INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Modernizacja linii Warszawa - Radom

Spavnosky - 07-12-2012, 20:19
Temat postu: Modernizacja linii Warszawa - Radom
Witajcie, ostatnio przeglądając nowy rozkład jazdy na trasie Kielce-Warszawa, który ma wejść w życie 9 grudnia zauważyłem, że czas podróży troszeczkę się zmienił ale za to trasa biegnie przez Dęblin, Piławę zamiast przez Warkę.. Zacząłem szperać w internecie i znalazłem, że teraz pociągi będą kursować drogą okrężną przez Dęblin ze względu na modernizację linii nr 8. Ale nie znalazłem jednej bardzo istotnej rzeczy, kiedy pociągi wrócą z powrotem na trasę pierwotną tj. przez Warkę?

Pozdrawiam
Henryk - 09-12-2012, 11:08
Temat postu: Re: Modernizacja linii nr 8 trasa Radom-Warszawa
Remont Warszawa-Łódź będzie trwał co najmniej 10 lat. Tak więc w twoim przypadku kolejarstwo może uwinie się do 2020 Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
ET05 - 09-12-2012, 15:41
Temat postu:
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.
Spavnosky - 10-12-2012, 01:16
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.


Polska.. tak czy siak po tych nowych szynach co zroibli bardzo przyjemnie sie jedzie:) Dzisiaj jak jechalem trasa przez Deblin to nawet nie odczulem, ze jade trasa dluzsza o 50km:)
sympatyk - 23-07-2013, 13:29
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Nie znany jest nawet czas rozpoczęcia remontu ósemki, a co dopiero zakończenia. Kolejna data podana przez wiceministra czyli 2016 jest tak samo prawdziwa jak to, że ósemka miała być gotowa wraz z radomskim dworcem na Euro 2012.


PLK: modernizacja „ósemki” ruszy w 2014 r.

Po zakończeniu modernizacji odcinka Warszawa Okęcie - Radom pociągi pojadą po linii z prędkością maksymalną 160 km/h. Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą ostatnie prace przygotowawcze, związane z budową nowego systemu sterowania ruchem pociągów.

Modernizowany odcinek z Warszawy do Warki jest częścią linii kolejowej nr 8 łączącej stacje Warszawa Zachodnia i Kraków Główny. Przebudowa dotyczy 92 kilometrów, którymi tysiące pasażerów codziennie podróżują między Radomiem a stolicą. Odcinek na południe od Warki zostanie przebudowany na dwutorowy, co wyeliminuje konieczność mijania się pociągów i przyspieszy oraz usprawni prowadzenie ruchu na tym odcinku. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują nie tylko torowiska. Zmodernizowana zostanie cała infrastruktura zapewniająca bezpieczną podróż – w tym sieć trakcyjna, systemy zasilania, powstanie również nowy system sterowania ruchem.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15101/PLK-modernizacja-osemki-ruszy-w-2014-r.html
FranzMaurer - 10-08-2013, 10:09
Temat postu:
Szkoda mi tych Radomian , którzy dojeżdżają do pracy do stolicy ech.. byłoby miło gdyby PLKa skróciła im cierpienia jazdy w 5 - godzinnych mękach EZTami KM, w których brakuje klimy w upalne dni.. cóż..
sympatyk - 28-01-2015, 17:17
Temat postu:
Trochę artykułów na temat modernizacji linii nr 8 w poniższych linkach:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/15930/Ostatni-etap-przygotowan-do-modernizacji-linii-Warszawa-Okecie-Radom.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22977/UOKiK-wykryl-zmowy-przetargowe-przy-modernizacji-linii-Warszawa-Radom.html

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22978/Kombud-nasze-dzialania-sa-transparentne.html
ET05 - 03-04-2015, 21:46
Temat postu:
Teraz kolejny termin to 2020... O 2 torze Warka - Radom słyszy się już ponad 50 lat... I pewnie bedą opowieści przez kolejne 50... Patrząc na tempo "robót budowlanych" na E30, to jeśli nawet zaczną to spokojnie 15 lat bez połączenia Warka - Radom... W tym czasie zajeżdżą siódemkę na odcinku Otwock - Pilawa i także dokładnie rozkopią i pewnie wezmą się też za 13, żeby nie było nudno. Szansą są łącznicę do cmk - w Czarny oraz z 22-ki w stronę Warszawy...
sympatyk - 11-04-2015, 10:05
Temat postu:
PKP PLK szukają wykonawcy prac pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem.

