INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy Regionalne - Tory nie dla interREGIO

Pirat - 04-03-2013, 00:26
Temat postu: Tory nie dla interREGIO
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadza zapisy utrudniające realizację połączeń interREGIO.

W regulaminie przydzielania tras pociągów w ramach rozkładu jazdy 2013/2014, wchodzącego w życie w grudniu 2013 r., spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamieściła postanowienia precyzyjnie wymierzone w połączenia InterRegio.

Jeden zapis mówi o tym, że od grudnia 2013 r. na 160-kilometrowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem Mazowieckim a posterunkiem odgałęźnym Knapówka w okolicach Włoszczowy nie będą wpuszczane pociągi pasażerskie nie mogące osiągać prędkości 120 km/h. Jest to wyrok na elektryczne zespoły trakcyjne ED72, których prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, a które spółka Przewozy Regionalne niejednokrotnie kierowała do obsługi kursujących Centralną Magistralą Kolejową pociągów interREGIO łączących Warszawę i Kraków.

Ponadto spółka PKP PLK – „z uwagi na duże obciążenie warszawskiej linii średnicowej dalekobieżnej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia” – zastrzega sobie prawo kierowania pociągów „nie objętych obowiązkiem służby publicznej” na stację Warszawa Gdańska. To zapis misternie wymierzony w pociągi interREGIO – odnosi się do pociągów, które nie są dotowane (a to znacząca większość połączeń interREGIO), ale przy tym jest niegroźny dla również nie objętych dotacjami pociągów ekspresowych, gdyż inne zapisy gwarantują im priorytet w całym procesie opracowywania rozkładu jazdy.

źródło: Z Biegiem Szyn
www.zbs.net.pl/zbs64.pdf
Anonymous - 04-03-2013, 00:41
Temat postu:
Mówię wam to dopiero prolog tego co nam szykują w rozkładzie jazdy 2013/2014.
Zrobią wszystko żeby udupić InterRegio na jak największej ilości linii kolejowych.
Do tego będzie masakra na połączeniach stykowych w woj. Śląskim. Mogę się założyć że jak PR-y w grudniu przestaną obsługiwać stykówki Gliwice-Opole i KK oraz Częstochowa-Koluszki, to KŚ będące pd presją fiansową da jakieś ogryzki albo nie da niczego. Nawet wolę nie myśleć jaka będzie siatka połączęń dalekobieżnych. Jeszcze brakuje tylko bankructwa PR-ów i wtedy przesiadamy się na PKS-y i samochody.
Jarul - 04-03-2013, 00:41
Temat postu:
Ale perfidne hieny. To jest tak: można zrozumieć przepustowość, remonty itd., ale to trzeba równo powycinać komercyjne pociągi, tak EIC, jak i IR. A 110 km/h? A komu ono przeszkadza? Co złego powoduje w ruchu? Przecież i tak pociągi mogą się wyprzedzać, to tym gorzej dla pasażerów IR, który przy wyprzedzaniu stoi i czeka.

Trzeba będzie na CMK puszczać składy wagonowe, a ED dać gdzie indziej. Z tunelem średnicowym to już tak łatwo nie będzie. Może czas iść do sądu? Chociaż one są, jakie są.
Strach myśleć, co będzie jak wprowadzą ETCS, pewnie będzie minimum 160 km/h.
Anonymous - 04-03-2013, 00:51
Temat postu:
Będą tylko EC, EIC i ogryzki TLK-a na niektórych liniach bardziej priorytetowych. Ja generalnie w Gliwicach nie mam co narzekać , zawsze jakiś pociąg się znajdzie(do czasu ...pewnie do końca 2014) Ludziom z Polski wschodniej i z Lubuskiego szczerze wspólczuje. Patrz linia E-20 Poznań-Rzepin. ogryzki i 2 pociągi osobowe na dobę oraz inne potworki plus monopol EC 85 zł za 100 km.Świebodzin-Poznań. Alternatywa to dwa pociągi na dobę z przesiadką w Zbąszynku osobowe. dramat.
Potem będzie (od końca 2014)tylko Pendolino, EIC i , maks.30 TLK-a . PR-y udupią. Zostanie KM, KŚ-z okrojoną siatką, KD-z małą siatką, KW-dojeżdżające do granic województw i jakieś mini twory. Czytaj upadek dostępności komunikacji kolejowej dalekobieznej dla większości przeciętnych ludzi, głownie z powodu cen biletów, brak wspólnych biletów. Nikt kto zarabia nawet 2000 zł na rękę, nie da za bilet na Pendolino 250 zł. Polski Bus już może zacierac ręce. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Groch z Kapustą i dworce widma z których będzie coraz mnie pociągów odjeżdżać. Śmierć linii E-30 Ktw.Kraków...i będzie amen.
Rafał - 04-03-2013, 07:36
Temat postu:
Więc na razie na nowy RJ zbiera się tak:

- niekorzystne warunki dla pociągów InterRegio,
- wycięcie dwóch tysięcy kilometrów liniii kolejowych,
- rozważane i prawdopodobne (?) wycięcie niektórych pociągów międzynarodowych.
Torczes - 04-03-2013, 09:51
Temat postu:
A jakby na IR-y relacji Kraków-Warszawa-Kraków wystawić 2 sztuki (z 5 zakupionych) Acatus 2 (en77) które są własnością woj.małopolskiego i jeżdżą pod banderą PR?
Obecnie stoją one i czekają na rewizje.PR-y mogłyby się dołożyć do rewizji z umową że 2 zostaną wystawiane na IR np. "Starzyński".
Byłaby to duża konkurencja dla TLK a w dodatku jakby PLK zgodziła by się wytrasować go na 160 km/h to byłaby to sensacja.
dyżurny - 04-03-2013, 12:37
Temat postu:
Torczes, żeby to było takie proste. Małopolscy samorządowcy patrzą tylko na swój interes i interes Krakowa. Cała reszta, która jest w województwie jakoś mało ich obchodzi. To nie Łódzkie które daje kasę i tabor na iR do Warszawy. I z punktu pasażera - wybacz, ale jeżeli miałbym jechać EN77 na iR do Warszawy, to wolę poczekać na TLK albo nawet dopłacić do EX, bo z całym szacunkiem, dla mnie te Acatusy II są strasznie niewygodne.
Victoria - 04-03-2013, 13:01
Temat postu:
To nic nowego. Beton PKP PLK od dawna knuje, jak uwalić interREGIO i tym samym pozbawić się części przychodów, co zakrawa na działanie na szkodę spółki.

Pamiętacie aferę z maja 2010 roku, gdy PKP PLK wstrzymało ruch pociągów interREGIO za długi? Sęk w tym, że PKP Intercity też wtedy miało długi wobec PKP PLK, ale komercyjnych pociągów siostrzanej spółeczki, tzw. flagowego okrętu Grupy PKP, beton PKP PLK nie zatrzymał.

