INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - 111arow - układ miejsc

qwerty188 - 21-07-2012, 18:57
Temat postu: 111arow - układ miejsc
Wybieram się dłuższą podróż 111arow i poszukuję schematu z układem miejsc w tym wagonie, niestety strona wagony.net nie działa.
karol22 - 21-07-2012, 19:09
Temat postu:
A musisz? Proponuję przedziałowym, zwłaszcza w upały, no chyba, że rower wieziesz, no i chyba, że takiej możliwości brak. Klimatyzacja nic tam nie daje, naprawdę.
Ok, układ siedzeń wszystkie siedzenia zwrócone w jedną stronę, dwójki, nie od parady potocznie zwie się ten wagon samolotowym.
qwerty188 - 21-07-2012, 19:12
Temat postu:
Nie muszę, a lubię, wręcz nawet wolę, szczególnie, że Ex Szanty pod względem zestawienia nie powala, więc wybieram 111arow jako zwolennik bezprzedziałowców. Zatem nadal poszukuję schematu z numerami miejsc w tym wagonie.
Rzeszowianin - 21-07-2012, 19:21
Temat postu:
qwerty kiedy jedziesz ? Ja jade we wtorek Wolodyjowskim do Wroclawia - wagonow nie odrozniam zawsze mialem z tym klopot - ale na yt widze ze w Wolodyjowskim czesto jest wagon bezprzedzialowy wiec jesli chcesz to zrobie rozpiske
qwerty188 - 21-07-2012, 19:27
Temat postu:
Ja także jadę we wtorek, ale wielkie dzięki! Smile
Rzeszowianin - 21-07-2012, 20:03
Temat postu:
Mam pomysl :

Wolodyjowski odjezdza o 3.48 . Mam net w komorce czesto infokolej przegladam w tel wiec na pw Ci moge sieknac rozpiske ... Chyba ze wyjezdzasz jeszcze wczesniej niz ja ?
qwerty188 - 21-07-2012, 20:30
Temat postu:
Wyjeżdżam przed 7, ale bilet kupuję w poniedziałek.
endrju - 21-07-2012, 20:35
Temat postu:
W 111Arow połowa miejsc zwrócona jest w jedną, druga połowa w drugą stronę. Ot co wiem na pewno. Wagony.net nie działa ale i tam nie było schematu 111Arow.

Możesz posiłkować się tym:
http://web.archive.org/web/20090129074504/http://wagony.net/index.php?url=miejsca
http://web.archive.org/web/20080501174954/http://www.wagony.net/index.php?url=111Arow
przewoz - 26-07-2012, 14:55
Temat postu:
Cytat:
A musisz? Proponuję przedziałowym, zwłaszcza w upały, no chyba, że rower wieziesz, no i chyba, że takiej możliwości brak. Klimatyzacja nic tam nie daje, naprawdę.


Nie każdy Arow ma klimę, w zasadzie spora część jej po prostu nie ma i jest tylko zwykły nawiew...
Tam, gdzie jest klima nie raz i nie dwa zwiększałem nastawy temperatury, bo było za zimno.
Leriss - 26-07-2012, 19:44
Temat postu:
Ja mam układ miejsc w 111arow wskazujący te przy oknach, chociaż może on nie być w 100% poprawny.

Kod:
101  < 91  < 81  < 71  < 61  <|51 >  41 >  31 >  21 >  11
  <  <  <  <  <  <  <  <  <  <|>  >  >  >  >  >  >  >  >

