eurostar napisał/a: |
Przetarg został ogłoszony na przełomie września i października więc już powinien być na stronie PLK lub UZP. Z nieoficjalnych informacji dowiedziałem się, że Oława ma być dostosowana do 160 km/h. A Brzeg 120 lub 140. |
kub@ napisał/a: |
Marcel Štancl,
Zakonczenie modernizacji E-30 odcinek Legnica-Węgliniec-Zgorzelec/Bielawa ma byc do konća 2007 roku. |
Gurdol1 napisał/a: |
Zakonczenie modernizacji E-30 odcinek Legnica-Węgliniec-Zgorzelec/Bielawa ma byc do konća 2007 roku
Ale NIE cała trasa do Wrocławia. Legnica - Wrocław w 2009. RW |
Cytat: |
Słyszałem o spartolonym jednym torze na stacji w Miłkowicach. Podobno wyszło im "S" i pociągi muszą zwalniać. "S" wyszło, bo tor był ukladany z dwóch stron, by spotkać się po środku. Ciekawe czy to poprawili, czy też tak zostało odebrane przez PLK? |
kub@ napisał/a: |
Noema, ale przeciez ktos musi to odebrac i sprawdzic czy wszystko jest ok zrobione. To jak ta osoba mogla uznac to za dobra robot?? Ja tego nie rozumiem. |
kub@ napisał/a: |
Marcel Štancl,
Zakonczenie modernizacji E-30 odcinek Legnica-Węgliniec-Zgorzelec/Bielawa ma byc do konća 2007 roku. |
kub@ napisał/a: |
Zakonczenie modernizacji E-30 odcinek Legnica-Węgliniec-Zgorzelec/Bielawa ma byc do konća 2007 roku. |
eurostar napisał/a: |
Na przełomie 2007/2008 roku zakończy się w końcu modernizacja Opole - Wrocław. Jest już przetarg na modernizację stacji Brzeg i Oława. Po modernizacji zostaną zlikwidowane "trapezy" na przystankach Lizawice i Lipki. |
Cytat: |
Chyba żartujesz?
Wątpię czy wyrobią się do końca 2008 r. |
Krycha napisał/a: |
Jako ciekawostkę dodam, że modernizowana będzie również stacja w Krzewinie Zgorzeleckiej, na której zatrzymują się wyłącznie pociągi niemieckie na trasie Gorlitz - Zittau. |
Miszczu napisał/a: | ||
Oprócz Krzewiny będą robić też Ręczyn Podg ... ale to tylko przebudowa urządzeń SRK !! I na razie był tylko przetarg na projekt tej przebudowy. Tak jak już Marcel pisał, wygrała go czeska firma: SUDOP PRAHA a.s Dodatkowo mają w planie przebudowę urządzeń SRK stacji Sulików. |
DB napisał/a: |
Dziś, przejeżdżając trasą E30 z Goerlitz do Wrocławia, zauważyłem jak na odcinku Pieńsk- Węgliniec robotnicy wraz ze sprzętem technicznym grzęzną w błocie. Nowo wybudowane,położone odwodnienie, rów z betonowym płyt, bądź odpływ jest w tej okolicy całkowicie zalany wodą.Widocznie, ktoś, coś źle zaprojektował.W niektórych miejscach widać pompy odpompywujące wodę z zalanych betonowych płyt (rowów). |
Cytat: |
kuba@ zdaj relacje z modernizacji E-30 Węgliniec - Zgorzelec. Które odcinki są już ukończone,jakie są prędkości szlakowe, jak wygląda sprawa modernizacji stacji i przystanków na tym szlaku. Czy Ujazd jest wogóle remontowany? |
Cytat: |
W związku z tym za kilka dni rozpoczynają się prace polegające na "poszerzeniu światła tunelu kolejowego".