Zdjęcia z maja 2010 w albumie "Zamach na interREGIO":
http://infokolej.pl/album_cat.php?cat_id=28
sheva17 - 04-03-2013, 13:47
Temat postu:
I to ma być rzekomo niezależny operator......PKP PLK..... Czy UTK wreszcie weźmie się do roboty? Działania PKP PLK są w interesie PKP IC, a przeciw interesom pasażera. Dziwne, że na autostradę można wjechać nawet maluchem, a na linię niby wielkich prędkości nie wpuszcza się składu z V max 110 km/h.
Torczes - 04-03-2013, 13:55
Temat postu:
To może w koncu PR-y mogłyby zaiwestować w nowy sprzęt.
Modernizują en57 w cześci za kase UE,więc tych jednostek raczej nie puszczą na IR bo nie bedą mogli chyba że chociaż w jakies części będą dotowane jak np.Galicja,Łużyce itp.Modernizują wagony do standartu REGIOekspres ale jeżdżą one 120 km/h z braku lokomotyw dostosowanych do 160 km/h.Wypożyczają od Czechów lokomotywy na 120 km/h,a nie lepiej by było wypożyczyć lokomotywy od RAILPOOL-a na 160 km/h i dać je na REGIOekspres-y (chociaż pewnie jakiś "beton" z PLK nie da zgody PR-ą na jazde 160?
Więc według mnie jest tu coś nie tak.Moim skromnym zdaniem PR-y powinny zakupić w formie leasingu ok.10 sztuk EZT dostosowanych do 160 km/h oraz wypożyczyć ok 6 loków od RAILPOOL-a.Loki te podłączyć na RE na trasach z Vmax 160 a EZT puścić na IR na trasach Vmax 160 km/h np.Starzyński,Piast,Matejko może Łużyce lub Galicja.
Ale to tylko moje ciche mażenie Smile
sheva17 - 04-03-2013, 14:35
Temat postu:
Niestety takim postępowaniem zwiększyłbyś tylko zobowiązania finansowane. Różnica tych kilkudziesięciu km to około 20 minut różnicy jeśli chodzi o czas przejkazdu, IR są tańsze, mogą też jechać nieco dłużej. Pasażer powinien wybrać czy woli jechać pociągiem IR, nieco wolniej, ale taniej- korzystając z ofert promocyjnych, czy wybiera nieco droższą TLK-ę, czy też może pragnie prestiżu w cenie ponad 130 zł...Wybór powinien należeć do pasażera, a nie do urzędników z PLK. Takie postępowanie PLK-a powinno spotkać się z reakcją ze strony UOKiK-u, skoro UTK jest bierne, przez co sprzyja PKP IC.
danio - 04-03-2013, 14:51
Temat postu:
Więc może trzeba ten UOKIK poinformować ?
Oni sami raczej nie zareagują ....
Sunny - 04-03-2013, 15:18
Temat postu:
Jeśli na CMK zostaną tylko same najdroższe expressy (kiedyś PKP IC było monopolistą na CMK) to IR jadące nawet na Dworzec Gdański i drogą przez Kielce lub Częstochowę nadal będą cieszyły się dużą popularnością, bo nasze społeczeństwo ubożeje i ludzi nie stać na prestiżowe pociągi. Tak więc sztuczny monopol PKP IC na siłę forsowany przez PKP PLK ani zbytnio nie zaszkodzi PR, ani nie uratuje PKP IC. Tylko pasażer będzie miał trochę trudniej, no ale Polacy są już przyzwyczajeni do forsowania kłód rzucanych im pod nogi przez umiłowanych przywódców. Ostatecznie ludzie oleją kolej i przesiądą się do tańszej konkurencji.
danio - 04-03-2013, 16:07
Temat postu:
Wystarczy że PR dogadają się z ZTM i ZTM będzie honorował bilety w metrze na odcinku Gdański - Centrum.
Teraz jest bilet warszawski, więc się opłaca. Trzeba delikatnie pomyśleć ;p a PR to potrafią to robić /czasem/
Anonymous - 04-03-2013, 17:42
Temat postu:
Sunny, Ale IR a już tym bardziej RE nie są takie tanie. Przykładowo na odcinku Katowice - Warszawa IR masz za 53,90 zł (cały jeden na dobę i w średnio dobrej porze), RE za 59,90 zł, a TLK za 60 zł i z możliwością zniżki przy wcześniejszym wykupie. Tak więc jak ktoś nie jedzie na dłuższej trasie PeeRami, nie korzysta z Regiokarnetów itp, aż tak bardzo PR nie będzie się trzymał.
Anonymous - 04-03-2013, 18:05
Temat postu:
Cytat:
I to ma być rzekomo niezależny operator......PKP PLK..... Czy UTK wreszcie weźmie się do roboty?


Naprawdę wierzysz w bezstronność UTK? Tutaj nawet sąd wydałby poprawny wyrok, poprawny czyli zgodny z oczekiwaniami strony rządowej (a rząd chce się iR z CMK pozbyć). Z tego samego powodu Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentów też nic dobrego dla sprawy nie zrobi. Urzad ten jak kazdy inny realizuje odgórną politykę rządowa, patrz wyzej.

IR znikna z CMK. Zniknie powód dla ktorego uruchamiano TLK po CMK. Powroci monopol ekspresow a od 2014 Pendolino za 200 zl. A ty normalny czlowieku telep się 6 godzin przez Radom.... Rece opadają, nienawidze tego państwa.
Pirat - 04-03-2013, 18:12
Temat postu:
dddbb, masz rację, ale IR/RE ma tę przewagę nad TLK, że po pierwsze taryfa jest zintegrowana z REGIO i nie trzeba kupować dwóch oddzielnych biletów na dwóch przewoźników co podraża koszt podróży, a po drugie w PR można jeszcze ograniczyć koszt zakupu biletu o ok. 30% nabywając REGIOkartę.

