INFO KOLEJ - forum kolejowe

Skargi i wnioski - Najlepszy przewoźnik kolejowy w 2013 r.

Pirat - 03-01-2014, 00:44
Temat postu: Najlepszy przewoźnik kolejowy w 2013 r.
Głosujemy na najlepszego przewoźnika kolejowego w 2013 roku.

Kryteria wyboru subiektywne, tzn. z pozycji pasażera: rozkład jazdy, promocje, stan taboru, obsługa w pociągu, sprzedaż biletów etc.

W ankiecie można głosować max na dwie spółki, np. na przewoźnika dalekobieżnego i lokalnego. Można też oddać głos tylko na jedną spółkę, z usług której korzystamy.

Głosujemy do końca stycznia. W komentarzach mile widziane uzasadnienie głosu.
Beatrycze - 03-01-2014, 06:16
Temat postu:
Mój głos dla:

* PR za promocje (Super Bilet), internetową sprzedaż biletów, IR Busy do Karpacza i Świeradowa Zdroju.

* KD za Impulsy i przyspieszone pociągi na linii zgorzeleckiej, dzięki czemu znacząco skrócił się czas jazdy do/z Wrocławia.
Noema - 03-01-2014, 14:49
Temat postu:
Beatrycze, zasługa KD w tym żadna, bo Impulsy zostały całkowicie sfinansowane z naszych podatków (dotacje unijne też są z naszych podatków!). A rozkład jazdy? Ten podobno zamawia UMWD. Piszę "podobno", bo taktyka kolejowego betonu jest taka, że jak coś jest źle to winę zrzucają na urzędników marszałkowskich, a jak dobrze to zasługi przypisują sobie.

Ode mnie głos dla PR. Z usług innych polskich przewoźników w zasadzie nie korzystam, a do PR nie mam zastrzeżeń (jeżdżę tylko REGIOekspresami).
Tomek_poz - 03-01-2014, 20:33
Temat postu:
Fajna ankieta Very Happy

Wybrałem PR za możliwość kupienia biletu na rower i z przesiadką przez internet. Także za promocje, np. bilet turystyczny za 45zł i Super Bilet za 1 zł.

Pozostałe spółki na podobnym poziomie.
sympatyk - 03-01-2014, 21:09
Temat postu:
Wybrałem PR'y bo najczęściej skazany jestem właśnie na nie, a od lat będąc przyzwyczajonym do tego co zwykle oferują nie zaskakuje mnie standard jaki reprezentują oraz Arrivę bo podróżując zdecydowanie rzadziej zawsze trafiałem na fajny szynobus, czystą toaletę miłą obsługę i punktualność. Z niecierpliwością oczekuję dnia kiedy pojadą z Inowrocławia do Koła, z Brodnicy do Sierpca i z Bydgoszczy do Kościerzyny. Powodzenia!
Mocny - 03-01-2014, 21:10
Temat postu:
Dziękuję za :Regio , Interregio , Regioexpres
W 10 stopniowej skali daję 10 - Tak trzymać . Jesteście wielcy.
Powodzenia
sopek - 03-01-2014, 21:35
Temat postu:
Bezapelacyjnie Przewozy Regionalne!

+ tanie bilety - np. na rower
+ nowoczesny, czysty tabor EN57
+ fajne oferty - kiedy wkońcu wycofacie zbyt tani RegioKarnet
+ godzinny takt na 90% liniach
Modliszka - 03-01-2014, 21:39
Temat postu:
Przewozy Regionalne w "kategorii" przewoźnik dalekobieżny. PR zdecydowanie wygrywają z PKP IC pod względem podejścia do pasażera (ciekawe oferty i promocje, niedotowane IR i IR Busy, najlepszy system dystrybucji biletów w internecie). Widać, że przewoźnik stara się utrzymać na powierzchni, mimo iż jest kopany przez wszystkich. Są i minusy (np. masowa likwidacja kas czy związkowy beton wygrażający się strajkami), no ale tutaj oceniamy pozytywnie.

