woj. lubuskie - Upadek kolei regionalnej w Lubuskiem Ralny - 23-06-2023, 20:11 Temat postu: Upadek kolei regionalnej w LubuskiemPolregio deklaruje poprawę w Lubuskiem
W piątek 23 czerwca 2023 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze członek Zarządu Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński spotkał się z Zarządem spółki Polregio. W spotkaniu uczestniczyli także przedstawiciele dyrekcji Polregio oraz Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
W trakcie spotkania szczegółowo omówiono problemy związane z realizacją usług pasażerskich przewozów kolejowych w województwie lubuskim. Strony ustaliły, że będą wspólnie pracować nad jak najszybszą poprawą jakości usług. Zarząd spółki Polregio zobowiązał się, że najpóźniej do wtorku 27 czerwca 2023 r. przedstawi plan naprawczy, którego główne założenie będzie polegało na poprawie dostępności taboru.
Polregio planuje wydzierżawić tymczasowo autobusy szynowe i pojazdy spalinowe, które zastąpią jednostki, które aktualnie przechodzą przeglądy. Władze spółki przekazały, że skupiają się również na modernizacji taboru oraz usprawnieniu procesów obsługi pasażerów.
Przewoźnik zapewnił, że podejmie odpowiednie kroki, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. W trosce o pasażerów województwa lubuskiego spółka już teraz zintensyfikowała działania, mające na celu poprawę usług. Wspólnie z władzami województwa będzie pracować nad takimi rozwiązaniami, by sytuacja przewozowa w województwie lubuskim wróciła do normy.
Pięć dodatkowych jednostek spalinowych oraz usprawnienie napraw taboru – to podstawowe założenia propozycji Polregio dla województwa lubuskiego, której celem jest poprawa dostępności pojazdów szynowych i podniesienie poziomu obsługi pasażerów. Już w lipcu do obsługi tras w województwie wróci także z przeglądów dziesięć autobusów szynowych.
Polregio, które w tym roku odwołało już tysiąc pociągów, obiecuje "plan naprawczy". Pasażerowie nie wierzą. - Trzeba rozwiązać umowę, szukać lepszego przewoźnika - komentują na forum "Wyborczej".
Polregio kontynuuje zmiany w województwie lubuskim, które mają rozwiązać problemy z odwoływaniem pociągów. Miejscowym zakładem spółki od 1 lipca kieruje Krzysztof Pawlak, który wraca do spółki po dwóch latach przerwy.
W lipcu liczba odwołanych pociągów Polregio w woj. lubuskim wciąż jest na wysokim poziomie, ale przewoźnik stopniowo wprowadza zmiany, które mają to zmienić. W tym tygodniu ruszył zastępczy skład wagonowy oraz wydzierżawiony od SKPL wagon motorowy DH-1.
Od 1 stycznia do 30 czerwca 2023 roku w województwie Lubuskim Polregio odwołało 1527 połączeń, w tym 1043 w całej relacji oraz 484 w części – poinformował Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Sytuacja połączeń regionalnych w województwie lubuskim była tematem sesji sejmiku. Marszałek Elżbieta Polak poinformowała, że zarząd województwa wystąpił do spółki Polregio z wezwaniem ostatecznym dot. realizacji umowy zgodnie z jej warunkami. - Powoli sytuacja się stabilizuje. Od piątku praktycznie wszystkie pociągi kursują – tłumaczył na sesji Krzysztof Pawlak, nowy dyrektor zakładu Polregio.
