Cytat: |
Zapraszamy do zapoznania się z nowym rocznym rozkładem jazdy pociągów 2013/2014. Informujemy, że w ramach tego rozkładu będzie wprowadzonych sześć korekt związanych z prowadzonymi pracami inwestycyjnymi na liniach kolejowych. Roczny rozkład jazdy będzie sukcesywnie uzupełniany danymi handlowymi dostarczanymi przez przewoźników. Korekty rozkładu jazdy będą odpowiednio wcześniej udostępniane i będą obejmowały następujące okresy:
(15 XII 2013 - 8 III 2014); (9 III 2014 - 26 IV 2014); (27 IV 2014 -14 VI 2014); (15 VI 2014 - 31 VIII 2014); (1 IX 2014 - 11 X 2014); (12 X 2014 - 13 XII 2014). |
sebek napisał/a: |
Górnik będzie z grupą wagonów do Bielska B., na odcinku Katowice - Bielsko jako "Klimczok".
Ciekawe kombinacje, wymuszone remontami na CMK. Kiepski rozkład popołudniowy Warszawa - Katowice z cyklem odjazdów co 120 minut i wydłużonym czasem przejazdu(3,30). |
Cytat: |
W nowym rozkładzie jest też sporo reaktywacji...
Województwo wielkopolskie: Jarocin - Gniezno. Województwo lubuskie: Zielona Góra - Guben. Województwo warmińsko-mazurskie: Szczytno - Wielbark. |
andrzej_sz napisał/a: |
Opole - Lubliniec nie ruszy. Nie ma na to szans podobno i to aż do czerwca. Ktoś w PLK-a przypomniał sobie, że oprócz położenia nowych torów, trzeba naprawić przepusty i mostki, których jest na tej trasie sporo oraz w niektórych miejscach słupy trakcyjne. Zatem poczekamy sobie do wakacji na ruch pociągów na tej trasie. Ciekawe co zrobią z jedyną TLK-ą, która miała jeździć do Warszawy z Wrocławia przez Opole? Do Warszawy z Opola pozostaną dwa pociągi EIC - Górnik i Odra (Karkonosze wylatują, tak jak i iR Piast) Riviera pewnie zaciera ręce - uruchomi albo kolejny autobus albo pojawi się ktoś nowy, który do czasu pojawienia się Pendolino, trochę zarobi. |
aanniiaa napisał/a: |
danio, hanys ma rację - tor zawsze musi się, jak to ujęliście, "uleżeć". I takie normy przy torze klasycznym/bezstykowym obowiązują wszędzie. Nie przywołuj do tablicy linii robionych np: na fundamentach betonowych. Zwykle musi minąć około roku, aby tor się wystarczająco ustabilizował, zwłaszcza w naszych warunkach klimatycznych. Bezpieczeństwo jest najważniejsze. |
danio napisał/a: |
Ale czy to jakiś problem powtórzyć proces podbijania "za jakiś czas" oraz bieżąco utrzymywać tor ?
W Polsce "nie da się". Łatwiej wprowadzić wos, niż coś naprawić. |
danio napisał/a: |
Drezyniarze siedzą na szopie po 8 godzin i nie wyjeżdżają, więc jaki problem przejechać tą drezyną kilka razy w miesiącu każdy kilometr toru. |
danio napisał/a: |
@rail_user Zwyczajne monitorowanie szlaku. Uzupełnianie braków itp. |
aanniiaa napisał/a: |
2. "Klasa C" to nie są "nierÓwności" tylko usterki; 3. Pokażcie mi szopę, gdzie drezyna stoi 8 godzin; na terenie chociażby mojego IZ takowej nie ma; 4. Drezyna pomiarowa EM-120 jeździ tylko dwa razy w roku i to tylko po liniach magistralnych i pierwszorzędnych; powód-są tylko dwa jej egzemplarze; 5. Toromierz elektroniczny ("mikroprocesorowy") lub "ręczny" nie przyda się, bo jest za mało diagnostów; 6. A'propos zgłoszonego do UTK ograniczenia to w końcu wiem, kto je napisał |
danio napisał/a: |
W nocy drezyną wystarczy 10-20 km/h. Dużo rzeczy widać z kabiny.... |
Noema napisał/a: |
Na stronie DB jest już nowy rozkład jazdy. Dla Polski na razie tylko pociągi międzynarodowe. Ciekawostką jest brak pociągu EC "Wawel".
http://www.bahn.de/i/view/POL/pl/index.shtml |
bart napisał/a: |
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16579/Kudowa-Zdroj-wraca-na-kolejowa-mape-Polski.html
Nic nie rozumiem z tego . Pojedzie nie pojedzie |
Cytat: |
powyższe reaktywacje nie są jednak pewne
Zielona Góra - Guben: "Trwają jeszcze bowiem negocjacje pomiędzy Samorządem Woj. Lubuskiego i Przewozami Regionalnymi." |
hanys napisał/a: |
Ślązak pojedzie w relacji Przemyśl-Zielona Góra, bez żadnych łączników, tak jak dawniej. |
Cytat: |
Ciekawe jak będzie w nowym rozkładzie z Karkonoszami? Trochę szkoda, że z Lublina do Warszawy Wschodniej pociąg ten będzie miał inny numer, co może pasażerów wprowadzać w błąd oraz utrudniać wyszukiwanie pociągu. Pomysł generalnie mi się nie podoba, wolę Łokietka. |
Cytat: |
Relacja bezpośrednia:
Karkonosze do Lublina Przyjazdy - Lublin |
Cytat: |
Idea połączenia dwóch relacji: Lublin - Warszawa oraz Warszawa - Jelenia Góra i stworzenie jednej: Lublin - Jelenia Góra jest bardzo dobra. |
Cytat: |
Póki co - musimy czekać i obserwować, jak to wszystko się sprawdzi w praktyce. |
sheva17 napisał/a: |
Zależy dla kogo, dla busiarzy na pewno. Z punktu widzenia pasażerów ze stolicy to niemal pewne częste opóźnienia oraz wydłużenie czasu przejazdu. Głupie łączenie relacji może przynieść więcej szkody niż pożytku, zyskają jak zwykle busiarze. |
Cytat: |
Oczekwianie na utratę pasażerów ze stolicy ma głęboki sens. Tak trudno przewidzieć jakie skutki będzie mieć wydłużenie czasu przejazdu oraz częste opóźnienia tego pociągu? Często korzystałem z tego połączenia, teraz chyba zacznę znów jeździć samochodem. Szkoda... |
Cytat: |
Tak na cito postój na Wschodnim należy skrócić do 2 minut i do Lublina wysłać także te 2 odłączane wagony. |
Cytat: |
No i aspekt, który powinien nas, pasażerów, interesować nieco mniej, ale z pewnością jest istotny dla PKP Intercity: jeden pociąg, zamiast dwóch, to oszczędność, choćby na elektrowozie. |
Cytat: |
Ja korzystam z Karkonoszy i Łokietka miesiąc w miesiąc i żadnych większych opóźnień nie zaobserwowałem. |
Cytat: |
A korzyści z nowego wariantu jest więcej niż strat:
1) Wraca połączenie Wschód - Zachód z prawdziwego zdarzenia (Lublin odzyskuje bezpośrednie połączenie nocne z Wrocławiem i Jelenią Górą); 2) Wraca bezpośrednie połączenie Lublina z Łodzią, o co też wiele osób postulowało (co prawda - uwzględniając nieco inną trasę, ale jednak); 3) Połączenie z Lubelszczyzną zyskują takie miasta, jak: Kalisz czy też Ostrów Wielkopolski. |
bieluch napisał/a: |
w nowym rozkładzie IR Liczyrzepa ktory miał kursować w relacji Jelenia Góra - Lublin bedzie kursował w relacji Jelenia Góra- Katowice |
empek napisał/a: | ||
To chyba są jakieś jaja... Jakiś link na potwierdzenie tej "rewelacji" jest? |
Cytat: |
Nie bulwersuj się, już zrezygnowano z tego planu, możecie odwołać alarm. |
Cytat: |
Wojaka Szwejka tez nie ma już nawet na plakatach;/ |
Virakocha napisał/a: | ||
Szyndzielnia pojedzie najpewniej w 5 i 7. Kategoria IR będzie też wygaszana, z każdą korektą. Niestety ale IR nie jest produktem samobilansującym się ale przynoszącym straty. Wynajem EU07 od Metchemu i Baureihe 163 CzD (Czeski złom) kosztuje niemałe pieniądze i lepiej by było by zlikwidowano wszelkie IR/RE i odbudowanie produktu podstawowego jakimi są pociągi REGIO, ewentualnie RegioPlus, przez maksymalnie 3 województwa. |
margie175c napisał/a: |
Kurcze... ale kiedyś był taki artykuł nie wiem czy pamiętasz na ten temat za czasów ex Prezes Kuczewskiej Łaski ze pociągi IR pokrywają koszty amortyzacyjne i oferta będzie rozszerzana i modyfikowana |
Virakocha napisał/a: |
Nie będzie produktu TLK a komercyjne z zasady EIC będą dotowane by spłacić Pendolino. Stąd te promocje na EIC i EIC Premium. Dlatego dla przykładu dotowany będzie EIC Lech (dodatkowe zatrzymanie m.in. w Nowym Tomyślu). |
Cytat: |
ok. 15 osób |
Cytat: |
Prawda jest taka, że większą cześć straty za ubiegły rok w PR wygenerowały właśnie niestety IR. |
Cytat: |
Potem niestety IR zaczęto wycinać, plus podniesienie kosztów biletów bez poprawy standardu podróży, oraz wydłużanie czasów. |
Cytat: |
lepiej by było by zlikwidowano wszelkie IR/RE |
Cytat: |
Niestety ale IR nie jest produktem samobilansującym się ale przynoszącym straty. |
Cytat: |
Masz dostęp do dokumentów księgowych PR? Na czym opierasz swoją wiedzę? |
Cytat: |
A może podjęto próbę urynkowienia cen? Kluczowe pociągi takie jak np. IR Jan Matejko na brak pasażerów nigdy nie narzekały. |
Cytat: |
Dla kogo byłoby lepiej? Dla busiarzy? |
Cytat: |
Sądzisz, że takie pociągi jak IR Matejko czy RE Chemik przynoszą straty? Spora część pociągów IR/RE jest deficytowa, ale na pewno nie te topowe. Wprowadzenie wagonów na wiele składów nie było najlepszym pomysłem, spokojnie wystarczyłoby ED 72. Pociągi IR i RE są potrzebne, dowodzi tego frekwencja w nich.PKP IC wciąż nie potrafi właściwie odpowiedzieć na potrzeby pasażerów. Jak długo jeszcze mamy czekać np. na odpowiednik oferty Ty i Raz, Dwa, Trzy...Dzięki tej ofercie ze znajomymi wolę czekać na IR niż przepłacać za TLK-ę. PR marketingowo biją PKP IC na głowę.
|
Cytat: |
Za mało.
