DB napisał/a: |
W maju od stacji Świeradów Zdrój do hotelu "Pod Jeleniem" w którym nocują sami Niemcy ma zostać uruchomiona drezyna, która będzie przewoziła kuracjuszy do centrum miasta. Jestem bardzo ciekaw czy faktycznie uda się to przedsięwzięcie. |
Atapy napisał/a: |
I to nie tylko z Gorlitz. W sobotę jechałem Karkonoszami do Jeleniej Góry i było całkiem sporo ludzi wybierajacych się do Świeradowa. Chyba zmiana turnusu. W każdym razie gorączkowo poszukiwali jakiegoś transportu do tej miejscowości. Myślę, że nie pogardziliby pociągiem. |
przemar napisał/a: |
Te drezyny to jakaś dziecinada. Trzeba wyremontować ten szlak i uruchomić normalne pociągi do Świeradowa z Wrocławia i z Gorlitz. |
Rafi napisał/a: |
Ruszyła jedyna w Sudetach kolej gondolowa na Stóg Izerski w Świeradowie Zdroju. |
morpheo napisał/a: |
Zasada ma już chyba dość szynobusów i wszystkich innych " - busów". Wystarczy wspomnieć o jakości SA109 współprodukowanych przez doprowadzone przez właściciela świeradowskiej gondoli do upadłości Jelczańskie Zakłady Samochodowe. |
Jedrek napisał/a: |
Będzie gut trzebnica postaje z ruin to świeradów da rade ma większy potencjał niz miasto Jadwigi |
Freddie napisał/a: |
przypominam i informuję, że ścieżką nikt nie jeździ bo bojkotowali ją nawet sami cykliści |
Freddie napisał/a: |
a trzeba pamiętać również o tym, że to nie jest problem odtworzyć odcinek Lwówek Śląski-Lubomierz i dalej przez Mirsk do Świeradowa, należałoby tylko zlikwidować nikomu nie potrzebną ścieżkę rowerową nawet sobie nie zdajecie sprawy jakie by się wtedy otwierały możliwości rewitalizacji tej linii na przykład wagony bezpośrednie relacji Świnoujście czy Gdynia do Świeradowa Zdroju czy Berlin-Dresden-Świeradów Heh to moje marzenie i uważam, że w 100 % możliwe do realizacji, osobiście napiszę e-maila w tej sprawie do Pana Starosty Zycha żeby miał to na uwadze. |
Rafi napisał/a: |
Jestem jak najbardziej za rewitalizacją całego odcinku ze Lwówka Śląskiego do Świeradowa-Zdr. Po ścieżce rowerowej na odcinku Lwówek Śl. - Lubomierz można łatwo wybudować torowisko, a możliwości są niesamowite, bo byłaby to najkrótsza trasa z Wrocławia do kurortu, który rozwija się bardzo prężnie. |
Doctor No napisał/a: |
... Transport w oparciu o rope upadnie. Niestety, oszukiwano Swiat ostatnie 30 lat tym, ze odkrywa sie nowe zloza. Na papierze tak. .... |
Krzysiu napisał/a: |
UkoDczyBem studia w 1989 r. Od tego czasu stale sBysz, |e ropa wBa[nie si koDczy. I od tego czasu caBy czas zasoby perspektywiczne wynosz 30 lat. |
Bonifas napisał/a: |
Dzisiaj przeszedłem odcinek z Gryfowa do Świeradowa. |
Cytat: |
Ale wiadomo każdy idzie wtedy kiedy może lub chce. |
Cytat: |
odcinek Gryfów - Proszówka, dało się jakoś przejść, pomiędzy drzewami, niestety szyny byly powykreacane i nie trzymaly sie torów... |
Cytat: |
Muszę sprowadzić was na ziemię. Nie ma i nie było jakichkolwiek planów rewitalizacji linii do Świeradowa. Tak jak już wcześniej wspomniałem cały czas są plany utworzenia ścieżki rowerowej na trasie byłej linii kolejowej. |
Cytat: |
wlasciwymi do ewentualnej takiej inicjatywy sa starostowie powiatu lwoweckiego (pod takowy podlega Gryfow) i ziemskiego jeleniogorskiego (jesli dobrze pamietam, to pod ten powiat podlega Swieradow). |
