Cytat: |
Wolałbym mieć pewność że jadę po ułożonej i ZABEZPIECZONEJ drodze.... Jestem stanowczo ZA obłożeniem używania Sz silnymi restrykcjami. Nie ma pewności co do drogi >>S1. |
Cytat: |
Konduktor zaczął biec na tył składu, aż mu słuchawki od radiostacji wypadły z uszu |
Cytat: |
przestawił osobówkę od strony wyjazdu na drugi tor żeby zrobić przelot dla TLK. |
Cytat: |
Poza tym skąd miałby wiedzieć że kibel wyjechał ze stacji - przecież zajętość odcinka już się na pewno świeciła, bo był tam pociąg |
Jarul napisał/a: |
twardypt91, strach myśleć, ja widziałem zdjęcie tych pociągów, i jeden skład to ET22 - B - 3x Bmnopux. Te piętrusy by zmiażdżyły dwójkę. Kibel w sumie mógłby wierzgnąć do góry. |
MK napisał/a: |
Jeśli dyżurny ruchu był daleko, w LCS, to czy zdążyłby tak szybko rozeznać sytuację, żeby w porę użyć radiostopu? Poza tym skąd miałby wiedzieć że kibel wyjechał ze stacji - przecież zajętość odcinka już się na pewno świeciła, bo był tam pociąg |
Cytat: |
rozprucie zwrotnicy –
przejazd pojazdu szynowego przez zwrotnicę torem od strony krzyżownicy gdy zwrotnica przestawiona jest na jazdę po drugim torze; zwrotnice mogą być rozpruwalne, czyli dopuszczające jazdę „na rozprucie” bez uszkodzenia (zwykle na liniach tramwajowych gdzie występuje ruch jednokierunkowy „z ostrza”) i nierozpruwalne, które nie dopuszczają takiej jazdy (zwykle ulegają uszkodzeniu). |
Cytat: |
Blokada stacyjna, odcinki izolowane bądź liczniki osi do semaforów wjazdowych, osobno każdy rozjazd, na szlak jest osobna blokada. |
MK napisał/a: | ||
Czy blokada stacyjna jest potrzebna przy LCS? Na ogół jest stosowana wtedy gdy jedna nastawnia nie może obsłużyć całej stacji, np. przy urządzeniach mechanicznych, |
Rita napisał/a: |
Z tego co wiem, to jednostka w Palędziu zatrzymała się niemal pod samym semaforem wyjazdowym. I to było pośrednią przyczyną niezauważenia sygnału „Stój”. Dodatkowo, to nie był jego pierwszy incydent maszynisty, niedawno miał podobny.
Ponadto, nie wiem czy było już o tym pisane, kierownik z EN57 podał sygnał odjazdu 3 minuty przed planem. |
MK napisał/a: |
Zastanawiam się, dlaczego zwrotnica, która mogła kierować na rozebrany tor nie była trwale zabezpieczona przed przełożeniem |
Elektronik napisał/a: |
EZT jechał pod słońce, więc była ograniczona widoczność. |
Cytat: |
przejechał na wstecznym biegu |
Cytat: |
EZT jechał pod słońce, więc była ograniczona widoczność. |
Cytat: |
Niestety, to nie jest żadnym wytłumaczeniem |
Cytat: |
nie zatrzymał składu na stacji kolejowej w Otocznej |
Rafaello1973 napisał/a: |
Virakocha to robił dziennikarz z naszej lokalnej gazety plus redaktor z radia Merkury.Jako ciekawostkę wam powiem, że w gazecie na fotce zamiast kibla lub składu wagonowego na byku jakimi jeżdżą PRy w Wielkopolsce dali archiwalną sprzed kilku lat fotkę pociągu spółki IC ciągniętego przez EP08 jeszcze w dawnych pomarańczowych barwach .
Nie wymagajcie od dziennikarzy super wiedzy na temat kolei ,choć co do zawodowej rzetelności , no mogliby się czasem przyłożyć |
wodkangazico napisał/a: |
Prezydencie M
Daj Pan głos, rzeknij coś.... |
wodkangazico napisał/a: |
Tym bardziej, że stanął tak, żeby semafora nie widzieć.
Pojechał, bo mu Radio Erewań podało... |
Cytat: |
3. Maszynista po prawdziwym szkoleniu zdaje prawdziwy egzamin zorganizowany przez UTK. |
Jaro napisał/a: |
UTK powinno określić standard...
