kms napisał/a: |
siwiutki91, co Ty za brednie tutaj wypisujesz?! |
Iktorn napisał/a: |
w przypadku PKP IC bilet na TLK jest na trasę, bo na EIC już raczej na konkretny pociąg wskazany na dopłacie |
pavlo napisał/a: |
Po za tym na trasie jest zawsze kilka kontroli i zawsze któryś konduktor powinien zeskanować bilet. |
egon napisał/a: |
Drużyny konduktorskie otrzymały wytyczne dotyczące sprzedaży internetowej biletów.Według postanowień wytycznych podróżny posiadający bilet zakupiony przez internet zobowiązany jest zgłosić się z biletem do konduktora/kierownika pociągu celem jego legalizacji tzn.zeskanowania oraz skasowania.Niestety regulamin sprzedaży internetowej nic o tym nie mówi.Znowu mamy sprzeczności w kwestii przepisów. |
Cytat: |
UWAGI:
Bilet do kontroli należy przedstawiać na każde żądanie organu kontrolnego w pociągu. Przewozy Regionalne spółka z o.o. zastrzega sobie prawo do zatrzymania (do celów kontrolnych) biletu i wydania w zamian biletu zastępczego. |
sheva17 napisał/a: |
Jest to poważny problem. Biegaj z rodziną z małymi dziećmi za konduktorem, |
siwiutki91 napisał/a: |
no najlepiej wziąć ze sobą regulamin i jeżeli konduktor będzie miał jakiś problem to okazać regulamin i żeby znalazł Ci taki obowiązek, |
Gliwicjusz napisał/a: |
nie sądzę też aby był jakiś na tyle upierdliwy konduktor aby robić problemy |
Gliwicjusz napisał/a: |
zwykły pasażer nawet nie przeczytał zapewne tego regulaminu a na bilecie nie pisze nic o obowiązku zgłoszenia się do konduktora więc ja problemu nie widzę żadnego. |
witja napisał/a: |
I internetowej sprzedaży IC jest też punkt w regulaminie, że bilet należy wydeukować w formacie A4 i wręczyć tą kartkę konduktorowi podczas kontroli. A zdarzają się pasażerowie, co swój bilet mają nie wydruowany "na laptopie", a inni np. wydrukowany na A5... |
Cytat: |
pozwolić na sczytanie kodu z innych urządzeń - tel kom, PDA, laptopy, netbooki... |
egon napisał/a: |
Noema nie opowiadaj głupot że z PR Wrocław żaden pracownik z tzw.pierwszego kontaktu nie miał szans pracować w Kolejach Dolnośląskich.Znam naprawdę sporo takich osób. |
Jetair napisał/a: |
Wczoraj jechałem Interregio i akurat przeczytałem ten temat. Gdyby nie on, nawet nie próbowałbym brać zwrotu kasy. |
Jetair napisał/a: |
Jak to mówi przysłowie "za błędy się płaci". |
Jetair napisał/a: |
Błędem jest to, że można go zwrócić, pomimo odbycia podróży. |
Jetair napisał/a: |
mierzysz dużo za nisko. |
Jetair napisał/a: |
Błędem jest to, że można go zwrócić, pomimo odbycia podróży. Masz poczucie humoru z wyczuciem mojego wieku, zwiedziłem częściowo sam i częściowo w partnerstwie 15 krajów, mierzysz dużo za nisko. |
Cytat: |
To się nazywa po prostu złodziejstwo i nie ma na coś takiego usprawiedliwienia. |
obiezykraj napisał/a: |
@Noema,
kombinatorstwo nie ma narodowości, są pewni ludzie którzy tak postępują i tyle. Niemcy nie są tacy kryształowi jak pisałaś poniżej. Byłem na wczasach niedawno w Kołobrzegu i to co widziałem w moim hotelu było żenujące, jak właśnie CI Niemcy kombinują z karnetami na basen, jak przychodzą po kilka razy na jedzenie, podając różne numery pokojów, jak zabierają do kieszeni jedzenie z kolacji itp. |
Jetair napisał/a: |
Zwrotu biletu dokonałem tylko po to, aby na żywym przykładzie wykazać im lukę w działaniu. |
mk1992 napisał/a: |
Rozumiem, że jednocześnie poinformowałeś ich, że zwracasz wykorzystany bilet?
