INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Szybka podróż z Wrocławia do Warszawy jest możliwa

LuMaslan - 30-03-2010, 09:08
Temat postu: Szybka podróż z Wrocławia do Warszawy jest możliwa
Pociągiem z Wrocławia do Warszawy będzie można dojechać w czasie krótszym niż cztery godziny. Marszałek Województwa Dolnośląskiego Marek Łapiński, wraz z marszałkami województw: opolskiego i śląskiego, zabiega o modernizację torowiska kolejowego między Częstochową i Koniecpolem. Odcinek ten jest ostatnim wąskim gardłem na trasie do stolicy.

Więcej informacji tutaj:

http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosci/szybka-podroz-z-wroclawia-do-warszawy-jest-mozliwa/
biegacz - 07-04-2010, 21:47
Temat postu:
Jedyne wąskie gardło?
A jaka jest szlakowa na odcinku Lubliniec - Częstochowa? Tam pociąg też niemiłosiernie się wlecze.
elziomallo - 07-04-2010, 21:48
Temat postu:
Jeden tor jest na 120, drugi 50/40.
Żeby to miało sens trzeba by wyremontować też linię Lubliniec- Fosowskie i drugi tor na Lubliniec-Częstochowa.
Mam nadzieję że się uda, sporo fajnych połączeń miałbym pod blokiem wtedy ;]
sympatyk - 18-03-2013, 19:37
Temat postu:
Pendolino zatrzyma się w Lublińcu?

Urząd miasta Lublińca otrzymał zapewnienie ze strony zarządcy infrastruktury kolejowej PKP PLK, że w mieście będą zatrzymywać się szybkie pociągi Pendolino PKP Intercity. 13 marca na zaproszenie Burmistrza Edwarda Maniury w Miejskim Domu Kultury w Lublińcu odbyło się spotkanie władz samorządów Subregionu Centralnego z przedstawicielami zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe. Tematem spotkania były trwające i planowane modernizacje i rozbudowy sieci kolejowej w regionie.
Jak informuje urząd miasta, przedstawiciele PKP zadeklarowali, że od grudnia 2014 r. Lubliniec będzie jedną ze stacji przystankowych dla pociągów Pendolino. Ponadto dzięki modernizacjom, które mają umożliwić poruszanie się pociągów z prędkością nawet do 200 km/h znaczącemu skróceniu mają ulec czasy podróży na głównych połączeniach, np. podróż do Warszawy ma zająć 2 godziny i 25 minut (obecnie jest to przynajmniej 4 godziny i 16 minut), do Wrocławia ok. 1 godziny i 15 minut, do Częstochowy - 35 minut, natomiast pokonanie całej trasy z Warszawy do Wrocławia (przez Lubliniec) ma być możliwie w czasie 3 godziny i 40 minut.
Rozpoczyna się również remont linii Kluczbork-Lubliniec-Kalety, który umożliwi szybkie połączenie z Poznaniem i Katowicami. Łącznie koszty remontów linii, które rozpoczną się w kwietniu, a dotyczą Lublińca, wyniosą ponad 0,5 mld zł.

http://www.rynek-kolejowy.pl/41879/_Pendolino_zatrzyma_sie_wLublincu_.htm
Torczes - 18-03-2013, 19:48
Temat postu:
tak jak juz piszą forumowicze na różnych forach i stronach branżowych "pendolino" to pociąg "dużych prędkości" anie jakiś EIC lub EX.Takie pociągi mogą ewentualnie się zatrzymywać na takich stacjach.Chociaż moim zdaniem na takiej stacji jak Lubliniec (nie obrazając mieszkańców) powinny sie zatrzymywać tylko TLK i IR.Pociągi EX,EIC i Pendolino to szybkie połączenie dużych aglomeracji.Według mnie Pendolino powinno miec postoje w Opolu i Częstochowie.Wtedy mozna powiedziec że to pociąg dużej prędkości.Napewno oprócz Pendolino PKPIC wytrasuje tam jakiś EX i ten MOŻE?! zatrzymać się w Lublińcu.
sympatyk - 18-05-2013, 11:14
Temat postu:
Trwa rewitalizacja linii Opole - Fosowskie.