Pociągi IR/RE muszą zniknąć z CMK, bo PKP IC chce mieć tam monopol dla swoich składów Pendolino, a tylko monopol zapewni środki na sfinansowanie ich zakupu. UE daje tylko 23% na zakup Pendolino. Resztę PKP IC musi pozyskać we własnym zakresie.
andrzej_sz - 04-03-2013, 18:15
Temat postu:
Niestety, PR-y jako największy dłużnik PLK-a podpisały jakiś cyrograf na spotkaniu marszałków i niestety obie strony milczą. Jak podał RK, w przypadku gdy PR-y nie dotrzymają terminu spłaty zadłużenia lub też nie będą regulowały na czas zobowiązań, to PLK-a stanie się właścicielem taboru PR. Mają teraz wszystko i mogą wszystko w sensie PLK-a, stąd też wygnanie iR-ów i REx z polskich torów.
Leniwiec - 04-03-2013, 19:04
Temat postu:
Nie mam nic przeciwko PR ale w sumie to nie dziwię się. PR są chyba najgorszym klientem PLK obok KŚ które zmalowały grudniowy chaos. PR zalegają co chwilę z opłatami i jeszcze porządnie im się nie oberwało, na groźbach się skończyło, nie trzeba się dziwić że PLK chce się pozbyć niewygodnego klienta. Trzeba też napisać o wspomnianych wcześniej działaniach rządu i PIC które chcą się IR/RE pozbyć (ogółem to chyba chcą się pozbyć PR ale to już temat na oddzielną dyskusję).
Modliszka - 04-03-2013, 19:21
Temat postu:
Działania PKP PLK wobec PR to gospodarka nakazowo-rozdzielcza w najgorszym wydaniu. PKP PLK formalnie nie mogą nikomu zabronić wjazdu na tory, więc kombinują jak koń pod górkę. Skutek? Coraz większa niechęć pasażerów do faworyzowanego PKP IC, bo Polak z natury przekorny jest.

PKP IC, niegdyś obiekt kultu wśród mikoli (pamiętacie IC Forum?). Dziś chyba najbardziej znienawidzony przewoźnik kolejowy, nie tylko ze względu na swe monopolistyczne zapędy, ale za ogólny syf (pluskwy!) i masowe cięcia połączeń przejętych od PR.
Anonymous - 04-03-2013, 19:37
Temat postu:
Pirat, Zgadza się, to też napisałem - cytuję: "Tak więc jak ktoś nie jedzie na dłuższej trasie PeeRami, nie korzysta z Regiokarnetów itp, aż tak bardzo PR nie będzie się trzymał."
sympatyk - 04-03-2013, 20:29
Temat postu:
Jeżeli naprawdę PR'y przepędzone zostaną z CMK to... przyroda na szczęście nie znosi próżni. Moim zdaniem mieć pasażerów oraz zarobić można uruchamiając połączenia InteRegio Trójmiasto-Warszawa przez Kutno i "węglówkę" (w tej chwili są tylko 3 TLK i ani jednego IR), Węgliniec-Lublin ( walczy o to KODLK) czy inne pociągi jako IR, o których co chwila mówi się na tym forum że ich brakuje: Łódź-Przemyśl przez Radom i Sandomierz czy PRZEMYŚLANY "Bursztyn" ze Śląska do Trójmiasta. Jadąc na wagonach "węglówką" z pewnością byłby najszybszym połączeniem! Od siebie zaproponowałbym jeszcze nocnego "Podlasiaka" z Białegostoku przez Mazury i Trójmiasto do Szczecina.
Anonymous - 04-03-2013, 20:37
Temat postu:
Jak na razie to PRy chyba nie uruchamiają żadnych nowych IR. Co najwyżej wydłużane, a częściej niestety skracane lub wycinane...
Beatrycze - 04-03-2013, 20:38
Temat postu:
sympatyk, zgadzam się. Kolejowa Polska to nie tylko ciąg Warszawa - CMK - Kraków/Katowice. Są inne linie kolejowe, nie mniej frekwencyjne, a olane lub zdominowane przez PKP IC, gdzie jest pole do popisu dla PR. Nie trzeba być kolejowym ekspertem, aby w ciągu godziny ułożyć atrakcyjną siatkę połączeń IR/RE, która będzie generowała duże przychody. Trzeba tylko chcieć. Odnoszę jednak wrażenie, że niektórzy w centrali PR może i chcą, ale zarządowi PR brakuje jaj (dosłownie i w przenośni) - nie chcą się narażać sitwie rządowej. Bo na kolei rządzi polityka, a nie ekonomia i zdrowy rozsądek.
Noema - 04-03-2013, 21:46
Temat postu:
Modliszka napisał/a:
PKP IC, niegdyś obiekt kultu wśród mikoli (pamiętacie IC Forum?).

