Przewozy Regionalne - PR chcą uruchomić więcej połączeń międzynarodowych Victoria - 03-04-2014, 21:06 Temat postu: PR chcą uruchomić więcej połączeń międzynarodowych
W ramach działań na rzecz poprawy wyniku finansowego Przewozy Regionalne zapowiadają uruchomienie nowych połączeń międzynarodowych. Pociągi nadal nie będą jeździć na Ukrainę. Spółka stara się, żeby dodatkowe relacje pojawiły się w nowym, opracowywanym rozkładzie.
Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51649/pr_y_chca_uruchomic_wiecej_polaczen_miedzynarodowych.htmlandrej - 04-04-2014, 07:23 Temat postu:
Bravo , to odwrotnie od IC.Pobrali od PR miedzynarodowe i większość zlikwidowalli. sabatnik - 05-04-2014, 14:54 Temat postu:
Obawiam się o te dotacje. MI nie chce mieć nic wspólnego z PR ale jeśli by się udało pozyskać na międzynarodowe, to będzie przełom. Wtedy iść za ciosem i bić się o międzywojewódzkie. Czekam z niecierpliwością na konkrety... Anonymous - 05-04-2014, 23:43 Temat postu:
Cytat:
MI nie chce mieć nic wspólnego z PR
Ostatnio się im nieco zmieniło - choćby deklaracje pomocy w restrukturyzacji. Może na tej fali uda się coś ugrać. Kolejorz91 - 06-04-2014, 08:00 Temat postu:
A PRy mają tabor do tychże połączeń? EU07-469 - 06-04-2014, 08:43 Temat postu:
A choćby pożyczane z Czech Pershingi. Niektóre kible także mają dopuszczenie do jazdy w Czechach. Nie wiem jak z zachodnią granicą. Nie wiem też, jak z wagonami, ale skoro Glacensis miał w składzie nie tylko czeskie pudła... michal24111 - 06-04-2014, 13:01 Temat postu:
Skoro tak, to może PR-y wydłużą osobówki Regio do ruskich, do Kaliningradu, jadące z Gdyni do Elbląga. Fajnie by się słyszało: Ding, dong! "Pociąg osobowy Regio spółki Przewozy Regionalne, z Gdyni Chyloni do Kalinigradu..." jubikej - 06-04-2014, 13:21 Temat postu:
ciekawe jak kibel mialby bez druta jechać ? Kolejorz91 - 06-04-2014, 16:52 Temat postu:
Do Kaliningradu pojadą szynobusy. Mogą też być czasami REGIO z Olsztyna do Kaliningradu p. Korsze. Kiedyś takie połączenie było. jubikej - 06-04-2014, 19:31 Temat postu:
Kaliningrad dobrze jakby miał połączenie z Trójmiastem, z Olsztyna ma być TLK Borys_q - 06-04-2014, 19:59 Temat postu:
Można by się rozmarzyć o modernizacji linii, w końcu stara pruska magistralna linia, prosta jak drut (mówię o odcinku z Malborka przez Bogaczewo) . jubikej - 07-04-2014, 09:03 Temat postu:
szansa jakas by była w związku z mistrzostwami swiata w pilce jest, bo w Kaliningradzie ma być stadion, ale w obecnej sytuacji geopolitycznej wydaje się to watpliwe Dolnoślązak - 07-04-2014, 11:19 Temat postu:
Cytat:
Spółka stara się, żeby dodatkowe relacje pojawiły się w nowym, opracowywanym rozkładzie.
Nie do końca jest to prawdą .
W Oddziale we Wrocławiu jest rozważana propozycja przekazania do obsługi pociągów Drezno - Wrocław Gł. - Drezno Spółce Samorządowej KD od rozkładu jazdy 2014/15. bert - 07-04-2014, 11:54 Temat postu:
Decyzja który przewoznik bedzie obsługiwa na terenie Polski ł pociagi Wrocław -Dresden nalezy do Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.Po przekazaniu obslugi pozostałych pociagów na linii Wrocław -Zgorzelec do KD mozna się spodziewać przekazania od grudnia 2014 ze Urzad Marszalkowski wskaze na KD.
