sabatnik napisał/a: |
(...) uważam, że to co robią w Czechach "prywaciarze" jest nie fair. Jeżdżą sobie tylko po tych najlepszych liniach a co z resztą? |
Nebbud napisał/a: |
Domyślam się że to będzie na EZT więc podróż kiblem czeskim czy tramwajem czeskim - dziękuję ale NIE!!! |
Cytat: |
Polskich przewoźników mi nie żal, ale uważam, że to co robią w Czechach "prywaciarze" jest nie fair. Jeżdżą sobie tylko po tych najlepszych liniach |
Noema napisał/a: |
Każdy dodatkowy przewoźnik na trasach dalekobieżnych niezależny od PKP to zbawienie dla pasażerów! |
dddbb napisał/a: |
może Leo uchyli rąbka tajemnicy. |
Rynek Kolejowy napisał/a: |
Jak udało nam się ustalić, problem polegał na tym że szacunkowa wielkość przewozów wynikająca ze złożonych wniosków pięciokrotnie przewyższyła maksymalną wielkość przewozów wynikającą z certyfikatu bezpieczeństwa wydanego dla Dolnośląskich Linii Autobusowych przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego |
sheva17 napisał/a: |
Ja mam mieszane uczucia w związku z wejściem Leo Express na polski rynek. Fajnie, że jest konkurencja, ale IR przynajmniej jeźdżą do mniejszych ośrodków, np. do Lublina, a Leo Express jest tylko nastawione na zysk i wybiera najbardziej dochodowe relacje. Wejście tej firmy na rynek pasażerom na pewno nie pomoże. |
Cytat: |
O ile Ir pamiętały też o innych liniach, o tyle Leo Express chce jeździć tylko po głównych magistralach. |
Cytat: |
Nie możesz mieć pretensji do LEO Express o to, że niedotowania prywatna spółka akcyjna jest nastawiona na zysk, a nie na generowanie straty. A żeby zarabiać trzeba jeździć po najbardziej frekwencyjnych liniach, tak jak to LEO Express robi w Czechach. |
sheva17 napisał/a: |
Jestem jak najbardziej za konkurencją, ale w naszych warunkach sukces Leo może totalnie położyć PKP IC, a za tym kolej na wszytskich pozostałych liniach w kraju. |
sheva17 napisał/a: |
@Victoria dobrze wiesz, że do innych linii się właściwie dopłaca, linie na które chce wejść Leo Express to żyła złota. |
Cytat: |
sheva17, nie wkładaj w moją w klawiaturę słów, których nie napisałam, bo to zakrawa na manipulację. Pisząc o ZUS-ie miałam na myśli nie sam fakt ich odprowadzania, ale skalę wielkości. |
Cytat: |
Dziwne, że jakoś PKP IC nie potrafi dostrzec tej żyły złota. |
Cytat: |
Viktoria ja myślę że z tymi kadrami to nie jest tak chop i Leo zdaje sobie z tego sprawę , dlatego rozważają współprace z PR lub IC |
sheva napisał/a: |
Przykład KŚ pokazał, że gdy ,betonu" zabrakło wcale tak różowo nie było. |
Cytat: |
"...ale w naszych warunkach sukces Leo może totalnie położyć PKP IC, a za tym kolej na wszytskich pozostałych liniach w kraju" |
Cytat: |
"...Tym razem zgadzam się Schewa17, jak wolność to wszędzie , to np niech IC wchodzi na Niemiecki rynek " |
Cytat: |
"...Do tego Leo chce wyszkolonych pracowników z papierami , tak najłatwiej , tylko Polskie spółki poniosły ogromne koszty szkolenia pracowników , mechanik 2 lata , kierownik 1 rok , to niech Leo zapłaci za szkolenie." |
Cytat: |
"...Niby jak Leo ma zaszkodzić pendolino skoro te beda kursować 200 km/h a Leo 160 km/h + dużo niższy standard taboru." |
sheva17 napisał/a: |
Wejście LE do Polski bardziej przyczyni się do zacofania kolei w Polsce niż do jej rozwoju. |
Cytat: |
W Niemczech mamy nie tylko superszybkie połączenia, może rzeczywiście Czesi powinni się sprawdzić na tamtym rynku? |
Cytat: |
PKP IC jest w bardzo trudnej sytaucji finansowej i utarta pasażerów na rzecz LE może tą firmę dobić, jakbym nie lubiał PKP IC to nie życzę im upadku. |
Cytat: |
