obiezykraj napisał/a: |
Na dzień dzisiejszy nie ma czym się chwalić, bo podróż pociągiem-kiblem do najprzyjemniejszych nie należy. |
Abraxas napisał/a: |
O to że nie każdy chce IR i tyle to chyba proste:) |
Beatrycze napisał/a: |
Abraxas, powtórzę: nikt Ci nie karze jeździć tymi dalekobieżnymi kiblami. Masz przecież wybór - tanie IR, albo drogie Ex i IC. Jaka cena taki komfort. Czy to tak trudno zrozumieć? |
tomasi.fi napisał/a: |
Ten Pan maszynista to mnie rozbawił nieźle. Widać jaka zawiść przemawia. Dlatego z jeszcze większym impetem należy rozszerzać ofertę InterREGIO. Ja osobiście widziałbym jakieś IR z(JG) Legnicy do Przemyśla. Poza tym nie wszędzie trza IR np. relacje Międzylesie - Wrocław popchnąłbym z Pionierem lub Karmazynem dalej. Cytująć panów z IRIPK "Psy szczekają a karawana jedzie dalej" ;]] |
mariusz88 napisał/a: |
I bardzo dobrze... popieram IR, tępie PKP IC ...to co oni robią to się w głowie normalnego podróżnego nie mieści... mam nadzieje ze IR załata tą "dziure" po idiotycznych wrześniowych cięciach IC... |
Cytat: |
ponieważ Flirta skonstruowano do obsługi ruchu regionalnego |
obiezykraj napisał/a: |
. Pociągi te to najczęściej 1 jednostka, więc tłok jest czasem niesamowity, podróz na długiej trasie to koszmar (Wrocław-Kamień Pomorski), a już z dziećmy to tragedia, stare składy i postój na każdej stacji.
|
Pabianiczanin napisał/a: |
maszynista:A czemu twoja spółka likwiduje pociągi pośpieszne mimno tego że frekwencja w niektórych była dość dobra
I czy w nowym RJ wprowadzicie jakieś nowe pociągi |
maszynista_50 napisał/a: |
Dochodowość tych pociągów jest jak narazie śladowa. |
woland napisał/a: |
Nie dziwię się ludziom związanym z IC. Przecież każdy pociąg INTERREGIO zabiera im kasę więc mniej zarobią. Przecież mamy wolną konkurencję a PR-y nie są już chyba członkiem grupy PKP. Widziałem wiele plakatów z reklamami PR-ów na których logo PKP było zamazane lub zaklejone. Jeśli tak jest to nie ma co się dziwić IC-kom że tak krzyczą że PR-y mają jeździć tylko regionalnie. |
Abraxas napisał/a: |
"Piątkowy pociąg IR z Warszawy Wschodniej do Wrocławia (o 15.50 z Centralnego) zestawiony z 1 EZT EN57.
Skład kompletnie zniszczony, brudny, pomazany grafitti itp. Koszmarny. Frekwencja na Centralnym, powyżej 100 %."- to cytat z innego forum odnośnie IR -konkluzja czy jesteście pewni ,że tego chcą podróżni?? chyba jednak nie zważywszy na warunki podróży... |
Abraxas napisał/a: |
nie zmuszał bo nie mają innej alternatywy |
Abraxas napisał/a: |
do Walbol-Wyobraź sobie ,że akurat jechałem ostatnimi Sudetami nie było mowy o żadnych twardych siedzeniach ,wagony były czyste ,schludne i pachnące i tak odbywa się podróże w XXI wieku na całym świecie , i jak wolisz tanie brudne kible IR nie ma sprawy ja nim z pewnościa nie pojadę bo podróż ma byc przyjemnością a nie męką. |
Abraxas napisał/a: |
Walbol-nawet najgorszy wagon IC jest lepszy niz kibel IR tu nawet nie ma co porównywać, i nie wspomnę nawet o komforcie jazdy bo to niebo a ziemia. |
obiezykraj napisał/a: |
Tytuł tego tematu jest bardzo kontrowersyjny, bo jednak nie wszyscy Pasażerowie chcą pociągów InterREGIO, i jest to swego rodzaju nadużycie. |
Krzysztof21 napisał/a: |
Nie rozumiem tych opluwających z taką pasją IR i PKP PR. Nie pasuje Wam IR? Nikt Was przecież nie zmusza. |
Abraxas napisał/a: |