"Znów niefajnie jest w Gorzowie" - pisze w wiadomości do redakcji nasz czytelnik Marcin, który we wtorkowe popołudnie usiłował wydostać się z Gorzowa w kierunku Krzyża i dalej Warszawy. We wtorkowe popołudnie odwołano wszystkie pociągi wyjeżdżające z naszego miasta.
https://twitter.com/PolaMatysiak/status/1744855538549108804KraxWRO - 11-01-2024, 13:48 Temat postu:
Odwołują, robią co chcą… i nikogo to nie interesuje 🤷 Najważniejsze żeby KD do Zielonej Góry nie wpuścić. Ralny - 28-01-2024, 22:08 Temat postu: Regionalna kolej tonie w chaosie. Dla pasażerów to "istny rollercoaster"
Pociąg widnieje w rozkładzie? To jeszcze nie dowód, że przyjedzie. W Lubuskiem połączenia odwołuje się dziesiątkami dziennie, a inne składy są opóźnione niekiedy o ponad 100 minut. Zastępcza komunikacja, jeśli istnieje, oznacza objazdową wycieczkę po wioskach, o czym przekonałem się na własnej skórze. Kolejarze tłumaczą się "losowymi zdarzeniami", a władze regionu przyznają: brakuje taboru i pracowników. Świetnie mają się za to loty z Zielonej Góry do innych krajów.
– W 2023 roku mieliśmy szczyt napraw poziomu P4 i P5 w spalinowych pojazdach samorządowych. Od końca kwietnia wszystkie pociągi zaplanowane do kursowania w województwie lubuskim powinny wyjeżdżać na tory – powiedział podczas spotkania Parlamentarnego Zespołu do spraw Walki z Wykluczeniem Transportowym Adam Pawlik prezes Polregio. Podczas obrad momentami było burzliwie.
Podczas posiedzenia Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym, Adam Pawlik, prezes Polregio, omówił prezentację, która przedstawiała obraz sytuacji w regionie. O czym mówił szef przewoźnika?
Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/jak-polregio-tlumaczy-chaos-na-torach-w-woj-lubuskim/Arek - 27-02-2024, 09:47 Temat postu:
Bardzo ciekawa debata podczas spotkania Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem komunikacyjnym na temat sytuacji w województwie lubuskim wykroczyła daleko poza kondycję samego Polregio. Samorządowcy, biznesmeni i lokalni społecznicy wskazali na konkretne przykłady tego, jakie konsekwencje niesie za sobą upadek kolei w tym regionie.
Beatrycze - 04-03-2024, 17:31 Temat postu: ProKolej proponuje systemowe zmiany w lubuskiej kolei
Poprawa oferty transportu publicznego dla wykorzystania potencjału turystycznego, konkretne pomysły inwestycyjne na zwiększenie dostępności zewnętrznej koleją czy poprawa stanu oraz dostępności taboru wykorzystywanego do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich – takie, między innymi, propozycje zgłosiła Fundacja „Pro Kolej” do poddawanej właśnie konsultacjom aktualizacji Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do roku 2030.
Polregio zapewnia, że sytuacja taborowa w województwie lubuskim ulega systematycznej poprawie. Przyznaje jednocześnie, że wciąż regularnie dochodzi do odwołań kursów obsługiwanych planowo pojazdami spalinowymi. Problemów podróżnych ma nie potęgować uruchomienie w okresie wakacyjnym dodatkowych połączeń do Łagowa i Wierzbna.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.plVictoria - 16-08-2024, 21:11 Temat postu: Lubuskie: Odwołań pociągów mniej, ale wciąż się zdarzają
W lipcu liczba odwołań pociągów regionalnych w województwie lubuskim znacząco spadła – informuje Polregio. Spółka przyznaje jednocześnie, że wciąż zdarzało się, że część kursów nie była realizowana planowo. Ogólnopolski operator zapowiada jednocześnie dalsze działania mające skutkować poprawą sytuacji taborowej i kadrowej.
W lipcu liczba odwołań pociągów regionalnych w województwie lubuskim znacząco spadła – informuje Polregio.
Beton lubuskiego oddziału POLREGIO raczy sobie żartować.
Nadal notorycznie odwoływane są pociągi Zielona Góra/Żagań - Węgliniec - Görlitz na dolnośląskim odcinku oraz weekendowe pociągi Zielona Góra - Jelenia Góra (dziś odwołano popołudniową parę!).