|
Cytat: |
Nie wiem dlaczego, ale po nowym torze jezdza strasznie wolno |
kolo napisał/a: |
Pomarzyć zawsze można .Tak samo pięknie miało być między Wrocławiem a Opolem prace trwają już z 8 lat zrobiono może już tory szlakowe od Św.Katarzyny do Opola Zach. czyli ok.70km i co? Ano 160km\h można osiągnąć na odcinku ok12-13 km.Blokada samoczynna działa jak jej się chce. MASAKRA!!! Brawa-jest to odpowiedz na zapytanie Mar-cin-a |
PKPfan napisał/a: |
Swoją drogę jak kumpel mi odowiadał jak wygląda organizacja robót na tej linii to włos się na głowie jerzy... Całe info mam od jednego znajomego maszynisty z Wrocka. Jeśli są błędne to niech je ktoś (np. Krycha) zweryfikuje |
kamis napisał/a: |
Zrozumiałem, że cała magistrala E30 ma umożliwiać prędkość 200 km/h. |
kamis napisał/a: |
(...) co do dużych dworców, to w takim razie nie modernizują ich w czasie modernizacji magistrali, tylko czekają na jej skończenie, a potem remont... To są przynajmniej moje przypuszczenia, a jak jest na prawdę, to nie wiem (jedyne rozszyfrowanie sytuacji, sprawy, to BETON - jak dla mnie ). |
Bozzy napisał/a: |
jak byscie mieli jakies pytania dotyczace e30 na odcinku gliwice -myslowice to sluze pomoca,obecnie pracuje przy tym projekcie wiec sporo wiem na ten temat |
jano napisał/a: |
Przyglądając się postępom prac na E-30 zauważyłem, że na modernizowanej stacji Wrocław-Żerniki przy nowo budowanym peronie zostało pozostawione stare, drewniane zadaszenia. Myślałem, że w celu schronienia się podróżnych przez deszczem, a tu... aktualnie stawiają przy peronie płotek w taki sposób, że nie będzie dostępu do tej wiaty. Skoro zostanie ona odgrodzona od peronu to dlaczego nie została rozebrana? Ani to piękne, ani estetyczne, nie sądzę aby była zabytkowa, psuje tylko wygląd modernizowanej stacji.
Cóż, pewnie fachowcy jeszcze nie jednym nas zaskoczą |
Cytat: |
Jeśli Twoim zdaniem za wszelką cenę należy zachowywać dawną architekturę stacji to powodzenia Śmiech |
Gurdol1 napisał/a: |
Malowania trawy nie było, ale było wielkie strzyżenie nasypów, skarp, rowów i nawet małych kępek trawy m.in. w Lewinie (serio - sam widziałem). W zimie jest łatwiej -... trawa nie rośnie |
Cytat: |
A jak Krycha będziesz miała więcej info o terminach, rozkładzie, możliwości PRZEJAZDU tym pociągiem, to bardzo poproszę! Może być na forum, może być na priw. |
Cytat: |
rzepraszam, ale o jakim specjalnym przejeździe mowa? |
Cytat: |
Są jakieś zdjęcia |
Cytat: |
W kwietniu po linii Legnica - Węgliniec pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/h |
kub@ napisał/a: |
Ponieważ jedynym powodem dla którego przejazd ten się jeszcze nie odbył jest remont dworca w Bolesławcu. Bo jak wiadomo minister i inni dyrektorzy nie mogą oglądać rusztowań i obdartego tynku. |
Cytat: |
A możesz podać telegram z rozkładem tego pociągu? Może być na priv lub mail.
|
kub@ napisał/a: |
Już niedługo oczekiwany od dawna przejazd pociągiem z Legnicy do Węglińca z prędkością 160 km\h odbędzie się, ale zawsze znajdzie się jakieś ale. Ponieważ jedynym powodem dla którego przejazd ten się jeszcze nie odbył jest remont dworca w Bolesławcu. Bo jak wiadomo minister i inni dyrektorzy nie mogą oglądać rusztowań i obdartego tynku. |
Cytat: |
To zrozumiałe, bo oprócz specjalnego przejazdu pokazówka dla dygnitarzy na pewno przewiduje także wizytę w bolesławieckim LCS (ponoć najnowocześniejszym w Polsce), a te znajduje się obok dworca, który jest w remoncie.
|
Cytat: |
Dziś dowiedziałem się, że uroczyste otwarcie zmodernizowanej linii kolejowej Legnica - Węgliniec ma nastąpić 24 kwietnia.