Krajowy zarządca sieci kolejowej rozpisał przetarg w trybie „zaprojektuj i zbuduj” na modernizację fragmentu linii kolejowej nr 8, pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Wykonawcę mamy poznać w połowie maja bieżącego roku. Zakres przewidzianych prac jest szeroki i zakłada przebudowę 12 kilometrów nawierzchni torowej, przejazdów kolejowo-drogowych, urządzeń srk i sieci trakcyjnej.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56942/pkp_plk_szukaja_wykonawcy_prac_pomiedzy_skarzyskiem_kamienna_a_suchedniowem.html
Arek - 13-04-2015, 11:04
Temat postu:
W maju ruszy modernizacja linii nr 8?

Od dwóch lat powinniśmy jeździć po zmodernizowanej trasie z Warszawy do Radomia. Tak wynikało z planów PKP PLK z 2011 r. Według aktualnych przymiarek do rozpoczęcia prac na „ósemce”, jest szansa, że robotnicy wejdą na tory w maju.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23926/W-maju-ruszy-modernizacja-linii-nr-8.html
soad - 25-04-2015, 12:06
Temat postu: W grudniu pojedziemy szybciej z Katowic do Krakowa
Modernizacja systemu poboru opłat przez Staleksport pozwoli na zaoszczędzenie średnio 20 sekund na jednym pojeździe pokonującym całe 50 km między bramkami A4.
Daje to niebagatelną liczbę 120 godzin na dobę a 81000 godzin rocznie. Podniesienie standardu poboru opłat wymaga jednak podniesienia ceny dla pojazdu o wadze do 3,5 tony na 23 złote. Miłej podróży!!!!!!!!!!
Śmiech
pacy - 25-04-2015, 12:18
Temat postu:
A co to ma wspólnego z modernizacją linii 8 Radom - Warszawa??
soad - 25-04-2015, 16:03
Temat postu:
pacy napisał/a:
A co to ma wspólnego z modernizacją linii 8 Radom - Warszawa??

Taka ironia ! 105 km i 2 godziny 10 minut !
Radom około 200 000 ludności
Warszawa około 1 800 000 ludności
razem 2 000 000 ludności

i 77 km też około 2 godziny 10 minut!
Kraków 760 000 ludności
Związek Śląska i Zagłębia liczący 2 000 000 ludności
razem 2 760 000 ludności Sad
zdawałoby się że priorytet ekonomicznie oczywisty ale nie dla rządzących tym krajem! Sad
pacy - 25-04-2015, 16:21
Temat postu:
Tak poważnie to obie linie już dawno powinny być zrobione .
ET05 - 25-04-2015, 17:29
Temat postu:
Problem polega na tym, że w cywilizowanym kraju robi się dziennie 2-3 kmb kompletnego toru z podtorzem, siecią trakcyjną i srk. W Polsce robi się kilka metrów dziennie... Ale rozmach przetargów, raportów i innych utrudnień bije na głowę cały świat...
soad - 26-04-2015, 08:51
Temat postu: Problem polityczny
W przypadku Kraków - Katowice to problem polityczny bo 'warsiawka' nie zniesie powstania silnej konkurencji małopolsko-śląsko-zagłębiowskiej liczącej około 3,5 do 4 mln ludzi
Dowodów na działania aż nadto!!!
sympatyk - 27-07-2015, 13:00
Temat postu:
Rusza modernizacja linii Warszawa – Radom.

Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach – to główne założenia podpisanej dziś umowy na modernizację trasy między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy. Prace o wartości ponad 460 mln zł potrwają 20 miesięcy. Po ich zakończeniu pociągi na znacznej części tego odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25230/Rusza-modernizacja-linii-Warszawa-Radom.html
ET05 - 01-01-2016, 20:41
Temat postu:
Oczywiście wąskie gardło nadal nietknięte. Ciekawe czy zakończenie odcinka z Warki do Radomia nie zbiegnie się z kolejną modernizacja dworca w tym pięknym mieście i naprawami od W-wy Zachodniej do Okęcia Wink
Beatrycze - 23-07-2016, 18:34
Temat postu:
Nie będzie szybkiej kolei z Radomia do Warszawy w 2020 r. Opóźnienie sięgnęło 10 lat.