Koleje Dolnośląskie w "kategorii" przewoźnik lokalny. Za miłą obsługę w pociągach i kasach oraz za czyste składy. Szeregowi pracownicy to jedyny kapitał KD, w przeciwieństwie do części kadry kierowniczej, która jest przysłowiowym wrzodem na d... rujnującym wizerunek KD.
Arek - 06-01-2014, 18:40
Temat postu:
Nie wiem czy PR są najlepszym przewoźnikiem, ale z pewnością najbardziej się starają. Kiedyś, jako spółka pod nazwą PKP PR, były oceniane najgorzej. Dziś, jak widać po wynikach sondy, sytuacja zmieniła się o 180 stopni. Zagłosowałem na PR.
_kamil_ - 06-01-2014, 19:54
Temat postu:
Dla mnie numer 1 to zdecydowanie PR, zarówno w skali krajowej jak i regionalnej (województwo lubelskie). Główne kryteria, jakimi się kierowałem:
-kanały dystrybucji biletów: możliwość zakupu biletu z przesiadką oraz biletów w ofertach promocyjnych przez internet ( dla PKP IC do dziś jest to tajemnica niezgłębiona).
-oferty promocyjne: "Super Bilet", "Ty i raz, dwa, trzy" (takich promocji nie ma żaden inny przewoźnik); korzystna cena podróży;
-zadbany, czysty tabor (przynajmniej jeżeli chodzi o pociągi regionalne w woj. lubelskim oraz iR "Cisy" i "Bystrzyca", z których korzystam najczęściej);
-podejście do klienta, w szczególności w kwestii składania reklamacji;
-prosta i czytelna strona www, klarowne usystematyzowanie kategorii pociągów;
-miła i profesjonalna obsługa ( zwłaszcza panie z gniazda Chełm Smile )
-brak kas biletowych PR na wielu stacjach nie jest tak bardzo uciążliwy, jak w przypadku PKP IC; terminale mobilne oraz system internetowy z powodzeniem je zastępują;
Wiedenka - 06-01-2014, 21:32
Temat postu:
Głos na PR-y:
1. Oferta "Super Bilet".
2. Oferta "Ty i raz, dwa, trzy".
3. Zdeklasowanie RE do IR, a przy tym zachowanie standardów RE.
4. Dosyć dobra punktualność.
5. Przejrzysta i prosta w obsłudze strona internetowa oraz internetowy system sprzedaży biletów (możliwość zakupu z przesiadką i na rower jednocześnie).
Krog - 06-01-2014, 22:25
Temat postu:
Ja zagłosowałem na Koleje Mazowieckie sp. z o.o. Koleje Mazowieckie mają nowy tabor dużo lepszy od taboru kolejowego spółki PKP Intercity zwłaszcza w przypadku pociągów kategorii TLK (pospieszne). Oczywiście chodzi mi o pociągi kursujące na linii E65 (Warszawa – Gdynia – Warszawa) a w szczególności o odcinek Warszawa-Mława-Warszawa. Każdy pociąg jest wyposażony w czynną klimatyzację, wyświetlane oraz zapowiadane są przez miły głos lektora nazwy stacji po polsku i angielsku. Wystawione bilety przez konduktora są czyste, czytelne i zrozumiałe nawet dla obcokrajowca. Cena biletu KM za przejazd jest odpowiednia do warunków podróżowania (w przeciwieństwie do jakiegokolwiek pociągu uruchamianego przez PKP IC). W Kolejach Mazowieckich znacznie poprawiła się jakość obsługującego personelu w wieku „na oko” powyżej 40-tki. Niestety młodzi nadal sprawiają wrażenie niecierpliwych dyletantów.
Najwyższą notę wystawiam pociągom z ograniczoną ilością zatrzymań (przyspieszone). Szkoda jednak, że tego typu pociągów jest tak mało. Mogę zrozumieć częste zatrzymywanie pociągów w rejonie gdzie kursuje ich mniej ale nie zrozumiałe jest dla mnie zatrzymywanie pociągów na każdej stacji jadących z Mławy, Ciechanowa lub Działdowa. Uważam, że pociągi w relacji powyżej 100 km na odcinku Nasielsk – Warszawa powinny zatrzymywać się tylko na stacjach: Nasielsk, Modlin, Nowy Dwór Mazowiecki, Legionowo, Warszawa Toruńska i Warszawa Gdańska. Na tym odcinku jest wiele innych pociągów więc podróżni ze wsi mogą z nich korzystać.

