INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Dolnośląskie Koleje Dojazdowe

Noema - 17-04-2009, 15:55
Temat postu: Dolnośląskie Koleje Dojazdowe
14 kwietnia Zarząd Województwa Dolnośląskiego podjął uchwałę w sprawie środków zapisanych w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na transport szynowy.
Zakłada ona realizację 3 zadań inwestycyjnych:
- zakup 6 nowoczesnych autobusów szynowych do obsługi linii Wrocław - Trzebnica, Wrocław - Świdnica, Jelenia Góra - Zgorzelec
- zakup 5 składów elektrycznych przeznaczonych dla linii o dużych potokach podróżnych: Wrocław - Legnica, Wrocław - Żmigród i Wrocław - Oleśnica
- zakup 6-8 używanych szynobusów do obsługi linii kolejowych pozbawionych trakcji elektrycznej na terenie województwa.
Planowane jest także uruchomienie przewozów z Wrocławia w kierunku Wołowa, Jelcza-Laskowic, Oławy, Strzelina, Wałbrzycha, Dzierżoniowa.

Całkowita wartość tych projektów to niemal 146 mln złotych. Dzięki tym decyzjom Zarządu Województwa w roku 2011 po dolnośląskich torach będzie kursowało 21 nowych pojazdów szynowych.

Jednocześnie trwają prace nad rewitalizacją linii przejmowanych przez samorząd województwa.
Wszystkie te działania zmierzają do uruchomienia systemu wrocławskiej kolei aglomeracyjnej. W piątek 10 kwietnia marszałek Marek Łapiński zaapelował do samorządowców o aktywne działania na rzecz integracji i koordynacji poszczególnych środków transportu publicznego, przedstawił koncepcję współpracy między samorządami. Marszałek widzi potrzebę powołania związku komunikacyjnego w aglomeracji, który będzie zarządzać siecią transportową. Dla realizacji tego celu współpraca wszystkich samorządów jest nieodzowna.

Przewozy w ramach wrocławskiej kolei aglomeracyjnej będą realizowane przez Koleje Dolnośląskie S.A. (spółkę stanowiącą własność Samorządu Województwa Dolnośląskiego) oraz PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o., w której Województwo Dolnośląskie posiada 7% udziałów.

źródło: UMWD
kojotsk8 - 17-04-2009, 18:34
Temat postu:
Fajnie to wygląda na schemacie, ale znając nasze krajowe realia, całość zostanie zrealizowana może w 20%, a reszta pozostanie niespełnionym marzeniem, głównie ludzi mieszkających przy tych planowanych trasach.
Zastanawia mnie tylko, dlaczego za linię o dużym potoku podróżnych, kwalifikowaną do zakupu nowych składów została uznana trasa Wrocław-Oleśnica, a magistrala nadodrzańska Wrocław-Wołów nie. Przecież to właśnie na tej drugiej wiecznie są problemy z taborem, pociągi (czytaj: kible) jeżdżą przeładowane do granic możliwości i do tego ciągle się psują. Jeśli w przyszłości ma być tak, że do Żmigrodu czy Oleśnicy będą jeździć nowiutkie składy, a na Odrzance będziemy się dalej kisić w zatłoczonych i brudnych jednokiblowych składach, to gratuluję. A może na decyzję miało wpływ liczba kolejowych i samorządowych "prominentów" mieszkających przy danej trasie? Albo też ilość i jakość usług świadczonych przez konkurencyjne dla kolei środki lokomocji (bus, PKS), których przy trasie do Wołowa nie ma praktycznie wcale.
tomasi.fi - 18-04-2009, 11:44
Temat postu: Wydłużenie nitki do Bielawy
Bardzo zdziwiło mnie że nitkę co prawda przerywaną wydłużono na niebiesko do Bielawy. Z tego co wiem to tam nic nie jeździ już od lat 70-tych. Co o tym sądzicie? są tam jeszcze tory?
long - 18-04-2009, 16:13
Temat postu:
A ja się cieszę że do Legnicy w końcu będzie jeździł porządny tabor ! Smile
senior - 18-04-2009, 17:42
Temat postu: Re: Wydłużenie nitki do Bielawy
tomasi.fi napisał/a:
Bardzo zdziwiło mnie że nitkę co prawda przerywaną wydłużono na niebiesko do Bielawy. Z tego co wiem to tam nic nie jeździ już od lat 70-tych. Co o tym sądzicie? są tam jeszcze tory?


Tory są a na dni techniki są(były) przejazdy drezyną Bielawa-Dzierżoniów.
pozdrawiam
senior
Jedrek - 18-04-2009, 18:18
Temat postu:
...ale też był tam pociąg zdawczy który do 2000 roku podobno kursował (ale to nie oficjalna informacja) Mogę powiedzieć że jak przeszłemu ten szlak we wrześniu ur stan torowiska nie był taki zły. Jeżeli mówimy lini kolei państwowej co natomiast dzieje się na lini przez Pieszyce tego nie wiem
Michał LG9 - 20-04-2009, 16:32
Temat postu:
Dolnośląskie Koleje Dojazdowe - nowoczesny system transportu kolejowego w regionie

20 kwietnia przedstawiciele Zarządu Województwa Dolnośląskiego - Marszałek Województwa Dolnośląskiego Marek Łapiński, członkowie zarządu Grzegorz Roman i Zbigniew Szczygieł spotkali się z przedstawicielami samorządów lokalnych. W spotkaniu udział wzięło ponad 40 wójtów, burmistrzów i starostów z terenu Dolnego Śląska. Marszałek Łapiński zaprezentował opracowaną przez Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego koncepcję budowy nowoczesnego systemu transportu kolejowego w regionie – Dolnośląskich Kolei Dojazdowych (DKD).

DKD jest projektem przewozów kolejowych typu aglomeracyjnego o nowym standardzie, wysokiej częstotliwości kursowania i w taryfie zintegrowanej z komunikacją miejską na obszarze miasta Wrocławia i terenach bezpośrednio z nim sąsiadujących. Tak, aby zapewnić dogodny serwis kolejowego nie tylko dla mieszkańców Wrocławia i aglomeracji, ale także ośrodków regionalnych – Legnicy, Wałbrzycha, Świdnicy.

Docelowy zasięg działania nowoczesnego systemu kolejowego obejmie obszar sieci kolejowej z centralnym punktem we Wrocławiu, ograniczony stacjami: Oleśnica (Oleśnica Rataje), Jelcz-Laskowice, Oława (Brzeg), Strzelin, Legnica, Wołów, Żmigród, Trzebnica, Świdnica Miasto, Bielawa Zachodnia, Wałbrzych Miasto (Wałbrzych Główny). Sieć obejmuje 43 gminy, których obszar zamieszkuje prawie 1,5 mln osób, czyli 51,85% ogółu ludności województwa dolnośląskiego. Ogółem długość wszystkich linii wynosi 701 kilometrów. Zasadniczy wpływ na rozkład jazdy pociągów DKD będą miały względy techniczne i taborowe. Zakłada się, że każda linia będzie obsługiwana co godzinę (linia na lotnisko – częściej). Dodatkowo na szlakach wylotowych z Wrocławia ofertę DKD będzie przeplatała oferta pociągów regionalnych PKP PR, czyli częstotliwość kursowania będzie wynosiła 30 minut.

Marszałek Łapiński podkreślił, że dla Samorządu Województwa niezmiernie ważny w kwestii organizacji komunikacji zbiorowej jest głos samorządu lokalnego. Niezbędne jest współdziałanie w tej dziedzinie z jednostkami, które potrzeby swoich mieszkańców znają najlepiej, a więc starostami, burmistrzami i wójtami. Dlatego też Marszałek zaproponował samorządowcom m.in. przejmowanie budynków dworców przez samorządy lokalne i komercjalizowanie ich, z wydzieleniem części niezbędnej do obsługi podróżnych (kasa biletowa, poczekalnia, informacja), przejęcie od przewoźników obowiązku informacji o połączeniach i stworzenie skoordynowanego, spójnego wewnętrznie systemu takiej informacji, włącznie z oznakowaniem stacji i przystanków oraz modernizację istniejących i budowę nowych stacji i przystanków.

