nie potrafią przeprowadzić żadnego przetargu, tak aby nie było podejrzeń o nepotyzm, kumoterstwo, faworyzowanie zaprzyjaźnionych firm?

Trzeba ujawnić skład personalny komisji przetargowej KD. Myślę, że tematem zainteresują się firmy, które odpadły w przetargu. Warto do nich uderzyć i naświetlić sytuację. Na prokuraturę nie liczę, bo ta zajęta jest łapaniem forumowych nicków na wniosek zarządu KD:
http://infokolej.nowyekran.pl/post/31254,koleje-dolnoslaskie-ida-na-wojne-z-internautami

Beatrycze napisał/a:
Co ciekawe, firma Usługi Motoryzacyjne Tomasz Olszowski została zarejestrowana 4 stycznia 2012 (!), co sprawdziłam w rejestrze przedsiębiorców (patrz załącznik).

Proszę rzucić okiem na ten dokument, podpisany przez prezeskę Ładniak:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20120103133049npc1428hmkbo.pdf

Dziwnym zbiegiem okoliczności termin składania ofert przedłużono do dnia 09.01.2012. Termin pierwotny to 04.01.2012, czyli dzień rejestracji firmy Olszowskiego. Przypadek?

Ale na tym nie koniec, bo termin składania ofert przedłużono jeszcze raz, do dnia 13.01.2012, o czym mówi ten dokument, podpisany przez dyrektorkę ds. finansowych:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20120105130325e5bxogby8aeo.pdf

Wygląda to tak, jakby Olszowskiemu dawano czas na zebranie dokumentów wymaganych przez SIWZ, po czym, gdy znane już były oferty cenowe złożone przez konkurentów, w dniu 27.01.2012 przetarg unieważniono, by kilka dni później przetarg wznowić:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20120207123007qvat7cs66zle.pdf

I dziwnym trafem Olszowski wygrywa przetarg, zgarniając jedno na 5 zadań:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/2012021514380879l1vexhvsvi.pdf

Szczęściarz z tego Olszowskiego! Ledwie założył firmę i już wpadło mu ponad 36 tys. zł.
Noema - 01-03-2012, 20:58
Temat postu:
Bardzo nieudolnie ustawiony przeprowadzony przetarg.

Warto jeszcze przyjrzeć się przetargowi na dostawę samochodu:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20111222132645b6xfjrile7p5.pdf
Modliszka - 01-03-2012, 22:17
Temat postu:
Beatrycze, Noema, Pirat i inni. To są perfidne, grubymi nićmi szyte insynuacje! Nie zgadzam się na to! Nie! Nie! Nie! Jak można podejrzewać administrację KD, wzór cnót wszelakich, o ustawianie przetargów; ludzi tak uczciwych, praworządnych, ludzi o najwyższych kwalifikacjach etycznych, moralnych i w ogóle?! Ja stanowczo protestuję! Dość plucia na kwiat dolnośląskiej kolei !!! KD na czele z czcigodną Genowefą (oby żyła wiecznie!), niekwestionowanym autorytetem i przyjacielem kolei, były, są i po wsze czasy będą cool and the best! I nikt mi nie wmówi, że białe jest czarne!

[ Dodano: 01-03-2012, 22:25 ]
Ups! Pomyliłam 1 marca z 1 kwietnia. Spaliłam sobie primaaprilisowy dowcip. O shit!

Rozpacz
Lady Makbet - 03-03-2012, 12:57
Temat postu:
Ludzie ciężko pracujący przy realizacji POlityki państwa, szczególnie w sferze ideologicznej, mają prawo do drobnych wałeczków. Władza PO, podobnie jak tysiącletnia Rzesza, nie będzie trwała wiecznie. Trzeba więc nachapać ile się da, odłożyć na kupkę, ustawić siebie i swoją rodzinę. Przekręty w KD opisywane na forum nie powinny więc nikogo dziwić, dopóki jest na to przyzwolenie władz UMWD.
robert72 - 25-04-2012, 13:11
Temat postu:
Wątpliwości internautów portalu infokolej.pl, od dłuższego czasu żywo interesujących się poczynaniami spółki Koleje Dolnośląskie wzbudziło tym razem rozstrzygnięcie przetargu na jedno z zawartych tam zadań.

