Cytat: |
Powołałem się na tradycje rodzinne i fascynacje koleją którą miałem możliwość oglądać |
_babol_ napisał/a: |
List motywacyjny ? Dwa razy aplikowałem do KW ... Wywaliłem taki list że głowa mała. Powołałem się na tradycje rodzinne i fascynacje koleją którą miałem możliwość oglądać z bliska od najmłodszych lat. Nastąpiło wielkie nic |
Cytat: |
Borys_q rozwiń nieco swoją myśl ... |
Borys_q napisał/a: |
Niestety środowisko MK w Polsce jest jakie jest, i myślę że normalny pracodawca bałby się zatrudnić kogoś kto od paru lat pałęta się po torach robi zdjęcia, dywaguje przy piwku czy lepsza est SU czy ST, bo to trąci trochę chorobą psychiczną. |
Cytat: |
to tym lepiej dla pracodawcy bo taka osoba szybciej się wszystkiego uczy i pojmuję teorie bo po prostu chce umieć a nie musi umieć. |
Cytat: |
Witam.Mam 14 lat i moim marzeniem jest zostać maszynistą i nie wiem czy po gimnazjum mam iść do liceum czy technikum kolejowego |
Cytat: |
A słyszałeś aby jakaś firma zatrudniła informatyka, który nie ma wiedzy teoretycznej bądź kierowcę, który nie ma prawa jazdy??? |
Cytat: |
Oferta może i dobra (można zrobić od razu świadectwo), |
Domio napisał/a: |
A spółka DBSRP ? nic nie organizuje ? Co do CTL to jest chyba nadal rekrutacja stała dla maszynistów tych z papierami. |
Cytat: |
zostaję droga przez kurs na własny koszt i szukać pracodawcy który mnie będzie dalej szkolił, ale już z jakąś wiedzą, lub po prostu zatrudnić się w Cargo, IC na warsztat jako elektryk i później na maszynistę tyle że trzeba mieć koniecznie techniczne. |
arvent napisał/a: |
Więcej pisać nie można, bo mnie wywiad znajdzie i wysadzi jak wyjdę z lokomotywy ;P |
grzechue napisał/a: |
Jeśli któryś z panów byłby tak miły napisać mi wiadomość jakich kwot można się spodziewać na samym początku w okresie szkolenia... |
lukasz8881 napisał/a: |
czy lepiej szukac kursów u przyszłych pracodawców, jak pracodawca patrzy jak mam ukonczony taki kurs? praktyka to pewnie tylko symulator nic po za tym |
Kamill napisał/a: |
Jak to jest, że można tam zrobić świadectwo ??Przecież robi się je u konkretnego przewoźnika i nie jest ono uniwersalne tzn,'' działa'' tylko tam gdzie się zdawało, czy się mylę?? |
przem12445315 napisał/a: |
Ktoś może wie czy w najbliższym czasie rozpoczynają kursy na maszynistę? (objętnie w jakiej spółce)
|
przem12445315 napisał/a: |
Czy jest możliwość sponsorowania kursu na maszyniste przez urząd pracy? jeśli tak to jak to wygląda? |
helmutt1 napisał/a: |
Witam. Chciałbym do zorientowanych ludzi zadać kilka pytań odnośnie pracy maszynisty w Cargo ponieważ na stronie jest ogłoszenie o naborze i tak np.