Poprawia się standard linii. Skróci się czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia. Rewitalizacja obejmuje wymianę ponad 31 km torów, 28 rozjazdów, naprawę 25 przejazdów kolejowo-drogowych. W zakresie prac jest również wymiana i remont 24 obiektów inżynieryjnych: wiaduktów mostów, przepustów. Przebudowywane są perony m.in. na stacjach: Fosowskie, Staniszcze Małe, Krasiejów, Ozimek, Dębska Kuźnia, Chrząstowice, Suchy Bór, oraz wiaty na stacji Ozimek.
Od kwietnia br. na trasie nie kursują pociągi. Teren przejął wykonawca - konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych I Inżynieryjnych S.A. – INFRAKOL s.c. Demontowany jest tor i perony. Pracuje PUN - pociąg do potokowej wymiany nawierzchni. Na stacji Fosowskie widać już nowy tor. Prowadzone są roboty związane z wymianą rozjazdów. Zasadnicze roboty torowe zostaną zakończone pod koniec 2013 roku, zaś cała inwestycja za 109,3 mln zł ma się zakończyć do połowy przyszłego roku.
Zadanie realizowane na trasie Opole – Fosowskie to jeden z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom umożliwi najszybszym pociągom przejazd między Warszawą, a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny. Trasa będzie wiodła z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego i Centralną Magistralą Kolejową do Włoszczowy. Dalej pociągi pojadą przez Częstochowę, Fosowskie do Opola. Przejazd z Opola do Wrocławia będzie się odbywał po zmodernizowanej już trasie E 30.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14047/Trwa-rewitalizacja-linii-Opole-Fosowskie.html



Burmistrz Lublińca: Pendolino zatrzymają u nas argumenty merytoryczne.

PKP Intercity nie przewiduje zatrzymywania szybkich pociągów Pendolino z Warszawy do Wrocławia w Lublińcu. – Na spotkaniu padło takie stwierdzenie. Może nie jednoznaczne, ale deklaratywne – mówi burmistrz miasta. I nie składa broni.

PKP Intercity mówi „nie”.
Urząd miasta Lublińca opublikował wczoraj na swojej stronie internetowej informację, że „przedstawiciele PKP zadeklarowali, że od grudnia 2014 r. Lubliniec będzie jedną ze stacji przystankowych dla pociągów Pendolino”. Pisaliśmy o tym tutaj. Z prośbą o informację na ten temat zwróciliśmy się do przewoźnika. Ten jednak zdecydowanie zaprzeczył.
– Pracujemy nad rozkładem jazdy Pendolino, zakładającym kursowanie pociągów na trasie Trójmiasto -Warszawa-Kraków/Katowice oraz Warszawa – Wrocław, Warszawa – Bielsko Biała oraz Warszawa-Rzeszów. Lista stacji zatrzymań będzie uwzględniała parametry ekonomiczne przedsięwzięcia – szacowany popyt na usługę, czas przejazdu z uwzględnieniem ewentualnych postojów. Dziś, przy uwzględnieniu wspomnianych parametrów, nie przewidujemy zatrzymań na stacji Lubliniec. Chcemy, aby wspomniane pociągi generowały wysoki poziom frekwencji w dużych ośrodkach poprzez atrakcyjną ofertę czasów przejazdów. Uwzględnienie w rozkładzie dodatkowych stacji powodowałoby wydłużenie czasów przejazdów – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Burmistrz: Zatrzymamy Pendolino…argumentami
„Rynkowi Kolejowemu” udało się porozmawiać z Edwardem Maniurą, burmistrzem 24–tysięcznego Lublińca. Ten zapewnia, że nowoczesne składy Intercity w Lublińcu będą stawać. – Padło takie stwierdzenie. Nie jednoznaczne, ale deklaratywne – relacjonuje. Przyznaje jednak, że spotkanie odbyło się z przedstawicielami zarządcy infrastruktury PKP PLK, a nie przewoźnika – PKP Intercity.
– Żaden z przedstawicieli PLK obecnych 13 marca na spotkaniu z burmistrzem Lublińca nie deklarował, że Lubliniec będzie miejscem postoju dla pociągów Pendolino. Decyzje o tym, gdzie zostaną wyznaczone postoje pociągów obsługiwanych przez Pendolino i ile pociągów będzie jechało tą trasą, znajdują się w gestii przewoźnika – zapewnia jednak rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki. Przewoźnik nie składał też jeszcze wniosków do rozkładu jazdy 2014/2015 - jest na to za wcześnie.

