Cytat: |
3. UMWM nie jest zobowiązany ustawowo do tworzenia wykazów przewoźników a przez to nie dysponuje wykazem który można udostępnić |
Cytat: |
Mianowicie komfort, bezpieczeństwo. Ciężko w przypadku małopolskich busów mówić o komforcie i bezpieczeństwie |
Cytat: |
Na zakopiance przykładowo idealnym węzłem tego typu może być Sucha Beskidzka/Maków. I tu idealnie dograne autobusy do Zawoi. Czemu tak się nie da? |
Cytat: |
Kolej aglomeracyjna co godzinę nie ma sensu! Autobusy są 3-4 na godzinę (304). A są inne linie, itp. Dlaczego pociągi są tak rzadko? |
Krzysztof21 napisał/a: |
Główne grzechy busiarzy: |
Cytat: |
kris123, skończ z tymi busami! Nikt normalny nie jeździ z Krakowa do Zakopanego ani pociągiem ani busem, tylko autobusem Sz. T-F bądź lokalnego PKSu. |
Cytat: |
Bynajmniej, busy mniej korkują miasto?? do autobusu wchodzi około 7 razy więcej osób a zajmuje tyle co 1,5 busa i jak bus ma mniej korkować?? |
mefistofeles napisał/a: |
bus ze względu na rozmiary, manewrowośc i przyspieszenie jest zdecydowanie mniejsza zawalidroga niż pełnowymiarowy autobus. |
Mih napisał/a: |
Przejdź się na przystanek Nowy Kleparz na alejach w godzinach szczytu, to zobaczysz jaką zawalidrogą są te ukraińskie wynalazki. Stają gdzie chcą, często złośliwie na początku przystanku, by autobus komunikacji miejskiej nie mógł wysadzić pasażerów. Za takie praktyki powinno się już dawno marszrutkom zakazać korzystania z przystanków MPK! |
Woojtek napisał/a: |
i jeszcze jedno żeby uwalić "busiarzy" trzeba wywrzeć presję na marszałku, WITD i urzędzie skarbowym - żeby sprawowali większą kontrolę nad przewoźnikami. |
Cytat: |
Jeżeli jeszcze więcej busów będzie jeździć to jeszcze więcej będą musieli dopłacać do kolei i komunikacji miejskiej, i tak dalej... |
Cytat: |
ale jednocześnie nie będzie się pchał do tych mniej dochodowych, ale niejednokrotnie tak samo potrzebnych, do, których kolej musi dopłacać. |
Cytat: |
Ja nalegam dalej żeby wywrzeć na Urzędzie Marszałkowskim potrzebę kontroli firm które mają dotację! |
lidl napisał/a: |
to dlaczego kolej jezdzi tam gdzie sie jej nie oplaca? |
lidl napisał/a: |
najlepiej zaczac od PKP. moze w koncu by to zamknieto... |
Cytat: |
To może wytłumaczysz jak na mazurach ludzie mieliby dojeżdżać do pracy itp.?? , |
lidl napisał/a: |
Samochodami. |
Cytat: |
Poza tym wyobrazacie sobie państwo bez pociągów bo ja nie |
Cytat: |
I już pomijam, że nie każdego stać na samochód, |
lidl napisał/a: |
nic dziwnego, skoro musi doplacac do pociagow jezdzacych na jakims zadupiu. |
Cytat: |
Popatrzcie proszę na Słowację, Czechy |
Cytat: |
Wielki panie miastowy nie wiem czy kiedyś byłeś na mazurach i czy wiesz, że tam samochód nie jest specjalna alternatywą ze względu na stan dróg, |
Cytat: |
że Unia Europejska zaleca aby 60 % środków na infrastrukturę szło na drogi a 40 % na linie kolejowe |
Cytat: |
lidl, czy wiesz, że Unia Europejska zaleca aby 60 % środków na infrastrukturę szło na drogi a 40 % na linie kolejowe |
Cytat: |
czysty ekologiczny pociąg, |
lidl napisał/a: |
Gurami22, lepiej napisz skad ten twoj czysty ekologiczny pociag bierze prad |
Cytat: |
Po prostu w połączeniach na dalekie i średnie odległości jak do pracy/szkoły w rejonach gdzie istnieje rozwinięta sieć kolejowa podstawowym środkiem przemieszczania się nie powinien być nie dymiący samochód |
Cytat: |