Do tego czasu ma się zakończyć remont dworca w Bolesławcu. Z tego co wiem to na stacji w Bolesławcu szykowana jest wielka feta dla kacyków i dygnitarzy z udziałem mediów, połączona ze specjalną wystawą na dworcu promującą PKP. |
Zed napisał/a: |
Dziś dowiedziałem się, że uroczyste otwarcie zmodernizowanej linii kolejowej Legnica - Węgliniec ma nastąpić 24 kwietnia.
Do tego czasu ma się zakończyć remont dworca w Bolesławcu. Z tego co wiem to na stacji w Bolesławcu szykowana jest wielka feta dla kacyków i dygnitarzy z udziałem mediów, połączona ze specjalną wystawą na dworcu promującą PKP. |
kamis napisał/a: |
PKP zapowiada, że remont dworca się odbędzie tuż po wymianie dachówek i tak również mi odpowiedzieli. |
kamis napisał/a: |
Następnie poruszając temat peronów dworca, to niestety konserwator zabytków nie zgodził się na zburzenie i zrobienie peronów takich, jakie są na całej magistrali kolejowej - co moim zdaniem jest to bardzo słuszna decyzja, bo wolę już te "zabytkowe" perony niż te z kostką i różowymi krawędziami. |
Pirat napisał/a: |
Impra dla ministra i wierchuszki PKP przesunięta na 15 maja. |
Paszczak napisał/a: |
W wielu miejscach rzeczywiście jest tak jak mówisz. Skarpy przestaną się obsuwać gdy grunt zwiążą korzenie. Często do obsuwania się skarp przyczynia się gruba zwierzyna przebiegająca przez tory. |
Cytat: |
kub@, ma być 15 maja. Smile
|
Cytat: |
Nie jest pozbawiona sensu, ponieważ składy spalinowe (np. ICE TD) mogą osiągać prędkość do 230 km/h. |
Marcel Štancl napisał/a: |
Po co koritarz bede zakonczony w takim zadupie Węgliniec? |
Cytat: |
szlak posterunek odgałęźny Szczedrzykowice – Legnica tor nr 1 i 2 wraz z przystankiem osobowym Jaśkowice Legnickie i przystankiem odgałęźnym Wielkie Piekary. |
Cytat: |
A na stronach PLK ukazały się informacje szczegółowe dot. postępowania przetargowego na przebudowę stacji Miękinia. Wg planów ma ona potrwać 12 miesięcy. |
Lady Makbet napisał/a: |
Chińczycy zrobiliby to w 12 tygodni i trzy razy taniej. |
Rafi napisał/a: |
[b]Zakończenie modernizacji linii kolejowej, łączącej Opole ze Zgorzelcem, PKP PLK planują w 2010 r. Wtedy mają być ukończone przebudowy torowisk i stacji Malczyce, Miękini i Wrocław-Leśnica.