Koncepcja DKD to także koncepcja wspólnego biletu na wszystkie środki komunikacji. Główne założenia koncepcji integracji taryfowej to podział na strefy taryfowe, uniezależnienie taryf od przewoźników, przeniesienie kompetencji zarządzania systemem biletowym na związek komunikacyjny, ustanowienie jednolitej taryfy zapewniającej konkurencyjność środków transportu publicznego względem motoryzacji indywidualnej oraz digitalizacja biletów i wprowadzenie systemu zapisu danych na nośnikach elektronicznych.

Jeszcze w 2009 roku Samorząd Województwa uruchomi pierwsze elementy systemu DKD. Wznowione zostaną przewozy z Wrocławia do Trzebnicy. Opracowywany rozkład jazdy pociągów w szczególnym stopniu będzie uwzględniał potrzeby dojazdu do Wrocławia. Przez cały czas trwać będą intensywne prace nad przejęciem linii do Świdnicy i Dzierżoniowa. Powstają szczegółowe analizy dotyczące planowanych inwestycji, trwają prace nad rozwiązaniami dotyczącymi organizacji przewozów.

Koncepcja Dolnośląskich Kolei Dojazdowych została oceniona pozytywnie i uznana za kompletną. Dyskutowano o jej przyszłym kształcie, przedstawiono punkty widzenia lokalnych społeczności i jej zapotrzebowanie. Zgodnie stwierdzono potrzebę silnego współdziałania w tym temacie.

Dotychczasowe główne działania Samorządu Województwa w kwestii kolei to przede wszystkim:
- przejęcie i remont kosztem 11 mln zł linii do Trzebnicy;
- planowane przejęcie linii z Wrocławia przez Kobierzyce do Świdnicy i Dzierżoniowa oraz ich wyremontowanie. Na ten cel zostanie przeznaczonych 16 mln zł;
- wystąpienie o przejęcie Dworca Świebodzkiego we Wrocławiu celem przywrócenia jego funkcji komunikacyjnych;
- przeznaczenie 3 mln zł na wykonanie Studium Wykonalności modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego;
- zabezpieczenie środków na projekty infrastrukturalne, które będą mogły zostać zrealizowane z udziałem funduszy unijnych (RPO WD, POIŚ) na liniach przejętych w zarząd, jak i pozostających w gestii PKP PLK.
- aktywne działania w kwestii modernizacji infrastruktury w ramach Programu Transportu Kruszyw;
- zakup 12 szynobusów.

W bieżącym roku Samorząd Województwa planuje także zakup 6 autobusów szynowych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego oraz zakup 5 nowoczesnych, czteroczłonowych EZT o wysokich parametrach technicznych do obsługi połączeń z Wrocławia do Legnicy, Oleśnicy i Żmigrodu (przy udziale środków z RPO). Dodatkowo także planowany jest zakup taboru używanego w liczbie 6-8 sztuk. Łączna wartość wszystkich tych projektów wynosi niemal 146 mln złotych, a dostawy taboru odbywać się będą w latach 2010 – 2011. Dzięki tym działaniom, łącznie z taborem pozyskanym w poprzednich latach, w 2011 roku po dolnośląskich torach będzie jeździć 21 nowoczesnych składów.

Link: http://www.umwd.dolnyslask.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=963&Itemid=1
Anonymous - 20-04-2009, 21:43
Temat postu:
Czyli Wrocław odrzucił napominania marszałka ku tworzeniu wspólnego systemu (vide list do prezydenta Dutkiewicza) i tak z WKA zrobiła nam się Dolnośląska Kolej Dojazdowa.
tomasi.fi - 20-04-2009, 22:31
Temat postu:
czyli ruszają z kopyta. Ciekawe czy to takie poruszenie i początek kampani wyborczej samorządowców czy prawdziwa praca. Zdziwiłem się że i Bielawa Zachodnia się załapała;D wasze propozycje, czego brakuje? Może chociaż do Ziębic lub nawet Kłodzka powinna iść DKD?
Andrzej - 21-04-2009, 09:41
Temat postu: Z samorządowcami o nowoczesnym systemie transp. kolejowego
20 kwietnia przedstawiciele zarządu województwa dolnośląskiego - marszałek województwa dolnośląskiego Marek Łapiński oraz członkowie zarządu Grzegorz Roman i Zbigniew Szczygieł spotkali się z przedstawicielami samorządów lokalnych.

W spotkaniu udział wzięło ponad 40 wójtów, burmistrzów i starostów z terenu Dolnego Śląska. Marszałek Łapiński zaprezentował opracowaną przez Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego koncepcję budowy nowoczesnego systemu transportu kolejowego w regionie – Dolnośląskich Kolei Dojazdowych (DKD).

DKD jest projektem przewozów kolejowych typu aglomeracyjnego o nowym standardzie, wysokiej częstotliwości kursowania i w taryfie zintegrowanej z komunikacją miejską na obszarze miasta Wrocławia i terenach bezpośrednio z nim sąsiadujących. Tak, aby zapewnić dogodny serwis kolejowego nie tylko dla mieszkańców Wrocławia i aglomeracji, ale także ośrodków regionalnych – Legnicy, Wałbrzycha, Świdnicy.

Docelowy zasięg działania nowoczesnego systemu kolejowego obejmie obszar sieci kolejowej z centralnym punktem we Wrocławiu, ograniczony stacjami: Oleśnica (Oleśnica Rataje), Jelcz-Laskowice, Oława (Brzeg), Strzelin, Legnica, Wołów, Żmigród, Trzebnica, Świdnica Miasto, Bielawa Zachodnia, Wałbrzych Miasto (Wałbrzych Główny). Sieć obejmuje 43 gminy, których obszar zamieszkuje prawie 1,5 mln osób, czyli 51,85% ogółu ludności województwa dolnośląskiego. Ogółem długość wszystkich linii wynosi 701 kilometrów. Zasadniczy wpływ na rozkład jazdy pociągów DKD będą miały względy techniczne i taborowe. Zakłada się, że każda linia będzie obsługiwana co godzinę (linia na lotnisko – częściej). Dodatkowo na szlakach wylotowych z Wrocławia ofertę DKD będzie przeplatała oferta pociągów regionalnych PKP PR, czyli częstotliwość kursowania będzie wynosiła 30 minut.

Marszałek Łapiński podkreślił, że dla Samorządu Województwa niezmiernie ważny w kwestii organizacji komunikacji zbiorowej jest głos samorządu lokalnego. Niezbędne jest współdziałanie w tej dziedzinie z jednostkami, które potrzeby swoich mieszkańców znają najlepiej, a więc starostami, burmistrzami i wójtami. Dlatego też Marszałek zaproponował samorządowcom m.in. przejmowanie budynków dworców przez samorządy lokalne i komercjalizowanie ich, z wydzieleniem części niezbędnej do obsługi podróżnych (kasa biletowa, poczekalnia, informacja), przejęcie od przewoźników obowiązku informacji o połączeniach i stworzenie skoordynowanego, spójnego wewnętrznie systemu takiej informacji, włącznie z oznakowaniem stacji i przystanków oraz modernizację istniejących i budowę nowych stacji i przystanków.

Koncepcja DKD to także koncepcja wspólnego biletu na wszystkie środki komunikacji. Główne założenia koncepcji integracji taryfowej to podział na strefy taryfowe, uniezależnienie taryf od przewoźników, przeniesienie kompetencji zarządzania systemem biletowym na związek komunikacyjny, ustanowienie jednolitej taryfy zapewniającej konkurencyjność środków transportu publicznego względem motoryzacji indywidualnej oraz digitalizacja biletów i wprowadzenie systemu zapisu danych na nośnikach elektronicznych.

Jeszcze w 2009 roku Samorząd Województwa uruchomi pierwsze elementy systemu DKD. Wznowione zostaną przewozy z Wrocławia do Trzebnicy. Opracowywany rozkład jazdy pociągów w szczególnym stopniu będzie uwzględniał potrzeby dojazdu do Wrocławia. Przez cały czas trwać będą intensywne prace nad przejęciem linii do Świdnicy i Dzierżoniowa. Powstają szczegółowe analizy dotyczące planowanych inwestycji, trwają prace nad rozwiązaniami dotyczącymi organizacji przewozów.

