INFO KOLEJ - forum kolejowe

Bilety, oferty, promocje - Na Centralnym stanie 11 biletomatów

pospieszny - 13-01-2012, 13:19
Temat postu: Na Centralnym stanie 11 biletomatów
Niebawem na stacji Warszawa Centralna rozpocznie się montaż automatów biletowych PKP Intercity – 5 odnowionych i 6 zupełnie nowych. Będzie w nich można kupić bilety wraz z miejscówkami na krajowe pociągi uruchamiane przez spółkę.

Na chwilę obecną jedyny dostępny dla pasażerów biletomat PKP Intercity w Warszawie znajduje się w hali głównej Dworca Centralnego. Jednak, jak zapowiada przewoźnik ta sytuacja ma ulec zmianie. W kompleksie dworca pojawi się jedenaście takich urządzeń. Według Małgorzaty Sitkowskiej, rzecznika spółki, aktualnie trwa modernizacja pięciu starych biletomatów a w planach jest zakup sześciu nowych.

Automaty będą pracować 24 godziny na dobę. Zakupu biletu będzie można dokonać tylko kartą płatniczą. Gdzie staną urządzenia? Tego dokładnie jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością część pojawi się na terenie galerii handlowych nad peronami. PKP Intercity jest w trakcie podpisywanie umów m.in. na obsługę transakcji kartami płatniczymi oraz wynajem powierzchni dworcowych.
Jedno ze zmodernizowanych urządzeń można zobaczyć już w galerii wschodniej Dworca Centralnego. Po uruchomieniu biletomat zostanie dodatkowo oznakowany.- Uruchomienie wszystkich biletomatów jest planowane w ciągu kilku najbliższych tygodni. Z początkiem lutego powinny już służyć podróżnym – informuje Małgorzata Sitkowska.
Pierwsze pięć biletomatów Intercity pojawiło się trzy lata temu. Zostały zainstalowane w hali Dworca Centralnego w Warszawie (w związku z modernizacją urządzeń pozostał tylko jeden) oraz w budynku dworca głównego w Poznaniu. Od samego początku cieszyły się dużym zainteresowaniem podróżnych. Dzięki prostemu programowi ich obsługa nie sprawiała trudności.


źródło: KOW
Henryk - 13-01-2012, 14:29
Temat postu:
A city bilet też można w nich kupić? Miesięczny.
karol22 - 14-01-2012, 08:04
Temat postu:
U nas nic nie można dobrze zrobić, chociażby tu- czemu tylko karta płatnicza.
pawelu - 15-01-2012, 10:52
Temat postu:
Oby tylko działało zapłata kartą płatniczą. Bo biletomatów ZTM w Warszawie też nie brakuje, tylko dziwnym trafem ani ja, ani nikt z moch znajomych nie możemy dokonać w nich płatności swoją kartą.
pospieszny - 15-01-2012, 13:36
Temat postu:
A cóż to za karta i jaki bank, jeśli można zapytać ?

Sam nie miałem nigdy problemów, płacę KK z AB.
pawelu - 15-01-2012, 16:32
Temat postu:
Bank Millennium, Nordea Bank i PKOSA stwarzają takie problemy w biletomatach ZTM. Miejmy nadzieję, że w tych biletomatach nie będzie takich problemów.
rumburak - 16-01-2012, 12:14
Temat postu:
karol22 napisał/a:
U nas nic nie można dobrze zrobić, chociażby tu- czemu tylko karta płatnicza.