Pamiętamy... Teraz obiektem mikolskiego kultu są Koleje Dolnośląskie. Co prawda nie ma jeszcze KD Forum, ale za to na facebooku objawił się KD Chłopak, dzielnie obszczekujący z kompanami nasze forum.

Temat uwalania połączeń PR nie dotyczy tylko CMK, ale również linii zgorzeleckiej, na której zagrożone są pociągi RE Wrocław - Drezno, o IR "Łużyce" nie wspominając. Otóż KD do spółki z UMWD, przy chórze garstki śląskich mikoli, knują uwalenie REGIOekspresów. Tak jak PKP IC chce mieć monopol na CMK, tak KD chcą monopolu na linii zgorzeleckiej.
Leniwiec - 04-03-2013, 22:12
Temat postu:
IR/RE też padają bo ciężko im przetrwać jako samodzielne produkty. Ciężko o sensowne skomunikowania/połączenia z przesiadkami. Błędem było wrzucenie pociągów na CMK co wywołało gniew IC bo stworzyli im konkurencję na najlepszym odcinku. PR zamiast zawojować tam gdzie PKP IC nie ma (Olkusz, węglówka, podsudecka, Cieszyn) to na siłę pchali się do konkurencji z IC, tego nie mogli wygrać.
Anonymous - 04-03-2013, 23:08
Temat postu:
Od grudnia 2013 zacznie się horror, potem od końca 2014, kolej dalekobieżna stanie się towarem luksusowym i niedostępnym na wielu odcinkach oraz niedostepna cenowo dla większości społeczeństwa. Bo ludzie nie dadzą 200 zł za bilet na Pendolino na CMK i E-65. TLK-a będą znikome i zostaną też EIC. Gratuluje debilizmu obecnie rządzącym . Potem ok. 2015 IC zbankrutuje i ktoś kupi spółkę z pociągami za 1/3 ceny.

Będzie cyrk niezły. Wszystkim idi.....m którzy twierdzą jak to będzie pięknie się stanie, jak PR- przestaną istniec, polecam odrobinę wyobraźni apropo konsekwencji daleko idących, dla komunikacji lokalnej i dalekobieznej.

Odetnie się w ten sposób wiele miejscowości od świata, no ale to wszystko w imię rozwoju...republika bananowa z kacykami. Neutral

Będziemy mieć piękne puste dworce, z samymi kasami i poczekalnią jak np. Wrocław Głowny...a w środku będzie hulał wiatr. Śmiech Śmiech Śmiech Śmiech
sheva17 - 04-03-2013, 23:18
Temat postu:
Cytat:
Błędem było wrzucenie pociągów na CMK co wywołało gniew IC bo stworzyli im konkurencję na najlepszym odcinku.


Błędem? Jak IR były wypełnione po brzegi. Gniew PKP IC? A co to za argument?


Cytat:
IR/RE też padają bo ciężko im przetrwać jako samodzielne produkty.


Nie opowiadaj bajek. IR szkodzą modernizacje, to one w znacznym stopniu ograniczyły ofertę, stworzoną z myślą o pasażerze.


Cytat:
Kolejowa Polska to nie tylko ciąg Warszawa - CMK - Kraków/Katowice. Są inne linie kolejowe, nie mniej frekwencyjne, a olane lub zdominowane przez PKP IC, gdzie jest pole do popisu dla PR. Nie trzeba być kolejowym ekspertem, aby w ciągu godziny ułożyć atrakcyjną siatkę połączeń IR/RE, która będzie generowała duże przychody.


Ofertę można rozbudować, co nie oznacza, że należy rezygnować z CMK. Pasażerowie chcą po niej jeździć z IR- to należy dać im taką możliwość.


Cytat:
Jeżeli naprawdę PR'y przepędzone zostaną z CMK to... przyroda na szczęście nie znosi próżni.


A co mi po węglówce jak chcę jechać do Warszawy? PKP IC nie potrafi wygrać jakością usługi, bo od IR jedzie krócej może o 15 minut, to szuka innych sposobów.


Cytat:
PR są chyba najgorszym klientem PLK obok KŚ które zmalowały grudniowy chaos.


A Ty chyba jesteś najgorszym użytkownikiem tego forum. Opinia oparta na podobnych podstawach jak Twoja. PR dają PLK największe przychody, to największy przewoźnik w kraju. Problemem, zrozum wreszcie, nie są długi PR, a to, że odważyły się konkurować z PKP IC.