     <  <  <  <  <  <  <  <  <|>  >  >  >  >  >  >  >
R   < 95  < 85  < 75  < 65  <|55 >  45 >  35 >  >  16  R


Oczywiście miejsca z numerkami to miejsca "przy oknie" a nie "przy 1/3 okna".
qwerty188 - 28-07-2012, 17:47
Temat postu:
Leriss, już mogę potwierdzić takie ułożenie miejsc Wink A co do wygody, tak odbiegając od tematu, jechałem ponad 10 godz przy lekkim nawiewie, gdy na zewnątrz panowały dość wysokie temperatury, jednak podróż była w moim odczuciu komfortowa - kwestia gustu.
sebek - 29-07-2012, 10:49
Temat postu:
111 arow regularnie jeżdżą na EIC Ondraszek( 2x), Ex Korfanty, Ślęża(też po 2 sztuki) i wielu innych kwalifikowanych. Wydaje się, że to dobre wagony, skoro zestawia się je na Ex/EIC, nawet zdarza, że na Lechu, Odrze, Panoramie i Chrobrym sporadycznie pojawiają. Na forum wielokrotnie krytykowano 111arow, ale też pojawiały pozytywne opinie. Czy nadal uważacie, że zmodernizowane 111arow, mogą spokojnie obsługiwać składy kateg. Ex lub nawet EIC?
Viljar - 29-07-2012, 21:57
Temat postu:
Na podstawie dotychczasowych doświadczeń uważam, że jak najbardziej. IMO to chyba najwygodniejsze z wagonów posiadanych przez IC.
Ninio - 30-07-2012, 00:20
Temat postu:
Przyzwoite wagony Smile . Jeżeli klima poprawnie praży to podróż jest całkiem komfortowa. Nie jest to poziom 159A, ale mimo wszystko uważam, że rowerówki trzeba oceniać pozytywnie. 154A stają się co raz bardziej przestarzałe, 111A po modernie prezentuje się o wiele lepiej.
Starsze Arowy (z kwadratowymi oknami) to już inna bajka i tam latem może być niezła smażalnia... Rolling Eyes
sebek - 02-09-2012, 13:30
Temat postu:
Ostatnio 111arow coraz regularniej pojawia na takich pociągach jak Górnik/Odra, oraz już od dawna na Ondraszku( 2 na składzie). Widać, jakby przejście ze 154a na 111arow, być może 154a poszły na modernizacje i wrócą za jakiś czas?
Tomasz B. - 02-09-2012, 14:54
Temat postu:
Wagony typu 111Arow występują aż w pięciu wersjach. Pierwsze pojawiły się w 2005 roku. Różnią się ilością miejsc na rowery i co się z tym wiąże liczbą miejsc siedzących, ilością toalet, posiadaniem lub nieposiadaniem klimatyzacji, detalami wyglądu i malaturą itd. Pierwszej wersji mamy 20 sztuk wagonów, drugiej 10, trzeciej 30, czwartej 15 i wszystkie one są w tradycyjnym malowaniu IC oraz 10 sztuk w zielonym malowaniu dawnych PR-ów. Układ miejsc w wersji pierwszej wygląda następująco:
DarekP - 05-09-2012, 22:55
Temat postu:
Tomasz, jesteś pewny, że aż w 5? Było tyle serii, ale wydaje mi się, że serie robione dla Intercity poza pierwszą z kwadratowymi oknami i bez klimy są jednakowe ( w sensie wyposażenia).
Te robione w ramach SPOT to inna bajka, by ly robione dla PKP PR i mają inne założenia (choćby drzwi odskokowo-przesuwne).
Obecnie szykują się 2 nowe serie wagonów Arow w przetargach na 68 i 150 wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl.
Tomasz B. - 06-09-2012, 17:49
Temat postu:
Te wersje różnią się jednak trochę od siebie. Mamy więc 5 serii tych wagonów (111Arow):

1 wersja - kwadratowe wklejane okna, brak klimy, nawiew, 72 miejsca do siedzenia, 6 miejsc na rower i 1 wc
2 wersja - okna wklejane zaokrąglone, klima, 72 miejsca do siedzenia, 3 miejsca na rower, 2 wc
3 wersja - okna wklejane zaokrąglone, klima, 72 miejsca do siedzenia, 6 miejsc na rower, 1 wc
4 wersja - okna wklejane zaokrąglone, klima, 66 miejsc do siedzenia, 12 miejsc na rower, 2 wc

5 wersja - to 10 sztuk takich wagonów(to nie SPOTY): http://farm8.staticflickr.com/7134/7825755918_7ced2b881e.jpg
Wersja ta pierwotnie powstała na zlecenie PKP Przewozy Regionalne czasowo po pierwszej serii "Arołów" dla PKP IC. Dziś wszystkie należą do PKP IC, i tylko te mają zielono-kremowe malowanie.

