Cytat: |
bilety w e-ic powinny byc tansze w koncu to podrozny drukuje wiec IC odpada koszt tuszu i papieru :/ |
Cytat: |
musiałem dokupić ów bilet w pociągu za co policzono mi 10zł. |
Cytat: |
W związku z nadesłanym wnioskiem „PKP Intercity” S.A. uprzejmie informuje, że brak jest podstaw do uznania Pana roszczeń.
Jednocześnie przypominamy, że warunkiem korzystania z internetowego systemu sprzedaży biletów jest zapoznanie się i zaakceptowanie jego Regulaminu, a zgodnie z regulaminem, który Pan zaakceptował w systemie e-IC w komunikacji krajowej można zakupić bilet na przejazd oraz odpowiednie miejsce sypialne, do leżenia, do siedzenia albo tylko bilet na przejazd. Wyjaśniamy, że konduktor postąpił prawidłowo, gdyż zobowiązany jest do pobierania opłaty za wydanie lub legalizację biletu w pociągu, w przypadku otwartej kasy biletowej w miejscu wsiadania podróżnego. W związku z powyższym postanawiamy jak na wstępie. Podstawa prawna: Regulamin internetowej sprzedaży biletów |
Cytat: |
Poza tym warto ich męczyć do upadłego, bo nie wiem czemu - z korzyścią dla reklamującego - nie korzystają z przepisu o wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego po udzieleniu odpowiedzi. |
Cytat: |
To nie zadziała. Przecież IC tego przepisu o ograniczonej sprawności ruchowej przewożącego rower nie uznaje w swoich regulaminach. Zresztą sprawdziłem na sobie dwa razy, nie mając innej opcji jak zakup biletu u konduktora, i za każdym razem mnie skasowali. |
Cytat: |
W mailu chcieli, abym potwierdził odbiór. To pewnie nie na darmo. |
Cytat: |
3) muszą się wykosztować |
Cytat: |
(...) możesz powołać się na Kartę Praw Pasażera opublikowaną przez UTK, która w paragrafie bodaj 5. mówi, że podróżny z rowerem nie ponosi dodatkowych kosztów za wystawienie biletu w pociągu. |
Cytat: |
Skargę na naruszenie przepisów rozporządzenia Nr 1371/2007/WE można wnieść do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika. |
Cytat: |
A co szkodzi spróbować? (...) Pracujący tam ludzie nie są prawnikami. |
Juzef napisał/a: |
(...) Czy otrzymanie odpowiedzi to jest wyczerpanie procedury reklamacyjnej w tym przypadku? (...) |
Cytat: |
Udzielona odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego |
kamil_krk napisał/a: | ||||
Ostatnio jak pisałem reklamację pod pismem z odpowiedzią była nieśmiertelna sentencja:
Formalnie nie ma u nich możliwości "odwołania". Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi |
Cytat: |
Juzef doczytałem, że miałeś wtedy przesiadkę. Jeśli była krótsza niż 30 minut, i jesteś w stanie to udokumentować (np. masz oba bilety), to jest to dodatkowy argument przemawiający za brakiem opłaty za wystawienie biletu na rower w pociągu. |
Cytat: |
W każdym razie, zachęcam do robienia dymu wokół tej sprawy, to może się jakiś beton trochę ukruszy. |
Cytat: |
W przypadku pojawienia się nowych okoliczności lub nowych dowodów może Pani/Pan złożyć w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej odpowiedzi wniosek o ponowne rozpatrzenie reklamacji. Wniosek prosimy kierować do Dyrektora Biura Rozliczeń Krajowych, „PKP Intercity” S.A. ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków. Jednocześnie informuje się, że jeżeli nie zgadza się Pani/Pan z w/w stanowiskiem, może Pani/Pan dochodzić swoich ewentualnych roszczeń przed Sądem właściwym miejscowo dla siedziby Spółki „PKP Intercity” S.A. w Warszawie ul. Żelazna 59a (Dz.U. Nr 38 z 2006r., poz.266). |