1. Ile na ręke zarabia maszynista? 2. Ile godzin miesięcznie pracuje i czy są nadgodziny? 3. Jaki jest dzienny czas pracy? System 8 godzinny czy 12 godzinny? 4. Na którą godzinę chodzi się do pracy? Czy jest to na telefon? |
grzechu_k napisał/a: | ||
1. Od 2600-6000 zależy jaka praca (manewry są mniej płatne) ile nadgodzin zrobisz itd. W praktyce 2900-3700. 4. Chodzisz na różne godz. (przez całą dobę). W zależności od sekcji/zakładu możesz chodzić tylko na grafik, a możesz tylko na telefon, a czasami tylko Cię trochę przesunie dyspozytor. Różnie jest. |
Cytat: |
1000zł rozrzutu za jednakową pracę wykonywaną na tym samym stołku to jest kryminał i już. |
Cytat: |
Pracę wykonują może tą samą ale efekty tej pracy bywają różne. |
Cytat: |
Po wtóre,maszynista nie jest od sprzątania kabin lokomotyw bo,nie ma tam szczotek zmiotek i szufelek,oraz fizycznie nie ma na to czasu ponieważ często jest tak że przekazanie pojazdu z"reki do ręki'odbywa się przy podanym semaforze |
Cytat: |
Ja proponuje wypić szklanisko zimnej wody bo bios ci się przegrzewa i przekaźniki źle zaskakują,użyte przeze mnie słowo"kryminał" to kolokwializm,semantyka i literatura poetica,to przykre że kolega nie jest w stanie zrozumieć prostej formy ekspresji |
Cytat: |
Po wtóre,maszynista nie jest od sprzątania kabin lokomotyw bo,nie ma tam szczotek zmiotek i szufelek,oraz fizycznie nie ma na to czasu ponieważ często jest tak że przekazanie pojazdu z"reki do ręki'odbywa się przy podanym semaforze,przy czy przypominam iż rozmawiamy o realiach pracy w Cargo. |
Cytat: |
W innych spółkach u tzw.prywaciarzy to nie wiem jak jest ale ludzie mówią ze niewolnictwo,jak wychodzi do roboty to z żoną się żegna dzieci liczy i ekwipunek zabiera jakby jechał w podróż dookoła świata...Jeszcze w miarę cywilizowana jest praca w spółkach grupy PKP i w PR-ach. |
maruda napisał/a: |
Dobrze już dobrze...Każdy ma swoją filozofię i wizje działania firmy a kumoterstwo i kolesiostwo warto tępić,1000zł rozrzutu za jednakową pracę wykonywaną na tym samym stołku to jest kryminał i już.Wiem że nie ma na kolei w tym w Cargo młodych pracowników na stanowisku maszynisty,wszystko min.25-30 lat pracy. |
Cytat: |
młodzi maszyniści z zewnątrz powodują tylko zagrożenie na kolei |
Cytat: |
Nowych nie szkola, bo nie maja takiej możliwości (nie są wpisani jako podmiot szkolacy na licencje i świadectwo). Nie trzeba nikomu w łapę dawać. |
szewczykluk napisał/a: |
witam, klania się lukasz i zwracam się z serdeczna prosba a zarazem zapytaniem czy warto wiazac swoja przyszlosc z zawodem maszynisty?mam 34 lata, |
Cytat: |
zawodowo pracowałem jako pracownik socjalny natomiast realia tej pracy a raczej wynagrodzenie 1600 zmusily mnie do wyjazdu zagranice, tak wiem wiem paskudny emigrant;) natomiast wrocilem teraz do kraju i nadarzyla się okazja by zrobić licencje z PUP na maszyniste z gwarancja pracy w PKP Cargo i zrobienia tam świadectwa, pytanie brzmi czy warto?czy z tego wyzyje i utrzymam siebie i corke? |
Cytat: |
w kadrach poinformowano mnie ze w pierwszej kolejności zrobie kurs manewrowego natomiast caly proces szkolenia może trwac nawet 3 lata przy zarobkach na początku 1400 - obawiem się czy oby nie zostane "tylko" manewrowym z całym szacunkiem do tego stanowiska;) jeśli ktoś miał podobne dylematy zyciowe proszę o pomoc;)
|
roman_bukowno napisał/a: |
mich4s4, tak. Identyczne. Na świadectwie nie masz tylko narkotestu. |
szczecin84 napisał/a: |
Witam wszystkich. Chciałbym zostać maszynistą w PR. Uświadomiono mnie, że po ostatniej nowelizacji ustawy, najpierw muszę wyrobić licencję maszynisty, potem świadectwo. Bardzo bym prosił osoby, które miały styczność z nowym systemem szkolenia o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami - jak cały system szkoleń wygląda itp. Jeśli chodzi o płacę to najniższa krajowa przez cały okres szkoleń. A potem? Na jakie zarobki może liczyć świeżo upieczony maszynista EZT??