Koncepcja Dolnośląskich Kolei Dojazdowych została oceniona pozytywnie i uznana za kompletną. Dyskutowano o jej przyszłym kształcie, przedstawiono punkty widzenia lokalnych społeczności i jej zapotrzebowanie. Zgodnie stwierdzono potrzebę silnego współdziałania w tym temacie.

Dotychczasowe główne działania Samorządu Województwa w kwestii kolei to przede wszystkim:

* przejęcie i remont kosztem 11 mln zł linii do Trzebnicy;
* planowane przejęcie linii z Wrocławia przez Kobierzyce do Świdnicy i Dzierżoniowa oraz ich wyremontowanie. Na ten cel zostanie przeznaczonych 16 mln zł;
* wystąpienie o przejęcie Dworca Świebodzkiego we Wrocławiu celem przywrócenia jego funkcji komunikacyjnych;
* przeznaczenie 3 mln zł na wykonanie Studium Wykonalności modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego;
* zabezpieczenie środków na projekty infrastrukturalne, które będą mogły zostać zrealizowane z udziałem funduszy unijnych (RPO WD, POIŚ) na liniach przejętych w zarząd, jak i pozostających w gestii PKP PLK.
* aktywne działania w kwestii modernizacji infrastruktury w ramach Programu Transportu Kruszyw;
* zakup 12 szynobusów.



W bieżącym roku Samorząd Województwa planuje także zakup 6 autobusów szynowych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego oraz zakup 5 nowoczesnych, czteroczłonowych EZT o wysokich parametrach technicznych do obsługi połączeń z Wrocławia do Legnicy, Oleśnicy i Żmigrodu (przy udziale środków z RPO). Dodatkowo także planowany jest zakup taboru używanego w liczbie 6-8 sztuk. Łączna wartość wszystkich tych projektów wynosi niemal 146 mln złotych, a dostawy taboru odbywać się będą w latach 2010 – 2011. Dzięki tym działaniom, łącznie z taborem pozyskanym w poprzednich latach, w 2011 roku po dolnośląskich torach będzie jeździć 21 nowoczesnych składów.


Prezentacja Dolnośląskich Kolei Dojazdowych

źródło Rynek Kolejowy
tomasi.fi - 21-04-2009, 14:03
Temat postu:
Ten koncept jest naprawde dobry. W prezentacji jest trochę więcej szczegółów niż w samym poście. Widać dobre podejście do sprawy. Oby tylko wszystko wypaliło..
Noema - 21-04-2009, 18:12
Temat postu:
Kolej dojazdowa to rewolucja na torach

Dolnośląska Kolej Dojazdowa będzie kursowała na 13 liniach - obwieścił wczoraj Marek Łapiński, marszałek Dolnego Śląska. Zarząd chce też przejąć Dworzec Świebodzki, gdzie miałyby się zatrzymywać pociągi DKD.

Dzięki nowym pociągom mieszkańcy Wrocławia będą mogli szybko przejechać z Brochowa na Wojnów, z Leśnicy na Wojnów lub ze stacji Wrocław Świniary do stacji Wrocław Główny.
Zarząd województwa chce, by Dolnośląska Kolej Dojazdowa połączyła nie tylko wrocławskie osiedla, ale także stolicę Dolnego Śląska z kilkudziesięcioma okolicznymi gminami.
- Myślimy też o Wałbrzychu, Legnicy, Wołowie, Oleśnicy i Świdnicy - przekonuje wicemarszałek Zbigniew Szczygieł. - Cała sieć ma objąć 43 gminy, których obszar zamieszkuje prawie 1,5 miliona osób.

Najszybciej, bo już we wrześniu tego roku, nowych pociągów doczekają się mieszkańcy Trzebnicy. Przejęcie od PKP i remont trasy Wrocław - Trzebnica kosztowały 11 mln zł.
O 5 mln zł droższe będzie przejęcie linii z Wrocławia przez Kobierzyce do Świdnicy i Dzierżoniowa.
Pasażerowie korzystający z połączeń kolejowych przeżyją jeszcze przynajmniej dwie rewolucje.
Pierwsza zakłada, że dzięki połączeniom uruchomionym w ramach Dolnośląskiej Kolei Dojazdowej pociągi mają kursować co godzinę, a niektóre nawet co 30 minut.

Kolejna nowość, zapowiadana przez zarząd województwa, to wspólny bilet, którego cena będzie uzależniona od strefy, do której będziemy dojeżdżać. Kiedy doczekamy się tych wszystkich nowości? Wicemarszałek Zbigniew Szczygieł przyznaje, że jest to zadanie rozpisane na wiele lat.
Marszałek województwa musi przede wszystkim przekonać samorządy, by zaangażowały się w tworzenie DKD. Chodzi o układanie rozkładów jazdy, przejmowanie budynków dworców, w których mają powstać m.in. kasy biletowe, poczekalnie i punkty informacyjne.
Lokalne samorządy mają w przyszłości zająć się również modernizacją starych i budową nowych stacji.

Źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska
Krzysiu - 22-04-2009, 09:23
Temat postu:
Jedrek napisał/a:
...ale też był tam pociąg zdawczy który do 2000 roku podobno kursował (ale to nie oficjalna informacja) Mogę powiedzieć że jak przeszłemu ten szlak we wrześniu ur stan torowiska nie był taki zły. Jeżeli mówimy lini kolei państwowej co natomiast dzieje się na lini przez Pieszyce tego nie wiem

Stacja Bielawa wschodnia jest w tej chwili nieprzejezdna - zarośnięta i zgniłe podkłady. Natomiast małą pętla Dzierżoniów - Pieszyce - Bielawa jest całkowicie rozebrana. Część torowiska jest zabudowana na obszarze Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Tam już nie pojedzie nic.
mmgg - 22-04-2009, 13:58
Temat postu:
Bardzo fajnie to wygląda. Cieszę się i oby plany wypaliły. Wygląda na to, że Dolnośląskie będzie najbardziej przyjaznym dla podróżujących koleją województwem:)
prezes11 - 22-04-2009, 15:20
Temat postu:
Oby tylko nie skończyło się na obietnicach... W przeszłości też wielokrotnie snuli piękne plany.
Niestety nic z nich nie wyszło...... Osobiście mocno ściskam kciuki!
Arek - 22-07-2009, 10:41
Temat postu:
Wrocław: Na torach rośnie konkurencja dla MPK

Po mieście będą nas od września woziły szynobusy. Jest szansa, że pojedziemy nimi z biletami MPK.

Już wkrótce wrocławianie będą mogli w zaledwie kwadrans, bez korków i nerwów, dotrzeć z Dworca Głównego PKP do centrum handlowego Korona, a w jedyne sześć minut - w okolice ul. Legnickiej. Będzie to możliwe, bo 1 września ruszy wreszcie zapowiadane od dawna połączenie kolejowe Wrocławia z Trzebnicą.

Szynobusy mają kursować w każdym kierunku osiem razy dziennie, zatrzymując się przy tym na sześciu stacjach w samym mieście: na dworcach Mikołajów, Nadodrze, Sołtysowice, Psie Pole, Zakrzów i Pawłowice. Linię uruchamia urząd marszałkowski.

To bardzo kosztowna inwestycja. Remont torowiska, które stało nieczynne od 2002 roku, pochłonął ponad 11 mln zł. Dodatkowych kilka milionów złotych urzędnicy musieli zainwestować w tabor. Jeżeli szlak stanie się popularny, to od początku 2011 r. w trasę wyruszą kolejne szybkie składy.

Szynobus, który będzie woził wrocławian i mieszkańców okolicznych miejscowości, ma być konkurencją nie tylko dla PKP, ale i dla komunikacji miejskiej.
- Chcemy, by pasażerowie traktowali je jako szybkie miejskie tramwaje, a nie jak klasyczny pociąg podmiejski - mówi Agnieszka Zakęś, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.

Zofia Hussar, mieszkanka Karłowic, już się cieszy z nowego połączenia.
- To idealne zwłaszcza na zakupy. Szybko dojadę choćby z Korony do Magnolii Park, która leży przecież niedaleko od stacji Wrocław-Mikołajów - mówi wrocławianka.
Choć dzisiaj z Dworca Głównego na Mikołajów, Nadodrze czy Psie Pole też dojedziemy pociągiem nawet co kilkanaście minut, to jazda nowym szynobusem ma być konkurencyjna.