Kocha ja też niejednokrotnie nimi jechałem i jakoś nie narzekam, a co do cen no cóż jak sie kupi bilet podróżnika to chyba tak źle to nie wygląda raczej...bo za 95 zł prawie 3 dni jazdy 1 klasą to chyba niezła oferta jak sądzę, a co do warunków to cóż ciepłą wodę i papier mam w domu a jadę by przeżyć przygodę a nie się myć |
Maks napisał/a: |
Sedno problemu leży w tym, że IC zabierając PR-om najlepsze połączenia oraz tabor, zaproponowało pasażerom w zamian... likwidację kolejnych połączeń. Nie trzeba być "ekspertem od kolei" aby dostrzec, że IC udławiło się tym, co mogło przynieść dla nich wymierne korzyści. Pod szyldem PKP nic się nie może udać, nic się nie opłaca i to po prostu widać na przykładzie IC. Zwyczajnie przekombinowali i tyle. Natomiast PR-y jakie były i są wiemy wszyscy, ale przynajmniej mają zwykłym pasażerom coś do zaproponowania pomimo długów i kiepskiego taboru. |
Picolo napisał/a: |
andrzej_sz, Polakom (niektórym) nigdy się nie dogodzi. Zawsze będą marudzić bez względu na wszystko. Że lato za gorące, że zima za zimna, że woda za mokra, że IC za drogi, a IR za tani. |
Abraxas napisał/a: |
No super więc wychodzi na to że w Polsce wystaczy przemalować starego kibla na niebiesko Nazwac IR i wszyscy będą się podniecać nowym produktem:)brawo panowie:)w ten sposób faktycznie sukces murowany dozgonny:) szok jak łatwo Was zadowolić półśrodkami.Jak tak ma wyglądąć przyszlość kolei w Polsce to gratuluje dobrego samopoczucia. |
Abraxas napisał/a: |
Areczek-brawo widać że administracja forum też obraża ludzi dobrze wiedzieć jak się tu ludzi traktuje którzy ośmielają sie mieć inne zdanie , to może od razu nazwac forum tylko dla fanów IR a innego oszołomstwa jak to ująłeś nie będzie ,naprawde niektórym troche kultury by się przydało. |
Abraxas napisał/a: |
A widzisz więc jednak jak sie chce to można uniknąc IR i innych dziwactw ale to się nie zmieni dopóki nie zmienią się ludzie u władz i nie zaczną normalnie myśleć oraz nie wprowadzać lepszych promocji takich jak kiedyś był np Regio Karnet na osobowe i pośpiechy i w tym kierunku trzeba iść a nie w kierunku tworzenia nowych rodzajów pociągów. |
obiezykraj napisał/a: |
Jakiś standard też powinien obowiązywać. Mamy już przecież XXI wiek.
Pasażer będzie wybierał, czy chce jechać w godnych warunkach na miarę XXI wieku, czy w pociągach z poprzedniej epoki. Ale musi mieć wybór, a nie być skazywany na IC lub PR. |
obiezykraj napisał/a: |
Jeżeli nie chcieliście słuchać innych głosów niż swoich własnych, to trzeba było zamiast forum stworzyć stronę internetową i wpisywać tam same pochwały odnośnie IR, tak jak za czasów ukochanej komuny. . |
mk1992 napisał/a: | ||
Przeczysz sam sobie. |
mateuszpiszcz napisał/a: | ||
Nikt Cię tu nie trzyma. Jeśli Ci się nie podoba na forum, nie musisz z niego korzystać. |
obiezykraj napisał/a: |
A jak z tego forum widać to beton jest taki sam, w IC, w PR oraz niestety na tym forum. |
xzielak napisał/a: |
Jak jeszcze wprowadzą rezerwacje miejsc w IR, to będzie luksus |
Pułtuś napisał/a: |
Nie wprowadza, bo ten pociag zarabia sie na siebie wlasnie dzieki temu, ze frekwencja wynosi ponad 100%. |
obiezykraj napisał/a: |
Witam,
podjeżdżałem dziś sobie IR Warszawa-Kraków z 7.13 na trasie z Warszawy Wschodniej do Zachodniej. Ludzi jak na lekarstwo. Frekwencja max.10%. Słabo ! |
Noema napisał/a: |
gryff, człowieku, ty masz chyba jakąś manię paranoidalną na punkcie IR. Oszczędź nam wreszcie swoich wypocin, w których w kółko powtarzasz jedno i to samo. Drugie ostrzeżenie.
