Tabor - PR wynajmą czeskie lokomotywy serii 163 pospieszny - 30-04-2012, 20:27 Temat postu: PR wynajmą czeskie lokomotywy serii 163
Wszystko wskazuje na to, że Przewozy Regionalne przestaną dzierżawić lokomotywy od PKP Cargo. Spółka planuje wynajęcie czeskich lokomotyw serii 163 oraz krajowych EU07.
Aktualnie w pociągach dalekobieżnych Przewozów Regionalnych jeżdżą jednostki ET22 wynajęte od przewoźnika towarowego. Wygląda na to, że spółka samorządowa chce je zamienić na inne – lżejsze i tańsze w eksploatacji.
Podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Przewozów Regionalnych 26 kwietnia podjęto dwie uchwały dotyczące lokomotyw. Pierwsza zezwala na zawarcie z Kolejami Czeskimi umowy najmu 10 sztuk serii 163. Druga zaś zezwala na najem 11 lokomotyw EU07 od firmy METCHEM.
Nie otrzymaliśmy jeszcze komentarza Przewozów Regionalnych w tej sprawie. PKP Cargo z kolei nic nie wie o zamiarach swojego kontrahenta. Piotr Apanowicz, szef zespołu prasowego spółki tłumaczy, że lokomotywy ET22 są dzierżawione przez PR na zasadach miesięcznych przedpłat. Przewozy Regionalne już wpłaciły na konto PKP Cargo przedpłatę za maj. Na razie nie wiadomo czy podobna przedpłata wpłynie również za czerwiec.
Zgodnie z podjętymi uchwałami umowa na korzystanie z EU07 ma zacząć obowiązywać już od 1 maja tego roku. Przewozy Regionalne chcą wykorzystywać "siódemki" do 30 kwietnia 2016 r. Z kolei umowa z Kolejami Czeskimi na wynajem elektrowozów serii 163 będzie obowiązywała od października 2012 r. do końca września 2016 r.
Lokomotywy serii 163 są aktualnie eksploatowane przez PKP Intercity w ramach umowy o współpracy z Kolejami Czeskimi.
źródło: Kurier Kolejowysheva17 - 01-05-2012, 10:21 Temat postu:
Dobra decyzja. PKP CARGO pazerność wyjdzie bokiem, stracą masę pieniędzy. Za głupotę i brak szacunku do kontrahenta trzeba płacić. EU07-469 - 01-05-2012, 10:36 Temat postu:
Tylko ciekawe, gdzie te loki będą jeździć. W każdym razie lżej będą mieć także szlaki o gorszej nawierzchni lub bardziej krętym przebiegu, a i pojawi się możliwość wciągnięcia pudeł na szlaki, na które nie można było dotąd zjeżdżać ze względu na zakaz wjazdu pojazdów trakcyjnych o trzyosiowych wózkach. OLDSKUL - 01-05-2012, 12:33 Temat postu:
Mechtemowe będą jeździć w PR? To brązowe siódemeczki, łe, tylko zieleń lub budyń, no ale lepsze brązowe niż żadne.
No gdzie będą jeździć, IR! No i pewnie na tych wielkopolskich regio, ale w sumie loków Cargo szkoda, fajne byczki rzucali na IR, zielone z niskimi numerami, pewnie by wyjeździły km. Torczes - 01-05-2012, 22:35 Temat postu:
11 lokomotyw EU07 będą wypożyczać z TS Opole.Ale ta firma ma dopiero 5 lokomotyw i z tego co się orientuje to dopiero 2 po NG.Ostatnio IC ogłosiło przetarg na sprzedaż 6 EU07-czyżby miałyby je "łyknąć" TS?To po co ten przetarg?Wiem oczywiście musi być oficjalnie.A jakby "Bronek Plata" by je chciał to skad by TS wzięły cały komplet (11 sztuk) do wypożyczenia dla PR? Rzeszowianin - 01-05-2012, 23:54 Temat postu:
Oldschool a co ma kolor EU07 do rzeczy ? Co to wybieg dla modelek ? To nie jest konkurs Miss Elegancji Lokomotywa ma jezdzic a nie wygladac
[ Dodano: 02-05-2012, 00:57 ]
PS Nie umiejsza to faktu ze to bardzo dobra decyzja PR . Czy moglby ktos mnie laikowi przedstawic charakterystyke 163 ? EU07-469 - 02-05-2012, 07:30 Temat postu:
Seria ČD 163:
producent: Skoda Transportation s.r.o.