Pewną niedogodność dla często podróżujących Kolejami Mazowieckimi stanowią nagminnie brudne, niemyte szyby z zewnątrz. Nie jestem też zadowolony ze zbyt głośnego gongu podczas otwierania/ zamykania drzwi. Gong słychać w całym wagonie. Mam na myśli wagony piętrowe. Szczególnie uciążliwe jest to wtedy gdy pociąg zatrzymuje się co chwilę na każdej stacji.
Największy minus Kolei Mazowieckich to fatalnie ułożony rozkład jazdy pociągów dla mieszkańców powiatu mławskiego. Tej rozkładowej fuszerki nie można usprawiedliwiać kończącą się powoli modernizacją/ remontem ponieważ rodzaj prac prowadzonych na tym odcinku przez ostatnie kilkanaście tygodni nie ma wpływu na odpowiednie dostosowanie oferty przewozowej do oczekiwań klientów. Najlepszym przykładem fuszerki KM w tym zakresie jest pociąg nr 51652. Pociąg ten przyjeżdża do Warszawy Gd. o godz. 7:07 a więc nie pasuje ani do pracy, ani do szkoły ponieważ jest za wcześnie lub za późno. A następny przyjeżdżający po nim jest dopiero o godz. 8:35 a więc jest jeszcze gorzej. Podobnie jest z pociągami wcześniejszymi przyjeżdżającymi o godz. 5:46 oraz 6:08. Odnoszę wrażenie, że mają one na celu wożenie do pracy kolejarzy z KM. Jeszcze większym bublem rozkładowym Kolei Mazowieckich jest to, że ww. pociąg nr 51652 w okresie letnich wakacji nie kursuje. Nie wiem czym się kierował zatwierdzający taką ofertę przewozową pan D. Grajda z Kolei Mazowieckich. Może w układaniu rozkładu jazdy wyręczyli jego zespół pseudofachowców nauczyciele Twisted Evil
Mogę jeszcze się przyczepić do tego, że wszystkie nowe pociągi Kolei Mazowieckich nie mają przedziałów klasy 1. Czyżby marszałek województwa A. Struzik narzucił KM urawniłowkę ? Dziwne, że KM nie chce zarobić większej kwoty za przejazdy w kl. 1.

Mankamentem w ofercie KM jest brak możliwości zakupienia biletu z automatu biletowego na stacjach: Mława oraz Mława Miasto. Poczekalnia i kasa biletowa czynna jest tylko do godz. 17:30.

Podsumowując: Aplauz za tabor i personel obsługujący pasażera, bura za ofertę (-rozkład jazdy).


Ps. Podróżowałem w ubiegłym roku pociągami różnych przewoźników kolejowych. Odradzam podróżowanie pociągami PKP Intercity, głównie z powodu rażąco wysokiej ceny niewspółmiernej do wartości wykonywanych przewozów. Wiem, że w PKP Intercity jest nie tylko rój robactwa ale także rój zbędnych kosztownych menadżerów, których Spółka zamiast zredukować woli utrzymywać wysokie ceny biletów za przejazdy dla klientów.
blakop - 07-01-2014, 11:16
Temat postu:
A moim skromnym zdaniem ankieta trochę bez sensu i tendencyjna...

Trudno porównywać w jednym rankingu koleje stricte regionalnie jak SKM, czy koleje wojewódzkie, z ogólnokrajowymi. Co mieszkaniec Dolnego Śląska jeżdżący na co dzień KD, a do tego nawet i dalekobieżnie powiedzmy do Warszawy i Zakopanego może powiedzieć o ARRIVIE, czy Kolejach Wielkopolskich? Tak samo co ja niby mogę powiedzieć jako mieszkaniec Wielkopolski o SKM?
Zapewne są tu "Mikole", którzy za punkt honoru wezmą sobie zaliczenie wszystkiego co się da i wszędzie gdzie się da, bo to takie hobby, ale czy nie uważacie, że przeciętnego pasażera - nawet tego podróżującego dalej to nie dotyczy, bo nie ma on szans skorzystać ze wszystkiego? W tym układzie to będzie bardziej dyskusja o regionach w kontekście tego ilu użytkowników forum jest z jakiego rejonu. Załóżmy, że najwięcej aktywnych u osób jest z Wrocławia, to i pewnie KD zbierze najwięcej głosów - nieważne już nawet jakich, podczas gdy np. jest tu tylko kilka osób z Pomorza i o SKM za wiele nie powiedzą.

Zatem ankieta ma tylko sens przy porównywaniu przewoźników dalekobieżnych - IC-PR?
Pirex - 07-01-2014, 14:28
Temat postu:
blakop, to nie jest konkurs z nagrodami na najlepszą spółkę kolejową tylko głosowanie forumowiczy. Tendencyjny może być mój głos, ale nie ta ankieta. Zresztą, zamiast krytykować zaproponuj lepszy sposób oceny przewoźników kolejowych.

Mój głos dla Arrivy. PR w Małopolsce to totalna porażka i przydałaby się tu taka Arriva, która utarłaby nosa betonom z postPKP.
blakop - 07-01-2014, 16:10
Temat postu:
Ankieta jest formą konkursu przy tych założeniach jak tutaj.