Bonifas napisał/a: |
... wiem od samego Zycha ... |
Cytat: |
Ale są frajerzy, którzy w to wierzą |
Bonifas napisał/a: |
... darmowe pociągi ... |
Cytat: |
Notatnik Świeradowski: Przejęliśmy dworzec PKP
27 grudnia ub.r. podpisałem akt notarialny przekazania naszej gminie majątku PKP, w skład którego wchodzi prawie 10 ha działek, 3,5 km torowiska i budynek dworca z przynależnościami. Wartość przejmowanego majątku z wyceny, którą zleciło PKP, wynosi 3,5 mln zł. O przejęcie obiektu zabiegaliśmy od 5 lat - teraz udało się. Niestety, PKP zdemontuje szyny, bo gdyby miały zostać, musielibyśmy zapłacić za nie prawie 500 tys. zł. W budynku dworca jest 5 mieszkań, obok niego - magazyn z rampą kolejową. Oczywiście, majątek spółki nie jest w zbyt dobrym stanie, ale budynek ma dużą wartość historyczną, a w przyszłości również turystyczną. Chcielibyśmy go wyremontować za pieniądze unijne w ramach kolejnego programowania na lata 2014-2020, zachowując pierwotny wygląd i funkcję. Jeśli pozyskamy środki, w budynku dworca znalazłoby się miejsce na muzeum kolei izerskiej, działalność kulturalną, restaurację. Plac obok przeszedłby adaptację z przeznaczeniem pod duże miejskie imprezy, np. koncerty muzyczne. Na torowisku przed budynkiem pojawią się zabytkowe pojazdy kolejowe z początku funkcjonowania tej linii. Na nasypie kolejowym w kierunku wodospadu na Kwisie mogłaby kursować drezyna turystyczna lub - w tańszym wariancie - poprowadzono by ścieżkę rowerową. Na końcu torowiska przy składzie drewna PKP posiada hektarową działkę, której nie chciało nam przekazać, a na której powinien zostać wybudowany mały zajazd z restauracją. Przed nami kilka lat czasu na przygotowania dokumentacji i pozyskanie rozsądnego dofinansowania z unijnej kasy. |
Jaro napisał/a: |
Byłem ostatnio kilkakrotnie turystycznie w Świeradowie-Zdroju. Pamiętam jak przez moją rodzinną Złotoryję jeździł pociąg z Legnicy do Świeradowa. Faktycznie w Świeradowie przydałoby się połączenie kolejowe z Polski, co zdecydowanie polepszyłoby rangę uzdrowiska.
Tylko nie zróbcie głupstwa i nie róbcie tego wespół z PKP PLK. |
kubanowy napisał/a: |
Z niczego by się nie miała utrzymać... |
Flanker napisał/a: |
Krzysiu myślisz, że tego nie robimy? ... |
Leniwiec napisał/a: |
. Warto odwiedzić Mirsk czy Gryfów Śląski. Linię może przejąć każdy samorząd terytorialny, warto rozmawiać z wszystkimi których ta sprawa dotyczy. Dopiero potem wziąć się za kolejne fazy projektu. Powolne i konsekwentne dążenie do celu a nie rozbiegane plany pełne luk i niejasności, to jest recepta na ocalenie tej malowniczej linii. |
kaja805 napisał/a: |
Do końca nie wiem ale na pewno torowisko na dworcu w Świeradowie też.Również wiem, że gmina Mirsk stara się o przejęcie dworca od PKP i jeżeli tak się stanie to i pewnie w Mirsku rozbiorą czyli praktycznie całą linię.
Może ktoś ma możliwość dowiedzenia się czegoś więcej na temat tej lini od obecnego właściciela czyli jeszcze od PKP. Może sprawą zajął by się (a przynajmniej zainteresował)Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych? |
kaja805 napisał/a: |
Wydaje mi się, że raczej na co kolwiek jest już za późno.
