Cytat: |
Otwarcie wniosków o dopuszczenie do przetargu na nowe ETZ dla Wielkopolski
8 kwietnia 2010 roku o godz. 12.30 zostały otwarte wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w przetargu „Dostawa nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich”. Wnioski o dopuszczenie w wyżej wymienionym postępowaniu złożyli następujący Wykonawcy: - Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A; - Konsorcjum firm: NEWAG S.A. z Nowego Sącza i SKODA VAGONKA a.s. z Ostrawy (Czechy); - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. z Madrytu (Hiszpania); - Stadler Bussnang AG z Bussanang w Szwajcarii. |
Cytat: |
Na razie UMWW zajmuje się może innym przetargiem, mianowicie: "Dostawa 29 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych". Otwarcie ofert już 12 lipca 2010 roku o godz. 12:30.
Więcej informacji: http://www.bip.umww.pl/portal?id=483187 |
Cytat: |
Przypomnijmy: chodzi o przetarg na 22 nowoczesne pociągi elektryczne. Za kilka lat będziemy nimi jeździć po regionalnych liniach: do Leszna, Gniezna, Piły i innych wielkopolskich miast. Nowe pociągi będą o wiele lepsze od obecnych - każdy ma pomieścić 450 pasażerów i rozpędzać się do 160 km na godz. Tylko kto je wyprodukuje? |
Cytat: |
Co się okazało? Pasażerom najbardziej spodobały się elf i civity. Obydwa zyskały niemal identyczną liczbę głosów. - Elf ma świetny przód. Trochę kosmiczny, ale dzięki temu od razu widać, że to szybki pociąg - podkreślali niektórzy. Zwracali też uwagę na podobieństwa z TGV. - Ale za to civity ma prosty kształt, a przy tym rzuca się w oczy - ripostowali inni. W oczach podróżnych porażkę poniósł pociąg Stadlera. Flirt wskazała tylko jedna z pytanych przez nas osób. |
syrenka napisał/a: |
Powiem krótko - oby się przez te pesy skichali! |
Cytat: |
Nie rozumiem Twojego podejścia co do produktów polskiej firmy. Nie jest tak źle, te CAF'y i Stadlery też się tak psują tylko nie ma ich w PL więc sie o nich tak nie mówi |
Cytat: |
Czyżby kryterium decydującym znów była cena |
michal26 napisał/a: |
I czy na Poznań - Leszno w nowym rozkładzie będą jakieś Regio na wagonach - Bipy, Bohuny, Bonanzy??? Jest jakaś szansa? |
Cytat: |
Hiszpanie przegrali sprawę o unieważnienie przetargu na dostarczenie do Wielkopolski 22 nowych pociągów. Przypomnijmy - o kontrakt wart prawie pół miliarda złotych walczyły trzy firmy. Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła protest hiszpańskiej firmy CAF. "W ciągu kilku dni zapoznamy się dokładnie z uzasadnieniem oddalenia naszego protestu, bo z wynikiem przetargu się nie zgadzamy" - mówi przedstawiciel hiszpańskiej firmy CAF Dariusz Gomółka i dodaje, że bydgoska PESa (rywalka w przetargu) nie spełniła szeregu wymogów zamawiającego. CAF może jeszcze zaskarżyć decyzję Krajowej Izby Odwoławczej do sądu. Nie wpływa to jednak na wynik przetargu. Urząd Marszałkowski musi teraz przekazać sprawę do prezesa urzędu kontroli zamówień publicznych, a jednocześnie przystąpić do kolejnych etapów rozmów z bydgoską PESą. |
Pitras napisał/a: |
W piątek na torach postojowych na stacji Poznań Główny widziałem poczwórną bipę koloru oliwkowego. Czy ona także ma zacząć jeździć? |
Cytat: |
Wielkopolska może podpisać umowę z PESĄ. Odwołanie CAF-u odrzucone