To troszkę jakbyś miał się wypowiedzieć które z 20 prezentowanych win jest najlepsze, ale werdykt wydajesz po spróbowaniu tylko trzech. Gdzie tu sens i choćby cień obiektywizmu?? Confused

No bo słucham - ilu z użytkowników miało okazję w tym roku skorzystać, czy choćby przeanalizować ofertę wszystkich tych prewoźników?? I nie porównuj sytuacji, że wkurza Cię Twój regionalny PR, bo korzystasz z niego być może codziennie, (a tym samym i ich codzienne - potencjalnie negatywne - praktyki Cię wkurzają), do tego, że np. przejechałaś się dwa razy arrivą w wakacje i Ci się akurat podobało bo trafiłeś na fajne połączenia i składy. Osoba na co dzień z ARRIVY a tylko okazjonalnie jadąc u Ciebie będzie miała odmienne zdanie. Żaden z Was nie będzie tu obiektywny (choćby w teoretycznych założeniach)
Bo w tym układzie ankieta bardziej powinna się nazywać "KOGO NAJBARDZIEJ Z PRZEWOŹNIKÓW LUBIĘ", a nie który jest "najlepszy", bo z pewnością ankieta takiej odpowiedzi nie da w stosunku do lokalnych przewoźników.
Trudno też pod pewnymi względami porównywać pewnych przewoźników - np. koleje miejskie do przewoźników dalekobieżnych, bo to trochę jak porównywać "czy rzeźnik A jest lepszy od cukiernika B" (przecież obaj w branży spożywczej robią, nie?)

Powtarzam - w tej ankiecie uważam za właściwe porównanie tylko PR i IC pod pewnymi względami.

Ale nie każdy się musi ze mną zgadzać oczywiście. To moje zdanie i tyle.
Sunny - 07-01-2014, 17:10
Temat postu:
blakop, aby ocenić przewoźnika (np. PKP Intercity) nie trzeba korzystać z jego usług. Wystarczy analizować doniesienia medialne, rozkład jazdy, ofertę promocyjną i głosy pasażerów np. na forach kolejowych. To daje w miarę klarowny obraz pozwalający wyrobić sobie opinię na temat przewoźnika. Wszak wszyscy wiemy, że koleje japońskie są lepsze od kolei polskich a ilu z nas było w Japonii?

Ponieważ PKP Intercity otrzymuje z naszych podatków coraz większe dotacje do coraz skromniejszej siatki połączeń, zagłosowałam na PR i KM za uruchamianie komercyjnych pociągów dalekobieżnych (interREGIO, "Słoneczny" Warszawa - Gdynia).
Tomek_poz - 07-01-2014, 17:38
Temat postu:
Blakop ma rację. Ankieta mogłaby być taka:
Jak oceniasz przewoźników:
1. Intercity:
-dobrze
-źle
-nie mam zdania
2. PR:
-dobrze
-źle
-nie mam zdania
3. itd

Przypuszczam, że Intercity miałoby kilkaset pozytywnych opinii i kilkaset negatywnych. Natomiast SKM i WKD może kilkanaście pozytywów i kilkanaście negatywów.

Wyniki byłyby najprościej w procentach:
1. PR x% pozytywów
2. IC y% pozytywów
itd

Ale chyba forumowy "silnik" nie ma takiej opcji.
blakop - 07-01-2014, 19:20
Temat postu:
OT - ale ktoś tu o tym pisał - czy PR zlikwidowały (przemieniły do IR) wszystkie RE oprócz tego obsługiwanego składem DB z Breslau do Dresden?
Hapek - 07-01-2014, 19:32
Temat postu:
Tomek_poz napisał/a:
Blakop ma rację. Ankieta mogłaby być taka:
Jak oceniasz przewoźników:
1. Intercity:
-dobrze
-źle
-nie mam zdania
2. PR:
-dobrze
-źle
-nie mam zdania
3. itd

Przypuszczam, że Intercity miałoby kilkaset pozytywnych opinii i kilkaset negatywnych. Natomiast SKM i WKD może kilkanaście pozytywów i kilkanaście negatywów.

Wyniki byłyby najprościej w procentach:
1. PR x% pozytywów
2. IC y% pozytywów
itd

Ale chyba forumowy "silnik" nie ma takiej opcji.


Kilka tematów z ankietami oddzielnie dla każdej spółki i już Smile
Brajdak - 07-01-2014, 21:36
Temat postu:
>Sunny<, takie ocenianie to psu na budę! To tak, jakbyś oceniać smak potrawy na na podstawie cudzych opinii, nie smakując jej osobiście.
Pirat - 07-01-2014, 22:21
Temat postu:
Brajdak, pociąg to nie bigos.