Pozdrawiam! |
Cytat: |
Idziesz najpierw przynajmniej na śląsku do PKP Cargo i prosisz o sfinansowanie badań które kosztują 750zł. |
Borys_q napisał/a: | ||
I Cargo każdemu finansuje, raj na ziemi. |
katowicer napisał/a: |
Cargo to Ci ewentualnie odda kase jak te badania przejdziesz i sie do Cargo przyjmiesz. W innym wypadku nic ci nie zwrócą. |
mich4s4 napisał/a: |
Nic nie płaciłem za badania, które juz wykonałem i mam podbite więc co mi mają zwracac? Nie chce się z wami kłócić bo nie jestem maszynistą. Napisałem co wiedziałem |
buballo napisał/a: | ||
Nie przejmuj się aż tak, koledzy wiedzą dobrze ponieważ sami przez to przechodzili (ja też) Owszem, pracodawca zwróci ci kasę za badania, ale pod warunkiem, że je przejdziesz. Na początek płacisz sam z własnego portfela, jest to twoje ryzyko. Nie ma czegoś takiego, że jakikolwiek przewoźnik płaci za badania kandydatowi na maszynistę "w ciemno", bo niby na jakiej podstawie - to nie instytucja charytatywna |
Cytat: |
Bardziej mam jakieś minimalne wątpliwości czy ogarnę budowę taboru, sprawy elektryczne itp. |
blakop napisał/a: |
No właśnie chciałem sam z ciekawości podpytać, czy jednak znajomość przynajmniej podstaw szeroko rozumianej elektrotechniki nie jest potrzebna? Czy też kursy zagadnienia podstawowe w tych dziedzinach też obejmują? |
buballo napisał/a: |
Nie da się ukryć, że to ma jakieś znaczenie i do tego pozytywne biorąc pod uwagę przyszłą pracę. W trakcie szkolenia zajęcia trwają od poniedziałku do piątku, weekendy są wolne. Na naszym kursie także byli ludzie, którzy zaocznie się kształcili i o ile wiem nie mieli żadnych problemów z pogodzeniem nauki ze szkoleniem. |
szczecin84 napisał/a: |
Trochę tego jest pytanie na wstępie czy każdy znak trzeba znać - patrząc na niego czy też znając również jego oznaczenie - np. Rm 6 |
szczecin84 napisał/a: |
Trochę tego jest pytanie na wstępie czy każdy znak trzeba znać - patrząc na niego czy też znając również jego oznaczenie - np. Rm 6 |
szczecin84 napisał/a: |
Jednak z reguły opinia jest taka, że wiele osób przychodzi z nikąd i dają radę. |
LoloPendolo napisał/a: |
Tylko ALAT i ASPAT |
Cytat: |
„CS Szkolenie i Doradztwo” Sp. z o.o. organizuje w Warszawie i w Gdyni weekendowe szkolenie dla kandydatów na maszynistów ubiegających się o licencję maszynisty.
Czas trwania: 298 h Termin rozpoczęcia: marzec/kwiecień 2015 r. Miejsce szkolenia: Warszawa i Gdynia Zapraszamy w Warszawie i w Gdyni na weekendowe szkolenie na licencję maszynisty. Rozpoczęcie kursów na przełomie marca i kwietnia 2015 r. Cena kursu wynosi 5500 zł. Istnieje możliwość płatności w dwóch ratach (50%/50%). Przy wpłacie całej należności za kurs max 5 dni przed jego rozpoczęciem, cena kursu wynosi 5250 zł. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość negocjowania sposobu płatności. Szkolenie zostanie uruchomione po zgłoszeniu 15 osobowej grupy. |
en57-2000 napisał/a: |
Wszędzie się zbliżają... |
gowik napisał/a: |
Panowie, kazdy wie jak wygladaja wyklady... a napiszcie coś o zajeciach praktycznych podczas szkolenia sie na licencji |
cinekcool napisał/a: |
SolarisU18, http://www.wce.pl/ ja tu robiłem, dziś już w IC jestem w trakcie szkolenia na świadectwo |
jakubiec napisał/a: |
Panowie, jak wygląda sprawa obecności na takim kursie za własne pieniądze, czy trzeba być na każdej godzinie, czy w nagłych przypadkach można jakiś dzień opuścić? |
Grzesiek napisał/a: |
Lecz wiadomo lekarz jak i egzaminator w WORD może się do wszystkiego przyczepić
Gdzieś wyczytałem, że w pewnym mieście bardzo mało osób uzyskiwało pozytywne orzeczenie lekarskie. Pozdrawiam. |
Śląski_kolejarz napisał/a: |
Witam.