Co oznacza dłuższa podróż. Jest szansa na powrót ludzi do pociągów. |
Cytat: |
z czym mam smutne doświadczenie jak np. przewoźnik przesyła rozliczenie za ulgi a tam same bilety ulgowe. |
lidl napisał/a: |
fiaa, slyszales o czyms takim jak wiatr? |
Cytat: |
kolej nie jest ekologiczna, podając argument elektrowni węglowych |
Cytat: |
środowisk leśnych linia kolejowa nie rozdziela lasu na 2 części bo zwierzęta mogą swobodnie przechodzić przez nią, a drogi (autostrady itp.) są oddzielone płotem i nic tędy nie przejdzie (i dobrze), budowane przepusty dla zwierząt nie wiele pomagają. |
Cytat: |
Może to powstrzyma nawałnice busiarską |
Pułtuś napisał/a: |
Jak widac bilet strefowy dla Chrzanowa nie doprowadził do zniszczenia busiarstwa a podobno tyle osob przesiadlo sie do pociagow |
Cytat: |
cyt.: Wadowickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej wkrótce na dobre może zniknąć z komunikacyjnej mapy Małopolski zachodniej. Cały tabor i mienie spółki jest na sprzedaż. Dzierżawca bazy nie przystąpi do przetargu. |
valeo napisał/a: |
W/g info ktore do mnie dotarło PKS Żywiec przestaje istniec od 1 stycznia 2010-kończy sie dotacja łodzkiego km-u; w miejscu dw. pks ma byc stacja paliw;zbliżają sie drastyczne ciecia m.in. do Krakowa;tylko w pazdz. pks zwolnił ok 50 kierowcow.Busy zagarna cała żywiecczyzne i okolice.Oby do tego nie doszło. |
Cytat: |
Według właściciela firmy, Wiesława Wójcika przyśpieszone połączenia były nieopłacalne i ich dalsze utrzymywanie nie miało sensu. |
Pułtuś napisał/a: |
Nieopłacalne? Hahahaha, dobrze ci tak, panie Wójcik. |
kryniczanin napisał/a: |
I co jak trzeba zapłacić mniej więcej tyle co PR za tory za drogę to już nie jest opłacalne. Podatek drogowy od busów! Jak najszybciej! |
kns napisał/a: |
Co do KKA to wczoraj pod autobus wpadła jakaś babka, przez co KKA nie jeździło. Powinni wprowadzić jakąś komunikacje zastępczą |
kryniczanin napisał/a: |
Dołącze się do małego OT. Busiarstwo przejeło też całkowicie miejscowości pod Krynicą - Tylicz, Mochnaczka, Muszynka. |
Adams napisał/a: | ||
No patrz, nawet nie wiedziałem. To nawet do Tylicza już PKS nie dojeżdża? Tam też jest taka paranoja że busiarz z liczbą pasażerów mniejszą niż 5 osób nie pojedzie? |
kns napisał/a: |
mk1992 - jest małopolski temat o busiarni - proponuję tam przenieść posty |
Cytat: |
Jak dla mnie firma Rafatex jest co najmniej śmieszna. a przynajmniej panowie kierowcy. kto widział, zeby wyjezdzac 10czy też 15 minut przed czasem z przestanku? to sie w głowie nie mieści. A to tylko po to, zeby zabrać więcej ludzi AR-TURowi. I uważam osobiscie ze ów artykuł pisała osoba stronnicza, gdyż to RAFATEXy zajeżdzają drogę AR-TURom a wiem co piszę bo już od dłuższego czasu zauwazylam to dziwne zjawisko. Rafatexem po raz ostatni pojechałam, gdy kierowca z prędkością ok 100km/h wyprzedzał wszystkie samochody na trasie nie bacząc na nic, tylko po to żeby "dogonić" konkurencje. To są chorzy psychicznie ludzie!!!
Pozdrawiam. |
Cytat: |
Więc wyboru nie ma, trzeba jeździć ze śmiercią w oczach. |
Cytat: |
Czy to o to chodzi aby w razie wypadku nikt nie miał biletu i nie mógł starać się o odszkodowania? |
Pułtuś napisał/a: |
Jak donosi dzisiejszy Dziennik Polski- na jesień krakowscy busiarze zapowiadają podniesienie cen. Powodem maja byc ceny paliw, oraz e-myto, jak i opłaty przystankowe.
