INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Cudowna przemiana TLK w EX

Victoria - 07-05-2013, 15:32
Temat postu: Cudowna przemiana TLK w EX
Jak widać na załączonych obrazkach, w wybranych dniach (długie weekendy) kiedy najwięcej ludzi przemieszcza się po kraju, TLK "Neptun" przemienia się w znacznie droży pociąg EX "Jantar". Oba pociągi nie różni nic poza kategorią i nazwą. No i oczywiście ceną biletu! Trasa przejazdu, rozkład jazdy jest taki sam, zapewne skład pociągów też jest ten sam! Sprytne, co nie?

Nie byłoby w tym nic dziwnego (prawa rynku) gdyby nie fakt, że PKP IC otrzymuje z pieniędzy podatników dotacje do pociągów TLK. To tak jakby Przewozy Regionalne w wybranych dniach (szczyty przewozowe) np. na linii do Helu zamiast taryfy REGIO wprowadziły taryfę komercyjną IR lub RE, żeby przy okazji długiego weekendu wyciągnąć od pasażerów więcej pieniędzy.
atakan - 07-05-2013, 15:39
Temat postu:
I ta cudowna zmiana nastąpi również w wakacje.
Pirat - 07-05-2013, 19:11
Temat postu:
Victoria, właśnie m.in. dlatego nie korzystam z usług PKP IC. Wolę pojechać interREGIO, zamiast ładować kasę w beton PKP. A jak ktoś jest frajer to niech buli ponad 120 zł za Ex/EIC.
mkfilmykolejowe - 07-05-2013, 19:31
Temat postu:
Pirat, W tym momencie to obrażasz inne osoby. Jeśli kogoś stać na przejazd pociągiem EC/EIC.EX to dlaczego jest frajerem? To, że ma więcej pieniędzy to znaczy, że jest jakiś nienormalny? Sorry, ale zastanów się nad tym co piszesz, bo w tym momencie obrażasz innych.
Powiem tak, a ja wolę dołożyć 100 zł więcej niż jechać w śmierdzącym, brudnym interREGIO i ludzi narzekających, jakie te pociągi są okropne itp. a przynajmniej w EC/EIC jeżdżą ludzie na poziomie inteligencji i nie narzekają i nie marudzą jakie to pociągi brudne itd.
Pirat - 07-05-2013, 20:04
Temat postu:
mkfilmykolejowe, mnie też stać na przejazd pociągiem EC/EIC/Ex, ale jak już napisałem wcześniej, wolę pojechać tańszym pociągiem IR/RE, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w dom lub w dziecko (albo nawet przepuścić na browar i bilard z kumplami) zamiast ładować w nieudolny beton PKP. Ale jak ktoś chce bulić 120 zł - jego sprawa. Ja wolę zapłacić 40 zł za usługę tańszej konkurencji i nie czuć się jak frajer wydymany przez cwaniaków z PKP IC.
mkfilmykolejowe - 07-05-2013, 20:13
Temat postu:
Pirat, Ja się nie czuję frajerem jadąc pociągiem EIC czy, EC, bo wiem, że wydane 120-165 zł mają komfort i są na wysokim poziomie. Przecież to jest logiczne np. kupując ubrania, kupisz sobie szmaty za 40 zł, bo nie będziesz wydawał na markę np. Vistula, czy Nike itd.? Ja wolę kupić przykładowo garnitur z Vistuli za 2 tysiące niż za 300 zł, bo wiem, że jest z dobrego i porządnego materiału, tak samo z wyborem pociągu: wolę wybrać EIC/EC, bo są na wysokim poziomie niż jechać w bydlęcych wagonach interREGIO. Tyle w temacie.