Ankieta jest jaka jest i lepsza nie będzie. W komentarzach proszę się skupić na ocenie przewoźników a nie na ocenie formuły ankiety. To nie wybór miss piękności tylko sondaż waszych opinii na temat przewoźników kolejowych. I nie ilość oddanych głosów na poszczególną spółkę jest najważniejsza tylko merytoryczne uzasadnienie tych głosów. Słupki w sondażach niewiele powiedzą decydentom, ale konkretne i rzeczowe opinie mogą dać do myślenia...
ET05 - 07-01-2014, 23:57
Temat postu:
Głos na PR za IR i superbilet (ale nie za rower), oraz dla Arrivy za postępy i honorowanie ofert (czego brakuje w KM).
Skolmi - 08-01-2014, 08:05
Temat postu:
Mnie wciąż zastanawia, czemu w starych kiblach łódzkiego ZPR częściej trafiam na ciepłą wodę w kranach, niż we wszelakich produktach IC (włączając te o absolutnie najwyższym możliwym standardzie).
Głos oddałem na PR.
blakop - 08-01-2014, 11:47
Temat postu:
Ankieta lepsza nie będzie powiadasz @Pirat... No cóż - jako autor z pewnością wiesz co mówisz Cool

Skoro jedna ankieta to i jeden szablon oceny. W tej sytuacji oddaję swój głos na IC - bo mam porównanie z SKM trochę i stwierdzam, że niestety w tych drugich brak przedziałowych wagonów I klasy z klimą i oferują fatalne połączenia (np. brak dalekobieżnych relacji do Warszawy, czy Zakopanego - a IC to ma).

Pozdrawiam Cool
Lady Makbet - 08-01-2014, 15:24
Temat postu:
blakop, kolejny życiowy frustrat, któremu nigdy nic się nie podoba i musi sobie pomarudzić dla sportu?
blakop - 08-01-2014, 19:18
Temat postu:
Nie - po prostu umiem i lubię bronić swoich racji. Myślę, że forum aspirujące do tak opiniotwórczego charakteru o profesjonalnym charakterze stać na coś więcej niż ankieta, w której podmiejską kolejkę mam porównywać do ogólnokrajowego przewoźnika.

Ale to tylko takie moje zdanie, że uważam, że ankietę można by zrobić w nieco inny sposób, wg nieco innych kryteriów, aby faktycznie coś wniosła do sytuacji faktycznej i nosiła choćby namiastkę profesjonalnej ankiety.

Ale w pełni zgadzam się, że na forum można zrobić ankietę na dowolny temat i wg dowolnych kryteriów, choćby "dlaczego lubię kolegę Zenka" Cool Tylko proszę mi wtedy nie mówić nim o rzetelności, obiektywizmie i innych podobnych cechach takiej ankiety Very Happy Zwyczajnie myślałem, że oprócz takich zabawowych elementów, które bardzo sobie cenię, znajdę tu na forum i odrobinę profesjonalizmu i rzetelności... No ale nie można mieć wszystkiego Smile

[ Dodano: 08-01-2014, 19:20 ]
I żeby było jasne - wcale nie jest tak, że NIC MI SIĘ nie podoba...

Uwielbiam politykę kadrową Kolei Wielkopolskich, bo jak widzę te wszystkie fajne konduktorki to po prostu chce się żyć i jeździć czymkolwiek i jakkolwiek - byle z nimi Smile
Wypowiedź jak najbardziej poważna.
Pirex - 08-01-2014, 19:24
Temat postu:
blakop, no ale w czym problem? Przecież możesz na forum zainicjować nowy temat i dołączyć do niego swoją, lepszą ankietę.

Pirat założył taką ankietę a nie inną i możesz w niej głosować lub nie głosować. Tym samym przyłączam się do opinii Lady Makbet - bezproduktywnego krytykanctwa u nas dostatek.

Napisałeś w tym wątku kilka postów i ani jeden nie odnosi się merytorycznie do tematu. Bądź więc łaskaw więcej nie trollować.
Beatrycze - 15-01-2014, 07:09
Temat postu:
Jesteśmy prawie na półmetku głosowania, pora więc na krótkie podsumowanie.

Na pierwszym miejscu i daleko za "rywalami" Przewozy Regionalne. Jeśli trend się utrzyma to PR, zdaniem forumowiczy, będą najlepszym przewoźnikiem kolejowym w ubiegłym roku.

Na drugim miejscu PKP Intercity. I tu nie byłoby zaskoczenia gdyby nie fakt, że na trzecim miejscu, tuż za PKP IC, są Koleje Dolnośląskie. Byłaby to kompromitacja dla flagowego okrętu Grupy PKP gdyby ogólnopolski "prestiż" przegrał nawet z przewoźnikiem stricte lokalnym. Bo przegrana z PR chyba dla nikogo nie byłaby zaskoczeniem.

