INFO KOLEJ - forum kolejowe

Dział pracowniczy - PKP IC rozda pracownikom tablety

Pirat - 30-11-2013, 00:19
Temat postu: PKP IC rozda pracownikom tablety
Kolejarskie torby wkrótce się odchudzą. Aplikacja na tablety zastąpi część dokumentów, w które są wyposażeni pracownicy drużyn konduktorskich. Przewoźnik planuje kupić tablety w pierwszej połowie 2014 r.

Tablety na wyposażeniu kolejarzy stają się standardem. Do wdrożenia tabletów z odpowiednią aplikacją przygotowują się od dawna Koleje Mazowieckie. Szwajcarski przewoźnik narodowy SBB poinformował niedawno, że planuje kupić dla swoich pracowników aż 30 tys. urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów). Nad aplikacją na tablety pracuje też PKP Intercity.

Czytaj dalej...
Waldemar - 30-11-2013, 18:57
Temat postu:
Good news! Testowali tez terminale mobilne ze zintegrowanym czytnikiem kart, mozliwoscia placenia dotykowo, internetem, mailem, itd. Tez docelowo ma byc podobno wdrozone...
fury - 30-11-2013, 21:30
Temat postu:
Płacenie mejlem? Pierwsze słyszę. Jak to się robi, Waldi?
klimeu44 - 30-11-2013, 23:17
Temat postu:
Chyba trochę więcej muszą kupić, bo nie tylko drużyny konduktorskie, ale i maszyniści, to razem ok. 3000 ludzi.
beton44 - 30-11-2013, 23:21
Temat postu:
Nu i dla naczelników...
jubikej - 01-12-2013, 11:24
Temat postu:
maszyniści mają dostać 10 calowe a drużyny 7 calowe
Waldemar - 01-12-2013, 12:37
Temat postu:
fury napisał/a:
Płacenie mejlem? Pierwsze słyszę. Jak to się robi, Waldi?


Skrot myslowy. Pinpad ma mozliwosc akceptowania platnosci dotykowych (czego nie mial dotychczasowy).
A terminal ma tez dostep do internetu, maila, moze sluzyc jako telefon - czego nie mial dotychczasowy. Co w zwiazku z planami wprowadzenie wifi w wagonach chyba ma istotny sens...
Grad - 03-12-2013, 19:02
Temat postu:
Ludzie, którzy machają widłami na wsi pod Siedlcami szybko uszkodzą to urządzenie po to aby nie musieli się trudzić z ich obsługą. Wariant bardziej optymistyczny: dadzą do zabawy dzieciom lub wnuczkom.
Księgarz - 03-12-2013, 23:12
Temat postu:
Tu o nowoczesności a obok "chłop pod Siedlcami". Jeżeli chłop się nie przestawi na nowoczesność, to drugą drogą dla niego będzie proste "do widzenia". Rozumiem, że nie wszyscy tak rozumują i troska o chłopa jest szczególna. Jak obserwuję jednak realia spółek kolejowych, to młodzi kierujący tymi spółkami raczej z doli chłopa nic sobie nie robią.
Pirat - 11-06-2014, 00:23
Temat postu:
1900 tabletów Lenovo dla drużyn PKP Intercity

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg i zawarło umowę na zakup 1900 tabletów. Dostawca zaoferował urządzenia firmy Lenovo, model A3500. Tablety mają ułatwić pracę konduktorom i usprawnić zarządzanie informacjami w firmie. Wartość kontraktu to prawie 1,3 mln zł netto.


Więcej TUTAJ
andrej - 11-06-2014, 04:46
Temat postu:
W PR pracownicy w większości na własny koszt zakupili takowe użądzenia , nie doczekawszy się obiecanych tabletów.
jubikej - 11-06-2014, 11:46
Temat postu:
teraz kolej na maszynistów
Grad - 11-06-2014, 14:28
Temat postu:
Teraz kolej na prokuraturę.
jubikej - 11-06-2014, 15:08
Temat postu:
Grad napisał/a:
Teraz kolej na prokuraturę.