Ludzie, co się z wami dzieje? Niektórzy ciągle ujadają na te IR jakby to był jakiś dopust boży! Nie chcesz - nie jedź! Ale daj jeździć innym. Proste? |
Ahaswerus napisał/a: |
Świetnie tylko zapominacie ,że kolej ma pełnić funkcje społeczne a nie ekonomiczne i jeździć trzeba nie tylko na głównych trasach,tam wiadomo ,że każdy pociąg będzie pełny,czemu to super PR nie puści IR na trasie np Jelenia Szczecin a nie tylko na głównych magistralach bo tam każdy pociąg zarobi na siebie |
Ahaswerus napisał/a: |
obsługa pasażerów na liniach lokalnych ,które to przez wojnę PR z IC tracą tylko, bo PR rzuca wszystko co może na IR a co z resztą ludzi i miast i szlaków? |
Cytat: |
a jestem wszem i wobec za PR i ich IR . Niech zmiotą TLK z powierzchni ziemi. |
rysio napisał/a: |
W obydwu przypadkach obsluguja te pociagi ci sami ludzie, z jednego worka |
Cytat: |
możesz podać jakiś przykład pociągu regionalnego nieuruchomionego w nowym rozkładzie/wycofanego między czerwcem a grudniem z powodu przeznaczenia taboru na IR'y?
|
Cytat: |
proszę o konkretny przykład:
|
longer1231 napisał/a: |
I proszę mi tu zaraz nie wciskać że tabor zamawia UMWD ! Jestem pewien że urząd zamawia dwa składy, a puszczane są pojedyncze (już raz taka sytuacja miała miejsce !!) |
Cytat: |
I proszę mi tu zaraz nie wciskać że tabor zamawia UMWD ! Jestem pewien że urząd zamawia dwa składy, a puszczane są pojedyncze (już raz taka sytuacja miała miejsce !!) |
Cytat: |
Rozbawia mnie z jaka pewnościa wiekszość forumowiczow twierdzi ze IR sa dochodowe. |
mk1992 napisał/a: |
A TLK-i się tam zatrzymują? |
conen napisał/a: |
zlikwidowano pociągi na trasie Skarżysko-Kamienna Tomaszów Mazowiecki, a kasę z tego połączenia przeznaczono na IR Kielce-Warszawa to oficjalna wypowiedź marszałka województwa świętokrzyskiego. |
Cytat: |
To UMWD zamawia, jakiej długości skład będzie jechał! I za to UMWD płaci zresztą. I to nie żaden kit, tylko fakt. A skoro PR Wrocław wyczynia coś, co jest wbrew umowie z UMWD, to świadczy to tylko o nieudolności urzędników z Wrocławia. |
Cytat: |
Pasażerowie upodleni na maxa wysłali skargę do UMWD. |
Cytat: |
A odnośnie plastikowych siedzeń, bez przesady jak ktoś tak wygodny to niech zainwestuje w poduszkę a nie narzeka |
Cytat: |
skład wygląda bardzo przyzwoicie |
Cytat: |
to lepszy musi iść na interREGIO |
Gurami22 napisał/a: |
z pewnością jest potrzebny bo jednak aglomeracja śląska ma potencjał zdolny zapewnić klientów na więcej niż dwa IR |
Krzysztof21 napisał/a: |
przekonuję kogo trzeba do uruchomienia kolejnego pociągu InterREGIO z Katowic do Warszawy via CMK. |
sheva17 napisał/a: |
Ty za to na pewno masz jakieś własne obserwacje co do frekwencji w tym składzie. |
Cytat: |
Zawarłem tam tezę, że pociągi InterREGIO są dzieckiem reformy usamorządowienia. |
Cytat: |
Jak to jest ze IR sie bilansuja, a straty PR coraz wieksze? |
Cytat: |
Nie mam żadnych obserwacji. Dlaczego? Ano zgadnij, dlaczego nie przychodziłem na bytomski dworzec badać frekwencji w tym konkretnym pociągu do Warszawy. |
sheva17 napisał/a: |
więcej wsiada do Pienin we wsi Stróże. |
sheva17 napisał/a: |
na jakiej podstawie sądzisz,że na połączenie IR będzie zapotrzebowanie? |
sheva17 napisał/a: |
Jeśli jednak nowy pociąg z uwagi na niższą cenę budziłby zainteresowanie i byłby rentowny nie mam nic przeciwko.wy pociąg z uwagi na niższą cenę budziłby zainteresowanie i byłby rentowny nie mam nic przeciwko. |
Cytat: |