[ Dodano: 07-05-2013, 21:17 ]
I jeszcze dopiszę takie porównania jak podajesz to są naprawdę dziecinne i nielogiczne. Ktoś, kogo stać na wg Ciebie drogie pociągi to nie ma znaczenia cena itd. Tak samo z ubraniami, perfumami jedni wybiorą dobre i porządne perfumy za 200-400 zł, a inni wybiorą za 10 zł na targu, które nic nie są warte. Myślę, że to nie jest na miejscu, by się rozchodzić o takie rzeczy. Ja wyraziłem swoją opinię i tyle.
Pirex - 07-05-2013, 20:28
Temat postu:
mkfilmykolejowe, nie porównuj ubioru i kosmetyków do pociągu. Markowy ubiór kształtuje twój zewnętrzny wizerunek, stanowi swoistą inwestycję w samego siebie. Jeśli pojedziesz tanim IR zamiast drogim EIC (korona ci z głowy nie spadnie?) to zaoszczędzone pieniądze możesz zainwestować w siebie, zamiast topić w szambie jakim jest PKP.
Ninio - 07-05-2013, 20:29
Temat postu:
Panowie. Każdy wybiera oczekiwany przez siebie standard i dlatego powinny istnieć zarówno połączenia EIC, jak i IR.
BartekD1986 - 07-05-2013, 22:41
Temat postu:
ale niekoniecznie expresy powinny jeździć na wagonach TLK
Nebbud - 08-05-2013, 14:20
Temat postu:
mkfilmykolejowe, ale nie masz co się wysilać, bo szkoda nerwów i czasu na wysilanie się i tłumaczenie im. Tacy użytkownicy jak Pirat, Victoria i inni podopieczni "moderatorzy" to przeciwna grupa spółki PKP InterCity i najchętniej doprowadzili by do zlikwidowania pociągów EC/EIC/EX, to jest grupa propagandy oni nie rozumieją pewnych zasad życiowych, że człowiek ma wybór i wybiera to co mu najbardziej odpowiada. A zresztą co ja będę się wysilał skoro i pewnie usuniecie mój komentarz (bo już dwa razy został usunięty) także nie ma co się tłumaczyć, bo oni sieją nienawiść do PIC, dla nich są tylko pociągi IR i nic więcej nie ma. A jak kupisz sobie bilet na EIC to dla nich jesteś frajerem Śmiech

[ Dodano: 08-05-2013, 15:23 ]
Pirex, ale po co ma zaoszczędzać pieniądze jeśli ktoś dobrze zarabia i stać go na przejazd pociągiem EC/EIC jak i zarówno stać go na drogą i markową rzecz? Przecież to jest identyczne porównanie Pirata - kupujesz spodnie za 400 zł? - jesteś frajerem, kupujesz bilet za 130 zł - jesteś również frajerem. Przykładowo pan Kowalski pracujący w głównym banku na stanowisku menadżera zarabia 6 tysięcy na miesiąc, więc nie musi się martwić oto czy, mu starczy na bilet pociągiem EIC i dobrą rzecz markową!
sabatnik - 08-05-2013, 14:27
Temat postu:
Od czegoś muszą zacząć, może to tylko przymiarka do ostatecznej rozprawy z TLK na rzecz EX i pochodnych? Już się pojawiały takie pogłoski, nawet bym się bardzo nie zdziwił, gdyby kiedyś się ziściły...
borsuk1977 - 08-05-2013, 14:57
Temat postu:
Przepraszam, ale ja korzystam z usług Intercity i nie uważam się za frajera. Tak, wydaje 160 pln za 1 kl i uważam że w EIC za tą cenę jest dobry serwis. Ale jeśli ktoś woli zaoszczędzić to wybiera tańszą usługę w postaci IR. Nigdy nie powiem na kogoś, że jest frajerem tylko dlatego, że woli jechać IC lub IR. Są osoby, których nie stać na IC i muszą jeździć IR są osoby, które stać, a nie jeżdzą IC bo wolą kase przeznaczyć na coś innego i to tez rozumiem ale do cholery odczepcie się od ludzi, którzy chcą wydawać te 150 czy więcej pln za podróż IC i nie obrażajcie ich. Jaki pociągiem pojadę to moja sprawa. Jeśli chce wydać więcej nikt nie powinien mi tego zabraniać a tym bardziej mówić, że jestem frajer. Aha i żeby było jasne jestem zadowolony z usług, które w tej cenie oferują mi pociągi InterCity a w szczególności EC i IC.
Victoria - 08-05-2013, 14:59
Temat postu:
Nebbud napisał/a:
Tacy użytkownicy jak Pirat, Victoria i inni podopieczni "moderatorzy" to przeciwna grupa spółki PKP InterCity i najchętniej doprowadzili by do zlikwidowania pociągów EC/EIC/EX, to jest grupa propagandy oni nie rozumieją pewnych zasad życiowych, że człowiek ma wybór i wybiera to co mu najbardziej odpowiada.