Masz jakieś uzasadnienie do tego co napisałeś? Jeśli jesteś w posiadaniu informacji o popełnieniu przestępstwa to powinieneś sam zgłosić tą sprawę do prokuratury.
klimeu44 - 11-06-2014, 22:18
Temat postu:
daj spokój, dobrze napisał... czas na prokuraturę za te jego wpisy...
Rodriges - 11-06-2014, 23:02
Temat postu:
Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa a Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, to nie to samo. Prawdopodobnie w tym przypadku chodzi o ten pierwszy rodzaj zawiadomienia.
A przesłanką może być chociażby to, że wszyscy konduktorzy/ kierownicy pociągu nie otrzymają tych tabletów (wcześniej mi kaktus na ręce wyrośnie niż to się stanie), natomiast otrzyma je wielu biurokratów. A więc realizacja zamówienia niezgodna z celem określonym w specyfikacji. Stosując procedury przetargowe nie można kupować czegoś co potem będzie niezgodne z przeznaczeniem. Jest to marnotrastwo publicznych pieniędzy (kolej jest dotowana przez podatników).
Czy w PKP Intercity jest zatrudnionych 1900 konduktorów/ kierowników pociągów ? Wątpię. Z tego by wynikało, że co 4 osoba to pracownik drużyn konduktorskich.
Ps. Zamiast kolejnych zbędnych zakupów proponuję Zarządowi zająć się spłatą zadłużenia. A pracowników drużyn konduktorskich z wykształceniem podstawowym i tzw. innym czyli średnia szkoła ukończona zaocznie w 1 rok, skierować do rzetelnego uzupełnienia wykształcenia.
andrej - 12-06-2014, 07:10
Temat postu:
Co do wykształcenia to bzdury , nie spotyka się już raczej z wykształceniem podstawowym, nie obrażajcie pracowników drużyn. No może z dawnych lat zostały pojedyncze przypadki odchodzące teraz na emeryturę .Wymóg jest średnie ,a coraz częściej spotyka się i z wyższym .Mnie interesuje coś innego .Po co przetarg na tablety ,skoro IC i tak płaci za telefony i przy najbliższym odnowieniu umowy te same tablety dostaliby za złotówkę, chyba że chodzi o specjalne oprogramowanie do tabletów ,o czym też słyszałem. Obecje tablety służą do przechowywania instrukcji służbowych, do tych celów wystarczy zwykły tablet z funkcją 3g, aby wygodnie aktualizować dane.Co ma być w tych tabletach dla IC że taka cena przetargu. Question
alf1923 - 13-06-2014, 19:20
Temat postu:
Nie ma to jak zaczynać od dupy strony. Te tablety są tak potrzebne jak wrzód na pupce. Nie zmienią nic bo raczej nie wyeliminują raportów z jazdy itp. W kasach mobilnych jest wszystko co potrzebne. Jaki cel mają tak na prawdę te tablety. W czym usprawnią pracę konduktorów? Ktoś musiał zarobić , ktoś kupić etc.
Bunia - 13-06-2014, 23:28
Temat postu:
Powinni jeszcze konduktorom wydać mobilne biurka żeby mogli pomieścili się ze sprzętem, który posiadają.
Dziś kupując bilet u konduktora w pociągu czekałam godzinę żeby drukarka i terminal złapały sygnał i żeby można było zapłacić za bilet kartą płatniczą.
Jeśli dokumenty służbowe nie będą przechowywane lokalnie na tablecie ale poprzez sieć 3g (LTE) konduktor będzie komunikował się z systemem i miał dostęp do dokumentów elektronicznych to brak zasięgu sieci (co często się zdarza choćby w terminalach płatniczych) przysporzy więcej problemów niż korzyści.
Dojdzie wtedy do tego, że tablet będzie podstawowym narzędziem ale jakby co to "kopie" dokumentów w wersji papierowej będą w jego torbie.
Czasami pewne decyzje o zakupie czegoś może nie są przestępstwem ale "niegospodarnością". Czas pokaże jak to będzie w rzeczywistości działało, czy bardziej jako przydatne narzędzie pracy czy bardziej jako gadżet.
andrej - 14-06-2014, 05:03
Temat postu:
Tablety dla obsługi to nic złego , można przechowywać w pamięci wiele instrukcji służbowych i nie potrzeba do tego zasięgu 3g.Sam fakt że teraz jest dopuszczona taka możliwość i wielu konduktorów aby nie dzwigać ciężkiej torby ,kupiło na własny koszt tablety.Nie zwalnia to jednak do noszenia biletów i taryfy w formie papierowej i w przypadku awarji terminala ma obowiązek wystawić bilet w formie tradycyjnej. Mnie zastanawia czemu to tyle kosztuje, ten cały przetarg.Przecież firma płaci abonament za telefony służbowe i zapewne takowe tablety otrzyma za 1zł. Tablet to świetne przydatne użądzenie w pracy drużyn konduktorskich , często wchodzi wiele poprawek do instrukcji ,kiedyś mozolnie trzeba było nanosić ręcznie takie poprawki , po czasie było tak dużo że instrukcje te stawały się nieczytelne, teraz wystarczy wgrać nową wersje .Do tego cała masa kontrolerów która szukała tylko ,że konduktor przeoczył gdzieś jakiś wyraz, i po premi ,teraz się to skończyło Laughing