Co do przykładu z Windowsem - nie będę komentował. Zastanawia mnie tylko, skąd Ty możesz wiedzieć, czy ktoś z tego forum ma legalne oprogramowanie, czy pirackie? |
Jetair napisał/a: |
jak tylko dostanę zwrot ujmę to w piśmie z wyróżnieniem, iż udało mi się uzyskać zwrot za wykorzystany bilet. |
Jetair napisał/a: |
Jeśli sądzisz, że wykorzystanie luk w kolei jest złe, a gdziekolwiek indziej nie, to niestety ale coś nie tak z logicznym rozumowaniem. |
mk1992 napisał/a: |
Tak to każdy głupi (bez urazy oczywiście) może zrobić. |
mk1992 napisał/a: |
A, że pozwolę sobie zapytać... W którym miejscu napisałem, że wykorzystywanie luk gdziekolwiek poza koleją nie jest złe? |
Jetair napisał/a: |
(...)o całej sprawie będę PR informować drogą pisemną |
Jetair napisał/a: |
mając na myśli ten cytat odnoszę się do osób krytykujących taki incydent na kolei a nie patrzących na własne czyny. |
mk1992 napisał/a: |
Uprzednio żądając od Przewozów Regionalnych zwrotu pieniędzy za bilet, który wykorzystałeś. Jak na razie próbujesz na wszelkie możliwe sposoby usprawiedliwić zwykłe złodziejstwo, ale słabo Ci to idzie. Próbuj dalej. |
mk1992 napisał/a: |
Eee... A jak to się ma do tematu? Czyżbyś coś komuś tutaj sugerował, bez poparcia jakimikolwiek dowodami? |
Jetair napisał/a: |
Statystyki nie kłamią. |
mk1992 napisał/a: |
Złodziejstwem nazywam fakt, że z pełną świadomością wykorzystujesz lukę w systemie internetowej sprzedaży biletów. Gdyby tak bardzo zależało Ci na tym, aby Przewozy Regionalne coś z tym fantem zrobiły, napisałbyś do nich zwykłe pismo. Ale pazerność na kasę jest chyba silniejsza od uczciwości i czystego sumienia w Twoim wypadku. |
Jetair napisał/a: |
Wczoraj jechałem Interregio i akurat przeczytałem ten temat. Gdyby nie on, nawet nie próbowałbym brać zwrotu kasy. |
Jetair napisał/a: |
testuje to osobiście |
mk1992 napisał/a: |
Testujesz złodziejstwo. |
mk1992 napisał/a: |
Jak można zapobiegać złodziejstwu złodziejstwem, możesz mi to wytłumaczyć? |
Jetair napisał/a: |
nadto zwrócę zobowiązanie finansowe płynące z mojej strony |
Pirat napisał/a: |
nie rozumiem |
sheva17 napisał/a: |
Jasne. Lepiej kraść po cichu. |
obiezykraj napisał/a: |
lepiej chyba pokasować te posty powyżej, żeby nie podawać innym informacji, że taka mozliwość istnieje. |
Cytat: |
Przydałby się punkt w forumowym regulaminie dzięki któremu można by banować takich kombinatorów jak ty. A wiec, że na infokolej nie mamy litości dla oszustów i krętaczy! |
Beatrycze napisał/a: |
Bilety zakupione przez internet nie powinny podlegać zwrotowi. To ukróciłoby kombinatorstwo. |
sheva17 napisał/a: |
Może należy ograniczyć sprzedaż internetową na relacje ponad 100 km? To chociaż ograniczy problem nieskasowanych biletów. |
egon napisał/a: |
Problem jest wtedy kiedy zdarza się że nie można zeskanować biletu! I co wtedy?