Tyle, że TLK mają zniknąć do 2021 i to jest pewne. Nawet TLK Warmia pojedzie jako EIC. |
sebek napisał/a: |
Czyli jednak IC zatrzymuje się w mniejszych miastach, bo na pewno Zawiercie do takich należy. Dlaczego unikają postojów w Koninie a dorzucają np. w Zawierciu. Czasem trudno zrozumieć działania IC. |
Cytat: |
I właśnie dlatego że PR bije marketingowo IC to musi upaść. Szkoda że pośpiechy nie są w PR. Oferta byłaby o wiele wiele lepsza |
Cytat: |
Urynkowienie cen byłoby wtedy, gdyby wspomniany Matejko jechał trasami alternatywnymi, bądź trasowany na przerobionych EP08 CMKą stałby się RE w cenie nieco niższej od EIC |
Cytat: |
RE/IR nie są żadną konkurencją dla PKP IC nie oszukujmy się. Po prostu lepiej rozwijać produkt podstawowy a nie śmieszne IR w 5 i 7 łączące mniej niż 2 województwa. |
Cytat: |
Przynoszą straty z tytułu kosztów dostępowych, niskiej marży, współczynnika blokowania szlaku
No i ograniczeń związanych z masą hamującą. Nie wygenerują nawet progu rentowności. |
Cytat: |
IR z PKP IC mają konkurować ceną, nie czasem przekazdu.
|
Cytat: |
Bzdura. Same PR twierdzą, ze te pociągi to jedne z najbardziej dochodwych składów. |
Cytat: |
Wg cennika PLK na 2014 rok: Przejazd z prędkością mniejszą, niż dopuszczalna prędkość techniczna określona dla danego rodzaju pociągów w wyniku zestawienia pociągu z grup wagonów, pojedynczych wagonów, lokomotyw,maszyn torowych itp. powodujących ograniczenie prędkości przejazdu - współczynnik wzrostu kosztów z tytułu blokowania szlaku - współczynnik opłaty wynosi 1,2. |
Cytat: |
Blokując szlak? |
Cytat: |
A wynajem czeskich złomów i siódemek z TS Opole to może darmowy? |
Cytat: |
Akurat 163 są przez naszych maszynistów cenione |
Cytat: |
i na pewno dużo tańsze niż loki oferowane przez CARGO |
Cytat: |
Nie zapominaj też, że PR-y mają też swoje loki i za jakiś czas nie będzie już potrzeby wynajmu.
|
Cytat: |
Dziwie się PLK-a, ponieważ już są winne sporą ilość pieniędzy za zawyżone stawki, a takie ustawianie cennika pod jedną spółkę musi się źle skończyć. Te zapisy są skandaliczne i uderzają w konkurencję i jak sądzę za długo się nie ostaną. |
Cytat: |
Tak naprawdę większość składów PKP IC po CMK kursuje z szybkością 150 km, także różnica czasowa jest znikoma. |
Cytat: |
Mnhm kochane, zwłaszcza jak zdechnie i pociąg zrobi 900 minut opóźnienia jak swego czasu Mewa w Podstolicach. |
Cytat: |
Części do tych złomów brak. |
Cytat: |
to mocno zajechana seria 4E, wymagająca napraw głównych (choć 4 z nich mogłyby mieć od biedy NR) |
Cytat: |
Tam za blokowanie szlaku współczynniki rosną naprawdę ostro. |
Cytat: |
Też bulą nie martw się. Na szlaku Psary-Góra Włodowska ta różnica jest już wyraźnie odczuwalna w kosztach. |
Cytat: |
A siódemki czy dziewiątki to nie są awaryjne? Defektów niby nie ma wcale, tylko ciekawe o czym taka Gazeta Wyborcza oddział lubelski pisze kolejne artykuły? 163 na pewno od siódemek PKP IC nie są gorsze, no chyba że od zagarniętych z PR budyni i części zmodernizowanych loków. |
Cytat: |
Ok, ale po ich dokonaniu na szlak spokojnie mogą wyruszyć. Można pomyśleć o ograniczeniu IR na wagonach celem cięcia kosztów,wtedy można przynajmniej z części wynajmowanych loków zrezygnować. ED 72 na niektórych relacjach mogłoby się znakomicie sprawdzać. Puszczanie kibli na wiele szlaków było głupotą, ale ED 72 to inna sprawa. |
Cytat: |
Ciekawe czy jak na CMK będzie Vmax 200 km/h za blokowanie szlaku z jazdą poniżej tej prędkości też będą naliczane opłaty. W sumie doskonały sposób na wykończenie Czechów, tylko będą mieć problem z TLK-ami PKP IC....
|
Cytat: |
PLK już poprawiło w swoich tabelach kategorię "Neptuna", "Kaszuba", "Artusa" i "Norwida" z TLK na EIC. To trzeba być kompletnie pozbawionym wyobraźni, żeby pociągi, które zaczęły w miarę przynosić zyski i jeździć z naprawdę przyzwoitą frekwencją jako TLK przemianowywać na EIC przy takim czasie przejazdu. |
Cytat: |
Pociągi kursujące w 5 i 7 mają sens. |
Cytat: |
Chyba 10-20 osób w każdym wagonie będzie podróżować w tych EIC |
Cytat: |
Dlatego będę wdzięczna jeśli rozwiniesz swoją myśl. Bo wiesz, ja z wykształcenia ekonomistką jestem i do mnie przemawiają liczby, a nie puste pozbawione logiki slogany, powtarzane zresztą za betonem PKP, który dziś nie ośmieliłby się artykułować takich bredni...
|
Cytat: |
Zapewne blokowałby szlak, co tak mocno gardłuje Virakocha, a z czego ja się śmieję jak z kolejnych rewelacji niektórych polityków. |
Pułtuś napisał/a: |
Reasumując - likwidacja TLK nie oznacza, że będą same pociągi po 200 zł za bilet.
|
Cytat: |
Chyba jest to związane z tym co pisaliście kilka postów wcześniej, żeby IR nie blokowały szlaku jadąc wolniej, ale dla pasażera jest to bez sensu, bo mamy dwa pociągi z Warszawy do Katowic w ciągu 4 minut |
Cytat: |
Szkoda że PKP IC na siłę forsuje model działający w liniach lotniczych, który do zastosowania na kolei zupełnie się nie nadaje. |
Radek napisał/a: |
'Zgodnie' z zapowiedzia prezesa tego calego PICu 'poprawia' sie skomunikowania: Regio z Olsztyna przyjazd do Ilawy 15:58, Pobrzeze z Ilawy do Krakowa odjazd 15:54, w weekendy wczesniejszy przyjazd z Olsztyna ir o 12:39! Norwid z Krakowa przyjazd do Ilawy 19:53, ir Mamry do Olsztyna odjazd 19:53, nawet Pobrzeze z Krakowa przyjazd 12:03, Regio do Olsztyna odjazd 12:41. |
Cytat: |
Szkoda, że PRy nie dali swojego pociągu Kraków-Gdynia lub Wawa-Gdynia. |
Cytat: |
Jeżeli Norwid i Warmia będą zestawione przez Kraków należy liczyć na najgorsze złomy pod słońcem. |
Cytat: |
Kiedyś jeździł IR "POMORZE" Gdynia-Wawa-Gdynia p. Malbork, Iławę, Toruń i Kutno. Ten pociąg utrzymywał się 2-3lata. |
Nebbud napisał/a: |
Spokojnie Fredro zostanie zapełniony przez Leszno a najwięcej Poznań, bo to będzie pierwszy poranny EIC z Poznania do Warszawy. |
kwiatek-opole napisał/a: |
Szyndzielnia z Wrocław/Bielsko-Biała znika z rozkładu od 15.12.2013.
Szkoda... bardzo przyjemny pociąg przy podróży Opole/Wrocław. Czy można gdzieś interweniować w tej sprawie? |
walbol napisał/a: | ||
Gdzie znalazłeś takie informacje? |
Cytat: |
Bardziej opłaca się przewieźć 300 osób za 60 zł, niż 100 osób za 127 zł |
kwiatek-opole napisał/a: |
Szyndzielnia z Wrocław/Bielsko-Biała znika z rozkładu od 15.12.2013.
Szkoda... bardzo przyjemny pociąg przy podróży Opole/Wrocław. Czy można gdzieś interweniować w tej sprawie? |
Pułtuś napisał/a: |
Wstrząsające - na linii Wrocław-Katowice w dwa lata zniknęło jakieś 60% pociągów. |
bart napisał/a: |
Kolego nie wiem czemu Ty nie widzisz . Odjazd Wrocław 17.18 Bielsko-Biała 21.21 |
Lil_Peter napisał/a: |
Oto pociągi z Wrocławia do Katowic:
5:00 TLK, 5:35 EIC, 6:19 IR, 7:29 TLK, 8:32 IR, 9:28 TLK, 10:29 TLK, 10:49 TLK, 13:57 TLK, 14:26 IR, 15:39 TLK, 16:38 IR (5 i 7), 17:33 TLK, 17:44 EIC, 18:24 IR (w 7), 19:27 TLK, 23:39 TLK. |
Cytat: |
W s.r.j.p. 2009/2010 który właśnie trzymam w ręku widnieje 27 bezpośrednich pociągów w ciągu dnia na trasie z Wrocławia do Katowic. A teraz? 12, góra 15 |
Cytat: |
Czy nie da się wreszcie ułożyć normalnego rozkładu z taktem, tylko wiecznie albo 2 naraz, albo długo nic. |
Kolejoman2 napisał/a: |
Ale SZYNDZIELNIA jest tylko 2 razy w tygodniu... |
pawelu napisał/a: |
Moim zdaniem przy pierwszej, najdalej drugiej korekcie pożegnamy też "Kilińskiego" albo "Słowackiego" do Poznania. W środku dnia EIC nie zatrzymujący się nigdzie nie ma szans na zbyt wielką frekwencję. |
Cytat: |
Warmia staje w Miechowie ? Na pewno będą go tam szturmować tłumy. To chyba jeszcze pozostałość po przepoczwarzeniu się z TLK w EIC. |
Cytat: |
I tu jest przykład że nawet na PKP jak się chce to można wyjść naprzeciw podróżnym czyli w soboty i niedziele kiedy na pewno kursuje zdecydowanie więcej podróżnych puścić o 6 rano pociąg w taryfie pośpiesznej a nie zostawiać pustą dziurę po nie kursującym w weekendy EIC a przed 5 wieźć TLK garstkę podróżnych. |
Cytat: |
"Lajkonik" według mnie gdyby kursował codziennie byłby na pewno do wywalenia z dniem 9.III, a jak tylko 5 i 7 to jeszcze szanse ma się utrzymać. " |
Cytat: |
Nie wiem jak by to wyglądało w Kutnie, ale Konin by się ucieszył, tym bardziej, że po 07:52 kiedy to pojedzie Warta do Lublina następnym pociągiem do Warszawy jest BWE, ale dopiero o 10:23. |
Cytat: |
"Modrzejewska" i "Skłodowska-Curie" dobrze, że wyleciały nim jeszcze wyjechały bo to byłoby bezsensowna strata pieniędzy. |
Cytat: |
Dlaczego EIC Prus ma terminy 1-5 do Szczecina, czy w soboty nie było dobrej frekwencji z Warszawy?
Widać nowy rozkład wprowadził sporo ograniczeń EIC do terminów poniedziałek - piątek. |
Nebbud napisał/a: |
Niestety to już koniec PR. Smutne, ale prawdziwe. |
sheva17 napisał/a: |
A co z Liczyrzepą? Jak w końcu pojedzie? |
REGIOchłopak napisał/a: |
Zasięgnąłem języka i podobno Szyndzielnia ma jednak jeździć w 5,6,7 i 1.
To co w rozkładzie to jakiś błąd. |
Cytat: |
Gdzie masz takie potwierdzenie? Nie okazujcie jeszcze im, PRom, czarnego scenariusza. |
sympatyk napisał/a: |
Racibórz/Wodzisław Śląski/Lubliniec - Zwardoń/Wisła |
ElmoVanKielmo napisał/a: |
Nebbud napisał/a: |
Urbi, Polski Bus na nocne trasy to jest tragedia. Korzystałem kiedyś raz w nocy i więcej nie skorzystam, fotele są bardzo niewygodne, niby ze skóry, ale to jest ze skaju. Jadąc długą trasą ma się wrażenie jak by się jechało "kiblem" z plastikowymi siedzeniami. Niestety opinia wielu moich znajomych co korzystali z PB mówią mimo wszystko NIE i wybiorą pociąg wolą dopłacić i jechać jak człowiek a nie jak zablokowana zabawka. |
Urbi napisał/a: |
Brak postoju Karkonoszy w Zgierz, Łodzi Żabieniec i Pabianicach. Kto na tym skorzysta? Oczywiście spółka PolskiBus! |
sympatyk napisał/a: |
Lubliniec-Tarnowskie Góry-Katowice-Pszczyna i tutaj łączy się z moją propozycją Wodzisław Śląski/Racibórz-Rybnik-Pszczyna-Goczałkowice, gdzie rozdziela się na kierunki do Wisły i Zwardonia. Mam tu na myśli różne opcje z podanych skrótowo przykładów. |
ElmoVanKielmo napisał/a: |
Cieszyn-Skoczów-Bielsko-Biała-Kalwaria Zebrzydowska-Kraków. |
ElmoVanKielmo napisał/a: |
Absurdem jest też martwa w dalszym ciągu trasa Cieszyn - Bielsko-Biała.