Tylko wczoraj odwołano następujące pociągi:
1. R 87560 rel. Gorzów Wlkp. -> Zielona Góra Gł.
2. R 87564 rel. Gorzów Wlkp. -> Zielona Góra Gł. na odc. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
3. R 87566 rel. Gorzów Wlkp. -> Zielona Góra Gł. na odc. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
4. R 87568 rel. Gorzów Wlkp. -> Zielona Góra Gł.
5. R 87572 rel. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
6. R 87570 rel. Gorzów Wlkp. -> Zielona Góra Gł. na odc. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
7. R 78563 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp.
8. R 78565 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp. na odc. Zbąszynek -> Gorzów Wlkp.
9. R 78567 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp. na odc. Zbąszynek -> Gorzów Wlkp.
10. R 78569 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp. na odc. Zbąszynek -> Gorzów Wlkp.
11. R 78571 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp. na odc. Zbąszynek -> Gorzów Wlkp.
12. R 78573 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp.
13. R 70521 rel. Zbąszynek -> Zielona Góra Gł.
14. R 77961 rel. Zielona Góra Gł. -> Małomice
15. R 77967 rel. Małomice -> Żagań
16. R 76201 rel. Żagań -> Węgliniec na odc. Ruszów -> Węgliniec
17. R 77957 rel. Żagań -> Zielona Góra Gł.
InterJet - 18-08-2024, 18:51 Temat postu:
Dyrektor lubuskich PR-ów zajęty jest studiowaniem i w związku z tym ciężko jemu pilnować realizacji obowiązującego rozkładu jazdy. Noema - 19-08-2024, 21:49 Temat postu: InterJet, w czasie wakacji też studiuje?
Dziś odwołano następujące pociągi:
1. R 78563 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp. na odc. Zbąszynek -> Gorzów Wlkp.
2. R 87564 rel. Gorzów Wlkp. -> Zielona Góra Gł. na odc. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
3. R 78569 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp. na odc. Zbąszynek -> Gorzów Wlkp.
4. R 87572 rel. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
5. R 76200 rel. Żagań -> Węgliniec na odc. Ruszów -> Węgliniec
6. R 77212 rel. Cottbus -> Żagań na odc. Forst/Lausitz -> Żagań
7. R 77214 rel. Cottbus -> Żagań na odc. Forst/Lausitz -> Żagań
8. R 77216 rel. Cottbus -> Żagań na odc. Forst/Lausitz -> Żagań
9. R 77218 rel. Cottbus -> Żagań na odc. Forst/Lausitz -> Żagań
10. R 77220 rel. Cottbus -> Żagań na odc. Forst/Lausitz -> Żagań
11. R 77203 rel. Żagań -> Cottbus na odc. Żagań -> Forst/Lausitz
12. R 77205 rel. Żagań -> Cottbus na odc. Żagań -> Forst/Lausitz
13. R 77207 rel. Żagań -> Cottbus na odc. Żagań -> Forst/Lausitz
14. R 77209 rel. Żagań -> Cottbus na odc. Żagań -> Forst/Lausitz
15. R 77211 rel. Żagań -> Cottbus na odc. Żagań -> Forst/Lausitz
Zastanawiam się, czy UMWD wyciąga jakieś konsekwencje wobec POLREGIO za notorycznie odwoływane pociągi na terenie Dolnego Śląska, czy też udaje, że niczego nie widzi? Od kilku lat apeluję, żeby pogonić PR Zielona Góra z dolnośląskich torów (konkretnie z powiatu zgorzeleckiego), ale nikt mnie nie słucha.