[ Dodano: 14-06-2014, 06:15 ]
To samo było z rozkładami jazdy , poprawek było tak dużo że nikt nad tym nie panował, teraz rozkład jest na terminalu lub dodatkowo na tablecie , ja rozumiem że zawiść i zazdrość w naszym narodzie wielka ,że ktoś otrzymuje użądzenie warte hurtowo 400 zł za free , ale postępu nie da się zatrzymać i trzeba się tylko cieszyć. Pamiętam jak konduktorzy mieli dostać telefony służbowe ile było krzyku , a teraz okazało się po podziale kolei ,że bez telefonu , kierownik pociągu nie ma szans ,zgłosić skomunikowania itp, więc ludzie zawistni opanujcie się lub zapraszam do pracy w IC ,dostaniecie tablecik Śmiech

[ Dodano: 14-06-2014, 07:08 ]
Bunia tablety służa też do dokumentowania wszelkich dewastacji ,wypadków itp'a dla Twojej informacji jest to obowiązek drużyn konduktorskich, nie tylko jak Ci się wydaje sprawdzanie biletów. Co do gospodarności niech IC uczy się od PR , tam zaoszczędzono te 30 mln. Jak to zrobiono, a no bardzo prosto, łaskawie zezwolono drużynom na posiadanie instrukci służbowych w wersji elektronicznej 'na tabletach zakupionych za własną kasę.I co gały wypadły z orbity , to jest dopiero gospodarność , IC nie wpadło na taki pomysł. Chcesz sobie ułatwić pracę ,to kup sobie tableta, co wielu uczyniło, a to oznacza że jest to przydatne urządzenie dla konduktorów.

[ Dodano: 14-06-2014, 07:16 ]
Tablety też wejdą do szkół, myślisz że uczniowie będą mieli kopie w domu w formie papierowej , co to za rozumowanie. Kopie to można mieć w pamięci dodatkowej. Bunia czasy idą do przodu.Urządzenia elektroniczne są coraz bardziej niezawodne i za parę lat wyprą papier. No na kolei nie tak szybko , bo stary beton lubi papierologie.
Victoria - 14-06-2014, 14:08
Temat postu:
Tablet w pracy konduktora to dobra rzecz, pod warunkiem, że przestanie dźwigać opasłą torbę ze służbowymi papierzyskami.

Zastanawia mnie cena. Sprawdziłam w internecie i ceny takiego tabletu wahają się w granicach 675-718 zł brutto za sztukę.

PKP Intercity zakupiło 1900 tabletów za 1,3 mln zł netto. W sumie zamówienie obejmowało 2160 tabletów z czego 260, za 170 tys. zł netto, kupił Wars. Policzmy:

1.300.000 zł / 2160 = 602 zł (w zaokrągleniu) netto.

Netto, czyli bez podatku VAT. Doliczmy więc 23 proc. i mamy ponad 740 zł brutto. Wiadomo, że w hurcie jest znacznie taniej, można negocjować ceny. Przy tak dużym zakupie cena tabletu nie powinna przekroczyć 675 zł brutto, czyli najniższej ceny jaką znalazłam w internecie (pomijam futerał, który kosztuje grosze i powinien stanowić gratis do tak dużego zakupu).

No cóż, gdy wydaje się nieswoje pieniądze tylko naszą (podatników) krwawicę to cena nie gra roli. Można przepłacić i spółki Grupy PKP przepłacały ("bankomaty" trochę ten proceder ukrócili) - za towary i usługi w hurcie płaciły dużo więcej od normalnych cen rynkowych.