2. Przewoźnicy mają trakcję wyposażoną w system współpracujący z systemem zabezpieczenia, albo nie jeżdżą. 3. Maszynista po prawdziwym szkoleniu zdaje prawdziwy egzamin zorganizowany przez UTK. Z tego wynika że biedne PLK nie jest w stanie dotrzymać takiego standardu, a więc co jeszcze robi na liniach które tylko eksploatuje? UTK - do roboty. |
snajper napisał/a: |
Wczoraj (a właściwie dzisiaj bo to się odbyło już po północy) w wieczornym pociągu REGIO 26, Tarnów-Kraków, gdzieś w połowie pomiędzy Bochnią a Krakowem, było coś podobnego... |
Maciek TK napisał/a: |
Mnie kiedyś podobna sytuacja spotkała. Jechałem pociągiem z Olsztyna do Szczecina w nocy. Pociąg spóźniony w Olsztynie jakieś dobre 2 h. Po czym na któreś stacji już nie pamiętam jakiej, pociąg odjeżdża jak zawsze, zdążył się już dobrze rozpędzić i nagłe hamowanie. Się okazało, że przez przypadek puścili pociąg na ślepy tor. Co to się działo na kanale to lepiej nie pytać, bo raz, że niebezpieczeństwo a dwa, że wycofywanie składu zajęło i pociąg zwiększał swoje opóźnienie z czego mechanik nie był zadowolony . |
snajper napisał/a: |
A z kąd ja mam wiedzieć, ja byłem tylko pasażerem w środkowym członie, jednak bieganie po składzie i jazda do tyłu to nie jest normalne, z tąd takie moje wnioski.
|
Cytat: |
Jak się okazało trzydziestoletni mężczyzna pracujący na stacji kolejowej w Strzegomiu miał 2,8 promila alkoholu w organizmie. Oprócz tego policjanci znaleźli przy zatrzymanym 25 porcji marihuany. |
Cytat: |
Według Leszka Miętka, lidera kolejarskich związkowców, wskazanie na semaforze nakazywało maszyniście jazdę na wprost z maksymalną dozwoloną prędkością. Rzecznik spółki przyznaje jedynie... , że tor wcale nie odbijał na bok. |
Borys_q napisał/a: |
... ani czy pani dyżurna wywiązała się z obowiązku poinformowania maszynisty o jeździe na tor lewy (wjeżdżał z prawego). |
Borys_q napisał/a: |
Zależy gdzie jest tył a gdzie przód, ... |
Cytat: |
Patrząc na zdjęcie wygląda na źle przełożoną zwrotkę, ale może źle to interpretuje. |
Cytat: |
Podczas wjazdu z toru nr 2 z kierunku Częstochowy Stradomia na tor nr 4 stacji Częstochowa Gnaszyn wykoleił się jedną osią pierwszy wagon składu należącego do CTL Rail. |
siwiutki91 napisał/a: |
na pewno ktoś z podróżnych zadzwonił na policję, powiadomił media. Toż to norma. |
siwiutki91 napisał/a: |
Nie rozumiem tylko dlaczego pojawiła się tam prokuratura i dlaczego chcą postawić maszyniście zarzuty. "Maszyniście najprawdopodobniej zostanie postawiony zarzut z art. 173 par. 1 kodeksu karnego - "kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10"..." |
Cytat: |
A ci na lokomotywie i "łażący" - też wg mnie to normalne - zagrożenie było znaczne, będą stawiane zarzuty komuś więc trzeba zabezpieczyć materiał dla prokuratury, zrobić dokumentację fotograficzną itp. |
blakop napisał/a: |
Świadomie pewnie nie. A nieświadomie? |
Cytat: |
przejeżdżasz wiele razy przez dany posterunek i siłą rzeczy znasz ich rozkład jazdy, wiesz kiedy i gdzie mijasz się z innym pociągiem, czy który i gdzie na ciebie czeka |
blakop napisał/a: | ||
A to co opisujesz:
To to się chyba rutyna nazywa... Która bardzo często pomaga, a wręcz ratuje, ale czasami... |
blakop napisał/a: |
Nikt z nas chyba nie zna póki co przyczyny tego incydentu i nie ma co wyrokować. Ale pisanie, że przejechanie przez maszynistę sygnału STÓJ jest NIEMOŻLIWE jest hmmm - sam nie wiem jak to nazwać |
Cytat: |
Pociąg PKP IC „Pojezierze” relacji Katowice – Gdynia wczoraj o godzinie 19:16 po wyjeździe ze stacji Gutkowo przejechał sygnał „stój”. Nie doszło do zagrożenia pasażerów i pracowników - osoby zarządzające ruchem kolejowym oraz maszynista, który zorientował się, że wjechał na niewłaściwy tor, zadziałali zgodnie z procedurami przygotowanymi na takie zdarzenie. .......- powiedział Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. |
blakop napisał/a: |
A ja Ci się dziwię, że tak zacięcie bronisz maszynisty, pomimo iż chyba nie muszę Ci nawet dawać przykładów, bo dobrze wiesz, że pominięcie wskazań semafora przez maszynistę PO PROSTU SIĘ ZDARZA, więc idąc w zaparte, że to nie mogło się stać zachowujesz się nonsensownie IMHO.