„Gazeta Wyborcza” pisze, że bydgoska PESA może być już niemal pewna kontraktu na dostawę 22 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa wielkopolskiego. Odwołanie od decyzji komisji przetargowej, które złożył hiszpański CAF zostało odrzucone. Trzecia firma biorąca udział w przetargu – szwajcarski Stadler – wycofał swoją skargę Przetarg na 22 ezety dla Wielkopolski o wartości blisko pół miliarda złotych wygrała PESA Bydgoszcz, ale jej przewaga na drugim producentem - firmą CAF była minimalna. Hiszpańskie przedsiębiorstwo i trzeci oferent – Stadler nie pogodzili się jednak z tą decyzją i postanowili odwołać się od decyzji komisji przetargowej do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta uznała jednak odwołanie Hiszpanów za bezzasadne. - Odwołanie zostało oddalone. Nie było przesłanek materialno-prawnych, aby je uwzględnić – powiedziała rzeczniczka KIO, Agnieszka Trojanowska. Stadler nie czekał na wyrok Izby i sam wycofał swoje odwołanie. - Nie chcieliśmy angażować sił i środków na dalszą walkę - tłumaczy Stanisław Skalski ze Stadlera. - Nasze zastrzeżenia były znane zamawiającemu, a mimo to wybrał ofertę PESY. Uznaliśmy, że w tej sytuacji dalsze starania nie mają sensu – dodał. Nie oznacza to, że PESA może już świętować, gdyż CAF może jeszcze decyzję KIO zaskarżyć do sądu, ale wyrok KIO umożliwia podpisanie umowy z bydgoską firmą. Źródlo : rynekkolejowy.pl |
Cytat: |
Ścisku w plastikowych SA132 Krigerowi bylo za malo |
geordi napisał/a: |
Albo ktores na trasie na Krzyz, jak full plastic znowu ducha wyzionie sasho33 pod domem. |
Cytat: |
Złomy padają jak muchy, a my wydajemy pół miliarda na 22 kolejnych szajsów, nie widząc jakie problemu już teraz są z taborem i jego brakiem. |
Cytat: |
A pan, panie Kriger-pieprznij się w łeb. |
Cytat: |
Dziś i najprawopodobniej jutro, przez cały dzień na wągrowieckiej (linia 356) była komunakcja zastępcza |
Cytat: |
dobrze,że chociaż WLKPZPR umie zorganizowac składy zastępcze |
sasho33 napisał/a: |
Tak, Dyrektor Żmuda ma 25 lat. I myślę, że ta młoda krew wprowadza pewien powiew świeżości w arkana WLKP PR. |
Cytat: |
Mam nadzieję, że nauka, którą stamtąd wyniósł, będzie pożytkiem dla nas - pasażerów. |
pospieszny napisał/a: |
Marny to pożytek, zapraszam na "lokalny" Wielkopolski rynek aby się o tym przekonać.
Codzienność zweryfikuje nadzieję. |
Virakocha napisał/a: |
@Bvl
Pociągi osobowe relacji Zbąszynek-Konin (rzadko kiedy kible) |
Pablo2912 napisał/a: |
3.01.2011
Regio 77740 Poznan Główny - Leszno Skład: ET 22 + 2 oliwkowe bonanzy + 4 sekcyjna oliwkowa bipa |
Cytat: |
taniej wyjdzie. |
Cytat: |
- Komisja chce mieć pewność, że pociągi rzeczywiście będą długo służyć przewoźnikowi wskazanemu we wniosku. Nie może być ryzyka, że po paru latach trafią na bocznicę, |
Cytat: |
Następnie przejmą one od Przewozów Regionalnych inne trasy oraz część pracowników. - Chcemy, by nasza spółka miała mniejszą niż Przewozy Regionalne administrację - wyjaśnia wicemarszałek Wojciech Jankowiak. |
Cytat: |
Dotychczas KW zatrudniły 20 osób; w całości jest to administracja. Aby uzasadnić istnienie tego podmiotu z tak licznym zespołem biurowym postanowiono, iż będzie się on zajmował serwisowaniem szynobusów będących własnością UMWW. |
Cytat: |
W przyszłym tygodniu zostanie podpisana umowa między Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim a firmą PESA z Bydgoszczy |
Cytat: |
Władze województwa podpisały umowę kupna nowych pociągów za 469,5 mln zł. Z początku 75-metrowe Elfy pojawią się tylko na trzech trasach. Pierwsze trafią do Wielkopolski za 1,5, a ostatnie za 3 lata. Na modernizację wszystkich torów i dworców musimy poczekać trochę dłużej.