Znowu wina konduktora? |
egon napisał/a: |
System sprzedaży internetowej nie posiada niestety żadnych zabezpieczeń i Przewozy Regionalne dały do rąk swoim klientom atrybut do okradania własnej firmy i wierzcie mi nie jest to wina konduktorów. |
Noema napisał/a: |
Bilet zakupiony przez internet powinien mieć krótki okres ważności, zwrot takiego biletu powinien być możliwy tylko w kasie biletowej PR (kasjerka musi mieć możliwość zweryfikowania autentyczności biletu) i tylko przed końcem upływu terminu ważności, bilet skasowany przez konduktora (odcisk kasownika) równa się bilet wykorzystany i niepodlegający zwrotowi. To ukróciłoby kombinowanie, a może nawet całkowicie by je wyeliminowało. |
egon napisał/a: |
Co do linii Poznań Leszno to rolę do popisu mają tam kontrolerzy z Poznania |
syrenka napisał/a: |
Jetair, czyli jednak jesteś zwykłym złodziejem |
Cytat: |
Nie jestem, odzyskuje tylko w taki sposób pieniądze, które pierwotnie kolej ode mnie ukradła. |
pospieszny napisał/a: |
Rozumiem że w pozostałych kanałach dystrybucji biletów też będzie można je nabyć. |
Jetair napisał/a: |
Zmieniam swoje stanowisko. |
Cytat: |
Jetair: Zmieniam swoje stanowisko. Chciałem być uczciwy, ale nie warto. Przez całe swoje życie tysiące km pokonałem. Dostałem zwrot za WYKORZYSTANY bilet Interregio i nie będę pisać ŻADNEGO pisma ani im kasy oddawać.
|
Cytat: |
witja: Już sobie wyobrażam dyskusję konduktora z podróżnym, w których każdy z nich - według swoich przepisów - ma tak naprawdę rację. |
Cytat: |
obiezykraj:
A co do tych biletów, to przecież każdy bilet (jeżeli z jakiegoś powodu nie daje się zeskanować) posiada swój własny niepowtarzalny numer, który konduktor może spisać i potem podać w centrali jako wykorzystany. Trzeba tylko chcieć to robić.... |
Cytat: |
egon:
Póki co to sprzedaż internetowa jest w powijakach.Bardzo mało osób jak na razie kupuje bilety przez internet-na szczęście dla PR. |
Beatrycze napisał/a: |
syrenka, PR same dają się okradać, bo wiedzą, że ludzie kombinują i nic z tym nie robią. Nie nazywałabym więc tego złodziejstwem. Jeśli ktoś wykorzystuje luki w prawie podatkowym to też jest złodziejem? |
obiezykraj napisał/a: |
Pan konduktor dwoił sie i troił, żeby zeskanować kod ... aż w końcu zrezygnował i po prostu skasował go zwykłym kasownikiem. Na dodatek jeszcze na pustej kartce pod wydrukowanym biletem !!!
Inne bilety z kasy skanował bez problemu.! |
Nikolai napisał/a: |
jeśli dane z kodu dwuwymiarowego byłyby jedynie interpretowane przez terminal (bez weryfikacji z odpowiedzią z systemu), to oznaczałoby z kolei, że każdy, kto wygeneruje odpowiedni kod, jest w stanie podrabiać bilety internetowe. |
egon napisał/a: |
Kolego Nikolai samo wprowadzenie numeru biletu internetowego nic nie daje,gdyż w tym przypadku nie ma możliwości min.porównania danych na bilecie z danymi przesłanymi z systemu |
Iktorn napisał/a: |
Bo to inny przewoźnik. Mając bilet na samolot LOT też nie polecisz Lufthansą. |
Kolejoman2 napisał/a: |
Nie widzę tego Ty i raz dwa trzy. Jak daję bilet dla 3 osób na IR Kraków-KK to mam sumę 3 zwykłych biletów. |
psim napisał/a: |
PR zmienia regulamin bez ostrzeżenia ;-) |
psim napisał/a: |
Nowy regulamin IPR przewiduje m.in. zakup biletu bez zakładania konta (jupi!) |