Wagony z programu SPOT to nie 111Arow tylko 111Ainw lub 111Ainw-FPS.

(Jak coś pomyliłem, to poprawcie)
endrju - 06-09-2012, 18:21
Temat postu:
Część 111Arow z kwadratowymi wklejanymi oknami ma zamontowaną klimę. To mamy 6 wersji Razz
Tomasz B. - 06-09-2012, 19:44
Temat postu:
Zgadza się, sprawdziłem w necie: 15 sztuk z pierwszej wersji zostało zmodernizowanych przez PESĘ - pojawiła się klimatyzacja i zamknięty obieg w kibelku Smile
DarekP - 06-09-2012, 23:39
Temat postu:
Tomasz, a Ty jesteś pewny tego, co piszesz?
Bo mnie coś nie gra, pierwsza seria (bez klimy) miała mieć 10 szt, a Ty piszesz o modernizacji 15 szt.
Seria druga miała 2 toalety, kwadratowe okna i klimatyzację i miała liczyć 20 szt.
Serie trzecia i czwarta to okrągłe okna, klima i 1 toaleta - w sumie 45 sztuk. Faktycznie znalazłem, że ostatnie 15 sztuk ma 66 miejsc i 12 uchwytów na rowery, ale nie wiedziałem o 2 toaletach.
Tobie wychodzi jakby jedna seria więcej. Napisz coś więcej, z tego, co wiesz. Jak liczne były serie, może jakieś numery do porównania.
Mnie wychodzi z serii zlecanych przez Intercity łącznie 75 wagonów, powstałych w latach 2005-2009 (2010).
Tomasz B. - 07-09-2012, 01:15
Temat postu:
Pewny na 100% nie jestem, ale wg. moich notatek sprawa wygląda tak:

Dla IC pierwotnie powstały 4 serie:
I partia -> 20 sztuk wagonów -> 50 51 84-78 006 do 025
II partia -> 10 sztuk wagonów -> 51 51 84-70 011 do 020
III partia -> 30 sztuk wagonów -> 51 51 84-70 023 do 052
IV partia -> 15 sztuk wagonów -> 50 51 84-70 053 do 067

To wszytko daje 75 sztuk zleconych przez Intercity. Jedną partię posiadały wcześniej także PR-y (potem została ona przekazana do IC wraz z innymi wagonami)

V partia (fizycznie powstała chyba między I a II dla IC) -> 10 sztuk wagonów ->50 51 84-70 001 do 010

Łącznie daje to 85 wagonów typu 111Arow jakie posiada Intercity. Z 20 pierwszych w 15 zamontowano klimę i zamknięto obieg w WC.