Cytat:
Naprawdę wierzysz w bezstronność UTK? Tutaj nawet sąd wydałby poprawny wyrok, poprawny czyli zgodny z oczekiwaniami strony rządowej (a rząd chce się iR z CMK pozbyć). Z tego samego powodu Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentów też nic dobrego dla sprawy nie zrobi. Urzad ten jak kazdy inny realizuje odgórną politykę rządowa, patrz wyzej.


I mamy taką patologię akceptować?


Cytat:
IR znikna z CMK. Zniknie powód dla ktorego uruchamiano TLK po CMK. Powroci monopol ekspresow a od 2014 Pendolino za 200 zl. A ty normalny czlowieku telep się 6 godzin przez Radom.... Rece opadają, nienawidze tego państwa.


Taki @kryniczanin uważa taki stan za idealny, ale szczęśliwie tak kuriozalnych opinii nie ma zbyt dużo. Wypadałoby sprawą zainteresować KE, z Pendolino nie dali się wykiwać, może i tu coś zrobią.
Anonymous - 05-03-2013, 02:37
Temat postu:
hehe to towarówki też muszą wycofać z CMK, a sporo ich tam jeździ, często wolniej niż 100 km/h??
Czy towarówki im nie spowolnią Pierdolino hehe. Hipokryzja.
sebek - 05-03-2013, 08:34
Temat postu:
Dlaczego nie ma IR z Częstochowy do Warszawy. Pasażerowie piszą do spółek kolejowych, że nie ma jak dojechać do Warszawy na godz. 9 czy 10 a efektów nie ma. Pociągi TLK jadą przez Częstochowę bardzo rzadko i w godzinach mało atrakcyjnych. PR niestety, skupiają się też na innych trasach z ofertą IR/RE.
Ciągle dyskutujemy o CMK i tanich pociągach. Jasne, że oferta na CMK powinna być dostępna cenowo dla każdego, czyli droższe i tańsze połączenia, ale są miasta, jak np. Częstochowa, skąd w ogóle ciężko się wydostać do Warszawy i tutaj brak IR naprawde dziwi.
Dałbym sobie głowe uciąć, że pociąg IR wyjeżdżający z Częstochowy o 6 rano w kierunku Warszawy, będzie miał 100% zapełnienia. Ale niestety, takiego pociągu nie ma, podobnie jak super oferta TLK z Pojezierzem w bardzo kiepskich godzinach.
sheva17 - 05-03-2013, 14:00
Temat postu:
Cytat:
hehe to towarówki też muszą wycofać z CMK, a sporo ich tam jeździ, często wolniej niż 100 km/h??


Z tego chyba PLK-a nie zdaje sobie sprawy.


Cytat:
Jasne, że oferta na CMK powinna być dostępna cenowo dla każdego, czyli droższe i tańsze połączenia, ale są miasta, jak np. Częstochowa, skąd w ogóle ciężko się wydostać do Warszawy i tutaj brak IR naprawde dziwi.


Kiedyś jeden IR z Warszawy do Krakowa jeździł przez Częstochowę, może to dobry kierunek? Drugi EZT mógłby dojeżdżać do Łodzi.
danio - 05-03-2013, 21:04
Temat postu:
Towarówki są prowadzone przez kolegów z PKP Cargo .....
Lil_Peter - 05-03-2013, 21:22
Temat postu:
sheva17 napisał/a:
Kiedyś jeden IR z Warszawy do Krakowa jeździł przez Częstochowę, może to dobry kierunek?

Nigdy nic takiego nie miało miejsca.
Anonymous - 05-03-2013, 21:58
Temat postu:
Lil_Peter nie badz taki pewny! Bardzo krótko, ale jezdzil Smile
sheva17 - 05-03-2013, 21:59
Temat postu:
Pewnie, że jeździł. Lil_Peter tak zamierzchłych czasów już nie pamięta Very Happy .
danio - 06-03-2013, 10:23
Temat postu:
To było na samym początku IR.
Rano jechał o 7 z Krakowa CMK-ą na ED72, a wracał przez Częstochowę jakoś 12:23 czy coś takiego.
Pamiętam ten pociąg, jak pierwszy raz na Warszawie byłem Smile
dyżurny - 06-03-2013, 12:24
Temat postu:
Pułtuś, nie tak krótko, bo jeździł od wprowadzenia iR w czerwcu do końca rozkładu, i o dziwo, ten powrotny z Warszawy to na odcinku do Częstochowy miał całkiem przyzwoitą frekwencję.