|
siwiutki91 napisał/a: |
buballo na pewno ktoś z podróżnych zadzwonił na policję, powiadomił media. Toż to norma. Nie rozumiem tylko dlaczego pojawiła się tam prokuratura i dlaczego chcą postawić maszyniście zarzuty. "Maszyniście najprawdopodobniej zostanie postawiony zarzut z art. 173 par. 1 kodeksu karnego - "kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10"..." |
blakop napisał/a: |
Nie wiem czy osoba, która nie dopuszcza do siebie pewnych obiektywnych faktów powinna prowadzić pociągi... Nie do końca mam zaufanie do ludzi, którym nikt nie udowodni, że białe jest białe, a czarne jest czarne... |
grzechu_k napisał/a: |
@buballo
Trochę obiektywizmu. Oczywiście, że żaden maszynista świadomie nie pominie semafora na "stój". Ale czasem się zdarza - jesteś zmęczony, masz gorszy dzień, chwila nieuwagi no po prostu zdarza się. W ruchu towarowym (z którym mam styczność) problemem jest powolne dojeżdżanie do semafora. Już nie działa CA, już prawię stoję, mam do semafora 50-80m, jest wczesny poranek, jestem zmęczony po 11godz służby, moja druga nocka (w dzień kiepsko spałem), i tylko chciałem mrugnąć... I już jestem za semaforem. Niestety zdarza się to czasami. Jesteśmy tylko ludźmi i każdy popełnia błędy (nawet heros-maszynista). |
blakop napisał/a: |
Nie generalizuję. Robisz to Ty - pisząc, że taki błąd NIE JEST MOŻLIWY!
Ciągle tego nie rozumiesz? |
blakop napisał/a: |
PS No bardzo mi przykro, że nie zrobię Ci fotki na szlaku |
buballo napisał/a: |
grzechu_k - nie znam realiów w ruchu towarowym, jeżdżę w pasażerach czasem szybko, mniej ton, do semafora nie podciągam się, ale nie neguję w Twojej robocie i tym rytmie zmian to ryzyko jest większe. Ale to nie znaczy, że nikt nie panuje nad składem. Drażni mnie jedynie jak wszyscy od razu rzucili się na maszynistę TLKi i chcą zrobić z niego głównego winnego. Dla mnie sprawa akurat nie jest taka jasna |
p4402 napisał/a: |
Mnie zastanawia jedna rzecz. O ile się znam (a znam się średnio na sygnałach), to skoro semafor wyjazdowy z Gutkowa w stronę Elbląga pokazywał sygnał "stój", to na semaforze wjazdowym do Gutkowa powinna być chyba informacja, że kolejny semafor pokazuje sygnał "stój". To by oznaczało, że na dwóch semaforach (wjazdowym i wyjazdowym) maszynista TLK powinien zobaczyć, że w Gutkowie musi się zatrzymać. |
Cytat: |
Trzeba poczekać na ustalenia komisji. |
klimeu44 napisał/a: |
Jak będziemy opierać się na tym , co pieprzą w tv, to daleko nie zajedziemy. Wystarczy ten materiał z Polsatu, gdzie kretyni łączą wypadek w Gutkowie z wykolejeniem w Prądach. Pokazują jakąś animację, która niewiele ma wspólnego z rzeczywistością i babę z podwórka, która pieprzy o jakimś nieszczęściu.