Jeśli natomiast o okna chodzi to: 2 pierwsze serie (dla IC) kwadratowe reszta zaokrąglone, a w tych PR-owskich tradycyjne.
DarekP - 07-09-2012, 21:47
Temat postu:
To jesteśmy coraz bliżej konsensusu Wink
Seria III to jednak 50 51 84-70 023 do 052 - sprawdziłem na wszelki wypadek filmiki na YT.
Nie mam pewności czy najpierw było te 20 sztuk, potem 10, czy odwrotnie i jak z tą klimą, bo znalazłem u siebie takie zapiski: "Wykorzystane do przebudowy wagony 110Ac posiadały ogrzewanie konwekcyjne. Podczas modernizacji zrezygnowano z tego przestarzałego rozwiązania, montując w pierwszych 10 egzemplarzach system ogrzewania nawiewowego, a w kolejnych 20 klimatyzację. W obu wersjach zastosowano jednakowe okna wklejane, z nieznacznie odchylaną górną częścią - w wagonach klimatyzowanych jest to wymóg niezbędny do prawidłowego działania urządzeń schładzających wnętrze. Niestety montaż nieotwieralnych okien także w egzemplarzach z ogrzewaniem nawiewowym jest kolejną, bardzo poważną wadą wagonów 111Arow, szczególnie uciążliwą w okresie letnim."
Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że na burtach 111Arow jest wpis "Ogrzew. naw.", nawet na tych, które mają klimatyzację. Dodatkowo znalazłem 2 przykłady, że wagonów z serii 51 51 84-78 014 i 023, które mają na burcie dodatkowy napis "Klimatyzacja". Teraz to ja już sam nie wiem, w których jest klima i jak te wagony są oznaczone.

Jeszcze jedno pytanie, czy ostatni wagon z serii czyli 067 jest nadal w malowaniu TLK?
Tomasz B. - 11-09-2012, 00:07
Temat postu:
To się wydawało wszytko takie proste, ale jednak prosta sprawa to to nie jest. Jeśli chodzi o ten ostatni Arow - ten słynny, który pierwszy pomalowany został w barwy TLK i zaprezentowany na tragach TRAKO to jeździł w tych barwach do wakacji 2011, a potem robił za wagon kinowy i został obklejony w reklamę "Kina Letniego". Ostatnio go nie widziałem, ale pewnie nadal jeździ w barwach TLK. Trzeba by gdzieś na necie "wytropić" Smile

Seria czy partia roboczo nazwana "III" to faktycznie 50 51 84-70 023 do 052, źle miałem zapisane. Masz rację.
Co do klimy w 20, a w 10 nie to ta wersja chyba częściej pojawia się w necie. Swoją drogą jakby 10 nie miało klimy to po co PIC montowałby ją w 15 wagonach (a dokładnie PESA). O tej sprawie było głośno bo PIC zlecił tą modernizację chyba bez przetargu i ostatecznie sprawa znalazła się w sądzie (zgłosił to UTK). Sam wyrok i uzasadnienie dostępne jest w necie. Możesz poszukać jak będziesz się nudził, ja to czytałem parę dni temu.

Jeśli jednak chodzi o klimatyzację to sprawa jest skomplikowana (co nie znaczy, że nie do wyjaśnienia). Poprzeglądałem trochę filmów na YT z Arow-ami w składach i co się okazuje:
- są egzemplarze z "najnowszych serii" i w ogóle nie mają na burcie napisu "klimatyzacja" a tylko "nawiew"
- są egzemplarze, które mają zarówno napis "klimatyzacja" jak i "nawiew" (ogrz.naw. - dokładnie). Mam zdjęcia za równo z I serii, jak i z II i na obu klimy nie ma. I bądź tu człowieku mądry ... Gdzieś ktoś napisał, że wagony mają ogrzewanie nawiewowe i klimę razem - możliwe to w ogóle, że podstawa to nawiew, a w upał można klimę uruchomić?