168,4 mln zł na nowe pociągi daje nam Unia Europejska. 22 nowe Elfy dostarczy firma PESA Bydgoszcz SA. Będą mieć po 75 metrów długości, cztery człony i 204 miejsca siedzące dla pasażerów. Mogą poruszać się z maksymalną prędkością 160 km/h. Nowy tabor będzie jeździł w ramach nowej spółki Koleje Wielkopolskie. Mają one powoli zastępować u nas firmę Przewozy Regionalne. Przez pierwsze 5 lat Elfy będą kursować z Poznania do Zbąszynka, Konina i Gniezna. Później być może pojawią się też na innych trasach. Władze województwa właśnie w kolei widzą przyszłość rozwoju transportu dla Wielkopolski. - Wzmożonego ruchu samochodowego już w większym stopniu na terenie naszego regionu nie da się pomieścić – tłumaczy Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa. – On musi mieć alternatywę w postaci właśnie połączeń kolejowych. W przeciwnym razie wiele osób będzie miało problemy z dotarciem do szkół, do zakładów pracy – dodaje. Podczas gdy Wielkopolska inwestuje miliony w nowy tabor, sporo do zrobienia ma wciąż w obszarze infrastruktury, czyli dworców i torowisk. I w tym obszarze czekają nas jednak zmiany. - Inwestujemy również w tory – przypomina Wojciech Jankowiak. - W tym roku będzie przeprowadzana kapitalna modernizacja torów do Wągrowca i do Wolsztyna, finansowanych również z naszego regionalnego programu operacyjnego, a więc z pieniędzy unijnych. Na następną perspektywę finansową przygotowujemy, czy chcemy przygotować, modernizację połączenia do Piły. To bardzo ważne – dodaje. Wicemarszałek przypomina, że inwestycje w tory przeprowadza także PKP Polskie Linie Kolejowe. – Kończą modernizacje linii Warszawa-Berlin przez Poznań, ze znaczącym odcinkiem u nas. Mam nadzieję, że rozpocznie się niedługo modernizacja linii do Wrocławia i na północ przez Krzyż do Szczecina. To są te zamiary, które w najbliższym czasie, w perspektywie 2, 3, 4 góra lat będą na terenie naszego województwa zrealizowane, a to wtedy wydatnie poprawi sytuację – prognozuje Wojciech Jankowiak. |
Cytat: |
Do czerwca sytuacja się poprawi - obiecuje Wilkanowicz. - W tym miesiącu ogłosimy przetarg na serwisowanie szynobusów i utrzymanie czystości. Chcemy znaleźć jak najlepszą firmę i podpisać z nią umowę na rok, może dwa. Oczywiście każdy szynobus raz po raz się psuje, tak jak samochód czy inny pojazd. Ale do czerwca nasz tabor będzie sprawny.
|
Cytat: |
Do końca grudnia zajmowaliśmy się również ich naprawą i większość jakoś jeździła. Codziennie sprawnych było 15-16 pojazdów - mówi wicedyrektor Pawlak, pokazując na dowód grudniowe statystyki |
Cytat: |
Nowe szynobusy w serwisach, podróżni w autobusach
Większość z 22 szynobusów, jakie Wielkopolska zakupiła jest niesprawna. - Z powodu braku sprawnych szynobusów odwołano sześć pociągów z Gostynia do Jarocina. Podróżnych przewieziono autobusami - informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Terminów było już kilka. Kolejny to 1 czerwca. Tego dnia Koleje Wielkopolskie mają zacząć wozić pasażerów. Na początek wyłącznie szynobusami na trasach z Poznania do Wolsztyna i Wągrowca oraz między Lesznem a Jarocinem. W grudniu przyszłego roku nowy przewoźnik pojawi się na linii Poznań - Gniezno. W trzeciej kolejności pociągi z logo KW, a będą to "Elfy", zaczną kursować między Zbąszynkiem - Poznaniem a Kłodawą. Z tych tras znikną pociągi Przewozów Regionalnych. |
Cytat: |
W grudniu przyszłego roku nowy przewoźnik pojawi się na linii Poznań - Gniezno. |
Cytat: |
W grudniu przyszłego roku nowy przewoźnik pojawi się na linii Poznań - Gniezno. |
Cytat: |
Pociągi Pesy sa ciężkie. Za ciężkie