Żeby uprościć konstrukcję (jedyne części mechaniczne to drukarka biletu) i zwiększyć w ten sposób niezawodność, a także żeby zredukować koszty bieżącej obsługi (podejmowanie bilonu i banknotów z automatów). Moim zdaniem całkiem rozsądnie.
Anonymous - 16-01-2012, 17:04
Temat postu:
pawelu, popieram, ja tez mam ciagle klopoty w ZTM z kartami Getin Banku. Raz dziala, raz nie, mimo ze w sklepach nigdy mi sie nie "stawialy"
siwiutki91 - 16-01-2012, 19:12
Temat postu:
dzisiaj na centralnym od strony wschodniej widziałem jak montowali dwa biletomaty.
pavlo - 29-01-2012, 13:55
Temat postu:
I co z tego, że będzie więcej biletomatów jak system rezerwacji biletów jest skopany.
Ostatnio chciałem kupić na piątek Ex Wawa -Katowice 15.25 i ani w środę, ani wczwartek nie wyświetlał się on w biletomacie. Miejsca wolne oczywiście są bo można kupić bilet przez internet jak i w kasie (co też uczyniłem czekając 30 min w COK z tym że musiałem się wybrać drugi raz po bilet bo po 20.00 to jest masakra na centralnym - jest czynnych kilka kas właśnie tych z gigantycznymi kolejkami)

PS. Kasy Dworca Polskiego to też porażka - krótko czynne i nie można płacić kartą, no a większość agencyjnych powywalali.

Oczywiście jestem za biletomatami ale funkcjonującym normalnie jak na całym świecie, a nie tego pociągu nie lubię to ci nie wyświetlę.
Szymek - 29-01-2012, 14:17
Temat postu:
pavlo, Generalnie w Polsce na największych dworcach jest problem z ilością i godzinami otwarcia kas (kas jest za mało i są za krótko czynne) a jakoś generalnie jest o tym cicho...
pospieszny - 29-01-2012, 14:20
Temat postu:
I dlatego właśnie piszemy tu o automatach biletowych Very Happy

Ze wszech miar potrzebne urządzenie szczególnie w przyszłości.
Szymek - 29-01-2012, 16:02
Temat postu:
pospieszny, Automaty i tak do końca nie zastąpią, okienek kasowych.... Dzisiaj większą rolę odgrywa system e-IC(nawet do 140biletów na pociąg), niż biletomaty.
pavlo - 29-01-2012, 16:23
Temat postu:
Tylko, że e-IC powinien pójść naprzód i zlikwidować konieczność wydruku biletów (w relacjach krajowych).
Z powodzeniem to działa w Polskimbusie - bilet można kupić nawet stojąc pod autobusem.
Szymek - 29-01-2012, 17:16
Temat postu:
pavlo, konieczność drukowania biletu nie jest bez kozery... Bilet jest to umowa przewozu, pasażer może kupić sobie zły bilet (najczęściej w przypadku biletów ulgowych) albo wsiąść do złego pociągu, w tedy jedyną szansą na zwrot jest przedłożenie właśnie tego biletu (wydruku) z naniesioną odpowiednią adnotacją przez upoważnionego pracownika PKP IC (kond/kier/kasjera etc.)
pavlo - 29-01-2012, 17:34
Temat postu:
Szymek, wszytko to kwestia odpowiedniego podejścia i odpowiednich zapisów w regulaminie sprzedaży- wierz mi da się wyeliminować papier.
Ale wróćmy do biletomatów, kiedy w innych miastach, kiedy bilety na wszystkie pociągi (różnych przewożników wlącznie)??
Szymek - 29-01-2012, 20:38
Temat postu:
pavlo, Komu Ty to pytanie zadajesz? Smile
filip39 - 29-01-2012, 22:36
Temat postu:
Szymek, to miało chyba sprowokować dyskusję Smile

Pomysł jest dobry, tylko niestety, jak zwykle się nie da. Do tego już się zdążyliśmy chyba przyzwyczaić, możemy sobie ewentualnie pomarzyć, żeby w biletomatach można było kupić, różne bilety, różnych przewoźników, w różnych promocjach. Tu jednak trzeba by dużo edukacji, żeby każdy był w stanie sobie taki bilet kupić. Podstawa to czytelny interfejs. Żeby każdy, kto podejdzie wiedział o co chodzi. Myślę, że na każdym większym dworcu IC powinno postawić po kilka - kilkanaście takich maszyn. Chociaż na początek niech zrobię porządnie chociaż te na Centralnym.
pospieszny - 16-02-2012, 09:40
Temat postu:
Przetarg na obsługę i rozliczenie transakcji w Biletomatach
rumburak - 16-02-2012, 19:10
Temat postu:
pavlo napisał/a:
Ale wróćmy do biletomatów, kiedy w innych miastach, kiedy bilety na wszystkie pociągi (różnych przewożników wlącznie)??


