kond345.. napisał/a: |
To są te 113Alux co wymienił kolega Pinki. |
Tomasz B. napisał/a: |
Tak więc na początku roku 2009 mieliśmy w IC 129 wagonów typu 113A. Część została w PR-ach - ile dokładnie nie wiem (coś pomiędzy 12-30 sztuk). W kolejnych latach zaczęły się hurtowe cięcia tych wagonów ... |
DarekP napisał/a: |
Inną kwestią, która mnie zastanawia, to dlaczego nowe barowozy mają powstać z 112A, a nie modernizuje się obecnych 113A. Powody mogą być, jak dla mnie swa: - nowe bazy pod bary (112A) są nowsze niż obecne 113A, więc jest szansa, że pojeżdżą dłużej - IC chce mieć więcej barów niż ma, bo o ile mi się wydaje WARS w przetargu obiecał modernizacje 113A. |
snajper napisał/a: |
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:
|
Tomasz B. napisał/a: |
Jak oznaczone są te "luxy"? Wydawało mi się, że 113A-Lux, a tu mamy jednego z nich jako zwykłe "113A":
http://www.flickr.com/photos/tcy77/5693937016/in/photostream/lightbox/ |
Tomasz B. napisał/a: | ||
112A chcą przerobić w najbliższym czasie Przewozy Regionalne. Być może dlatego, że już nie mają odpowiedniej ilości 113A i lepiej przerobić zbędne w obecnej eksploatacji wagony 1 klasy z końcówki lat `80 niż barowce z połowy `70. |
snajper napisał/a: |
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:
|
DarekP napisał/a: |
(...) PKP Intercity ogłosiło 2 przetargi na modernizację wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl, w których (wyciągi z SIWZ):
- w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych typu 113WRb" - - w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "wykonanie modernizacji 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych" (...) |
Tomasz B. napisał/a: |
Dziś wagonów restauracyjnych REST (WR Bautzen`89) jest nadal 16 sztuk, wszystkich nadal stacją macierzystą jest Warszaw Grochów no i chyba nie trzeba dodawać, że właścicielem INTERCITY. |
Tomasz B. napisał/a: |
Swoją drogą modernizują 68 wagonów na pociągi Przemyśl-Szczecin-Przemyśl z czego 30 będzie barowych, czyżby np. Przemyślanin był zestawiany w przyszłości ze "zdeklasowanych" barowców . |
DarekP napisał/a: |
Aktualne numery to 51 51 88-70 178-0 do 181-4 oraz 61 51 88-70 182-0 do 196-0, przy czym z moich notatek wynika, że nie ma 179 i 185. Czy to możliwe, że te 3 pierwsze modernizowane sztuki są nadal bez klimatyzacji? |
Tomasz B. napisał/a: |
Nie mamy więc wagonów z numerem 179, 184 i 185 (z zakresu 178-196 jeśli chodzi o te nasze REST-y). |
snajper napisał/a: |
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:
[url=http://s15.postimage.org/qdoof1ds7/113_A_wne_classic_01.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/p3quzzk07/113_A_wne_classic_02.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/yi1dxipl3/113_A_wne_classic_08.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/ypp0u10jr/113_A_wne_classic_11.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/rg81p2bd3/113_A_wne_classic_12.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/8qg28bimf/113_A_wne_classic_14.jpg]Obrazek[/url] |
Cytat: |
Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na wykonanie modernizacji trzech pasażerskich wagonów kolejowych typu Z1A.
[...] Po wykonanej modernizacji pasażerskie wagony kolejowe mają stać się wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych. Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana z uwzględnieniem kryteriów ceny (90%) i okresu gwarancji (10%). Oferty poznamy 30 marca. Zamówienie nie będzie dofinansowane przez Unię Europejską. |
Cytat: |
PKP Intercity jednak uda się kupić nowe wagony do ubsługi połączeń Warszawa – Szczecin. Unieważnienie postępowania nakazał miesiąc temu Urząd Zamówień Publicznych. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Krakowa Izba Odwoławcza uznała jednak, że zamówienie jest zgodne z prawem.
W listopadzie PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 nowych wagonów pasażerskich dla połączeń w relacji Warszawa – Poznań – Szczecin wraz z usługą ich finansowania. Nowoczesne wagony mają trafić m.in. do połączeń Express InterCity „Chrobry” i „Bolesław Prus”. Wartość projektu wynosi 141,5 mln zł |
Stoker napisał/a: |
Świeżo po naprawach P4 (rewizyjnych) mamy całą czwórkę wagonów 113ALux. Ostatnio często kursują nawet na trasach międzynarodowych - np. w Polonii do Budapesztu oraz w Sobieskim do Wiednia - o czym donoszą nawet niemieckojęzyczni miłośnicy kolei na forum Drehscheibe: |
sympatyk napisał/a: |
Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny. |
sympatyk napisał/a: |
Maszyny vendingowe z napojami i przekąskami już niedługo mogą pojawić się w pociągach PKP Intercity. |