Patrząc na ruchy samorządów Świeradowa i Mirska to chyba wolą wybudować ścieżkę rowerową niż odbudować tą linię. Niestetyjest to prawdziwe i przykre,to co kiedyś było pewnie już nie wróci i prawdopodobnie trzeba się z tym faktem pogodzić.Chyba że zdarzy się jakiś cud. |
Cytat: |
A czy z Gryfowa do Świeradowa darady się przejść z buta??
|
radeks napisał/a: |
.A oto nasz wspaniały kraj jest jedynym w Unii Europejskiej, który systematycznie redukuje długość linii kolejowych i ogranicza potencjalne możliwości transportu kolejowego. Powstrzymajmy wreszcie to barbarzyństwo!! |
rail_user napisał/a: |
Polecam "przepłynąć" Nysę lub Odrę , pojeździć a potem głupoty pisać. I zapytajcie się " ludzi neutralnych" ( a nie urzędasów) dlaczego gmina NIE CHCIAŁA przejąć linii. |
kaja805 napisał/a: |
Wydaje mi się, że raczej na co kolwiek jest już za późno.
Patrząc na ruchy samorządów Świeradowa i Mirska to chyba wolą wybudować ścieżkę rowerową niż odbudować tą linię. |
Cytat: |
W tygodniu mam zamiar się przejść tą linią, czy ma to sens??? |
Jerry napisał/a: |
W tygodniu mam zamiar się przejść tą linią, czy ma to sens??? |
kaja805 napisał/a: |
Możliwe, że w przpadku realizacjii projektu Kolej Gór Izerskich Jendrichowice-Pobiedna-Mirsk-Świeradów Zdr. prawdopodobnie zostanie też odbudowany odcinek Mirsk-Gryfów wg. informacji zamieszczonych tu: klik Co prawda jest tu mowa tylko o dokumentacji technicznej. |
kaja805 napisał/a: |
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł jak można by uzyskać bezpośrednie połączeie dalekobieżne ze Świeradowa Zdroju. A mianowicie np. jest pociąg relacji Gdynia - Szklarska Poręba i gdyby wydzielić dwa lub trzy wagony bezpośrednie do Swieradowa i w Jeleniej Górze następował by rodział składu. Jedna częsć jechała by do Szklarskiej a druga do Świeradowa. Może nie cały rok ale przynajmniej w okresie ferii zimowych i wakacji. Co o tym myslicie ? Miało by to sens? |
kaja805 napisał/a: |
Trzeba myślec nad różnymi rozwiązaniami na przyszłość. |
kaja805 napisał/a: |
Ostatnio byłem na konferencji zorganizowanej w przez Politechnikę Wrocławską w Szklarskiej Porębie pt. "Koleje elektryczne na terenach pogranicza dolnośląsko-saksońskiego” i ktoś powiedział, że budowa scieżki rowerowej na terenie linii jest sposobem na zabezpieczeniu jej przed sprzedażą różnym podmiotom. |
dinxles napisał/a: |
Wczoraj jechał IR Bus do Świeradowa jaką miał frekwencję? |
bystrzak2000 napisał/a: |
Na dzień dobry znajdę kilka linii, które mają większy sens reaktywacji, niż ta. |
pawel78 napisał/a: |
kaja805, 400 000 tys to 400.000.000. Czy faktycznie tyle ludzi tam przyjezdza? |
kaja805 napisał/a: |
A co masz do tej linii? |
bystrzak2000 napisał/a: |
Z Wrocławia jest ogólnie daleko, będzie konieczna przesiadka (nie sądzę, by uruchamiano bezpośrednie pociągi na SZT), a potok szału nie robi, nawet Polbus zlikwidował ostatnio swoje połączenia do Świeradowa. |
Jacek228 napisał/a: |
W Świeradowie torowiska brak, więc konieczna jest odbudowa. |
kaja805 napisał/a: |
Proszę zwrócić uwagę na linię 371 (Żagań - Wolsztyn, mapki) w całości ma być przejezdna z predkością 60 km/h a już wiadomo, że pomiędzy Nową Solą a Wolsztynem jest rozbierana.