Cytat: |
W sprawie skierowanej przez Pana reklamacji do PKP Intercity, Urząd Transportu Kolejowego zwrócił się do przewoźnika z prośbą o wyjaśnienie. PKP Intercity S. A. nie uwzględniło Pana reklamacji, uzasadniając swoją decyzję możliwością nabycia biletu na przewóz roweru w kasie. Biorąc pod uwagę obowiązujące prawo, należy uznać że PKP Intercity S. A. miała prawo do podjęcia takiego rozstrzygnięcia. Przewoźnik nie jest bowiem zobligowany do umożliwienia kupna biletu "na rower" za pośrednictwem strony internetowej. Niemniej jednak Urząd Transportu Kolejowego podjął działania zmierzające do nakłonienia przewoźnika do rozszerzenia kanałów dystrybucji biletów - w tym biletów na przewóz rowerów. UTK wyraża przekonanie, że PKP Intercity S. A., w dobrze pojętym własnym interesie oraz przede wszystkim podróżnych, zdecyduje się na szybkie zmiany w internetowym systemie dystrybucji biletów. |
Cytat: |
Niestety nie ponieważ, w takim wypadku, konduktor w pierwszym pociągu powinien dokonać wpisu, który uprawniałby do nabycia biletu za przewóz roweru bez dopłaty. Oczywiście zawsze może Pan spróbować. Jednak szanse są małe. W przyszłości, jeśli będzie miał Pan mniej niż 15 minut na przesiadkę, sugeruję prosić konduktora/kierownika pociągu o adnotację na bilecie, potwierdzenie że dokonuje Pan przesiadki i na jej zrealizowanie ma Pan mniej niż 15 minut. |
Cytat: |
(m. in. nie musisz się zgłaszać do obsługi pociągu w przypadku braku biletu |
anas napisał/a: |
Ta wasza dyskusja jest bez sensu.Jeżeli posiadasz bilet wydany w systemie e-ic to bilety:z ulgą100%,99% oraz na rower czy wózek konduktor wyda go bez żadnej dopłaty |
rumburak napisał/a: | ||
Podaj podstawę prawną. |
Cytat: |
Kupisz u konduktora w pierwszym pociągu: albo od razu na cały przejazd (i za cenę taką jak na www), albo wystawi Ci on do stacji przesiadkowej z adnotacją "DALEJ" i tam zrobisz sobie dopłatę w kasie - jeśli kasa czynna, albo (jeśli przesiadka krótsza niż 30 minut) pokaż ten pierwszy bilet w drugim pociągu i wtedy też zrobisz tylko dopłatę |
PKPowiec napisał/a: |
Nie kupi na całą trasę przejazdu. Konduktor wystawi mu bilet najwyżej do stacji, na której dany pociąg ma postój handlowy. W takim przypadku podróżny dostaje adnotację DALEJ |
anas napisał/a: |
Jestem teraz na urlopie,ale takie były zarządzenia dotyczące wystawiania biletów ,których nie można nabyć w systemie e-ic.Stosowałem to wiele razy. |
rumburak napisał/a: | ||||
Oczywiście, że kupi, chyba że trafi na twardogłowego konduktora, który z powodu niedouczenia lub w imię źle pojętej solidarności z załogą drugiego pociągu ("niech sobie też dostaną prowizję") będzie wolał narazić pasażera na niewygodę, niż od razu wydać mu bilet na całą trasę.
Jak wrócisz, to proszę poszukaj. W regulaminach dla pasażerów nigdzie tego nie ma, i zawsze są głupie dyskusje. |
Cytat: |
Na niewygodę może narazić pasażera kiedy wyda mu bilet do stacji nie będącej punktem postoju handlowego danego pociągu. |
Cytat: |
Nie mniej jednak na chwilę obecną wystawianie omawianych przez nas biletów jest nie zgodne z Regulaminem. |
Cytat: |
Moim zdaniem Regulamin w sposób jasny określa sprzedaż biletów jednorazowych w pociągach |
Cytat: |
Odnośnie tego REGIO na odcinek KM to w jakim poc. kupowałeś? |
Cytat: |
P.S. Odnośnie aspektów technicznych to terminale IC dają możliwość wyboru stacji OD i DO z listy rozwijanej, która obejmuje tylko postoje handlowe obsługiwanego pociągu.