LE zwyczajnie poszedł na kasę, PR myślały tworząc IR też o pasażerach na innych liniach jeżdżąc np. do Lublina, Torunia, Bydgoszczy czy do Kielc. I tutaj nie zgodzę się z naszym kolegom z Czech, oni jeżdżą tam bez dotacji, nie wybierając tak jak LE tylko wisienek z tortu. |
Cytat: |
Wbrew niepotrzebnym emocjom ze strony użytkowników lepiej spokojnie poczekać z rok, pozyskać własną licencję a nie pożyczać ją na granicy prawa, lepiej kupić tabor niż mieć go tylko na papierze ( kolega z Czech twierdzi, że LE tabor kupi, Ja takiej pewności nie mam). |
Cytat: |
Po lekcji z KŚ musimy być znacznie bardziej ostrożni w stosunku do propagandowych konferencji prasowych przewoźników. |
Cytat: |
KS powstalo z panstwowej firmy przemalowaniem szyldu i jezdzi dotowana obsluge terytoria. |
Cytat: |
Czy naprawde tylko to ci przeszkadza, ze chce jezdzic pod marka DLA? |
Cytat: |
Ale przepraszam, nie od twojej pewnosci czy niepewnosci odwija sie pozwolenie na wjazd. |
Cytat: |
Skoro sie LE nie ubiega o dotacje, to czemu mu chcesz cokolwiek zakazowac czy nakazowac? |
Cytat: |
To nie wina LE. To wina wlasciciela i manazerow PKPIC. Dlaczego sztucznie chronic to, co zle dziala? |
Cytat: |
Co furt masz z tymi Niemcami? |
sheva17 napisał/a: |
Wejście LE do Polski bardziej przyczyni się do zacofania kolei w Polsce niż do jej rozwoju. |
sheva17 napisał/a: |
PKP IC jest w bardzo trudnej sytaucji finansowej i utarta pasażerów na rzecz LE może tą firmę dobić, jakbym nie lubiał PKP IC to nie życzę im upadku. |
sheva17 napisał/a: |
Bzdura. KŚ zostały od podstaw stworzone przez samorząd, ale jak rozumiem mieszkając w Czechach możesz słabo się orientować w naszym rynku.
|
Cytat: |
sheva17, gadasz jak były rzecznik PKP IC, niejaki Paweł Ney, który swego czasu ujadając na interREGIO powiedział, że... konkurencja szkodzi kolei. Śmiech |
Cytat: |
Konkurencja szkodzi tylko spółce PKP IC, bo jest nieudolnie zarządzana przez beton zbrojony drutem stalowym, który w dupie ma pasażera. Im szybciej ta nieudolna pokraka na torach padnie tym lepiej! Państwo nie musi być właścicielem spółki kolejowej przewożącej ludzi. |
Cytat: |
O ile PR z wiadomych politycznych względów nie mogą się poskarżyć w KE na nierówne traktowanie przez państwo polskie, o tyle prywatny Leo Express, który w Brukseli utarł nosa CD, nie miałby żadnych skrupułów. |
Cytat: |
Uleczyć ją może tylko albo głęboka reforma (nierealne, bo beton związkowy nigdy nie zgodzi się na 50-proc. redukcję zatrudnienia w przerośniętej bezproduktywnej administracji), albo prywatyzacja (nierealne w ciągu 5 lat od zakupu Pendolino ze względu na unijne dotacje) |
Cytat: |
Zakładasz, że LEO Express i PKP IC "podzielą" się aktualnym potokiem podróżnych, tym samym wykluczasz możliwość przyciągnięcia do kolei nowych pasażerów. |
Cytat: |
Zważywszy na fakt, że beton KŚ to nic innego jak ex-beton z PR Katowice, można przyjąć rozumowanie kolegi z Pragi za trafne. |
sheva17 napisał/a: |
Ale ta spółka to własność Skarbu Państwa, daje prace rzeszom ludzi i trzeba dać jej szanse. |
Cytat: |
Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” ujawnia, że złożenie wniosków o przydzielenie tras przez Leo Express nie było dla niego zaskoczeniem, gdyż czeski przewoźnik już wcześniej wykazywał zainteresowanie polskim rynkiem. Wyraził również pogląd, że możliwa jest współpraca obu firm. |
Pionier27 napisał/a: |