Dlaczego?

Po pierwsze, bo wagony (dziś stojące jeszcze w garażach) będą komfortowe i nowoczesne. Po drugie, kursować będą przede wszystkim w godzinach szczytu: o godz. 8, 10, 14, 16 czy 18.

Największym atutem na tej linii mają być jednak ceny biletów. Urzędnicy marszałka chcą, żebyśmy bez żadnych dodatkowych opłat mogli jeździć szynobusami na podstawie biletów miesięcznych komunikacji miejskiej. Czy tak będzie na pewno, zależy od trwających jeszcze rozmów z magistratem. Bilet jednorazowy z Dwor- ca Głównego na Nadodrze ma kosztować 3 zł. Za podróż do Trzebnicy zapłacimy 5 zł.

W przyszłości inni też doczekają się kolejki

Reaktywacja połączenia z Wrocławia do Trzebnicy to pierwszy etap budowania Dolnośląskiej Kolei Dojazdowej.

Do 2011 roku mają zostać także ukończone remonty torów na liniach z Wrocławia do Świdnicy, Legnicy i Żmigrodu. Wtedy zostaną uruchomione trzy nowe połączenia. Marszałek Marek Łapiński zakłada, że cała sieć obejmie docelowo 13 linii.

Dzięki temu, mieszkańcy Wrocławia będą mogli szybko przejechać z Brochowa czy Leśnicy na Wojnów lub ze stacji Wrocław-Świniary do Dworca Głównego. Urzędnicy przygotowują się także do przejęcia linii z Wrocławia przez Kobierzyce do Dzierżoniowa. Chcą ją wyremontować i przeznaczyć na ten cel 16 mln zł. Skorzystają na tym też mieszkańcy podwrocławskich miejscowości i gmin. Cała sieć ma objąć docelowo aż 43 samorządy, których obszar zamieszkuje prawie 1,5 miliona osób. W 2011 r. pasażerowie, którzy zdecydują się przesiąść z samochodów do kolejki, będą mieli do dyspozycji 21 nowoczesnych szynobusów.

Źródło: Gazeta Wrocławska
prezes11 - 22-07-2009, 12:22
Temat postu:
No to odliczajmy! Do 1 września pozostało raptem 40 dni....
bryqu - 05-08-2009, 08:11
Temat postu:
Czy ktoś wie czy połączenia do Wołowa też będą uruchomione przez DKD?? Jeśli tak ile trwać będzie dojazd w tej relacji?
mateusz123 - 05-08-2009, 10:25
Temat postu:
No i w końcu wiadomo coś konkretnego apropo Kolei Dojazdowej albo połączenia z Trzebnicą? Zostanie uruchomione w najbliższym czasie?
tomasi.fi - 05-08-2009, 15:44
Temat postu:
Że tak zapytam.. ile składów "stoi w garażu"?? wie ktoś?
Arek - 06-08-2009, 12:30
Temat postu:
Współpraca na rzecz DKD

Dnia 4 sierpnia 2009 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu odbyło się spotkanie w sprawie projektu "Dolnośląskich Kolei Dojazdowych"

W spotkaniu udział wzięli: Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego Zbigniew Szczygieł, przedstawiciele Urzędu Miasta Wrocławia, Polskich Linii Kolejowych SA, PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu, PKP Przewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie SA. Celem spotkania było nawiązanie współpracy między Samorządem Województwa Dolnośląskiego a Miastem Wrocław oraz podmiotami działającymi na rynku kolejowym w województwie, w związku z uchwałą Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dn. 28 lipca 2009 r. w sprawie opracowania projektu pn. ”Dolnośląskie Koleje Dojazdowe” (DKD).

Zaprezentowane zostały założenia tego projektu, realizowanego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego. Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego Zbigniew Szczygieł podkreślił, że realizacja projektu wychodzi naprzeciw wielkim oczekiwaniom społecznym. Wszystkie strony zadeklarowały zainteresowanie projektem i wolę współpracy.

PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) przedstawiły stan infrastruktury kolejowej i plany inwestycyjne. Podkreślono, że rzeczywiście modernizacja Wrocławskiego Węzła Kolejowego jest zagadnieniem kluczowym dla budowy systemu DKD. PLK realizuje inwestycję – budowa węzła przesiadkowego przy stadionie EURO 2012. Ta inwestycja zostanie zrealizowana przez Mistrzostwami Europy.

Kluczowe pole współpracy Urzędu Miasta i przewoźników kolejowych – wspólny bilet – jest w przedstawicieli Urzędu Miasta, które wzięły udział w spotkaniu, realne do sprawnego uzgodnienia. Kolejnym krokiem będzie wydzielenie interdyscyplinarnych zespołów, które będą zajmowały się wypracowywaniem szczegółowych rozwiązań w różnych tematach.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
veinte - 08-08-2009, 18:51
Temat postu:
Niech te wezel przesiadkowy zrobia z prawdziwego zdarzenia. Tak, ze sie wysiada z pociagu, wsiada sie do windy albo schodami ruchomymi wjezdza sie na kolejny poziom, gdzie juz zaraz mozna wziac tram albo autobus Smile Takie wezly funkconuja na calym zachodzie Europy i maja sie bardzo dobrze Smile
bryqu - 12-08-2009, 07:55
Temat postu:
Czytałem gdzieś że do 2015 roku będzie cały projekt skończony, ale czy gdzieś w ogóle jest harmonogram prac?
jakubuk - 23-08-2009, 17:27
Temat postu:
Wrocław chce wozić ludzi torami kolejowymi. Nie będzie walki z liniami, które tworzy marszałek.
To, co nie udało się urzędowi marszałkowskiemu, może się udać urzędowi miejskiemu. W Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym powstał nowy pomysł na kolej miejską. Szynobusy miałyby wozić ludzi z Siechnic przez stacje: Bro-chów, Dworzec Główny, Mikołajów, Nadodrze i Psie Pole do Długołęki. 

- Jeśli sytuacja finansowa miasta pozwoliłaby na to, pierwszą linię chciałbym uruchomić już w przyszłym roku. Na razie nie usłyszałem: "nie". Ale przed podjęciem ostatecznej decyzji trzeba dopracować szczegóły. Przede wszystkim finansowe - tłumaczy Patryk Wild, wiceprezes MPK. Będzie to możliwe dopiero w grudniu 2010 r. 

Władze miasta zgodzą się na szynobusy, jeśli uruchomienie takiej linii nie będzie kosztowało setek milionów złotych. Na papierze wszystko wygląda świetnie. 
- Tabor, czyli szyno-busy, można wziąć w leasing, na przykład od Deutsche Bahn, czyli kolei niemieckich. Szyno-busami mogliby jeździć specjalnie przeszkoleni motorniczowie tramwajów - wyjaśnia Wild. Według wstępnych szacunków rok funkcjonowania takiej kolejki może kosztować około 15 mln zł. 

Wrocławian cieszą projekty dotyczące uruchomienia pier-wszej linii szynobusowej. 
- Mieszkam blisko Dworca Głównego, więc chętnie skorzystam z nowych połączeń. Rodzina w Pawłowicach też się ucieszy, bo teraz dojazdy autobusami wiążą się ze staniem w korkach i półgodzinnym spacerem z przystanku - opowiada Wojciech Prastowski, 33-letni grafik komputerowy. 
- Przy tylu liniach kolejowych, które ma Wrocław, i ładnych, choć wciąż zaniedbanych dworcach, aż prosi się o porządny system SKM i remonty stacji i torowisk - tłumaczy wrocławianin. 
Tymczasem po tych samych torach mają wozić ludzi szynobusy opłacane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. 

Linia z Wrocławia do Trzebnicy miała zostać uruchomiona już we wrześniu. Wiadomo, że to się w tym terminie nie uda. Ale to nie oznacza rezygnacji z pomysłu. 
- W tej chwili trwają jeszcze prace remontowe. Ale jeszcze w tym roku planuje się uruchomienie 8 par pociągów na połączenia Wrocław - Trzebnica - mówi Tomasz Kloc, główny specjalista ds. handlu Kolei Dolnośląskich S.A. 
Władze miasta podkreślają, że nie chcą robić konkurencji urzędowi marszałkowskiemu. Ale przecież już kilka lat temu zaczęły się prace nad tym, żeby do wożenia wrocławian wykorzystać tory. Pierwszy pomysł zakładał wprowadzenie tzw. dwusystemowych tramwajów, które miałyby jeździć jednocześnie po torach kolejowych i ulicznych. Ale to drogie rozwiązanie. 