Reasumując, taki sam jeden tablet z futerałem można kupić taniej niż PKP Intercity zakupiło w hurcie. Gdybym tak gospodarzyła w swojej prywatnej firmie to musiałabym splajtować, zwolnić ludzi, iść pod most i żywić się szczawiem z nasypu kolejowego... A urząd skarbowy oskarżyłby mnie przed sądem karnym o oszustwa podatkowe i działanie na szkodę firmy!
buballo - 14-06-2014, 15:50
Temat postu:
A mi podobnie jak andrejowi, cała ta koncepcja tabletów służbowych bardzo się podoba Smile
Czas najwyższy - i jednocześnie pytanie: dlaczego tak późno ?

Victoria napisał/a:
Zastanawia mnie cena. Sprawdziłam w internecie i ceny takiego tabletu wahają się w granicach 675-718 zł brutto za sztukę.

PKP Intercity zakupiło 1900 tabletów za 1,3 mln zł netto. W sumie zamówienie obejmowało 2160 tabletów z czego 260, za 170 tys. zł netto, kupił Wars. Policzmy:

1.300.000 zł / 2160 = 602 zł (w zaokrągleniu) netto.

Netto, czyli bez podatku VAT. Doliczmy więc 23 proc. i mamy ponad 740 zł brutto. Wiadomo, że w hurcie jest znacznie taniej, można negocjować ceny. Przy tak dużym zakupie cena tabletu nie powinna przekroczyć 675 zł brutto, czyli najniższej ceny jaką znalazłam w internecie (pomijam futerał, który kosztuje grosze i powinien stanowić gratis do tak dużego zakupu).

Moje pytanie brzmi: czy znasz dokładnie szczegóły tego zamówienia ? Czy znasz kryteria wyboru oferty ? Co stanowiło główną wagę ? Ja nie znam, nie wiem co obejmuje cena, tym bardziej, że jest mowa nie tylko o tabletach, ale i o odpowiednim oprogramowaniu branżowym na tą platformę.
Napisanie aplikacji, koszty licencji, implementacji i serwisu też muszą być gdzieś skalkulowane - może akurat w cenie jednostkowej urządzenia ? Dobrze mieć jedną zasadę: nie wypowiadać się w temacie, o którym nie ma się pełnej wiedzy Idea

Victoria napisał/a:
No cóż, gdy wydaje się nieswoje pieniądze tylko naszą (podatników) krwawicę to cena nie gra roli. Można przepłacić i spółki Grupy PKP przepłacały ("bankomaty" trochę ten proceder ukrócili) - za towary i usługi w hurcie płaciły dużo więcej od normalnych cen rynkowych.

Wszystkie zakupy w przedsiębiorstwach państwowych są dokonywane wg określonych reguł.
Nie piszesz które z nich dokładnie zostały złamane i gdzie dokładnie nastąpiło nadużycie czy ewentualnie malwersacja publicznych pieniędzy. Może odrobina faktów ? Pisanie takich rzeczy nawet na zasadzie własnego przypuszczenia jest pomówieniem Idea
Victoria - 14-06-2014, 16:01
Temat postu:
buballo, nie bądź śmieszny! Sam prezes Karnowski wypowiadał się w mediach, że dzięki zmianom w procedurach przetargowych (np. wspólne zakupy przez kilka spółek - większe zakupy to niższa cena jednostkowa), Grupa PKP zaoszczędziła wiele milionów zł. A to oznacza, że za poprzedniej, kolejarskiej władzy spółki PKP przepłacały za towary i usługi, czyli wyrzucały pieniądze podatników w błoto.

Co jak co, ale bankowcy zatrudnieni w zarządach spółek Grupy PKP, w przeciwieństwie do rasowych kolejarzy, potrafią liczyć nieswoje pieniądze:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14517495,Grupa_PKP__wspolne_zakupy_daja_milionowe_oszczednosci.html
beton44 - 14-06-2014, 22:00
Temat postu:
Victoria napisał/a:
PKP Intercity zakupiło 1900 tabletów za 1,3 mln zł netto. W sumie zamówienie obejmowało 2160 tabletów z czego 260, za 170 tys. zł netto, kupił Wars. Policzmy:

1.300.000 zł / 2160 = 602 zł (w zaokrągleniu) netto.