Przewozy Regionalne mogą sonie tylko wnioskować a Marszalek postanowi. Dolnoślązak - 07-04-2014, 12:11 Temat postu:
Cytat:
Przewozy Regionalne mogą sonie tylko wnioskować a Marszalek postanowi.
To bardzo dobrze, że Marszałek UMWD podejmie ostateczną decyzję. Wierzę, że będzie przemyślana pod względem ekonomicznym, technicznym i decyzja zostanie podjęta jak najsprawiedliwiej. Pirat - 10-04-2014, 11:38 Temat postu:
Przewozy Regionalne zapowiedziały rozszerzenie oferty połączeń międzynarodowych. Wiemy już jednak, że dodatkowych pociągów nie będzie dotować województwo podkarpackie. Tamtejszy urząd marszałkowski nie chce wznawiać kursów na żadnym z trzech leżących na jego terenie przejść granicznych.
Więcej TUTAJArek - 11-04-2014, 15:25 Temat postu:
Przewozy Regionalne chcą zwiększyć liczbę kursów poza granice Polski i szukają źródeł finansowania dodatkowych pociągów. Jedną z tras, na którą samorządowy przewoźnik chce powrócić po dwuletniej przerwie, jest odcinek Poznań – Rzepin – Frankfurt nad Odrą. Spółka chce uruchomić w tej relacji bezpośrednie kursy i zwróciła się z wnioskiem o ich dotację do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51777/umww_pociag_do_frankfurtu_to_sprawa_ministerstwa.htmlsabatnik - 12-04-2014, 15:50 Temat postu:
Zainteresowanie władz Małopolski dodatkowym wsparciem połączeń międzynarodowych, też nie jest tajemnicą. Powołali sobie KM, nie patrzą na linie dalekie od Krakowa, a co dopiero zagraniczne. Nie wiem jak Śląskie? Ale z uwagi na sytuację finansową spółki i ciągłe prace naprawcze, jestem niestety sceptyczny Anonymous - 14-04-2014, 09:07 Temat postu:
No więc właśnie - nie ma na granicy słowackiej kontrahenta do rozmów, jeśli chodzi o województwa. Stąd zastanawia mnie skąd wziął się pomysł kursów do Bańskiej Bystrzycy. Arek - 15-04-2014, 12:31 Temat postu: PR nie wznowią połączeń z Ukrainą i Słowacją
Ze względów finansowych i techniczno-organizacyjnych Przewozy Regionalne nie przywrócą kolejowych połączeń transgranicznych z Podkarpacia na Ukrainę i Słowację – informuje Radio Rzeszów.
Rosnący deficyt kolejowych przewozów regionalnych oraz prowadzone przez zarządcę infrastruktury prace modernizacyjne mają być głównym powodem negatywnego podejścia woj. małopolskiego do planu uruchomienia połączeń transgranicznych. To kolejna sceptyczna opinia ze strony samorządów odnosząca się do planów prezesa Przewozów Regionalnych dotyczących połączeń międzynarodowych.
Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51868/wojewodztwo_malopolskie_nie_uruchomi_polaczen_transgranicznych.htmlPirat - 15-05-2014, 12:39 Temat postu:
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Przewozy Regionalne chcą rozszerzyć swoją ofertę połączeń międzynarodowych. Spółka przygotowała propozycję uruchomienia dodatkowych kursów na Ukrainę i czeka na odpowiedź tamtejszego zarządu kolejowego. Być może dodatkowe pociągi pojadą także m.in. do Obwodu Kaliningradzkiego, na Litwę i do Czech.
Więcej TUTAJRalny - 19-05-2014, 16:44 Temat postu:
W czerwcu ruszy pociąg Grodno – Małkinia
Jest już pierwszy efekt zapowiadanej przez Przewozy Regionalne polityki rozwoju połączeń międzynarodowych – od czerwca pociąg z Grodna zostanie wydłużony do Małkini.