Mam 2 pytania: 1.Czy maszynista musi obowiązkowo posiadać wykształcenie średnie ? Ja po szkole (zawodowej niestety),będę miał jedynie zawodowe,a nie opłaci mi się iść na 3 lata,do technikum uzupełniającego (zwłaszcza że akurat większość z nich jest w trakcie likwidacji),ani na jakiś kierunek do LO,czy technikum. 2.( Dotyczące testów w medycynie kolejowej): Nie można wykonać jakichś "próbnych" testów, żebym wiedział od razu czy się w ogóle do tej roboty nadaję,czy nie ? Chciałbym to wiedzieć jak najszybciej,ponieważ zależy mi na tym. Z góry dziękuję za pomoc. |
Malenstwo napisał/a: |
@cinekcool: CZEKAM NA ODPOWIEDZ. Podales rozporzadzenie, ktore nie jest aktualne |
Malenstwo napisał/a: |
@grzechu: a krotkowzrocznosc ogolnie? Czy do X dioptrii? |
cinekcool napisał/a: |
Cóż... Ja daję tylko dobre rady Trochę mnie życie doświadczyło i wiem, że jak ma się możliwość - trzeba zaczynać pracę jak najwcześniej. |
en57-2000 napisał/a: |
Tak oczywiście, trzeba zaczynać pracę jak najwcześniej i pracować aż do śmierci, najlepiej za minimalną stawkę. Niech Pan Wujek Dobra rada powie jeszcze gdzie można zrobić tą licencje maszynisty za 4k? To sobie dwie zrobię... |
maly497 napisał/a: |
Dziękuję ci bardzo za odpowiedź :/
jak każdy ma zamiar tak pisać to ide stąd |
maly497 napisał/a: |
jak każdy ma zamiar tak pisać to ide stąd |
maly497 napisał/a: |
Dziękuję ci bardzo za odpowiedź :/
jak każdy ma zamiar tak pisać to ide stąd |
Taurus napisał/a: |
To są jakieś jaja.
Kandydat na licencję maszynisty ma wątpliwości co do swojej wiedzy i zaraz znajduje się ktoś kto sprzedaje testy. Jeżeli ktokolwiek z kandydatów na maszynistę ma jakiekolwiek wątpliwości co do posiadanych kompetencji, niech lepiej od razu zrezygnuje, jest tyle innych ciekawych zajęć. |
Cytat: |
Niestety nie ma nigdzie na internecie takich pytan a czlowiek nie wie jak się uczyć instrukcji na co glownie zwracac uwage |
Taurus napisał/a: |
To są jakieś jaja.