Na początek dobrze by było, by PR postawiły na Warszawie Centralnej przynajmniej 2-3 swoje maszyny, i to obok tych ICowych, a nie gdzieś po zakamarkach. Najlepiej z wielkim napisem "interREGIO".

Cytat:
Automaty będą pracować 24 godziny na dobę.


Akurat! Tylko że pewnie między 23:30 a 1:30 nie będzie można kupować biletu z rezerwacją miejsc, bo wtedy ma "konserwację" archaiczny system rezerwacji biletów, na którym opiera się PKP IC.

pavlo napisał/a:
Tylko, że e-IC powinien pójść naprzód i zlikwidować konieczność wydruku biletów (w relacjach krajowych).
Z powodzeniem to działa w Polskimbusie - bilet można kupić nawet stojąc pod autobusem.


Działać działa, ale raczej uważałbym z tym "powodzeniem". Ciekawe, kiedy będą zmuszeni wprowadzić szczelniejszy system, ten obecny jest b. podatny na nadużycia (np. można podać kierowcy losowy numer i powiedzieć że się kupiło bilet przed 10 minutami, albo można spokojnie przejechać dalekoooo za stację przeznaczenia do której mamy kupiony bilet, np. kupić Warszawa - Łódź a pojechać Warszawa - Berlin).

Coś mi mówi, że konkurencja może wyprzedzić IC w temacie honorowania biletów z Internetu, okazanych na ekranie komputera lub smartfona.

Szymek napisał/a:
konieczność drukowania biletu nie jest bez kozery... Bilet jest to umowa przewozu, pasażer może kupić sobie zły bilet (najczęściej w przypadku biletów ulgowych)


Słuszna uwaga, to znaczy że będzie trzeba wprowadzić odpowiednie zmiany w regulaminach. Adnotację możesz zrobić na dowolnej kartce papieru, choćby na nowym bilecie: "Pasażer taki-a-taki okazał do kontroli na ekranie laptopa bilet nr....., ale nie posiada dokumentu uprawniającego do zniżki. Wystawiono bilet tam-i-tam za tyle-i-tyle".

A najlepiej nie robić żadnej adnotacji, tylko przy wystawianiu nowego biletu zaznaczyć w terminalu odpowiednią opcję, i wpisać tam numer wadliwego biletu (np. pokazanego na ekranie komputera). Adnotacja sama by się drukowała na nowym bilecie. Źle by to było? Dobrze by było, mniej pisania, szybciej, prościej!
pawelu - 18-02-2012, 18:39
Temat postu:
A propos honorowania biletów z ekranu komputera wczoraj miałem okazję być świadkiem jak to wygląda w rzeczywistości. Wracałem do Warszawy Ex "Beskidy" z Katowic, w wagonie nr 15 jeden z podróżnych siedzący ze 3 rzędy przede mną okazał podczas kontroli ekran laptopa na którym był bilet. Drużyna tego nie uznała, konduktor chciał wystawić nowy bilet, ten człiowiek się nie zgodził, zaczęła się dość ostra wymiana zdań, która szybko przerodziła się w pyskówkę, i niestety dla pasażera, skończyło się na wezwaniu Policji na dworcu centralnym.
Odnośnie biletomatów, to rzeczywiście są one już postawione, ale nie wszystkie jeszcze działają. Również uważam, że obok nich powinno być kilka (3-5) biletomatów PR dla osób wybierających się w podróż pociągiem IR. Tym bardziej, że to nie jest jakaś mała garstka ludzi, tylko są IR które już od początkowej stacji pękają w szwach.
pavlo - 18-02-2012, 22:57
Temat postu:
I to jest właśnie chora sytuacja. Nie dość, że gość zapłacił te 120zł za bilet to takie go nieprzyjemności spotykają.
A wystarczyłoby zeskanować kod z laptopa lub go wklepać jeśli byłyby problemy. Nie ma tu praktycznie żadnego pola do nadużyć bilet jest imienny i na konkretny pociąg, ponadto zeskanowanie oznacza jego "skasowanie" i sprawdzenie w systemie.
Ale kiedy w Polsce będzie normalnie?? Jak utrudnia się zakup biletu do granic możliwości - przecież nikt nie będzie woził ze sobą jeszcze drukarki w plecaku.
Poza tym co zauważyłem w piątki w Ex Ondraszek z Warszawy załodze sprawia straszną trudność sprawdzenie wszystkich biletów i wiele osób do Zawiercia jedzie za darmo!