- Oczywiście, czas kryzysu finansowego i dużych wydatków na inwestycje związane z Euro 2012 nie sprzyja ich realizacji - tłumaczy Marcin Garcarz, rzecznik prezydenta Wrocławia. - Trzeba myśleć o takich rozwiązaniach, które przyniosą ulgę komunikacyjną miastu, tym bardziej że nie ma kolei aglomeracyjnej, za którą odpowiada marszałek - dodaje. 
Jednym z nich mogą być szynobusy. Jeśli marszałkowi uda się uruchomić swoją trasę, mogą one pojechać inną drogą. 


Władze miasta wreszcie na poważnie zaczęły myśleć o tym, by wozić ludzi szynobusami 
Igor Gisterek z zakładu infrastruktury transportu szynowego Politechniki Wrocławskiej: 
Pomysł jest bardzo dobry, ale budzi sporo zastrzeżeń. Szynobusy powinny jeździć co pół godziny, najlepiej o pełnej godzinie lub innej łatwej do zapamiętanie (np. kwadrans przed pełną). Po drugie, wagony nie muszą być nowe, ale musi być w nich czysto i schludnie. Wreszcie po trzecie, trzeba dostosować do szynobusów także kursy autobusów i tramwajów, zwłaszcza na peryferyjnych stacjach. Przydałby się też lifting nawierzchni i budynków na dworcach i peronach: bezpieczne miejsca parkingowe dla rowerów bliżej peronu, i nieco dalej dla samochodów. Na stacjach trzeba wyremontować przynajmniej wiaty. Nie byłoby dobrze, gdyby pomysły miasta i marszałków się dublowały. Warto, by marszałkowskie jeździły po całej aglomeracji, bo skorzysta z nich więcej osób.

Źródło: Polska Gazeta Wrocławska
mikrobart - 23-08-2009, 17:57
Temat postu:
Czy są jakieś szanse na przywrócenie ruchu na linii Legnica - Ścinawa - Wąsosz - Rawicz?
Ok22-17 - 23-08-2009, 18:09
Temat postu:
Pan Wild niestety nie ma pojęcia o czym mówi.
jakubuk - 24-08-2009, 01:10
Temat postu:
Ok22-17, możesz rozwinąć?
Wilchelm - 24-08-2009, 11:34
Temat postu:
Aby mieć uprawnienia do prowadzenia pociągu nie wystarczy jakieś tam szkolenie.
senior - 24-08-2009, 12:50
Temat postu:
Szczerze to wszystko jest nie poklei - będziemy mieli 3 spółki na torach -a zamiast tego powinien być 1 bilet - i tak jak w Warszawie -okazałoby sie nagle , że pociągi pękają w szwach i po prostu OPŁACA się dodać kolejne pociągi - i nie potrzeba do tego nowej spółki (w Warszawie jest jedno KM). Najpierw wspólny bilet, wymuszenie remontów torów a potem kolej miejska.
senior
Ok22-17 - 24-08-2009, 17:48
Temat postu:
Jakubuk: Motorowy tramwaju nie posiada uprawnień do kierowania pojazdem kolejowym. Uzyskiwanie prawa kierowania pojazdami kolejowymi określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 16 sierpnia 2004.
Najpierw trzeba odbyć 3 miesięczną praktykę przy naprawie pojazdów kolejowych, później odbyć kurs który trwa 1-2 miesięcy, zdać egzamin ścisły i przez 15 dni odbywać zajęcia próbne. po tym wszystkim uzyskujemy tytuł pomocnika mszynisty co nie upoważnia do kierowania pojazdem. Następnie trzeba przejechać 10 tys. km w trakcji spalinowej i po okresie 6 miesięcy można przystapić do kursu i egzaminu na maszynistę pojazdu trakcyjnego. Potem oczyweiście znów zajęcia próbne i dopiero potem mozna samodzielnie pracować na stanowisku maszynisty. Szczegóły i różne warianty uzyskania uprawnień omówine są w w/w rozporządzeniu. Czy wrocławscy motorniczowie już zaczęli już te praktyki i szkolenia ??Jeśli nie to marne szanse , że poprowadzą szynobusy w grudniu 2010. A pan Wild jako polityk utrzymywany z naszych podatków mógłby wreszcie skończyć opowiadać bajki gazetom zwłaszcza że porusza tematy o których nie ma pojęcia.
jakubuk - 24-08-2009, 19:49
Temat postu:
Dziękuję za wyjaśnienia, tak myślałem, że to jakieś bajania MPK.
Nad ta koleją ciąży zresztą chyba jakieś fatum. Planują ją odkąd pamiętam, a wciąż miast działań, widzimy jakieś plany, studia, wykresy, mapki, oszacowania... kolejne kadencje polityków lokalnych robią wywiady, składają obietnice po czym cisza.
Ok22-17 - 24-08-2009, 20:07
Temat postu:
Widocznie jest to metoda na kadencję
bryqu - 25-08-2009, 16:21
Temat postu:
Mam takie pytanie. Może się powtarzam ale chciałbym dowiedzieć się czy gdzieś może jest jakiś realny terminarz prac związanych z koleją DKD. Mówię rzetelny ponieważ wiem, że plany planami a rzeczywistość jest inna. Nie ukrywam, że mnie najbardziej interesuje połączenie z Wołowem.
senior - 26-08-2009, 10:05
Temat postu:
http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/stronaglowna/155570,wroclaw-ze-swiebodzkiego-pojedziemy-na-lotnisko,id,t.html

Wrocław: Ze Świebodzkiego pojedziemy na lotnisko

Magdalena Kozioł

2009-08-25 23:23:42, aktualizacja: 2009-08-25 23:23:42

Kolej się zgadza: z dworca znów wyruszą pociągi. Na decyzji być może
zaważył turniej Euro 2012.
Część Dworca Świebodzkiego trafi w ręce marszałka województwa. Dzisiaj
oficjalnie ma to przyznać Andrzej Wach, prezes zarządu centrali PKP
S.A., który przyjeżdża do Wrocławia na spotkanie z zarządem województwa.

- Rozmowy będą dotyczyć wznowienia połączenia kolejowego z Dworca
Świebodzkiego z wrocławskim lotniskiem - przyznaje Michał Wrzosek,
rzecznik PKP S.A. w Warszawie.
Pod koniec czerwca uruchomienie pociągu z tego dworca wydawało się
niemożliwe. Kolej chciała, by cały budynek i 12 ha terenu za nim zostało
wystawione pod młotek. Teraz PKP zmieniło zdanie.

- To efekt naszych negocjacji - przyznają pracownicy urzędu
marszałkowskiego. Nie zdradzają jednak żadnych szczegółów. Nieoficjalnie
wiadomo, że prezes Wach przekonał się, iż pociągi ze Świebodzkiego to
dobry pomysł w związku z Euro 2012.

Samorząd województwa chce wykorzystać Świebodzki na stację Dolnośląskiej
Kolei Dojazdowej. Ma ona wozić ludzi nie tylko na lotnisko. Marszałek
chce, by Dolnośląska Kolej Dojazdowa połączyła wrocławskie osiedla, ale
także stolicę Dolnego Śląska z kilkudziesięcioma okolicznymi gminami.

Dworzec jak malowany
Szynobusy miałyby jeździć np. do Lubina, Legnicy, Świdnicy i Wołowa.
Sieć połączeń ma objąć 43 gminy, których obszar zamieszkuje prawie
półtora miliona osób.
Choć gmina Wrocław przejmować Świebodzkiego nigdy nie chciała, to prezes
Wach będzie rozmawiał dzisiaj także z wiceprezydentem Wojciechem
Adamskim. O czym?
- O uruchomieniu połączenia na lotnisko - mówi Michał Wrzosek. - Część
działek, na których mają się pojawić tory kolejowe, jest własnością miasta.