produkcja: lata 80-te
system: 3 kV=
rozruch: impulsowy
prędkość maksymalna: 120 km/h
Nie wszystkie dane pamiętam, proszę uzupełnić. Rafał - 02-05-2012, 07:51 Temat postu:
Po prostu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Seria_163_%C4%8CDsheva17 - 02-05-2012, 15:49 Temat postu:
No właśnie skąd TS Opole weźmie 11 loków skoro ma 5? Kolor to kwestia gustu, dla mnie bez znaczenia. Rzeszowianin - 02-05-2012, 18:18 Temat postu:
Dzieki . Czyli to sa tego typu co czasem uzywa IC ? Basia , Wanda , Jadwiga i jeszcze jakas ? Wiem glupie pytanie ale ja jestem tylko zwyklym "ogladaczem" taboru wiec nie bijcie . Jesli to ta to fajnie brzmia te loki jak ruszaja chyba fajniej od Husarzy i Vectronow pospieszny - 02-05-2012, 18:41 Temat postu:
Przewozy Regionalne czeka rewolucja taborowa. Spółka chce zmodernizować 47 wagonów i 32 zespoły trakcyjne. Do tego pociągi PR popędzą 160 km/h dzięki lokomotywom EU07A, a spółka zrezygnuje z wynajmu elektrowozów od PKP Cargo.
Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników spółki Przewozy Regionalne zwołał na wczoraj jej zarząd. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przedstawiciele marszałków województw, do których należą PR, zaakceptowali plan finansowy spółki na 2012 rok, który zakłada zmniejszenie straty finansowej z 55 mln do 41 mln złotych. Wysłannicy marszałków zgodzili się również na nowe projekty taborowe zarządu spółki.
EU07A w Przewozach Regionalnych
Przewozy Regionalne, od czasu przekazania organizacji i taboru do przewozów międzywojewódzkich pociągami pośpiesznymi spółce PKP Intercity, nie posiadały własnych elektrowozów. Zmieniło się to w ciągu ostatniego półrocza, kiedy PR udało się nabyć 11 wycofywanych z eksploatacji w PKP Intercity lokomotyw typu EU07. Przewozy Regionalne ogłosiły w marcu przetarg na wykonanie napraw głównych z modernizacją 5 z 11 lokomotyw EU07 zakupionych od PKP Intercity. Nie zmieni się ich prędkość maksymalna - będzie wynosić 125 km/h.
Zaakceptowana wczoraj przez marszałków uchwała pozwoli na modernizację pozostałych 6 lokomotyw do typu EU07A. Lokomotywę do tego standardu zmodernizowały w ubiegłym roku ZTNK Oleśnica dla PKP Intercity. Dzięki m. in. asynchronicznemu napędowi, może ona osiągać prędkość 160 km/h. Ma też lepsze przyspieszenie i jest bardziej energooszczędna. Cena modernizacji kolejnych wręcz przeraziła PKP Intercity, dlatego państwowa spółka zrezygnowała z kolejnych zamówień. Lokomotywa zbiera jednak świetne recenzje. Modernizacja 6 lokomotyw kupionych od PKP Intercity do standardu EU07A ma kosztować Przewozy Regionalne 26,6 mln złotych. Będzie to możliwe pod warunkiem uzyskania z Unii Europejskiej 50% dofinansowania projektu w ramach POIiŚ.
Nie chcą już lokomotyw od PKP Cargo
Przewozy Regionalne kupiły od Intercity lokomotywy, by uniezależnić się od PKP Cargo. Towarowy przewoźnik wypożycza PR lokomotywy do prowadzenia pociągów Interregio i Regioekspres. Lokomotywy towarowe są jednak drogie w eksploatacji w ruchu pasażerskim, a PR skarżyły się tez na stawki najmu proponowane przez PKP Cargo. Marszałkowie zgodzili się, by zawrzeć nowe umowy najmu. 11 lokomotyw będzie wynajmowanych od spółki Metchem z grupy TS Opole (ta ostatnia spółka także kupowała ostatnio wyeksploatowane lokomotywy EU07 od PKP IC), a kolejnych dziesięć - od Kolei Czeskich. Będą to lokomotywy serii 163, które jeżdżą już po polskich torach, ciągnąc składy PKP Intercity.
Umowa z Czechami zostanie od razu zawarta aż do 2016 roku, dlatego PR zapłacą za wynajem w sumie ponad 26 mln złotych. Prezes Małgorzata Kuczewska-Łaska przedstawiła jednak marszałkom dowody, że koszt wynajmu od obu tych spółek będzie dużo niższy, niż od PKP Cargo.