/.../Nie sądzę by LEO lub RegioJet zdołały konkurować z monopolistą jakim jest PKP IC, gdy ten wprowadzi bilety po 19 lub 39 zł (jak to miało miejsce wcześniej). Myślę że jak Leo chce wejść na tory po których pojedzie polskie Pendolino to daleko nie zajedzie. Albo zmieni trasy albo się wycofa. Nie mniej z mojego punktu widzenia Leo Ekspres to żadna rewelacja. Nowe opakowanie ale nic więcej. Produkt podany w innej formie. |
Cytat: |
współpraca PKP Intercity z Leo Express jest tak prawdopodobna jak ciąża Anny Grodzkiej z Robertem Biedroniem. |
Cytat: |
IC nie wprowadzi na Pendolino biletów po 19 zł, bez żartów. |
Cytat: |
IC nie wprowadzi na Pendolino biletów po 19 zł, bez żartów. Pendolino to ostatnie machnięcie trąbą zdychającego mamuta. |
borsuk1977 napisał/a: |
najlepiej jakby ic i leo jezdzily za darmo a ir doplacal do biltetu ludzie opanujcie sie !!!!!
nie ma nic za darmo! co wy mysliscie ze tabor za darmo i dostep do infrastruktury tez? I pracownikowi nie trzeba placic? Jak tacy madrzy jestescie to sami załozcie firme i oferujcie przewozy. Powodzenia. |
sheva17 napisał/a: |
Podniesie się prędkość minimalną na CMK pod Pendolino i po sprawie. |
sheva17 napisał/a: |
Nie mają taboru, licencji, tylko marzenia, że od grudnia będą jeździć. OLT jak widać nikogo nic nie nauczyło... |
Cytat: |
Nie widzę związku. Marcin Plichta (słup razwiedki) zbudował OLT Express na finansowej piramidzie Amber Gold, przy czynnym wsparciu polityków Platformy Obywatelskiej. Novotnego z Plichtą łączy tylko młody wiek - są rówieśnikami. |
Cytat: |
Jak już tak nie lubisz innych nacji, które chcą zrobić porządek na polskich torach (i tak wróżysz temu klęskę) to weź się zgódź! |
Cytat: |
Ileś kasy Czesi zostawią. A to opłaty za dostęp do infrastruktury, a to dodatkowe miejsca pracy (nawet tymczasowe). Wszystkie pozwolenia to też jest ileś pieniędzy. |
Cytat: |
A jak będą generować straty... będziesz się cieszyć. Bo zapłacić będą musieli, ale znienawidzeni Czesi będą w plecy. Same korzyści, co nie? Nie dość, że u nas jakaś wymierna korzyść (choć chwilowa), to jeszcze południowi sąsiedzi tracą! Tylko się cieszyć. |
Cytat: |
Jeśli dzięki Leo Express na trasach, które ma obsługiwać przybędzie choćby 100 pasażerów dziennie to po zaprzestaniu świadczenia usług przez czeskiego przewoźnika, zdezorientowani pasażerowie (a przynajmniej jakaś ich część) pójdzie na dworzec, dopiero tam się dowie, że nie ma już Leo i wybierze przewoźnika narodowego. |
Cytat: |
Oczywiście jak zwykle PLK'a odrzuciła wniosek o rozkład dla Leo... |
Cytat: |
Jednak wymagany przepisami unijnymi „otwarty dostęp” do torów wcale nie jest taki otwarty. |
maciej30 napisał/a: |
Nie oszukujmy się Leo Express nigdy nie byłby konkurencją dla składów EIC, ewentualnie dla TLK czy IR. |
Pirat napisał/a: |
maciej30, oczywiście, że jestem stronniczy. Mam swój rozum i własne zdanie, którego żadna propaganda nie zmieni. Jestem facetem z charakterem, a nie mameją bez jaj. Mam nadzieję, że facetem z jajami jest Leos Novotny, który utrze nosa betonom z PKP. |
Cytat: |
Tak a propos, od grudnia LEO Express wjeżdża na Słowację (relacja Praha - Ostrava - Koszyce). |
Noema napisał/a: |
sheva17, nie popieram twego zdania. Każda konkurencja dla nieudolnego PKP IC to zbawienie dla pasażerów. Dziwię się, że Ty, stary forumowicz tego nie rozumiesz. |
Marcel Štancl napisał/a: |
Przepraszam duzo informacji tu czytalem podstawowe niema. Bede Jezdic Leo Praha - Warszawa od nowego rozkladu? |
andrej napisał/a: |
Ciekawe tylko jakie drużyny będą na odcinku Polskim , nie wyobrażam sobie aby Czesi wynajmowali drużyny od IC , bo to strzał w kolano . |
andrej napisał/a: |
Choć druga strona medalu , byłem w tym roku w Czechach i bardzo Czesi narzekali na Leo. |
Cytat: |
(...)