Ciekawe rzeczy piszesz... Nikomu nie bronię korzystać z drogich usług PKP IC. Każdy jest wolnym człowiekiem i może swobodnie dysponować swoimi finansami. Mi pociągi EC/EIC/Ex wcale nie przeszkadzają. Ale niektórym przeszkadzają pociągi IR/RE. Jako pasażerka chcę mieć wybór. To raczej rząd, beton PKP i fani PKP IC najchętniej pozbawiliby mnie możliwości korzystania z usług tańszej konkurencji w postaci pociągów IR/RE i zapędzili do Ex. Wszak wielu osobom marzy się monopol PKP IC na polskich torach...
borsuk1977 - 08-05-2013, 15:03
Temat postu:
To już jest przesada. Ja mimo tego, że korzystam tylko z pociągów InterCity nigdy nie byłem przeciwnikiem IR aczkolwiek uważam ze Przewozy Regionalne są bez przyszłości patrząc na poczynania poszczególnych marszałków województw.
grzesik56 - 08-05-2013, 16:07
Temat postu:
frajer nie frajer,ale mkfilmykolejowe,uważasz,że takie zachowanie IC jest w porządku?A wagony na IR/RE są takie samie jak w większości jeszcze TeeLeK
Anonymous - 08-05-2013, 17:37
Temat postu:
Te podmianki to przeciez nic innego jak testowanie dynamicznego systemu spzedazy. Przeciez terminy szczytowe maja byc drozsze. Moze sie nie podobac, ale tak to jest, wiekszy popyt, wyzsza cena.
Gonza - 08-05-2013, 17:41
Temat postu:
Takie zachowanie IC nie jest w porządku i nad tym należałoby podebatować, zwłaszcza jeśli zestawienia pociągów się nie różnią przy zmianie taryfy na znacznie droższą. Ale najpierw należałoby sprawdzić jak faktycznie te zestawienia wyglądają.
Niepotrzebne są tu waśnie odnośnie wyboru przewoźnika i kategorii pociągu którym chce się jechać. Każdy ma wolność wyboru.
Pirat - 09-05-2013, 01:57
Temat postu:
Nebbud napisał/a:
mkfilmykolejowe, ale nie masz co się wysilać, bo szkoda nerwów i czasu na wysilanie się i tłumaczenie im. Tacy użytkownicy jak Pirat, Victoria i inni podopieczni "moderatorzy" to przeciwna grupa spółki PKP InterCity i najchętniej doprowadzili by do zlikwidowania pociągów EC/EIC/EX

No to się zdecyduj - albo jestem przeciwnikiem pociągów EC/EIC/EX, albo przeciwnikiem PKP IC, a tym samym ok. ośmiu tysięcy ludzi, których ta spółka zatrudnia.

Pociągi EC/EIC/EX w niczym mi nie wadzą, a do kolejarzy z PKP IC nic nie mam. Jeśli krytykuję PKP IC to moja krytyka odnosi się do władz spółki, za: żałosną ofertę promocyjną, zapędy monopolistyczne, dojenie pasażerów, rycie pod IR/RE, likwidację połowy pociągów dalekobieżnych przejętych od PR w grudniu 2008 r.

120-160 zł za bilet to dużo, biorąc pod uwagę minimalne wynagrodzenie brutto w wysokości 1600 zł (ok. 1180 zł na rękę), a tyle zarabia gros moich znajomych. Mało kogo stać w Polsce na luksus jeżdżenia najdroższymi pociągami PKP IC, bo nasze społeczeństwo ubożeje, bezrobocie rośnie jak na drożdżach, a przeciętne zarobki ledwie wystarczają ludziom na niezbędne potrzeby.

Jeśli mam do wyboru EIC za 140 zł i IR za 40 zł to wybiorę IR. Za zaoszczędzoną stówę mogę coś kupić dziecku. Albo przepić z kumplami. Bo lepiej wlać we własne gardło niż ładować w beton PKP. Kolejarze to i tak przechleją na związkowych balangach i na konferencjach rozkładowych.