Nie będzie szybkiej kolei do Warszawy w 2020 roku. PKP Polskie Linie Kolejowe nie mają dwóch podstawowych dokumentów i przesuwają termin zakończenia modernizacji na 2022 rok.

Więcej:
http://radom.wyborcza.pl/radom/1,87231,20427939,budowa-szybkiej-kolei-z-radomia-do-warszawy-opozniona-o-dwa.html
sympatyk - 06-02-2018, 11:11
Temat postu:
Ważna trasa kolejowa do Warszawy będzie odnowiona.

Na przełomie marca i kwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia. Roboty mają ruszyć w drugiej połowie 2018 r., a zakończyć w 2021 r. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł.

Więcej:

http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/pkp-plk-maja-podpisac-umowy-ws-modernizacji-linii-warszawa-radom,722260.html


_______



Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę.

Służewiec, do którego codziennie dojeżdża już 100 tys. pracowników, boryka się z ogromnymi problemami komunikacyjnymi. Istniejące przystanki kolejowe Warszawa Służewiec i Okęcie nie zapewniają wygodnego i komfortowego dojścia, co zniechęca do korzystania z tego środka transportu. Być może jednak nie opłaca się poprawiać teraz przejść, gdyż PKP PLK analizuje kształt całego węzła kolejowego w Warszawie i niewykluczone, że wpierw trzeba będzie poczekać na dobudowę torów czy przesunięcie przystanku Służewiec.

Więcej:

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kolej-tylem-do-sluzewca-jak-lepiej-wykorzystac-szyne-57380.html


_______



Wydłuża się projektowanie modernizacji linii do Radomia. Będzie opóźnienie inwestycji?

Wydłuża się wykonanie dokumentacji dla modernizacji kluczowego na linii nr 8 odcinka Warka – Radom. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wydluza-sie-projektowanie-modernizacji-linii-do-radomia-bedzie-opoznienie-inwestycji-85613.html
EcoRail - 10-02-2018, 18:27
Temat postu:
Jeżeli koś interesuje się oznakowaniem linii kolejowych zarówno tych istniejących jak i modernizowanych bądź interesują go znaki kolejowe lub wskaźniki kolejowe to zapraszam do kontaktu. Laughing
Beatrycze - 25-07-2018, 10:55
Temat postu:
MI tłumaczy opóźnienie modernizacji linii Warszawa - Radom.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Czachówek Płd – Warka jest opóźniona o kilka miesięcy. Wstrzymanie prac jest wynikiem decyzji wojewódy, który zakwestionował dokumentację złożoną przez PKP PLK.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32442/opoznienie-modernizacji-linii-warszawa---radom.html
ciapaty - 31-12-2018, 16:24
Temat postu: Warszawa-Radom: dekada remontu
Linię kolejową z Warszawy do Radomia oddano do użytku 25 listopada 1934, budowa trwała około 18 miesięcy. Przetarg na modernizację tej trasy rozstrzygnięto w roku 2010, czyli dziewięć lat temu, a roboty wciąż trwają i nie wiadomo kiedy się zakończą.

Więcej
Victoria - 09-03-2019, 21:31
Temat postu:
JEDNOTOROWA GEHENNA

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia wkracza na kluczowy odcinek Warka – Radom. Przebudowa tego odcinka, której finał zapowiedziano na połowę 2021 r., ma zakończyć ciągnącą się od 2007 r. modernizację 100-kilometrowej linii z Warszawy do Radomia. Dla porównania, budowa linii kolejowej Warszawa – Radom trwała 20 miesięcy.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs100.pdf
Beatrycze - 11-03-2019, 17:59
Temat postu:

Beatrycze - 02-05-2019, 14:04
Temat postu:
Kolejarze remontują linię, by pociągi mogły jeździć tak szybko, jak przed II wojną światową.

75 minut będzie jechać najszybszy pociąg łączący stacje Warszawa Centralna i Radom. I to po remoncie, który zakończyć się ma w połowie 2021 roku. Taki sam czas osiągały pociągi w... 1937 roku, czyli dwa lata po otwarciu tej linii.