Wrocław ma swój pomysł na uruchomienie kolei miejskiej, która nie będzie
kolidowała z planami marszałka. Miasto chce wozić ludzi torami
kolejowymi z Siechnic przez stacje: Brochów, Dworzec Główny, Mikołajów,
Nadodrze i Psie Pole do Długołęki.
Skąd miasto weźmie tabor? MPK, które zamierza wozić wrocławian koleją,
planuje wziąć w leasing szynobusy niemieckich kolei Deutsche Bahn.
Pierwsze połączenie miałoby zostać uruchomione w grudniu 2010 roku.
tomasi.fi - 26-08-2009, 14:24
Temat postu:
A jednak...ciekawe co przechandlowali, bo Wach to taka kanalia że za darmo napewno nie ustąpił.
Freddie - 26-08-2009, 17:52
Temat postu:
Ta informacja jest już medialnie potwierdzona, oglądałem wywiad w faktach Wrocław, że Dworzec Świebodzi a w zasadzie jego część zostanie przekazna podróznym a budowa 4 kilometrowej linii łączącej Świebodzki z lotniskiem ma ruszyć już w przyszłym roku działki pod budowę ma przekazać miasto. Cieszę sie bo uważam, że na dworzec Świebodzki powinne wrócić pociagi i za pewne wróca i będa jeździły nie tylko na lotnisko SmileSmile
Naczelnik - 28-08-2009, 16:38
Temat postu:
W środę 26 sierpnia marszałek dolnośląski Marek Łapiński spotkał się z prezesem zarządu PKP SA Andrzejem Wachem oraz prezesem zarządu PKP PLK SA Zbigniewem Szafrańskim. Kluczowe znaczenie dla funkcjonowania transportu kolejowego na Dolnym Śląsku oraz rozwoju Dolnośląskich Kolei Dojazdowych mają poczynione podczas spotkania ustalenia.

Przełomowy charakter ma deklaracja zarządu PKP SA o zachowaniu funkcji publicznej części Dworca Świebodzkiego oraz chęci przekazania na rzecz samorządu województwa części dworca wraz z fragmentem wybiegającej z niego linii kolejowej, a także części zajmowanej obecnie przez Teatr Polski. To efekt wielomiesięcznych rozmów i negocjacji marszałka z przedstawicielami PKP. Zachowanie funkcji publicznej części dworca wpłynie na podniesienie atrakcyjności budynku oraz zwiększy wartość terenów, które mają być sprzedane przez PKP.

Podczas opracowywania wspólnej koncepcji zagospodarowania dworca niezbędna będzie współpraca samorządu województwa, PKP, a także samorządu Wrocławia. Marszałek liczy na pozytywne jej efekty.

Dworzec Świebodzki będzie ważnym węzłem komunikacyjnym dla Dolnośląskich Kolei Dojazdowych, a także będzie pełnić funkcję uzupełniającą i wspomagającą Dworzec Główny, dzięki czemu ten ostatni zachowa odpowiednią przepustowość. Przywrócenie funkcjonalności Dworca Świebodzkiego wymaga odbudowy układu torowego, peronów i dojść do nich, rewitalizacji i reelektryfikacji odcinka prowadzącego do posterunku WS, stworzenia dogodnych powiązań komunikacją miejską i dróg dojścia do miasta. Aby zapewnić możliwość przesiadki podróżujących z kierunków północnych i wschodnich na pociągi zmierzające w kierunku zachodnim z Dworca Świebodzkiego konieczne jest wybudowanie dwupoziomowej stacji przesiadkowej w punkcie przecięcia linii Wrocław Grabiszyn – Wrocław Mikołajów i Wrocław Świebodzki – WS.

Samorząd województwa podjął prace zmierzające do zbadania stanu obiektów na Dworcu oraz zbadania możliwości jego przejęcia. Istotna do prowadzenia ruchu kolejowego część mienia to budynek Dworca, wraz z działką 2/2 (Obręb Stare Miasto), na której leżą także perony i dodatkowe tory niezbędne do obsługi ruchu, oraz te fragmenty trzech innych działek, położonych na zachód od dworca, na których znajduje się torowisko. Dworzec Świebodzki pełniłby rolę wrót miasta dla transportu lotniczego, wspomagając w tym zakresie Dworzec Główny, z którego również będą odprawiane pociągi na lotnisko.

Dzięki istniejącym połączeniom powiązanie lotniska z miastem mogłoby być bardzo korzystne czasowo. Zmodernizowana linia 275 (E-30) pozwala na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością do 160 km/h; oznacza to, że pociąg z centrum miasta do stacji Żerniki mógłby dotrzeć (z postojami na kilku osiedlach) w czasie nie dłuższym niż 15 minut. Szczególnie istotnym zadaniem do wykonania jest budowa łącznika kolejowego od linii 275 umożliwiającego dojazd ze stacji Wrocław Żerniki do terminala. Zakres prac jest stosunkowo niewielki (konieczne jest wykonanie nowego toru o długości 2800 metrów i stacji końcowej w terminalu lotniska), nadto już dwie sztuki lekkiego taboru szynowego wystarczą na obsłużenie linii z częstotliwością 30’.

Dlatego samorząd województwa podjął kroki na rzecz urzeczywistnienia tych planów. Marszałek województwa wskazał środki pochodzące z Regionalnego Programu Operacyjnego jako źródło finansowania budowy tej linii. Konieczne jest jednak złożenie przez PKP PLK wniosku oraz zagwarantowanie wkładu własnego w tę inwestycję w wysokości 15% jej wartości. Podczas dzisiejszego spotkania prezes Szafrański zadeklarował chęć poczynienia odpowiednich formalności i ubiegania się o dotację z RPO.

Ponadto podczas spotkania omawiano kwestie związane z remontem linii Wrocław – Wałbrzych - Jelenia Góra i Wałbrzych - Kłodzko, plany modernizacji wrocławskiego Dworca Głównego, bieżące sprawy związane z wywozem kruszyw budowlanych z Dolnego Śląska oraz z zarządzaniem linią Wrocław – Trzebnica.

Dolnośląskie Koleje Dojazdowe to sieć kolejowa obejmująca 43 gminy, w tym 10 miejskich, należących do 11 powiatów ziemskich oraz dwa miasta na prawach powiatu. Obszar ten zamieszkuje 1 492 515 osób, czyli 51,85% ogółu ludności województwa dolnośląskiego, z tego 1 210 186 osób mieszka w miastach, a ilość ta stanowi 59,51% ludności miejskiej województwa. W oznaczonym obszarze współczynnik urbanizacji wynosi aż 81,08%.

źródło: UMWD
Freddie - 28-08-2009, 16:57
Temat postu:
byłoby extra ale z szampanem to jeszcze poczekajmy bo zobaczymy jak będzie heh ja wstawiam go juz do chłodzenia SmileSmile
tomasi.fi - 28-08-2009, 21:30
Temat postu:
remont Wałbrzych - Kłodzko?
Jestem z Kłodzka i cieszy mnie ta wiadomość ale..myślę że są inne linie bardziej potrzebujące pomocy, nie że wybrzydzam ale tutaj jest całkiem dobra szlakowa i mozna w (1:24 - 1:45) dojechac. Sam koncept dobry. Zbliżają się wybory..
Marecki241 - 28-08-2009, 21:33
Temat postu:
A ja jestem z Wałbrzych i pomysł też mi sie podoba był bym za tym żeby w 1h dojechać do Kłodzka. Gdyby tak poprawić odcinek Ludwikowice Kł - Nowa Ruda i Ścinawka Śr. - Kłodzko to jak najbardziej jest to realne że odc Wałbrzych Gł.- Kłodzko M. bedzie w ok 1h. Laughing
Ok22-17 - 29-08-2009, 16:48
Temat postu:
Ależ w przypadku linii Kłodzko - Wałbrzych chodzi o remont jednego toru pomiędzy Kłodzkiem i Ścinawką Średnią. Inaczej po prostu zamknie się niedługo na amen.
senior - 29-08-2009, 16:55
Temat postu:
Szczególnie, że wywóz tłucznia z Tłumaczowa coraz Bliżej... a to będzie włąsnie Głównie w stronę Kłodzka
Wilchelm - 30-08-2009, 08:28
Temat postu:
A ze Słupca to się teraz mało tłucznia wywozi?
senior - 30-08-2009, 16:35
Temat postu:
Nie rozumie co ten post wniósł do sprawy? KD oraz to co jest obecnie wywożone każdy może zaobserwować(jeśli mieszka tam/bywa tam) i wie jakie jest natężenie - mój post informował tylko o tym, iż NATĘŻENIE przewozów ulegnie ZNACZNEMU ZWIĘKSZENIU (max 8 dodatkowych poc/dobę z Tłumaczowa) natężenie przewozów w tamtym rejonie.
Dolnoślązak - 13-09-2009, 16:53
Temat postu: Dolnośląskie Koleje Dojazdowe
Jak podała TVP3 - Wrocław, od dnia 20.09.2009r. w ramach DKD Urząd Marszałkowski we Wrocławiu uruchamia 3 kursy pociągów na trasie Wrocław Gł. - Trzebnica - Wrocław Gł. Od nowego rozkładu jazdy pociągów wejdzie 8 następnych kursów na tej trasie.
Jak powiedział między innymi Marszałek, Pan M. Łapiński - te pociągi będą służyły dla młodzieży i osób dojeżdżających do pracy i szkół.