Dlatego pasażerów EIC, którzy mają alternatywę w postaci IR czy nawet TLK mogę uważać za frajerów. To jest moje subiektywne odczucie, do którego mam prawo. Mnie PKP IC nie będzie dymać finansowo. Ceny ich komercyjnych usług uważam za nieprzystające ani do warunków podróży, ani do ekonomicznych realiów w Polsce. Zdzierstwo do kwadratu! Ale jeśli komuś to odpowiada to mnie nic do tego.
borsuk1977 - 09-05-2013, 08:30
Temat postu:
Jeśli w pociągach PR będzie np wagon sypialny z Zakopanego do Gdyni to ja się mogę przesiadać. Na razie nie ma. A kiblem na takiej trasie to mi się nie podoba jechać. Jak już powiedziałem frajerem nie jestem i uważam, że w pociągach EIC za taka cenę oferta jest dobra. Nikt nikogo nie zmusza żeby płacić za EIC lub EX. A może spójrzmy na to z innej strony. Sam piszesz, że Ciebie stać na IC ale wolisz płacić mniej za IR. Może to Ty masz jakiś problem albo jesteś chytry Smile (przesadnie oszczędny). Bez urazy Smile

Ja w życiu nie pomyślałem, że pasażer jadący IR czy czymkolwiek innym może być frajerem. Wybacz. Ale to każdego sprawa co wybiera. I nie wolno nam tego oceniać. A tym bardziej obrażać innych pisząc, że są frajerami.

I powtórzę to raz jeszcze: spółka InterCity mi odpowiada. Jak komuś się nie podoba wybiera IR bądź inny środek lokomocji. Nawet może iść na piechotę Smile i nikomu nic do tego.
Lady Makbet - 09-05-2013, 15:25
Temat postu:
borsuk1977, świadomy pasażer wybiera to co dla niego jest opłacalne. Jeśli pasażer ma wybór - wszystko jest OK. Jeden wybierze Ex, bo go na to stać, albo ma zniżki refundowane przez podatników. Ktoś inny wybierze tańszy pociąg, bo nie stać go na prestiż, jest oszczędny lub ma ważniejsze wydatki.

Gorzej gdy monopolista narzuca pasażerom najwyższe ceny, tak jak swego czasu robiło PKP IC na trasach Warszawa - Poznań, Warszawa - Gdynia oraz Warszawa - CMK - Kraków/Katowice, gdzie kursowały wyłącznie najdroższe pociągi IC/Ex, a tańsze pośpiechy PKP PR miały tam zakaz wjazdu. Sytuację zmieniło uwolnienie się PR od Grupy PKP i uruchomienie pociągów IR/RE, konkurencyjnych cenowo nawet w stosunku do dotowanych przez podatników pociągów TLK.
borsuk1977 - 09-05-2013, 15:41
Temat postu:
Zgadzam się z Tobą całkowicie. Pasażer powinien mieć wybór i przewoźnicy powinni mieć równe szanse w dostępie do infrastruktury. To, że dostęp i być może opłaty są nierówne wiemy, ale z punktu widzenia pasażera jest to problem tylko i wyłącznie przewoźnika, który chcąc realizować połączeniu na danej trasie musi płacić za dostęp do infrastruktury. Ale mi przede wszystkim chodzi o to, że ktoś mówi, że jestem frajerem bo korzystam z usług IC. I to jest dla mnie nie do zaakceptowania. Smile
jubikej - 09-05-2013, 18:54
Temat postu:
tez macie problem, w tej samej relacji jest Artus i Kaszub, wiec każdy ma wybór albo TLK albo Ex
Sebcio - 09-05-2013, 19:02
Temat postu:
Ja uważam że zarówno TLK jak i Ex prezentują niski poziom w stosunku do ceny która jest w obu przypadkach wygórowana.
Przykład:
Lublin - Warszawa
autobusy śą w okolicach 30zł (nawet poniżej) a TLK - 44zł, a komfort podobny...
Viljar - 10-05-2013, 04:44
Temat postu:
jubikej napisał/a:
tez macie problem, w tej samej relacji jest Artus i Kaszub, wiec każdy ma wybór albo TLK albo Ex