|
Lausitzer napisał/a: |
Uwaga: od dziś 160 km/h na odcinku Legnica - Węgliniec, najbliższy pociąg pojedzie 150 km/h dopiero od następnego rozkładu jazdy, i to na dodatek tylko weekendowo. No i jeżeli się uda, to Ślązak też pomknie 150 km/h. |
tomornik napisał/a: |
Przecięcie wstęgi, SOK z karabinami jako warta honorowa przed figurą św. Katarzyny, i cudowny komentarz: "Warto było modernizować dla takiej ilości pociągów" akurat między 13.50-14.20 ruch w Bolesławcu jest spory |
Pirat napisał/a: |
„Między Wrocławiem a Legnicą trwają prace modernizacyjne, które planujemy zakończyć do połowy 2010 roku” zaznacza Jerzy Dul, naczelny dyrektor oddziału regionalnego PLK PKP we Wrocławiu. W trzecim kwartale 2010 r. pociągi ze stolicy Dolnego Śląska do Zgorzelca będą mogły na całym odcinku poruszać się z prędkością 160 km/h. źródło: Istotne Informacje - Bolesławiec |
Elektra napisał/a: |
jano, czy ci od kabli to przypadkiem nie byli fachmani z mojego zakładu (PKP Energetyka)? Bo wiem, że nasi coś robili w Miękini. |
Cytat: |
Stacja Zgorzelec wygodniejsza dla podróżnych. |
Gaspares napisał/a: |
Natomiast PLK nie popisało się domyślnością i zlikwidowało na peronie od strony działek (w kier. Görlitz) możliwość bezpośredniego wyjścia na ul. Powstańców Śl., jaka istniała z peronu tymczasowego w czasie modernizacji stacji. To było pewne udogodnienie, obecnie go nie ma i żeby wyjść z peronu trzeba zrobić niezły slalom. Sam w ten spób przyjeżdżając na styk, nie zdążyłem na autobus do domu. Podobych osób pewnie jest więcej. |
jano napisał/a: |
Chyba wkrótce zabiorą się za Miękinię. |
tomornik napisał/a: |
Witam jak wygląda sytuacja Malczyce-ŚŚ? zamknęli juz jeden tor czy nie? i który tor idzie 1 do roboty?
Pozdrawiam |
jano napisał/a: |
Raczej PNI Sp. z o.o. w Warszawie.
|
Naczelnik napisał/a: |
Stacja Zgorzelec radykalnie zmieniła wizerunek. Niewygodne, niskie miejsca do wsiadania zastąpiły 2 nowe funkcjonalne perony. Do dyspozycji podróżnych są przeszklone estetyczne wiaty i siedzenia. Dojście do dworca zapewnia strzeżone i monitorowane przejście. Obiekt ma nowe oświetlenie oraz system komunikacji głosowej i wizualnej. |
Cytat: |
Inna sprawa, że gdy projektowano linię o nienieckich jednostkach do Polski można było jedynie marzyć - a sieć do Zgorzelca oznaczała by koniec pociągów do Gorlitz (nikt nie zmieniał by lokomotywy na 1 stację). |
Cytat: |
nie zrobiono elektryfikacji głównie dlatego (choć nikt tego głośno nie powie) żeby nie likwidować "szopy" i nie zwalniać ludzi w Węglińcu |
Krycha napisał/a: |
Na waszym miejscu nie popadałabym w euforię. Modernizacja strasznie się ślimaczy, opóźnienia sięgają ponad roku. Proszę zauważyć, że na odcinku Legnica - Wrocław praktycznie nic się nie robi. Do tego dochodzi nie fatalny, ale wręcz tragiczny stan torowiska między Szczedrzykowicami a Malczycami. Sytuacja nie jest wesoła - śmiało można powiedzieć, że jest to punkt krytyczny na E-30. Jednak pewnych rzeczy ujawniać nie mogę!