Ponadto ja jestem za tym żeby biletomaty sprzedawały wszystkie bilety. Dla kilku pociągów PR nie będzie się opłacało stawiać maszyn. Tak samo odwrotnie (IC się nie opłaca) w innych miastach. Ale o czym ja marzę tu Polska!
witja - 19-02-2012, 12:08
Temat postu:
pavlo napisał/a:
I to jest właśnie chora sytuacja. Nie dość, że gość zapłacił te 120zł za bilet to takie go nieprzyjemności spotykają.
A wystarczyłoby zeskanować kod z laptopa lub go wklepać jeśli byłyby problemy. Nie ma tu praktycznie żadnego pola do nadużyć bilet jest imienny i na konkretny pociąg, ponadto zeskanowanie oznacza jego "skasowanie" i sprawdzenie w systemie.

Nie do końca tak jest. Po pierwsze - kupując bilet w systemie eic pasażer za każdym akceptuje regulamin, w którym jest jasno napisane, że bilet winien być wydrukowany i za jego czytelność odpowiada pasażer.
Druga sprawa - zawsze powinna być możliwość jakakolwiek adnotacji na bilecie, chociażby o niewykorzystaniu z uwagi na brak uprawnień do ulgi. Jak ktoś by pokazał bilet na laptopie - to trzeba by chyba na obudowie napisać.
Poza tym - domyślam się że byłoby wiele takich sytuacji - jedzie pasażer powiedzmy z Wrocławia do Warszawy przez Katowice. Za Wrocławiem wszystko OK, bilet zeskanowany, druga kontrola gdzieś za Zawierciem i tu nagle ups - bateria na laptopie padła. I co - w systemie bilet zeskanowany, a tu trzeba kupić nowy. Więcej z tego tytułu byłoby nieporozumień, niż ze sporadycznych przypadków takich jak opisany wyżej.
meyde9 - 19-02-2012, 13:21
Temat postu:
Akceptuje regulamin, bo nie ma innego wyboru jeśli chce kupić bilet. Regulamin można zmienić i nawet trzeba.
Co do adnotacji to konduktorzy mogliby mieć jakieś małe druczki na których mogliby wpisywać takie adnotacje zamiast na bilecie, podając dane biletu odczytane z jego wersji elektronicznej.

Co do sytuacji, że komuś rozładowała się bateria laptopa to:
- po pierwsze: byłoby to zmartwienie pasażera, bo powinien być punkt w regulaminie, że jeśli ktoś decyduje się na bilet elektroniczny i rezygnuje z jego wydruku to spoczywa na nim obowiązek zadbania o to, żeby mógł go przedstawić do kontroli.
- po drugie: Kod można by zeskanować przecież nie tylko z ekranu laptopa, ale też tabletu czy smartfona, a telefon każdy przy sobie ma, zazwyczaj z dostępem do maila/internetu.
- po trzecie: w sytuacji awaryjnej można poprosić współpasażera o udostępnienie na chwilę laptopa/tabletu/smartfona.
Ja jeżdżąc Polskimbusem, oprócz tego że mam bilet zapisany na Ipadzie to zawsze jeszcze na wszelki wypadek zapisuję sobie numer rezerwacji na karteczce czy w telefonie, więc o baterię się nie muszę obawiać.

A co do tego jak piszesz, że to sporadyczne przypadki to może i tak jest teraz, ale sądzę, że ten kanał dystrybucji będzie się szybko rozwijał, oczywiście jeśli PKP IC, choć trochę to wspomoże.
Koleją, że tak dużo nie jeżdżę, ale już kilkukrotnie spotykałem podróżnych z wydrukowanym biletem, którzy zarzucali konduktorom archaizm tego rozwiązania i pytali dlaczego nie można przedstawiać biletów na ekranie.