Chodzi o Firmę nr 1, czyli Usługi Motoryzacyjne Tomasz Olszowski z Legnicy. Jak udało się ustalić ta firma nigdy wcześniej nie prowadziła usług przewozowych. Wcześniej był to warsztat samochodowy.
Co ciekawe, firma Tomasza Olszowskiego została zarejestrowana 4 stycznia 2012 , co wynika z zapisu w rejestrze przedsiębiorców. Według PKD zajmuje się przewozem towarów oraz konserwacją i naprawą pojazdów samochodowych . Przewóz osób we wniosku rejestracyjnym nie został zgłoszony, być może nie musiał ?


więcej : http://www.gazetagosp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=728:
Pirat - 22-11-2012, 03:41
Temat postu:
Kolejny przetarg:

http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/201211201059309tkbghlhlo9u.pdf

Ciekawe czy będzie przeprowadzony równie nieudolnie i podejrzanie jak poprzedni?
kizior11 - 27-11-2012, 17:49
Temat postu:
Czyli jednak to prawda co mówili mi koledzy z KD ze będą do Jeleniej Góry jeździć na własny koszt.
Bonifas - 28-11-2012, 21:59
Temat postu:
Nie z tego co wiem to w Jeleniej Górze ma być gniazdo drużyn trakcyjnych
kizior11 - 29-11-2012, 19:55
Temat postu:
Tak gniazdo będzie ale pełnego stanu niema i z powodu cięć wydatków dojazdy do pracy czyli Jelenia i Klodzko maszyniści będą do pracy jechać na swój koszt .Ciekawa polityka .
mateuszpiszcz - 29-11-2012, 20:08
Temat postu:
Ale co w tym dziwnego? W 90 procent przypadkach firmy nie zwracają pracownikom za dojazd do pracy a są tacy co codzienne dojeżdżają np. z Legnicy do Wrocławia i za benzynę płacą z własnej kieszeni. Nie widzę nic dziwnego w polityce KD.
voyager1231 - 29-11-2012, 20:25
Temat postu:
Widzę, że ktoś tu nie dostrzega różnicy pomiędzy pracą stacjonarną, a jej przeciwieństwem. Jeżeli musiałbym dojeżdżać do biura znajdującego się w konkretnym miejscu to to myślenie ma jakiś sens. Ale co innego jest, gdy jednego dnia trzeba stawić się w Międzylesiu, następnego w Żarach, a dnia trzeciego w Jeleniej Górze.

Stosując logikę pewnych osób z tego forum - z Legnicy do Wrocławia? A kto im każe tam pracować? W Legnicy niech szukają!
mateusz123 - 30-11-2012, 07:40
Temat postu:
A poza tym jak w sposób sensowny obsługa ma dojechać z Legnicy do Jeleniej Góry? I nie porównujcie mi tutaj dojazdu pracowników z Legnicy do Wrocławia, nie ta skala odległości i ilości połączeń. Pewnie, zróbmy jedno gniazdo np. IC w Poznaniu i każmy ludziom dojeżdzać, róbmy kretyńskie plany, przecież cytując niektórych na forum:" nikt im nie każe pracować w IC itditd"
kizior11 - 01-12-2012, 09:57
Temat postu:
Dziwi właśnie tylko to ,że pieniądze idą na prawo i lewo (nowe auta dla władzy) a maszyniści sami sobie mają jeździć.Jeszcze wchodzi w to kwestia bezpieczeństwa podróżnych .
Kefalos - 02-12-2012, 16:39
Temat postu:
W KD maszynisci i konduktorzy nie maja jaj zeby sie postawic. W naszym kraju wogole spoleczenstwo stracilo dawno temu jaja. Wszystko im sie nie podoba-rzad i to co z nimi robia ale potrafia tylko gadac do siebie nawzajem.
Bonifas - 02-12-2012, 19:47
Temat postu:
Ale do czego się stawiać. Jeżeli miejscem pracy ma być gniazdo drużyn w Jeleniej Górze to tam będą zaczynać i kończyć pracę. Zresztą jeżeli moje jaskółki dobrze ćwierkają w rejonie mają pracować ludzie z okolic właśnie Jeleniej Góry. Powodu do protestu więc nie ma.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group