|
dddbb napisał/a: |
PLK - pies ogrodnika... Sam nie zażre (nie wyremontuje, bo nie ma środków), ale innym wyremontować też nie da... |
Beatrycze napisał/a: |
Nieczynne linie kolejowe są na stanie PKP SA. De facto są w gestii właściwego ministra, czyli rządu. |
Cytat: |
"28 sierpnia br., do Urzędu Miasta i Gminy Mirsk wpłynęło pismo od PKP S.A. informujące, iż linie kolejowe nr 317 i 336 nie mogą zostać przekazane, gdyż zostały objęte uchwalonym przez Radę Ministrów wieloletnim programem „Pomoc w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów do 2023 roku” Wykonawcą tego programu jest minister właściwy ds. transportu. W związku z tym w okresie obowiązywania programu nie ma możliwości przekazania tych działek, a co za tym idzie, dalszych działań zmierzających do odtworzenia linii kolejowej. W ten sposób można stwierdzić, że w następnej kadencji samorządów gminnych o kolei będziemy mogli rozmawiać tylko w kontekście znikających torów i degradacji dworców – wyjaśnia burmistrz." |
bystrzak2000 napisał/a: |
Program Kolej+ ma pewne warunki brzegowe, a odcinek Gryfów Śląski - Świeradów- Zdrój go nie spełnia. Inną sprawą jest co autor miał na myśli pisząc o ciągu Legnica – Złotoryja – Jelenia Góra/ Świeradów-Zdrój. Czyżby chodziło o odbudowę linii Lwówek Śląski - Gryfów Śląski przez Lubomierz? |
Ralny napisał/a: |
Materiał TVP Wrocław:
https://wroclaw.tvp.pl/48275197/jest-decyzja-najwyzej-polozona-linia-kolejowa-w-polsce-bedzie-reaktywowana |
Bonifas napisał/a: |
Nie spodziewał bym się też na tej linii połączeń dalekobieżnych. Świeradów zapewne będzie zaprojektowany "po kosztach" z umożliwieniem wjazdu szynobusów. Większej inwestycji w postaci torów umożliwiających oblot, czy torów postojowych bym się nie spodziewał, to samo z resztą dotyczy Karpacza... ale może się mylę |
bystrzak2000 napisał/a: |
Elektryfikacji raczej na pewno nie będzie... |
bystrzak2000 napisał/a: |
Jednostki hybrydowe, które zamawiają obecnie KD, będą na stałe przypisane do trasy Trzebnica - Świdnica, bo tak wpisano do wniosku o dotację z UE, więc nie będą mogły jeździć gdzie indziej. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Poza tym są to zestawy trójczłonowe, więc aby sprostać potokom na trasie Wrocław - Lubań, konieczne byłoby zestawianie pociągów z dwóch jednostek |
bystrzak2000 napisał/a: |
A teraz wracamy na ziemię |
obiezykraj napisał/a: |
A czy tworząc te mapki, nie można by je odwzorować jak jest to na mapie? |
bystrzak2000 napisał/a: |
Zatem szczytem marzeń będą pociągi relacji Świeradów - Lubań/Węgliniec skomunikowane z innymi pociągami na obecnie funkcjonujących trasach. |
kociol2009 napisał/a: |
aczkolwiek wydaje mi się, że jeżeli już to będzie to JG. |
bystrzak2000 napisał/a: | ||
Jazda do Jeleniej Góry jest bez sensu, bo po pierwsze wymaga zmiany czoła w Gryfowie |
bystrzak2000 napisał/a: |
po drugie w takiej konfiguracji nie będzie sensownych przesiadek w kierunku Wrocławia. |
dinxles napisał/a: |
Jak postepuja prace torowe? Ma ktos zdjecia??? |
Jaro96 napisał/a: |
Z tego, że jest "dosył" do linii D19 z Wałbrzycha i Zgorzelca to w dwóch wariantach obliczyłem na oko (oczywiście podpierając się RJ 2022/23) teoretyczny RJ.