Ale nie jestem pewien czy przypadkiem nie dałoby rady wpisać innej stacji DO z klawiatury. Tutaj przydałoby się podpytać kogoś z IC. |
Cytat: |
... że podróżnemu wystawiono 2 oddzielne bilety... |
Cytat: |
Weź, chłopaczku... usiłujesz mścić się za to że demaskuję bzdury które wypisujesz... malutki jesteś.
NIE, NIE ma być oddzielnych biletów, tylko ma być dopłata do biletu z oferty 101 ("Dopłata-przejazd TAM"). |
Cytat: |
rumburak, dopłata z of. 202. |
Cytat: |
W związku z nadesłanym odwołaniem PKP Intercity S.A. uprzejmie informuje, że nie znajdujemy podstaw do uznania Pana roszczeń.
Zgodnie z zaakceptowanym Regulaminem internetowej sprzedaży biletów wyraził Pan zgodę na zakup biletu tylko i wyłącznie na przejazd. W Regulaminie wyraźnie określono jakie oferty są dostępne. W przypadku braku odpowiedniej oferty podróżny powinien wybrać inny kanał sprzedaży biletów. Informujemy, że ze względów technicznych w Systemie internetowej sprzedaży biletów e-IC nie jest możliwe udostępnienie niektórych ofert, między innymi zakup biletu na przewóz roweru. Nadmieniony bilet jest dostępny dla podróżnych bezpośrednio w kasach biletowych lub u konduktora pociągu. Jednocześnie wyjaśniamy, że to podróżny odpowiedzialny jest za dobranie odpowiedniego dla siebie połączenia i odpowiedniego czasu na przesiadkę oraz zakup biletu w kasie. W przypadku, gdy podróżny nie zakupi biletu na stacji, w której znajduję się kasa biletowa ponosi koszty dodatkowej opłaty pobieranej za wypisanie biletu w pociągu. |
Cytat: |
Kup bilet z e-IC, zapłacisz (co najmniej) podwójnie |
Cytat: |
Tę stronę z eIC mam zapisać na telefon |
Cytat: |
nigdzie, na żadnej stronie PKP nie znajdę odległości jakie mam zamiar przejechać. |
rumburak napisał/a: | ||
http://rozklad.pkp.pl - w opcji "cena" pokazuje kilometry (cenę którą pokazuje obok można spokojnie zignorować, bo bardzo często jest niewłaściwa - zawyżona - ale kilometry zwykle są OK). |
rumburak napisał/a: | ||
http://rozklad.pkp.pl - w opcji "cena" pokazuje kilometry (cenę którą pokazuje obok można spokojnie zignorować, bo bardzo często jest niewłaściwa - zawyżona - ale kilometry zwykle są OK). |
stanislaw504 napisał/a: |
Przy wprowadzaniu zapytania do Rozkładu Jazdy np. Warszawa - Katowice, wyskakuje mi "dane nie są jednoznaczne", a gdzie sie dowiem z jakiej, z 27 stacji Warszawskich, odjeżdża pociąg do Katowic, że nie wspomne na jakiej stacji w Katowicach kończy bieg?
A kontynułując, na jakiej stacji mogę wsiąść do pociągu jadącego z Katowic do Wiednia? |
Cytat: |
A kontynułując, na jakiej stacji mogę wsiąść do pociągu jadącego z Katowic do Wiednia? |
Cytat: |
Ale nie pokazuje przy trasie Warszawa - Wieden:-((( |
witja napisał/a: | ||||||
Wystarczy odrobina myślenia, to nie boli a daje wiele pozytywnych efektów Z Warszawy pociągi dalekobieżne odjeżdżają z kilku stacji więc jeśli chce się poznać godzinę odjazdu trzeba wiedzieć, z której stacji. A żeby się dowiedzieć jakie to stacje wybieramy połączenie Warszawa - Katowice i po ujrzeniu wyników wyszukiwania klikamy w wybrany numer pociągu i pojawiają nam się wszystkie stacje przebiegu pociagu.