chlopiecdobicia napisał/a: |
Na marginesie, czy to tak wielki wysiłek założyć konto? |
psim napisał/a: |
W skali kilkunastu (-dziesięciu?) milionów potencjalnych użytkowników |
psim napisał/a: |
Obowiązek informowania klientów o zmianach regulaminu to ciekawa kwestia. |
psim napisał/a: |
i cennika |
Cytat: |
Dekady miną, zanim więcej ludzi będzie kupował przez internet bilety, niż w kasie (przynajmniej w Polsce). |
chlopiecdobicia napisał/a: |
Mailing na ileś tam tysięcy userów to kiepski pomysł. Jak pisałem, ogromna większość z nich na pewno założyła konto i natychmiast o nim zapomniała |
psim napisał/a: |
Nawet Allegro umożliwiło teraz zakupy bez posiadania konta (!) - nie bez powodu zapewne. |
psim napisał/a: |
Brak biletów na REGIO w I-PR to raczej sprawa obawy przed nadużyciami, niż potrzeba dalszej pracy nad systemem. |
psim napisał/a: |
Tak samo - REGIOkarnet. Moim zdaniem kolejnym krokiem w rozwoju I-PR powinny być zakupy bez logowania |
psim napisał/a: |
a następnie - okazywanie biletów na ekranie laptopa lub komórki. |
psim napisał/a: |
a co Ty o tym sądzisz? Jakie są pilniejsze rzeczy? |
chlopiecdobicia napisał/a: |
Ta informacja mnie zaskoczyła - bez konta trudniej jest przecież ścigać ewentualne oszustwa, nie? Oraz system reputacji można do kosza wyrzucić. I ile lat po zaistnieniu Allegro wprowadzono taką możliwość? |
Cytat: |
Nadużyciami? A co można nadużyć w REGIO, czego nie możnaby w interREGIO czy REGIOekspres? |
psim napisał/a: |
Oszustwa ze strony kupujących? Na Allegro powszechnie przyjęto niepisaną zasadę: najpierw płatność, później wysyłka. Dlatego kupowanie bez konta nie pogarsza bezpieczeństwa. Tak samo - w lepszych sklepach internetowych to umożliwiono. |
psim napisał/a: |
Nawet E-IC po długim czasie "wysunęło" funkcjonalność wyszukania biletu przed zalogowanie. |
psim napisał/a: |
Mam pewną wizję jak możnaby to rozwiązać w IPR prosto i efektywnie. |
psim napisał/a: | ||
W REGIO pociąg zatrzymuje się częściej, więc znacznie większa szansa że pasażer przejedzie swój odcinek i jego bilet nie zostanie wczytany przez konduktora - a więc będzie możliwy oszukańczy zwrot. Teraz wprawdzie utrudniono to zmieniając regulamin, ale flaw nadal jest poważny. To od skuteczności działania konduktorów zależy szczelność systemu, więc nie polegałbym na tym elemencie... |
chlopiecdobicia napisał/a: |
Ten sam problem jest przecież z normalnymi biletami, czy mi się zdaje? Jak konduktor nie skasuje biletu, a klient-oszust przejechał, to może ten bilet oddać jako nieużywany. Czy coś przegapiłem? |
psim napisał/a: |
... |
chlopiecdobicia napisał/a: |
Czyli w skrócie, problem upatrujesz w tym, że bilet kupiony przez internet znacznie łatwiej zwrócić? |
psim napisał/a: |
Jeśli nie uda się zapobiec nadużyciom (tj. zminimalizować do akceptowalnego poziomu), to nie wróżę świetlanej przyszłości biletom na REGIO z IPR. |
psim napisał/a: |
Poza tym nie wiem czy krótki jednorazowy przejazd (dajmy, 40-50 km) to jest coś co planuje się z wyprzedzeniem na tyle wcześniej, żeby samodzielnie drukować bilet w domu. |
psim napisał/a: |
Na pewno bardzo przydatna będzie możliwość zakupu biletu "kombinowanego" REGIO/interREGIO na podróż z przesiadką. |
psim napisał/a: |