Będą to chyba SA i nadzorowane przez KD, a może przez PR Razz
Jerry - 13-09-2009, 18:41
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie będą obsługiwały ten kurs
Anonymous - 13-09-2009, 19:18
Temat postu:
Czyli ostatni Wrocław - Legnica i pierwszy Legnica - Wrocław już od 20.09 przechodzą pod KD?
Jerry - 13-09-2009, 19:42
Temat postu:
morpheo napisał/a:
Czyli ostatni Wrocław - Legnica i pierwszy Legnica - Wrocław już od 20.09 przechodzą pod KD?


tak!!!
Wilchelm - 13-09-2009, 22:01
Temat postu:
Nie od 20.09, a od 21.09. W niedzielę jest tylko przejazd promocyjny.
Freddie - 13-09-2009, 22:04
Temat postu:
dzisiaj tez uzyskałem od pracowników Kd taka informacje, że od dnia 20 września regularne kursy
tomex_0111 - 13-09-2009, 22:11
Temat postu:
chyba od 13 grudnia.bo cos nie chce mi sie wierzyc,ze za tydzien.ale musze zapytac wujka z KD
Jerry - 14-09-2009, 07:23
Temat postu:
tomex_0111 napisał/a:
chyba od 13 grudnia.bo cos nie chce mi sie wierzyc,ze za tydzien.ale musze zapytac wujka z KD


jestem pracownikiem KD i mówię Ci kolego że od 20 startujemy
Wilchelm - 14-09-2009, 19:35
Temat postu:
Ale 20 (niedziela) jest tylko przejazd z marszałkiem, a kursy komercyjne zaczynają się 21 (poniedziałek).
Ok22-17 - 14-09-2009, 19:45
Temat postu:
Chcesz powiedzieć, że marszałek będzie jeździł od 5.20 rano do wieczora ??
Wilchelm - 14-09-2009, 21:58
Temat postu:
Chcę powiedzieć tylko tyle, że (na ile moja wiedza wskazuje) w niedzielę będzie jeden kurs z marszałkiem, a regularne przewozy dla "ludu" rozpoczną się od poniedziałku według rozkładu.
Freddie - 15-09-2009, 00:56
Temat postu:
Ok22-17 napisał/a:
Chcesz powiedzieć, że marszałek będzie jeździł od 5.20 rano do wieczora ??


Kolega ma racje w niedziele jest tylko jeden kurs pozarozkładowy dla Pani Prezes Ładniak, Marszałka Łapińskiego i innych heh a rozkładówka jak Bóg da i jak kurs niedzielny dojdzie do skutku to w poniedziałek ruszają aha i jeszcze jedno i jak marszałek pozbawi do soboty Przewozy Regionalne szynobusu bo w tej chwili sa popsute i nawet jeśli będa chcieli to nie będa mieli czym pojechać taką wiadomośc otrzymałem dzisiaj przez telefon w sekretariacie KD tak więć później dzwoniłem jeszcze w dwa miejsca i sprawa została potwierdzona.

[ Dodano: 15-09-2009, 02:02 ]
wczoraj o godzinie 8:54 wybrałem się z Legnicy do Kudowy zaczęło się od tego, że jeden bilet na KD i PR to jest bardzo fajne SmileSmile Po drugie ze względów technicznych szynobus wyjechał z Legnicy opóźniony a, że w Kłodzku sie przesiadałem na "Kamieńczyka" do Kudowy to bardzo miły i uprzejmy Pan Kierownik z KD zazdwonił do dyspozytora PR i powiedział, że ma pasażera na Kudowę, Kamieńczyk cierpliwie czekał na mnie w Kłodzku Głównym i jako jedyny pasażer szynobusu wsiadłem i pojechałem na Kudowę, gdzie juz od przyszłego weekendu najprawdopodobniej pojedzie KKA tak mnie znajomy z PR uprzedził a ludzi tam jeździ zrobie osobny temat na forum i wstawię fotki naprawdę jest tam frekwencja i ja nie wiem czemu oni za,ykaja te kudowę. Tak więc wczoraj poczułem sie niezwykle ważnym pasażerem SmileSmile KD Laurka dla was i dla PR za zatrzymanie "Kamieńczyka" równiez oby ta współpraca tak ścisle sie dalej układała SmileSmile
mikrobart - 15-09-2009, 06:12
Temat postu:
Mam projekt pociągów planowanych do uruchomienia w rozkładzie jazdy 2009/2010 na terenie woj. dolnośląskiego, mogę go zeskanować, jeśli kogoś to zainteresuje.
Wczoraj otrzymałem go z UMWD.
kriss_18 - 15-09-2009, 08:24
Temat postu:
Jeżeli inny (nowszy) niż 26.08.09 , który przedstawiła NOEMA to jak najbardziej wrzucaj na forum Laughing
jakubuk - 15-09-2009, 12:23
Temat postu:
Cieszę się, że się udało. Jednego tylko w tym nie rozumiem. Czyżby KD przyjęły podobną "strategię marketingową" jak inne jedynie słuszne firmy kolejowe? Za tydzień rusza połączenie, prasa już pisze, a na stronie przewoźnika nic. Cisza. Wstyd!
Ok22-17 - 15-09-2009, 14:43
Temat postu:
Wilchelm: w sprawie pociągów do trzebnicy w dniu 20 IX masz złą wiedzę.
jakubuk - 15-09-2009, 16:17
Temat postu:
Ok 22-17, to wyjaśnij nam wszystkim, jak jest naprawdę. Takie uwagi jak powyższa niewiele wnoszą.
mikrobart - 15-09-2009, 18:49
Temat postu:
kriss_18, przegapiłem go widocznie, mam oczywiście ten sam, z 26 sierpnia Smile
Pirat - 15-09-2009, 20:03
Temat postu:
jakubuk napisał/a:
Cieszę się, że się udało. Jednego tylko w tym nie rozumiem. Czyżby KD przyjęły podobną "strategię marketingową" jak inne jedynie słuszne firmy kolejowe? Za tydzień rusza połączenie, prasa już pisze, a na stronie przewoźnika nic. Cisza. Wstyd!

W KD nie ma ludzi ani od marketingu ani od redagowania strony internetowej. I zupełnie tego nie rozumiem, bo już w PKP PR jest pod tym względem lepiej.

Kiedyś napisałem do prezesa KD, któremu złożyłem ofertę wykonania profesjonalnej strony internetowej spółki, ale nie dostałem odpowiedzi. Niedługo potem zmienił się zarząd, a dziadostwo na stronie KD jak było tak jest nadal.