Netto, czyli bez podatku VAT. Doliczmy więc 23 proc. i mamy ponad 740 zł brutto. Wiadomo, że w hurcie jest znacznie taniej, można negocjować ceny. Przy tak dużym zakupie cena tabletu nie powinna przekroczyć 675 zł brutto, czyli najniższej ceny jaką znalazłam w internecie (pomijam futerał, który kosztuje grosze i powinien stanowić gratis do tak dużego zakupu).

Victorio, nie udawaj zdziwienia. Bardzo wiele materiałów kupowanych "hurtowo" przez ogólnie
rozumiane spółki kolejowe - jest kupowane drożej niż możesz sobie kupić w sklepie Shocked
Ogólnie IMHO szaleństwem są ceny na tzw. materiały czysto "kolejowe" - części do taboru itp.
Tu to jest pełne szaleństwo Twisted Evil
Ale są i tańsze, nie jest tak źle...
Pirat - 14-06-2014, 22:04
Temat postu:
buballo napisał/a:
Czy znasz kryteria wyboru oferty ?

Wszystkie warunki i kryteria przetargu zawiera SIWZ. Każdy może je poznać:

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/wyniki-postepowan-przetargowych/2757.html
Noema - 15-06-2014, 00:42
Temat postu:
buballo napisał/a:
Pisanie takich rzeczy nawet na zasadzie własnego przypuszczenia jest pomówieniem

Wow! A kogoż to Victoria pomówiła? Stary kolejarski beton, który powinien dworcowe kible szorować zamiast pchać się do rządzenia spółkami prawa handlowego, zadłużając je po uszy i degradując polską kolej do poziomu III świata? Do ekipy Karnowskiego można mieć zastrzeżenia, ale jednego nie można jej zarzucić - znają się na finansach i ekonomii o niebo lepiej niż kolejarze z krwi i kości. A kolej to nie tylko tory i pociągi. To przede wszystkim gigantyczne pieniądze, stanowiące pokusę dla różnych cwaniaków. Tajemnicą Poliszynela jest fakt, że przy każdym przetargu i przy każdej inwestycji beton PKP musiał uszczknąć coś dla siebie. Stąd takie "cuda" jak np. wyższe ceny zakupu w hurcie niż w detalu. Obrońcom starego betonu PKP polecam ten artykuł:

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/724469,pkp-ustawiane-przetargi-wyprowadzanie-pieniedzy-wszechwladni-zwiazkowcy.html

I jeszcze archiwalny news "Wiadomości" TVP:


Rodriges - 15-06-2014, 07:56
Temat postu:
Nowy Beton PKP też "kręci lody". A najlepszym dowodem na to są zakupy hurtowe, które są droższe niż ktoś by to zakupił w detalu w sklepie.
Jakby to powiedział JKM: też kradną ale bardziej sprytnie i inteligentnie.
Bunia - 15-06-2014, 16:47
Temat postu:
Zakupy centralne są może i dobre i może nawet "oszczędne" ale nie dla wszystkich asortymentów i branż i nie w każdym przypadku.
Jeśli przetarg wygra firma X z Warszawy (np. na dostawę wody mineralnej) a w warunkach przetargu jest zapisane, że towar dostarczy do 350 lokalizacji w całej Polsce, to do ceny jednej butelki wody doliczone są koszty dostawy (dowozu, załadunku, rozładunku, ewentualne wynajęcie firmy transportowej, ect.).
Więc de facto jednostkowo cena tej jednej butelki wody wychodzi dużo drożej niż gdyby ją kupić w sklepie obok miejsca jej dostarczenia.
Korzyścią (zyskiem) w przypadku zakupów centralnych jest może tylko trochę mniej biurokracji: zamiast 350 komisji przetargowych pracuje jedna. I może tutaj wykazywane są oszczędności kosztów pracy właśnie? Pojęcia nie mam jak zyski liczy PKP.
buballo - 15-06-2014, 18:21
Temat postu:
Bunia - to rozsądny i wyważony głos, a nie wietrzenie w ciemno niegospodarności. Wierzę, że nie wszyscy w tym kraju są złodziejami. Także nie wiem co dokładnie wchodzi w skład tego zamówienia poza jego specyfikacją i dlaczego kalkulacja jest taka a nie inna, jednak trudno z góry zakładać, że ktoś w IC wziął za to łapówkę i to praktycznie na bezczela jak twierdzą niektórzy...
Pirat - 15-06-2014, 18:59
Temat postu:
Cena za tablet jest jaka jest i wynika z najniższej cenowo oferty jaka wpłynęła. Takie są uroki przetargów, które muszą przeprowadzać spółki państwowe i samorządowe. Spółka prywatna tak duży zakup może przeprowadzić z wolnej ręki, może negocjować cenę z potencjalnymi kontrahentami, targować się o gratisy itp. PKP IC natomiast jest w kleszczach ustawy o zamówieniach publicznych.