Wierchuszka UMWD ma to w dupie, a beton POLREGIO robi sobie co chce.
kruczek - 19-08-2024, 21:52 Temat postu:
Niemcy wysyłają skład zastępczy na swój odcinek? Noema - 06-09-2024, 22:46 Temat postu:
Lubuski oddział POLREGIO każdego dnia odwołuje od kilkunastu do kilkudziesięciu pociągów, również na Dolnym Śląsku, co UMWD ma kompletnie w czterech literach. Z letargu ocknął się natomiast UMWL, który wczoraj wydał następujące oświadczenie:
🚉 Samorząd Województwa Lubuskiego żąda wyjaśnień w sprawie odwołanych pociągów❗
🚉 Na początku tego tygodnia doszło do nieakceptowalnej w ocenie Samorządu Województwa Lubuskiego liczby odwołań połączeń kolejowych.
🚉 21 całościowych i 18 częściowych odwołań pociągów 3 września 2024 r. oznacza, że tysiące Lubuszan i Lubuszanek było zmuszonych do zmiany planów i przeżywania niepotrzebnego stresu. W szczególności dotyczyło to obsługi przewozów na tak istotnych dla województwa trasach jak: Krzyż – Kostrzyn nad Odrą, Gorzów Wlkp. – Kostrzyn nad Odrą, Zielona Góra – Gorzów Wlkp., Leszno - Głogów.
🚉 Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego nie akceptuje takiego podejścia do czasu i pieniędzy Lubuszan. Będziemy domagać się od przewoźnika - POLREGIO S.A. natychmiastowych wyjaśnień.
🚉 POLREGIO S.A. jest wyłącznie odpowiedzialne za prawidłową realizację umowy przewozów pasażerskich na terenie naszego regionu. Każdy przypadek nieprawidłowego wykonywania obowiązującej umowy PSC, będzie skutkował nakładaniem kar umownych, a w razie braku właściwej dalszej reakcji ze strony POLREGIO S.A. Samorząd Województwa Lubuskiego będzie podejmował odpowiednie działania prawne.
https://www.facebook.com/lubuskieplMinerva - 14-09-2024, 19:46 Temat postu: Prezes zarządu Polregio: - Sytuacja w województwie lubuskim jest zła
Odwoływane kursy szynobusów, spóźniona komunikacja zastępcza, gniew i złość pasażerów - to częste sytuacje w Lubuskiem. Tak do problemów z komunikacją kolejową na lubuskich torach, realizowaną przez Polregio, odnosi się prezes zarządu tej firmy. Poniżej publikujemy jego stanowisko.
https://zachod.pl/1071914/prezes-polregio-zarzadzil-audyt-w-zakladzie-spolki-obslugujacym-woj-lubuskie/Arek - 01-10-2024, 20:32 Temat postu:
Prezes Polregio został upomniany przez lubuskiego wicemarszałka w związku z wyjątkowo częstymi odwołaniami pociągów spółki w regionie. Na spotkaniu omawiano też kwestię wysokości rekompensaty z budżetu województwa – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Samorząd regionu nie wyklucza powołania za kilka lat własnego przewoźnika kolejowego.