Do Twojej listy dorzucam więc Cieszyn-Skoczów-Bielsko-Biała-Kalwaria Zebrzydowska-Kraków. |
rail_user napisał/a: | ||
Możesz sobie dorzucać. Liia właśnie zostałą "zoptymalizowana" decyzją zarządu PKP PLK SA. |
sinobrody79 napisał/a: |
Pomysł, by Ondraszek był TLK był trafiony-niestety beton IC zrobił swoje.
. |
Cytat: |
Po w ogóle go puszczać do Gdyni przez Malbork? Jakby nie mógł jechać przez Kutno, Bydgoszcz (tak jak Ustronie-te ostatnie mogłyby jechać przez Piłę lub CMK na Łódź, Kutno-tak jak Regle). Nie sądzę, by przez to frekwencja była mniejsza. |
Cytat: |
Ostatni pociag z Rzeszowa/Przemysla do Krakowa TLK dotychczas jechał Przemyslanin a za nim Brzechwa, teraz od 16 XII Brzechwy nie bedzie - ostatni TLK z Przemysla do Krakowa 16:00 (teraz 17:45). Do konkurencji odejdą tym razem studenci, którzy beda chcieli miec dluzszy weekend (autobus pewnego konkurencyjnego przewoznika dziwnym przypadkiem jest o 17:45). żal.pl |
Cytat: |
Co gorsza rano o 2:00 jest z Przemysla Chelmonski, a od 16 XII nie wiem po co bedzie jechac zaraz za nim TLK Lubomirski o 3:30 - bardzo dogodna pora do podrozowania, o ile ten o 2:00 jakos sie bronił bo zwłaszcza w poniedziałki jeździ nim naprawde sporo osob "w Polske" tak nastepny pociag o 3:30 to marnowanie pociagokilometrow. |
sympatyk napisał/a: |
sheva17, A ja się pokusiłem o pewne porównanie: Opole - Częstochowa - Kraków ok.4 godziny i 10 mnut (Opole - Częstochowa z przyszłorozkładowych założenień z www PLK'i + Częstochowa - Kraków "Barnima"), a... Opole - Rybnik - Czechowice Dziedzice - Kraków ("Szyndzielnia" + "Silesia") to niecała godzina dłużej. Tyle że wydaje mi się że ta druga opcja teoretycznie byłaby w zasięgu większej ilości ludzi. W pierwszej Ozimek, Lubliniec, Częstochowa, Koniecpol, Miechów to razem 287.000 mieszkańców*, a w drugiej Zdzieszowice, Kędzierzyn Koźle, Rybnik, Żory, Czechowice Dziedzice, Oświęcim, Trzebinia, Krzeszowice 382.000 mieszkańców*! W tej drugiej wersji dodałbym jeszcze postój w Kuźni Raciborskiej ( to jakby nie było też miasto) m.in. dla mieszkańców pobliskiego Raciborza (prawie 50.000 mieszkańców*). Trasą, którą wymyśliłem mógłby pojechać chociaż jeden z tych zaplanowanych przez IC pociągów mających w przyszłości omijać śląską aglomerację. Jakie macie zdanie na ten temat?
*) dane z www.wikipedia.pl |
sympatyk napisał/a: |
(...) A teraz zagadka: Proszę podać nazwę lub numer pociągu, który odcinek z Wrocławia do Krakowa pokona przez Częstochowę (na to wygląda że chyba Stradom)? (...) |
Cytat: |
Co do drugiej opcji to + Pszczyna, Suszec + możliwe jak najwięcej stacji pobocznych no bo w końcu każdy powinien móc skorzystać z takiego pociągu prawda? |
Lil_Peter napisał/a: |
sympatyk,co więcej te miasta, które wymieniłeś nie ciążą w kierunku Wrocławia. Niestety.
|
sheva17 napisał/a: |
TLK-i z Krakowa do Katowic jeżdzą puste, więc nie wiem o jakim odcinaniu mówisz. TLK-i obecnie mają sens tylko z Wrocławia do Katowic, trasa przez Częstochowę może być czasowo kon kurencyjna dla autostardy, także pociągi i nią powinny jeździć. Jaki ma sens obecnie TLK-a z Katowic do Krakowa? |
Urbi napisał/a: |
Odetnie się GOP od połączeń z Wrocławiem, Poznaniem, czy Szczecinem, bo pojadą sobie przez Częstochowę wyłącznie w imię, że szybciej. |
Urbi napisał/a: |
Nie ma gwarancji, że po przetrasowanie części pociągów z Krakowa na Częstochowę, PIC zagwarantuje GOPu siatkę połączeń bezpośrednich do Wrocławia, Poznania, czy Szczecina, rozpoczynając bieg w Katowicach. |
Lil_Peter napisał/a: |
Póki co, mamy dwie pary Racibórz - Wrocław, Stety-niestety. |
Lil_Peter napisał/a: |
Ktoś wyżej napisał, że ROW potrzebuje połączeń do Wrocławia. Póki co, mamy dwie pary Racibórz - Wrocław, IR Szyndzielnie (która owszem, ma wysoką frekwencję, ale nie przekracza ona 100% i to tylko w 5 i 7, w pozostałe dni jedzie pusta) ii sezonowego TLK Pirat, który generalnie wiezie powietrze. Popyt jest tu akurat zaspokojony. Stety-niestety. |
BryTomWi napisał/a: |
Ja jakoś Szyndzielnią z Wrocławia głównie w czwartki jeżdżę i jakoś zawsze frekwencja oscyluje w granicach 100%. W pozostałe dni tygodnia wcale nie jest źle, znajdę wiele pociągów o gorszej frekwencji. |
BryTomWi napisał/a: |
a poza tym znam nawet wiele osób z Rybnika, które wybierają pociągi z Gliwic. Tu naprawdę kolej zawija się sama. |
BryTomWi napisał/a: |
Pirat zaś nie jest pociągiem dla relacji ROW-Wrocław, ten dystans pokonuje mały odsetek. I jakoś trzyma się nadal na 13 wagonach, więc z tym powietrzem się przejechałeś. |
Cytat: |
Skoro JEDEN pociąg w relacji nie jest zawalony po dach |
Cytat: |
I sam sobie odpowiedziałeś. Skoro JEDEN pociąg w relacji nie jest zawalony po dach tzn., że popyt jest zaspokojony. Przykro mi, ale takie są fakty. |
lolingpl napisał/a: |
Słyszeliście taką ciekawostkę z Sitkol-a że od Stycznia NIBY wyjedzie pociąg IR "Białowieża" rel. Hajnówka - Warszawa - Hajnówka Kursy w 5 i 7. |
aanniiaa napisał/a: |
krzychu12231, na miłość boską! Odw...cie się już od tej PLK-i! Od co najmniej dwóch lat w kwestii publikacji rozkładów jazdy z powierzonych jej obowiązków wywiązuje się WZOROWO! Jeżeli jest jakaś nieścisłość w rozkładzie to wynika ona tylko i wyłącznie z winy przewoźnika. Sugeruję się DOKŁADNIE przypatrzeć obojętne jakiej wersji rozkładu i zwrócić uwagę na zapis "Za dane handlowe odpowiada przewoźnik" |
aanniiaa napisał/a: |
rufio198, nie dyskutuj (tu przepraszam Brać moderatorsko-administracyjną) gów...u z pracownicą pionu inżynierii ruchu. [/q] |
aanniiaa napisał/a: |
I zanim zaczniesz dyskusję kultura wymaga, byś przedstawił całe swoje stanowisko, bo jakoś wcześniej nic a nic nie wspomniałeś o rozbieżności plakatu na dworcu z jego wersją elektroniczną. |
aanniiaa napisał/a: |
Na pewno słyszałeś o czymś takim jak błąd ludzki i o tym, że nie zawsze stosowanie odpowiedzialności zbiorowej jest zasadne. Ale Ty już wiesz, że ktoś odpowiedzialny za plakaty jest np: trzy dni na chorobowym i nie ma kto wymienić plakatu, więc oczywiście wszystkie tysiące pracowników i pracownic PLK-i są winne... |
aanniiaa napisał/a: |
SKRJ ("System Konstrukcji Rozkładu Jazdy") służy zasadniczo do tworzenia rocznego rozkładu i uzgadniania rozkładów indywidualnych, więc uprzejmie proszę uzupełnić informacje z fachowych źródeł, nie tylko z internetu. A swój zapał i pasję do kolei proponuję wykorzystać w bardziej pożyteczny sposób |
aanniiaa napisał/a: |
PS:I wy się dziwicie, że przy składaniu CV na kolei po wyszczególnieniu swojej kolejowej pasji wasze podanie ląduje w koszu w pierwszej kolejności... |
Cytat: |
Dziwimy się- Ci pasjonaci mają większe pojęcie o kolei i większy zapał do pracy, niż wszystkie razem wzięte biurwy z PLK-a |
bieluch napisał/a: |
PR napisały na FB.; przez Katowice |
Cytat: |
Smarkaczu, zastanów sie co ty piszesz... |
Cytat: |
Karkonosze są spieprzone do granic absurdu. Skład powinien jechać w całości do/z Lublina, a nie tylko jako grupa wagonów (w dodatku w relacji: Wrocław-Lublin), a postoje powinny być skrócone do minimum (w Warszawie Wschodniej wystarczyłoby max 10-12 minut, zamiast rozkładowych 38). |
Cytat: |
Niestety, po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że nawet najlepsze pomysły można w tak prosty sposób zniszczyć. |
Cytat: |
Chcesz powiedzieć, że Hetman, jeden z trzech pociągów łączących Śląsk (obok Kossaka i Ślązaka) i Wielkopolskę (obok Kossaka i Przemyślanina) z Podkarpaciem ma mieć 4 żałosne wagoniki? Przecież już teraz w ogryzkowej relacji Kraków-Zamość ma całe pięć Rolling Eyes A frekwencja w tym pociągu, po wydłużeniu do Poznania na części odcinków może być bardzo duża Mad |
Bartuś napisał/a: |
[...] co będzie spotęgowane tym że to będzie jeden z trzech dziennych pociągów łączących Podkarpacie z Wrocławiem.... |
Bartuś napisał/a: |
- Ślązak
- Hetman - Kossak coś pominąłem ? Uznam jest pociągiem nocnym, a ja zaznaczyłem ze chodzi o dzienne. |
Cytat: |
Problemem są natomiast piątkowo-niedzielne potoki podróżnych na odcinkach Rzeszów-Kraków (Tarnów jest ogromnym generatorem podróżnych) |
Cytat: |
Zamiast kolejnego TLK mogliby lepiej puścić jakiś IR z Warszawy do Bydgoszczy czy Torunia tak jak była "Brda" a w ostatnim rozkładzie wspomniany "Flisak". Ale przecież dopóki PLK rządzi na torach dopóty dobrze nie będzie. |
Cytat: |
Czyli wraz z poprawem jakości podróżowania takie miasto jak Łowicz ma nie mieć postojów pociągów pospiesznych? Doprawdy nie wiem czy się śmiać, czy płakać nad kolejnym poronionym pomysłem w wydaniu PLK. A myślałem, ze nic już mnie nie zaskoczy. |
Cytat: |
To Konin też? |
Cytat: |
Same regionalne z Poznania nie obsłużą potoku z jednego z największych miast Wielkopolski... |
Cytat: |
Zapewne takie EIC jak dzisiaj jeździ "Warmia". |
Cytat: |
Nie przejmowałbym się tym zbytnio, przecież Virakocha jest znany ze swych poglądów że same EIC i Pendolino by zostawił a reszta won i 90% Polski odciąć od kolei. To całe PLK to powinno się na 4 strony świata pogonić. |
Virakocha napisał/a: |
Jeśli chodzi o CMK i linie o standardzie V=140 i więcej to tak. Reszta natomiast musi się opierać na segmencie ekonomicznym. Po prostu trend jest w kierunku podnoszenia marży na połączeniach i jest to proces nieuchronny. |
kruk17 napisał/a: |
Virakocha, z calym szacunkiem do ciebie ale po twoich komentarzach az sam sie prosisz by nazwac cie drugim Macierewiczem Modernizacje tych stacji to dobre 2-3 lata a poki co nie rozpisano nawet przetargow. Poza tym nikt sie nie zgodzi z osob nie z PKP ICc by urznac wszystkie TLKi na rzecz EIC |
dyżurny napisał/a: |
No bo jedzie przez Oświęcim, Skawinię, więc siłą rzeczy najpierw wjedzie na Płaszów, a potem na Główny. |
Cytat: |
Zapewne takie EIC jak dzisiaj jeździ "Warmia". Smiech na sali!!!!. |
Cytat: |
Będzie wariant hiszpański. Kolej dla bogatych, a normalni ludzie niech jeżdżą autobusami. |
Cytat: |
30 ? A nie 20 czasem ? |
Cytat: |
ze względu na zadłużenie spółki. |
fajek napisał/a: |
Pod koniec marca mam zamiar zwiedzić Kotlinę Kłodzką i wracać do Lublina pociągami IR-wiadomo SuperBilet. Czy ktoś mi wytłumaczy. dlaczego na rozkładzie sitkolu nie ma IR Chemik. a na rozkładzie Plk jest? Komu wierzyć? |
fajek napisał/a: |
Pod koniec marca mam zamiar zwiedzić Kotlinę Kłodzką i wracać do Lublina pociągami IR-wiadomo SuperBilet. Czy ktoś mi wytłumaczy. dlaczego na rozkładzie sitkolu nie ma IR Chemik. a na rozkładzie Plk jest? Komu wierzyć? |
Cytat: |
EIC Warmia na stacji Dzialdowo na papierowym rozkladzie widnieje jako TLK. |
miko frustratus napisał/a: |
Hmm, mozna troche bardziej po polsku?