Wg mnie zrobiono w Gutkowie niepotrzebny szum. Pociągi nie stanęły na przeciwko siebie bezpośrednio. Zdjęcia pasażerów są zrobione dopiero wtedy, gdy pozwolono zbliżyć się pociągowi Regio, żeby wysadził pasażerów. Ten cały cyrk z zastępczą komunikacją tez był niepotrzebny, bo pociągi mogły jechać dalej po wyjaśnieniu wszystkich okoliczności. Jeszcze raz to napiszę, że gdyby tutaj wystąpił błąd pracownika PLK, to nie byłoby żadnego szumu. |
maruda napisał/a: |
Do tego całego galimatiasu podłącza się jeszcze jakiś mało rozgarnięty związkowiec,który bezmyślnie papla i wyciąga na światło dzienne inne,nie związane z tym incydentem zdarzenia,kto oglądał fakty tvn ten wie o czym i o kim mówię... |
klimeu44 napisał/a: |
Jeszcze raz to napiszę, że gdyby tutaj wystąpił błąd pracownika PLK, to nie byłoby żadnego szumu. |
Cytat: |
O krok od tragedii na torach w podwarszawskich Włochach
Chwile grozy przeżyli pasażerowie na warszawskiej stacji Włochy. Dwa pociągi o mały włos nie zderzyły się na rozjeździe - poinformował reporter RMF FM Paweł Balinowski. |
Skolmi napisał/a: |
Czy radio-stop działa na aktualnym kanale, czy sieje na wszystkich? |
intertuan83 napisał/a: |
...Nie znamy jeszcze oficjalnych ustaleń komisji, tylko coś na ten temat mówi rzecznik plki, "prawdopodobnie" wina maszynisty KM. PLKa z założenia obarczy winą każdego maszynistę, jednak dla mnie jest szczególnie zastanawiające jak to się stało, że maszynista KMów, który danym odcinkiem przejeżdża 2-4 razy dziennie nagle "przewala" semafor "na stój" ? |
Jaro napisał/a: |
Kolejny przykład beznadziejnej sytuacji PLK. "Na pewno" kolej zyska kolejnych pasażerów. Jestem za powstaniem kolei wojewódzkich. PLK - zwolnić od prezesa do sprzątaczki. |
siwiutki91 napisał/a: |
I dlatego przed każdym przejazdem jest lepiej się zatrzymać niż jechać z pełną pewnością że pociąg nie nadjedzie. |
wodkangazico napisał/a: |
Ale w tym przypadku się podniosły? |
wodkangazico napisał/a: |
Sprawa się raczej na obsłudze nie skończy - te rogatki powinny być utwierdzone w przebiegu. |
Cytat: |
Podnosily się gdy "wanna" i "filmowiec" ruszyli z pod szlabanów. Światła na sygnalizatorach jeszcze nie wygasły. |
Cytat: |
Podnosily się gdy "wanna" i "filmowiec" ruszyli z pod szlabanów. Światła na sygnalizatorach jeszcze nie wygasły. |
Cytat: |
A kto w sumie obsługuje te szlabany i skąd?? |
Cytat: |
Zwrotniczy z nastawni widocznej na filmie. |
Cytat: |
Zwrotniczy? Drogi przebiegu? Takie uprawnienia ma tylko dyżurny ruchu. |
Cytat: |
Rozjazdy i semafory na wschodzie obsługuje zdalnie nastawnia PoA.