Na kolejnych miejscach Arriva RP i Koleje Mazowieckie. Inni lokalni przewoźnicy - Koleje Śląskie i Koleje Wielkopolskie - w zasadzie nie liczą się w tej sondzie.

Głosujemy do końca stycznia, więc jeszcze wszystko może się zdarzyć...
sZakOOu - 16-01-2014, 20:40
Temat postu:
Szkoda że nie jest to głosowanie negatywne, na najgorszą spółkę - wtedy nie miałbym takiego dylematu. Wink

Postanowiłem oddać jeden głos. W ubiegłym roku jeździłem głównie Przewozami Regionalnymi i Kolejami Dolnośląskimi. Ogólnie obie spółki cenię sobie wysoko, ostatecznie oddałem głos na Koleje Dolnośląskie. Bo jakby nie przyrównać do PR Zielona Góra, to wypadają one zdecydowanie lepiej.

Dodatkowo pozwolę sobie przyznać Karnego Qtasa PKP Intercity, za brak oferty sezonowej (po raz kolejny) na trasie Zielona Góra - Węgliniec. Klasyczny Wiking aż się prosi o reaktywację...
calsberg - 17-01-2014, 11:41
Temat postu:
Swój głos oddaje na IC za bilet relacyjny na poc BGE (odcinek Poznań - Gdynia) oferta ta mocno rozruszała ten pociąg Smile
Arek - 27-01-2014, 13:18
Temat postu:
Kto jeszcze nie głosował? Zostało 5 dni.

Przy okazji polecam artykuł "RK" na temat marketingowej mizerii PKP Intercity:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50541/oferta_i_marketing_pkp_intercity_czyli_wolanie_na_puszczy.html
kolejoman5 - 27-01-2014, 14:55
Temat postu:
Pod kątem marketingowym- PR.
Niech marketingowcy z IC uczą się od PR, jak należy prawidłowo "podchodzić" do klienta. Dla mnie przykład z brzegu- system sprzedaży internetowej, który jest o niebo lepszy, choć może nie tyle wizualnie, co organizacyjnie w PR niż w IC.
Tych przykładów jest znacznie więcej.
Victoria - 01-02-2014, 19:04
Temat postu:
Proszę głosować. Po północy poznamy wyniki.
Pirat - 02-02-2014, 23:44
Temat postu:
No i mamy wyniki. Na podium są:

1. Przewozy Regionalne
2. Koleje Dolnośląskie
3. PKP Intercity

Marketingowcom, serwisantom i drużynom konduktorskim z w/w spółek kolejowych gratulujemy, bo to przede wszystkim ich praca podlegała naszej ocenie.
Beatrycze - 03-02-2014, 15:31
Temat postu:
Stało się to czego się spodziewałam. Tak zwany "flagowy okręt Grupy PKP" przegrał nie tylko z PR, ale nawet z KD. W tym przypadku 3. miejsce to nie sukces. To porażka na całej linii!
sabatnik - 03-02-2014, 20:54
Temat postu:
Mimo iż uważam, że jednak porównywanie wszystkich ww. spółek jest trochę dyskusyjne, to jednak nie dziwią mnie wyniki. PKP IC idzie nieustannie na dno. Przewozy Regionalne przynajmniej próbują czasem się odbić od dna.
Darthlol - 04-02-2014, 10:35
Temat postu:
sabatnik, PKP InterCity nie idzie w kierunku dna, tylko pędzi !!!!

Cytat:
Marketingowcom

Chyba żartujesz, co do PR i KD jak najbardziej zgoda wykonali kawał dobrej roboty, żeby przyciągnąć nowych pasażerów jak i utrzymać obecnych, mimo, ze dysponują mniejszą ilością środków

zaś do PKP IC jedna wielka porażka Twisted Evil

zniechęcają do podróży w każdej relacji krajowej jaki i międzynarodowej !!!