Jaka SEPA, jaki MPE. I jak to wyjasnia ze EIC jest TLK czy tez odwrotnie? |
rail_user napisał/a: |
(...) Z tymże tych skrótów jest kilkanoaście czy nawet lilkadziesiąt.
Pierwszy podział to ze wzgledu na rodzaj trakcji - 5 rodzajów : trakcja parowa , spalinowa ( lokomotywy i zespoły trakcyjne), trakcja spalinowa ( lokomotywy oraz zespoły i wagony trakcyne). Drugi podział ( 5 grup ) to pociągi pasażerskie, lokomotywy luzem, pociągi służbowe, pociągi technologiczne, pociągi towarowe (...) |
Cytat: |
A ja mam nadzieje że od marca wróci"lubuszanin" bo teraz podróż "lechem" z zielonej do wawy kosztuje 132zł chyba ich pogieło! |
Darthlol napisał/a: | ||
Proszę nie kłamać!!!! EIC Lech na odcinku Zielona Góra- Warszawa Wschodnia jest w cenie 127 zł, jest to bilet relacyjny, czyli bez względu na termin zakupu cena nie ulga zmianie. Dobrze, że wprowadzili Lecha, teraz z ZG do Wawy jedzie się 4 h, ma dogodne godziny wyjazdu do Wawy i z powrotem |
Darthlol napisał/a: |
Dobrze, że wprowadzili Lecha, teraz z ZG do Wawy jedzie się 4 h, ma dogodne godziny wyjazdu do Wawy i z powrotem |
Darthlol napisał/a: | ||
Proszę nie kłamać!!!! EIC Lech na odcinku Zielona Góra- Warszawa Wschodnia jest w cenie 127 zł, jest to bilet relacyjny, czyli bez względu na termin zakupu cena nie ulga zmianie. Dobrze, że wprowadzili Lecha, teraz z ZG do Wawy jedzie się 4 h, ma dogodne godziny wyjazdu do Wawy i z powrotem, dla osób o skromniejszym portfelu jest dogodne skomunikowanie w Poznaniu na IR "Mewa" z pociągiem Regio z Zielonej Góry do Poznania. BTW kiedyś jeździł Ex "Lubuszanin" w podobnej cenie około 110 zł z miejscówką i jakoś nikt nie narzekał, co do EIC Lech mógłby mieć nieco lepsze wagony |
dinxles napisał/a: |
Kiedyś były SuperBilety I teraz tez powinny byc za 50 zł... |
hanys napisał/a: |
Lubuszanin wyjedzie z Zielonej Góry wieczorem żeby ok godz 8 rano dotrzeć do Lublina. |
Cytat: |
chociaż szczerze mówiąc to się tego spodziewałem, bo obecna frekwencja w TLK Zielonogórzanin na odcinku Zielona Góra - Poznań oraz na całej trasie Warszawa - Zielona Góra niestety jest bardzo niska. |
Cytat: |
Monciak i Pogoria mają być oterminowane słyszałem |
Darthlol napisał/a: |
naprawdę, niska ?? jechałeś w tej relacji? ja tak i nie raz, mam inne odczucia, szczególnie na trasie ZG- Warszawa dużo osób jeździ, a z powrotem na odcinku Poznań- ZG frekwencja owszem i marna, ale to nie powód, żeby likwidować połączenie !!!
|
jajo31 napisał/a: |
obserwowałem w ubiegłym tygodniu łącznik szczecinianina do Gorzowa na stacji w Gorzowie gdzie w jeden dzień z pociągu wysiadło 18osób a w drugi 14.... nie wiem jaki musiałby do Gorzowa przyjeżdżać pociąg aby chociaż frekwencja była na poziomie 50% bo ludzie i tak będą jechać z przesiadką w krzyżu |
Bartuś napisał/a: |
Dobre skomunikowanie w Krzyżu, to jest oksymoron, bez względu na to ilu minutowe. Proszę zwrócić uwagę na zruinowany dworzec i konieczność korzystania z wysokiej kładki. |
myszka napisał/a: |
Zmiana trasy:
Uznam z Krakowa do Szczecina (do Świnoujścia tylko w piątek i niedzielę) od Wrocławia i z powrotem pojedzie Nadodrzanką. Znika: Sezonowy Pirat z Bielska Białej do Kołobrzegu |
myszka napisał/a: |
Całkowite zawieszenie:
Monciak, Reymont, Konopnicka, Dolnoślązak (Wr-Kr), Wyspiański (Kr-Wr), Pogórze, Barnim. |
Cytat: |
Zmiany terminów:
Poprad w (5) z Wawy, w (7) z Krynicy, Rawa w (5), (7) z Katowic, (1), (6) z Bydgoszc zy, Pogoria w sezonie codziennie, poza sezonem w (5), (7), Rozewie w sezonie codziennie, poza sezonem w (5), (7), Uznam w sezonie codziennie, poza sezonem w (5), (7), Słowiniec z Poznania w (1), (6), z Gdyni w (5), (7), Jeziorak z Olsztyna w (1), (6), z Poznania w (5), (7), Wisłok w (7). |
Cytat: |
Cięcia bardzo duże jak na korektę, a jakieś nowości się pojawią? czy tylko cięcia, cięcia, cięcia... |
Cytat: |
jak sądzicie jaki będzie odpływ pasażerów?? według mnie około 10-15 mln, jeśli nie więcej |
Cytat: |
Głosujcie dalej na PO |
Cytat: |
Chcieliście odwołania prezesa Malinowskiego? To teraz macie skutki. |
Cytat: |
Zarząd PIC-u dorabia chyba po godzinach w Polskim Busie. |
Cytat: |
Na trasie Białystok z dziewięciu TLK zostaną cztery. Kolejna trasa, do niedawna na której kolej miała monopol (180 km w 2 godziny) zapełni się wszelakiej maści busami. Polski Busie, możesz śmiało wejśc tam z 20-30 kursami. |
Cytat: |
Monciak (Zakopane – Przemyśl) |
Cytat: |
A PR-y mogą zacząć pracować nad rozszerzeniem siatki IR. |
Darthlol napisał/a: | ||
Przecież ta spółka za kilkanaście miesięcy przestanie istnieć , każdy samorząd będzie miał własną kolej. |
myszka napisał/a: |
Dolnoślązak (Wr-Kr), Wyspiański (Kr-Wr) |
Cytat: |
Spółka PKP-IC postanowiła powalczyć o pasażerów w pociągach. Niestety, tradycyjnie robi to w swoim stylu, czyli nie poprzez zachęcenie potencjalnych i wcześniej utraconych pasażerów do skorzystania z już uruchamianych pociągów, ale przez zmniejszenie ilości pociągów - niby dopasowujące ich ilość do występującego zapotrzebowania.