|
siwiutki91 napisał/a: |
Na egzaminie na licencję aż takich ciężkich pytań nie ma dotyczących ruchu. Z tego co pamiętam, to pytanie wyglądały między innymi tak: co oznacza taki sygnał na semaforze. Jak się jeździ na SZeta. itd. prosto sformułowane pytania na które masz znać odpowiedź. Do którego momentu możemy dojechać z uszkodzonym radiem czy predkosciomierzem itd.itd.;-) |
Cytat: |
Po prostu Cię zignoruję i będzie to ostatni post do Twojej osoby. |
Taurus napisał/a: |
@Cinekool
Pragnę tylko zauważyć że jakkolwiek (w granicach logiki) zadane pytanie z przepisów nie powinno zaskoczyć tego kto rozumie te instrukcje. No chyba że są zadane w innym języku na przykład chińskim. Od tego maszynista ma mieć głowę na karku żeby nawet na podchwytliwych pytaniach nie dać się zaskoczyć. To są fundamenty wiedzy tego zawodu. |
buballo napisał/a: |
@ziber
W tym zawodzie musisz się uodpornić na takie "psztyczki" jak tu na forum, w pracy możesz spotkać się z jeszcze większymi Najlepiej mieć twardą skórę i je ignorować. Doświadczysz tego zaraz gdy zdobędziesz uprawnienia, młodzi mają zawsze trudno. |
Cytat: |
Kurs na Licencję Maszynisty w Gdyni
Szkolenie prowadzone jest zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lutego 2014 r. w sprawie licencji maszynisty – Dziennik Ustaw z 2013 r. poz.1594. INFORMACJE ORGANIZACYJNE: Termin szkolenia: 02.09.2015 r. -28.10.2015 r. Czas trwania: 298 godz Forma szkolenia: kurs stacjonarny (zajęcia od pn. – pt.) Miejsce szkolenia: Gdynia Cena: 5 750 zł http://www.csid.pl/szkolenie/28-wiosenna-licencja-maszynisty |
mich4s4 napisał/a: |
buballo, Bardzo fajnie to ująłeś powiem Ci ze na pewno nie raz wrócę do twojej wypowiedzi Są jeszcze ludzie którzy potrafią coś napisać w normalny sposób i zwykłymi słowami jeszcze bardziej "domotywować" "młodego"adepta do nauki Pozdrawiam i dzięki za tę wypowiedź chłopie. |
Marian Szatko napisał/a: |
Proste jak budowa cepa a co i jak to zależy od tego co układa konkretne służby i układów jaki kawał mięsa ci się trafi jak zwykle duży pies je pierwszy najlepsze a potem inni zależy od miejsca w szeregu i innych zmiennych o których można by napisać ksążke więc szkoda klawiatury porobisz sam zobaczysz. |
wuja napisał/a: |
Szanowni Koledzy i Koleżanki,
Ja mam pytanie dotyczące czasu pracy maszynistów w największych spółkach tj. CARGO, IC, PR. Czy zawsze zmiana wynosi 12 h, czy są konkretne godziny jej trwania (np. do 7 do 19), ile takich zmian jest w miesiącu, tym samym ile średnio godzin w miesiącu "wyrabia" maszynista. Może ktoś wie jak jest z tym u prywaciarzy. Za wszelkie informacje dziękuje. |
enstone napisał/a: |
O jakich mowa działach do zaliczenia ? |
Tomek-Gliwice napisał/a: |
Witam.
Czyli po pozytywnie zdanym egzaminie, po ukończeniu kursu, idzie się na warsztat?? Na warsztat tam gdzie idzie się na staż??? |
HaryHole napisał/a: |
A szkolenie na świadectwo ile trwa? Jest płatne czy jak ? |
HaryHole napisał/a: |
Bo słyszałem że bez jakichkolwiek znajomości może być później ciężko . |
cinekcool napisał/a: | ||
Nie słuchaj złotych rad osób, którym w życiu nie wyszło. |
jaronx napisał/a: | ||||
Może powiedz koledze ilu jest ludzi jest z zewnątrz jaki procent max 20 % reszta to rodziny kolejarzy. Taka jest prawda. |
jaronx napisał/a: |
...Chcesz mi powiedzieć że na kolei nie ma nepotyzmu? |
jaronx napisał/a: |
Chcesz mi powiedzieć że na kolei nie ma nepotyzmu? |
Cytat: |
