szomiz napisał/a: |
. Prosimy herbatę i cztery wrzątki.[/i] |
Cytat: |
A miało być tak pięknie czyli trójczłonowe ATR220/SA136 na tak potrzebne połączenie Kostrzyn-Gorzów-Poznań, a wyszło jak zwykle. Mińskie szynobusy mają najgorszą opinię ze wszystkich polskich producentów. Oby tym razem się to okazało nieprawdą.
Ciekawe kiedy poznamy jakieś szczegóły tych jednostek ? |
Cytat: |
Awarie tych pojazdów to przez kilka lat na naszych torach była prawdziwa plaga. Pisaliśmy o tym wielokrotnie: szynobusom przeszkadzał mróz, dziki, samochody wjeżdżające na przejazd, a nawet lodówka, którą jakiś niepoważny żartowniś ustawił na torach pod Międzyrzeczem |
Cytat: |
przez dekadę nie wydamy złotówki na naprawę tych szynobusów |
Pele napisał/a: |
Póki co pierwszy z lubelskich MD 218 (SA134-015) […]. |
Cytat: |
-wieksza toaleta (kosztem przejscia miedzy sciana a drzwiami toalety) |
fiaa napisał/a: | ||
|
jubikej napisał/a: |
dziwne, najpierw wygrywaja odwolanie a pozniej sami nie daja rady :] jak pies ogrodnika |
krzygier napisał/a: |
Co do danych katalogowych to różnica jest niewielka w silnikach SA133 ma 2 silniki po 382kW(520KM) a SA134 ma 2 silniki po 390kW (530KM) tak więc praktycznie niezauważalna.
Jedyne różnice to jak napisał Sunseed SA133 ma skrzynie VOITH'a a SA134 ZF'a, pozostałe różnice przekładające się na odczucia z jazdy to kultura i technika jazdy mechanika. |
Cytat: |
Lubuskie: Newag z najtańszą ofertą na dostawę pociągu
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na dostawę spalinowego zespołu trakcyjnego dla województwa lubuskiego. Złożyły je Newag, Pesa i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Najtańsza jest oferta Newagu. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na dostawę nowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Pojazd powinien posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących, 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich i 4 dla rowerów. Więcej szczegółów zamówienia można znaleźć tutaj. Oferty w przetargu otwarto 6 marca. Okazało się, że złożyły je trzy firmy. Newag przedstawił ofertę wartą 9 778 500 zł brutto, Pesa - 10 947 000 zł, a ZNTK Mińsk Mazowiecki – 9 963 000 zł. Wszystkie oferty przekraczają kwotę przeznaczoną przez zamawiającego na zakup - wynosi ona 8 953 550 zł. Warto zauwazyć, że Newag odwoływał się od warunków przetargu - Wymóg, żeby układ spalin spełniał normę EURO IIIB,ECE w powiązaniu z oczekiwanym terminem wykonania zamówienia ogranicza konkurencję do jednego wykonawcy - Pesy - twierdził Newag. Z przyczynami odwołania można zapoznać się tutaj. Odwołanie zostało odrzucone przez Krajową Izbę Odwoławczą, o czym informowaliśmy tutaj. - Obecnie trwa badanie ofert pod względem formalnym - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Mirosława Dulat rzecznik prasowy zarządu Województwa Lubuskiego. Czy oferty różnią się pod względem technicznym? - Szczegóły techniczne zawiera SIWZ i każdy z oferentów musi spełnić te same wymagania - odpowiada rzeczniczka. |
Sunseed napisał/a: |
http://lubuskie.pl/strona-glowna/news/&news_category=Kolej&news_id=10491/
Czyli co, Żary - Legnica zamiast ciasnej 105' czy też na północ jedzie? |
Kuba MK napisał/a: |
tiomek4, nowy szynobus będzie jeździć na południu lubuskiego, to wiadome jest już od dawna. Nie rozumiem twojej nienawiści co do północy województwa, tutaj też nie mamy lekko, dwuczłonowe szynobusy są wiecznie przeładowane, szczególnie te do/z Poznania. Na południe trafi także SA133-006, który obecnie jest w naprawie w bydgoskiej Pesie. |
thenatanaell napisał/a: |
To jedno z najświetniejszych malowań taboru jakie widziałem. |
thenatanaell napisał/a: |
Skromne a zrazem piękne Z resztą jak całe województwo... |