Porównanie 180-tysięcznego miasta, z jakąś wsią w woj. małopolskim jest bynajmniej niesmaczne i nie na miejscu, a co więcej pozbawione jakiejkolwiek merytoryki w dyskusji. |
Cytat: |
Równie dobrze ja się mogę spytać, na jakiej podstawie twierdzisz, że na połączenie IR nie będzie zapotrzebowania? |
Cytat: |
I tylko z tego względu chcę puścić coś więcej przez Bytom, aniżeli tylko rozklekotane osobówki do Katowic czy Lublińca. Tanie pociągi interREGIO przyciągają do siebie pasażerów, a szybki czas przejazdu jest jak wisienka na torcie sukcesu. |
sheva17 napisał/a: |
Mnie dziwił fakt, że rano w Stróżach wsiadało więcej osób niż o podobnej porze w Bytomiu do Kordeckiego. Co widzisz w suchych faktach niesmacznego? 7-10 osób jak na miasto takiej wielkości to kompromitacja. |
sheva17 napisał/a: |
Na podstawie marnej frekwencji Kordeckiego. |
sheva17 napisał/a: |
Bezrobotnych nie stać na podróże |
sheva17 napisał/a: |
Z Bytomia są jakieś PKS-y, albo busy do stolicy? |
sheva17 napisał/a: |
Niestety muszą być konkretne sygnały o zainteresowaniu ze strony pasażerów takim połączeniem |
sheva17 napisał/a: |
koniecznie jakaś akcja promocyjna. |
sheva17 napisał/a: |
Cieszyłbym się gdyby takie IR pomogło w walce z bezrobociem i umożliwiło tańszy dojazd do pracy i szkół. frekwencja musiałaby być jednak o niebo lepsza niż w Kordeckim. |
Cytat: |
Jeśli mieszkańcy tamtych okolic nie mają innej alternatywy to trudno się dziwić, że korzystają z TLK-i. |
Cytat: |
Stopa bezrobocia danego miasta jako kryterium przy trasowaniu pociągów. Czym mnie jeszcze rozbawisz? |
Cytat: |
Trudno, aby przed wyprodukowaniem artykułu stwierdzić, czy ludzie go kupią. |
Cytat: |
A jakim cudem wszystkie EIC jadą przez Warszawę |
Cytat: |
zyski z pociągów interREGIO nie mogą iść na utrzymywanie REGIO, to są dwa odrębne segmenty działalności |
Cytat: |
PR chcą doprowadzić do sytuacji gdy dotacja będzie w 100 % pokrywać różnicę między wpływami z biletów a kosztami uruchomienia pociągu. |
Cytat: |
Zatem niech jeżdżą na bohunach z wynajętymi TRAXXami i Eurosprinterami, a zmodernizowane kible niech wrócą tam gdzie powinny być - czyli na osobówki. Przypominam, że EN57 zmodernizowane w ramach SPOT powinny być wykorzystywane na trasach podanych w umowie o dofinansowanie modernizacji. A jeżdżą komercyjnie. Zatem w takim razie IC powinno mieć prawo do jeżdżenia ED74 wszędzie tam gdzie tylko zapragną, a nie na Łódź - Warszawa. |
Cytat: |
Bartini a ja mam pytanie gdzie wagony SPOT-owskie które miały jeździć na 'Krakowiance' |
sheva17 napisał/a: |
Skoro mieszkańcy Bytomia mają alternatywę to po co im IR? |
sheva17 napisał/a: |
A jakim cudem wszystkie EIC jadą przez Warszawę? Uważasz, że posiadanie, lub brak funduszy na zakup biletu nie ma znaczenia? Tutaj się nie popisałeś, typowy strzał kulą w płot .Nie ma się z czego śmiać ubóstwo jest barierą w korzystaniu z dóbr i usług. |
sheva17 napisał/a: |
Nie jestem wrogiem Bytomia, obawiam się jednak, ze uruchomienie połączenia w oderwaniu od potrzeb miejscowej ludności skończy się klęską projektu. Na początek jakieś badania rynku, a w przypadku pozytywnej decyzji poważna akcja promocyjna. |
Gurami22 napisał/a: |
mk1992, prawda poranny IR z Gliwic (przez Bytom) spokojnie mógłby wyjechać po 6:00 w ten sposób i ja mógłbym z niego skorzystać wsiadając w Zawierciu |
Cytat: |
Jaką alternatywę? |
Cytat: |
Warszawa jest stolicą 40-milionowego kraju. Trudno, aby nie miała dostępu do kwalifikowanych połączeń Expres Intercity. |