[ Dodano: 11-09-2012, 01:19 ]
Coś też nie podobają mi się numery Arow pochodzących z PR-ów. Są takie same! jak te w wagonach XB Intercity, w których powstał "przedział rowerowy". To też trzeba wyjaśnić ...
DarekP - 11-09-2012, 19:20
Temat postu:
Dzięki za dodatkowe informacje.
Chcę dodać do nich tylko tyle, że wagony z nowszych serii (z okrągłymi oknami) mają na burcie napis o ogrzewaniu nawiewnym. Tylko starsze wagony obok standardowego wpisu o ogrzewaniu nawiewnym mają dodatkowo napis Klimatyzacja, ale w miejscu zdecydowanie bliższym drzwi wejściowych.
Przykład z filmu naszego forumowego kronikarza mkfilmykolejowe: 111Arowz klimatyzacją
Pako - 11-09-2012, 20:41
Temat postu:
Witam wątek „rowerówkowy” ( 111Arow) tak mnie wkręcił że założyłem konto na INFOKOLEJ.
Tomasz B.
Słusznie zauważył że jest 5 grup wagonów określanych / oznaczanych jako 111Arow
Serie 111Arow-I i 111Arow-II powstałe dla PKP IC w wyniku przebudowy w Pesie w 2005roku kuszetek 110A ( nie wiem z którego podtypu 110Ab , 110Ac)
- I seria 20 sztuk 505184-78006 -025 ( 72 miejsca 1WC 6 wieszaków na rower) kwadratowe okna, klimatyzację nawiewną.
-II seria 10 sztuk 515184-70011 -020 wagony przystosowane do komunikacji RIC ( 72 miejsca, 2 kabiny WC 3-wieszaki na rowery) kwadratowe okna klimatyzacja nawiewna
Serię III i IV powstałe w Pesie w wyniku przebudowy głownie wagonów 111Ay i 111Ah 111Aw w odpowiednio 2008 i 2009 roku
-III seria 30 sztuk 505184-70023 -052 ( 72 miejsca 1WC 6 wieszaków na rowery) zaokrąglone okna
-IV seria 15 sztuk 505184-70053-067 (66 miejsc 1WC 12 wieszaków na rowery) zaokrąglone okna
Wagony z III i IV serii miały już o ile pamiętam granatową tapicerkę foteli
-V serią wagonów oznaczonych jako 111Arow są wagony powstałe dla PKP PR w Nowym Sączu, z wagonów 111Aw , 111As wagonów tych było najprawdopodobniej 12 sztuk w dwóch odmianach z jedno (5 sztuk) i wielo-napięciowej ( 7 sztuk)
505184-78001 -005 , 505184-70003 -009 ( 60miejsc, 2WC , 12 miejsc na rower) jedna para drzwi od strony rowerowej posiadała drzwi odskokowe.

Obecnie włączane do pociągów jako wagony rowerowe zamiennie za wagony 111Arow ( np.: TLK Karkonosze) są wagony 111A przystosowane do przewozu rowerów poprzez przebudowę jednego skrajnego przedziału i zamontowaniu tam 3 wieszaków na rowery .
Wagony te pochodzą z PKP PR i posiadają dość zawiłą numerację 505129-00xxx , 505129-08XXX, 505129-70XXX lub 505129-78XXX. Wagonów tych podobno dla PKP PR przebudowano ok. 100sztuk. z wagonów z ogrzewaniem konwekcyjnym ( piecyki elektryczne) 111Ah, 111Ap, 111As,
DarekP - 11-09-2012, 21:04
Temat postu:
Pako, a masz może jakieś informacje na temat rowerówek powstałych z wagonów XB? Posiadam zapisaną informację, że przebudowano 4 sztuki XB oraz mam jeden numer 505184-70000-1. Numer nie pokrywa się z przedstawionymi powyżej, ale na pewno zakres numerów nie może być 000 do 003, bo 003 jest zajęty przez wagon ex-PR, ale za to 010 wydaje się być wolny.
Drugie ciekawe pytanie, jakie wagony zajmują zakres 84-70021 do 022?
Skoro już robimy podsumowanie rowerówek, to wspomnijmy jeszcze o wagonach 154A - B9mnopuvz. Posiadają one zakres numeracji od 615129-90001-0 do 012-7.
Pako - 11-09-2012, 21:37
Temat postu:
O ile dobrze kojarzę to XBrow było 3 ale w ŚK podawał chyba tylko że dwa
w/g mnie były to numery 515184-70000 do 002. niestety pewności nie mam.
Co do 111Arow w wersji kinowej to było tak oklejonych kilka wagonów 505184-70065-4, 066-2 i 067-0
Chcąc podsumować „rowerówki „ to oprócz wymienionych
111Arow,
154Arow,
XBrow
Powinno się pamiętać o dwóch
161A ( RegioEkspres) 755184-71001 – 002 (52 miejsca i 11-rowerów)
Oraz spotkałem również przebudowane 120A na rowerowe na „helskiej „
120A Bpv 505184-18001 -005 z Chojnic ( 72 miejsca i 14 na rowery)
Tomasz B. - 14-09-2012, 20:10
Temat postu:
Świat kolei (4/2012) podaje,że mamy 3 wagony, jednak numery zaczynają się na 50 a nie na 51.
Tak więc mamy wagony XB --> 50 51 84-70 000-002