Aczkolwiek znam osoby, które nie przeszły psychotestów. |
piopol napisał/a: |
wolnetory, a czy wynagrodzenie przez cały okres szkolenia ma taką samą wysokość,czy w trakcie coś się zmienia na plus? |
wolnetory napisał/a: |
a limit dodatkowych godzin to 120 rocznie i 20 miesięcznie ( jeśli ktoś ma na to siłę i jest potrzeba nadgodzin |
Mirios napisał/a: |
Chciałbym podjąć prace maszynisty w PKP Cargo w Gdyni. Chciałbym się dowiedzieć od strony praktycznej jak to wygląda. Czy muszę kurs zrobić sam czy może Cargo mnie wyśle jeżeli zdeklaruje się na prace u nich? jakie są koszty ewentualnego kursu i gdzie się zgłosić? Jak wygląda to od strony wypłaty oraz godzin pracy/zmian? będę wdzięczny za każdą konkretną odpowiedź, pozdrawiam |
sheva17 napisał/a: |
A to w Cargo ruszyły nabory na licencję albo świadectwo? Z tego co wiem to od dawna już są wstrzymane. |
sheva17 napisał/a: |
A to w Cargo ruszyły nabory na licencję albo świadectwo? Z tego co wiem to od dawna już są wstrzymane. |
Ptrrk napisał/a: |
No nie ma szans. Mnie odpisali na maila taka tresc "Dzień dobry,
Obecnie nie mamy potrzeb zatrudnienia osób bez uprawnień maszynisty. [...]" |
Cytat: |
z tego co wiem jeżeli np Cargo wydało mi zaświadczenie dla Urzędu Pracy że po odpowiednich szkoleniach mogli by mnie zatrudnić wtedy UP mógłby wysłać mnie kurs (czyt. licencja, świadectwo) dlatego też chciałbym wiedzieć na ile jest to realne |
sheva17 napisał/a: |
Przewoźnicy mają wątpliwości co do jakości licencji uzyskanych na własną rękę. PKP IC urządzało egzaminy i większość osób z licencją zewnętrzną się zwyczajnie kompromitowała. Obecnie KM-y rekrutują właśnie na licencję. Generalnie robienie licencji na własną rękę mija się z celem. Bardzo Wam współczuję, bo o pracę będzie niezwykle trudno. |
Cytat: |
Przewoźnicy mają wątpliwości co do jakości licencji uzyskanych na własną rękę. PKP IC urządzało egzaminy i większość osób z licencją zewnętrzną się zwyczajnie kompromitowała. |
jakubiec napisał/a: |
W tym artykule napisali, że nie będzie potrzebna taka obsada jak obecnie tylko o 1,5 tys większa w 2019 r, a przewozy towarowe raz wzrastają raz spadają jak to przewozy towarowe. Jak już to ja bardziej wieże co napisali na wp money niż pseudo znawcom forumowym. |
Cytat: |
Witam, ktoś się orientuje jakie są wynagrodzenia maszynistów w kmł? bo się zastanawiam. |
MAZUREK napisał/a: |
Mam ciekawe pytanie . Przyjmując że maszynista pracuje w kolejach dolnośląski a mieszka np w Poznaniu , czas dojazdu do pracy to mniej więcej 2h gdzie zaczyna sluzbe w kolejach dolnośląski jest jakoś opłacany i liczony jako czas pracy ? |
Taurus napisał/a: |
Nie wiem jak teraz patrzy się na zawód wyuczony, ale tak z 15 lat temu ukończona szkoła zawodowa o kierunku elektrycznym była bardziej pożądana niż np. kandydat po szkole średniej bez zawodu albo z zawodem nie zbliżonym.
Powinieneś być lepszym kandydatem po szkole zawodowej elektrycznej niż np. technik żywienia Jak masz w głowie olej to idź na kolej |
bemol14 napisał/a: |
Hej, mam takie pytanie. Czy ktoś z Was się orientuje jakie są różnice w szkoleniu na świadectwo w różnych spółkach? Albo chociaż jakie są różnice w szkoleniu między spółkami grupy PKP, a przewoźnikami prywatnymi? |
TwisterYano napisał/a: | ||
Okres trwania szkolenia w teorii powinien być wszędzie podobny, ponieważ chodzi o liczbę wyjeżdżonych godzin. Ja jestem w Kolejach Dolnośląskich i zostało mi ok. 200 h do końca kursu i zdania egzaminu. |