Jeżdżę dość dużo Polskimbusem i ich rozwiązania są dużo wygodniejsze. Choćby to że mogę bilet kupić w każdej chwili do 15 minut przed odjazdem, nawet w MPK w drodze na dworzec. W E-IC to nie możliwe, bo co z tego jeśli kupię bilet na chwilę przed odjazdem jeśli musiałbym szukać drukarki. A proszę wyobrazić sobie sytuację, że śpieszę się na pociąg zostało 10 minut do odjazdu przybiegam na dworzec, jeśli jest to powiedzmy piątek po południu to szansy na kupno biletu na Dworcu choćby w Krakowie niema, bo ogromne kolejki do kas.Więc, albo jadę następnym, albo kupuję w pociągu i płacę dodatkową opłatę. A przecież mógłbym usiąść sobie spokojnie w przedziale i w ciągu kilku minut kupić bilet on-line jeszcze przed odjazdem.

Nie mogę zrozumieć dlaczego PKP IC nie idzie z postępem. A może tu chodzi o to, że dzięki temu więcej osób kupi bilet z dopłatą u konduktora. Miałem podobna sytuację w PKS Kraków kurs KrK-Gdańsk. Kupiłem sobie bilet na e-podroznik, wydrukowałem nawet, a przy wejściu kierowca oburzony, że mam bilet z internetu, mimo, że PKS Kraków zachęca na swojej stronie do zakupu biletów on-line i ma tę funkcjonalność chyba od roku. Kierowca coś tam "wysapał", że więcej kłopotów z tymi biletami on-line niż korzyści, takich osób jak ja było jeszcze kilka, ostatecznie oczywiście wpuścił wszystkich, ale z wielką łaską. Jak później powiedział mi jeden z współpasażerów, kierowca od biletu sprzedanego w autobusie dostaje prowizję i już zrozumiałem dlaczego tak się oburzał o bilety on-line.
chlopiecdobicia - 20-02-2012, 11:56
Temat postu:
witja napisał/a:
kupując bilet w systemie eic pasażer za każdym akceptuje regulamin, w którym jest jasno napisane, że bilet winien być wydrukowany i za jego czytelność odpowiada pasażer.

Jakby była możliwość oficjalna kasowania biletu pokazanego na ekranie laptopa, to i regulamin byłyby odpowiednio zaktualizowany.

witja napisał/a:
Druga sprawa - zawsze powinna być możliwość jakakolwiek adnotacji na bilecie, chociażby o niewykorzystaniu z uwagi na brak uprawnień do ulgi. Jak ktoś by pokazał bilet na laptopie - to trzeba by chyba na obudowie napisać.

Takie adnotacje (jakiekolwiek, nie tylko ta w przykładzie) na bilecie drukowanym przez pasażera nie mają sensu, bo pasażer zawsze może sobie wydrukować nowy. Kiedy beton zrozumie, że bilety kupowane przez internet trzeba obsługiwać innymi procedurami, niż tradycyjny? Właśnie ze względu na specyfikę takiego biletu, który jest możliwy do drukowania przez samego użytkownika. Jak już musi być świstek papieru, to tak jak pisał meyde9.

witja napisał/a:
nagle ups - bateria na laptopie padła. I co - w systemie bilet zeskanowany, a tu trzeba kupić nowy.

Wymyślasz już na siłę. Równie dobrze klient może zgubić papierowy bilet (tradycyjny, z kasy) między jedną a drugą kontrolą. I co? "a tu trzeba kupić nowy". Zrezygnujmy z biletów papierowych!

meyde9 napisał/a:
Nie mogę zrozumieć dlaczego PKP IC nie idzie z postępem. A może tu chodzi o to, że dzięki temu więcej osób kupi bilet z dopłatą u konduktora.