Cytat: |
Zwracam jednak uwagę na fakt, że nie wszyscy mieszkańcy tego miasta są biedni. |
Cytat: |
dąc dalej Twoim tokiem rozumowania, powinniśmy zrezygnować z połączeń Łódź - Warszawa, bo w Łodzi (podobnie jak w Bytomiu) mamy do czynienia z dużym bezrobociem (ok. 17%). |
Cytat: |
Po raz kolejny powtarzam Ci, że to nie ma być połączenie z Bytomia do Warszawy, tylko z Gliwic do Warszawy. |
sheva17 napisał/a: |
Napisałeś, że mieszkańcy Stróż korzystają z TLK, bo nie mają innej alternatywy. Idąc Twoim tokiem rozumowania w Bytomiu oferta była spora, więc do Kordeckiego mało kto wsiadał. |
sheva17 napisał/a: |
To tylko na poparcie tezy, że bezrobocie i stan portfela mają wpływ na zainteresowanie ofertą kolei. EIC nieprzypadkowo jeżdżą do bogatszych miast. |
sheva17 napisał/a: |
Pytanie, czy bytomski biznes nie zechce korzystać z połączeń EIC z Katowic? Problemem biednych miast nie jest brak najbogatszej warstwy, lecz klasy średniej i średniej niższej. Ta ostatnia mogłaby być zainteresowana ofertą IR. |
sheva17 napisał/a: |
Łódź jest sypialnią stolicy, więc ten argument akurat tutaj nie pasuje. Bytom raczej sypialnią Warszawy nie zostanie. |
sheva17 napisał/a: |
Inna sprawa, ze sytuacja w Łodzi się poprawia, nie wiem skąd masz swoje nierzetelne dane. Zatem w Łodzi bezrobocie wynosi 8,9%, a w województwie łódzkim 11, 1%. Do 17% jeszcze jest bardzo daleko i o strefie bezrobocia nie masz prawa w tym przypadku mówić. Przeciwnie, Łódź w ostatnich latach intensywnie się rozwijała. |
sheva17 napisał/a: |
Zamiast wciąż powtarzać zauważ, ze wydłużony czas przejazdu może zniechęcić do korzystania z tego połączenia mieszkańców Gliwic. |
sheva17 napisał/a: |
@Gurami22, chce z tego co wyczytałem wsiadać w Zawierciu, więc wcześniejsza trasa powinna być mu obojętna. |
sheva17 napisał/a: |
jak obecnie mieszkańcy Bytomia podróżują do stolicy? Masz może jakieś własne informacje, ponieważ musimy znać potencjalnych konkurentów nowego IR. |
Krzysztof21 napisał/a: |
skoro ów proponowany InterREGIO miałby jechać z Gliwic przez Bytom, a następnie przez Zawiercie i CMK do Warszawy... to czemu nie skomunikować go po prostu z osobówką od strony Bytomia? Niech jedzie z Katowic, tylko niech będzie dobrze skomunikowany. Jeśli już, to pociągi IR do Warszawy via CMK przedłużyłbym w kierunku Rybnika/Raciborza. |
siwiutki91 napisał/a: |
Z tego co sie dowiedziałem jednostki typu SPOT kursować na przypisanych składach miały do 30.Czrerwca 2009. Więc teraz składy SPOT moga kursować w każdej relacji. Więc stąd te przemieszania i puszczenie jednostek na IR. |
Krzysztof21 napisał/a: |
Psz: ale sukcesywnie będą go pozyskiwały. Proszę mi wierzyć, że PR-y pod wodzą Moraczewskiego jeszcze wszystkich zaskoczą. I nie chodzi mi o Traxxy, Eurosprintery i przetarg na 70 EZT. |
Cytat: |
Kodeks cywilny przewiduje pewne możliwości waloryzacji świadczenia, jeżeli wykonanie go groziłoby jednej ze stron rażącą stratą w wyniku nadzwyczajnej zmiany stosunków gospodarczych |
Cytat: |
odpowiedniej klasy taboru, oferta PCC mnie osobiście bardzo rozczarowała. |
Cytat: |
Ów brak taboru pokazuje, jakim mega szambem było "usramorządowienie". PR-y zostały po całej reformie bez taboru, który wcześniej miały. Bez loków, bez zmodernizowanych wagonów. Więc teraz się nie dziw, że jest tak, a nie inaczej. |
Cytat: |
niedługo przetarg na 70 EZT. To -wierz mi- naprawdę za jakiś czas zmieni obraz InterREGIO. |
Cytat: |