1. R 87564 rel. Gorzów Wlkp. -> Zielona Góra Gł. na odc. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
2. R 87572 rel. Gorzów Wlkp. -> Zbąszynek
3. R 78563 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp.
4. R 78569 rel. Zielona Góra Gł. -> Gorzów Wlkp. na odc. Zbąszynek -> Gorzów Wlkp.
5. R 88214 rel. Kostrzyn -> Gorzów Wlkp.
6. R 88219 rel. Gorzów Wlkp. -> Kostrzyn
7. R 88344 rel. Kostrzyn -> Krzyż
8. R 88350 rel. Kostrzyn -> Krzyż
9. R 80389 rel. Krzyż -> Kostrzyn
11. R 77955 rel. Zielona Góra Gł. -> Małomice na odc. Nowogród Osiedle -> Małomice
12. R 76203 rel. Zielona Góra Gł. -> Goerlitz na odc. Nowogród Osiedle -> Goerlitz
13. R 77961 rel. Zielona Góra Gł. -> Małomice na odc. Nowogród Osiedle -> Małomice
14. R 77951 rel. Zielona Góra Gł. -> Żagań na odc. Nowogród Osiedle -> Żagań
15. R 76211 rel. Zielona Góra Gł. -> Goerlitz na odc. Nowogród Osiedle -> Żagań
16. R 77953 rel. rel. Zielona Góra Gł. -> Żagań na odc. Nowogród Osiedle -> Żagań
17. R 77958 rel. Żagań -> Zielona Góra Gł. na odc. Żagań -> Nowogród Osiedle
18. R 77962 rel. Ruszów -> Zielona Góra Gł. na odc. Ruszów -> Nowogród Osiedle
19. R 67302 rel. Węgliniec -> Zielona Góra Gł. na odc. Węgliniec -> Nowogród Osiedle
20. R 77964 rel. Małomice -> Zielona Góra Gł. na odc. Małomice -> Nowogród Osiedle
21. R 67306 rel. Goerlitz -> Zielona Góra Gł. na odc. Goerlitz -> Nowogród Osiedle
22. R 77956 rel. Żagań -> Zielona Góra Gł. na odc. Żagań -> Nowogród Osiedle
23. R 67312 rel. Goerlitz -> Zielona Góra Gł. na odc. Goerlitz -> Nowogród Osiedle
24. R 70520 rel. Zbąszynek -> Zielona Góra Gł.
25. R 77227 rel. Zielona Góra Gł. -> Frankfurt/Oder na odc. Rzepin -> Frankfurt/Oder
26. R 77770 rel. Frankfurt/Oder -> Zielona Góra Gł. na odc. Frankfurt/Oder -> Rzepin
27. R 77223 rel. Zielona Góra Gł. -> Frankfurt/Oder na odc. Rzepin -> Frankfurt/Oder
28. R 77772 rel. Frankfurt/Oder -> Zielona Góra Gł. na odc. Frankfurt/Oder -> Rzepin
29. R 77225 rel. Zielona Góra Gł. -> Frankfurt/oder na odc. Rzepin -> Frankfurt/Oder
30. R 77774 rel. Frankfurt/Oder -> Zielona Góra Gł. na odc. Frankfurt/Oder -> Rzepin
Pociągi POLREGIO w powiecie zgorzeleckim są nie tylko notorycznie odwoływane, ale są też bardzo często opóźnione, co w praktyce wyklucza przesiadki w Węglińcu. Przykładowo w sobotę wieczorny pociąg Zielona Góra - Görlitz był opóźniony ponad 70 minut! Podobne opóźnienie miał powrotny pociąg z Görlitz.
Od dawna apeluję do UMWD, żeby wreszcie pogonił PR Zielona Góra z dolnośląskich torów, ale nikt mnie nie słucha. Zamiast tego UMWD z lubością konserwuje tę patologię na torach i zapowiada dalszą owocną współpracę. Owoce tej współpracy to komunikacyjny chaos na dolnośląskich torach!
Pirat - 21-11-2024, 02:34 Temat postu: Polregio o Lubuskiem: Jest lepiej, ale ciągle dużo do zrobienia
Polregio wciąż odwołuje dziesiątki pociągów miesięcznie w województwie lubuskim. Nowy zarząd przewoźnika zdaje sobie sprawę z trudnej sytuacji i zapewnia, że działania naprawcze trwają. Jednym z nich ma być serwisowanie pojazdów w bazie Cargotaboru w Czerwieńsku. Wciąż nie wiadomo za to, co z planowaną bazą przewoźnika w Żaganiu.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.plMinerva - 01-12-2024, 04:59 Temat postu: Bezpośredni pociąg z 40-minutową przesiadką. Takie rzeczy tylko w lubuskim Polregio
Dziś podróż koleją przypomina rosyjską ruletkę – tak podsumowują sytuację pasażerowie pociągu Regio Wilda z Poznania do Gorzowa. Pociągu teoretycznie „bezpośredniego,” choć z zaskakującą długą przesiadką. Z powodu braku taboru w regionie grupa kilkudziesięciu osób musiała czekać na dworcu w Krzyżu, aż skład w końcu się pojawi.