Od czerwca (a w niektórych przypadkach już od kwietnia) będzie sporo cięć w rozkładzie jazdy IC. Szczególnie na trasach z Poznania w kierunku Szczecina i Kołobrzegu. Poza tym (moim zdaniem) dziwne i nie pro pasażerskie łączenia relacji pociągów. Znika Albatros - w jego miejsce pojedzie Pogoria z Bielska Białej do Szczecina przez Gdynię. Znika Monciak - Krupówki, a w jego miejscu pojadą Regle. Znika sezonowy Pirat z Bielska Białej do Kołobrzegu, Wiking (OIDP) na odc. Poznań - Szczecin i kilka jeszcze innych pociągów. Sporo pociągów ma kursować tylko w piątki lub soboty i niedziele. Są też ciekawe, nawet dobre zmiany - Uznam z Krakowa do Szczecina (do Świnoujścia tylko w piątek i niedzielę) pojedzie Nadodrzanką. Jest tego więcej ale nie zapamiętałem reszty. Sorry! Niedługo i tak wszystko oficjalnie ujrzy światło dzienne. |
Darthol napisał/a: |
Co ma piernik do wiatraka, a jak przyjdzie PIS i uzyska pełni władze będzie lepiej według Ciebie? |
Cytat: |
Nie wiemy jak będzie gdy władzę przejmie PiS. |
Cytat: |
Tusk jedyne co chce zrobić z PKP IC to wypchać siłą na giełdę, a żeby to zrobić trzeba poprawić wyniki finansowe |
Cytat: |
spółka taka jak PKP IC nie jest po to, by generować zyski, ale po to, żeby służyć obywatelom. |
Noema napisał/a: |
Otwiera się szansa przed Przewozami Regionalnymi. Nie mówię tu o nowych połączeniach IR (choć to też należy rozważyć), ale o dalekobieżnych pociągach REGIO. Wystarczy połączyć krótkie relacje w jedną dłuższą, np. Gliwice - Wrocław - Zielona Góra - Szczecin. Lepszy taki REGIO niż nic. |
audrin napisał/a: |
Widzę, że po raz kolejny oberwie się Wrocławiowi... W tym mieście ruch dalekobieżny zaczyna zamierać, gołym okiem widać spadające zainteresowanie podróżnych. Wcale się zresztą nie dziwię, podróż do Warszawy czy Krakowa oznacza koszmarnie długi czas przejazdu i niekoniecznie atrakcyjną cenę. W takim 2007 roku wrocławski dworzec tętnił życiem, pociągi pospieszne wjeżdżały na perony jeden za drugim. Obecnie składy IC to rzadkość, a teraz będzie jeszcze gorzej... |
Cytat: |
Ale jednocześnie nie powinna być nastawiona na zysk, tzn. oczywiście istniejące połączenia powinna wykorzystywać tak żeby zysk z nich mieć, ale zysk ten wykorzystać na uruchamianie nowych połączeń (lub jeśli ich jest wystarczająca liczba - co w Polsce nigdy nie nastąpi to dotacja powinna zostać zmniejszona) a nie na nagrody na włądz i gromadzenie kapitału zakładowego. |
Cytat: |
Ładnie TLK "Stanisław Wysocki" odwołany na odcinku Lublin-Warszawa-Lublin, dzięki czemu zyskujemy czterogodzinną przerwę w kursowaniu pociągów PKP IC na tej trasie w obu kierunkach. |
Pirat napisał/a: |
PR żadnej szansy nie wykorzystają. Tam też jest beton, choć na dużo mniejszą skalę niż w PKP IC. Szansa owszem otwiera się, ale przed PolskimBusem. Busiarze zacierają ręce, od marca zaczną żniwa! |
maciej30 napisał/a: |
Victoria. A uważasz, że za jakby rządził PiS czy inna partia to tych cięc by nie było przy obecnym zadłużeniu PKP IC? Byłyby w takiej samej skali. |
jubikej napisał/a: |
Odstawmy tą politykę na bok bo nie ma ona nic wspólnego z aktualna sytuacja. |
jubikej napisał/a: |
Odstawmy tą politykę na bok bo nie ma ona nic wspólnego z aktualna sytuacja. W IC brakuje osób, które potrafią przygotować konkretną ofertę dla pasażerów, pod względem relacji, godzin kursowania na cenach kończąc. |
Pułtuś napisał/a: |
@Victoria,
A może jest tak że Malinowski poleciał bo nie chciał przyklepać cięć? A pan prezes C. jest bardziej spolegliwy i w zamian za stołek prezesa i "niezależność" nie sprzeciwiał się cięciom? |
Cytat: |
http://www.fakt.pl/szykuja-sie-ciecia-w-siatce-polaczen-pkp-intercity,artykuly,441900,1.html
Do artykułu załączone są tabele ze zmianami, niestety w niskiej rozdzielczości. |
Cytat: |
dotacja dla spółki PKP Przewozy Regionalne w 2007 roku, za prowadzenie międzywojewódzkich pociągów publicznych objętych umową o dofinansowanie :
85 mln zł dotacja dla spółki PKP Intercity w roku 2014, za prowadzenie międzywojewódzkich pociągów publicznych objętych umową o dofinansowanie : 600 mln zł Gdzie te pieniądze !? Confused |
Cytat: |
Od siebie dodam, i tu powołuję się na tajnego informatora, że PKP IC otrzymuje dotacje do połączeń TLK przewidzianych w umowie z ministerstwem, ale w ogóle nierealizowanych. Dotyczy to m.in. trasy Wrocław - Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. |
Cytat: |
Ale swoją drogą nie ma się co dziwić, młodzi ludzie nagminnie robią "prawka", coraz więcej ludzi ma własne 4 kółka. W 2013 roku w 78% gospodarstwach domowych był samochód osobowy, więc co się dziwić? Nie ma się co łudzić, że będzie przybywało pociągów, dojdzie do takiej sytuacji, że wiele pociągów będzie kursować tylko w okresie świąt, weekendów, wakacji i ferii, a w normalne dni będzie po prostu pustka.
Druga sprawa to konkurencja; PB już zgarnął wielu pasażerów. |
Cytat: |
Bartuś, takie zadłużenie,kredyt na to na tamto,czymś trzeba spłacać,żeby do reszty nie upaść |
maciej30 napisał/a: |
Dlatego PIC ma coraz większe straty i tnie połączenia. |
Pirat napisał/a: |
Od siebie dodam, i tu powołuję się na tajnego informatora, że PKP IC otrzymuje dotacje do połączeń TLK przewidzianych w umowie z ministerstwem, ale w ogóle nierealizowanych. Dotyczy to m.in. trasy Wrocław - Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. |
maciej30 napisał/a: |
Ralny a co tam na linii zgorzeleckiej jest do wycięcia skoro jedynym składem PICu od kilku lat jest tam jedynie EC Wawel? Fakt, że linia jest w bardzo dobrym stanie po modernizacji i przydałby się pociąg chociażby do Węglińca, np. grupa wagonów ze Śnieżki czy Karkonoszy. |
pawelu napisał/a: |
I po co tak bić pianę niepotrzebnie. Dopóki IC nie poda oficjalnej listy dopóty nie ma co rwać szat.
Można być mikolem, ale na litość boską trochę zdrowego rozsądku też obowiązuje. Jeżeli pociąg jedzie przez pół Polski, i wiezie powietrze z muchami to wiadome, że wcześniej czy później takie połączenie wyleci. Tworzenie TLK w relacji Poznań-Wrocław czy Poznań-Szczecin od początku było skazane na porażkę, bo jest tam bardzo duża konkurencja innych pociągów. Jednym z pociągów mających ulec skróceniu jest TLK "Wysocki" na odcinku Warszawa Wsch.-Lublin-Warszawa Wsch. Polecam przypomnieć sobie, że od kilku już rozkładów jazdy pociąg wyjeżdżający z Warszawy do Lublina okolo godz. 9 i wracający z Lublina około godz. 14:30 ulega likwidacji najdalej po II korekcie, więc tu tylko nauczka dla IC żeby więcej pociągu o tej porze nie tworzyć i nie wydawać niepotrzebnie publicznych pieniędzy. Pociąg w kierunku Białegostoku około godz. 13 też już ze dwa razy się nie przyjął, więc też po "Konopnickiej" nie ma co specjalnie wylewać łez. "Monciak"na pewno w sezonie wróci na tory, a przy jego obecnym strasznie wydłużonym czasie przejazdu zdarza się, że między Trójmiastem a Warszawą podróżuje nim maksylanie 40-50 osób. "Monciaka" na odcinku Warszawa Wsch.-Przemyśl też nie ma co żałować, bo owszem na linii 25 jest jak najbardziej potrzebny pociąg ale jadący w dzień, o normalnej porze a nie odjeżdżający w środku nocy i to jeszcze z dworca wschodniego. Jedyne co mi żal to "Hetmana" na odcinku Rzeszów-Zamość bo to znowu spowoduje, że Zamość nie będzie miał pociągów dalekobieżnych, ale jego pory kursowania i czas przejazdu z Rzeszowa do Zamościa nikogo do podróży nie nastrajają biorąc pod uwagę znaczne oddalenie zamojskiego dworca od centrum miasta. Temu regionowi jest przede wszystkim potrzebny pociąg pośpieszny do i z Warszawy coś na kształt dawnego "Chełmianina", i miejmy nadzieje, że zakupione w niedalekiej przyszłości przez IC lokomotywy spalinowe spowodują, że taki pociąg wróci na tory. Takze zamiast się niepotrzebnie podniecać niech każdy z nas wyśle po 1-2 propozycji do IC jak uratować te połączenia, czy ewentualnie co zrobić, żeby powróciły pociągi w regiony odcięte od świata. Ale niech to ma ręce i nogi, a nie oparte jest na czymś zupełnie nierealnym na zasadzie, bo kiedyś tak było i było dobrze, to czemu nie utrwalac tego stanu rzeczy. Jeżeli mamy zbudować silny, i piękny kraj to musimy z "młodymi naprzód iść, po rzeczy sięgać nowe". |
Cytat: |
Na czas remontu linii z Wrocławia do Zielonej Góry |
sheva17 napisał/a: |
W sprawie cięć nic się już nie zrobi, jest pozamiatane. @maciej30 to, że PKP PLK-a jakąś linię remontuje nie jest dla PKP IC żadnym argumentem, szczególnie że obecnie Monciak porządną frekwencję ma w piątki i w niedziele. Kwestia tego co remontuje PK PLK-a to już inne zagdnienie, niestety nie prowadzą remontów tam gdzie są najbardziej potrzebne. Co do cięć część pociągów zwyczajnie wozi powietrze ( vide składy na odc. Kraków-Katowice). Niestety żaden z likwldowanych pociągów nie ma zadowolającej frekwencji, niektóre frekwencję mają wręcz fatalną. Czemu się jednak dziwić, gdy np. z Krakowa do Wrocławia autostradą dojedziemy 2 h szybciej niż pociągiem, generalnie utrzymywanie wielu połączeń wożących powietrze nie ma sensu. PKP PLK-a musi wziąść się remonty, wykorzystując mniejszych ruch pociągów. Czas działać, bo protesty w tej sytaucji nie mają sensu. Remontujemy linie, a potem bierzmy się za siatkę połączeń. Pewnie gdyby nie upór PLK=i oferta IR błaby znacznie lepsza. |
Cytat: |
Może powinieneś się zatrudnic w PICu skoro popierasz PIC w tym co robi. |
Cytat: |
Owszem kasacja TLK ale tylko na liniach gdzie tych składów jest dużo, tam można zabrać ze 2-3 pociągi ale nie odcinać regiony od kolei, gdzie dane polaczenia są jedynymi. |
Cytat: |
Tnij sobie TLKi z poznan - szczecin czy wrocław - poznan, czy wrocław - opole tam tych pociągów jest od diabła. |
Cytat: |
Lublin ma dwa polaczenia do Wrocławia w ciągu dnia, po kiego trzecie nocne. |
BARUK552 napisał/a: |
co do ograniczeń w kursowaniu pociągów TLK "Rozewie" i "Uznam", które poza wakacjami będę kursować tylko z piątku na sobotę i z niedzieli na poniedziałek. |
sympatyk napisał/a: | ||
Jest to także pozbawienie podróżnych dojazdu do promów, które z Trójmiasta i Świnoujścia do Skandynawii kursują częściej niż raz dziennie. |
Cytat: |
Tym samym Świnoujście, jedna z najpopularniejszych Polskich miejscowości nadmorskich, turystycznych, traci jedyne! codzienne całoroczne połączenie dalekobieżne. |
pawelz napisał/a: |
Zgodnie z prawem wprowadzonym w 2012 roku autobusowe połączenia ekspresowe mogą zatrzymywać się tylko w miastach wojewódzkich. Więc Świnoujście raczej odpada w tym przypadku. |
Nebbud napisał/a: |
Tak, ale LinkBus jeździ przez Oświęcim, więc znacznie dłużej. |
Nebbud napisał/a: |
Z Katowic do Wrocławia w ciągu 2 h i 20 min. dojedzie się PB i nawet z tygodniowym wyprzedzeniem za 2-5 zł można kupić, a tu na pociąg ponad 50 zł i ponad 3 h |
BARUK552 napisał/a: |
Wczorajszy TLK Morcinek z Katowic, we Wrocławiu wysiadło dokładnie 26 osób. |
Kolejoman2 napisał/a: |
Dolnoślązaka czy Wyspiańskiego |
Cytat: |
A Zakopane? Ostróda? Radom? Ostrowiec Świętokrzyski? |
Mykolej napisał/a: |
Stargard Szczeciński
Dwa pociągi z Poznania w odstępie czasowym 18 minut Regio 78301 relacji Poznań-Świnoujście Odjazd: 12:22 Czas przejazdu na odcinku Stargard-Szczecin 38 minut (37km) , cena biletu normalnego 10 zł 60 gr. TLK 78101 Orkan relacji Poznań-Szczecin Gł. Odjazd: 12:40 Czas przejazdu na odcinku Stargard-Szczecin 35 minut (37 km) cena biletu normalnego 13 zł Do pociągu Regio 78301 relacji Poznań-Świnoujście w Stargardzie wsiadło prawie 50 osób Zaś do pociągu TLK 78101 Orkan relacji Poznań-Szczecin Gł. bagatela 3-5 osób |
calsberg napisał/a: |
Kiedy powinna być ogłoszona korekta? 30 dni przed jej wejściem ? |
calsberg napisał/a: |
Kiedy powinna być ogłoszona korekta? 30 dni przed jej wejściem ? |
Cytat: |
W TLK "Morcinek" z moich obserwacji wiem, że frekwencja zawsze jest na tak niskim poziomie, a nie jak to czytałem wcześniej o dużo większej liczbie podróżnych, teraz gdy PB jeździ jest jeszcze gorzej. |
Cytat: |
nie powtórzył się "koszmar" zwany interREGIO |
Cytat: |
nie powtórzył się "koszmar" zwany interREGIO |
Cytat: |
Nie prawda, "Rozewie" leci od teraz w 5 i 7, IC ma w planie jeszcze "Karkonosze" i "Monciak-Krupówki" ograniczyć do 5 i 7 od 2014/2015, ale tego nie potwierdzam, bo to tylko wieści od znajomego z PLK, z którym współpracuję w mojej pracy, ale kiedy to się stanie to sami się przekonamy. Cel IC jest taki, żeby pierw ograniczyć kursowanie nocnych do 5 i 7, a potem je zlikwidować, żeby opłacić Pendolino, tyle wiem od znajomego. Cel IC jest taki, żeby priorytetem były linie Katowice/Kraków-Warszawa-Trójmiasto, Warszawa-Łódź, Przemyśl-Szczecin, Wrocław-Warszawa, Wrocław-Gdynia(co świadczy uruchomienie nowego TLK), oraz Warszawa-Szczecin. Resztę tras mają przejąć koleje regionalne i to się dzieje na naszych oczach(czyli KD, KW, KS, itd.). |
Cytat: |
Monopol PKP Intercity na trasach dalekobieżnych (Pendolino i kilka EIC/EC), TLK część do kasacji a część przekształcone w EIC. W nocy będą tylko przelotowe pociągi międzynarodowe do/z Rosji. |
Cytat: |
W wekend z szczecinianina w gorzowie wysiadło 9osób... Po co utrzymywać takie połączenie? |
mateusz123 napisał/a: | ||
Tak z ciekawości, czemu tak oceniasz ofertę IR? No tak na chłopski rozum patrzeć to zawsze to jakieś uzupełnienie oferty przewozowej, ale pewnie ja się nie znam, dlatego chętnie posłucham |
Beatrycze napisał/a: |
BARUK552, z tego co piszesz to Pendolino wyjdzie nam bokiem. Jedyna nadzieja w PR, dlatego rządzący robią wszystko co w ich mocy, aby doprowadzić je do upadłości, względnie podzielić na kilka mniejszych spółek, aby już nigdy więcej nie powtórzył się "koszmar" zwany interREGIO. Sorry, ale dzięki PKP Intercity staczamy się w kolejowy III świat! |
Cytat: |
Co do TLK "Morcinek" to wiem, że w piątki i niedziele miał wzmożony ruch, ale po uruchomieniu PB na tej trasie frekwencja spadła, tak wnioskuję po ostatniej podróży nim, również w TLK "Zefir" jest mniej podróżnych.