Mogą być konflikty interesów (prawdziwe lub postrzegane), ale ogólnie składam to na karb inercji umysłowej. Usiłowałem przekonać PR do akceptacji w IPR pokazywania kodu 2D i numeru na ekranie laptopa czy innego smartfonu. Niet, beton zbrojony. Sad
rumburak - 20-02-2012, 12:50
Temat postu:
Cytat:
spotykałem podróżnych z wydrukowanym biletem, którzy zarzucali konduktorom archaizm tego rozwiązania


I głupio, bo to nie wina konduktorów, tylko nieżyciowego regulaminu, którego trzeba się jednak trzymać. Przy obecnym regulaminie konduktor nie może uznać biletu na ekranie urządzenia elektronicznego, i kropka.
Może w końcu ktoś "u góry" się obudzi i to zmieni.

Przy biletach z Internetu jest jeszcze b. praktyczna kwestia skanowania i oszczędzania baterii terminala: raz sprawdzonego i skasowanego biletu nie skanuje się powtórnie (jest skasowany, więc ktoś już go sprawdził). Gdyby był okazywany na ekranie, trzeba go skanować za każdym razem.
Sebcio - 20-02-2012, 20:31
Temat postu:
Nie korzystam z systemu EIC, ale czy nie może być tak że ktoś mp. zrobi sobie bilet w formie fotomontarzu?
rumburak - 20-02-2012, 21:32
Temat postu:
Sebcio, nie może. Wszystkie dane z biletu są zapisane w niemożliwym do podrobienia kodzie 2D (ta dziwna "kratka" wydrukowana na bilecie), a poza tym są porównywane z informacjami na serwerze w chwili kontroli (skanowania) - przynajmniej w IC.

Właśnie dlatego postępowanie z biletami internetowymi musi być inne, niż kupionymi w kasie:

1. przy kontroli niezbędne skanowanie i kontrola danych osobowych pasażera (ważne!)
2. jakiekolwiek adnotacje o utracie ważności na bilecie są średnio celowe, bo przecież podróżny może mieć wydrukowane dowolnie wiele egzemplarzy takiego biletu. Zamiast ręcznej adnotacji, odpowiednia opcja powinna być zaznaczana w terminalu, ewentualnie mogłoby się drukować jakieś pokwitowanie. Obecnie tego jeszcze nie ma w praktyce.
pospieszny - 23-02-2012, 09:52
Temat postu:
Skoro mamy już gdzie kupić bilet słusznym byłoby wiedzieć jeszcze jak Smile

Instrukcja obsługi biletomatów z cyklu na kolei po kolei Rolling Eyes
rumburak - 24-02-2012, 17:50
Temat postu:
Taa, nawet ta zabawna instrukcja jest postawiona na głowie. Informacja, że można płacić wyłącznie kartą, powinna być na PIERWSZYM slajdzie, a nie na przedostatnim.
pospieszny - 24-02-2012, 20:58
Temat postu:
Tylko w kasie trzeba zadeklarować formę przed zakupem, info odnośnie kanałów płatności jest na maszynach.
rumburak - 24-02-2012, 22:04
Temat postu:
A ciekawe czy odnowione automaty zaczną wydawać najpierw bilet, a potem pokwitowanie, a nie tak jak jest teraz - że niektórzy podróżni chwytają pokwitowanie myśląc że to bilet, i biegną na peron, podczas gdy bilet dopiero się drukuje. Tego kto to tak wymyślił, powiesiłbym jak tego słonia w Himalajach.
meyde9 - 29-02-2012, 11:21
Temat postu:
Cytat:
PKP Intercity pracuje nad biletem przez komórkę

- Myślę, że pasażerowie bardzo na to czekają. Temat jest bardzo zaawansowany i sam już czekam, żeby sobie kupić ten bilet przez komórkę – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Przewoźnik zastanawia się także na przyspieszeniem wprowadzenia systemu sprzedaży, w którym ceny biletów będą uzależnione m.in. od terminu podróży czy zajętości miejsc w pociągu.

– Bilet przez komórke to prostsze rozwiązanie niż bilet przez internet. Nie trzeba drukarki. Można sobie będzie w taksówce czy po drodze kupić bilet i problem rozwiązany – tłumaczy szef Intercity.