Busik juz nie jest tani. |
pawelu napisał/a: |
(...) Bo to co niektóre firmy wyprawiają przechodzi wszelkie granice, a tu w grę wchodzi ludzkie życie. |
kns napisał/a: |
kryniczanin, no powinno być dlatego przewoźnicy kolejowi też powinni być karani za opóźnienia jak autobusowi
|
Pułtuś napisał/a: | ||
Alez sa karani, złotówka za minute opoznienia bodaj, PLK nalicza i kasuje przewoznikow. Zasada numer jeden kolei: jesli mozesz za coś naliczyc opłate, to nalicz. |
Adams napisał/a: |
Wystarczy spojżeć w jakich warunkach w godzinach szczytu podróżują ludzie z Krakowa do Olkusza czy Wolbromia, to się włos na głowie jeży. Niekiedy w 10-cio osobowym busie jedzie 20 osób upchanych jak sardynki. Wystarczy najdrobniejsza kolizja i tragedia gotowa. O łamaniu przepisów przez kierowców już nie wspomnę. Rekordzista z krakowskiego Nowego Kleparza do Skały dojechał w... 15 minut. |
mefistofeles napisał/a: |
jakoś nie wierzę w spisek busiarzy. Przecież to nie jest jakiś jeden potentat co go stać na korumpowanie urzędników na potęgę, to są lokalne firemki, często rodzinne.
Jelonki byłyby dobre, ale musiałyby jeździć w szczycie co pół godziny - a ta linia nie ma chyba takiej pojemności. No i nierozwiązny pozostaje problem dużych odległości stacji od miasta (jak w Jordanowie). Nawet jeśli pociągi uwalono celowo to gdyby je przywrócić klientów nie odzyskają. Obawiam się, że gdyby ich nie uwalono też sporo osób przesiadłoby się do autobusów. |
Paradoks napisał/a: |
- Mam legitymację studencką, ale ostatnio jechałem do Krakowa, a kierowca powiedział mi, że jego to nie interesuje i może mi sprzedać tylko cały bilet. Tydzień temu też jechałem do Krakowa i bez problemu kupiłem "połówkę". Odnoszę wrażenie, że prawo do ulgowego biletu zależy od "widzimisię" kierowcy - mówił nam Marek, student z Andrychowa. |
Cytat: |
Chcesz przechytrzyć konkurencję? Załóż federację konsumencką
Członkowie Małopolskiej Federacji Konsumentów Komunikacji Autobusowej wydają dla urzędników opinie o firmach, które chcą wozić pasażerów po małopolskich trasach. W rzeczywistości oceniają swoją konkurencję. Żeby zorientować się, jak duża jest konkurencja wśród firm przewozowych w Małopolsce, wystarczy wyjechać na najbardziej popularne trasy w Małopolsce prowadzące do podkrakowskich "sypialni" - Wieliczki, Słomnik, Skawiny czy Krzeszowic. Busy jeżdżące przez ul. Szuwarową na krakowskim Ruczaju kursują co dziesięć minut, a mimo to wypchane są po brzegi. Równie dobrze dla kierowców firm busów czy autokarów interes kręci się na dłuższych trasach, m.in. na Podhale, do Brzeska czy Olkusza. Im bardziej popularna trasa, tym większy zysk, dlatego firmy przewozowe walczą o miejsca na obleganych postojach. Żeby móc wypuścić na nie swoich kierowców, właściciele firm muszą zdobyć zezwolenie urzędu marszałkowskiego. - Zapis Ustawy o transporcie drogowym wymaga, by decyzję o wydaniu zezwolenia na przewóz osób na linii nie dłuższej niż sto kilometrów poprzedzić analizą sytuacji rynkowej i zasięgnąć opinii organizacji konsumentów - tłumaczy Piotr Odorczuk, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie. (...) |
Rover napisał/a: |
cena ok 60 zł |
Rover napisał/a: |
pociągiem ok 7godz. |
rejent napisał/a: |
W busach i autobusach ciasno i duszno. |