Kojarzysz historię z regulaminami przy wprowadzaniu biletu z IPR? Inny regulamin dostały drużyny konduktorskie (stara wersja), a inny był opublikowany dla klientów (nowa). |
chlopiecdobicia napisał/a: | ||
Tak? |
Cytat: |
Jeśli delikwent zechce później wrócić do swojego biletu (...) - będzie mógł to zrobić podając swoje dane, relację i datę zamówionego biletu. |
psim napisał/a: |
Jeśli delikwent zechce później wrócić do swojego biletu (żeby go wydrukować po zatwierdzeniu płatności, etc.) - a sesja www powiązana z jego identyfikatorem wygasła lub została zamknięta - będzie mógł to zrobić podając swoje dane, relację i datę zamówionego biletu. |
psim napisał/a: |
"Swoje dane" to mogą być do wyboru: imię i nazwisko, LUB numer dokumentu LUB numer biletu. |
psim napisał/a: |
To jest (mniej-więcej) rozwiązanie stosowane z powodzeniem przez linie lotnicze. |
psim napisał/a: |
I trzeba pokonać parę odruchowych oporów, przełamać kilka tradycyjnych wyobrażeń. |
Cytat: |
Uwierz mi, że są naprawdę dobre powody do tych "odruchowych oporów" czy "tradycyjnych wyobrażeń" |
Cytat: |
Kwestii bezpieczeństwa nie można zbywać. |
Cytat: |
Lepiej już załączyć kupiony bilet do e-maila informującego o potwierdzeniu. |
Cytat: |
Tak absolutnie nie może być. Ktoś (albo coś! np jakiś bot) mógłby sobie wpisywać numery biletów i gdyby akurat trafił na ten należący do konta anonimowego, miałby wolną rękę w robieniu złośliwości |
Cytat: |
Jestem pewien, że to nie wszystko, co [linie lotnicze] robią w tym rozwiązaniu. |
psim napisał/a: | ||
Pod warunkiem że klient nie zrobił literówki w emailu, |
psim napisał/a: |
Z drugiej strony, skoro już wysyłamy email, to może być w nim magiczny URL umożliwiający dostęp do biletu (konto anonimowe) przez IPR. |
psim napisał/a: |
Zwracam uwagę: jeśli złoczyńca może odczytywać nasze emaile, to również przy obecnym modelu może wygenerować hasło do IPR i namieszać. |
chlopiecdobicia napisał/a: |
Po to jest wymóg wypisywania go dwa razy w rejestracji. |
Cytat: |
gdy w dany dzień w jakieś relacji (np. Kędzierzyn-Kraków) nie ma połączenia bezpośredniego, a jest z przesiadką to już biletu nie kupimy... |
Cytat: |
Poza tym jeśli na bilecie będzie wydrukowany ten konkretny pociąg to już widzę problemy z niedouczonymi drużynami w przypadku przejazdu innym pociągiem. |
chlopiecdobicia napisał/a: | ||
Szczerze mówiąc, to problem Przewozów Regionalnych, a nie systemu IPR. Na bilecie jest formułka pisząca o tym, że i tak jest on ważny na inne pociągi jadące ta samą trasą w tym samym dniu. |
Cytat: |
drukowały się od razu czasy odjazdu i przyjazdu kilku sąsiadujących pociągów w zgodnej relacji i przebiegu (może być krótsza trasa) |
chlopiecdobicia napisał/a: |
Podejrzewam, ze w końcu to naprawią, tylko nie wiem kiedy. |
chlopiecdobicia napisał/a: | ||
Nie wiem, czy to ma sens. Przede wszystkim, rozkłady jazdy są POZA właściwym biletem i pełnią rolę pomocniczą (ciut ważniejsze są przy miejscówkach, ale to szczegół). |
Cytat: |
A formułkę NA SAMYM bilecie można paluchem wskazać czepiającemu się końduktorowi. |
psim napisał/a: |