Jak dodaje, na pewno w 2012 roku PKP Intercity wprowadzi nowy system sprzedaży biletów. – On też jest już na ukończeniu – wyjaśnia Janusz Malinowski, dodając że jego marzeniem jest wprowadzenie dynamicznej taryfy na bilety (taryfy zmiennej). – Ona jest wymogiem dla pociągów, które będą kursowały w 2014 roku, ale ja bym chciał wypróbować ten system na innym połączeniu jako pilotaż i zobaczyć jak to działa w praktyce – mówi prezes PKP Intercity.

Taryfa zmienna jest stosowana przez linie lotnicze. Polega ona tym, że cena biletu uzależniona jest od kilku czynników np. zajętości miejsc, pory dnia, dni tygodnia, czy okresu od zakupu do planowanej podróży. Taki system zakupu biletów będzie stosowany w składach zespołowych Pendolino, które mają się pojawić na polskich torach w 2014 roku.
Źródłó: Rynek Kolejowy

No wreszcie coś pozytywnego dotyczącego biletów przez internet/komórkę
rumburak - 01-03-2012, 14:29
Temat postu:
Takie same huczne zapowiedzi były i ze 3 lata temu. Sitkol razem z mPay'em(?) opracowywali wtedy system bilkom, którego gnijące szczątki można do dziś podziwiać: https://bilet.sitkol.pl/bilkom/ a przez pewien dłuższy czas nawet ikonki "bilet przez komórkę" pojawiały się w wynikach wyszukiwania pociągów :-D

Podobnie, na grudzień ub.r. (2011) zapowiadano start systemu internetowej sprzedaży biletów na pociągi wielu (!) przewoźników. Przypuszczalnie miał to być system Dworca Polskiego, http://ibilet.rozklad-pkp.pl/ - podobnie jak w przypadku bilkomu, została z niego połowicznie działająca wydmuszka.
meyde9 - 01-03-2012, 16:10
Temat postu:
W sumie racja nie wiadomo czy to kiedykolwiek ruszy, bo spełnianie obietnic to ostatnia rzecz jaką potrafi PKP IC.
Ot choćby przykład z tematu o IC Karnet:

Cytat:
Ta oferta promocyjna zostanie wprowadzona od 1 marca br. Wkrótce wydamy w tej sprawie oficjalny komunikat i rozpoczniemy kampanię reklamową.


Jest 1 marca, oferta oczywiście nie ruszyła, nawet żadnej informacji o jej kształcie nie było.
rumburak - 02-03-2012, 11:23
Temat postu:
Może się zorientowali, że oferta ICkarnet w planowanym kształcie (3 dni z rzędu, 260 zł) jest funta kłaków niewarta i będzie pozycją marginalną, wprowadzającą jedynie zamieszanie.

Umieć się w porę powstrzymać przed palnięciem głupstwa to też sztuka.
pawelu - 09-03-2012, 21:28
Temat postu:
Tydzień temu próbowałem kupić w jednym z biletomatów bilet na "Kormorana" do Nidzicy. Niestety, znowu mi się nie udało, moja karta jest dziwnym trafem nieczytelna dla tego typu wynalazków. Z tego co wiem nie tylko ja mam takie problemy.
rumburak - 10-03-2012, 14:44
Temat postu:
pawelu, zapytaj w swoim banku o powód odmowy autoryzacji, podając datę i godzinę próby.
pospieszny - 15-06-2012, 19:48
Temat postu:
Bilety PKP Intercity w 20 nowych biletomatach w Warszawie

W czerwcu liczba automatów sprzedających bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity zwiększyła się o 20 urządzeń. Zlokalizowane są w obrębie największych warszawskich dworców kolejowych oraz w wybranych miejscach w centrum stolicy.
Automaty, o których mowa, to dotychczasowe żółto-niebieskie urządzenia firmy ASEC SA, oferujące bilety ZTM. Teraz funkcjonalność części z nich (lista poniżej) została rozszerzona o sprzedaż biletów na pociągi PKP Intercity.
We wszystkich urządzeniach wymienionych na powyższej liście istnieje możliwość zakupu biletów na przejazdy pociągami Twoich Linii Kolejowych (TLK), Express (Ex) oraz Express Intercity (EIC), z wyłączeniem miejsc do leżenia oraz sypialnych. Na przejazdy pociągami, w których obowiązuje rezerwacja miejsc, urządzenia wydają również miejscówki. W biletomatach tych należność za dokumenty przejazdowe można uiścić zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą. Zapraszamy do korzystania!