Więcej:
https://innpoland.pl/152099,remont-kolejowy-pociagi-pojada-tak-szybko-jak-przed-wojna
Ralny - 10-07-2019, 22:26
Temat postu:
Znaczne opóźnienia na linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia opóźnia się w stosunku do zakładanego harmonogramu prac. Zaangażowanie wykonawcy robót jest niezadowalające – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/znaczne-opoznienia-na-linii-kolejowej-nr-8-warszawa-radom_more_116042.html
pawelu - 11-07-2019, 10:24
Temat postu:
W niedzielę jechałem linią nr 8 do Radomia. Do Strzyżyny dokąd dojeżdżają obecnie pociągi, i gdzie przesiada się na ZKA niewiele się dzieje. Niby wyremontowany już z 1,5 roku temu odcinek Warszawa Służewiec-Piaseczno a prędkość jest dalej gorzej jak źle. Potem długo, długo nic. Na 2 stacjach przed Warką postawili zasieki na peronie, że niby mają je remontować. I dosłownie kilkaset metrów za Warką, wyrównany teren czyli jakby przygotowania pod budowę drugiego toru, tak szumnie zapowiadanego od zawsze. I to wszystko. Także zapomnimy o 2021 roku, może 2041 rok. A jak widzę te "postępy", zresztą nie tylko na tej linii i słyszę te propagandę o CPK to mnie coś trafia. LK 216 z Działdowa do Olsztyna miała być oddana 31 lipca a tam jeszcze końca nie widać. Między Działdowem a Nidzicą, gdzie droga przecina tory od kilku miesięcy nic się nie dzieje. Zerwali trakcję, i szyny i ...... fajnie jest:-(((((
Ralny - 04-12-2019, 19:46
Temat postu:

atakan - 04-12-2019, 23:55
Temat postu:
Ralny Minister Propagandy III Rzeszy przy tym jest cienki jak polsilver .
Victoria - 03-01-2020, 19:13
Temat postu:
Pozytywna decyzja Komisji Europejskiej o dofinansowaniu przebudowy linii radomskiej

Projekt modernizacji linii kolejowej na odcinku Warka – Radom z programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) dostał pozytywną decyzją o dofinansowaniu z Komisji Europejskiej.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pozytywna-decyzja-komisji-europejskiej-o-dofinansowaniu-przebudowy-linii-radomskiej-94991.html
sympatyk - 03-04-2020, 20:55
Temat postu:
Na linii kolejowej Warszawa - Radom trwa modernizacja odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom.

Nowy most nad Pilicą, gotowe konstrukcje peronów oraz pierwsze kilometry drugiego toru - na linii kolejowej z Warszawy do Radomia trwa modernizacja odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom. Dzięki inwestycji pasażerowie zyskają komfortowe perony, łatwiejszy dostęp do kolei i atrakcyjny czas podróży. Inwestycja współfinansowana jest ze środków POIiŚ.

Więcej:

https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/36074/na-linii-kolejowej-z-warszawy-do-radomia-trwa-modernizacja-odcinkow-czachowek---warka-i-warka---rad.html
Victoria - 12-05-2020, 11:47
Temat postu:
Inwestycje bez pozwolenia

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ma problemy z rozliczeniem części prac wykonanych w ramach modernizacji linii Warszawa – Radom. Jak dowiedział się dwumiesięcznik „Z Biegiem Szyn”, do sfinansowania w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko nie zostały zakwalifikowane wydatki w łącznej kwocie sięgającej 60 mln zł.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs107.pdf
Victoria - 22-05-2020, 21:38
Temat postu:
Z Warki do Radomia pociągiem dopiero w grudniu 2020

Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel przyznał, że pociągów po linii 8 między Warką a Radomiem nie uda się uruchomić we wrześniu 2020. Teraz w grę wchodzi grudzień.

Obecnie, aby z Warszawy dojechać do Radomia, w Warce trzeba przesiąść się na autobusową komunikację zastępczą lub skorzystać z bezpośredniego pociągu PKP Intercity jadącego przez Dęblin lub Idzikowice i Przysuchę. Taka sytuacja miała trwać do września.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-warki-do-radomia-pociagiem-dopiero-w-grudniu-2020-96852.html
Beatrycze - 30-09-2020, 12:22
Temat postu:
Pociągi nie wrócą do Radomia w grudniu. PKP PLK nie ma nawet pozwoleń.

Jeszcze kilka tygodni temu PKP PLK utrzymywały, że w grudniu 2020 roku pociągi wrócą na trasę Warszawa – Radom. Teraz już tak nie twierdzą. Pociągi, które w ocenie posła Marka Suskiego mogły być prowadzone lokomotywami spalinowymi, nie wrócą w tym roku.