Przyjmujesz że pasażer posiada większą wiedzę niż konduktor, zakwestionuje jego opinię i będzie "walczył" o swoje. Chodzi o to żeby w ogóle nie musiał walczyć. Tak jak wydrukowanie rozkładu konkretnego pociągu prowokuje tego typu problem, dołożenie obok rozkładów alternatywnych pociągów (choćby tylko godziny odj. i przyj.) - może ten problem do pewnego stopnia rozładować. Tak mi się wydaje. |
1762 napisał/a: |
nie zgodzę się z chlopiecdobicia "A wypisywanie wszystkich pociągów z całego dnia pod biletem jest kompletnie nie do przyjęcia". Nawet jakby było ich 10 w ciągu dnia to i tak wolałbym mieć taką informację - jest ona wtedy pełniejsza, także jestem za drukowaniem pełnej listy pociągów, bądź jako dodatkowej opcji (np. drukuj też pozostałe połączenia). |
Arizona napisał/a: |
odpowiedzieli, że muszę wysłać im listownie druk biletu i koniecznie POŚWIADCZENIE o niewykorzystaniu biletu |
Arizona napisał/a: |
Coś mam wrażenie że bilet z następnego dnia nie do końca byłby udokumentowaniem niewykorzystania biletu z dnia poprzedniego. Przecież mogliby założyć, że pojechałem, wróciłem i pojechałem jeszcze raz... |
Arizona napisał/a: |
Idiotyczny system. Bilet w kasie chyba mogę w większości przypadków zwrócić w kasie bez problemów (lub z małymi problemami, ale zawsze), a z internetowym okazuje się że w takim głupim przypadku jak mój nie mogę nic zrobić... Człowiek uczy się na błędach, ale przynajmniej następnym razem nie zaryzykuje przygody z biletem internetowym... |
Arizona napisał/a: |
Bilet w kasie chyba mogę w większości przypadków zwrócić w kasie bez problemów (lub z małymi problemami, ale zawsze), a z internetowym okazuje się że w takim głupim przypadku jak mój nie mogę nic zrobić... |
Cytat: |
Poświadczenie w przypadku e-biletu jest absurdalnym pomysłem (możesz sobie poświadczyć o niewykorzystaniu 5 kopii biletu, a pojechać na szóstej) |
1762 napisał/a: |
W sobotę wybrałem się pociągiem Regio z biletem kupionym przez internet. Pomimo tego, że maszynka nie chciała sczytać kodu, to konduktor cierpliwie wprowadził wszystkie dane. |
mateusz123 napisał/a: |
Po co konduktor skanuje ten bilecik? Nie może normalnie go skasować? |
agent70 napisał/a: |
Szkoda tylko, że mój bank ING nie porozumiał się z eCard i przelewy są realizowane tylko w tygodniu (i to tylko do 19). |
Cytat: |
Czy bilety zakupione przez internet w systemie i-PR są honorowane w KD? |
Cytat: |
W iPR wybierasz pociąg, to prawda, ale tylko po to, żeby ci na bilecie wydrukowało rozkład etc. Bilet równie dobrze jest ważny w innym pociągu na tej samej trasie, oby kategoria, klasa i data się zgadzały. |
pbialk napisał/a: |
Okazuje się, że system nie jest idealny. |
Cytat: |
Niby nie ma w tym nic dziwnego, bo to inny przewoźnik, ale skoro mogę kupić taki bilet w kasie czy u konduktora, to dlaczego nie przez internet? |
Cytat: |
Nie da się kupić biletu na podróż z dwiema i więcej przesiadkami |
Cytat: |
Niestety system zapamiętuje że "Torunianin" przyjeżdża na miejsce wieczorem a "Sokoliki" odjeżdżają
nazajutrz i nie chce sprzedać takiego biletu. |
Cytat: |
myślałem że znaczenie ma trasa A NIE KONKRETNE POCIĄGI |
Cytat: |
żeby z tym biletem pojechać i tak krótszą trasą przez Bydgoszcz wyjeżdżając jakoś rano z Gdańska. |
rumburak napisał/a: |
Może być do 6 odcinków, czyli maksymalnie 5 przesiadek. |
Cytat: |
!!! Uzbrojony w tę wiedzę zabieram się do roboty ! |
Cytat: | ||
(...)