I wydaje mi się, że to jest bardzo dobry kierunek. Dwie pary ReXów na CMK na wagonach (jest ich tyle, że po zmianie kategorii Bolka na iR spokojnie można pomyśleć o takim rozwiązaniu), i do tego kilka par uzupełniających p. Kielce, Skarżysko, Radom, oraz p. Koluszki, Częstochowę, Koniecpol. I już jest sukces Smile
Pirat - 20-03-2013, 02:12
Temat postu:
Na kolei trwa wojna o tory. Stracą na tym pasażerowie

Zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe pochwaliła się wczoraj projektem nowych stawek za dostęp do torów w 2014 r. – średnia cena wzrośnie o 3,7 proc., co oznacza lekkie wyhamowanie skali corocznych podwyżek. Jednocześnie bez rozgłosu ustaliła nowe zasady przydzielenia newralgicznych tras, m.in. na linii średnicowej w Warszawie, najbardziej zatłoczonym odcinku torów w Polsce.

W regulaminie znalazł się zapis, że od grudnia PLK będą miały prawo nie wpuszczać na dalekobieżny odcinek „średnicy” między Dworcem Zachodnim a Wschodnim tych pociągów, które nie są objęte tzw. obowiązkiem służby publicznej, czyli nie są dotowane. Pociągi będą musiały jeździć objazdem przez Warszawę Gdańską, co dla pasażerów oznacza przesiadki.

Samorządowe Przewozy Regionalne puszczają codziennie linią średnicową 20 pociągów. W myśl nowych przepisów większość z nich może zostać z centrum Warszawy wyrugowana. Jednocześnie reguły gry zostały ustalone tak, że powodów do obaw nie powinno mieć PKP Intercity. Np. ekspres „Lech” PKP Intercity nie jest objęty służbą publiczną, ale za to nie wyklucza się go z tunelu średnicowego, bo osobny zapis w regulaminie gwarantuje pociągom tej kategorii priorytet przy przydzielaniu tras.

Po drugie, od grudnia na kluczowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z Krakowem i Śląskiem nie będą miały wstępu pociągi pasażerskie, które nie rozpędzają się do 120 km/godz. Tu znowu ucierpią tylko Przewozy. Co prawda pociągi InterRegio „Piast” i „Matejko” oraz RegioExpress „Chemik” ciągną lokomotywy spełniające te kryteria, ale w przypadku awarii standardem jest wypuszczanie składu elektrycznego ED72, którego prędkość maksymalna to 110 km/godz.

Ograniczenia mogą mieć związek z szykowanym po 2013 r. remontem dalekobieżnej części linii średnicowej i szykowaniem CMK do kursowania Pendolino od 2015 r. Spółka PKP PLK nie ustosunkowała się wczoraj do pytań DGP w sprawie zastosowanych kryteriów.

– Nowe zapisy w regulaminie PKP PLK są precyzyjnie wymierzone w pociągi Przewozów Regionalnych, a neutralne dla PKP Intercity – twierdzi Karol Trammer, redaktor naczelny „Z biegiem szyn”. – Spółki PLK i Intercity należą do jednej grupy kapitałowej PKP. A stracą tylko Przewozy Regionalne, które wyszły z PKP i nie zgodziły się zająć wyłącznie połączeniami regionalnymi, ale uruchomiły pociągi InterRegio, które odebrały Intercity część klientów – twierdzi.

Urząd Transportu Kolejowego może nałożyć karę finansową w przypadku stwierdzenia nierównego traktowania przez PLK uczestników rynku. Jak sprawdziliśmy, na razie taki wniosek Przewozów Regionalnych nie wpłynął. – Liczymy na wypracowanie kompromisu z PKP PLK w ramach konsultacji przed wejściem regulaminu w życie – mówi Kamil Migała z PR.

źródło: Gazeta Prawna
grzesik56 - 20-03-2013, 07:40
Temat postu:
ile to się muszą nagłówkować,żeby uwalić IR,a IC żeby nie było poszkodowane.Całkowicie dziki kraj-jak w dżungli
Arek - 13-05-2022, 21:13
Temat postu:
Jak beton PKP uwalił tanie pociągi interREGIO.



2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group