PB oferuje niższą cenę i to przyciągnie tutaj wielu studentów, oraz czas przejazdu jest krótszy. |
Cytat: |
Z moich obserwacji wynika więc, że firma autobusowa, której nazwy nie powinno się tu wymieniać Wink zgarnia głównie szczyty przewozowe (studenci w niedziele i piątek wieczorem). Poza tym nie staje wszędzie. Na temat średniej ceny nie chcę się wypowiadać, ale moją opinię na temat krwiożerczej walki na rynku autobusowym już gdzieś wygłaszałem. |
Virakocha napisał/a: |
Doman, myślę że się za niego wezmą bo sporo wypadków jest z udziałem tych gratów z Souter Holdings no i do tego nie honorują ulg ustawowych na biletach okresowych a to zdaje się jest obligatoryjne. |
tvn24bis.pl napisał/a: |
Zmiany planowane przez PKP Intercity wywołały spekulacje, że likwidacja części połączeń wynika ze zmniejszenia dotacji dla przewoźnika. Jednak i spółka, i Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju temu zaprzeczają. - PKP Intercity otrzyma w bieżącym roku dotacje w wysokości określonej w ustawie budżetowej, która w pełni wyczerpuje zobowiązania MIR wynikające z dziesięcioletniej umowy ramowej. Co więcej, ministerstwo infrastruktury i rozwoju będzie podejmowało działania, aby dotację tę jeszcze zwiększyć w ciągu roku - powiedział Stanisław Krakowski z biura prasowego resortu. |
Pirat napisał/a: |
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju właśnie zapowiada, że na kurczącą się siatkę połączeń TLK będą przeznaczane coraz większe dotacje dla PKP Intercity. Dostrzegacie ten mega absurd? Przecież to jest jawne działanie na szkodę budżetu państwa, czyli na szkodę podatników, bo rząd przecież nie ma swoich pieniędzy - ma tylko nasze podatki! |
Cytat: |
Pewnie trafił na jakiegoś rozklekotanego EN57 i z tej perspektywy ocenia całą markę. Prawda jest jednak zgoła inna. IR należy zlikwidować poza pociągami typu Giewont, Szyndzielnia, Mamry, Drwęca/Niegocin, Bug czyli wszędzie tam, gdzie IC traktuje linie po macoszemu. Tam należy je rozwijać. Do wywalenia natomiast są IR na E20, CMK, E30, za które PR płacą 20% ekstra z tytułu blokowania szlaku, przez co niestety rosną długi. |
Cytat: |
Ne zgadzam się z Virakocha. odnośnie IR. Inter Regio powinni zostać tam gdzie jest na nie zapotrzebowanie. I gdzie ludzie z nich korzystają. |
Cytat: |
Martwią mnie socjalistyczne skłonności niektórych użytkowników forum do regulowania każdej gałęzi rynku kolejowego. |
Cytat: |
To nie żaden socjalizm panie kolego tylko zdrowy rozsądek. |
Cytat: |
PIC uruchamia swoje pociągi na dotacji, natomiast PR na długach. |
Cytat: |
Niech najpierw spłacą długi a potem uruchamiają IR taborem do tego dostosowanym - V=150 (tyle mają Vmax wagony typu Y stosowane przez PR) i EP07A. |
Cytat: |
Na CMK niech będzie swoboda kursowania pociągów segmentu kwalifikowane. Mnie to naprawdę zwisa czy pojedzie PKP IC swoim pseudolino w kategorii EIC Premium, czy Ceske Drahy ze swoim Pendolino SuperCity czy pociągi OeBB kategorii ICE. Tu akurat prawdziwa konkurencja może przynieść pozytyw. Ale żadnych TLK/IR bo te są zabierane z linii klasycznych 1 i 8. CMK jest linią wydzieloną profilu HS |
Cytat: |
Stan faktyczny na dziś dzień jest taki to EIC jeżdżą puste, to EIC nie są pożądane przez pasażerów, a IR pękają w szwach. By głosić tak durne tezy jak Ty trzeba być mentalnym socjalistą, działasz w interesie przewoźników autobusowych, którzy od kolei chcą przejąć kolejne szlaki i ich pasażerów. Im mniej na kolei ludzi myślących jak Ty, tym lepiej dla niej. Kolej ma być dla wszytskich, bo wszyscy płacimy podatki i o tym czy ma jechać IR niech decyduje rynek a nie radyklany socjalista, spadkobierca myśli tow. z KC PZPR. |
Cytat: |
Ale populizm! Czytałeś kiedykolwiek to co pisze Kolejarz65? Nie? No to się doucz. I przeczytaj waść od dechy do dechy regulamin PLK, który mówi jasno o 20% ekstra dopłaty za jazdę poniżej szlakowej.I zakazie jazdy pociągów z V poniżej 120 po CMK. |
Cytat: |
Jesteś chory psychicznie na punkcie PR jeszcze może świątynie zbuduj dla nich co? O Twoim fanatyzmie potwierdzasz: "Stan faktyczny na dziś dzień jest taki to EIC jeżdżą puste, to EIC nie są pożądane przez pasażerów, a IR pękają w szwach" Haha wiesz co? Weź się puknij w głowę i idź do dobrego psychiatry. |
Cytat: |
Znam wielu znajomych z Krakowa co regularnie jeżdżą pociągami do Warszawy i wybierają tylko EIC fakt duży wydatek, ale jak mówią, że wolą jechać w normalnych warunkach a nie w jakiś brudnych, zapchanych IR, gdzie większość "towarzystwa" to nachlani, bezdomni nędzacy? |
Cytat: |
Z Ciebie taki MKol tam gdzie pieprz rośnie. Widział pewnie EIC "Sawę" w niedzielny poranek w kierunku Warszawy pustą, bo w niedzielę rano mało kto jeździ i już stwierdza, ze EIC nikt nie jeździ. ŻAL i jeszcze raz ŻAL takie Twoje argumenty są na poziomie gimbusa. |
Cytat: |
Zobacz sobie wieczornego Krakusa, Małopolskę, porannego Krakusa, Ondraszka w Warszawie i wtedy się wypowiadaj a nie wymyślasz bzdety broniąc swoje świętości PR. |
Cytat: |
Jechałem raz IR Matejko syf i jeszcze raz syf, co z tego, że jedynka jest jako 2 klasa a w środku brud, śmród, okna nieszczelne na CMK wieje w przedziałach, jedynka to może z lat 90 i nawet zasłonek w przedziałach nie było, w toaletach syf i brud dajcie spokój... |
Cytat: |
@Virakocha, proszę nie rozśmieszaj mnie Śmiech Nie jesteśmy bogatym krajem, nie każdego stać na EIC. |
Cytat: |
Jeszcze raz pytam, co przeszkadza Ci IR odjeżdżający chwilkę po pociągu kwalifikowanym? |
Cytat: |
IRy na CMK cieszą się wysoką frekwencją więc czemu mają po niej nie jeździć? Poza tym interREGIO 120km/h osiągają więc nikomu niczego nie blokują. |
Cytat: |
Nie chcę się powtarzać dziecko ale rozróżnij linie ruchu mieszanego od linii wydzielonych. Wtedy pogadamy. |
Cytat: |
dziecko |
Cytat: |
Segment kwalifikowany wyłącznie po CMK. Segment ekonomiczny po klasyce w tym po E30 czy E20 |
Cytat: |
Jeszcze raz pytam, co przeszkadza Ci IR odjeżdżający chwilkę po pociągu kwalifikowanym? IRy na CMK cieszą się wysoką frekwencją więc czemu mają po niej nie jeździć? Poza tym interREGIO 120km/h osiągają więc nikomu niczego nie blokują. |
Cytat: |
Bo jazda "stadami" jest niekorzystna dla pasażerów? Bo nie uzupełniają taktów? Na całe szczęście skończyło się to dziadostwo na E20 jak sam wiesz. |
Cytat: |
W 2010 tak było - EC Praha była zatrzymywana we Włoszczowie i potem do Psar wlokła się 100 km/h za IR Gubałówką |
Cytat: |
Do listy zablokowanych dołączył również TLK Bachus zarówno część Zielonogórska jak i Wrocławska.
|
Bartuś napisał/a: |
Przy okazji IC robi porządek z Hańczą. Od 9 marca na odc. Białystok-Suwałki na KKA. |
Cytat: |
O marca pociągi do Lublina będą kursowały z Warszawy Gdańskiej. Czy wiadomo z jakiego i powodu i na jak długo?
|
jajo31 napisał/a: |
kiedy na sitkolu będzie aktualny rozkład? musi być 30 dniowe wyprzedzenie? |
Bartuś napisał/a: |
Nowy RJ dla TLK jest natomiast częsciowo już na sitkolu (np TLK 63104 "Ślązak" Wrocław Główny - Przemyśl Główny). |
pawelu napisał/a: |
Skrócenie "Rudaw" do Kędzierzyna Koźle jest słuszne jeżeli ma być skomunikowany z "Chemikiem". Dwa pociągi IR na odcinku Katowice-Kędzierzyn jadące w odstępstwie kilkunastu minut jak było do 9 stycznia byłoby kompletnym nieporozumieniem. Któryś by na pewno poległ. |
pregola napisał/a: |
czyli wszystkie stacje od Wrocławia do Zielonej Góry(Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nowa Sól itd.) zostaną pozbawione TLK? |
pregola napisał/a: |
Czy już coś wiadomo w sprawie TLK Uznam, czy będzie tamtędy jeździł? |
Cytat: |
A co to za różnica? Jaką ofertę może stanowić pociąg o godzinie odjazdu z Zielonej Góry ok. 2 w nocy ? |
Cytat: |
Rudawy jeżdżą i tak na kiblu |
pawelu napisał/a: |
żaden z EIC kursujących między Warszawą a Krakowem i rozpoczynający bieg w Warszawie (czyli de facto każdy poza "Norwidem" i "Warmią") nie ma parzystej ostatniej cyfry. Więc te numery 1308, 1314, 1316, i 1318 nie wnoszą żadnej informacji o pociągach zlikwidowanych. Może ktoś to łaskawie rozjaśnić. |
Darthlol napisał/a: |
TLK Ślązak nie będzie jeździł już do Zielnej Góry tylko do/z Wrocka !!!