Co do wagonów 154A i 154Aa to mamy łącznie 12 wagonów rowerowych. Siedem wagonów powstało z 154A, a pięć z 154Aa. Połowa wagonów posiada barwy BWE, reszta IC. Zakres numeracji: 61 51 29-90 001-012

Dodatkowo oprócz wymienionych wcześniej "rowerówek" mamy jeszcze przerobione wagony bagażowe, w których także są stojaki rowerowe. (Zdecydowana większość tych wagonów jest obecnie wyłączona z planowego ruchu)

Wracając jeszcze do wagonów 111Arow - to PIC starał się ostatnio o świadectwo dopuszczenia do ruchu dla 10 sztuk tych rowerówek przejętych od PR-ów, więc chyba powstało ich właśnie tyle 10 sztuk (a nie jak była mowa wcześniej 12). No chyba, że 2 egzemplarze nie były zakwalifikowane do przeprowadzenia rewizji. Mamy tu numery 50 51 84-78 ... (widziałem: 002, 004, 005) oraz 51 51 84-70 ... (widziałem 007, 009)

... no i na razie tyle z rowerówek. No to co Panowie jakie teraz wagony "bierzemy na warsztat"?
DarekP - 14-09-2012, 21:46
Temat postu:
To jedziemy po niemieckich XB i Z2. To jest grupa wagonów jeszcze ciekawsza od Arow.
Powstały z nich ww rowerówki, z przedziałami menedżerskimi, dla niepełnosprawnych, dzieci oraz "częsciowobarowe". Do tego nie wiadomo, czy w ogóle ktoś wie, ile ich jeszcze jest, sporo z niezmodernizowanych ma być przebudowywane w ramach przetargu na 150 szt dla trasy Szczecin-Przemyśl.
Pytanie czy ciągnąc temat tu, czy założyć nowy?
Tomasz B. - 14-09-2012, 23:38
Temat postu:
To zacznijmy od wagonów typu XB Smile. Nowy wątek założony: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=265658#265658
Pako - 15-09-2012, 11:09
Temat postu:
Tomasz B. faktycznie XBrow 505184-70xxx pomyłka z mojej strony.
Co do ilości Newagowych 111Arow to napisałem „… najprawdopodobniej 12 sztuk..”
Ilości nie jestem powinien, być może rzeczywiście jest 10 sztuk , ale równie dobrze PKPIC mogło przejąć tylko 10 , nie wiem – sprawa otwarta. Co do numerów to w moich zapiskach (widzianych na żywo bądź w Internecie) mam nr: 505184-70003, 004, 007, 009 oraz 515184-78001, 003, 004, 005.