Analogiczna sytuacja, z tym że w Katowicach pociągi dalekobieżne zatrzymują się tylko na jednym, głównym dworcu. Proszę dokonać zakupu biletu z Wrocławia do Rzymu, korzystając z: http://intercity.pl/pl/site/niezbednik-podroznego/wyszukiwarka-polaczen.html
Ceny biletów międzynarodowych są zmienne i zależne od kilku czynników, między innymi kursu euro czy wybranej promocji. Dlatego też o szczegóły najlepiej pytać w kasie lub na infolinii. |
viking87 napisał/a: |
Chcę kupić 8 biletów (6 z jednym rodzajem ulgi, 1 z inną ulgą i 1 z jeszcze inną ulgą) i mają to być miejsca obok siebie |
Skolmi napisał/a: |
PS. W weekend miałem bilety na smartfonie po raz pierwszy.
Bez problemów (tzn. raz było wstukiwanie numeru do terminala, ale bez żadnych grymasów) |
Cytat: |
jakis blad. |
doris napisał/a: |
będę jechać TLK z przesiadką z biletem kupionym przez internet. |
OLI napisał/a: |
Mam pytanie:
Chcę kupić bilet na 31 lipca z kuszetką-zaznaczam miejsce dolne,a pokazuje mi raz górne a innym razem środkowe-czyżby już teraz brakowało miejsc dolnych, czy to błąd systemu? |
sheva17 napisał/a: |
Jakoś u PR bilet dla dziecka z ulgą 100% da się kupić, pod warunkiem, że wcześniej kupi się inny bilet, kupując w opcji zakup dla kilku osób. Szkoda, że PKP IC tylu rzeczy zrobić nie potarfi, dobrze jednak, że są PR . |
sheva17 napisał/a: |
Jakoś u PR się da, a w przypadku PKP IC ciągle jakieś podejrzenia czy też brak zaufania do pasażera. Opcja zakupu biletu dla dziecka przy wcześniejszym zakupie biletu dla osoby dorosłej jak najbardziej ma sens. |
Juzef napisał/a: |
Ktoś się orientuje, jak wygląda sprawa dokupienia biletu na rower do biletu internetowego? Tzn. czy za dokupienie go w pociągu powinna być brana opłata? |
Nebbud napisał/a: |
Pytania bardzo głupiutkie.
1. Przy zakupie biletu pobierasz w formacie PDF. 2. Nie ma żadnych problemów i te przypadki to bzdury. 3. Tylko przelew. 4. Nie ma problemów. Jedynie nie możesz kupić biletu z przesiadką przez e-ic. |
Cytat: |
W związku z trwającymi pracami serwisowymi w systemie e-IC dla podróżnych, którzy nie mogli wydrukować biletów, wprowadzamy specjalny tryb kontroli biletów elektronicznych. Weryfikacja będzie się odbywać na podstawie dokumentu ze zdjęciem. |
dddbb napisał/a: |
Musieli coś zrobić. Jak inaczej udowodnisz, że kupiłeś bilet, skoro wszystko się wyrypało? Pytanie czy konduktorzy będą mieli wgląd do tych biletów, czy będą tylko ściemniać i pojedzie każdy, kto posiada dowód osobisty |
dddbb napisał/a: |
Jakiekolwiek bilety można w naszym kraju zakupić z max 30 dniowym wyprzedzeniem |
Nebbud napisał/a: |
Nic się nie zmieniło, nadal trzeba mieć wydrukowany. |
dddbb napisał/a: |
Mój przedmówca pytał o promocje krajowe, czyż nie? |
BryTomWi napisał/a: | ||
Nie ma żadnego problemu jeśli masz bilet także na nośniku. Jako konduktorzy na sypialkach i kuszetkachmamy obowiązek poinformować konduktorów IC o takim fakcie w celu zeskanowania biletu, więc nie musisz drukować. To jest tylko kwestia wygody obu stron. |
Cytat: |
"w komunikacji krajowej na przejazd w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia oraz
w komunikacji międzynarodowej osobom dokonującym kontroli dokumentów przewozu: a) wręczyć ważny, czytelnie wydrukowany bilet internetowy , b) okazać dokument ze zdjęciem, potwierdzającyjego tożsamość, c) okazać i wręczyć ważny dokument , poświadczający uprawnienie do ulgi – w razie korzystania z biletu ulgowego" |
Cytat: |