Pozwolę sobie zapytać, o której jeździ jeden i drugi? Bo zdawało mi się, że w jedną stronę pierwszy jedzie rano, a drugi po południu i vice versa. Więc tak naprawdę nie ma wyboru. Wybór byłby, gdyby odjeżdżały w odstępie godzinnym.
jubikej - 10-05-2013, 05:44
Temat postu:
Z gdyni artus jest 2 godzinki przed neptunem
mkfilmykolejowe - 27-05-2013, 21:43
Temat postu:
Spokojnie, od nowego rozkładu 2013/2014 obecne pociągi TLK Kaszub, Artus i Neptun będą jako EIC. Podobno ma wrócić EIC Małopolska i Sawa do Gdyni.
Viljar - 28-05-2013, 07:37
Temat postu:
Poważnie? Bardzo rozsądne posunięcie Confused Ciekaw jestem, kto będzie jeszcze jeździł pociągami na tej trasie w takim razie. Oczami wyobraźni widzę zacierających ręce przewoźników autobusowych Wink
pawelu - 28-05-2013, 07:44
Temat postu:
Ciekawe kto będzie jeździł tymi EIC do Gdyni i da 140 zł za 6 godzin podróży. A już przedłużenia "Małopolski" i "Sawy" w kategorii EIC do Gdyni, przez Działdowo w ogóle sobie nie wyobrażam. Tam jest jeszcze tyle do zrobienia na E-65, że na jazdę TLK nie ma za bardzo chętnych, gdzie bliet kosztuje około 60 zł, a co dopiero EIC. Poza tym skąd wezmą wagony na tyle EIC, bo jak na razie "Artus" i "Małpa" jeżdżą na wagonach głównie 111Arow i 141A.
Dla mnie to jest niedorzeczna bezmyślność wracać do EIC do Trójmiasta bo właśnie dzięki przekształceniu "Kaszuba" i "Neptuna" a od grudnia 2012 roku puszczeniu "Artusa" jako TLK frekwencja potrafi być naprawdę przyzwoita. Chęć zysku w tym wypadku może się obrócić tylko przeciwko PKP IC.
mkfilmykolejowe - 28-05-2013, 08:16
Temat postu:
Viljar, Tak. Neptun, Kaszub, Artus będą jako EIC i częściowo (w terminach) kurs przez Bydgoszcz, a w innych terminach przez Iławę bez zatrzymania w Ciechanowie i Działdowie. Są plany, aby wydłużyć Sawę i Małopolskę do Gdyni.
pawelu, przez Iławę ma jechać 4 godziny z minutami, więc myślę, że nie jest źle? Ale faktycznie masz rację, przyzwyczajenie stałych podróżnych z Trójmiasta do wysokiego standardu na poziomie EIC za cenę TLK, a po pewnym czasie niestety wszystko się kalkuluje.

[ Dodano: 28-05-2013, 09:17 ]
Aha dodam jeszcze, że obecnie Małopolska jeździ na Zetach, czyli: Z2B, Z2A.
sebek - 28-05-2013, 08:34
Temat postu:
Jeśli ceny za przejazd EIC będą rozsądne, tzn. wcześniej - taniej, ale przynajmniej 30-50 % w przedsprzedaży, to zawsze to jakaś konkretna promocja i napewno znajdzie sie wielu chętnych na przejazd Warszawa - Działdowo - Gdynia pociągami EIC.
Dawniej te pociągi jakoś cieszyły się popularnością, czy Słupia czy Małopolska, frekwencja dopisywała na całej trasie. Jeśli ten system dynamicznej sprzedaży zaoferuje naprawde niskie ceny, to sukces będzie, ale dzisiejsze promocje 10-15% to raczej zielone światło dla PBusa i innych przewożników autobusowych.
Jestem za przywróceniem EIC na trasach do Trójmiasta, ale wyłącznie przy tanich biletach promocyjnych, jak to ma miejsce w wielu krajach.
Viljar - 28-05-2013, 09:02
Temat postu:
Powiem to tak: nie tylko Polski Bus, ale i PKS Elbląg czy Polonus są bardziej opłacalne, niż jazda TLK nawet, o ekspresie nie wspomnę. Skrócenie czasu przejazdu do ok. 4 h niczego nie zmieni - Pomorze to rejon niezbyt bogaty i ludzie gotowi są jechać nawet 6,5 h autobusem, jeśli cena będzie niższa. A w tym wypadku jest sporo - ja, żeby dostać się do Warszawy dojeżdżam najpierw z NDG do Gdańska, a i tak cena autobusów (NDG-Gdańsk i Gdańsk-Warszawa posp. albo PB) jest niższa lub porównywalna, niż za bilet na TLK z samego Gdańska!
mkfilmykolejowe - 28-05-2013, 09:19
Temat postu:
Viljar, Tak tylko, że nie każdy może jechać autobusem jest wiele powodów np. złe samopoczucie podczas jazdy czyli, choroby lokomocyjnej. Obecne pociągi TLK Kaszub, Neptun sprawdzają się całkiem przyzwoicie i frekwencja jest w sam raz, może będzie jakaś promocja na tej linii jak będą EIC.
atakan - 29-05-2013, 13:40
Temat postu:
Wreszcie zostało to zauważone w Sejmie:

http://www.rynek-kolejowy.pl/45519/_Osuch_Zmiana_kategorii_pociagow_przez_spolke_PKP_IC_jest_nieuzasadniona_.htm
Pirat - 31-05-2013, 00:02
Temat postu:
Trasa i czas podróży bez zmian, bilet dwa razy droższy. PKP zarabia na długim weekendzie

"Jeszcze wczoraj rano można było przejechać koleją z Warszawy do Gdyni za 67 złotych - dziś trzeba zapłacić dwa razy więcej" - takie sygnały dostaliśmy od Was na Gorącą Linię RMF FM. Pisaliście, że cena biletu na tej trasie wzrosła o 100 procent, choć PKP zmieniła tylko… tabliczki z nazwami pociągów. Sprawdziliśmy: ten kolejowy absurd potrwa do końca długiego weekendu.

Chodzi o poranny pociąg TLK "Neptun", który w 5 godzin i 51 minut dowoził pasażerów z Warszawy do Gdyni. Dziś rano z peronu nie ruszył jednak "Neptun", a ekspres "Jantar". Skład jedzie dokładnie tą samą trasą, a podróż zajmuje tyle samo czasu. Ale ponieważ pociąg TLK został przemianowany na ekspres - przejazd kosztuje dwa razy więcej.

Czytaj dalej...
Arek - 31-05-2013, 09:59
Temat postu:
Dlaczego Neptun stał się Jantarem?

Od 30 maja do 2 czerwca, kursujący z Warszawy do Gdyni TLK Neptun będzie Ekspresem Jantar. Wraz ze zmianą kategorii pociągu wzrośnie cena za przejazd. Dlaczego? Bo Jantar miał jeździć na Hel – tłumaczy PKP Intercity:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14220/Dlaczego-Neptun-stal-sie-Jantarem.html
michal24111 - 31-05-2013, 11:08
Temat postu:
Tą sprawą powinien zająć się UOKiK i myślę, że też prokurator, bo ja uważam, że PKP IC popełniło przestępstwo wyłudzenia od pasażerów tego połączenia o wiele większych pieniędzy. PKP IC powinno ponieść dotkliwą karę za oszustwo. "Jantar" miał jeździć na Hel w weekendy, nie pojedzie. Po prostu oszustwo i nic więcej!
Pirat - 31-05-2013, 15:29
Temat postu:
Victoria ma przeje... u betonu. Media podłapały temat i pastwią się nad PKP IC za ich pazerność. Kolejny artykuł o weekendowej przemianie TLK w Ex:

http://natemat.pl/63159,dlaczego-bilety-pkp-podczas-dlugiego-weekendu-podrozaly-nawet-o-100-proc
figo_fago - 31-05-2013, 18:17
Temat postu:
Cytat:
"Jantar" miał jeździć na Hel w weekendy, nie pojedzie.

A jeśliby nawet jechał do Helu to co? Co mnie obchodzi, że pociąg jedzie do Helu skoro ja jadę tylko do Gdyni?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group