Jednak będzie postój?
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że przedstawiciele PKP PLK na spotkaniu wskazali możliwość zatrzymania pociągów Pendolino w Lublińcu, ale deklaracji nie składali. – Według specjalistów z którymi rozmawialiśmy, potencjał Lublińca po modernizacji odcinka Kalety – Kluczbork bardzo wzrośnie. Powstanie węzeł przesiadkowy, do którego może ciążyć nawet 300 tysięcy ludzi – zapala się burmistrz Maniura.
– My planujemy budowę parkingu „Park and Ride”. Mamy deklarację z Tarnowskich Gór, że mieszkańcy tego 80–tysięcznego miasta woleliby jechać – po modernizacji torów – 20 minut do nas, i przesiąść się na pociąg do Warszawy, niż jechać godzinę do Katowic i tam wsiadać w ekspres. W Lublińcu jest też najlepsza w Polsce jednostka wojskowa, do której zjeżdża dużo gości zagranicznych, lokuje się zakłady w specjalnej strefie ekonomicznej. Jeśli popatrzy się troszkę szerzej, jeżeli zostanie zrobiona rzetelna analiza, to potencjał pod względem liczby pasażerów jest w Lublińcu taki, jak w Opolu – konkluduje burmistrz.

Pociągi i tak muszą zwolnić.
Eksperci PKP PLK zasugerowali na spotkaniu z burmistrzem, że zatrzymanie szybkich pociągów w Lublińcu może mieć sens z powodu przebiegu linii kolejowej. Z obu stron stacji, ze względu na małe promienie łuków, pociągi muszą zwolnić do 60–70 km/h. – To oznacza, że postój spowoduje tylko 1,5 minuty dodatkowej straty na całej trasie – wylicza burmistrz.
– To jest inna sytuacja, niż w maleńkiej Włoszczowe. W Lublińcu zyskujemy obsługę węzła przesiadkowego za stratę jedynie 1,5 minuty. Nie znam nikogo, kto odrzuciłby takie korzyści za tak niską cenę – mówi Maniura.

Będą dalsze rozmowy.
Burmistrz nie zraża się negatywną wypowiedzią PKP Intercity na temat zatrzymania pociągów Pendolino w Lublińcu. – Będę rozmawiał z przedstawicielami przewoźnika i z wiceministrem Masselem. Jak już mówiłem, to argumenty merytoryczne,a nie jakieś „widzi mi się”, jednoznacznie wskazują za zatrzymaniem tu szybkich pociągów – deklaruje. Burmistrza nie zadowala zapewnienie, że za od grudnia 2014 przyspieszą również pociągi TLK, które na pewno w Lublińcu staną, bo nie pojadą one szybką trasą CMK, a „wiedenką” – o godzinę dłużej. W końcu w mieście ekspresy do Warszawy już kiedyś stawały…

http://www.rynek-kolejowy.pl/42018/_Burmistrz_Lublinca_Pendolino_zatrzymaja_unas_argumenty_merytoryczne_.htm
Jaro - 21-05-2013, 08:38
Temat postu:
Pomysł przebiegu trasy przez Opole, Częstochowę i Włoszczowę to jakaś faktycznie "proteza". Należy lobbować za połączeniem logicznie najkrótszym geograficznie, czyli między innymi przez Łódź.
Może kiedyś doczekam się innego właściciela infrastruktury kolejowej, bo PLK nie będzie w stanie utrzymać odpowiedniego stanu technicznego infrastruktury zapewniającego utrzymanie deklarowanych prędkości. Ta firma przez lata zaniedbań pokazała jak nie jest wydolna przede wszystkim organizacyjnie.