Seweryn Lipoński 2011-02-18, ostatnia aktualizacja 2011-02-18 11:37 Pesa zaoferowała Wielkopolsce pociągi ważące ok. 135 ton - dzięki temu wygrała przetarg. Jednak taki sam pojazd wyprodukowany dla Śląska jest cięższy. Konkurenci chcą walczyć o unieważnienie umowy Berlin. Wyprodukowany w bydgoskiej Pesie pociąg elf dla województwa śląskiego/ Materiały prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego Przypomnijmy: chodzi o przetarg na 22 nowe pociągi elektryczne dla województwa wielkopolskiego. Wygrała go firma Pesa z Bydgoszczy. W zeszłym tygodniu przedstawiciele samorządu podpisali z nią umowę. Bydgoska firma w przetargu okazała się minimalnie lepsza od hiszpańskiego CAF. Gra toczyła się o duże pieniądze - za produkcję pociągów dla Wielkopolski Pesa otrzyma 470 mln zł. Dlatego Hiszpanie odwołali się do sądu i chcą walczyć o unieważnienie umowy. Ich najnowsze wątpliwości dotyczą masy pociągów. Było to jedno z kryteriów przetargu (im lżejsze tym lepiej). - Pesa zadeklarowała, że jej pociągi będą ważyć niecałe 135 ton. Ale taki sam pociąg, który wyprodukowała dla Śląska, jest cięższy - zauważa Dariusz Gomółka z CAF. O co chodzi? Pesa już wcześniej wygrała podobny przetarg na pociągi dla Kolei Śląskich. Zaoferowała tam pojazdy o nazwie elf, te same co dla Wielkopolski. Też miały ważyć około 135 ton. Jednak gdy ostatnio zaprezentowano jeden z nich, okazało się, że waży... 141,5 tony. Zbigniew Wojciechowski, dyrektor marketingu Pesy: - Na Śląsku nasze pociągi rzeczywiście miały ważyć 135 ton. Jednak w wyniku późniejszych rozmów samorząd województwa zamówił dodatkowe wyposażenie. I właśnie stąd ta różnica - wyjaśnia. O jakie dokładnie wyposażenie chodzi? Wojciechowski nie chce powiedzieć: - Niech panowie z CAF sami się domyślą, nie będziemy im ułatwiać zadania. Jednak śląski samorząd nie słyszał o żadnym "dodatkowym wyposażeniu". - Kazaliśmy tylko zamontować system monitoringu pracy maszynisty. Ale te urządzenia nie ważą przecież sześć ton - dziwi się Łukasz Czopik, sekretarz Urzędu Marszałkowskiego w województwie śląskim. I podkreśla: - Chcemy dostać pociągi zgodne z ofertą, w której było 135 ton. Sprawdziliśmy w Urzędzie Transportu Kolejowego, który wydaje świadectwa dla pociągów. Urząd potwierdza: elf wyprodukowany przez Pesę waży 141,5 tony. A Elfy dla Wielkopolski będą miały jeszcze więcej miejsc i toalet niż na Śląsku. Czy zatem i one będą cięższe? Gdyby w wielkopolskim przetargu Pesa zadeklarowała wagę pociągów 141,5 tony albo większą, prawdopodobnie przegrałaby z CAF. Dyrektor departamentu transportu Jerzy Kriger nawet nie wyobraża sobie, że Pesa mogłaby dostarczyć Wielkopolsce zbyt ciężkie pociągi: - Takiej możliwości nie widzę. Nie odebralibyśmy takich pociągów. Przecież to tak, jakby w sklepie za coś zapłacić, a dostać coś zupełnie innego. Zamówiliśmy pojazdy zgodne z ofertą i takie chcemy otrzymać. Wczoraj Pesa nie chciała już komentować sprawy. Zapewnia tylko, że elfy dla Wielkopolski będą ważyć tyle, ile powinny. Czyli niecałe 135 ton. Masa pociągu to niejedyna wątpliwość zgłaszana przez CAF. Hiszpanie od początku kwestionują liczbę 204 siedzeń zadeklarowaną w ofercie Pesy (to też miało wpływ na wyniki przetargu). Twierdzą, że w pociągu o długości 75 m nie zmieści się aż tyle. Przedstawiciele CAF liczą, że sąd przyzna im rację i unieważni umowę Wielkopolski z Pesą. - Chcemy uzyskać ten kontrakt - podkreśla Dariusz Gomółka. Tak było m.in. rok temu w przypadku województwa mazowieckiego, które też podpisało umowę z Pesą, nie czekając na decyzję sądu. A sąd unieważnił umowę i nakazał powtórzyć rozpatrzenie ofert w przetargu. - Wtedy obowiązywały jeszcze stare przepisy. Teraz, nawet gdyby doszło do unieważnienia umowy, samorząd przynajmniej nie będzie musiał płacić odszkodowania. Bo odpowiedzialność ponosi Krajowa Izba Odwoławcza, która odrzuciła odwołanie CAF. Gdyby było po staremu, poczekalibyśmy z umową do rozstrzygnięcia sądu - zaznacza dyrektor Kriger. O ile sąd nie unieważni umowy, pierwsze z nowych pociągów Pesy mogą trafić do Wielkopolski już przed Euro 2012. Na początku mają jeździć na liniach z Poznania do Gniezna, Zbąszynka i Konina. Mieszkańców Wielkopolski może niepokoić jeszcze jedno: awaryjność pojazdów Pesy. Po naszych torach jeździ już 16 szynobusów produkcji bydgoskiej firmy. W zeszłym tygodniu pisaliśmy w "Gazecie", że psują się bardzo często i czekają na naprawę, a pasażerowie muszą jeździć komunikacją zastępczą. Czy podobnie będzie z elfami? - Produkt jest nowy i trudno wróżyć z fusów, jak będzie się spisywał. Wszystkie pojazdy przechodzą odpowiednie badania i dokładamy wszelkich starań, żeby działały jak najlepiej - mówi Michał Żurowski, rzecznik Pesy. Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań |
Cytat: |
Czyli z bezpośrednimi pociągami REGIO z Poznania do Bydgoszczy/Torunia/Inowrocławia możemy się już powoli żegnać? |
Cytat: |
Poznań-Wrocław jedzie jako REGIO. Czyli gdzieś na połowie trasy. |
Cytat: |
Sam zachodzę w głowę, skąd te awarie. Kolejarze mówią, że pojazdy są wadliwe, a producenci - że to przez złe serwisowanie. Prawda pewnie leży pośrodku - odpowiada. Jego zdaniem przyczyną może być też wiek szynobusów: - Są już mocno wyeksploatowane, mają spore przebiegi. |
Cytat: |
Włodzimierz Wilkanowicz obiecywał, że do czerwca tabor będzie sprawny. Dziś zapewnia: - Stanę na głowie, by wywiązać się z tej obietnicy. Zakończyłem już współpracę z jedną z firm, która serwisowała szynobusy, |
sasho33 napisał/a: |
Zamiast kuźwa dofinansować PR i zainwestować w tabor, to tworzą śmieszną spółeczkę, w której 50 tysi kasuje sam prezio, reszta biurwy ze trzy razy tyle razem i ładna sumka się uzbiera. |
Cytat: |
A jeśli mówisz, że dali ''do obicia'' podaj nr jako dowód ;] |
Cytat: |
Na pewno się nie pomyliłem. |
Cytat: |
Aha, a jeśli chodzi Ci o spoty EN57-20xx to Poznań nie ma ich na stanie... |
Cytat: |
robię wnętrza, ja i kolega i wiemy jak jest |
Cytat: |
EN57-116 |
Cytat: |
Nie mam zamiaru na ten temat dalej rozmawiać. |
sphinx napisał/a: |
Ciekawe czy w SIWZ zawarli warunek kompatybilności z już posiadanymi modernami. Bo te nowe z Newagu mają inny napęd niż stare, które wciąż klepie Pesa/ZNTK MM. |
kubanowy napisał/a: |
linia jest do zaorania, a frekwencja dopisuje, więc jedynym pomysłem na rozwalenie linii jest spalenie się taboru... |
kubanowy napisał/a: |
jak to co? Skoro nie będzie taboru kolejowego, to linia nie będzie potrzebna i zostanie zlikwidowana, tak jak inne, odkąd powstały KW. |
Cytat: |
Bzdura. Ta linia jest potrzebna bo jest duża frekwencja i po to głównie została zmodernizowana. Zresztą ponawiam pytanie: co ma pożar do zamknięcia linii ? |
kubanowy napisał/a: |
a od kiedy frekwencja decyduje o zamknięciu linii? Ile razy zdarzyło się, że jeździło dużo pasażerów, a ktoś wpadł na pomysł, że trzeba wyciąć połączenia albo zamknąć linię? Frekwencją nikt się nie przejmuje. |
Cytat: |
Na modernizację tej linii wydano miliardy złotych i uważasz, że teraz by zamknęli linie ? |
Jerry napisał/a: |
A może mi ktoś powiedziec czy KW ma już jakieś swoje zaplecze techniczne czy dalej korzystają z partackiej firmy co wykonuje im niby fachowe przeglądy? Miało byc takie zaplecze w Lesznie?? |
buuuuum napisał/a: |
Psujące się szajsobusy?
Ale w sumie to chyba lepiej, że skład jedzie na wagonach? Pociąg to pociąg. Lok + wagony, a nie jakiś kawałek blachy z siedzeniami jak w miejskim busie. |
Cytat: |
Lok słaby? |
brum napisał/a: |
Pozwoliłoby to takim PR-om reagować na zapotrzebowanie.
Nie trzeba zbyt wielkiej ilości rozumku by pojąć, że |
jaronx napisał/a: |
Nie pomyslałaś o tym że nie mają co podstawić? Dlaczego tak się dzieje odpowiedz sobie sama, liczę na Twoja kreatywnośc w tym temacie. |
EU07-469 napisał/a: |
Bartuś, kibel do impulsa? Po pierwsze te dwie jednostki noe będą współpracować. Po drugie nawet jakby miał jechać po prostu jako doczepa, to nie ma jak go doczepić - Scaffenbergi na różnych wysokościach (w kiblu są niżej). |