Znów problemy z kupnem biletu na PKP Intercity w sieci. „System ma obniżoną wydajność”. |
Cytat: |
Do końca roku w internecie będzie można kupić bilet na przewóz roweru czy zwierzęcia. Następne w kolejności są bilety przesiadkowe oraz możliwość zakupu wielu biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. |
Cytat: |
dlaczego Jacek Leonkiewicz nie zafundował biletu pasażerowi z Dworca Centralnego. |
Cytat: |
Informujemy, że funkcjonalność zakupu biletów na przewóz (roweru, rzeczy i psa) poprzez serwis e-IC, została czasowo wstrzymana. O nowym terminie uruchomienia ww. funkcjonalności w serwisie e-IC, poinformujemy za pośrednictwem naszej strony. Za wszelkie problemy i utrudnienia bardzo przepraszamy. |
danio napisał/a: |
Kup bilet do Lęborka, a dalej zwykła 2 klasa. Przecież to nie więcej niż godzina. Taki problem pomyśleć? |
robertrush napisał/a: |
Kilka razy trafiłem dziś na info , że od 20 listopada będzie możliwość kupna biletu z jedną przesiadką. Zna ktoś może źródło tych informacji? |
oskar777 napisał/a: |
Nie było biletów internetowych i ludzie jakoś żyli. |
Modus90 napisał/a: | ||
Od razu cofnijmy się do lat 50, wtedy były parowozy i ludzie też jakoś żyli... Jeśli chodzi o okazywanie dokumentu tożsamości konduktorowi przy zakupie biletu przez internet to coś za coś - nie chcesz czekać, to wtedy to zaakceptuj, zwłaszcza, że gdyby nie było wpisanego nr dokumentu to taki bilet można by drukować po 20x i ktoś mógłby sobie na nim jechać. |
oskar777 napisał/a: |
Spotkał się ktoś z sytuacją kiedy po rozpoczęciu sprzedaży spadła cena biletu na pociąg TLK? Przykładowo 29 czerwca kupiłem za 114zł a w tej chwili ten sam bilet kosztuje 112zł. Z czego to może wynikać? Kilometraż im się skrócił? Pociąg zmienił trasę o te kilka kilometrów? |
Radek napisał/a: |
Po cichu znikly bilety Super Promo, przynajmniej na weekend 15-16.05 na trasie Krakow-Gdansk. |
Radek napisał/a: |
Celowalem do Ilawy. Nie bylo. Na Wielkanoc jeszcze byly. |
Radek napisał/a: |
Kupie bilet do Tczewa, a potem zlikwiduja postoj w Ilawie, bo powiedza, ze nikt nie kupowal biletow do. Kompletnie bez sensu. W tym IC chyba juz nikt nie mysli. |
Krzychu_36 napisał/a: |
A niby jak? Ja proboje na ten weekend przez neta kupic to pisze ze nie mozna kupic biletu z przesiadka z powodu ZKA |
Radek napisał/a: |
Kolejny hit systemu e-IC, jesli chce kupic bilet normalny i ulgowy, a w taryfie normalnej jest dostepny bilet taniomiastowy, to trzeba kupowac osobno, inaczej zamiast taniomiastowego dostanie sie normalny, ale wyskakuje ostrzezenie o tym. |
siudmy7 napisał/a: |
Witam, wybieram się do Budapesztu (Chopin)bilet 'tam' kupię online, po bilet powrotny niestety muszę udać się do kasy. Czy u innych przewoźników (wegry , slowacja)mógłbym zakupić tenże bilet online? Powrót także Chopin |
jano napisał/a: |
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z sytuacją, w której po zakupie biletu przez internet (i wyborze konkretnego miejsca ze schematu, w szczególności przodem w kierunku jazdy) okazało się, że układ miejsc w wagonie był odwrotny od tego, który wynikał ze schematu?
Czyli np. miejsce parzysta, które ze schematu wynikały, że jadą przodem w kierunku jazdy okazały się niezgodne ze stanem faktycznym w wagonie i jechały tyłem? Nie mam tutaj na myśli oczywiście sytuacji losowych, awarii wagonu czy składu zastępczego. Pytam, bo widziałem układ siedzeń w wagonie w pociągu, na który kupiłem bilet i był odwrotny do tego, co pokazuje system sprzedaży biletów. |