Mimo, że Leo Express jest już obecnie zarejestrowany w Polsce jako przewoźnik kolejowy, nie zdecydował się na regularne kursy w tym rozkładzie jazdy. Przewoźnika wstrzymują kwestie techniczne. – Jednostka certyfikująca dopuszczenie pojazdów zobowiązała nas do przebudowy czołowego oświetlenia pociągów. Polskie przepisy wymagają, by lampy oświetlały drogę pociągu nieco inaczej niż dzieje się to w Czechach i na Słowacji. Znaleźliśmy firmę, która podejmie się jego przebudowy, jesteśmy zdeterminowani, by wjechać na polskie tory – powiedział Peter Jancovic, szef polskiego oddziału Leo Express. (...) |
Zgredzik napisał/a: |
Kilka tygodni i koniec. Brak perspektw na sukces. |
Beatrycze napisał/a: |
LEO Express: Myślimy o dużych miastach w Polsce.
Czeski przewoźnik jest zainteresowany uruchamianiem kolejnych międzynarodowych połączeń z Polski. "Myślimy o dużych miastach, które nie mają odpowiednich połączeń międzynarodowych z Czechami lub innymi krajami. Większość polskich miast ma niewielką ofertę połączeń transgranicznych i zasługują na lepsze – tu upatrujemy szansy dla nas" – powiedział PAP dyrektor LEO Express Polska Peter Jancovic. Nie podał jednak konkretnych lokalizacji. Więcej: http://inforail.pl/leo-express-myslimy-o-duzych-miastach-w-polsce_more_106905.html |
ann.k napisał/a: |
Czy ktoś wie jak z punktualnością Leo? Jak czytałam ostatnio o tym, że 1/3 pociągów IC była opóxńiona to mam wrażenie, że Leo będzie miał łatwe zadanie na polskim rynku. Oczywiście z uwzględnieniem komfortu i standardem obsługi nieporównywalnym do IC;) |
Cytat: |
Od grudnia LEO Express z Pragi do Wrocławia. Jest rozkład jazdy. |
Beatrycze napisał/a: |
Od grudnia LEO Express z Pragi do Wrocławia. Jest rozkład jazdy.
Do Wrocławia pociągi będą dojeżdżać tylko w weekendy. Z Pragi wyruszą o 6:01 i 18:09. Czas przejazdu do Wrocławia to 4 godziny i 34 minuty. Wracając z Polski, pociągi odjadą o 5:25 i 17:25 w sobotę i niedzielę, w poniedziałek o … 3:38 rano. Według informacji czeskich mediów za bilet z Pragi do Wrocławia trzeba będzie zapłacić około 50 zł (300 CZK). Więcej: http://inforail.pl/od-grudnia-leo-express-z-pragi-do-wroclawia-jest-rozklad-jazdy_more_114578.html |
qwesn napisał/a: |
I wyszedł przykry efekt maczania paluchów przez KD w tym połączeniu do Wrocławia. Nie można rezerwować miejsc. |
miedzioryt napisał/a: |
Proszę powiedzieć, co robi drużyna konduktorska czeska i polska w lichkovie, bo tam wysiadają wieczorem. Zazwyczaj nie ma żadnego pociągu ? Jak to wygląda technicznie ? |