Kolejne miasta odcięte do połączeń dalekobieżnych, sporo ludzi dojeżdżało Ślązakiem do pracy... |
Darthlol napisał/a: |
TLK Ślązak nie będzie jeździł już do Zielnej Góry tylko do/z Wrocka !!!
Kolejne miasta odcięte do połączeń dalekobieżnych, sporo ludzi dojeżdżało Ślązakiem do pracy... |
krzychu12231 napisał/a: |
Hetmana w systemie e-IC już nie ma wcale (jeszcze 2 dni temu był ale zablokowany), więc potwierdziło się info o jego likwidacji (wygląda na to że na całym odcinku Poznań - Zamość). |
maciej30 napisał/a: | ||
Zielona Góra nie będzie odcięta od połączen dalekobieżnych gdyż po 9 marca mamy następujące połączenia z/do Zielonej Góry: 1) EIC Lech Warszawa Wsch - Zielona Góra - Warszawa Wsch 2)TLK Zielonogórzanin Warszawa Wsch - Zielona Góra - Warszawa Wsch 3)TLK Bachus Zielona Góra - Gdynia - Zielona Góra. |
Darthlol napisał/a: |
Mój kumpel chce kupić bilety na TLK Szczecinianin z Poznania do Kutna na 13 marca i nie ma już tego pociągu w systemie sprzedaży internetowej!!
Błąd systemu sprzedaży e-IC ?? Czy co?? Przecież ten pociąg to było bardzo sensowne połączenie dla wielu osób z Poznania i Szczecina Czekam na odpowiedź !!!!!!!!!!!!! |
Pułtuś napisał/a: |
Przy Szczecinianinie to nawet nocny PolskiBus Wawa-Szczecin skapitulował i został zlikwidowany |
mateusz123 napisał/a: |
A taki mały kamyczek w ogródku kolejowej "rzezi" i nieogarnięcia to likwidacja modułu cenowego/kilometrowego w sitkolu. Nawet nie chcę mi się tego komentować. Niestety polska kolej się zwija, i to nie z rozkładu na rozkład/z dekady na dekadę, ale już z miesiąca na miesiąc. |
Cytat: |
Najważniejsze zmiany w województwie małopolskim
TLK „Monciak” zmieni trasę i terminy przejazdu. Pociąg będzie kursował sezonowo na odcinku Gdynia - Zakopane przez Bydgoszcz i Łódź (...) |
Nebbud napisał/a: |
Tatry są dobrze wpisane. Na sitkolu i ogólnym ma wpisane w 5 i 7 do Warszawy a do Krakowa codziennie. |
Torczes napisał/a: |
Na Sitkol-u widnieje połączenie IR z Warszawy do Jeleniej Góry i z powrotem ale pod nazwą "Chemik" oraz połączenie IR "Chemik" Warszawa - Kudowa Zdrój i z powrotem.Czyli wszystko jak planowane tylko nazwa inna lub pomyłka Sitkol-a.
Ponadto zauważyłem że "Chemik" ma 10 i 11 minutowy postój w Kłodzku Głównym oraz w całej relacji jedzie jako IR zatrzymując się na wybranych stacjach. Te 10 i 11 minutowe postoje w Kłodzku to zmiana lokomotywy? Ciekawi mnie także rzecz dlaczego nie kursuje na wybranych odcinkach w taryfie regio bo mial tak jechać.Dziwną rzeczą jest także braku postoju w Głogówku i Racławicach? Są to miejscowości które wygenerowałyby jakieś "potoki" podróżnych co skutkowałoby zapełnieniem składu a w przyszłości może zmianie terminu kursowania na codzienny chociaż do Kłodzka. |
Cytat: |
Postój 10-11 minut to zapewne postój techniczny lub też skład będzie czekał na KD z Wałbrzycha, Legnicy lub Regio Wrocław-Międzylesie. |
Cytat: |
Podlasie (bastion prawicy) obroniło przed likwidacją TLK do/z Białegostoku. Można się zmobilizować? Można. Ale trzeba myśleć głową, a nie dupą i ciągle pieprzyć o tęczy i gender, jakby to były najważniejsze problemy społeczne. |
Cytat: |
Tomek-Gliwice, cóż, Lubuskie to największy w Polsce bastion lewicy. Niech mieszkańcy tego regionu dalej głosują na postkomuchów z SLD i ich sojuszników z PO, a za kilka lat nie będzie niczego... |
Cytat: |
Podlasie (bastion prawicy) obroniło przed likwidacją TLK do/z Białegostoku. Można się zmobilizować? Można. Ale trzeba myśleć głową, a nie dupą i ciągle pieprzyć o tęczy i gender, jakby to były najważniejsze problemy społeczne. |
Cytat: |
Tomek-Gliwice, cóż, Lubuskie to największy w Polsce bastion lewicy. Niech mieszkańcy tego regionu dalej głosują na postkomuchów z SLD i ich sojuszników z PO, a za kilka lat nie będzie niczego... |
Pułtuś napisał/a: |
Puk puk, kolega HALO, modernizacje trwają już dobrych kilka lat i w przyszłym roku WRESZCIE beda jakies efekty, w tym także na Wrocław-Poznan. . |
Kolejoman2 napisał/a: |
Już teraz przecież tak jest poza piątkiem i niedzielą. To jest porażka, że na Wrocław-Katowice czarna dziura a taki Ostrów Wielkopolski ma średnio 2 pociągi na godzinę w nocy: 0:05, 0:51, 1:45, 2:01, 2:15, 2:54, 3:33, 4:06, 4:09, 5:11 |
tomek_ostrów napisał/a: |
Ale dopiero po chwili po godzinach zauważyłem że wymieniłeś wszystkie nocne przejeżdżające przez Ostrów. |
Cytat: |
- IR „Merkury" relacji Poznań Gł. (13:35) – Szczecin Gł. (16:11),
- IR „Merkury" relacji Szczecin Gł. (16:34) – Poznań Gł. (19:17), |
Nebbud napisał/a: |
Pustkę to trochę Wy macie. Owszem Małopolska totalny niewypał 20 min.po odjeździe Warmii. Ale to, że Warmia wozi pustki z tym się nie zgodzę. . |
sebek napisał/a: |
Małopolska i Lajkonik, przez lata były w relacji Gdynia - Kraków i utrzymywały dobrą, czasem bardzo wysoką frekwencję. Dziwie się, że w obecnym rozkładzie, wobec znacznej już poprawy czasu przejazdu na E65, nie pomyślano o powrocie tych pociągów do Gdyni, a przykład Norwida, świadczy, że ludzie korzystają z EIC na odcinku Gdynia - Iława - Warszawa. Moim zdaniem Małopolska i Lajkonik powinny zamiast likwidacji wrócić jak najszybciej do Gdyni, wtedy problem zapełnienia zniknie.
Lajkonik jak dawniej, był idealnym, popołudniowym składem z Trójmiasta do Krakowa i miał świetne godziny z Gdańska w zależności od rozkładu między 15 - 16. Dzisiaj Pobrzeże, już o 13.35 startuje z Gdańska, a Lajkonika powinni wrzucić na 15 - 15.30. |
mack napisał/a: |
Dlaczego od 9. marca IR Piast na odcinku Zawiercie - Warszawa Zachodnia jedzie aż 3:08 a obecnie tylko 2:31. Ktoś się orientuje skąd nagle ponad pół godziny dłużej? |
Pułtuś napisał/a: |
Skumajcie, że na E65 nie ma obecnie przepustowości żeby puscic z sensownym rozkładem kolejne EICe. Nie ma także wagonów... |
Cytat: |
Tutaj muszę na plus pochwalić kasjerkę w BOK IC w Katowicach, od razu zaproponowała na pociąg osobowy Szczecin Dąbie - Świnoujście, bilet w promocji "połączenia w dobrej cenie".
Zawsze coś taniej i widać siedzą w kasach choć nie zawsze, odpowiedzialne osoby, wyszukają tańsze oferty, nawet innego przewożnika. Ale mimo wszystko, wracając do głównego wątku, szkoda, że Uznama tak mocno ograniczą, tym bardziej, że idzie wiosna, święta, majówki i jest to okres większego ruchu w pociągach nad morze, a rozkład robi na odwrót, gdy ludzie zaczynają jechać nad polskie morze, pociągów ubywa. |
Cytat: |
sebek To jest czysty bareizm. Im pociąg jest droższy, tym jest tańszy. Generalnie wydaje mi się, że PKP IC chce się docelowo zająć tylko segmentem biznes i chcieliby mieć tylko EIC Premium z V >= 160 km/h na większości trasy + kilka EIC z V >= 120 km/h głównie jako łączniki do EIC Premium. Ta spółka już dawno ma w głębokim poważaniu misję, jaką powinna pełnić ze względu na to, że jest dotowana. Nadzieją na powrót pociągów pospiesznych (te wszystkie nazwy TLK czy InterRegio są śmieszne i wprowadzają niepotrzebny zamęt) z prawdziwego zdarzenia są Przewozy Regionalne i wejście przewoźników zagranicznych. |
Cytat: |
1602/6102 - dodatkowy postów w Koninie
1702/7102 - dodatkowe postoje Kutno, Konin 1600/6101 - dodatkowy postój w Koninie 1704/7104 - dodatkowe postoje Kutno, Konin Warmia ma pojechać jako prawdziwy EIC, brak postojów na niektórych stacjach na odcinku Warszawa-Olsztyn Karkonosze, dodatkowy postój w Zgierzu i na Żabieńcu |
Cytat: |
10103/10112 Konopnicka |
Haffuferbahn napisał/a: |
przeglądam właśnie rozkład jazdy , który ma obowiązywać od 27 kwietnia i widze że TLK rozewie kursuje do i z Wrocławia... Czyt to nie jest jakaś pomyłka? |
adrian033 napisał/a: |
Szkoda mi PIRATA Rybnik straci bardzo ważne wakacyjne połączenie ja tego nie rozumie w ogóle |
Pułtuś napisał/a: |
Od czerwca wraca EIC Małopolska w rel. Kraków-Gdynia, przez lipiec i sierpień jako EIC Szkuner do Kołobrzgu, a od września znowu do Gdyni |
jajo31 napisał/a: |
coraz więcej busów- jak tak dalej pójdzie to tory rozbiorą i będziemy mieli IR/BUS,REGIO/BUS,IC/BUS I pociągi będą niepotrzebne,pociag to jest pociąg żadne busy tego nie zastapią |
danio napisał/a: |
Bilet powinien być wystawiony do dworca Warszawa Centralna o ile mi wiadomo i jest honorowany np. w Metrze. A ty chyba mówisz o ofercie "bilet warszawski". On umożliwia przejazd ZTM przez godzinę i jest 2-3 złote droższy. |
danio napisał/a: |
Oczywiście że obowiązuje, jest tam honorowany między dw. gdańskim a centrum.