Władze Państwa też mają interes kolei w (...) Ogólne dziadostwo.
A tych wszystkich euro "ekologów" wsadzić na rowery i niech jadą do Chin - tam będą mieli pole do popisu!
Piellko - 21-05-2013, 19:32
Temat postu:
to pewnie długo potrwa , w senie to "zabieganie" i to chyba tylko dobry PR jak na razie
sympatyk - 26-03-2014, 10:13
Temat postu:
Doprawdy ręce opadają Evil or Very Mad
Najpierw sporo czasu trąbi się o tym że dzięki "protezie koniecpolskiej" skróci się podróż koleją z Wrocławia do Warszawy a teraz "znafcy" twierdzą że to jednak będzie naokoło Śmiech

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18813/Z-Warszawy-do-Wroclawia-na-przelaj.html
Urbi - 26-03-2014, 23:27
Temat postu:
To, że będzie krócej, a to, że trasa Warszawa - Wrocław przez Częstochowę, Opole jest trasą okrężną - to prawdą. Trzeba coś zrobić najkrótszą, naturalną trasą przez Łódź, szczególnie w perspektywie drogi S8. Jest to najbardziej zmarginalizowany wariant trasy Warszawa - Wrocław mimo najkrótszego przebiegu, a trasa Łódź - Wrocław jest po Katowice - Kraków, najbardziej zmarginalizowaną trasą łączące największe miasta w Polsce.

Docelowym rozwiązaniem powinno być realizowanie Kolei Dużych Prędkości na całej trasie Warszawa - Łódź - Wrocław, albo kierowanie się środkami jak właśnie Sieradz - Wieruszów, czy nowa linia Wrocław - Kalisz.
ET05 - 26-03-2014, 23:34
Temat postu:
A doczekamy tego?
bystrzak2000 - 27-03-2014, 19:35
Temat postu:
Tylko nowa trasa KDP pozwoli na poważne skrócenie czasu przejazdu na tej trasie. Opowieści pana Wilda o 200 km/h na linii nr 143 do Oleśnicy z potężnym ruchem towarowym, czy jednotorowej linii Oleśnica - Kępno można sobie między bajki włożyć. Kosztowałoby to krocie, a skończyłoby się tak, jak na linii nr 9.

Trasa przez Opole, Częstochowę i dalej wiedenką choć dłuższa, zawsze była szybsza od tej przez Łódź. Ex Odra jechał troszkę ponad 5 godzin, podczas gdy Ex Opolanin schodził do 4,5 godziny. Teraz dzięki jeździe CMK uda się zejść poniżej 4 godzin, co już będzie dość akceptowalnym czasem przejazdu. Nie zmienia to faktu, że linią przez Ostrów i Łódź podobnie jak przed kilkunastu laty znów powinno się jechać pociągiem TLK w czasie nie większym jak 5,5 godziny, a i przy modernizacji linii 14 do 160 km/h może i dałoby się zejść do 5 godzin, a może i lepiej.
celtin.88 - 27-03-2014, 20:11
Temat postu:
Za kilka miesięcy zostanie oddana S-8 z Wrocławia do Łodzi a w 2016r. A1 pomiędzy Strykowem a Tuszynem. Pendolino z czasem przejazdu 3,5h nie będzie żadną konkurencją dla samochodu. Wszystko wskazuje że przez najbliższe kilkadziesiąt lat kolej między Warszawą a Wrocławiem będzie zepchnięta na margines.
bystrzak2000 - 27-03-2014, 21:10
Temat postu:
Już dzisiaj kolej nie jest żadną konkurencją dla samochodu, a mimo to autobusy Polskiego Busa jeżdżą pełne (choć też konkurencją są bardzo słabą) Razz A i nawet pociągiem ktoś jedzie. Nie każdy ma samochód, a nawet jak ma, to nie zawsze chce wydać te 100-120 zł za paliwo, albo zwyczajnie nie chce mu się jechać. Przy odpowiedniej ofercie nawet jadąc 5,5 godziny przez Łódź można powalczyć o klienta. O 3,5 godzinach przez Opole nie wspominając.
Old Kicay - 28-03-2014, 09:44
Temat postu:
A na razie super-hiper nowoczesne pociągi pendolino z homologacją, jak dobrze pójdzie, do 160 km/h.
źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51538/pendolino_ograniczone_do_160_km_h_pkp_ic_protestuje.html
sympatyk - 19-01-2015, 14:53
Temat postu:
Szybka podróż pociągiem z Warszawy do Wrocławia.