nim owa gęś przeobrazi się w pięknego łabędzia. A przeobrazi się. Wiem to. |
Cytat: |
Nie zgadzam się z Tobą, że przez InterREGIO cierpią pasażerowie osobówek. W artykule otwierającym niniejszy wątek pisałem o tym, by Flirty wykorzystać właśnie do obsługi InterREGIO Katowice-Warszawa via CMK. Jak widzisz nikt pomysłu nie podchwycił. I Flirty kursują w regionie, a EN57 na "Zemesie" i "Spodku". |
Cytat: |
Moraczewski ma pozwolić na kursowanie pociągów, które się nie zbilansują, ma wypuszczać w trasę pociągi regionalne, na które nie będzie miał dofinansowania? |
Cytat: |
i absolutnie nie zgadzam się z twierdzeniem, że winnym likwidacji pociągów na linii Jasło-Zagórz jest spółka PR. |
Cytat: |
Nie masz racji pisząc, że Marszałkowie nie mają kompletnie żadnej kontroli. Mają. Ich przedstawiciele zasiadają w radzie nadzorczej PR. Marszałkowie -jeśli tylko zechcą- mają wszelkie mechanizmy do wglądu w finanse PR. |
Cytat: |
Ale to Marszałkowie sami wdepnęli w pasztet o nazwie "usamorządowienie". |
Cytat: |
Gdyby kursował o proponowanej przeze mnie 6 rano, z pewnością zainteresowałby nieco więcej potencjalnych pasażerów. |
Cytat: |
Jak to się ma do Bytomia? Nie widzę potrzeby, aby przez Bytom kursował pociąg takiej właśnie kategorii. |
Cytat: |
a z drugiej strony piszesz, że to właśnie klasa średnio - niższa może być zainteresowana ofertą IR. |
Cytat: |
Bytom i Chorzów to razem prawie 300 tysięcy mieszkańców, czyli spory potencjał. |
Cytat: |
woje dane zaczerpnąłem z pod tego linku: CLICK. A Ty swoje dane skąd czerpiesz? |
Cytat: |
Czas przejazdu dłuższy o ok. 15 minut na pewno nikogo nie odstraszy. |
Cytat: |
Mieszkańcy Bytomia chcąc się wydostać gdziekolwiek w Polskę, są skazani na jazdę komunikacją miejską do Katowic, a dopiero stamtąd mogą wyruszyć w dalszą drogę. |
Cytat: |
ak już wyżej napisałem, wychodzę z założenia, że jak najwięcej miast powinno mieć przynajmniej jedno bezpośrednie połączenie ze stolicą. |
sheva17 napisał/a: |
Przecież pisałem już, że o podobnej porze więcej osób wsiadało do pociągu w Stróżach (w małej małopolskiej wsi!). |
Cytat: |
A czy znacznie więcej osób skorzysta z połączenia w okolicach godziny 6 rano, śmiem wątpić. Studenci mają w Katowicach niezły uniwerek, a w Gliwicach Politechnikę, więc do stolicy jeździliby tylko nieliczni |
sheva17 napisał/a: |
Bezrobocie w Bytomiu jest bardzo wysokie, także dlatego, że miejscowa społeczność jest bardzo mało mobilna i do pracy do stolicy tłumnie nie jeździ. |
sheva17 napisał/a: |
To argument obalający Twoją teorię o braku powiązania poziomu bezrobocia z ofertą przewozową. Sam zresztą pośrednio przyznałeś się do błędu. |
sheva17 napisał/a: |
Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, ze cechą biednych miast jest zanik warstwy średniej. Czyli klasy potencjalnie zainteresowanej IR(średniej niższej) może w Bytomiu w praktyce nie być. Bogaci wybiorą EIC, a biedni nigdzie się nie ruszają, są zresztą tej tematyce poświęcone liczne koncepcje ekonomiczne i psychologiczne. |
sheva17 napisał/a: |
Potencjał jest, pytanie czy ten może zostać wykorzystany? |
sheva17 napisał/a: |
Jeśli np. okaże się, ze codziennie do stolicy via Katowice dojeżdża 50 osób to nie mamy o czym dyskutować, takie połączenie ma sens. Półki co jednak nie mamy wiarygodnych danych. |
pospieszny napisał/a: |
Fakty są takie że 30 czerwca IPZ SPOT dokonała refundacji wniosku o płatność końcową w wysokości 3 512 168,91 PLN w ramach realizacji Projektu SPOT/1.1.2/93/04.