Niedawno oddany z wielkim hukiem zmodernizowany odcinek Legnica - Miłkowice to też cudo nie z tej ziemi, szczególnie stacja w Miłkowicach. Ale spuszczę na to zasłonę milczenia, bo i tak nikt nie uwierzy w to co mogłabym napisać... Krótko mówiąc ta modernizacja to jeden wielki cyrk, o czym wiedzą tylko pracownicy PLK. Pasażerowie niech lepiej żyją w nieświadomości. |
Modliszka napisał/a: |
akerman, z tego co wiem, odcinek Szczedrzykowice - Malczyce został parę lat temu totalnie spiep... przez PLK i do dziś mają z tym poważny kłopot. Chodzi o to, że teren jest tam bagnisty (podmokły), a fachowcy z PLK zniszczyli jeszcze niemieckie dreny, nie dając nic w zamian. Na efekty nie trzeba było długo czekać, woda zrobiła swoje. Myślę, że forumowicze z IZ Wrocław znają więcej szczegółów w tym temacie. |
xzielak napisał/a: |
Nie ma co wydziwiać, wystarczy trzęsienie ziemi i po pieknej czeskiej infry |
Cytat: |
Kiedy wreszcie zacznie się jakiś porządny remont w Legnicy na stacji Polowe dachu hali wymienili i co dalej... |
Cytat: |
On cos gadal ze niby maja ten tor pozniej jeszcze raz podnosic bo nie mogli odrazu tak wysoko podnisc i dlatego narazie nie wymieniaja slupów. ale troch mi sie w to nie chce wierzyc. |
Miszczu napisał/a: |
Uwierz, bo właśnie tak będą robić |
pawelW napisał/a: |
..Kiedy wyjeżdża się z Osetnicy w Kierunku Chojnowa to zaraz za stacją w pewnym momęcie skład sie dośc mocno przechyla na prawą strone co jest bardzo odczuwalne szeczgólnie w szynobusach które są lżejsze. Nie wiem czy ktoś z was zwrócił już na to uwagę. Ale mam do was pytanie czy może ktoś zauważył podobne sytuacje na innych odcinkach tej trasy? Myśle że warto o nich pisac. |
Cytat: |
Nie wiem, czy się ze mną zgodzićie, ale to chyba najgorsza modernizacja w Polsce. |
Cytat: |
Dobrze jak modernizują, to nie zamykają linii |
Cytat: |
Beton PKP tłumaczył, że brak trakcji elektrycznej do Zgorzelca spowodowany jest tym, że po niemieckiej stronie na linii Gorlitz - Dresden też nie ma trakcji. Tłumaczenie bzdurne i idiotyczne, bo co nas obchodzą Niemcy |
Marcel Štancl napisał/a: |
i jak bede Zgorzelec - Wegliniec? Ostaje spalina czi bede linia elektrifikowana? |
Cytat: |
dinxles
Wysłany: 05-07-2011, 15:30 Temat postu: Czy wiecie, czy linia do Ujazdu jest czynna w ruchu towarowym? |
mateuszpiszcz napisał/a: |
Czy są jakieś informacje, nie plotki, tylko potwierdzone plany elektryfikacji odcinka Węgliniec- Zgorzelec? |
dexter napisał/a: |
kuba@ zdaj relacje z modernizacji E-30 Węgliniec - Zgorzelec. Które odcinki są już ukończone,jakie są prędkości szlakowe, jak wygląda sprawa modernizacji stacji i przystanków na tym szlaku. |
Cytat: |
SKANSKA niczego nie mogła oddać na złom. Za to ta "głupia" PLK naraziła się "na straty" dokonując restauracji kozła oporowego. |
Cytat: |
PLK "zabijają" procedury - przecież to jet skandal aby tak długo babrać się z takimi usterkami jak osunięcia pod Węglińcem czy Lipkami. |
Virakocha napisał/a: | ||
Równie długo trwało babranie się z osunięciem w Kostrzynie Wielkopolskim na E20. Najpierw dali 20, potem podłubał trochę ulubiony ZRK DOM, zrobiło się 60 km/h i tak to trwało prawie pół roku zanim zerwali torowisko i położyli na nowo. I zamiast wymienić rozjazdy R=300 na R=500 to wstawili te same rozjazdy. |
jano napisał/a: |
Czy PKP PLK prowadzi w ogóle jakieś okresowe "akcje" weryfikacji stanu oświetlenia peronów oraz ogólnie obrębu stacji kolejowych? |