Efektem inwestycji jest znaczna poprawa konkurencyjność transportu kolejowego. Podróżni pokonują trasę ze stolicy do Wrocławia w rekordowo krótkim czasie 3 godzin i 42 minut, a będzie w 3,5 godz.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22854/Szybka-podroz-pociagiem-z-Warszawy-do-Wroclawia.html
Pirat - 22-06-2018, 19:21
Temat postu:
Kolej przegrywa walkę o nowego pasażera między Warszawą a Wrocławiem

Po próbach ratowania oferty przy przejazdach między Wrocławiem a Warszawą sprzed kilku lat, kolej chyba odpuściła sobie tą trasę na dobre. Szkoda.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
sympatyk - 09-05-2022, 13:23
Temat postu:
Pendolino z Warszawy do Wrocławia jedzie długo i jest drogie.

Na bardzo popularnej trasie z Warszawy do Wrocławia oferta kolei ponownie się pogarsza. Szybkie Pendolino przestało być szybkie. Wciąż jest za to drogie.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pendolino-z-warszawy-do-wroclawia-jedzie-dlugo-i-jest-drogie-107963.html
Pirat - 20-06-2023, 23:32
Temat postu:
Pociągiem z Warszawy do Wrocławia jedziemy rekordowo długo

Czas przejazdu pociągów PKP Intercity między Warszawą a Wrocławiem był fatalny od lat, głównie z powodu wlekących się latami remontów prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Teraz jednak jest jeszcze gorszy. Większość pociągów porusza się między miastami znacznie dłużej niż Flixbus.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Ralny - 11-08-2023, 22:16
Temat postu:
Bezpośrednim pociągiem Kolei Dolnośląskich Wrocław - Warszawa. Już pracują nad planem połączenia!

Niedługo liczba połączeń kolejowych z Wrocławia do Warszawy może się zwiększyć. Tę informację podajemy jako pierwsi. Koleje Dolnośląskie pracują nad uruchomieniem połączenia ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Polski. Potwierdził to Damian Stawikowski, prezes spółki KD w wywiadzie dla Strefy Biznesu Gazety Wrocławskiej.