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=19091
Brajdak - 06-02-2014, 09:20
Temat postu:
Wg. mnie, całe to głosowanie nie jest reprezentatywne. Miało by sens w przypadku rozbicia na dwie kategorie tj. przewozy dalekobieżne i lokalne. Jak już inni forumowicze pisali, inna jest specyfika tych przewozów. Inaczej podróżny oceni przewoźnika z którym jeździ codziennie, a inaczej jeśli korzysta sporadycznie lub wcale.Inna też jest mobilność tych przewoźników. To tak, jakby porównywać np.ceny rowerów. Najpopularniejsze są najtańsze, ale czy najlepsze?
Beatrycze - 06-02-2014, 14:42
Temat postu:
Brajdak, nie miałoby to sensu, bo w Polsce jest tylko dwóch przewoźników dalekobieżnych, z czego jeden obsługuje również linie lokalne. I tu forumowicze wybrali Przewozy Regionalne przed PKP Intercity. Natomiast jeśli chodzi o przewoźników stricte lokalnych to wygrały Koleje Dolnośląskie. I wszystko jest jasne. Wystarczyła jedna prosta ankieta zamiast dwóch oddzielnych.
Brajdak - 07-02-2014, 15:22
Temat postu:
>Beatrycze<ale musisz przyznać, że 153 głosujących, na ok.6,5 tys. zarejestrowanych( oczywiście nie wszyscy są aktywni) użytkowników forum, to mizeria. W żaden sposób nie można tego uznać za miarodajne. I, co też ma znaczenie (wg. moich subiektywnych odczuć) na forum przeważają raczej zwolennicy PR.
Victoria - 07-02-2014, 15:32
Temat postu:
Brajdak, sondaże ogólnopolskie badające preferencje wyborcze Polaków obejmują ok. 1000 respondentów. W porównaniu z tym 153 głosujących na niszowym forum dyskusyjnym to wcale nie taka mizeria.

A czy głosowanie można uznać za miarodajne? Moim zdaniem tak. Forumowicze nie kierowali się emocjami tylko przedstawili rzetelną ocenę przewoźnika. Bo nawet ci, którzy byli ścigani przez prokuraturę na zlecenie zarządu KD, oddali swój głos na Koleje Dolnośląskie. Ja bym nie zagłosowała na spółkę, przez którą musimy odpierać ataki policji na nasze forum!
Brajdak - 07-02-2014, 22:05
Temat postu:
Pozostańmy przy swoich ocenach...
blakop - 08-02-2014, 15:54
Temat postu:
Rozumiem, że wyniki będą uznane za miarodajne nawet wtedy, gdy okaże się, że z tych 153 osób np. 120 jest właśnie z Dolnego Śląska (więc kogo niby mieli oceniać- Arrive?)
Cytat:
Pozostańmy przy swoich ocenach...

Słusznie.
Victoria - 09-02-2014, 19:59
Temat postu:
blakop, idąc tokiem twego rozumowania... Statystycznie rzecz ujmując, najwięcej głosów powinny zdobyć Koleje Śląskie, operujące w województwie zamieszkanym przez 4,6 mln ludzi.

Statystyki naszego forum wskazują, że najwięcej odwiedzin mamy właśnie z woj. śląskiego. Dlaczego więc prawie nikt nie głosował na Koleje Śląskie?
blakop - 10-02-2014, 10:35
Temat postu:
Na forum można sobie robić dowolne statystyki, ankiety itd.. Jeśli jednak nie próbuje się zachować profesjonalnych zasad statystycznych co do wyłonienia grupy reprezentatywnej to nikt mnie nie przekona do obiektywności wyników.
Cytat:
Statystyki naszego forum wskazują, że najwięcej odwiedzin mamy właśnie z woj. śląskiego.

Statystyki forumowe o których wspomniał Brajdak mówią też, że:

Cytat:
153 głosujących, na ok.6,5 tys. zarejestrowanych

więc Twoja uwaga Victoria absolutnie nic nie wnosi do kwestii tego jaką faktycznie reprezentatywność stanowili głosujący. Przecież nie wiemy ile osób ze Śląska głosowało. Ani z innych regionów. Ale fakt jest jeden - głosowało nieco ponad 2% zarejestrowanych forumowiczów, o których nie wiadomo skąd są, więc wybacz, ale... Cool

Oczywiście w warunkach forum trudno o przeprowadzenie profesjonalnej, a więc i miarodajnej w świetle profesjonalnej statystyki ankiety. Zdaję sobie z tego sprawę. Pytanie czy inni sobie z tego zdają sprawę próbując na siłę nagiąć rzeczywistość do tego, co wyszło w ankiecie.
Pirex - 10-02-2014, 11:19
Temat postu:
blakop napisał/a:
153 głosujących, na ok.6,5 tys. zarejestrowanych

1000 respondentów na 38 mln mieszkańców Polski (sondaże badające preferencje wyborcze całego nadrodu). No i co?