Zmodernizują 30 składów i pół setki wagonów
Marszałkowie zgodzili się również na przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie modernizacji 47 szt. wagonów osobowych typu 111A. Ten projekt także dojdzie do skutku, jeżeli Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zgodzi się wpisać go na listę POIiŚ. Nie udało nam się jeszcze potwierdzić, na jakich trasach miałaby jeździć zmodernizowane wagony.
Przewozy Regionalne będą też modernizować ezety. W tym roku konieczne naprawy 4 poziomu utrzymania (rewizyjne) musi przejść aż 159 elektrycznych zespołów trakcyjnych spółki. Naprawy 127 z nich spółka wykona we własnym zakresie, a pozostałe 32 zostaną skierowane do naprawy wraz z modernizacją. Będzie to 19 pociągów EN57, jeden EN57SPOT z Opola, 8 pociągów EN71 i 4 ED72. Środki potrzebne na inwestycje mają pochodzić z przychodów wypracowanych przez przewoźnika.
źródło: onet.plEU07-469 - 02-05-2012, 22:19 Temat postu:
Rzeszowianin, tak to jest ta lokomotywa. Dodam, że sporo ich jeździ dla PKP IC, ale jedną (bodaj "Kasię") także można zobaczyć z REGIO "Glacsenis" (Pardubice - Wrocław Główny - Pardubice). DarekP - 03-05-2012, 19:22 Temat postu:
A jakiś czas temu przyjeżdżała z Malinowskim do Rzeszowa ...
Nawet galerię znalazłem - http://www.bocznice.podkarpackakolej.net/gal/zagr_1.htmDudzio - 04-05-2012, 08:56 Temat postu:
Myślicie, że skoro umowa podpisywana będzie aż do 2016 to Czesi pozwolą je pomalować/okleić "po naszemu"? Torczes - 04-05-2012, 15:44 Temat postu:
Te pytanie mnie też ciekawi-czy 163 będą w PR-oskich barwach?Ponad to ciekaw jestem kiedy te 163 zobaczymy na IR-ach i REX-ach.Od czerwcowej korekty a może od nowego RJ?Może ktoś cos wie w tym temacie?W innym temacie podobno 5 PR-oskich EU07 pojechało już do Chojnic.Ale gdzie będzie ich rewizja i modernizacja? sphinx - 04-05-2012, 17:41 Temat postu:
@Torczes, przeczytaj artykuł w pierwszym poście i trochę się wyjaśni Torczes - 05-05-2012, 07:44 Temat postu:
sphinx - dzieki za odpowiedz.Z tymi 163 to może tak byc ale te 07 od Metchem-u to raczej nierealne bo z moich informacji mają dopiero 5 EU z tego dopiero 2 były widziane po naprawie.Dlatego mnie ciekawi skad wezma jeszcze 6 sztuk do kompletu.No i ten termin 1 maja to juz minął i jakoś nikt jeszcze nie widzial "ich" 07 w służbie PR. sopek - 29-08-2012, 14:52 Temat postu: Od niedzieli stoi na terenie Sekcji Eksploatacji PR Bydgoszcz. Lokomotywa 163-030 jest pierwszą z dziesięciu serii 163.
Aktualnie trwa szkolenie z obsługi prowadzone przez Czechów.
Doczekam czasów kiedy pociągi osobowe będą ciągały Class'y66? xMICHCIOx - 29-08-2012, 22:07 Temat postu:
26 sierpnia "Agatka" jechała jako IR 65115 "Mamry" do Torunia (Kluczyk) gdzie obecnie jest pod daszkiem:
ET22-510[Cargo] + 163 030-0 + wagonyPako - 01-10-2012, 22:06 Temat postu:
Trochę o polskich kolejowych realiach
oraz kilka szczegółów dotyczących wynajmu 163 przez Przewozy Regionalne
miłego czytania enstone - 03-10-2012, 15:41 Temat postu:
Będą je malować w swoje barwy PR, jak czekolady EU07 ?? twardypt91 - 03-10-2012, 18:22 Temat postu:
Pako napisał/a:
Trochę o polskich kolejowych realiach
oraz kilka szczegółów dotyczących wynajmu 163 przez Przewozy Regionalne
Po polsku nie ma? cjtsd - 03-10-2012, 20:03 Temat postu:
@ twardypt91
Otwórz tą stronę w Google u góry znajdziesz tłumacza jeden klik i po Polsku.
Proponowane loki przez Czechów.