Czytaj więcej:
https://gazetawroclawska.pl/bezposrednim-pociagiem-kolei-dolnoslaskich-wroclaw-warszawa-juz-pracuja-nad-planem-polaczenia/ar/c1-17796841
Torczes - 12-08-2023, 12:43
Temat postu:
Bardzo fajny pomysł z tym że połączenie to musiałoby kursować codziennie z odjazdem w okolicach godziny 6-7 i powrotem ok. 19-20.Oczywiście relacja Wrocław Główny-Wa-wa Wschodnia z zatrzymaniami w Oławie,Brzegu,Opolu,Lublińcu,Częstochowie Stradom a dalej ile fabryka dała do W. Zachodniej i W. Centralnej.Może rewelacji w czasie przejazdu by nie miał ,bo jak wytrasują pendolino zgodnie vmax bez dużych rezerw czasowych,ale byłby jednym z najszybszych połączeń i mógłby znaleźć chętnych do podróżowania.
Brakuje jeszcze Berlina (kulturzug nie licze bo to żadne szybkie połączenie i jest wytrasowane pod niemców a nie dolnoślązaków),Pragi (Leo w porozumieniu z KD to była pomyłka,czas przejazdu nie akceptowalny) i wtedy KD może się chwalić promocją "pociągiem do europy" lub "pociągiem do stolic" tyle że tu jeszcze musiałyby dojść Wiedeń i Bratysława hahaha
dinxles - 12-08-2023, 14:02
Temat postu:
Nie wiem. KD są przewoźnikiem regionalnym i powinny tutaj operować a nie tworzyć połączenie dalekobieżne do Warszawy za pomocą EZT. Pamiętamy pociąg Słoneczny z Warszawy do Gdyni który jeździł na en57... Była to śmieszna oferta ale bardzo tania. W tej chwili Koleje Mazowieckie mają wagony piętrowe i lokomotywy Traxx i mogą tymi składami uruchamiać pociągi dalekobieżne. Ale KD swymi EZTami czyli Impulsami lub Elfami nie powinno obsługiwać trasy dalekobieżnej...
No ale skoro KD chcą uruchomić to połączenie to dlaczego Polregio z pociągiem pospiesznym INTERREGIO nie wróci na trasę Wrocław - Warszawa ? Nie ma wagonów niestety...
Torczes - 12-08-2023, 14:29
Temat postu:
A to nie tak że Polregio zlikwidowało IR bo zawrło jakiś układ z IC czy z ministerstwem czy coś takiego?Co do KD to jak wysyłają na trase 5,5 godzinną do Świnoujścia EZT to dlaczego nie puścić do Warszawy w trase 3.5 godzinna.
dinxles - 12-08-2023, 17:37
Temat postu:
Nie podoba mi się to. Polregio powinno jeździć a nie KD. Jeżdżenie EZTami na trasie dalekobieżnej nie ma sensu i nie jest komfortowe.
InterJet - 12-08-2023, 19:05
Temat postu:
Proponuję zejść na ziemię. Niech KD pomyśli najpierw nad tym, jak pognać PR-y z Wrocławia, a nie jakieś fantazjowanie o jeżdżeniu do stolicy...
Noema - 17-08-2023, 20:46
Temat postu:
InterJet, zgadzam się. PR trzeba również pogonić ze Zgorzelca! To co tutaj odwala PR Zielona Góra to nie transport kolejowy – to parodia kolei.

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=404611#404611

Od kilku lat mieszkańcy Legnicy, Chojnowa, Bolesławca nie mają żadnego dojazdu w pobliskie Karkonosze (zero bezpośrednich połączeń tylko niewygodne i czasochłonne przesiadki w Lubaniu lub Zgorzelcu, czyli wyprawa na pół dnia), a KD pchają się nad Bałtyk, w Tatry i teraz jeszcze do Warszawy. Absurd! Może nie miałabym nic przeciwko, gdyby kolej regionalna na Dolnym Śląsku nie kulała, a niestety w kilku aspektach jeszcze bardzo kuleje. Pisałam o tym m.in. tutaj:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=406726#406726

Komentarz Piotra Rachwalskiego, byłego prezesa KD:

WIADOMOŚĆ DNIA?
Nie... Ale na pewno ciekawostka. Pewnie wybory idą, a i dziennikarze lubią takie "newsy", im bardziej "kosmiczne" tym lepiej się klikają. Szkoda tylko że tak łatwo takie "zapowiedzi" się sprzedają. Bez odpowiedzi na pytania: gdzie (którędy), o której, ile razy dziennie, za ile etc.
Bo ani ceny, ani rozkładu, ani trasy, a już ogłaszamy jakbyśmy mieli zaraz jechać...
Inna sprawa - uważam że JEST rynek i potrzeba skomunikowania np Zgorzelca, Bolesławca z Warszawą przez Legnicę, Wrocław, z regionalnego punktu widzenia najlepiej dawnym korytarzem przez Oleśnicę, Ostrów. Ze stacjami tylko w miastach powiatowych na Dolnym Śląsku, połączenie poranne na ok 8.30-9.30 w Warszawie i powrót około 15-16.
To by miało sens. I pasażerów, bo jest zapotrzebowanie na tanie i szybkie połączenia ze stolicą. Tylko szybko przez Ostrów się nie da póki co. A na resztę IC nie wpuści rękami UTK. No chyba że BS dalej będą w koalicji z PiS.
Zresztą skończy się pewnie na odrzuconym przez UTK wniosku o wolny dostęp albo na jakimś połączeniu weekendowym...
Oczywiście, przydałby się do tego dedykowany tabor, a nie pociągi regionalne które kupowaliśmy przez ostatnie lata.
Ale dobre i to na początek.


https://www.facebook.com/KomunikacjaZastepcza/
Victoria - 17-11-2023, 22:00
Temat postu:
TRZECIA LINIA

Czy do końca dekady powstanie nowy ciąg kolejowy łączący Warszawę z Wrocławiem?

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs127.pdf
sympatyk - 08-03-2024, 18:08
Temat postu:
Czy Pendolino będzie konkurencją dla samolotu? Już wkrótce na kluczowej trasie pojedziemy najszybciej w historii!

Obecnie najszybszy pociąg na tej trasie kursuje w czasie 3 godzin i 37 minut, a jeszcze całkiem niedawno większość składów z Warszawy do Wrocławia jeździła w czasie nawet do 4 godzin. Teraz ma się to zmienić – jak zapowiada Malepszak, już pod koniec przyszłego roku czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia ma spaść do poziomu 3 godzin i 20 minut, czyli najkrótszego czasu w historii.

Więcej:

https://www.fly4free.pl/czy-pendolino-bedzie-konkurencja-dla-samolotu-juz-wkrotce-na-kluczowej-trasie-pojedziemy-najszybciej-w-historii/
Victoria - 09-03-2024, 21:04
Temat postu:
Malepszak: Pociągi Wrocław – Warszawa muszą przyspieszyć

Pociągi w relacji Warszawa – Wrocław powinny kursować krócej, aby stały się realną altenatywą dla auta, samolotów i autobusów – zapowiedział Piotr Malepszak i przedstawił konkretne pomysły na taką zmianę nie z momentem powstania szybkiej linii Y, lecz w ramach istniejącej infrastruktury w ciągu kilkunastu miesięcy.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/piotr-malepszak-pociagi-wroclaw--warszawa-musza-przyspieszyc-117790.html
Paszczak - 06-07-2024, 16:44
Temat postu:
W 2032 roku podróż koleją z Wrocławia do Warszawy będzie zajmować 102 minuty - zapowiedzieli politycy Platformy Obywatelskiej. Inwestycja będzie zrealizowana w ramach rządowego programu "Polska w 100 minut", który zastąpi koncepcję "piasty i szprych" budowanych wraz z Centralnym Portem Komunikacyjnym.

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/142291/Z-Wroclawia-do-Warszawy-w-102-minuty-Tak-ma-to-wygladac-w-2032-roku
sympatyk - 01-11-2024, 09:52
Temat postu:
160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi na roboty, które pozwolą na dalsze szybkie podróże z Warszawy do Wrocławia. Na odcinku Częstochowa Stradom – Opole wykonane zostaną prace torowe oraz poprawione zostanie bezpieczeństwo na ponad 50 przejazdach kolejowo-drogowych. Szacowaną wartość inwestycji ponad 110 mln zł.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/trasa-warszawa--wroclaw-121088.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group