Postęp i tak jest, bo przetarg obejmował zakup tabletów dla dwóch spółek (PKP IC i Wars). Dotąd każda spółka z Grupy PKP dokonywała wszelkich zakupów oddzielnie, co podrażało koszty.
Bunia - 16-06-2014, 00:39
Temat postu:
Zakupy centralnie organizowane mają też inną wadę: mianowicie do takiego przetargu na dużą ilość określonego asortymentu dla dużej organizacji jaką jest PKP nie stanie dostawca, który owszem takim towarem dysponuje ale nie ma tzw. potencjału żeby zamówienie wykonać (który lokalny sklep komputerowy ma na półce 1900 tabletów albo "zamrozi" kasę, żeby takie urządzenia zamówić w przysłowiowej "hurtowni"?) Ryzyko dla "małych" jest zbyt wielkie na ewentualne inwestowanie kasy w coś co może nie wypalić. Dlatego do takich przetargów stają tzw. wielcy gracze na rynku, a tych jest stosunkowo niewielu więc "tort" zamówienia jest łatwiej podzielić i dyktować własne warunki. Nie od dziś wiadomo, że rynek usług IT jest w Polsce podzielony między dużych graczy i mała lub lokalna firma z tej branży nie ma praktycznie szans na złapanie "wielkiego" kontraktu. Stąd ceny jednostkowe są wyższe niż w sklepie za rogiem.
Grad - 16-06-2014, 21:10
Temat postu:
klimeu44
Cytat:
daj spokój, dobrze napisał... czas na prokuraturę za te jego wpisy...

Z Klimeu44 jest jak z moralnością Kalego. Jeśli Kalemu kradną krowę to źle. A jeśli Kali kradnie krowę to dobrze.
Parafrazując, jeśli Klimeu dostanie tablet (właśnie oczekuje na następną pulę zamówienia?) to nie ma korupcji i należy wydawać pieniądze podatników na zakup zbędnych tabletów. Jeśli od samego początku miałby pewność, że nie ma żadnych szans otrzymania od PKP Intercity tabletu, to oczywiście byłby na NIE.
Arek - 10-07-2014, 14:23
Temat postu:
Na początku sierpnia pierwsi konduktorzy zostaną wyposażeni w tablety, które zakupiło PKP Intercity. Urządzenia mają ułatwić pracę i usprawnić zarządzanie informacjami w firmie.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20282/Juz-niedlugo-konduktorzy-PKP-IC-otrzymaja-tablety.html
Victoria - 05-05-2015, 16:44
Temat postu:
Miliony złotych na tablety, a teczki wypchane papierem.

Jedyne udogodnienie, na jakie mogą liczyć konduktorzy po wyposażeniu w tablety to możliwość sprawdzenia aktualnych informacji o rozkładzie jazdy, cenach biletów czy zmianach w regulaminach przewozów. Resztę dokumentacji i tak będą musieli wypełnić ręcznie w formie papierowej.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24183/Miliony-zlotych-na-tablety-a-teczki-wypchane-papierem.html
Arek - 08-06-2016, 13:23
Temat postu:
PKP Intercity chce kupić tablety dla maszynistów i rewidentów.

Przewoźnik ogłosił dialog techniczny przed udzieleniem zamówienia na zakup tabletów, z których korzystać będą pracownicy PKP Intercity. Urządzenia mają pomóc im w codziennej pracy.