Więcej:
http://inforail.pl/pociagi-nie-wroca-do-radomia-w-grudniu-pkp-plk-nie-ma-nawet-pozwolen_more_127484.html
Krog - 30-09-2020, 21:23
Temat postu:
Oczywiście winnych tego stanu rzeczy brak. Gdyby robotnik albo specjalista spóźnił się z czym kolwiek w ramach swoich obowiązków to już zostali by ukarani ale jeśli chmara zleżałych dyrektorów nie radzi sobie, to kary nie będzie.
Victoria - 14-11-2020, 20:18
Temat postu:
MAGISTRALA KŁAMSTW

Ministerstwo Infrastruktury i PKP Polskie Linie Kolejowe zabrnęły w kłamstwa na temat terminu powrotu pociągów na linię Warszawa - Radom, która modernizowana jest już od 13 lat.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs110.pdf
Victoria - 05-02-2021, 21:58
Temat postu:
Warszawa – Radom: Ruszyły jazdy zapoznawcze na nowym torze na odcinku Warka – Dobieszyn

Między Warką a Dobieszynem od 8 lutego pociągi pojadą pierwszym nowym torem. Stacja Dobieszyn i przystanki Strzyżyna oraz Grabów nad Pilicą przygotowane są dla podróżnych. Prace wykonane na odcinku Warka – Radom zbliżają do sprawniejszych podróży koleją między Radomiem a Warszawą.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/warszawa-radom-ruszyly-jazdy-zapoznawcze-na-nowym-torze-na-odcinku-warka-dobieszyn/
Beatrycze - 12-03-2021, 14:01
Temat postu:
Od niedzieli (14.03 br.) po dwóch torach do Dobieszyna na linii Warka – Radom.

Od 14 marca na linii Warszawa – Radom podróż dwoma torami będzie możliwa do Dobieszyna. To skracanie o kolejne kilometry „jednotorówki” - wąskiego gardła miedzy Warką a Radomiem. Wykorzystany będzie nowy most nad Pilicą. Od Dobieszyna do Radomia budowane są nowe przystanki, tory i wiadukty. Inwestycja za ponad 600 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z udziałem środków UE z POIiŚ.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/37926/od-niedzieli--14-03-br---po-dwoch-torach-do-dobieszyna-na-linii-warka---radom.html
Victoria - 21-03-2021, 14:44
Temat postu:
Na linii Warszawa – Radom bardzo powoli do przodu

Z dniem 8 lutego 2021 r. na modernizowanej linii z Warszawy do Radomia powrócił ruch pociągów na zamknięty od 2019 r. 18-kilometrowy odcinek Warka – Dobieszyn, który został w tym czasie rozbudowany z linii jednotorowej do ciągu dwutorowego (w miejscu mijanek Grabów nad Pilicą i Strzyżyna powstały przystanki osobowe).

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs112.pdf
Ralny - 30-04-2021, 19:08
Temat postu:
W maju pociągi Kolei Mazowieckich z Warszawy dojadą bliżej Radomia

Choć mocno poza pierwotnymi terminami, prace przy linii nr 8 postępują teraz w szybkim tempie. Na tyle szybkim, że 18 maja pociągi Kolei Mazowieckich zbliżą się na odległość 15 kilometrów od Radomia. Ale jest bardzo wątpliwe, czy zgodnie z kilkoma deklaracjami, pociągi KM dotrą do samego Radomia w czerwcu.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/w-maju-pociagi-kolei-mazowieckiech-z-warszawy-dojada-blizej-radomia-102261.html
sympatyk - 18-05-2021, 17:23
Temat postu:
PKP Intercity planuje w czerwcu pociąg przez Warkę do Radomia. Nie wiadomo, czy pojedzie?