Informujemy również, że PKP Intercity uruchomi wkrótce kilkadziesiąt nowych biletomatów zlokalizowanych w 22 kolejnych miejscowościach.

Lokalizacja biletomatów


źródło:intercity.pl
xMICHCIOx - 20-08-2012, 16:48
Temat postu:
Bilety na pociągi PKP Intercity dostępne są już w 41 biletomatach w Warszawie. Ten popularny kanał sprzedaży z miesiąca na miesiąc zyskuje wielu nowych użytkowników. Oprócz 11 biletomatów własnych, PKP IC uruchomiło sprzedaż w nowych, 10 biletomatach należących do Mennicy Polskiej. Już wkrótce będzie można dokonać zakupu biletów w automatach Mennicy w innych miastach, takich jak Wrocław czy Lublin.

Obecnie w Warszawie bilety na przejazdy PKP Intercity można kupić w 10 automatach Mennicy Polskiej. Urządzenia sprzedają je w tej samej cenie co przewoźnik, a pasażer nie ponosi żadnych dodatkowych opłat z tego tytułu. Wystarczy na ekranie dotykowym wybrać bilet na docelową trasę i uiścić opłatę kartą płatniczą. Wkrótce PKP Intercity wraz z Mennicą Polską uruchomią kolejne urządzenia w stolicy oraz we Wrocławiu i Lublinie. Docelowo ma być ich 70 na terenie całej Polski.

We wszystkich urządzeniach można kupić jednorazowe bilety na przejazdy pociągami Twoich Linii Kolejowych (TLK), Express (Ex) oraz Express Intercity (EIC), z wyłączeniem miejsc do leżenia oraz sypialnych. Na przejazdy pociągami, w których obowiązuje rezerwacja miejsc, urządzenia wydają również miejscówki.

Obecnie bilety jednorazowe na przejazdy pociągami PKP Intercity można kupować już w 86 biletomatach różnych operatorów zlokalizowanych w całej w Polsce. Do końca roku ma być ich ponad 150. Bilety PKP Intercity można kupić również przez internet na stronie www.intercity.pl, za pomocą aplikacji BILKOM oraz w kasach na dworcach i Centrach Obsługi Klienta.


Lokalizacje warszawskich automatów Mennicy Polskiej sprzedających bilety PKP Intercity:

1) Przystanek tramwajowy w kierunku Żoliborza przy Dworcu Centralnym,
2) Przystanek tramwajowy w kierunku Mokotowa przy Dworcu Centralnym,
3) Rejon Dworca Centralnego – przystanek tramwajowy w kierunku Ochoty,
4) PKP Śródmieście – wyjście ze środkowego peronu w kierunku wschodnim (do ul. Marszałkowskiej),
5) Rejon Dworca Centralnego – Al. Jerozolimskie 78 (przystanek autobusowy w kierunku Ochoty),
6) Rejon hotelu Marriott – Al. Jerozolimskie (przystanek autobusowy w kierunku Pragi Południe),
7) Rejon Dworca Śródmieście – Al. Jerozolimskie 50 (przystanek autobusowy w kierunku Ochoty przy dworcu),
8) Dworzec Wschodni – Dworzec Kolejowy od ul. Lubelskiej,
9) PKS Warszawa Zachodnia - Al. Jerozolimskie,
10) Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego – przystanek autobusowy przy ul. Nowoursynowskiej.

Źródło: PKP Intercity
rumburak - 21-08-2012, 00:41
Temat postu:
Cytat:
10) Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego – przystanek autobusowy przy ul. Nowoursynowskiej.


A to ciekawe położenie... Czemu nie pod Lasem Kabackim, albo przy Świątyni Opaczności? Śmiech

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group