W pierwszej części zamówienia PKP Intercity chce kupić 1515 urządzeń dla prowadzących lokomotywy i elektryczne zespoły trakcyjne. Mają to być „tablety konsumenckie”, które obsługiwać będą aplikację „teczka maszynisty”. W drugiej części zamówienia PKP Intercity zgłasza chęć zakupu 516 tabletów przemysłowych, których używać mają rewidenci odpowiadający za wprowadzanie taboru PKP Intercity do ruchu.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-chce-kupic-tablety-dla-maszynistow-i-rewidentow-76881.html
Grad - 08-06-2016, 19:17
Temat postu:
Związek Maszynistów pozazdrościł konduktorom...
Ciekawe ile to kosztuje z naszych podatków bo przecież PKP Intercity jest dotowane kilkuset milionami rocznie. Czy nie ma innych bardziej pilnych potrzeb?
Victoria - 08-06-2016, 19:29
Temat postu:
Grad, taki tablet to dobra i wygodna rzecz. Ale pod warunkiem, że pracownikom ograniczy papierologię i zredukuje etaty biurokratyczne. Znając jednak spółki PKP nie spodziewałabym się rewolucji elektroniocznej. Tablety ani nie ograniczą papierologii (mogą ją nawet zwiększyć), ani nie zredukują administracji (biurwy jeszcze przybędzie do obsługi i kontroli tabletów). W erze komputerów biurokracji w Grupie PKP przybyło lawinowo! Konduktorzy i kier. pociągów jak taszczyli opasłe torby służbowe wypełnione papierzyskami tak taszczą nadal. Razem z tabletem. Po prostu, w Polsce każda biurwa (nie tylko kolejowa) musi mieć na swoim biurku papier z pieczątką i z odręcznym podpisem, a nie jakiś plik elektroniczny, którego nawet nie potrafi otworzyć i przetworzyć.

Kiedyś pracowałam w centrali jednej ze spółek Grupy PKP i proszę sobie wyobrazić, że dokumentacja elektroniczna nie była przesyłana e-mailem, tylko w ramach delegacji pracownicy ze wszystkich zakładów przyjeżdżali do Warszawy z dyskietkami, żeby je tutaj zgrać. I tak co miesiąc. Był to absurd, którego do dziś nie rozumiem. No ale to PKP, gdzie nienormalność jest normalnością. Gdyby tak funkcjonowały prywatne korporacje, gospodarka światowa tkwiłaby w średniowieczu.
Grad - 09-06-2016, 16:37
Temat postu:
Jeśli taka "dobra rzecz" to niech sobie kupią za swoje pieniądze a nie za podatników dotujących kolej.
siwiutki91 - 10-06-2016, 10:48
Temat postu:
To jak mają kupić za swoje skoro twierdzisz że całą kasę jaką mają to tylko kasa podatników?
adelajda44 - 13-06-2016, 13:54
Temat postu:
tablety maja usprawnić prace i przepływ informacji ... jakoś w to nie wierzę. I tak konduktor będzie mówił coś innego, pani w kasie tez....A na końcu połowa osób nie będzie umiała się obsłużyć tabletem.
------------------
Jako Księgowa Ruda Śląska podróżuje koleją.
Grad - 13-06-2016, 21:20
Temat postu:
Cytat:
To jak mają kupić za swoje skoro twierdzisz że całą kasę jaką mają to tylko kasa podatników?

Nie rozumiem. Spróbuj zbudować zdanie jeszcze raz, tak aby było poprawne.
siwiutki91 - 14-06-2016, 10:20
Temat postu:
Nie odwracaj kota ogonem. Ciągle twierdzisz że IC utrzymuje się tylko i wyłącznie z kasy podatników a za moment piszesz żeby firma kupowała za swoje to kolegę pytam skąd mają mieć tą swoją kasę skoro żyją tylko z kasy podatników.
Victoria - 30-08-2017, 22:15
Temat postu:
PKP Intercity szuka dostawcy tabletów dla swoich pracowników.

Przewoźnik chciałby wyposażyć pracowników drużyn konduktorskich i trakcyjnych w nowoczesne tablety (ponad 3500 urządzeń), które ułatwiłyby im prace. Obecnie prowadzi rozeznanie rynku w poszukiwaniu potencjalnych oferentów oraz oszacowania wartości kosztów przetargu, który zamierza zorganizować.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30708/pkp-intercity-szuka-dostawcy-tabletow-dla-swoich-pracownikow.html
Ralny - 06-06-2022, 18:57
Temat postu:
PKP Intercity rezygnuje z zakupu tabletów i wdrożenia Teczki Rewidenta

PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawę 585 tabletów oraz budowę i wdrożenie systemu Teczka Rewidenta wspierającego pracę zespołów rewizji technicznej wraz z integracją z innymi systemami przewoźnika. Zabrakło około 600 tys. zł.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-intercity-rezygnuje-z-zakupu-tabletow-i-wdrozenia-teczki-rewidenta/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group