sebastianzb napisał/a: |
Jakość i ilość tych połączeń teraz woła o pomstę do nieba. |
Cytat: |
Remont wykonuje firma z Poznania- PNI (Poznańskie Naprawy Infrastruktury) czy jakoś tak |
BvL napisał/a: |
Tutaj to akurat źle mówisz, bo połączeń osobowych jest dosyć Tylko faktycznie brakuje jakiegoś przyspieszonego (chociażby w piątki i niedziele - studenci wiecie o co chodzi ) |
prezes11 napisał/a: |
Przed modernizacja z Opola do Wrocławia pośpiech jechał poniżej godziny. |
zyrafa napisał/a: |
PNI to Przedsiębiorstwo Naprawy Infrastruktury w Warszawie z oddziałami w Katowicach, Radomiu, Stargardzie i Warszawie. Natomiast z Poznania może być Feroco (dawny PRK Poznań). |
pospieszny napisał/a: |
Planowane parametry po modernizacji według opcji 2a to: do 120 km/h dla poc. towarowych i do 160 km/h dla pociągów kwalifikowanych pasażerskich. |
prezes11 napisał/a: |
Przed modernizacja z Opola do Wrocławia pośpiech jechał poniżej godziny. Dziś odcinek ten pokonuje w identycznym czasie. Dlatego bardzo bym się nie podniecał. |
Bartuś napisał/a: |
--------------------------------------------------
Północ Odrzanki
Coś tam grzebią między Gryfinem, a Szczecinem. Może ktoś się odezwie z tamtych rejonów -------------------------------------------------- |
Mariusz W. napisał/a: |
Co do odcinków wyremontowanych to dochodzi jeszcze ten:
Bytnica - Drzeńsko (przyst.os.) (40 km) - 100 km/h dla obu torów |
Bartuś napisał/a: |
Wyremontowanie
Rudna Gwizdanów --> Chełmek Wołowski (tor nieparzysty, dawniej jakieś 60 km/h) Rudna Gwizdanów --> Chełmek Wołowski (tor parzysty, dawniej również 60 km/h) Ścinawa --> Chełmek Wołowski (tor nieparzysty, dawniej jakieś 50 km/h) Wołów --> Brzeg Dolny (tor nieparzysty, dawniej turlał się pociąg 30 km/h) Brzezinka Średzka --> Wrocław Pracze (tor parzysty, dawniej 50 km/h) Wrocław Muchbór --> Wrocław Grabiszyn (tor parzysty, dawniej 40 km/h) --------------------------------------------------
W remoncie
Księginice --> Brzezinka Średzka (tor parzysty, dawiej 50 km/h) Wołów --> Ścinawa (tor parzysty, dawniej jakieś 50 km/h) |
Cytat: |
Otóż, tor zamknięto o ile mnie pamięć nie myli w roku 1994, związane to było z wypadkiem pociągu osobowego. Na początek, warto wiedzieć, że jest to teren zalewowy.
A więc ... nie była to duża powódź, zwykłe podniesienie się poziomu Odry do stanu ostrzegawczego. Podmycie toru tuż przy mości na Odrze spowodowało osuwisko, które nie zdążono na czas wykryć. Na szlak wyprawiono jednostkę do Głogowa, która się nieźle wygrzmociła w tym fatalnym miejscu. Tor został zamknięty i dyrekcja nakazała zbadanie całego mostu w Brzegu Dln. Stwierdzono wiele poważnych uszkodzeń, które ostatecznie spowodowały trwałe zamknięcie "jedynki" na szlaku Księgnice-Brzeg Dolny. Powódź stulecia z 1997 roku wyrządziła o wiele mniejsze szkody niż ten nagły i bardzo lokalny przybór wody. A widoczne na zdjęciu, przechylona tarcza i słupy są skutkiem kolejnych podmyć przez częste i nagłe przybory wody na Odrze w tym miejscu, które nie likwidowano, bo przecież tor był już zamknięty. |
Cytat: |
A czy ten odcinek został / zostanie w najbliższym czasie wyremontowany, ponieważ wg mnie taki widok to powód do wstydu, zważywszy na fakt, iż jest to międzynarodowa trasa |
xzielak napisał/a: |
Biedna ta Odrzanka
Ale jadać ostatnio Ślązakiem po wyremontowanym odcinku Ścinawa - Rudna Miasto. Dystans 17 km pokonał w 9 minut, co daje średnią predkość 106 km/h a przyznam że miejscami dawał równo. Przed remontem odcinek 17 km, jechało się w 35 minut. Więc kolosalna różnica jest. |
Noema napisał/a: |
Bartuś, pamiętam czasy, gdy Nadodrzanką jeździł "BEM" Szczecin - Budapeszt. Był też EC "Wawel" i nocny pośpiech Berlin - Kraków. |
Mijus napisał/a: |
fajnie jak będzie więcej pociągów - byle by tylko wiatru nie woziły |
Cytat: |
PLK Poznan najbardziej dba o Odrzanke |
Cytat: |
Coraz realniejsze staje się unowocześnienie tzw. Odrzanki. Wcześniej planowano, by linię tę dostosować do prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych i 120 km/h w przypadku pociągów pośpiesznych. Teraz jednak Ministerstwo Infrastruktury jest przekonane, by nieco większym kosztem, tak przeprowadzić prace, by pociągi pospieszne mogły jechać nawet 140 km/h. Na razie ministerstwo ma na ten cel około 700 mln euro, a pierwsze przetargi mogą się odbyć już w tym roku. |
Bartuś napisał/a: |
Więcej jak 160 km/h na odrzance się nie da (geometria toru i podmokłe tereny po których przebiega duża część odrzanki) |
Mijus napisał/a: |
--- i skąd weźniesz pociagi na te 160 teraz prawie już nic nie jedzie na odrzance |
Cytat: |
Ale na łącznice daje urząd woj. lubuskiego, nie PLK - więc coś tu nie tak. |
Cytat: |
Nowa Sól - ZG 140km/h długa prosta droga |
Gurdol1 napisał/a: |
Zreszta nie ma sensu bo nie ma tam (i raczej nie będzie ) szybkich pociągów.
Sorry, ale można to porównać z odcinkiem Siedlce - Terespol, gdzie modernę do 160 km/h wymusiły zobowiązania korytarzowe dla ruchu pasażerskiego. Wydano kupę kasy, a nic tam nie jeździ 160 km/h, ani szybko nie będzie jeździć. |
Bartuś napisał/a: |
i zamknęli tor nieparzysty na Księginice-Brzezinka Średzka (dotąd było 50 km/h z 30-stkami - jeden z najgorszych odcinków na magistrali) |
Cytat: |
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają zrezygnować z budowy łącznicy Czerwieńska
Ponadto chcą zaniechać modernizacji torów między Czerwieńskiem a Zbąszynkiem. O konieczności budowy obejścia czy też łącznicy Czerwieńska oraz modernizacji torów między Czerwieńskiem a Zbąszynkiem mówi się od lat. Przyjęto zresztą plany, zgodnie z którymi do końca 2011 wspomniana łącznica zostanie zbudowana. Zmodernizowane zostaną też tory od Czerwieńska do Zbąszynka i dalej Gorzowa. Dzięki temu podróż z Zielonej Góry do Sulechowa skróci się z 42 do 17 minut. Budowa łącznicy pozwoli też na uruchomienie szybkiej kolei łączącej Nową Sól z Sulechowem, przez Zielona Górę. Podróż między trzema miastami ma trwać tylko około pół godziny. Doceniając ważną rolę wspomnianych inwestycji samorząd wojewódzki obiecał, że z funduszy unijnych jakie trafią do regionu, przeznaczy na nie prawie 10 mln euro. Podobną sumę obiecały PKP Polskie Linie Kolejowe, do których zresztą tory i cała infrastruktura kolejowa należy. Teraz okazuje się, że kolejarze chcą się wycofać z inwestycji, a w najlepszym przypadku przełożyć ją na później. Tłumacząc się problemami finansowymi. Potwierdził nam to rzecznik prasowy PKP PLK Krzysztof Łańcucki. |
xzielak napisał/a: |
Odrzanka czeka na naturalną śmierć, PLK opublikowała jakiś czas temu jakie odcinki grożą zamknięciu i mój rejon jest, Bytom Odrzański - Czerwieńsk
[...] Chyba że rzecznik PKP PLK w tym czasie był pijany |
pospieszny napisał/a: |
- Mamy za mało pieniędzy, stąd niektóre wcześniej planowane inwestycje wypadły. W sprawie odrzanki mogę jedynie stwierdzić, że jeśli po roku 2013 znajdą się pieniądze, linia będzie unowocześniana. Na razie uznaliśmy, że pieniądze trzeba przeznaczyć na remont linii prowadzącej przez Poznań - odpowiedział Łańcucki. |
xzielak napisał/a: |
z linii E30 (Legnica - Wrocław), szyny były zdrowe i idealnie nadałyby sie do remontu |
wykolejeniec napisał/a: |
Xzielak. PLK tzw. podmiotem?
Lirycznym chyba... łabędziego śpiewu. |
xzielak napisał/a: |
Miałem na myśli, żeby szyny z odcinka LEgnica - Wrocław wykorzystac chociażby do poprawy jakości infrastruktury na odcinku Rzeszów - Jasło i podnieść szlakową z 20km/h, do 60-70km/h. |
pospieszny napisał/a: |
Nie podniecaj się mocno w temacie który Cię przerasta. |
Voyager26 napisał/a: |
Jak się nie mylę, ok 7 grudnia mają tam już puścić pociągi z prędkością 100 km/h |
Cytat: |
Warszawa: Modernizacja linii C-E-59
4 lutego 2010 r. PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły umowę na prowadzenie działań informacyjnych i promujących I etap modernizacji linii kolejowej C-E 59 Międzylesie - Wrocław - Kostrzyn –Szczecin. Komisja Europejska przyznała pomoc finansową na wykonanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej do przeprowadzenia modernizacji tej linii tj.: •studiów wykonalności zawierających analizę ekonomiczno-finansową i wybór opcji modernizacyjnej •raportów i innych dokumentów w celu przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i konsultacji społecznych, w tym analizę wpływu inwestycji na obszary Natura 2000 •wniosków o przyznanie pomocy z Funduszu Spójności dla dokumentacji projektowej dla odcinków Międzylesie –Wrocław, Wrocław –Zielona Góra, Zielona Góra –Szczecin, •opracowanie dokumentacji przetargowej do wyboru wykonawców dokumentacji projektowej. Celem zawartej umowy jest prowadzenie działań informacyjnych i promujących powyższe działania. Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm: Innovations Sp. z o.o., z Warszawy, Publicon Szymon Sikorski z Wrocławia oraz Planet PR Łukasz Wilczyński z Kielc. W ramach umowy konsorcjum zobowiązane jest do: publikacji artykułów sponsorowanych w dziennikach ogólnopolskich, prasie lokalnej i branżowej, organizacji konferencji prasowej, aktualizacji strony internetowej informującej o projekcie oraz przygotowania i druku folderu oraz przygotowania filmu obrazującego prace modernizacyjne i ich efekty. |
Cytat: |
...mam nadzieje że mimo to zrobią mój odcinek w pierwszej kolejności... |
Cytat: |
W ramach trwającego obecnie pierwszego etapu projektu dobiega końca wykonanie dokumentacji przedprojektowej obejmującej m.in.: wykonanie dwóch studiów wykonalności wraz z analizą środowiskową, opracowanie Opisu Przedmiotu Zamówienia będącego elementem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz dokumentacji przetargowej dla dokonania wyboru Wykonawców dokumentacji projektowej i sporządzenie Wniosków o dofinansowanie dokumentacji projektowej ze środków Unii Europejskiej. Koszt całkowity tej części projektu wyniesie 3 216 000 euro. Decyzją Komisji Europejskiej z dnia 20 grudnia 2006 roku, etap ten będzie w 85% sfinansowany ze środków Unii Europejskiej (Funduszu Spójności), pozostałe 15% zostanie pokryte z budżetu państwa. |
xzielak napisał/a: |
Zarząd nie przyzna żadnych większych pieniędzy na bieżące naprawy, skoro linia ma niedługo przejść gruntowną modernizację |
Virakocha napisał/a: |
Mimo to na odcinku Czerwieńsk-Zielona Góra jest w miarę przyzwoitym stanie, po jednym torze prędkości 80 T/ 100 P po drugim 40 T/60 P/ ;-) |
Cytat: |
Tylko zastanawiam się nad szlakową, czy będzie 120km/h (jak w latach 80-tych), czy stóweczka? |
BvL napisał/a: |
Od nowego rozkładu jazdy PLK zwiększa prędkość na odcinku Wr. Pracze - Księginice do 120 km/h Proponuję śledzić również inne fora kolejowe w tym temacie |