Noema - 01-12-2024, 23:49 Temat postu:
Kochani ‼️ Mamy rekord, a nawet kilka rekordów ‼️‼️‼️
W listopadzie na terenie województwa lubuskiego odwołano 687 pociągów regionalnych. Tak, nie regulujcie odbiorników. 6️⃣8️⃣7️⃣❗Listopad pokonał liderujący do tej pory styczeń o 30 pociągów🔝 Strach pomyśleć co by było, gdybyśmy notowali odwołane pociągi NEB-u pomiędzy Kostrzynem a Berlinem, które, z pewnych względów, nie znalazły się w zestawieniu mijającego miesiąca, a notowało je nasze zaufane źródło danych, profil Czy ZKA w Lubuskim dziś wyjechało?...
Trudno się dziwić tak dużej liczbie odwołanych połączeń, skoro w listopadzie mieliśmy aż 10 dni z liczbą ponad 30 odwołań, a dwukrotnie (5 i 18 listopada) odwołano odpowiednio: 45 i 43 pociągi.
Mało tego, przez bite 30 dni listopada, pociągi w relacji Zielona Góra Główna - Frankfurt nad Odrą i odwrotnej **ANI RAZU** nie pojechały na odcinku pomiędzy Rzepinem a Frankfurtem. Co czwarty odwołany pociąg był właśnie w którejś z tych relacji!
Spytacie zatem, kiedy ostatni raz pasażerowie mogli skorzystać z przystanków w Kunowicach i Słubicach? Odpowiadamy: 17 października. Od 44 (sic❗) dni mieszkańcy tych dwóch miejscowości nie mogą korzystać z kolei. Niewyobrażalne! 🤯
Nawet gdyby nie uwzględniać pociągów omówionych w akapicie wyżej, to liczba odwołanych połączeń przekroczyła barierę 5️⃣0️⃣0️⃣, czyli więcej niż w lutym, czerwcu albo październiku ‼️
Oto najczęściej odwoływane pociągi w listopadzie 2024 roku:
1-6. R77223, R77225, R77227 (wszystkie w rel. Zielona Góra Główna - Frankfurt nad Odrą), R77770, R77772 i R77774 (wszystkie w rel. Frankfurt nad Odrą - Zielona Góra Główna) - po 30 razy - _KOMPLET_
7-8. R67302 (rel. Węgliniec - Zielona Góra Główna) i R78563 (rel. Zielona Góra Główna - Gorzów Wielkopolski) - po 20 razy
9. R76200 (rel. Żagań - Węgliniec) - 19 razy
10-11. R78569 (rel. Zielona Góra Główna - Gorzów Wielkopolski) i R87572 (rel. Gorzów Wielkopolski - Zbąszynek) - po 17 razy
12. R87564 (rel. Gorzów Wielkopolski - Zielona Góra Główna) - 16 razy
13-14. R80389 (rel. Krzyż - Kostrzyn) i R88350 (rel. Kostrzyn - Krzyż) - po 15 razy
15-18. R87560 (rel. Gorzów Wielkopolski - Zielona Góra Główna), R88214 (rel. Kostrzyn - Gorzów Wielkopolski), R88219 (rel. Gorzów Wielkopolski - Kostrzyn) i R88344 (rel. Kostrzyn - Krzyż) - po 14 razy
19. R78573 (rel. Zielona Góra Główna - Gorzów Wielkopolski) - 13 razy
20. R77961 (rel. Zielona Góra Główna - Małomice) - 12 razy
I jeszcze jeden rekord wyciągnięty trochę "na siłę":
27 pociągów było odwoływanych przynajmniej 10-krotnie. To wyrównanie rezultatu z maja, jednak wtedy te pociągi odpowiedziały za "marne" 341 odwołań (59,6% ogółu), zaś w listopadzie to aż 474 odwołane pociągi, co przekłada się na 69-procentowy udział w zestawieniu.
