INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Arriva dojedzie do Gdańska

Wojtek - 12-11-2009, 12:36
Temat postu: Arriva dojedzie do Gdańska
Arriva dojedzie do Gdańska

13 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego, rocznego rozkładu jazdy pociągów, Arriva PCC uruchomi pociąg w relacji Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Gdańsk. Od nowego rozkładu pociągi PKP Przewozów Regionalnych przestaną też kursować na trasie Kościerzyna - Czersk - Wierzchucin; obsługę pociągów na tej trasie w całości przejmie Arriva.

Pociąg Bydgoszcz - Gdańsk będzie kursować w piątki i niedziele. W kierunku Trójmiasta w piątki kursować będzie „na prosto” dawną magistralą węglową, a w niedziele pojedzie przez Szlachtę i Czersk. W stronę Bydgoszczy zarówno w piątki i w niedziele będzie jechać „na prosto” (w piątki w Bąku będzie funkcjonować skomunikowanie z drugim pociągiem Arrivy, relacji Bąk - Czersk - Wierzchucin). Pociągi relacji Bydgoszcz - Gdańsk na odcinku Bydgoszcz - Kościerzyna będą dotowane przez Urzędy Marszałkowskie, a pomiędzy Kościerzyną i Trójmiastem będzie to przedsięwzięcie komercyjne. Szefowie Arrivy nie ujawnili na razie cen biletów na trasie Bydgoszcz - Trójmiasto.

– Cena będzie wyższa od pociągów osobowych, ale niższa od pospiesznych – mówi Paweł Pleśniar z Arrivy.

Spółka nadała tym pociągom nazwę „Arriva Express”. Na terenie woj. kujawsko-pomorskiego te pociągi będą zatrzymywać się na wszystkich przystankach, na terenie woj. pomorskiego będzie to pociąg przyspieszony.

Szefowie Arrivy nie ukrywają, że jeśli pociągi będą cieszyć się dużą frekwencją (do ich obslugi przeznaczone będą duńskie szynobusy MR/MRD), to oferta może być rozszerzona na cały tydzień.

Jeśli chodzi o przejęcie przez Arrivę obsługi połączeń pomiędzy Kościerzyną i Czerskiem/Wierzchucinem, to od poniedziałku do czwartku dojeżdżać do Kościerzyny będą dwa pociągi, w piątki trzy, a w sobotę i niedzielę jeden. W tym zestawieniu uwzględnione są pociągi do i z Gdańska. Ciekawostką będzie też popołudniowy pociąg „szkolny” Czersk - Karsin.

Nowością w ofercie Arrivy będzie też pociąg kursujący w soboty i niedziele w wakacje na trasie Bydgoszcz - Kościerzyna - Gdynia - Władysławowo.

źródło: Rynek Kolejowy
mat13105 - 14-11-2009, 11:46
Temat postu:
Dobrze że ARRIVA decyduje się na pociągi międzywojewódzkie. Ale mam jedno spostrzeżenie, czy ten pociąg nie mógłby jechać przez Chojnice? Uważam że byłoby to lepsze i korzystniejsze rozwiązanie dlatego że :
-po pierwsze - Chojnice posiadają tylko 2 bezpośrednie połączenia z Trójmiastem ( w dodataku w godzinach porannych, od godziny 8 rano nie ma już żadnego połączenia bezpośredniego) a tutaj zyskałyby dodatkowe połączenie z Trójmiastem.
- Czersk liczy koło 10tys, Chojnice 40tys.
- Pociąg Relacji Bydgoszcz-Trójmiasto mógłby być skomunikowany w Chojnicach z pociągiem relacji Tczew-Chojnice (jądącym przez Czersk)
- jadąc trasą przez Chojnice pociąg przejeżdżałby przez : Wierzchucin, Tucholę , Brusy są to miasta koło 10-15 tys. mieszkańców , a trasa przez Laskowice Pomorskie i Bąk, pociąg przejeżdżałby tylko przez jedno miasto koło 10tys. mieszkańców mianowicie Czersk . A na trasie przez Chojnice przez 3 .
- W Chojnicach można lepiej skomunikowanikować ten pociąg z pociągami z (Piły, Szczecinka, Tczewa)
mefistofeles - 14-11-2009, 13:34
Temat postu:
mat - ale wówczas nie byłby konkurencyjny czasowo do pociągów na lini laskowice -tczew.
Leszek79 - 14-11-2009, 15:26
Temat postu:
Już sama jazda przez Czersk naddaje 13km (22km->35km) ze szlakową obniżoną ze 100km/h do ~77km/h plus zmiana czoła w Szlachcie.
Szkoda że w duńczykach nie można przez okno wyjrzeć, ale i tak mam zamiar się przejechać. Arriva mogłaby znowu zrobić promocję że można jeździć do bólu przez 2 czy 3 dni za okresloną kwotę.
mefistofeles - 14-11-2009, 16:16
Temat postu:
jak uruchomią ten pociąg to sobie pojadę zwidzić skansen w Kośicerzynie wreszcie Smile
yusek - 16-11-2009, 13:02
Temat postu:
mat13105 napisał/a:

-po pierwsze - Chojnice posiadają tylko 2 bezpośrednie połączenia z Trójmiastem ( w dodataku w godzinach porannych, od godziny 8 rano nie ma już żadnego połączenia bezpośredniego) a tutaj zyskałyby dodatkowe połączenie z Trójmiastem.

A pociągi Chojnice-Kościerzyna Kościerzyna-Gdynia jądące tym samym szynobusem.
mat13105 - 16-11-2009, 13:34
Temat postu:
No tak , faktycznie pominołem te pociągi. ale to tylko jeden powód ,a reszta jest jak najbardziej trafna. Arriva zyska na tym połączeniu, a myśle że zyskała by jeszcze więcej gdyby pociągi jechały trasą przez Chojnice.
dyżurny - 16-11-2009, 13:48
Temat postu:
A może poprostu uruchomić pociag relacji Chojnice - Koscierzyna, i tam go skomunikować z Bydgoszcz - Trójmiasto Smile
yusek - 16-11-2009, 15:01
Temat postu:
A może zrobić pociąg Gdynia-Kościerzyna-(Chojnice-Tuchola-Bydgoszcz)/Czersk-Bydgoszcz rozłączany w Kościerzynie
Leszek79 - 16-11-2009, 17:59
Temat postu:
Bydgoszcz - Tuchola - Chojnice i tak obsługuje Arriva więc byłaby tu tylko kwestia dopasowania rozkładu.
Pozostaje pytanie czy pociąg Chojnice - Kościerzyna prowadzony zespołem MR/MRD i dwa zespoły MR/MRD na trasie Kościerzyna - Gdynia (jeżeli pociąg miałby być łączony) byłyby rentowne ?
Ewentualnie alternatywą mógłby być skomunikowany/łączony pociąg na trasie Chojnice - Czersk/Bąk.
pepe - 16-11-2009, 21:03
Temat postu:
Panowie nie ma co gdybać, póki Arriva nie wejdzie porządnie na linie naszego województwa (tzn. nie dostanie kasy od marszałka) nie możemy liczyć iż będzie za własne pieniądze tworzyć pociągów na takich relacjach. Już i tak zdecydowali się na taką formę konkurencji z PRką więc poczekajmy najpierw na efekty
yusek - 16-11-2009, 22:54
Temat postu:
Ja tam w sumie jestem za tym by SKM weszła i robiła takie przewozy wykorzystując np. szynobusy, które ma województwo.
pepe - 17-11-2009, 11:26
Temat postu:
Ja też jestem bardziej za SKMką bo to mimo wszystko nasza spółka, ale ona najwcześniej dojedzie w stronę Kościerzyny itp. przy okazji PKM. No chyba żeby wcześniej jakoś dogadali się z marszałkiem i uruchomili na próbę jeden, dwa pesobusy
sympatyk - 19-11-2009, 14:36
Temat postu:
Posiadam pewne na 99.9 % informacje o tym, że w przypadku uruchomienia "Arriva Express" z Bydgoszczy do Trójmiasta BĘDZIE SIĘ ON ZATRZYMYWAŁ W GDAŃSKU OSOWEJ BY PASAŻEROWIE MOGI PRZESIĄŚĆ SIĘ TAM DO AUTOBUSU MIEJSKIEGO LINII 210, KTÓRY DOWIEZIE ICH STAMTĄD W 15 MINUT ( Very Happy ) NA LOTNISKO W GDAŃSKU - RĘBIECHOWIE!!! Jest pomysł skomunikowania wspomnianych autobusów z pociągiem! Trzymam kciuki za powodzenie tego przedsięwzięcia i mocno mu kibicuję!
pepe - 19-11-2009, 14:56
Temat postu:
Ja bym aż tak się nie cieszył: autobus linii 210 ma jedną z najgorszych linii w całym mieście Osowa - Orunia, trasa jest tak zawiła, że proba skomunikowania autobusu z jednym czy dwoma pociągami spowoduje chaos w dalszej części trasy (obecnie i tak jest lepiej niż było). Oczywiście dobrze, że są prowadzone jakieś próby, ale i tak na porządny dojazd do lotniska trzeba czekać aż do skończenia PKMu
yusek - 19-11-2009, 15:20
Temat postu:
Co do skomunikowania to bym jeszcze skomunikował z 110. A przy okazji 210 można podzielić na taki który by obsługiwał Osowę z lotniskiem powiedzmy start przy Oliwa ZOO potem przy centrum handlowym trasą 110 następnie jakoś przez osiedle by wyskoczyć w okolicy Sopockiej by potem jechać dalej trasą 210 na lotnisko ewentualnie dojeżdzając do Matarni
pepe - 19-11-2009, 17:48
Temat postu:
yusek, ale jak ty chcesz skomunikować Arrivę z 110 jak ten autobus przecież nie dojeżdża na Osową
yusek - 19-11-2009, 21:06
Temat postu:
Wiem ale można jechać 210 na lotnisko a potem na Wrzeszcz 110 a jak pokonywałem ostatnio ten odcinek to mimo, że 210 by przy bocznicy punktualnie to na 110 musieliśmy czekać jakieś 40 minut w lesie. W sumie do dworca dojeżdza jeszcze 169 ale tam się udało jako tako skomunikować.
Leszek79 - 19-11-2009, 23:51
Temat postu:
A nie lepiej skomunikować z linią 126 w Rębiechowie ?
pepe - 20-11-2009, 19:19
Temat postu:
Leszek79, lepiej bybyło tam, ale są dwa warunki pierwszy Arriva musi się zatrzymywać na stacji Gdańsk Rębiechowo, a drugi warunek to Warbus musi wydac na to zgodę, trzeba pamiętać o tym że linia 126 jest obsługiwana przez prywaciarza i wszystko trzeba oddzielnie konsultować
yusek - 20-11-2009, 19:35
Temat postu:
to czy się będzie zatrzymywać zależy tylko wyłącznie od ZTM, bo on organizuje rozkład i to do niego powinny być kierowane ewentualne zapytania.
Przy okazji Rębiechowo a nie Gdańsk Rębiechowo (póki co).
Leszek79 - 21-11-2009, 01:03
Temat postu:
W tym co piszecie nie powinno być problemu, Arriva jeżeli uzna że warto skomunikować to zrobi postój w Rębiechowie (zresztą sama nazwa myślę że bardziej rozpozonawalna dla zamiejscowych niż Osowa) a linia 126 też ma przystanek Rębiechowo PKP (co prawda na żadanie) i choć terenu nie znam (nie pamiętam) zakładam że znajduje się on w pobliżu wiaduktu pod weglówką.
Problemem może być niepunktualność obu przewoźników, z Bydgoszczy możne się zdarzyć opóźnienie (chociaż z mojego doświadczenia wynika że pociągi na liniach jednotorowych są o niebo punktualniejsze niż na wielotorowych) a 126 też dosyć rzadko jeździ.
No chyba że chodzi o specjalny kurs 126 który by miał pętlę przy p.o. Rębiechowo i czekał na pociąg.

PS
Sprawdziłem sobie w rozkładzie minimalne czasu przejazdów odcinków Bydgoszcz-Wierzchucin-Lipowa-(Łąg Płd.)-Kościerzyna-Gdynia i po zsumowaniu wyszło 3:25 Smile.
yusek - 21-11-2009, 10:58
Temat postu:
A więc tak z czego co pamiętam z peronu do przystanku autobusowego jest rzut kamieniem ale można w sumie to trochę przebudować by było jeszcze bliżej. Jendakże co do zawracania przy p.o. Rębiechowo to kawałek dalej jest wieś Banino więc lepiej już odwiedzić te dwa przystanki i tam nawrócić jak to przeważnie się dzieje. Co do 126 to jedzie raz na godzinę (rano raz na dwie) więc może nie zmieniając tych rozkładów dodać poprostu skomunikowane z pociągami.

Co do przejazdu przez Kościerzynę to jest fakt jest znacznie szybszy (dodatkowo przez Czersk będzie jakieś 7 minut dłużej). Przy okazji w Kościerzynie tradycyjnie trzeba dodać 15 minut na przesiadkę kościerską.
geordi - 21-11-2009, 20:11
Temat postu:
czy mi się wydaje, czy to jest Arriviak?
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/traininfo.exe/pn/596871/352416/7298/195308/81?ld=212.236&seqnr=35&ident=1k.023167236.1258830224&rt=1&date=18.12.09&time=15:27&station_evaId=5101166&station_type=dep&
yusek - 21-11-2009, 23:58
Temat postu:
To w końcu nie jedzie przez Karsin i Czersk szkoda bo bym miał alternatywny dojazd do rodziców.
regalik - 22-11-2009, 00:46
Temat postu:
Leszek79 napisał/a:
Arriva mogłaby znowu zrobić promocję że można jeździć do bólu przez 2 czy 3 dni za okresloną kwotę.

Od 16 listopada można jeździć Arrivą na bilecie turystycznym i regio karnecie.
Nie omieszkam tego wykorzystać, bo póki co lepiej znam trasę Kraków-Zakopane, czy Żywiec -Zwardoń niż np. Grudziądz-Jabłonowo, czy Toruń - Chełmża.
Rev - 22-11-2009, 01:02
Temat postu:
yusek napisał/a:
To w końcu nie jedzie przez Karsin i Czersk

Z Bydgoszczy: w piątki jedzie "na wprost", w niedziele przez Czersk (poza wakacjami).
Do Bydgoszczy: jedzie zawsze "na wprost".
Leszek79 - 22-11-2009, 01:32
Temat postu:
Niezłe te czasy przejazdu, nawet się nie spodziewałem. Wnioskuję że w Gołubiu będzie mijanka.

yusek napisał/a:
To w końcu nie jedzie przez Karsin i Czersk szkoda bo bym miał alternatywny dojazd do rodziców.

Zdaje się że w Bąku i tak ma być skomunikowany. A jak chcesz do Czerska to możesz wysiąść w Lipowej i przejść się do Szlachty albo w Łągu Płd. (o ile będzie się zatrzymywał) i przejść do Łąga Mr. Green.

regalik napisał/a:
Leszek79 napisał/a:
Arriva mogłaby znowu zrobić promocję że można jeździć do bólu przez 2 czy 3 dni za okresloną kwotę.

Od 16 listopada można jeździć Arrivą na bilecie turystycznym i regio karnecie.
Nie omieszkam tego wykorzystać, bo póki co lepiej znam trasę Kraków-Zakopane, czy Żywiec -Zwardoń niż np. Grudziądz-Jabłonowo, czy Toruń - Chełmża.

Dzięki za info, ostatnio jakoś na stronkę PR nie zaglądałem i nawet nie wiedziałem. Jak pogoda dopisze to może nawet za tydzień się wybiorę, póki się nie rozmyslą Embarassed.
yusek - 22-11-2009, 12:01
Temat postu:
Leszek79 napisał/a:
Niezłe te czasy przejazdu, nawet się nie spodziewałem. Wnioskuję że w Gołubiu będzie mijanka.

W sumie jest to możliwe ale lepsza była by w Kościerzynie i skomunikowanie z pociągiem z/do Chojnic.
Leszek79 napisał/a:

yusek napisał/a:
To w końcu nie jedzie przez Karsin i Czersk szkoda bo bym miał alternatywny dojazd do rodziców.

Zdaje się że w Bąku i tak ma być skomunikowany. A jak chcesz do Czerska to możesz wysiąść w Lipowej i przejść się do Szlachty albo w Łągu Płd. (o ile będzie się zatrzymywał) i przejść do Łąga Mr. Green.

[/quote]
Ja chce do Karsina więc skomunikowanie z Czerskiem mi nic nie da. Ewentualnie spróbuje przez Wojtal się dostawać.
sympatyk - 23-08-2013, 21:13
Temat postu:
Arriva: Przetarg ogłoszony przez województwo pomorskie eliminuje konkurencję.

W ubiegłym tygodniu Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na realizację przewozów kolejowych na części linii w tym województwie w okresie od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. Warunki przetargu są o tyle dyskusyjne, że w jednym pakiecie znalazły się linie zelektryfikowane oraz niezelektryfikowany odcinek Malbork – Kwidzyn – Gardeja – granica woj. pomorskiego/kujawsko-pomorskiego, który do tej pory był przedmiotem oddzielnych postępowań przetargowych. Władze spółki Arriva RP stoją na stanowisku, że taka decyzja uniemożliwia tej spółce złożenie oferty w przetargu.
Od momentu reaktywacji przewozów pasażerskich na trasie Kwidzyn – Grudziądz w marcu 2009 r. (po okresie rocznego zawieszenia), przewoźnikiem na całej trasie Malbork – Grudziądz jest Arriva. Woj. pomorskie początkowo zleciło jej realizację przewozów w trybie z wolnej ręki, a od grudnia 2009 r. Arriva realizuje przewozy dzięki zwycięstwom w przetargach. Postępowania przetargowe organizowane były dwukrotnie (w 2009 r. zawarto umowę na rok, a 2010 r. na 3 lata) i za każdym razem trasa Malbork – granica województw była oddzielnym zadaniem, na które można było złożyć osobną ofertę (na odcinek od Grudziądza do granicy województw, woj. kujawsko-pomorskie ogłasza niezależne przetargi, w których Arriva była jak dotąd za każdym razem jedynym oferentem).
Tym razem jednak, w przetargu na realizację przewozów od grudnia 2013 r. do grudnia 2014 r. trasa ta znalazła się w zadaniu łączonym, obejmującym 3 podzadania. Jednym z nich jest prowadzenie przewozów właśnie na trasie granica województw – Malbork (z opcjonalnym odcinkiem Malbork – Trójmiasto), a pozostałe to odcinki: gr. województwa – Smętowo – Tczew – Gdynia i Gdynia – Malbork – gr. województw – Elbląg/Iława/Olsztyn (drugie podzadanie) oraz realizacja przewozów międzyregionalnych (trzecie podzadanie) w relacjach Gdynia – Bydgoszcz (1 para pociągów), Gdynia – Elbląg (5 par) i Gdynia – Olsztyn (1 para).

Drugim zadaniem ogłoszonym w tym samym przetargu jest realizacja połączeń stykowych z woj. kujawsko-pomorskim na dwóch innych (obok trasy wiodącej przez Kwidzyn) liniach niezelektryfikowanych: Chojnice – granica woj. – (Bydgoszcz) i Czersk – granica woj. – (Laskowice Pom./Wierzchucin). W warunkach przetargu zapisano, że kontrahenci mogą składać oferty częściowe na zadania, nie ma natomiast zapisu, iż można składać oferty częściowe także na podzadania.

Damian Grabowski, prezes Arrivy, twierdzi że opracowanie takich warunków przetargu eliminuje tego przewoźnika z realizacji przewozów na trasie do Kwidzyna i Malborka. – Oczywistym jest, że biorąc pod uwagę bardzo krótki czas jaki pozostał do rozpoczęcia świadczenia usług w ramach tego przetargu nie będziemy w stanie złożyć oferty na całe zadanie. Jesteśmy bardzo zdziwieni, postępowaniem władz woj. pomorskiego, które takim działaniem eliminuje konkurencję z rynku. Nasze niezrozumienie dla takiej sytuacji, jest tym większe że skutecznie i efektywnie realizujemy przewozy na tym odcinku od kilku lat - mówi prezes Grabowski.
Poprosiliśmy Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego o podanie kryteriów, jakimi kierowano się przy ustalaniu takich a nie innych warunków przetargu. W momencie gdy dostaniemy odpowiedź, opublikujemy ją na portalu RK.

Z kolei Bartosz Nowacki, dyrektor Departamentu Transportu Publicznego poinformował nasz portal, że finalizowane są prace w zakresie tworzenia SIWZ dla postępowania przetargowego o udzielenie zamówienia na realizację przewozów kolejowych na odcinku od Grudziądza do granicy województw.

http://www.rynek-kolejowy.pl/47418/arriva_przetarg_ogloszony_przez_wojewodztwo_pomorskie_eliminuje_konkurencje.html
Jakub.MFN - 24-08-2013, 09:43
Temat postu:
sympatyk napisał/a:
Arriva: Przetarg ogłoszony przez województwo pomorskie eliminuje konkurencję.

To teraz się wyjaśniło po co marszałek woj. pomorskiego ogłosił przetarg na 4 nowe autobusy szynowe z przeznaczeniem do obsługi linii Malbork - Grudziądz. A zatem od grudnia PRy wracają do Grudziądza? W sumie dobrze.
Pawel_15 - 25-08-2013, 17:00
Temat postu:
Czy ja wiem czy znów tak dobrze ? Teraz węzeł Grudziądz we wszystkich czterech kierunkach obsługuje Arriva. Jeden pociąg czeka na drugi, można bez przesiadania się jechać z Torunia do Malborka. Jak PR przejmą ponownie odcinek Grudziądz - Malbork to istnieje ryzyko że nie będzie skomunikowań, trzeba będzie się przesiadać albo że rozkład będzie tak dopasowany że nie będzie sensu się przesiadać bo nie będzie na co, co skutecznie uwali całą linię 207.
leemc12 - 26-08-2013, 12:09
Temat postu:
PR na lk207 to kompletny bezsens. Dotychczasowe połączenia na trasie Toruń-Grudziądz-Malbork cieszyły się świetną frekwencją i dobrymi skomunikowaniami. Nie można pozwolić na rozwalenie tego.
Jakub.MFN - 26-08-2013, 14:56
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Czy ja wiem czy znów tak dobrze ? Teraz węzeł Grudziądz we wszystkich czterech kierunkach obsługuje Arriva. Jeden pociąg czeka na drugi, można bez przesiadania się jechać z Torunia do Malborka. Jak PR przejmą ponownie odcinek Grudziądz - Malbork to istnieje ryzyko że nie będzie skomunikowań, trzeba będzie się przesiadać albo że rozkład będzie tak dopasowany że nie będzie sensu się przesiadać bo nie będzie na co, co skutecznie uwali całą linię 207.

Jeśli chodzi o rozkład jazdy, to zapewne się nic nie zmieni albo zmieni się niewiele. Przejęcie przewozów przez Koleje Wielkopolskie na linii Kutno - Kłodawa - Konin - Poznań Gł. w grudniu ubiegłego roku nie wpłynęło znacząco na rozkład jazdy na tej trasie (zmiany były minimalne jeśli chodzi o godziny odjazdów/przyjazdów), a ilość par pozostała taka sama. Natomiast wracając do linii 207 i odcinka Malbork - Grudziądz, to należy pamiętać, że Arriva od grudnia może borykać się z problemami taborowymi w związku z przejęciem większości linii w Kuj-Pomie. A PR Gdynia na wypadek braku odpowiedniej ilości czy awarii autobusu szynowego zawsze może wystawić skład wagonowy. To niewątpliwie zaleta PR, że dysponuje taborem w rezerwie. O bezpośrednich Toruń - Malbork rzeczywiście będziemy mogli zapomnieć...
geordi - 26-08-2013, 20:32
Temat postu:
Szanowny przedmówca raczy żartować, jeśli liczy że PR coś wystawią z Gdyni na odcinek Malbork - Grudziądz. Toć szopa spalinowa najblizsza w Gdynii, a tamtejsze Newagi chyba jeszcze kilka lat do Kościerzyna - Hel sa uwiązane dotacją..

To po pierwsze, po drugie przy średnim takcie 3h na tej linii, nikt nie bedzie przez 2h ganial skladu z Gdyni przez E65 na rozkladzie indywidualnym.

Arriva moze podpisac umowe z lokalnym busiarstwem na KKA, co lepiej zda egzamin w przypadku wyzioniecia ducha przez Pese..

Kolejna sprawa - w tym przetargu jest duzy regres - Likwidacja jednej pary Olsztyniaków + prawie śmierć Bydgoszczaków Sad Sad
Jakub.MFN - 27-08-2013, 00:04
Temat postu:
geordi napisał/a:
Szanowny przedmówca raczy żartować, jeśli liczy że PR coś wystawią z Gdyni na odcinek Malbork - Grudziądz.

Ani trochę. Przewozy na tej linii od grudnia ma właśnie przejąć Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych.
geordi napisał/a:
Toć szopa spalinowa najblizsza w Gdynii, a tamtejsze Newagi chyba jeszcze kilka lat do Kościerzyna - Hel sa uwiązane dotacją..

A kolega nie wie, że marszałek woj. pomorskiego dosłownie "przed chwilą" ogłosił przetarg na cztery sztuki autobusów szynowych specjalnie do obsługi tej linii?
geordi napisał/a:
nikt nie bedzie przez 2h ganial skladu z Gdyni przez E65 na rozkladzie indywidualnym.

I nikt nie powiedział, że tak będzie. Szopa PR Gdynia znajduje się w Chojnicach. Na pewno będzie tak, że na pierwszym kursie z Chojnic do Tczewa pojedzie autobus, który będzie przechodził potem na Malbork i dalej obsługiwał trasę Malbork - Grudziądz - Malbork do wieczora. Potem wróci ostatnim Tczew-Chojnice na szopę i tak to będzie zapewne wyglądało.
pbialk - 27-08-2013, 18:53
Temat postu:
Jako mieszkaniec Sztumu przyznam, że na linii 207 Arrivę pożegnamy bez większego żalu. MR/MRD szału nie robiły, bo choć wygodne, to jednak hałas i smród spalin spowodowany fatalnym stanem silników powodował, że chyba lepiej czułem się w EN57. Z kolei sposób ułożenia rozkładu jazdy wskazuje na to że ważniejsze od potrzeb pasażerów było domknięcie obiegów arrivy. Ze skomunikowaniami też bywało różnie. Nie zawsze Arriva czekała na spóźniony skład z Trójmiasta.

Cieszy że władze województwa zaczynają zauważać, że dla mieszkańców Sztumu czy Kwidzyna ważniejszy jest dojazd do Trójmiasta niż jakiegoś tam Grudziądza. Grudziądz i Toruń oczywiście też są ważne, ale nie powinny być priorytetem.

No i kolega który sugeruje dogadanie się z busiarzami w razie braku taboru niech nie żartuje - gdybyśmy chcieli jeździć na tym odcinku busami, to już dawno przesiedlibyśmy się na Latochę który jeździ co 45min, a w godzinach szczytu komfortowymi Mercedesami O404.
sympatyk - 22-02-2016, 08:04
Temat postu:
Od wiosennej korekty rozkładu jazdy będzie miała miejsce kolejna randka Arrivy z Gdańskiem Smile
Jak widać w opublikowanym rozkładzie jazdy będą to bezpośrednie weekendowe przyspieszone pociągi z Bydgoszczy, Olsztyna i... Piły!
Gaspares - 22-02-2016, 20:22
Temat postu:
sympatyk, jakieś szczegóły na temat połączenia Piły z Trójmiastem można prosić?
sympatyk - 22-02-2016, 21:23
Temat postu:
W niedziele ok. 15.00 z Piły do Gdańska. Tam po 18.00. W piątki po 18.00 z powrotem do Piły. Szynobusy rotują pomiędzy Toruniem, Olsztynem, Gdańskiem i Piłą.
phenom - 22-02-2016, 21:30
Temat postu:
Odwrotnie, z Piły do Gdańska w niedziele, a z Gdańska do Piły w piątki

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group