|
blakop napisał/a: |
Dobrze - kto ustawiał zwrotnice. |
voyager1231 napisał/a: |
Zwrotniczy? Drogi przebiegu? Takie uprawnienia ma tylko dyżurny ruchu. |
Cytat: |
ZWROTNICZY NA POSTERUNKU PW MA ZA ZADANIE ;
1) OBSŁUGĘ PRZEJAZDU 2) PTWIERDZANIE KOŃCÓWEK POCIĄGU - SKP |
pawelu napisał/a: |
A propos jazdy Kijowa to od już od jakiegoś roku wjazd na stację Dęblin od strony Lublina jest ograniczenie właśnie chyba do 20 km/h. |
Cytat: |
Trzy, cztery dni potrwają utrudnienia na trasie Szczecin-Świnoujście, gdzie w niedzielę po południu doszło do wykolejenia się pociągu towarowego. PKP IC i PR uruchomiły komunikacje zastępczą, ale wściekli podróżni narzekali na jej złą organizację oraz brak informacji ze strony służb. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Dramat w Chrzanowie. Zmarł 15-letni Kacper z Okleśnej, który podczas zabawy został porażony prądem./ |
Jaro napisał/a: |
Moja rada: Na wysokości semafora w torze powinny być montowane elektromagnesy wzbudzające hamowanie składu przy przejechaniu sygnału nakazujące zatrzymanie. Tory dodatkowe nieprzelotowe przez stacje powinny mieć rozjazdy z ostrza na kozioł oporowy z wyspą piachową i tam powinny być odstawiane pociągi do postoju. |
Cytat: |
Moja rada: Na wysokości semafora w torze powinny być montowane elektromagnesy wzbudzające hamowanie składu przy przejechaniu sygnału nakazujące zatrzymanie. |
Taurus napisał/a: |
Oczywiście wyskoczysz z tych bilionów złotych na modernizację całej sieci PKP PLK oraz taboru trakcyjnego zgodnie z Twoją radą |
nastawnik napisał/a: |
Maszynista przejechał sygnał STÓJ . Do tej pory był uważany za jednego najlepszych maszynistów w Intercity . |
nastawnik napisał/a: |
Nie wierze w koniec jego kariery . |
Cytat: |
Z wciąż niejasnych powodów przestała działać półsamoczynna blokada liniowa, czyli urządzenie łączące nastawnie na sąsiednich stacjach, które nie pozwala wyprawić pociągu bez potwierdzenia z drugiej stacji, że na szlak nie wjechał inny skład. Nie działało też łącze zapowiadawcze służące do bezpośredniej komunikacji między dyżurnymi ruchu. |
Cytat: |
Problem był też z łącznością radiotelefoniczną. |
Cytat: |
W 2018 r. Jerzy Oleszak ze Związku Zawodowego Dyżurnych Ruchu PKP wysłał do prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela pismo, w którym alarmował, że na skutek decyzji szczecińskiego zakładu występują kłopoty z łącznością „wynikające z braku zasięgu w niektórych lokalizacjach”.
W odpowiedzi dyrektor Grażyna Blicharz z centrali PKP PLK zignorowała kwestię problemów z zasięgiem. Stwierdziła tylko, że „zmiany w systemie telefonii zostały wprost podyktowane czynnikami ekonomicznymi – wyłączenie z eksploatacji telefonów stacjonarnych na posterunkach dyżurnych ruchu wpłynęło na znaczne obniżenie kosztów usług telekomunikacyjnych”. |
Cytat: |
- Z przeprowadzonych przeze mnie ankiet wynika, że pracowników nakłania się do przymykania oczu na usterki czy do prowadzenia ruchu bez wymaganych obostrzeń. Starsi uczą młodych ignorowania niepokojących kwestii. Ostateczny efekt jest taki, że gdy dojdzie do niebezpiecznego zdarzenia, to decydentom jeszcze łatwiej jest zrzucić całą winę na szeregowych pracowników.
Wygląda na to, że tak również będzie po incydencie koło Koszalina. Prokuratura postawiła zarzuty jedynie dyżurnym ruchu. |
wodkangazico napisał/a: |
Jeśli dyżurny ruchu nie panuje nad ruchem, to sama ta okoliczność jest niebezpieczna. Niezależnie od tego, co wywinął. |
Cytat: |
Nieprawda: https://sjp.pwn.pl/szukaj/incydent.html |
Cytat: |
(...)Do zdarzenia doszło w niedzielę, 20 października w miejscowości Góra Włodowska (gmina Włodowice, powiat zawierciański). Około godziny 13:30 maszynista pociągu Intercity ,,Silesia" relacji Bohumin Vrbice - Warszawa Wschodnia pominął semafor wyjazdowy wskazujący sygnał ,,Stój" i w efekcie skład wjechał na niewłaściwy tor. W tym samym czasie przez stację miał przejeżdżać inny pociąg PKP Intercity, relacji Bielsko-Biała Główna - Gdynia Główna. (...)
|
Cytat: |
specjalnie tydzień czekałem |