[ Dodano: 19-09-2012, 11:44 ]
Jeśli chodzi o układ miejsc w 111ArowIV, czyli wersji 66 miejscowej to nie mają one już stolików w połowie długości wagonu. Siedzenia zwrócone są od środka wagonu "plecami" tak że pasażerowie zwróceni są od połowy długości wagonu w stronę przedsionka. Odwrotnie niż ma to miejsce w poprzednich wersjach 111ArowI, II, ( niestety III nie jestem pewien ale najprawdopodobniej też).
sebek - 16-02-2013, 20:22
Temat postu:
Niektórzy z was często jeżdżą składami dalekobieżnymi, szczególnie wagonami typu 111Arow, dość powszechnie spotykanymi w Ex, TLK i jak zauważyłem, nawet w EIC.
Czy waszym zdaniem, 111Arow są na tyle komfortowe, że powinny być w obsłudze kategori EIC?
Odnosze się tutaj, do składu dzisiejszego "Górnika" do Warszawy, gdzie 2 klasa to aż 3 x 111Arow.
Czy ten typ wagonu powinien być stałym w EIC, bo jak widać po Górniku, jest to więcej jak połowa zestawienia 2 klasy: 3 x 111Arow i 2 x Z2B.
Kilka lat temu, spotykałem na Górniku zestawienia typu 3 x 154a, ale to dość odległe czasy, inny typ wagonów, inny układ siedzeń. Teraz powraca się do większej ilości bezprzedziałówek, ale 111Arow.
Nie wiem czy to dobry kierunek, aż tyle wagonów tego typu na kat. EIC?
leewy1994 - 17-02-2013, 00:40
Temat postu:
Zależy, która wersja Arowa, z klimatyzacją czy nie. Bowiem są dwa typy tych wagonów. Te z prostokątnymi oknami absolutnie nijak pasują do EIC, co najwyżej do EX. Poza tym Arowy z kwadratowymi oknami nie mają klimatyzacji tylko wywietrzniki nad siedzeniami. Te z zaokrąglonymi rogami jak dla mnie pasują zarówno do TLK, EX jak i EIC Smile One mają klimatyzację i w ogóle ładniej prezentują się od tych z kwadratowymi oknami. Ale co za dużo to niezdrowo i uważam, że aż 3 Arowy na EIC to za dużo, jeden spokojnie wystarczy Smile
DarekP - 17-02-2013, 12:18
Temat postu:
Nie chciałbym generalizować, ale osobiście uważam, że do składów EIC powinny być stosowane wyłącznie wagony typy Z, posiadające odpowiednio mocniejszą konstrukcję pudła, wózki z kołami monoblokowymi i hamulcami tarczowymi, klimatyzację i odpowiednio wyciszone wnętrza.
111Arow choć są komfortowe, są efektem modernizacji niezbyt młodych już wagonów 111A, więc moim zdaniem nie spełniają wymogów taboru na najlepsze pociągi. Ich utrzymanie jest tańsze, niż wagonów Z, stąd pokusa, aby je stosować, zamiast tego, co być powinno.
BartekD1986 - 17-02-2013, 22:29
Temat postu:
a 111Arow nie powstały przypadkiem z 110Ac?
DarekP - 17-02-2013, 23:11
Temat postu:
Nawet nie przypadkiem, a celowo Śmiech Ale tylko pierwsza seria 30 sztuk. Potem szły już 111A.
A tak przy okazji, to najnowsze sztuki z tego roku też będą z modernizacji 111A.
sebek - 18-02-2013, 10:47
Temat postu:
Wagony 111 Arow, jakoś nie bardzo mi pasują do składów EIC. Powiedzmy, że raz na czas, zastępczo itp. sytuacje, ale jak zauważyłem, Górnik i Ondraszek, regularnie jeżdżą z tymi wagonami.
Czy warto płacić 120zł za przejazd Arowem, czy lepiej wybrać bezprzedziałowy wagon w RE Chemik za połowę ceny. Oczywiście każdy ma swoje zdanie, ale dziwi mnie brak bezprzedziałowych 154a na EIC.
Czy wszystko poszło do modernizacji i stąd widok EIC z samymi Arowami.
DarekP - 18-02-2013, 11:28
Temat postu:
Akurat porównanie foteli w obu przytoczonych wagonach na pewno udowodni Ci, który z nich może jeździć w EIC. 111Arow mają na prawdę wygodne fotele, 161A ma typowe deski.
Pako - 13-05-2013, 10:54
Temat postu:
Tak więc mamy kolejna wersję rowerówki 111Arow (na potrzeby dyskusji oznaczonej prze zemnie jako 111Arow V)
http://www.rynek-kolejowy.pl/45120/Zmodernizowane_wagony_PKP_Intercity_z%C2%A0Bydgoszczy_%E2%80%93_fotogaleria.htm
Docelowo 10 sztuk zmodernizowanych przez Pesę 111Arow z numerami z zakresu prawdopodobnie 615184-70068 do 077 . Kolejna wersja posiada 60miejsc w odróżnieniu od już eksploatowanych z 72 ( I , II, III serii) i 66 ( IV serii) miejscami do siedzenia. Nie pamiętam tylko ile mają mieć wieszaków na rowery, chyba 12. Poprzednie seria I i II - 3 wieszaki, III - 6 wieszaków, IV 12- wieszaków.
DarekP - 13-05-2013, 12:48
Temat postu:
W SIWZ wymagana ilość miejsc na rowery lub narty wynosiła 12 sztuk.
Wagony piękne, ale tak szczerze mówiąc nieco badziewnie wyszły niektóre rozwiązania, np. okno pomiędzy przedziałem pasażerskim i rowerowym (trochę tandetne, można było zastosować podobną zabudowę jak w oknach zewnętrznych)