Poczytaj na stronie intercity.pl a potem się wypowiadaj kolego |
Cytat: |
Aby złagodzić trudności związane z zaistniałą sytuacją i koniecznością przejazdu na inny dworzec w sytuacji przesiadki, bilety PKP intercity będą honorowane przez ZTM w tramwajach i metrze oraz przez Koleje Mazowieckie w pociągach kursujących w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego. |
Tomek-Gliwice napisał/a: |
Może PR-y pomyślą żeby pomiędzy Wrocławiem a Katowicami puścić od czerwca jakieś dodatkowe Regio lub IR z poszerzeniem na ZG albo skomunikowaniem z pociągami z Zielonej Góry, bo na razie na E-30 jest dramat, pomiędzy Wrocławiem a Katowicami od godziny 20- do5 rano nie jedzie żaden pociąg sic!!!
Ostatnia TLK-a z Wrocławia do Katowic jedzie o 19:30/potem do rana pusto....jedynie Regio do Kędzierzyna o 20:58.... W wakacje będzie dramat na E-30 w godzinach nocnych. |
Nebbud napisał/a: |
Od następnej korekty Uznam ma jeździć z pominięciem Poznania. Przez Zieloną Górę, Wrocław. |
Kuszeta napisał/a: |
A wiadomo co jest przyczyna ze ORLIK najpierw zaczal jezdzic przez Sosnowiec (z pominięciem Katowic) a później przez katowice? |
danio napisał/a: |
Bilet powinien być wystawiony do dworca Warszawa Centralna o ile mi wiadomo i jest honorowany np. w Metrze |
Cytat: |
[...] "bilet warszawski". On umożliwia przejazd ZTM przez godzinę i jest 2-3 złote droższy. |
myszka napisał/a: |
A tak wogóle to na miejscu PIC-u wzorem PB pociągi na trasie Wrocław Katowice powinny jechać nawet co godzinę, bo potencjał na tej trasie jest i to duży. |
Cytat: |
Aby złagodzić trudności związane z zaistniałą sytuacją i koniecznością przejazdu na inny dworzec w sytuacji przesiadki, bilety PKP intercity będą honorowane przez ZTM w tramwajach i metrze oraz przez Koleje Mazowieckie w pociągach kursujących w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego. |
Cytat: |
na trasie Łódź - Kutno wszystkie TLK - i w wakacje będą jeździć przez Łowicz |
Pabianiczanin napisał/a: |
Witam Wszystkich serdecznie
A ja znalazłem w RJ że TLK Sukiennice i Cegielski w sezonie wakacyjnym ominą Łódź a będą kursować przez stacje Częstochowa Osobowa i Zduńska Wola Karsznice ,ale w zamian za to są pociągi TLK w rel. Łódź Kaliska - Zduńska Wola Karsznice - Łódź Kaliska tzw. jak ja to mówię przesiadkowe. : |
Wiedenka napisał/a: | ||
Pabianiczanin nie chcę się kłócić, ale z tego co patrzę w rozkład to na linii Zgierz-Kutno w wakacje jeżdżą inne TLK-i. |
Pułtuś napisał/a: |
EDIT. A gdzie się podział wakacyjny EIC Szkuner Krakow-Kolobrzeg? Nie ma! |
jubikej napisał/a: |
Fregata z Krakowa do Kolobrzegu będzie w planie Malopolski kursującej poza sezonem |
pawelu napisał/a: |
rekordzista "Norwid" który od 27.IV ani razu nie był planowo w Warszawie i Trójmieście, zazwyczaj dostaje w plecy na szlaku Iława-Malbork. Od początku czas przejazdu Waw. Centr.-Gdańsk Gł. 4h10 minut wydawał mi się nierealny a dowody na to mamy codziennie, w postaci opóźnień 20-30 minut. |
mateusz123 napisał/a: |
Wspaniale, Kolejny pociąg poobcinany relacyjnie, w kretyńskich godzinach. Porażka, po prostu porażka. Aż strach mi patrzeć na kolejne zmiany w rozkładzie jazdy |
karol22 napisał/a: |
PR zmieniło jednak dla wakacyjnego pociągu Ełk-Poznań nazwę na Niegocin. |
siwiutki91 napisał/a: |
Ze względu na większe brutto pociąg zmienia numer? Od kiedy tak jest? Do tej pory w takich przypadkach pociąg zmieniał KWR. |
Pabianiczanin napisał/a: |
Szlak kolejowy Zgierz - Zgierz???Raczej Zgierz- Kutno. |
sympatyk napisał/a: |
połączyć relacje i uruchomić dwie pary pociągów Zduńska Wola Karsznice - Łódź - Warszawa - Lublin. |
kce napisał/a: |
I co to niby miałby być za sukces? Pociąg się opóźni i co? |
Wiedenka napisał/a: |
IR Bug
Łódź Kaliska o. 17:38 -> Terespol p.23:34 (23:58 w odpowiednich dniach kursowania) Terespol o. 17:30 -> Łódź Kaliska p. 22:50 (23:16 w odpowiednich dniach kursowania) |
Cytat: |
fajny tabor |
borsuk1977 napisał/a: |
Czy ktoś w Was zwrócił uwagę na pociąg Nosal i Monciak z Zakopanego? Od Krakowa jadą w jednym składzie?
A później w Warszawie rozłączanie na cześć do Gdynii i do Łodzi Kaliskiej. Ciekawe.... |
Kolejorz91 napisał/a: | ||
Nic nie zmienili nazwy a wydłużyli relację! Rok temu by to IR NIEGOCIN rel. Poznań-Giżycko-Poznań. Wpierw miał być w weekendy MAMRY do Ełku ale widać PRy z tego się wycofali a wydłużyli relację innemu pociągowi m.in. NIEGOCINOWI. |
Cytat: |
Nie powiem o który skład chodzi bo jeszcze urzędasy to przeczytają i się doczepią |
sympatyk napisał/a: |
TLK "Pogoria" zatrzymuje się w Radomsku a NIE ZATRZYMUJE SIĘ w prawie trzykrotnie większym Zgierzu |
jubikej napisał/a: |
w rozkładzie jazdy postoje są w Lęborku i tam właśnie podwójne stonki będą podpinane |
kce napisał/a: | ||
I co to niby miałby być za sukces? Pociąg się opóźni i co? Cegielski bądź Sukiennice będą musiały czekać... nie widzę takiej potrzeby by wydłużać te dojazdówki. |
Cytat: |
TLK Pogoria do Bielska Białej pojechała objazdem przez Runowo Pomorskie i dalej Szczecinek do Białogardu czego skutkiem są dodatkowe 2 godziny opóźnienia. |
Cytat: |
Jest to coś o czym mówiłem już miesiąc temu, przeciw łączeniu Albatrosa z Pogorią - jeden mały incydent na tej wąskiej, jednotorowej linii i sypie się cały rozkład, powstają opóźnienia wtórne. A tak od Gdyni pociąg mógłby jechać o czasie. |
Urbi napisał/a: |
Szczególnie, kiedy Łódź jest odcięta od Szczecina (w momencie przetrasowania Sukiennic) i połączenie Pogoria-Albatros, to jedyne połączenie Łódź - Szczecin... |
Urbi napisał/a: |
Szczególnie, kiedy Łódź jest odcięta od Szczecina (w momencie przetrasowania Sukiennic) i połączenie Pogoria-Albatros, to jedyne połączenie Łódź - Szczecin... |
Cytat: |
Wynajęcie loka spalinowego na odcinku Piła - Krzyż na pewno kosztuje, ale chyba więcej kosztuje wydłużony czas jazdy pociągu |
Cytat: |
ale Intercity bardzo lubi ostatnio tworzyć twory takie jak POGORIA, POJEZIERZE, SŁOWINIEC i jeszcze kilka innych tras |
Cytat: |
Przedmiotem zamówienia jest realizacja lotów pomiędzy Babimostem a Krakowem. - Po pierwsze nie mamy bezpośredniego połączenia kolejowego z Zielonej Góry do Krakowa. A po drugie port w Balicach obsługuje wiele międzynarodowych połączeń, może być więc traktowany jako port przesiadkowy - tłumaczy Michał Iwanowski, rzecznik urzędu marszałkowskiego. |
aanniiaa napisał/a: |
Czy ktoś może potwierdzić, że od września IR "Matejko" będzie odjeżdżać z Krakowa Głównego aż półtorej godziny później, czyli dopiero ok. godziny 9:15? |
Cytat: |
Z powrotem Matejko o 17:45 na 21:50 w Krakowie, juz ponad 4 godziny. |
kolejfan napisał/a: |
Urząd Marszałkowski zakupił elfy i przez to poprawił się komfort podróży |
hanys napisał/a: |
PT na stacji Lubliniec jest wymagany. |
Cytat: |
Chyba pogorszył się, i to zdecydowanie. Elfy owszem mogą być ale na trasy do 30 min, przy dłuższej jeździe niestety ale zamontowane siedzenia są tragiczne, wszystko boli, do tego klimatyzacja przy której albo jest upał albo zimno jak cholera. Wagony piętrowe jak i Bonanzy były 100x lepsze od tego badziewia. |
siwiutki91 napisał/a: | ||
A możesz wyjaśnić dlaczego? |
hanys napisał/a: |
Powodów jest wiele, m.in. dlatego, że mamy rozjazdy-angliki zarówno od strony Częstochowy jak i na głowicy północnej, Vmax na rozjazdach wynosi 30 km/h, podobną maksymalną prędkość mamy w peronach, poza tym dwutor przechodzi w jednotor. |
siwiutki91 napisał/a: | ||
To nie jest powód, powodem może być wydanie R307. A 30km/h to mimo wszystko pociąg jest w ruchu. |
walbol napisał/a: |
Więc pewnie wypadł całkowicie. |
Cytat: |
Piast od 1 września zniknął też w obie strony z hafasa. Więc pewnie wypadł całkowicie. |
Cytat: |
O k****! A mam kupiony bilet ZA ZŁOTÓWKĘ na wrzesień Killer |
Cytat: |
"Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2014 r. zostają odwołane:
· poc. interREGIO 16108/9 i 16112/3 "PIAST" rel. Warszawa Wsch. – Jelenia Góra. · poc. interREGIO 61108/9 i 61112/3 "PIAST" rel. Jelenia Góra – Warszawa Wsch. Podróżnym, którzy nabyli w przedsprzedaży bilety na przejazd lub przewóz rzeczy poc. IR 16108/9, 16112/3, 61108/9, 61112/3 po 1 września 2014 r., zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety jednorazowe dokonywany jest bez potrącania odstępnego." |
Cytat: |
Ze względu na duże nasilenie prac modernizacyjnych prowadzonych na wielu liniach kolejowych w kraju, które nie pozwoliły wytrasować pociągów w atrakcyjnych dla podróżnych godzinach, od 1 września br. nie będą kursowały pociągi:
- IR „Piast” Warszawa Wschodnia (6:32) – Jelenia Góra (17:39), - IR „Piast” Wrocław Główny (16:16) - Warszawa Wschodnia (23:34), - IR „Lompa” Wrocław Główny (18:37) - Katowice (21:52) w niedzielę. |
Cytat: |
Pasazerowie pojda na zakupy w zlotych balkonach? |
sheva17 napisał/a: | ||
Kebabów na szczęście już nie ma . Wars mniej zarobi, bo towarzystwo zrobi szybkie zakupy w MCD . |
sebek napisał/a: |
Nie ma co się dziwić odpływowi pasażerów, regularne opóżnienia i jeszcze objazdowe trasy dla niektórych połączeń. Dzisiaj np. Ondraszek +65, Kościuszko +70. To są spore problemy dla osób planujących spotkania biznesowe, czy jadących na przesiadki. Za dużo tego w ostatnim czasie i pasażer jest coraz bardziej zmęczony. |