A tak w ogóle to o co ci chodzi? Czepiłeś się tej ankiety jak rzep psiego ogona. Coś poszło nie po twojej myśli? Może ulubiona spółeczka zdołowała i nie możesz tego strawić? Sonda już dawno zakończona, a ty nadal przeżywasz, jak przysłowiowa mrówka okres.
EU07-469 - 10-02-2014, 11:43
Temat postu:
Nie brałem udziału w ankiecie, ale też byłbym za PR. Naprawdę, wolę trzema kiblami i SA102 pojechać z dolnego śląska na pomorze środkowe niż dać zarobić złodziejom z PKP IC, gdzie w TLK nawet miejscówka nie daje gwarancji miejsca siedzącego (a jest wymagana). Z PR trasę Wrocław Główny - Przytocko przez Ostrów mam za 41 zł (REGIO), a przez Leszno byłoby nawet za 39 zł. Jakbym jechał z TLK, to w Szczecinku i tak przesiadka na SA102 PR, no i ponad 70 zł za same bilety. A gdzie jeszcze miejscówka...
sZakOOu - 10-02-2014, 20:59
Temat postu:
Jest! Koleje Dolnośląskie wyprzedziły PIC! Very Happy Bardzo mnie ucieszyły te wyniki, bo ze sprawiedliwości stała się zadość. Wink Trochę dziwi mnie wysoka pozycja PR, no ale przecież to nie tylko zakład w Zielonej Górze. Wink Zresztą po tym, jak kupiłem super bilet za 9 zł moja złość na Peery nieco zelżała.

Niebawem ruszam w dłuższą trasę, także TLKami, także jest szansa na poprawienie wizerunku, drogie PKP. Ale jest też na całkowity pojazd. Także starajcie się, starajcie... :>
Brajdak - 11-02-2014, 08:54
Temat postu:
>Pirex<, to napisałem ja,>blakop< tylko zacytował.
Żeby było ciekawiej, to "Gazeta Prawna.pl" podała,że w 2013 roku Spółki PKP IC i PR straciły łącznie ok 20 mln pasażerów. PKP Intercity straciło 4 mln. Komu zatem "uciekło" pozostałe 16 milionów ? To tylko przykład na to, że wszelkie ankiety nie oddają rzeczywistości.
Pirex - 11-02-2014, 15:16
Temat postu:
Brajdak, doskonale wiesz, że tak znaczny spadek pasażerów PR spowodowany jest tym, że PR straciły rynek lokalny na rzecz KŚ, KD i KW, co akurat jest niezależne od PR tylko od samorządów wojewódzkich tworzących własne spółeczki kolejowe.
sZakOOu - 11-02-2014, 15:37
Temat postu:
No i nie zapominajmy o odebraniu pociągów pośpiesznych PR-om i przekazaniu ich PICowi. To co Przewozom zostaje? Życie od jednej dotacji do drugiej od lokalnych samorządów. Na Rynku Kolejowym wypowiedział się w tej sprawie Bogdan Nowak - w-ce marszałek lubuskiego:
Cytat:
Formuła dotowania spółki Przewozy Regionalne, niezależnie od efektów jej pracy, już dawno się wyczerpała, a koszty tego przewoźnika na terenie woj. lubuskiego systematycznie rosną. Należy jednak zwrócić uwagę na wzrost kosztów działalności tej firmy przy niewielkim wzroście przychodów. Trzeba zatem zmienić stosunek firmy do prowadzonej działalności, gdyż jest ona nastawiona w znacznej mierze na dotacje z samorządu

i jeszcze jeden cytat:
Cytat:
Nie można natomiast obarczać samorządu województwa całą działalnością należącą do przewoźnika. Obecnie już nawet tabor do obsługi połączeń jest na większości linii zapewniany przez województwo, a przewoźnik nie dysponuje nawet prostą rezerwą.

O! No ale jak mniemam rzeczywistość PR Zielona Góra to nie stan całych Przewozów Regionalnych...
Darthlol - 11-02-2014, 16:45
Temat postu:
sZakOOu, mam nadzieje, że PR Zielona Góra nie wygra przetargu na obsługę połączeń 2014/2015, najgorszy tabor, fatalna obsługa, skąd tych ludzi biorą do pracy??? Nie raz jak jechałem z rowerem byłem świadkiem awantury konduktora z maszynistą o np. brak wymaganego wyposażenia Twisted Evil

Konduktorom nawet nie chce się sprawdzać biletów!! podróżuje wiele po Polsce przede wszystkim pociągami PR-ów, ale zakład w ZG oceniam jak jeden z najgorszych !!!!!!!!!!! Jedyną rzeczą jaką robi zakład PR w Zielnej Górze to pobieranie dotacji, corocznie większej przy spadku jakości, liczę na przejecie przewozów regionalnych w lubuskim przed KD lub KW albo DB Regio, ale całą spółkę (Przewozy Regionalne) oceniam bardzo pozytywnie Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group