W ramach negocjacji przeprowadzonych pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju a zarządem Przewozów Regionalnych uzgodniono kształt połączeń miedzynarodowych w przyszłym rozkładzie jazdy na rok 2014/2015. Oprócz dotychczasowych kursów do Grodna i Brześcia na Białorusi czy Frankfurtu nad Odrą w Niemczech, przewoźnik przywróci połączenia do Czech.
W sumie Przewozy Regionalne otrzymają dofinansowanie do 18 międzynarodowych połączeń pasażerskich. Poniżej przedstawiamy wykaz pociągów, jakie przewoźnik zobowiązał się uruchomić wraz z godzinami odjazdów i przyjazdów dla stacji początkowych i końcowych na odcinku krajowym.
Zgodnie z naszymi informacjami, spółka Przewozy Regionalne przedstawiła plan rozszerzenia połączeń międzynarodowych. Jednak jego wykonanie zależy od tego, ile pieniędzy ministerstwo będzie musiało dorzucić do przewozów międzywojewódzkich PKP Intercity.
Więcej TUTAJsympatyk - 10-10-2014, 19:44 Temat postu:
Od grudnia dwa pociągi Grodno – Ełk.
W grudniu br. wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy w ofercie Podlaskiego Oddziału Przewozów Regionalnych pojawi się m.in. druga para pociągów w relacji Grodno – Białystok – Ełk.
Nic nie wyszło z ambitnego planu rozwoju połączeń międzynarodowych, które w kwietniu przedstawiły Przewozy Regionalne. Od grudnia pociągów będzie nawet mniej, niż w obecnym rozkładzie jazdy.
Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54497/polaczenia_miedzynarodowe_pr_mial_byc_rozwoj_bedzie_ciecie.htmlLady Makbet - 27-10-2014, 18:41 Temat postu:
Moim zdaniem problem jest sztuczny. Nie byłoby problemu gdyby PR wystąpiły do MIR (Musimy Intercity Ratować) o finansowanie połączeń wyłącznie na odcinku granicznym, czyli np. Chałupki - Bohumin. Tymczasem PR chciały, żeby MIR finansował pociąg na całym odcinku Wrocław - Bohumin, podczas gdy na odcinku krajowym jest to przecież zadaniem samorządów wojewódzkich.
Systemowo powinno to być rozwiązane tak: pociąg REGIO relacji Wrocław - Bohumin na odcinku krajowym jest finansowany przez samorządy, zaś na odcinku granicznym (Chałupki - Bohumin) przez ministerstwo. Analogicznie na innych kolejowych przejściach granicznych (Kuźnica - Grodno itd.). Anonymous - 27-10-2014, 21:46 Temat postu:
Na Dolnym Śląsku jest chyba najlepiej rozwinięta siatka połączeń transgranicznych. W jaki sposób te połączenia są finansowane? Czy odcinki krajowe finansuje Urząd Marszałkowski, czy całość jest finansowana przez MI? No i jeszcze kwestia która mnie nurtuje, czy pociągi RE z Wrocławia do Drezna są uruchamiane komercyjnie, czy posiadają jakieś dofinansowanie na polskim odcinku? Exsimus - 27-10-2014, 22:14 Temat postu:
Na Dolnym Śląsku wszystko łącznie z Dreznami finansuje UM Anonymous - 27-10-2014, 22:33 Temat postu: Exsimus, dzięki za odpowiedź. Czyli jak widać przy odrobinie dobrej woli i zaangażowania można wiele. Gdyby władze innych województw leżących przy granicy brali przykład z Dolnego Śląska można by stworzyć całkiem sympatyczną siatkę połączeń transgranicznych nie tylko z Czechami i Niemcami, ale także ze Słowacją. Anonymous - 28-10-2014, 11:41 Temat postu:
To powinna być normalność. Jakie są to koszty, że pociąg jadący do Chałupek / Zebrzydowic / Cieszyna nie może dojechać do granicy państwa czy nawet do pierwszej stacji po stronie czeskiej? To tak jakby "ślaski" pociąg dojeżdżał do Kóz Zagroda, a "małopolski" zaczynał jazdę w Kętach Podlesie. Paranoja... Arek - 22-01-2015, 11:03 Temat postu:
Czesi zaskoczeni likwidacją połączeń do Polski: