INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Pożegnanie Cieszynki

Exsimus - 27-11-2009, 09:56
Temat postu: Pożegnanie Cieszynki
Jako MK z Cieszyna zapraszam innych MK do pożegnania "Cieszynki". Wraz z kolegami zależy nam na jak największej ilości osób.
Anonymous - 27-11-2009, 10:26
Temat postu:
Co Wy chcecie żegnać i z jakiej okazji, skoro "Cieszynka" w nowym rozkładzie 2009/2010 będzie sobie nadal kursowała? Śmiech

Wiem, że pojedzie przez Zebrzydowice i nie dojedzie do Czeskiego Cieszyna, ale nie przesadzajmy. Mamy genialnego Marszałka, więc proszę się nie dziwić, że kolej regionalna wygląda tak, jak wygląda.
Exsimus - 27-11-2009, 10:28
Temat postu:
Ale nie po tej samej trasie i nie do Czeskiego Cieszyna, a to Krzysiu nie to samo, będą znicze i wieńce oraz dziennikarze.
Anonymous - 27-11-2009, 10:45
Temat postu:
Według mnie robicie szopkę, która nie ma sensu i tylko zniechęci ludzi o korzystania z pociągów. Przekaz medialny pójdzie w eter i zostanie odebrany tak: "Cóż, do Cieszyna nie ma pociągów, jadę busem". A guzik prawda, bo od nowego rozkładu jazdy na odcinku Cieszyn-Zebrzydowice wcale nie będzie źle! Popatrzcie na to, co macie teraz i na to, co będziecie mieli od 13 grudnia.

Teraz macie na odcinku Cieszyn-Zebrzydowice 2 pary kursujące tylko w D. Od 13 grudnia będziecie mieli 5 par kursujących codziennie i dodatkową parę w D. Mało? Wolicie ogryzki do Czeskiego Cieszyna, czy w miarę sensowny rozkład na linii Cieszyn-Zebrzydowice? Coś za coś. Sorry... nie moja wina, że mamy monopol jednej spółki, a Marszałek sępi kasy na kolej. A dobra kolej kosztuje.

Uważam, że pajacujecie z tymi zniczami. Lepiej byście zrobili, gdybyście pozytywnie nakręcili dziennikarzy, żeby wreszcie coś dobrego napisali o rozkładzie i kolei regionalnej. Bo pozytywny przekaz zachęci ludzi do podróży. Nie wpadliście na to? Takie akcje jak Wasza tylko potencjalnych pasażerów odstraszą!

Sorry za ton postu. Ale trochę sobie ząbki na walce z PR i UMWŚ stępiłem. I zrozumiałem, że walczyć o coś trzeba mądrze. Trzeba walczyć tak, by przy okazji nie szkodzić. Walczyć, to też promować i zachęcać ludzi do korzystania z kolei. Miejcie to na uwadze.
Exsimus - 27-11-2009, 10:52
Temat postu:
Krzysztofie my już nowy rozkład w lokalnych mediach rozreklamowaliśmy i ludzie wiedzą, że będzie więcej połączeń, a pociąg Olza vel Cieszynka jeździł od dobrych paru lat po trasie do Goleszowa. 12 grudnia zamknie pewną erę w Cieszynie. Rzecz jasna przy pożegnaniu będziemy nadmieniali o zwiększeniu ilości w nowym rozkładzie, spokojnie.
andrzej_sz - 27-11-2009, 10:59
Temat postu:
Widze ze niektorzy sa lepsi niz komornicy ktorzy zajeli konta PR-ow. Bo oni wchodzac dali sygnal - to juz koniec. Ten sygnal tez poplynal do ludzi jezdzacych pociagami i pewnie paru sie wystraszylo i nie pojechali pociagiem. Dajcie troche na luz - za chwile pojawi sie nowy rozklad dla wojewodztwa slaskiego. Ma byc lepszy i pojawi sie wiecej pociagow regionalnych a IR-y maja miec nazwy. Kto wie moze jakas Cieszynka za pol roku albo przy blizszej korekcie pojawi sie w rozkladzie. Co wtedy?
Exsimus - 27-11-2009, 11:07
Temat postu:
Wtedy się rozgłosi, że powróciła. Nam (bo jest nas w Cieszynie trochę) nie chodzi o to, aby dobić kolej, ale pożegnać kultowy skład jakim była kiedyś Olza, a teraz Cieszynka.
Anonymous - 27-11-2009, 11:14
Temat postu:
andrzej_sz, masz rację.

A Panowie z Cieszyna: naprawdę wyluzujcie. Powalczcie lepiej o reaktywację linii Bielsko-Cieszyn/Czeski Cieszyn i o jej remont. Zbierajcie podpisy, piszcie pisma do Marszałka, nakręcajcie media.

Jeszcze Wam coś powiem. W pierwszym projekcie rozkładu 2009/2010 "Cieszynki" miało zupełnie nie być. W rozkładzie centrali PR "Cieszynka" jest! A że nie pojedzie do Czeskiego Cieszyna? Trudno. Wszystkiego mieć nie można. Wolelibyście, jakby zupełnie nie pojechała? Przypominam, że w pierwotnym projekcie Cieszyn miał być z C zupełnie pozbawiony pociągów. Miały być tylko te 2 nędzne pary do Zebrzydowic w D. Teraz w C będziecie mieć 5 par do Czechowic plus "Cieszynka" do Katowic. W D jeszcze jedna para do Zebrzydowic.

Reasumując. Obecnie "Cieszynka", ogryzki do Czeskiego Cieszyna plus 2 pary w D do Zebrzydowic. Od 13 grudnia 5 par bezpośrednio do Czechowic, "Cieszynka" do Katowic i jedna para do Zebrzydowic.

Wygłupiacie się. Serio!
Exsimus - 27-11-2009, 11:17
Temat postu:
To też robimy. Smile Ale i tak chcemy ostatniego dnia pobić rekord przewozów Cieszyn - Czeski Cieszyn - Cieszyn dlatego liczymy na MK
loker - 27-11-2009, 11:24
Temat postu:
Koszt przejazdu to jedyne 2 zł / 15 KC
To wcale nie tak mało za przejazd przez małe miasteczko. Fakt, że można to ominąć - idąc piechotą lub kupując bilet do Cieszyn Markl. Gr i od Cesky Tesin(Gr). Tyle, że całość obsługują Polacy, a u nich czeskiego biletu nie kupię...

Jako wielki zwolennik połączeń międzynarodowych dam inne przypadki, gdzie do stacji w Czechach czy na Słowacji jest dalej: Zebrzydowice, Chałupki, Muszyna, Łupków. Tu warto działać. Trochę bezsensowne są dla mnie pociągi Katowice-Zebrzydowice-Cieszyn. Jak już jest w Zebrzydowicach, to do Petrovic, a nawet Bohumina coś by się przydało. Ponieważ Cieszyn, to jedno miasto, aby taka Cieszynka na prawie pusto do Cieszyna (po polskiej stronie) nie wracała mogłaby gdzieś w głąb Czech jechać, choćby do Frydka-Mistka. Co do frekwencji - niedawno jechałem i powiem krótko: 95% wysiadło w Cieszynie. Na przejściówkach PKP i CD niewiele zarobiły, raczej dopłaciły do interesu.
Anonymous - 27-11-2009, 11:28
Temat postu:
Exsimus, a ja liczyłem, że MK pomogą w promocji rozkładu i wyprowadzeniu kolei regionalnej z dołka, w jakim się znalazła. Co z tego, że tłumnie przejedziecie w relacji Cieszyn-Czeski Cieszyn-Cieszyn? Zapalicie znicze, złożycie wieńce, a w mediach pojawi się relacja, jak to pasażerowie opłakują zlikwidowane pociągi w Cieszynie? O tym, że nowy rozkład przyniesie większą liczbę połączeń do Cieszyna nikt już nie wspomni. O tym, że dzięki centrali PR Cieszyn nie zostanie pozbawiony w C pociągów też nikt nie powie. Pokażą tylko Wasze znicze i wieńce. Bo media zwyczajnie to lubią. Dziennikarze w kolejowe szczegóły nie wchodzą, bo się zwyczajnie na tym nie znają.

Bawcie się dobrze. Tylko potem nie płaczcie, że ludzie wybierają busy.
Exsimus - 27-11-2009, 11:31
Temat postu:
Przy okazji chcemy przekazać też wieść, że mimo likwidacji "Cieszynki" połączeń w Cieszynie będzie więcej. Już my się o to postaramy. Mamy tu ostatnio w okolicy sprzyjających dziennikarzy.
loker - 27-11-2009, 11:40
Temat postu:
by dostać się na dworzec kolejowy w Czeskim Cieszynie należy z dworca PKS w polskim Cieszynie iść prosto pod górę ulicami: Bobrecką, Garncarską na Górny Rynek, skręcić w lewo w ul. Wyższa Brama, a następnie zaraz w prawo na pl. Wolności, potem już cały czas prosto na dół przez pl. Słowackiego, ul. 3 Maja, Most Wolności (granica), ul. Strzelniczą (wychodzi się wprost na dworzec ČD). Spokojnym tempem trasę przechodzi się w 25-30 minut.
źródło: http://www.kolej.one.pl/~halski/cestovani_vlakem.html

Przy tak krótkiej trasie 2 pociągi na dzień są niczym. Gdyby jakiś EN81 co godzinę był...


Dodam, że i tak podziwiam ten teren za dużą ilość przejść granicznych z Czechami i Słowacją. A ponąć z Wisły miało być kolejne...


Krzysztof21 zaprasza na spotkanie w pociągu do Żywca. Wasze hasło koniec z busiarstwem nie pozwala uczestniczyć mi w dwóch imprezach, gdyż czas przejazd pociągiem z Cieszyna do Krakowa jest powalający.
Anonymous - 27-11-2009, 11:43
Temat postu:
loker, głos rozsądku. Zgadzam się z Tobą.

Linia z Wisły miała łączyć się z trasą Żywiec-Zwardoń w okolicy Soli chyba, tak więc przejście graniczne miało być tylko jedno.
leśnik - 27-11-2009, 12:55
Temat postu:
Exsimus:
"Przy okazji chcemy przekazać też wieść, że mimo likwidacji "Cieszynki" połączeń w Cieszynie będzie więcej"

1)Piszesz,że likwidują "Cieszynkę" to nie prawda, pojedzie przecież, tylko inną trasą.
2)Taka akcja bedzie mieć raczej negatywny wydźwięk bo jak to pewnie w naszym kraju bywa ludzie widząc w gazetach nagłówek o likwidacji i jeszcze zdjęcia ze zniczami mogą czasm nie doczytać w artykule ostatniego zadnia,że jednak przybędzie pociągów.
3)Zgadzam się z Krzysztofem21, że lepiej powalczyć o modernizację linii do Bielska, aczkolwiek droga bedzie bardzo mozolna ale efekt jeśliby się udało bardziej spektakulrny i medialny niż planowana akcja
zawias - 28-11-2009, 19:05
Temat postu:
Cieszcie się, że macie 5 par do Czechowic i możecie gdzieś pojechać dalej. Szczerze ja myślałem że w ogóle Cieszyn zlikwidują z mapy kolejowej Polski a tu taka niespodzianka spadła z nieba.

Jak widać krzyk i krytykanctwo też są potrzebne ale tylko do czasu. Akcję reklamowania nowego rozkładu popieram, ale co, jakikolwiek pociąg zlikwidują w Cieszynie lub nawet zmienią jego trasę to będą znicze? Przecież to jest chore.

Popieram stanowisko Krzysztofa. Walczmy(nie walczcie) o linię do Bielska, albo chociaż o to, żeby tych pociągów potem nie zlikwidowali. Przecież były już takie cyrki, że dowalili hucznie nowe połączenia by potem po cichu je zlikwidować.

Samo cieszenie się z tych połączeń uważam że to za mało. Nowa Ekipa która czuwa nad nowym rozkładem jest na razie nowa i nieznana. Wiem że całość wygląda bardzo porządnie, ale musimy być czujni. A potem za pół roku będzie krzyk że zlikwidują pociągi, bo nikt nie jeździ, będzie płacz i zgrzytanie zębów, bo my, MK olaliśmy całą sprawę.

Jak można przejmować się jakąś głupią Cieszynką. Jakby to był jakiś bożek. Uważam że można lubieć kolej ale nie do takiego stopnia żeby się pajacować w mediach i wprowadzać zamieszanie. Kurcze, mamy pociąg, wycieli z niego Czeski Cieszyn bo nikt prawie nie jeździ, bardzo dobrze. Bardzo dobrze że pociąg jest, bo gdyby go zlikwidowali całkowicie to próżno by było go potem przywrócić(nie pamiętacie jaki cyrk jest z np. Giewontem? dlaczego nikt nie robimy słusznych "szopek" np. na Zakopiance czy na linii Żywiec-Sucha które to one potrzebują naszej pomocy, a nie jakiś Cieszyn który jak widać zaczyna pomału wychodzić z dołka)

Nie chcę nikogo obrażać, zgadzam się że można kochać swoje miasto(np. Cieszyn) ale nie można szukać problemu tam gdzie go nie ma, a tam gdzie jest nie rozwiązywać go.
Andrzej - 11-12-2009, 11:27
Temat postu: Koniec kolejowych połączeń z Czeskim Cieszynem
13 grudnia będzie pierwszym od 15 lat dniem kiedy na cieszyńskim moście kolejowym nad Olzą nie pojawi się żaden pociąg osobowy!

Sobota będzie ostatnim dniem kursowania pociągu międzynarodowego "Cieszynka" relacji Katowice - Czeski Cieszyn - Katowice oraz pociągów osobowych Cieszyn - Czeski Cieszyn - Cieszyn. Wcześniej, przypomnijmy, miasto straciło już stałe połączenie z Bielskiem...

- Zapraszamy miłośników kolei ze Śląska, a także całej Polski, mieszkańców Cieszyna i Czeskiego Cieszyna oraz przedstawicieli władz obu miast na przejazd ostatnimi pociągami z Cieszyna do Czeskiego Cieszyna oraz pożegnanie ostatniego składu odjeżdżającego w kierunku Katowic przez Goleszów z Czeskiego Cieszyna o 16.10, a z Cieszyna o 16.21 - zachęcają miłośnicy kolei Śląska Cieszyńskiego zrzeszeni wokół portalu Kolejcieszyn.pl.

Za bilet na trasie Cieszyn - Czeski Cieszyn zapłacimy 2 zł (15 koron).

Źródło: BielskoBiała.Gazeta.pl
Exsimus - 15-12-2009, 11:56
Temat postu:
Miłego oglądania
http://www.youtube.com/watch?v=Z1W--Xv4VV8
http://gazetacodzienna.pl/index.php?p...
:http://www.tvs.pl/informacje/19272/
http://www.youtube.com/watch?v=pfzn0pM_s3M

[ Dodano: 15-12-2009, 11:57 ]
http://www.tvs.pl/informacje/19272/

[ Dodano: 15-12-2009, 11:57 ]
http://www.tvs.pl/informacje/19272/
leśnik - 15-12-2009, 23:18
Temat postu:
Dzięki za jakieś wiadomości wreszcie w tej sprawie. Strasznie byłem ciekaw jak to wypadło bo szczerze na początku byłem troszkę sceptycznie nastawiony na tą akcję. Po obejżeniu tych materiałów filmowych muszę stwierdzić, że dobrze się stało, iż kładziono duży nacisk na to, że zostalo zlikwidowane połączenie miedzy obiema częciami miasta, a nie to że Cieszyn został całkowicie odcięty od kolei.Zastanawia mnie czy reszta ludzi też tak to odbierze?

Swoją drogą miałem kiedyś okazję jeszcze jechać "Olzą" (2002 lub 2003 r.) z Bystrzycy do C.Cieszyna, bardzo dobre wagony tam wtedy kursowały.
Exsimus - 16-12-2009, 14:18
Temat postu:
Wczorajsza frekwencja:

9011 z Zebrzydowic przyjazd 6.12 - 22 osoby
1031 z Czechowic przyjazd 7.29 ok - 100 osób
1033 z Czechowic przyjazd 9.49 ok - 30 osób
2211 z Katowic przyjazd 11.27 - 26 osób
1035 z Czechowic przyjazd 12.42 - 19 osób
1037 z Czechowic przyjazd 15.38 - 22 osoby
1039 z Czechowic przyjazd 17.53 - 19 osób

powrót

9012 do Czechowic 6.26 - 26 osób
1030 do Czechowic 8.06 - 15 osób
1032 do Czechowic 12.00 - 22 osoby
1034 do Czechowic 14.21 - ok 60 osób
9014 do Zebrzydowic 15.44 - 36 osób
2210 do Katowic - 24 osoby
1036 do Czechowic - 19 osób

BUSOM DZIĘKUJEMY

[ Dodano: 16-12-2009, 14:19 ]
http://kolejcieszyn.pl/index.php?s=cieszynka
chybieic - 07-01-2010, 15:23
Temat postu:
Witam.
I jak tam frekwencja w pociągach z/do Cieszyna?
Pozdrawiam
loker - 08-01-2010, 19:41
Temat postu:
Z tego co dzisiaj widziałem w Czechowicach wnioskuję, że połączenia się przyjęły. Sporo ludzi wsiadało do REGIO do Cieszyna,
sabatnik - 15-12-2010, 13:38
Temat postu:
Chciałbym odświeżyć temat przy okazji nowego rozkładu. Pociągi Bielsko-Cieszyn niestety nie wróciły, a pojawił się nowy, konkursowy "Kamrat". Rozkład nawet niezły ale nie dla turystów spoza Śląska. Ja np. z Krakowa aby dojechać do Cieszyna potrzebuję ponad 3 h (a nawet ponad 4) i liczne przesiadki. Niestety, skomunikowania słabe. Wycięcie "Skalnicy" praktycznie załatwia sprawę, bo rano i wieczorem nie ma dla niej alternatyw. Traci się sporo czasu na przesiadkach w Oświęcimiu i Czechowicach lub ich brak. Jazda przez Katowice droga i dłuuuga.
kruczek - 20-01-2011, 20:40
Temat postu:
Dopinam tutaj, bo nie ma osobnego wątku o BB-Cieszyn.

Po dzisiejszym spotkaniu w UM przekazuję, że linia Bielsko Biała - Cieszyn jest brana pod uwagę do reaktywacji taborem małopojemnościowym przez Koleje Śląskie. Tabor taki będzie na pewno zakupywany - wiadomo trochę to potrwa. Ważna jest też współpraca gmin wzdłuż linii, ale o tym doskonale wiemy.

A tak przy okazji; czy w Cieszynie zmieniły się władze po ostatnich wyborach? Bo one były bardzo niechętne kolei mając powiązania busowe...

Muszę przyznać, że p. Janusz Pogoda z UM ma całkiem fajne pomysły i chce budować spójny system kolei regionalnej. Przeszkodą w tym systemie na styku województw jest betonowe stanowisko Małopolski, która woli busy i linie stykowe najchętniej by zaorała. Dlatego potrzebny jest mocny lobbing, by to nastawienie zmienić.

MK działajcie!!!

Pozdrawiam
kruczek
Damian Łódź - 23-01-2011, 15:50
Temat postu:
Jaka szlakowa od Bielska do Cieszyna jest obecnie?
adas - 24-01-2011, 12:30
Temat postu:
A w Żywcu chcą ten przystanek blizej centrum zbudować? Bo to w sumie wazne by bylo dla tej linii.
Exsimus - 24-01-2011, 12:44
Temat postu:
Cytat:
Jaka szlakowa od Bielska do Cieszyna jest obecnie?


Bielsko Biała Główna - Bielsko Biała Wapienica 30 km/h
Bielsko Biała Wapienica - Jaworze Jasienica 70 km/h
Jaworze Jasienica - Skoczów 40 km/h
Skoczów - Goleszów 60 km/h
Goleszów - Cieszyn do wjazd przed semaforem wjazdowym ok 1300 m od stacji 30 km/h
Cieszyn od semafora wjazdowego 50 km/h
gkal - 24-01-2011, 21:46
Temat postu:
Exsimus, a możesz podać aktualne prędkości pomiędzy Tychami a Jaśkowicami lub przybliżony czas przejazdu poc. osobowego pomiędzy tymi stacjami z uwzględnieniem obsługi wszystkich przystanków?
Exsimus - 25-01-2011, 16:05
Temat postu:
Cytat:
Exsimus, a możesz podać aktualne prędkości pomiędzy Tychami a Jaśkowicami lub przybliżony czas przejazdu poc. osobowego pomiędzy tymi stacjami z uwzględnieniem obsługi wszystkich przystanków?


Musisz poczekać, ale postaram się Ci to napisać.
sympatyk - 31-01-2013, 22:21
Temat postu:
Coraz więcej pasażerów Kolei Śląskich do Cieszyna!

1 lutego minie 48 dni od rozpoczęcia działalności Kolei Śląskich w Cieszynie. Choć na początku było trudno, a sukces wydawał się ogromną porażką dziś okazuje się, że kolej w Cieszynie zupełnie zmieniła swój tor - czytamy na stronie "Podróżuj Kolejami Śląskimi do Cieszyna".

Podróżuj Kolejami Śląskimi do Cieszyna to strona, która ma zachęcać do korzystania z usług Kolei Śląskich w Cieszynie. Niedawno na profilu pojawił się ciekawy artykuł, opisujący wzrost zainteresowania połączeniem, który nastąpił od 9 grudnia:
Można powiedzieć, że pierwszy tydzień działalności Kolei Śląskich w Cieszynie był gorszy niż Przewozów Regionalnych, których jeden pociąg przyjeżdżał do Cieszyna po godzinie 7 i odjeżdżał po godzinie 14.

Jeździło 13 osób, jeździ 46.

Od 17 grudnia do Cieszyna zaczęły jeździć reglanie szynobusy DH-1 i DH-2. Pierwszy szynobus do Cieszyna przyjechał o 7:40 i wysiadło z niego zaledwie 13 osób. W następnych tygodniach pociąg zwany potocznie „szkolniakiem” zaczął przywozić coraz więcej osób. Końcem stycznia parokrotnie do Cieszyna przyjechało nim 46 osób.

Świąteczne wyjazdy...

Jeszcze większe zaskoczenie frekwencją w cieszyńskich pociągach były dni 22-23 grudnia kiedy ponad sto osób w ciągu dwóch dni pojechało z Cieszyna do Katowic. Studenci wybierali głównie składy o 11:20, 14:20 i 15:49.

Nowy Rok - powroty.

Po świętach zaczęły się powroty. 1 stycznia pociągiem o 11:20 z Cieszyna wyjechało równo 30 osób z czego 95% podróżnych stanowiły osoby jadące do Katowic. Skład DH-1 tuż za Chybiem pękał w szwach.
Jednak należy dodać, że połączenia Katowice – Czechowice i Czechowice – Cieszyn rodziły się w bólach, bo do końca grudnia zdarzało się czasami, że skład do Cieszyna uciekał przed składem z Katowic w Czechowicach. 31 grudnia w ten sposób na stacji w Czechowicach grupa około 10 osób czekała na kolejny skład około 3 godzin. Dzięki szybkiej interwencji Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei, Podróżuj Kolejami Śląskimi do Cieszyna, kolegów i koleżanek związanych z koleją udało się wprowadzić bezwzględne oczekiwanie składu do Cieszyna na skład z Katowic i odwrotnie. Jednak zawsze warto upomnieć się obsłudze pociągu, którym jedziemy o to połączenie.

Po 1 stycznia 2013...

Okazuje się, że czas jazdy w połączeniach z Katowic do Cieszyna jest o około 33 minuty dłuższy od transportu kołowego. Jednak ludzie wybierają połączenia kolejowe. Warto przyjrzeć się komentarzom na temat firmy, która codziennie i regularnie od kilku lat wykonuje połączenia Cieszyn – Katowice zamieszczone na Facebooku „Podróżuj Kolejami Śląskimi do Cieszyna”
-”Cóż... BusBrothers nie był i nie jest najbardziej komfortowym środkiem transportu, pamiętam takie kursy kiedy do Katowic jeździłam prawie 2 godziny, dlatego że w Pawłowicach wsiadał kanar, który jeszcze sobie z kierowcą fajkę musiał zapalić i w ogóle pogadać o zapewne bardzo istotnych sprawach. Już nie mówiąc o kursach gdzie w busie znajdowało się prawie 2 razy tyle osób ile powinno, a pasażerowie stali ściśnięci jak sardynki w puszce nie mając się nawet czego złapać”
-”Niestety jak komuś przyjdzie stać w busie to niejednokrotnie ryzykuje co najmniej zdrowiem. Kiedyś podczas gwałtownego hamowania na światłach jeden facet sobie rozkwasił wargę na przedniej szybie; mi na szczęście udało się złapać fotela, ale przy naporze jeszcze kilku osób z tyłu niestety fotel nie wyszedł z tego cało - słychać było tylko trzask i oparcie jakieś takie luźne potem było”

Samobójczy strzał konkurencji?

Od początku istnienia Kolei Śląskich w Cieszynie Podróżni mogą skorzystać z oferty bilet liniowy gdzie przejazd na bilecie L-65 w relacji Sosnwiec – Katowice – Cieszyn kosztuje 12 zł, za Przewozów Regionalnych taki bilet kosztował 17 zł. Okazało się, że studenci pokochali bilety liniowe, bo w ich przypadku koszt przejazdu z Katowic do Cieszyna wynosi 5,88.
W połowie stycznie konkurencja jeżdżąca do Katowic podniosła jeszcze ceny biletów i dziś wygląda to następująco.
BUS Cieszyn – Katowice 14 zł normalny, 12 zł studencki
KŚ Cieszyn – Katowice 12 zł normalny, 5,88 studencki i 7,56 szkolny.

Nie tylko do Katowic...

Dziś codziennie z połączeń Katowice – Cieszyn – Katowice korzysta w zależności od nia tygodnia średnio od 20 do nawet 50 osób na dobę. Frekwencja w pociągach ciągle rośnie nie tylko w relacji do Katowic, bo okazuje się, że pociąg jest naprawdę konkurencyjny cenowo w porównaniu z transportem kołowym.
Zobaczmy jak to wygląda...
BUS Cieszyn – Zebrzydowice 6,50 normalny, 6,00 szkolny
KŚ Cieszyn – Zebrzydowice 4,00 normalny, 51 szkolny miesięczny szkolny, 49 miesięczny studencki i 100 złotych normalny miesięczny
Nie wiemy jak wygląda zakup biletów miesięcznych u konkurencji, ale podobno jest to cena biletu jednorazowego w jedną stronę pomnożona przez liczbę dni w miesiącu. Tak niskie ceny biletów do Zebrzydowic mamy dzięki drugiej liniowce z Cieszyna do Zebrzydowic.
W przypadku relacji Cieszyn – Chybie cena biletu szkolnego na Koleje Śląskie jest tańsza od biletu na bus o około 30 zł.

Mit długości podróży?

Wszyscy do tej pory zgodnym chórem twierdzili, że pociągiem jadąc z Cieszyna wszędzie jedzie się godzinę, dwie, trzy, a wcale nie jest tak źle. Zobaczmy.
Cieszyn – Katowice czas jazdy około 128 minut (średnio 33 dłużej niż konkurencja)
Cieszyn – Chybie czas jazdy 57 minut (średnio 7 minut dłużej niż konkurencja)
Cieszyn – Zebrzydowice czas jazdy 34 minuty (średnio 4 minuty dłużej niż konkurencja)
W przypadku Chybia i Zebrzydowic czas jazdy pociągiem jest o około 5 minut dłuższy niż busem, w przypadku połączeń do Katowic czas jazdy może wynieść tylko 107 minut bez remontów torów przy wprowadzenie bezpośredniego połączenia zatrzymującego się tylko w Zebrzydowicach, Chybiu, Pszczynie i Tychach.

Ciekawostki.

Pociągiem o 8:31 z Katowic z połączeniem do Cieszyna regularnie korzysta niezależnie od dnia tygodnia ok 6 do 8 osób;
pewnego styczniowego wieczora (niedziela) w Powizdowie z pociągu wysiadło około 30 osób, a w Cieszynie 15, był to skład przyjeżdżający o 20:55;
coraz więcej seniorów jeździ z Chybia do Cieszyna. Najczęściej z Chybia jadą po 9, a z Cieszyna wracają po 14;
w weekendy bardzo dużo osób z dziećmi korzysta z pociągów KŚ w ramach weekendowych przejażdżek Pogwizdów i Kaczyce odżyły. Coraz więcej mieszkańców tych miejscowości jeździ pociągiem co wcześniej nie było nigdy zauważalne od przynajmniej dekady...

Diagnoza.

Sukces Kolei Śląskich w Cieszynie, który ukazuje się na naszych oczach jest skutkiem głównie cen biletów liniowych i do dzięki nim linia nr S58 rozwija się w sposób prawidłowy i oczekiwany. Drugim etapem powinien być remont infrastruktury i dalsza ekspansja KŚ w regionie nad Olzą...

http://www.rynek-kolejowy.pl/39240/_Coraz_wiecej_pasazerow_Kolei_Slaskich_doCieszyna_.htm
Lil_Peter - 01-02-2013, 10:40
Temat postu:
Cieszy to.

Mam nadzieję, że uda się uruchomić w przyszłości chociaż jeden bezpośredni Cieszyn - Katowice/Częstochowa.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group