No i prawidłowo, bilety Przewozów Regionalnych są ważne do północy(!!!) a nie 24h jak w TLKach. Gdybyś dostał taki bilet, to byłby on nieważny w drugim dniu podróży(...) |
Cytat: |
Podróżny z biletem jednorazowym ma prawo dojechać do stacji przeznaczenia nawet po północy bez względu na to czy przejazd odbywa się pociągiem bezpośrednim od stacji wyjazdu, wskazanej na bilecie, do stacji przeznaczenia, czy też z przesiadaniem po drodze - pod warunkiem wznowienia podróży ze stacji pośredniej pociągiem, który zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy odjeżdża z tej stacji przed północą dnia ważności biletu. Jeżeli ukończeniu podróży w czasie ważności biletu przeszkodziło opóźnienie pociągu zdążającego do stacji przeznaczenia, podróżny może tym pociągiem dojechać do tej stacji po upływie terminu ważności biletu. |
Cytat: |
regulamin przewozu PR-ów, § 9 ust.7: |
Cytat: |
1) pod warunkiem wznowienia podróży ze stacji pośredniej pociągiem, który zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy odjeżdża z tej stacji przed północą dnia ważności biletu |
Cytat: |
2) Jeżeli ukończeniu podróży w czasie ważności biletu przeszkodziło opóźnienie pociągu zdążającego do stacji przeznaczenia, podróżny może tym pociągiem dojechać do tej stacji po upływie terminu ważności biletu. |
Cytat: |
Podróżny z biletem jednorazowym ma prawo dojechać do stacji przeznaczenia nawet po północy bez względu na to czy przejazd odbywa się pociągiem bezpośrednim od stacji wyjazdu, wskazanej na bilecie, do stacji przeznaczenia, czy też z przesiadaniem po drodze - pod warunkiem wznowienia podróży ze stacji pośredniej pociągiem, który zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy odjeżdża z tej stacji przed północą dnia ważności biletu. |
Cytat: |
Jeżeli ukończeniu podróży w czasie ważności biletu przeszkodziło opóźnienie pociągu zdążającego do stacji przeznaczenia, podróżny może tym pociągiem dojechać do tej stacji po upływie terminu ważności biletu. |
Cytat: |
A można kupić bilet na okaziciela czy też nic się nie zmieniło? |
Cytat: |
Konieczność ujawnania danych mnie osobiście odrzuca od kupowania w sieci |
Cytat: |
pierwszy jest pasażerem, a drugie złodziejem - proste |
rumburak napisał/a: |
Dostaniesz PDFa (formatu A4) i masz go sobie wydrukować. Ot, cała filozofa.
Po wydrukowaniu możesz obciąć nożyczkami niepotrzebną, pustą część kartki. |
dddbb napisał/a: |
No właśnie - dlaczego bilety w necie kupuje się na konkretną osobę? "Permanentna inwigilacja"? |
rumburak napisał/a: |
Nie będzie. Mają wprowadzoną dość zabawną procedurę weryfikacji takich biletów |
Lil_Peter napisał/a: | ||
Tzn? |
sympatyk napisał/a: |
nie mogę na www.i-pr.pl kupić biletu np na Arrivę (nie ma np w propozycjach stacji Grudziądz) lub na trasach gdzie kursują zamiennie pociągi PR i KD (np do Żar proponowane są mi tylko godziny odjazdów pociągów PR)? |
Cytat: |
No i dlaczego NIE POZWALA MI SIĘ w czasie zaplanowanej przez siebie podróży poczekać nocą na pierwszy poranny pociąg na stacji przesiadania by kontynuować dalej swoją podróż Czy to aby nie zbyt monopolistyczne zagrywki? |
Cytat: |
aż tak szybko wszyscy w PR |
Lil_Peter napisał/a: |
Słuchajcie, jak właściwie konduktor ma zeskanować bilet z komórki? Bo dwukrotnie miałem takowy bilet i za każdym razem konduktor... nie umiał tego zrobić(!). Pierwszy raz machnął ręką, mówiąc, że "on nie wie jak się to robi". A drugi kombinował, kombinował, przybliżał, oddalał mój telefon i... nic. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak się to robi, żebym następnym razem mógł bez problemu poinstruować konduktora jak ma to zrobić? |
rumburak napisał/a: |
Skany z mojego przedpotopowego złomofonu wchodzą bez problemu, choć wyświetlacz jest niewielki i lekko uszkodzony ;->
To jest raczej kwestia wprawy. |