Wariant 1 Legnica - Świeradów Zdrój Legnica o. 4:10 Chojnów 4:24 Bolesławiec 4:46 Węgliniec p. 5:07 o. 5:15 Lubań 5:43 Gryfów Śląski 6:04 Mirsk 6:14 Świeradów Zdrój p. 6:24 Świeradów Zdrój<->Gryfów Śląski Świeradów Zdrój o. 6:34, 8:34, 10:34, 14:34, 16:34, 18:34 Mirsk 6:44, 8:44, 10:44, 14:44, 16:44, 18:44 Gryfów Śląski p. 6:54, 8:54, 10:54, 14:54, 16:54, 18:54 Gryfów Śląski o. 8:04, 10:04, 14:04, 16:04, 18:04, 20:04 Mirsk 8:14, 10:14, 14:14, 16:14, 18:14, 20:14 Świeradów Zdrój p. 8:24, 10:24, 14:24, 16:24, 18:24, 20:24 Świeradów Zdrój - Legnica Świeradów Zdrój o. 20:34 Mirsk 20:44 Gryfów Śląski 20:54 Lubań 21:13 Węgliniec p. 21:46 o. 21:54 Bolesławiec 22:14 Chojnów 22:35 Legnica p. 22:49 |
Noema napisał/a: |
Podsył szynobusa raczej będzie z Legnicy, bo tam KD mają bazę techniczną.
Mielibyśmy jedną parę pociągów relacji Legnica - Świeradów Zdrój - Legnica i kilka wahadeł relacji Świeradów Zdrój - Gryfów Śl. - Świeradów Zdrój. W Gryfowie Śl. powinno być dobre (kilkuminutowe!) skomunikowanie z pociągami do/z Jeleniej Góry i Zgorzelca (Görlitz), dlatego wskazane jest, żeby pociągi Jelenia Góra - Görlitz i Görlitz - Jelenia Góra krzyżowały się w Gryfowie Śl. |
Noema napisał/a: |
Beatrycze, projekt całkiem dobry, tylko pokombinowałabym z podsyłem do/z Legnicy, żeby wyeliminować 4-godzinną dziurę na trasie Lubań - Zgorzelec. |
Noema napisał/a: |
Będzie dobry rozkład jazdy, będą pasażerowie. |
Noema napisał/a: |
Zarówno tubylcy (dojazdy do szkoły, pracy) jak i turyści chętnie z kolei będą korzystać. Pod warunkiem rzecz jasna, że rozkład jazdy będzie zbliżony do tego co zaproponowała Beatrycze. Oferta kolejowa w Izerach musi być dobra, a nie dziadowska jak w Bieszczadach. |
Beatrycze napisał/a: |
założyłam wydłużenie do/z Gryfowa jednej pary pociągów do/z Wrocławia. |
Noema napisał/a: |
Zarówno tubylcy - dojazdy do szkoły, pracy |
Beatrycze napisał/a: |
kociol2009, swój projekt oparłam na obecnej siatce połączeń i już nic więcej wcisnąć się nie da. Myślę, że jest bardzo dobry - gdyby taki rozkład wszedł w życie to byłby full wypas. |
Cytat: |
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie rozstrzygnęła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji linii kolejowej 336, z Mirska do Świeradowa-Zdroju.
Rewitalizację linii do samego Świeradowa ma wykonać firma ETF Polska, która złożyła najtańszą ofertę w postępowaniu przetargowym, wycenioną na niewiele ponad 21,352 miliona złotych. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy, tak więc pociągi powinny wrócić do Świeradowa pod koniec przyszłego roku. |
dinxles napisał/a: |
... W 1996 roku 11 lutego gdy nastąpiło zawieszenie przewozów do Swieradowa kursowały wówczas 4 pary pociągów na dobę. |
dinxles napisał/a: |
A co się stało z tą lokomotywa jadąca od Swieradowa która nie wychamowala w Mirskua to był 98 rok? |