Czy z uwagi na toczące się prace (w samym Radomiu na dużej części linii wciąż nie są gotowe perony na nowych przystankach, nie zawieszono sieci trakcyjnej, część obiektów inżynieryjnych nie jest gotowa, a miejscami wciąż nie położono torów) PKP PLK zdoła otworzyć ją 13 czerwca, tak jak wciąż deklaruje, a Intercity zdoła wypuścić na założoną trasę „Sienkiewicza”? Nie jest to wcale pewne. Dziś (17 maja) pociągu nie ma już na intercity.pl i nie można kupić na niego biletów.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-intercity-planuje-w-czerwcu-pociag-przez-warke-do-radomia-nie-wiadomo-czy-pojedzie--102530.html
Diken - 19-05-2021, 12:40
Temat postu:
Ja myślę, że jak jeszcze trwają prace remontowe na tej trasie z Radomia do Warszawy, to tam cały czas kursuje komunikacja zastępcza - autobusowa.
Miałem w małych planach wybrać się z Radomia do Warszawy, ale jeżeli nie ma tam jeszcze normalnego dojazdu pociągiem, to nie wiem, czy wróciłbym potem z Warszawy autobusem, bo te autobusy kursują może krócej? Teraz nie wybiorę się do Warszawy.
Victoria - 15-07-2021, 18:40
Temat postu:
GODZINA RADOMIA

Pociągi wróciły na linię Warszawa – Radom, ale przebudowa nadal trwa.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://zbs.net.pl/zbs114.pdf
Victoria - 14-07-2022, 19:49
Temat postu:
Do Radomia z Warszawy 160km/h pojedziemy dopiero w 2024 r. W niecałą godzinę

Do Radomia z Warszawy prędkością 160 km/h pojedziemy dopiero w 2024 r. po uzyskaniu wszystkich zezwoleń na dopuszczenie trzech podsystemów strukturalnych do eksploatacji. Czas podróży będzie trwał niecałą godzinę.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/do-radomia-z-warszawy-160km-h-pojedziemy-dopiero-w-2024-r-w-niecala-godzine/
Victoria - 06-05-2023, 21:41
Temat postu:
Z Warszawy do Radomia z prędkością 160 km/h od czerwca 2023 r.

Na taką informację czekali wszyscy podróżni. Od 11 czerwca 2023 r. pociągi na linii Warszawa – Radom będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h.

Więcej:
https://kolejowyportal.pl/z-warszawy-do-radomia-z-predkoscia-160-km-h-od-czerwca-2023-r/
Victoria - 12-06-2023, 21:12
Temat postu:
Krótsze podróże pociągami między Radomiem a Warszawą

Skróciły się podróże z Radomia do Warszawy. Pociągi pasażerskie jadą do 160 km/h. Wyższą prędkość i bezpieczeństwo przejazdu zapewnia wykonana modernizacja linii. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Radom - Warszawa, współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, mają łączną wartość około 1,7 mld zł.

Więcej:
https://www.plk-sa.pl/o-spolce/biuro-prasowe/informacje-prasowe/szczegoly/krotsze-podroze-pociagami-miedzy-radomiem-a-warszawa-8418
Victoria - 13-07-2023, 18:09
Temat postu:
Z RADOMIA DO WARSZAWY 160 KM/H, ALE Z PROBLEMAMI

Od czerwca 2023 r. pociągi pasażerskie na zmodernizowanej linii Warszawa – Radom mogą rozpędzać się do 160 km/h. Ale jednocześnie na linii ustanowiono zakaz ruchu składów towarowych prowadzonych lokomotywami elektrycznym.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs125.pdf
sympatyk - 30-08-2023, 18:43
Temat postu:
Rozbudowa linii kolejowej z Warszawy w kierunku Piaseczna – ruszają spotkania informacyjne.

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają dobudować dodatkowe tory z Warszawy w kierunku Piaseczna wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziornej. Od 29 maja w przyległych do projektowanej linii gminach i dzielnicach Warszawy rozpoczną się spotkania informacyjne z mieszkańcami.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/rozbudowa-linii-kolejowej-z-warszawy-w-kierunku-piaseczna--ruszaja-spotkania-informacyjne-113497.html
Arek - 07-11-2024, 03:23
Temat postu:
W historii budowy szlaków kolejowych w Polsce na przestrzeni ostatnich blisko 150 lat tzw. linia radomska (Warszawa – Radom) miała chyba najbardziej barwne dzieje – pełne zawirowań, różnych przepychanek władz wojskowych, rządowych, biznesowych. W przypadku tych ostatnich obok bogatych bankierów, ziemian, przemysłowców nie brakowało drobnych handlarzy, rzemieślników, których czasami donośny głos sporo potrafił namieszać.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/radomskie-perypetie-kolejowe-121119.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group