Czyli, otrzymaliśmy ostatnią transzę. Jednostki zmodernizowane w ramach tego projektu są przypisane nie do tras, relacji, śmiesznych nazw pociągów tylko i wyłącznie do "misji" publicznej. Nie dziwią więc głosy domagające się tylko tego aby środki budżetowe które ponieśli podatnicy były wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem. Dużo pisano tu o KE. Byli by bardzo zasmuceni faktem że podatnicy z państw unii stali się filantropami wspierając biznes a nie służę publiczną. |
Cytat: |
Gdyby iść twoim tokiem rozumowania to jak najprędzej wszystkie "budynie" wszystkie ED 74 i wszystkie wagony spot powinny wrócić do PR, bo w IC wspierają biznes |
Cytat: |
No to o której w końcu wyjeżdżał ten pociąg ze wsi Stróże? O 4 i porównujesz go do ś.p. Kordeckiego, czy o 6 i porównujesz go do interREGIO, który tak de facto jeszcze nie istnieje? Very Happy
|
Cytat: |
I tym sposobem podważasz sens uruchamia trzeciego połączenia interREGIO z Katowic do Warszawy, więc praktycznie nasza dyskusja jest bezcelowa. |
Cytat: |
Skoro odpowiedniego potoku pasażerskiego w pociągach EIC nie jest w stanie zapewnić nawet Warszawa, to trudno wymagać tego od Bytomia. |
Cytat: |
Nie od dziś wiadomo, że reklama cuda potrafi zdziałać. |
Cytat: |
Dlatego należy dać szansę takiemu połączeniu, względnie zlecić jakiejś zewnętrznej firmie zbadanie, jakie jest zapotrzebowanie na przewozy dalekobieżne na danym obszarze. Wtedy będziemy mieli przedstawione czarno na białym, czy warto uruchomić dane połączenie, czy też nie. |
sheva17 napisał/a: |
A pomiędzy 4, a 6 godziną coś jeszcze jest . Półki co wiemy, ze Kordecki frekwencję miał fatalną i półki co nie wiemy dlaczego IR miałby mieć lepszą. Wskaż grupy potencjalnie zainteresowane takim połączeniem. Powiedzieć, że uruchomimy skład, a potem się zobaczy jest skrajnie nieodpowiedzialna. |
sheva17 napisał/a: |
Z Katowic ruch do stolicy jest imponujący. To drugie miasto wojewódzkie w Polsce po stolicy pod względem zarobków. Mamy tutaj również klasę średnią i to ona z IR chętnie korzysta. W Bytomiu sytuacja jest jak wiesz niestety znacznie gorsza. |
sheva17 napisał/a: |
A czy znacznie więcej osób skorzysta z połączenia w okolicach godziny 6 rano, śmiem wątpić. Studenci mają w Katowicach niezły uniwerek, a w Gliwicach Politechnikę, więc do stolicy jeździliby tylko nieliczni |
sheva17 napisał/a: |
Nie ma tragedii. W piątki pociągi EIC są wypełnione po brzegi. Niewątpliwie istnieje związek pomiędzy poziomem zamożności, a chęcią podróżowania. |
sheva17 napisał/a: |
Zgoda . O tym właśnie mówiłem. |
Cytat: |
A może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego kierownik poc. z TLK zabierał bilety podróżnym którzy sie przesiedli z IR? |
elziomallo napisał/a: |
pół godziny czasowego zysku |
elziomallo napisał/a: |
tragiczny odcinek torów w Tarnowskich Górach |
Cytat: |
Dzięki IR sporo osób porzuciło PKS-y i powróciło do kolei. Warto jednak dbać o obiektywizm |
Cytat: |
Na jakich liniach na przykład ? Bo w przypadku relacji typu Krakow-Rzeszow czy Przemysl-Krakow, to autobusy nigdy szans nie miały... |
Mih napisał/a: |
a GALICJA niezmodernizowane bohuny + Traxx. |
Cytat: |
Jeszcze nigdy nie miałem obserwować CMK-i przez szybę maszynisty. W Interregio mówisz i masz...