http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/45120/394d50ac97c7738244e9744f2b85aa32.jpg

oraz miejsca w ostatnich rzędach z widokiem na ścianę (lub okno do rowerowni)

http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/45120/074c31b730527aa79944fde202bb1661.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/fototemp/660_0_1/foto_news_opis/45120/87591b72b8904279eac20566e191811b.jpg

Podobna sytuacja wystąpiła ostatnio w przetargach na EZT i tam zdecydowano o montażu ostatnich rzędów na przeciw siebie, a tutaj tak dość nie ciekawie będzie patrzeć sobie w ścianę.

Tak może przy okazji - jak będzie wyglądała numeracja 140A po modernizacji, bo teoretycznie mogą zostać przy swoich numerach, jedynie ze zmianą początku z 51 na 61, lub będą zupełnie nowe.
Dudzio - 14-07-2013, 10:58
Temat postu:
Czy w tych wagonach jest klimatyzacja i gniazdka?
Darthlol - 14-07-2013, 11:54
Temat postu:
Tak wagony 111Arow zmodernizowane przez Pesę posiadają klimatyzację i gniazdka
Pako - 19-07-2013, 22:15
Temat postu:
Cytat:
Tak może przy okazji - jak będzie wyglądała numeracja 140A po modernizacji, bo teoretycznie mogą zostać przy swoich numerach, jedynie ze zmianą początku z 51 na 61, lub będą zupełnie nowe.


Oryginalnie 140A nie miały w oznaczeniu 51, tylko 57. ( 575119-78XXX-X ), więc po tym jak dorobią się klimatyzacji nie koniecznie muszą mieć numery od 61 ale również 50 (komunikacja wewnętrzna ) - nie wyklucza wyposażenia w klimatyzację.
DarekP - 27-07-2013, 20:54
Temat postu:
Przy okazji odnalazłem ten wpis, dotyczący miejsc z widokiem na ścianę:

Cytat:
W karcie UIC 567 widnieje zapis, który informuje, że miejsca siedzące na końcach powinny być tak rozmieszczone, aby pasażerowi nie siedzieli twarzą do ściany.


A teraz fragment z SIWZ:

Cytat:
Przeznaczenie wagonu
Wagon osobowy kursujący w pociągach IC w ruchu krajowym i zagranicznym spełniający normy kart UIC.
Dostępne wagony do przebudowy – przedziałowe
Przebudowa na wagon bezprzedziałowy klimatyzowany z zamkniętym obiegiem WC przystosowanym do
przewozu sprzętu sportowego oraz z drzwiami bocznymi odskokowo-przesuwnymi
Prędkość konstrukcyjna i eksploatacyjna 160 km/h


No i czy w związku z powyższym wszystko jest ok, z tymi nowymi Arowami?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group