163.021 -Małgosia
163.022- Ela
163.026- Gabrysia
163.029- Beata
163.030- Agata
163.034- Helena
163.035- Zosia
163.040- Edyta
163.041- Kamila
163.042- Oliwia
wszystkie loki z szopy w Česká Třebová. Jarul - 04-10-2012, 23:35 Temat postu:
Kto chce poznać budowę lok. 163, obejrzeć jej podzespoły, niech zajrzy tutaj
Ponadto jest tam więcej interesujących rzeczy o kolei. cjtsd - 05-10-2012, 09:38 Temat postu:
@ Jarul
Dzięki , ciekawa lektura .Jak masz coś jeszcze to dorzuć . klimeu44 - 05-10-2012, 18:06 Temat postu:
Ciekawe, czy maszyniści PR mieli szkoleia z tych lokomotyw, czy poszło na żywioł? Dudzio - 05-10-2012, 18:40 Temat postu:
Oczywiście, że mieli szkolenia. grzesik56 - 05-10-2012, 19:14 Temat postu:
maszyniści z PR Kraków jadą po niedzieli klimeu44 - 05-10-2012, 19:23 Temat postu:
to dobrze, bo naogół to różnie bywa... cjtsd - 06-10-2012, 13:17 Temat postu:
Szkolenia odbyły się w Toruniu .Było kilka kursów i każdy trwał tydzień.
Teoria, praktyka i oczywiście egzamin na koniec.
Pozdrawiam wszystkich kursantów ,szczególnie ulubieńców czeskiego instruktora Kamila - chłopaków z Białegostoku.
Czech zapewniał ich pół żartem, że na tej lokomotywie nie można zmarznąć .
Koledzy z północnej Polski sprawdzą tej zimy czy Kamil miał rację.
[ Dodano: 29-10-2012, 16:23 ]
I dzisiaj pierwsze 163 ruszyły na szlaki przy RE i IR.
twardypt91 - 31-10-2012, 02:15 Temat postu:
Jest szansa na pojawienie się tych lokomotyw w Krakowie? cjtsd - 31-10-2012, 22:50 Temat postu:
do - twardypt91
Wyglądaj w Krakowie na "Matejkę" rufio198 - 01-11-2012, 19:08 Temat postu:
Od kiedy niby? Wczoraj na ''Matejce'' jechała ,,czekolada'' 186
Wczoraj na ,,Piaście'' jechała 163.
W ogóle póki co to po przyjeździe ''Vltavy'' z Pragi i "Brdy'' z Bydgoszczy następuje wymiana lokomotyw. Ta co przyjechała z Pragi jedzie "Piastem" do Wrocławia, a ta co przyprowadziła "Brdę" wraca do Czech popołudniową "Vltavą" grzesik56 - 02-11-2012, 07:53 Temat postu:
to jak to jest,PR- ywynajmują swoje i dzielą się z IC,czy tak na zmiane jest Pako - 03-11-2012, 14:36 Temat postu:
PKP IC z Przewozami Regionalnymi wymienia się lokomotywami ale są to raczej sytuacje awaryjne.
Jeśli chodzi o Veltave to obieg jest taki że 163
Bohumin 4:15 ---> Warszawa Wsch 10:26
Warszawa Wsch 18:57 ---> Bohumin 0:50
IC stale wykorzystuje polonizowane 163 046-6, 047-4, 048-2
np:026-8 pojawiała sie raczej w zastępstwie.
PR w komunikacji międzynarodowej 163 043-3( malowanie EURO2012), 044-1, 045-9
Pozostałe 10sztuk są dzierżawione przez PR do obsługi IR/RE . Pitras - 03-11-2012, 22:47 Temat postu:
Dzisiaj Kamieńczyk Jelenia Góra- Poznań prowadzony był 163-ką. Czy tak już na stałe będzie? dyżurny - 04-11-2012, 17:43 Temat postu: Pitras, wygląda że tak, na torach odstawczych w Poznaniu naliczyłem dzisiaj 5 163-tek, a i powoli przewijają się coraz częściej w ruchu osobowym na zmianę z czekoladami. Byka już nie tak łatwo spotkać Pitras - 04-11-2012, 18:07 Temat postu:
To teraz pozostaje czekać, aż Cargo ogłosi przetarg na złomowanie lokomotyw serii ET22 i EU07. Będą mieli ładny ich nadmiar. dyżurny - 05-11-2012, 11:17 Temat postu: Pitras, ja wiem czy nadmiar.. raptem 30 sztuk