Nowa pani prezes KD w kwestii marketingu chyba myśli po pekapistowsku: "każdy wie gdzie jest dworzec i pasażer trafi do pociągu".
Dolnoślązak - 15-09-2009, 20:29
Temat postu:
Dzisiaj się dowiedziałem , że Marszałek zabiera swoją własność tj. SA, od PR Wrocław, który od niedzieli będzie kursował w relacji Wrocław Gł. - Trzebnica - Wrocław Gł./ Legnica.
W takim razie zastanawiam się, co do Lwówka Śl., Zebrzydowej, czy chociażby do Trutnova będzie jechało z Jeleniej Góry Question
Pirat - 15-09-2009, 21:24
Temat postu:
Cytat:
W takim razie zastanawiam się, co do Lwówka Śl., Zebrzydowej, czy chociażby do Trutnova będzie jechało z Jeleniej Góry

Od grudnia będą jeździły Koleje Dolnośląskie i PR Wrocław straci kolejne samorządowe szynobusy. A do grudnia pewnie będzie KKA, bo beton PLK nie potrafi wyremontować 15 metrów uszkodzonego podtorza na szlaku JG - Lwówek.
Ok22-17 - 15-09-2009, 22:17
Temat postu:
Dolnoślązak ma wieści ze zwiazkowego magla. Warte tyle co papier na który ktos to przeleje. PR dostanie Sa109.
Anonymous - 15-09-2009, 23:41
Temat postu:
Pirat napisał/a:
A do grudnia pewnie będzie KKA, bo beton PLK nie potrafi wyremontować 15 metrów uszkodzonego podtorza na szlaku JG - Lwówek.

Beton PLK to chyba sporo dał na mszę, że im takie "błogosławieństwo" z nieba spadło. Dawno pisałem, że to osuwisko jest PLK jak najbardziej na rękę!

Na co oni czekają? Na deszcze jesienią, czy jakiś śnieg i roztopy, żeby się nazywało, że podmyło jeszcze bardziej?

A z SA109 dla PR - informacja miesiąca Śmiech
Oby tylko nie skończyło się tak, że przy nieodpowiednim obchodzeniu się, szybko je zepsują, a na linie wkroczy KKZ.
Picolo - 16-09-2009, 11:42
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Nowa pani prezes KD w kwestii marketingu chyba myśli po pekapistowsku: "każdy wie gdzie jest dworzec i pasażer trafi do pociągu".

Jak całe życie pracowało się w PKP to trudno wykorzenić pewne nawyki! Beton zawsze będzie betonem. Uważam, że ktoś taki jak Ładniak w zarządzie KD to jakieś piramidalne nieporozumienie i spisek wrogów konkurencji na torach.
black - 18-09-2009, 23:24
Temat postu:
mam takie pytanie - czy bilety aglomeracyjne na trasę Wrocław-Malczyce wydane przez PR będą honorowane w KD? Bo jeśli nie, to wszyscy z porannych i wieczornych kursów korzystający z takich biletów będą musieli kupować dodatkowy bilet. a wtedy do kitu z takim "udogodnieniem"...
mba - 19-09-2009, 22:04
Temat postu:
w KD będą honorowane bilety "aglomeracyjne imienne" obszaru Dużej i Małej Aglomeracji Wrocławskiej
Freddie - 20-09-2009, 13:12
Temat postu:
Szynobus czeka w Trzebnicy na swój dziewiczy kurs do Wrocławia Głównego SmileSmile
pospieszny - 09-10-2009, 08:26
Temat postu:
Koleje Dolnośląskie S.A. informują również, że od 19 - 31 października 2009 r. z powodu zamknięcia toru szlakowego Wałbrzych Szczawienko - Wałbrzych Miasto, w celu wykonania prac torowych zostanie zmieniony rozkład jazd pociągów. W odniesieniu do aktualnego rozkładu jazdy, wprowadzone będą następujące zmiany:
1. poc. 88022/3 relacji Bystrzyca Kłodzka Przedmieście - Wałbrzych Miasto, kończy bieg na stacji WAŁBRZYCH GŁÓWNY (nie kursuje do stacji Wałbrzych Fabryczny i do stacji Wałbrzych Miasto),
2. poc. 88034/5 relacji Wałbrzych Miasto - Kłodzko Miasto, kończy bieg na stacji WAŁBRZYCH GŁÓWNY (nie kursuje do stacji Wałbrzych Fabryczny i do stacji Wałbrzych Miasto).

źródło:inforail.pl
Wojtek - 26-03-2010, 18:42
Temat postu:
Powstanie związek komunikacyjny aglomeracji wrocławskiej?

25 marca we wrocławskim ratuszu odbyła się debata "Metro w metropolii". Podczas spotkania padła propozycja, aby przygotować list intencyjny, którego ideą miałoby być stworzenie związku komunikacyjnego aglomeracji wrocławskiej.

We wrocławskim ratuszu dyskutowano o wizji systemu komunikacji zbiorowej władz miasta, którą wyłożył Marek Żabiński z miejskiego Biura Rozwoju Wrocławia. Jan Friedberg podkreślił wagę planowania obejmującego wszystkie elementy systemu komunikacyjnego. Wskazał na potrzebę integracji tramwajów z systemem kolejowym. Podkreślił też, jak ważne jest, by zintegrowany system podparty był kompleksową wizją rozwoju. Dodał, że system taki będzie wydolny tylko przy jasno sprecyzowanych zadaniach instytucji nim zarządzającej.

Krzysztof Bańkowski z Departamentu Infrastruktury UMWD zaprezentował założenia i etapy rozwoju systemu Dolnośląskiej Kolei Dojazdowej. Ideą tego projektu jest skomunikowanie Wrocławia z pozostałymi miastami województwa. Mieszkańcy regionu zyskają dzięki niemu bogatą ofertę połączeń, która pozwoli im swobodnie podróżować między Wrocławiem a miejscem zamieszkania. Ułatwi im to np. dojazdy do pracy czy spotkania ze znajomymi w stolicy Dolnego Śląska. Do obsługi systemu skierowane będą nowoczesne pociągi, głównie zmodernizowane EZT (Elektryczne Zespoły Trakcyjne - przyp. aut.) i autobusy szynowe.

DKD może wpłynąć też na rozwój gospodarczy Dolnego Śląska. Ponadto, kursujące w ramach DKD pociągi zyskają liczne przystanki w samym Wrocławiu. Podniesie to komfort życia w mieście i nieco odciąży wrocławskie autobusy oraz tramwaje.

- Projekt DKD to kompletny system komunikacji kolejowej. Dzięki zintegrowaniu kolei z wrocławskim lotniskiem, stadionem na Euro 2012 i Węzłem Kolejowym, powstanie nowa jakość w dziedzinie transportu zbiorowego - wyjaśnia Krzysztof Bańkowski. I dodawał: - Projekt ten jest dobrze opracowany i opiera się na solidnym rozpoznaniu potrzeb przewozowych. Ważne są też dla nas opinie podróżnych. Ich głos przyda się przy opracowywaniu przystanków DKD.

Pierwszym elementem systemu DKD, który wdrożono w życie, jest linia Wrocław - Trzebnica, obsługiwana przez nowoczesne szynobusy. Kolejne, jak trasa do Świdnicy czy Jelcza Laskowic, będą sukcesywnie uruchamiane w najbliższym czasie. Przywrócenie do życia linii trzebnickiej okazało się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Podkreślił to moderator debaty, który po wystąpieniu Krzysztofa Bańkowskiego złożył na ręce Marka Łapińskiego, Marszałka Województwa Dolnośląskiego, gratulacje za trafną decyzję o ponownym uruchomieniu trasy trzebnickiej.

Na zakończenie debaty Jacek Ossowski, przewodniczący Rady Miejskiej zaproponował, by przygotować komunikacyjny list intencyjny. Jego ideą miałoby być stworzenie związku komunikacyjnego aglomeracji wrocławskiej. Dokument mają przygotować komisje Rady Miejskiej - Infrastruktury, Komunikacji i Ochrony Środowiska - oraz Towarzystwo Urbanistów Polskich i Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia.

źródło: koleje.dolnyslask.pl
jakubuk - 27-03-2010, 12:50
Temat postu:
Sorka za głupie pytanie. Ale kiedy właściwie ruszy to DKD?
LuMaslan - 27-03-2010, 13:35
Temat postu:
DKD w zasadzie już działa, linia nr 326 to jej pierwszy element. Kolejne będą sukcesywnie oddawane do dyspozycji podróżnych. Na początek - linia do Świdnicy przez Sobótkę i trasa do Jelcza-Laskowic.

Dołączam schemat DKD:

http://www.koleje.dolnyslask.pl/dkd/
Ufo - 27-03-2010, 16:02
Temat postu:
Jak pięknie wyglądają te nowe przystanki, zwłaszcza na rozkradzionych trasach.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group