PS. Od 2 stycznia 2024 roku, na terenie województwa lubuskiego odwołano 5346 pociągów 🤯
Źródło: Stowarzyszenie "komunikacja.org"Auderman - 04-12-2024, 17:13 Temat postu:
Ktoś w Lubuskiem musi robić najwyraźniej dobrą kasę na odwołaniach skoro one tak często i nikt nie dąży do tego by to rozwiązać. Minerva - 06-12-2024, 06:28 Temat postu: Chaos na torach: Od stycznia Polregio odwołało w Lubuskiem ponad 5300 pociągów
Jeśli mieszkacie w Gorzowie lub gdzieś w północnej części województwa lubuskiego, zapewne od dawna wiecie, że na kolei nie dzieje się najlepiej. Ale 2024 rok przyniósł prawdziwy rekord – od stycznia do końca listopada z rozkładu wypadło aż 5346 pociągów. Tylko w listopadzie odwołano 687 połączeń, co czyni ten miesiąc najgorszym w historii. Mieszkańcy Gorzowa i okolic szczególnie mocno odczuwają skutki tego chaosu. Zostawienie opublikowało stowarzyszenie "komunikacja.org"
Władze Lubuskiego wstrzymały płatności dla Polregio za kolejowe przewozy - dowiaduje się Interia. Rosnący spór toczy się wokół masowego odwoływania pociągów, przez które pasażerowie codziennie nie mają pewności, czy dojadą do celu. Województwo grozi zerwaniem kontraktu i wskazuje, że to Polregio nie pokrywa w terminie umownych kar. Doliczyło się milionów złotych zaległości.
Czytaj więcej:
https://wydarzenia.interia.pl/transport-publiczny/news-wielki-konflikt-na-kolei-polregio-wojewodztwo-przestalo-nam-,nId,7875776Arek - 17-12-2024, 22:26 Temat postu:
Nowy zarząd Polregio stara się naprawić błędy poprzedników i realizować jak najwięcej połączeń w Lubuskiem – przekonuje rzecznik przewoźnika. Jak tłumaczy, naprawa sytuacji – poprzez zmiany organizacyjne i współdziałanie z innymi podmiotami – musi jednak potrwać. Spółka liczy, że mimo złych doświadczeń samorząd województwa lubuskiego będzie kontynuował współpracę z nią w kolejnych latach.
Mimo kolejnych zapowiedzi sytuacja na kolejowych połączeniach regionalnych w Lubuskiem nie ulega poprawie. Codziennie co najmniej kilka pociągów jest zastępowanych autobusami, jadącymi znacznie dłużej i mniej wygodnymi. Lubuski Urząd Marszałkowski grozi rozwiązaniem umowy z Polregio.
Rażące błędy proceduralne i zarządcze, niewystarczające kwalifikacje pracowników punktu utrzymania taboru, opóźnienia napraw i przeglądów, a także zbyt niska jakość tych, które się odbyły – to główne ustalenia audytu zleconego przez nowy Zarząd POLREGIO. Ich skutkiem jest zawiadomienie do Prokuratury i powiadomienie Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Przewoźnik zapowiada kolejną kontrolę.
Zarząd spółki Polregio zawiadomił prokuraturę i powiadomił Centralne Biuro Antykorupcyjne o nieprawidłowościach wykrytych w lubuskim zakładzie. To efekt zakończonego audytu, który wykazał m.in. rażące błędy proceduralne i zarządcze oraz opóźnienia napraw i przeglądów taboru. Na tym jednak nie koniec, bo przewoźnik zapowiada już kolejne działania kontrolne.