To była istna frajda, lepsza jak symulator. Szybka jazda, co kilkadziesiąt sekund pociąg z przeciwka, |
Cytat: |
Zawsze wydawało mi się, że oni są mocno zintegrowani z Trupą PKP |
Ilmater napisał/a: |
już widzę co by się tu działo gdyby ktoś napisał tak o TLK np:) chyba niektórzy szału by dostali :)naprawdę czasami przydałoby się niektórym trochę obiektywizmu |
Ilmater napisał/a: |
Oczywiście,że można opisać swe wrażenia nikt tego nie neguje przecież,chodzi tylko o obiektywizm |
Ilmater napisał/a: |
nie potrzebują takiej kryptoreklamy:) |
bartik napisał/a: |
zaspałem i ostatniej chwili dotarłem na dworzec, mając tylko bilet i trochę drobnych. W warsie człowiek widząc, że nie mam pieniędzy wystarczających na kupno śniadania i wziął ode mnie tyle ile miałem i wydał jajecznicę |
Cytat: |
Mam nadzieję, że różnicę dołożył ze swoich. Hojność w darowaniu cudzych pieniędzy to żadna łaska. |
kryniczanin napisał/a: |
Oby nie takich IR jak dzisiaj Światowid z Przemyśla do Wrocławia. Od Tarnowa skład zastępczy Full Plastik. Potem opisze wszystko dokładnie. Niezłe cyrki dzisiaj. |
Cytat: |
Pasażerami pociągów iR są ci, którzy nie pojechali TLK, a nie ci, którzy dotąd nie korzystali z komunikacji kolejowej. Marka ta nie wpłynęła więc na ilościowy rozwój rynku – ocenił Waniowski. |
sheva17 napisał/a: |
Jaki ekspert taka opinia. Ciekawe jakim cudem spora część studentów np. z Lublina do stolicy w niedzielę do stolicy wraca pociągiem zamiast busem. |
sheva17 napisał/a: |
Ciekawe dlaczego po wywaleniu IR z E30 spora część pasażerów nie wróciła do poc. TLK a wybrała busy? |
sheva17 napisał/a: |
Niestety za publiczne pieniądze opłacamy ludzi,. którzy bez żadnej refleksji opowiadają co im ślina na język przynosi. |
Cytat: |
A poza tym, to spuść z tonu chłopcze i mniej populizmu na przyszłość. |
Cytat: |
Ci ludzie mają do tego odpowiednie wykształcenie i patrzą na to chłodnym okiem. Nie dostają orgazmu jak słyszą o pociągach. To nie jest nawiedzone mikolstwo. |
Cytat: |
Wróciła do TLK. Jeżeli w danym czasie nie jedzie żaden IR to jadą TLK. W tym ja. Odpływ do busów nastąpił na odcinku małopolskim. |
Victoria napisał/a: |
Jack Daniel's, wątpliwa sprawa. Raczej będą konserwować monopol PKP IC. |
Jack Daniel's napisał/a: |
Jakby nie było, spółka posiada jeszcze całkiem sporo taboru wagonowego, którym można by pod banderą IR wzmocnić sieć połączeń pospiesznych. |
Cytat: |
Wiadomo, że przegięciem było puszczanie EN57 z plastikowymi siedzeniami na IR, ale już jednostki ED72, czy EN57 z tzw pluszowymi siedzeniami były idealne do obsługi IR. |
krzychu12231 napisał/a: |
W chwili obecnej IC całkiem dobrze radzi sobie z obsługą wszelkiej maści pociągów dalekobieżnych (pomijam tu wpadki na trasach bez druta), dlatego odtworzenie siatki IR byłoby teraz znacznie trudniejsze. Nie sądzę, by znalazło się wielu chętnych do tego by dla zaoszczędzenia kilku złotych zamienić zmodernizowany/nowy skład IC na jakiegokolwiek kibla. |
Cytat: |
Jako dowód pozwolę sobie na małą analizę rozkładu jazdy 2009-2010 na trasie Katowice - Wrocław |
krzychu12231 napisał/a: |
TurKol nie korzysta już z taboru PR. |
sheva17 napisał/a: |
Tylko niestety przejęcie przez spółeczki - zabawki marszałków kolejnych linii może utrudnić kształtowanie takiej oferty. |